Ja, rol dan het hele peleton maar op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:54 schreef frankium het volgende:
[..]
Wel dat die renners contact hadden met die kwakzalver ja.
Ze gaan niet zomaar willekeurig mensen uitsluiten van deelname... daar hebben ze echt wel redenen voor en ook wel bewijzen...quote:
Joh je houdt hier eeuwig mensen die denken dat de hollandse jongens van Rabo wel schoon zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja, rol dan het hele peleton maar op.
De oorsprong van deze chaos ligt niet eens in Frankrijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Die kutFransen vinden zichzelf alweer belangrijker dan de ronde, 't is elk jaar hetzelfde liedje.
Wat hebben 'die Fransen' hier nou mee te makenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Die kutFransen vinden zichzelf alweer belangrijker dan de ronde, 't is elk jaar hetzelfde liedje.
Je zult ze altijd blijven houden ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:56 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Joh je houdt hier eeuwig mensen die denken dat de hollandse jongens van Rabo wel schoon zijn![]()
't is elk jaar hetzelfde liedje omdat die "kutfransen" als enige in de wielerwereld echt moeite doen om de boel schoon te vegen. En met een UCI waarin Heintje "betaal mij of ik zorg ervoor dat je renners worden betrapt (volgens Willy Voet)" Verbrugghen de postjes uitdeelde en die nog altijd alle moeite doet om alles te ontkennen (zie die rapporten "voor" Armstrong en tegen het WADA) is dat niet eens zo simpel ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon doodzonde.
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrichquote:
Je leeft in Utopia.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
't is elk jaar hetzelfde liedje omdat die "kutfransen" als enige in de wielerwereld echt moeite doen om de boel schoon te vegen. En met een UCI waarin Heintje "betaal mij of ik zorg ervoor dat je renners worden betrapt (volgens Willy Voet)" Verbrugghen de postjes uitdeelde en die nog altijd alle moeite doet om alles te ontkennen (zie die rapporten "voor" Armstrong en tegen het WADA) is dat niet eens zo simpel ...
Waarom Petacchi dan nog niet? Of mis ik iets?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrich
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchiniquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Waarom Petacchi dan nog niet? Of mis ik iets?
Ik dacht altijd van wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchini
ik zal ff een interview met thomas dekker fotograveren. momentquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
volgens mij zit Petacchi niet bij Cecchini
Welke andere grote namen zitten er bij Cecchini?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Thomas Dekker wordt nu ook al genoemd in die zaak vanwege connecties tussen Cecchini en Fuentes. Vandaar ook de namen van Basso en Ullrich
Wat wil je anders, dat ze een 500 pagina's tellend document van de Spaanse regering over een grootscheeps dopingschandaal maar gewoon negeren?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:55 schreef popolon het volgende:
Hamiltonquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Welke andere grote namen zitten er bij Cecchini?
Maar nee, Leblanc is waarschijnlijk enkel even arrogant, maar qua incompetentie en geknoei komt hij niet in de buurt van Blatter.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Je leeft in Utopia.
LeBlanc is net zo, misschien nog wel erger, dan die Blatter.
Dus als straks Cecchini ook fout blijkt te zijn, dan kan dit schandaal zich nog uitbreiden naar renners als Petacchi, Cunego, Flecha, Cancellara en Kirchen? Gezellig.quote:
Daar kun je op wachten denk ik.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:17 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dus als straks Cecchini ook fout blijkt te zijn, dan kan dit schandaal zich nog uitbreiden naar renners als Petacchi, Cunego, Flecha, Cancellara en Kirchen? Gezellig.
quote:Negen Tourdeelnemers betrokken bij dopingschandaal (2)
N i e u w bericht, meer informatie
STRAATSBURG (ANP) - Negen Tourdeelnemers worden genoemd in verband met het omvangrijke dopingschandaal in Spanje. Dat heeft de internationale wielrenunie UCI vrijdag bekendgemaakt. Naast Jan Ullrich, Oscar Sevilla (T-Mobile), Francisco Mancebo (AG2R) en Ivan Basso (CSC) staan er ook vijf renners van de omstreden Astana-Würth-formatie op.
Terwijl de drie andere ploegen hun 'besmette' coureurs al van de startlijst hebben gehaald, heeft Astana-Würth nog geen maatregelen genomen. Volgens de UCI staan de namen van Astana-coureurs Joseba Beloki, Alberto Contador, Isidro Nozal, Allan Davis en Sergio Paulinho op de lijst.
Indien dit vijftal inderdaad van de deelnemerslijst wordt geschrapt, bevat de Tourploeg van Astana nog slechts vier wielrenners. Tourdirecteur Jean-Marie Leblanc liet zich eerder ontvallen dat een team minimaal zes coureurs moet hebben om te mogen starten. Een formatie aanvullen mag niet, zo hebben de ProTour-teams besloten.
quote:Basso gelaten onder uitsluiting Tour
STRAATSBURG (ANP/SID) - Ivan Basso heeft vrijdag gelaten gereageerd op zijn uitsluiting van de Ronde van Frankrijk. ,,Ik voel me rustig. Ik zal er nu op wachten totdat iemand mij het bewijs voor mijn onschuld brengt'', reageerde de Italiaanse renner.
Zijn renstal CSC besloot kopman Basso terug te trekken wegens zijn vermeende betrokkenheid bij het dopingschandaal in Spanje. De winnaar van de Ronde van Italië dit jaar was één van de favorieten voor de eindzege.
Er is juist geen betere reactie dan dat. Woedend reageren wijst op schuld, kennelijk heb je op dat moment geen verstand. Kwaad worden bij uitsluiting op een paar uur voor de tour leidt tot niets. Dan ben je droevig en valt het ongeloof over je. Gelaten is een gepaste houding.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hm, als ik ten onrechte van iets wordt beschuldigd, dan lijkt een "gelaten" reactie me niet echt tot de mogelijkheden te behoren.
quote:Tour onthoofd door Spaanse dopingaffaire
S a m e n v a t t i n g
STRAATSBURG (ANP) - Het zou een tweestrijd worden tussen Jan Ullrich en Ivan Basso, maar noch de Duitser noch de Italiaan zal Lance Armstrong opvolgen als winnaar van de Ronde van Frankrijk. Beide coureurs konden vrijdag, een dag voor de Tourstart, naar huis omdat ze betrokken zijn bij een dopingschandaal.
Of ze daadwerkelijk met illegale bloedtransfusies in een Spaans laboratorium de boel hebben belazerd, bleef vrijdag in Straatsburg de vraag. Duidelijk werd wel dat Ullrich, Basso en ook onder anderen de Spanjaarden Beloki en Mancebo prijken op een door de Spaanse justitie geopenbaarde lijst met verdachten in een zaak die aan het rollen kwam met de aanhouding van Manolo Saiz, voormalig teambaas van Liberty-Würth en de wielerarts Eufemiano Fuentes. Rabo's Rus Denis Mentsjov en diens Spaanse teamgenoot Juan Antonio Flecha prijkten er, hoewel eerder in het geruchtencircuit genoemd, niet op. Tot opluchting van Theo de Rooij, directeur van de Rabobank Wielerploegen.
De Rooij hielde vol nooit te hebben gedacht dat zijn kopman betrokken zou zijn geweest bij de affaire. Hij kwam met gemengde gevoelens uit de vergadering waarin de ploegbazen hadden besloten de renners terug te trekken die op de beruchte lijst figureerden. De door de ProTour-ploegen afgesproken ethische code zegt dat renners die betrokken zijn bij een dopingonderzoek door de ploeg zelf geschorst zullen worden. Ullrich hoorde het terwijl hij op weg was naar een persconferentie, Basso werd door CSC-baas Riis ingelicht na de meeting. ,,Het was moeilijk'', vertelde Riis naderhand. ,,Natuurlijk was Ivan diep teleurgesteld, maar we handelen zoals afgesproken in de charter. Zo lang zijn schuld niet vaststaat kan ik niet zeggen dat ik teleurgesteld ben in Ivan. Ik kan alleen maar opmerken dat ik nooit enig vermoeden heb gehad dat hij betrokken is bij deze affaire.''
Bij T-Mobile werd de schorsing dus al eerder uitgesproken. Hij gold niet alleen voor Ullrich, maar ook voor diens trouwe begeleider Rudy Pevenage en Spaanse ploeggenoot Oscar Sevilla.
Een woordvoerder van T-Mobile meldde dat de internationale wielrenunie UCI de Duitse formatie op de hoogte had gesteld van het feit dat dit trio is betrokken bij de dopingaffaire in Spanje. De Spaanse wielerbond overhandigde de UCI en de Tourdirectie donderdagavond het onderzoeksrapport waarin ruim vijftig namen van wielrenners worden genoemd.
,,Op grond van de bewijsstukken, die we van de Tourdirectie hebben ontvangen, houden wij 't voor onmogelijk voorlopig met dit drietal verder te werken'', vertelde een woordvoerder van T-Mobile.
De zegsman van de Duitse ploeg verklaarde dat ,,er duidelijk contact is geweest tussen de wielrenners en de Spaanse arts die in het middelpunt van deze affaire staat.'' Toch wilde de woordvoerder benadrukken dat de schorsing niet wil zeggen dat het duo daadwerkelijk dope heeft gebruikt: ,,Maar het team heeft hen gevraagd hun onschuld te bewijzen indien ze weer voor de ploeg willen rijden.''
De Tourploegen hebben met elkaar afgesproken geen vervangers op te roepen voor de coureurs die wegens de dopingzaak van de startlijst worden geschrapt. De Tourdirectie beraadt zich over de deelname van de Astana-Würth-ploeg. Van dat team, de opvolger van Liberty-Würth, zijn vijf renners bij de affaire betrokken.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:55 schreef okee6 het volgende:
Eindelijk eerlijkere sport, zo zie ik dat. Er is ergens een grens tussen verzorgings- en dopingsproducten getrokken, diegenen die daar traceerbaar overheen gaan zijn nú toch gezien. Het is jammer dat de tentakels van Armstrong reeds waren teruggetrokken, dat had vast nog mooier circus opgeleverd
Onzin.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:55 schreef okee6 het volgende:
Eindelijk eerlijkere sport, zo zie ik dat. Er is ergens een grens tussen verzorgings- en dopingsproducten getrokken, diegenen die daar traceerbaar overheen gaan zijn nú toch gezien. Het is jammer dat de tentakels van Armstrong reeds waren teruggetrokken, dat had vast nog mooier circus opgeleverd
Ook al hebben ze niks verkeerd gedaan, het is gewoon diom om met zulke discutabele lui om te gaan. Dat moet je niet doen, nu zie je de gevolgen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik wil eerst bewijzen dien voordat je dit zo mag zeggen...
Ik kan me echt NIET voorstellen dat een Ullrich en een Basso echt zo DOM zijn om zoiets te gebruiken...
Erger dan Blatterquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Je leeft in Utopia.
LeBlanc is net zo, misschien nog wel erger, dan die Blatter.
Tuurlijk, maar dan nog is het onzin dat je daarvoor de gevolgen moet dragen... Als ik met een gangster om wil gaan, dan moet ik dat toch zeker zelf weten, ook al doe ik niets strafbaars?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:10 schreef frankium het volgende:
[..]
Ook al hebben ze niks verkeerd gedaan, het is gewoon diom om met zulke discutabele lui om te gaan. Dat moet je niet doen, nu zie je de gevolgen.
Ligt eraan. Als jij als bedrijf zijnde met de verkeerde lui omgaat kunnen andere bedrijven ook de contacten met jou verbreken. Zo moet je dit denk ik ook zien. De Tour wil zichzelf clean houden, en gooit deze mensen eruit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan nog is het onzin dat je daarvoor de gevolgen moet dragen... Als ik met een gangster om wil gaan, dan moet ik dat toch zeker zelf weten, ook al doe ik niets strafbaars?
Een tour zonder de strijd tussen jan en basso is niet leuk
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:47 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Tja niemand zal het met me eens zijn, maar ik ga steeds meer geloven in de onschuld van Armstrong. Als hij dope gebruikt heeft moet hij een aantal vertrouwelingen om zich heen gehad hebben en zelfs die zijn in staat om bij dergelijke belangen (de grootste tour renner ooit??) voor eigen beroemdheid te kiezen in plaats van voor Lance. En zeker bij een dergelijke intensieve campagne om hem kapot te maken zouden die pogingen sterker moeten zijn dan slechtonderspijkerde 'meningen' en dingen die zogenaamd gebeurd zouden zijn. Daarbij moet ik wel aantekenen dat Armstrong waarschijnlijk ook de slimste van allemaal is met de meeste mogelijkheden en dat ik zeker niet zeg dat hij zonder dope gereden heeft.
Als Basso en Ullrich al een apotheek in hun lijf hadden, dan Lance zeker heel Bayerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Je moet zelfs maar eens logisch redeneren jongen. Lance reed Basso en Ullrich naar huis. En niet eens een klein beetje. Dan komt hij ofwel van Mars ofwel ...
En vergeet ook niet dat Basso en Ullrich gigantische talenten waren. Ullrich wereldkampioen bij de junioren, Basso bij de beloften. Als die twee renners aan de doping zitten, kan je er gerust van uitgaan dat de gehele top 10, of op zijn minst top 5, uit de Tour aan de doping zitten, want talentrijkere figuren zijn er niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
Je moet zelfs maar eens logisch redeneren jongen. Lance reed Basso en Ullrich naar huis. En niet eens een klein beetje. Dan komt hij ofwel van Mars ofwel ...
Dat doet er nog niet eens toe.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
logisch met 4 mogen ze niet rijdenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:15 schreef maril het volgende:
team van Vino komt morgen niet van start [bron Smeets journaal]dus geen Vino
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |