Ja, dat was al te verwachten. Dit is ook een voorspelbare formaliteit, lijkt me. Het opmerkelijke van de avond is D66's voor-stem, en de verklaring van Van der Laan dat CDA en VVD moeten kiezen: Verdonk weg of D66 stapt op.quote:
dit vind ik belangrijker dan die hele stemming.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:32 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ja, dat was al te verwachten. Dit is ook een voorspelbare formaliteit, lijkt me. Het opmerkelijke van de avond is D66's voor-stem, en de verklaring van Van der Laan dat CDA en VVD moeten kiezen: Verdonk weg of D66 stapt op.
verworpen... squote:Op donderdag 29 juni 2006 05:32 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Ja, dat was al te verwachten. Dit is ook een voorspelbare formaliteit, lijkt me. Het opmerkelijke van de avond is D66's voor-stem, en de verklaring van Van der Laan dat CDA en VVD moeten kiezen: Verdonk weg of D66 stapt op.
Ehm? Heb je niet door dat er zojuist erg veel gebeurd is? D66 heeft het kabinet op scherp gezet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:35 schreef golfer het volgende:
Ik wens jullie nog veel politieke wijsheid toe.
Ik ben als oudere jongere al zoveel gewend geweest en helaas is net weer voorspelbaar geweest.
Jammer, maar zo werkt het politieke spelletje nou eenmaal.
Tot laters!
Ja ze kan toch niet midden in het debat ontslagen worden?quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:37 schreef Ole het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom die Verdonk nog er is..![]()
ze gaan nu even slapen tot min 14.00 uur...![]()
![]()
![]()
vermoeidheid kan ook rare dingen veroorzaken.. Ooit mensen horen praten die langer dan 48 uur wakker waren? "Pquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:38 schreef cultheld het volgende:
Die gasten lijken wel stoned.
Ik heb dat probleem al als ik 1 nacht over heb geslagenquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:40 schreef Ole het volgende:
[..]
vermoeidheid kan ook rare dingen veroorzaken.. Ooit mensen horen praten die langer dan 48 uur wakker waren? "P
'midden'?quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:38 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ja ze kan toch niet midden in het debat ontslagen worden?
dat bedoel ik..quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb dat probleem al als ik 1 nacht over heb geslagen.
Klinken die net als politici?quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:40 schreef Ole het volgende:
[..]
vermoeidheid kan ook rare dingen veroorzaken.. Ooit mensen horen praten die langer dan 48 uur wakker waren? "P
dat ze dat maar doen! ik heb ooit bijna op ze gestemdquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:42 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Oeh dit wordt weer plakken geblazen voor VVD en CDA. Maar ik denk dat D66 nu echt voet bij stuk houdt.
Zo ongeveerquote:
da's sowieso niet zo een gewaagde voorspelling:)quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:43 schreef DionysuZ het volgende:
Als deze dame niet optieft .. en het kabinet valt niet .. dan voorspel ik dat d66 op 0 zetels staat bij de volgende verkiezingen
Probleem is, ze hebben nu ook niet veel...quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:43 schreef DionysuZ het volgende:
Als deze dame niet optieft .. en het kabinet valt niet .. dan voorspel ik dat d66 op 0 zetels staat bij de volgende verkiezingen
ik weet hetquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:44 schreef Wup het volgende:
[..]
da's sowieso niet zo een gewaagde voorspelling:)
mwah... inkopper, dat welquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:44 schreef Wup het volgende:
[..]
da's sowieso niet zo een gewaagde voorspelling:)
gewoon doenquote:Op donderdag 29 juni 2006 05:45 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Ik heb het idee dat CDA en VVD D66 keihard gaat laten vallen.
iedereen blij denk ik [ muv Brinkhorst misschien]quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:45 schreef Philosocles het volgende:
Goed. D'66 zal d'r uit moeten stappen, afgaande op de eerste reacties van CDA en VVD.
zouden ze het redden als minderheidsregering?quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:48 schreef Wup het volgende:
[..]
iedereen blij denk ik [ muv Brinkhorst misschien]
Ik denk van wel (met steun van LPF, SGP en Wilders)quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:48 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
zouden ze het redden als minderheidsregering?
Yep, erg jammer ook, hij is een erg goed minister, vooral op Economische Zaken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:48 schreef Wup het volgende:
[..]
iedereen blij denk ik [ muv Brinkhorst misschien]
bedtijd!!!quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:48 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Tien voor zes, en we zijn klaar.
waarom? ik vond ze beiden toch redelijk sterk, ook al zou ik er nooit op stemmen.quote:
Dat maakt ze niet minder hypocriet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:53 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom? ik vond ze beiden toch redelijk sterk, ook al zou ik er nooit op stemmen.
Psies, wat je er ook van vindt, ze hebben het goed gedaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:53 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
waarom? ik vond ze beiden toch redelijk sterk, ook al zou ik er nooit op stemmen.
kun je me uitleggen waarom ze hypocriet zijn?quote:Op donderdag 29 juni 2006 05:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat maakt ze niet minder hypocriet.
Ws. omdat de schrijver dezes rechts is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kun je me uitleggen waarom ze hypocriet zijn?
Omdat ze er al lang van wisten, maar (opportunistisch als ze zijn) naar aanleiding van een Zembla-uitzending opeens schande spreken van Verdonk inzake Magan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kun je me uitleggen waarom ze hypocriet zijn?
De champagne staat hier al koudquote:Op donderdag 29 juni 2006 06:09 schreef Solidius het volgende:
Verdonk gaat eruit, kan bijna niet anders. De stemmen waren behoorlijk in balans, en aangezien D66 aangeeft; "of de stekker uit Verdonk, of uit het gehele kabinet" lijk het mij logisch dat Verdonk het onderspit delft in deze kwestie.
Maarja, het is en blijft politiek en het balletje kan nog raar gaan rollen vandaag, top entertainment
Was wel te verwachten, D66quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, D66 heeft het verbruid, wederom
Ach ja.. ik ben tóch benieuwd wat er gaat gebeuren, al kan het me vrij weinig meer boeien in deze bananen-republiek. Ik verhuis gewoon naar een andere volgende weekquote:
Je hebt groot gelijk, kan je je daar gaan ergerenquote:Op donderdag 29 juni 2006 07:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ach ja.. ik ben tóch benieuwd wat er gaat gebeuren, al kan het me vrij weinig meer boeien in deze bananen-republiek. Ik verhuis gewoon naar een andere volgende week![]()
Denk ik niet hoor, ik zal er wel om kunnen lachen vermoed ik. Als het moet, ga ik stem ik wel per postquote:Op donderdag 29 juni 2006 07:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk, kan je je daar gaan ergeren![]()
Works both ways natuurlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:07 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat ze er al lang van wisten, maar (opportunistisch als ze zijn) naar aanleiding van een Zembla-uitzending opeens schande spreken van Verdonk inzake Magan?
Uiteraard. D66 grote bek, Balkenende gaat lijmen, D66 laat zich sussen en om 14:00 komt er een verklaring dat alles weer koek en ei is, dat er binnen het kabinet harde woorden zijn gevallen maar dat de kou uit de lucht is en dat iedereen weer voor de volle 100% achter het beleid staat.quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zal wel weer met een sisser aflopen...
Een ondertekende motie kun je niet terugnemen.quote:een verklaring dat alles weer koek en ei is
Jij volgt de politiek nog niet zo lang?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:04 schreef Autodidact het volgende:
Een ondertekende motie kun je niet terugnemen.
Ach, D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Nou, D66 heeft het verbruid, wederom
Zoals wanneer deze toestand zou eindigen met een homo-huwelijk tussen Verdonk en Halsema?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:13 schreef SCH het volgende:
Het kan altijd weer gekker.
In de politiek dan, mag ik hopen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:15 schreef SCH het volgende:
Misschien is dit wel de laatste dag van Medy van der Laan
We zullen zien. Ik denk dat D66 niet los gaat laten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jij volgt de politiek nog niet zo lang?
In de politiek en zeker in deze coalitie kan alles. Moties van wantrouwen aan je broek krijgen zonder consequenties te nemen, de laagste peilingen ooit in de geschiedenis hebben, zonder je beleid te veranderen, salarisstops voor de bevolking maar jezelf wel 30% meer toebedelen, meedoen aan imperialistische veroveringsoorlogen van andere landen om je er in te likken... Kan allemaal, hoor. Dus even een motietje omverlullen moet geen probleem zijn.
Dat is vooraf heus klaargestoomd:quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:16 schreef Sidekick het volgende:
Enigzinds verrassend dat D66 toch voor de motie heeft gestemd, maar het zal wel weer op niets uitlopen.
Is dat nou niet vermoeiend, jezelf de hele tijd papegaaien?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, D66.
Met zulke coalitiepartners heb je geen oppositie meer nodig.![]()
Positief denken! Ik wil champagne!quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is vooraf heus klaargestoomd:
"We willen beter in de peilingen. Mogen wij voorstemmen?"
"Ja hoor, dan doen we de dag erna wel gewoon een 'lijmpoging', zeggen dan dat jullie erg op je duvel van Jan Peter hebben gehad en beloofd hebben het nooit meer te doen en we gaan gewoon verder. En dan stemmen we ergens in de komende maanden gewoon voor een voorstel van jullie waar je mee kan scoren. Deal?"
Wat een complotquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is vooraf heus klaargestoomd:
"We willen beter in de peilingen. Mogen wij voorstemmen?"
"Ja hoor, dan doen we de dag erna wel gewoon een 'lijmpoging', zeggen dan dat jullie erg op je duvel van Jan Peter hebben gehad en beloofd hebben het nooit meer te doen en we gaan gewoon verder. En dan stemmen we ergens in de komende maanden gewoon voor een voorstel van jullie waar je mee kan scoren. Deal?"
Dat kan al niet meer, het moet wel op iets uitlopen nu. Of het kabinet valt of het is exit D66quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:16 schreef Sidekick het volgende:
Enigzinds verrassend dat D66 toch voor de motie heeft gestemd, maar het zal wel weer op niets uitlopen.
Inderdaad, als alles zo mooi geregisseerd werd tot een uiteindelijke sisser, had Lousewies niet 'óf óf' gezegd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan al niet meer, het moet wel op iets uitlopen nu. Of het kabinet valt of het is exit D66
Neequote:Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoeven we ze volgend jaar ook geen dag naar voren te halen![]()
Nee, dan wordt het een thee-kransje bij Bea en worden de komende maanden een beetje lamgelegd tot de verkiezingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef SPK het volgende:
Ik denk dat het kabinet wel gaat vallen,aangezien balkenende en zalm er ook bij betrokken zijn.
Je kan niet alleen een minister wegsturen dan lijkt me
Nee, ze schoppen D66 eruit en gaan of door als minderheidskabinet (te link, denk ik) of ze halen de LPF erin voor die paar maanden die er nog resten. En die willen dat wel. Kunnen ze nog een paar Kamerleden (die na de volgende verkiezingen werkloos zijn) van een wachtgeldje voorzien.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef SPK het volgende:
Ik denk dat het kabinet wel gaat vallen,aangezien balkenende en zalm er ook bij betrokken zijn.
Je kan niet alleen een minister wegsturen dan lijkt me
Ze zouden zich echt zwaar belachelijk maken als ze de lpf erbij gaan halen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ze schoppen D66 eruit en gaan of door als minderheidskabinet (te link, denk ik) of ze halen de LPF erin voor die paar maanden die er nog resten. En die willen dat wel. Kunnen ze nog een paar Kamerleden (die na de volgende verkiezingen werkloos zijn) van een wachtgeldje voorzien.
Ja wat is het nou? Complot of geen complot?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ze schoppen D66 eruit en gaan of door als minderheidskabinet (te link, denk ik) of ze halen de LPF erin voor die paar maanden die er nog resten. En die willen dat wel. Kunnen ze nog een paar Kamerleden (die na de volgende verkiezingen werkloos zijn) van een wachtgeldje voorzien.
Lekker geloofwaardig richting kiezer om de LPF erbij te halen voor een spek en bonen kabinet. Een LPF waarop het vorige kabinet is stukgelopen. Een LPF die door heel Nederland is uitgekotst (lees: 0 zetels in elke peiling die je maar kan verzinnen). Denk dat het de VVD en het CDA zetels zal kosten als ze de komende maanden met de LPF vol willen maken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Motie van wantrouwen heeft consequenties als deze wordt aangenomen, niet enkel als de oppositie deze wekelijks afvuurt op een minister.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In de politiek en zeker in deze coalitie kan alles. Moties van wantrouwen aan je broek krijgen zonder consequenties te nemen, de laagste peilingen ooit in de geschiedenis hebben, zonder je beleid te veranderen, salarisstops voor de bevolking maar jezelf wel 30% meer toebedelen, meedoen aan imperialistische veroveringsoorlogen van andere landen om je er in te likken... Kan allemaal, hoor. Dus even een motietje omverlullen moet geen probleem zijn.
Ze kunnen het eigenlijk niet winnen, he? Nu verkiezingen is exit CDA/VVD, doorgaan met D66 is ongeloofwaardigheid ten top, D66 eruit, LPF erin is ook niet slim, D66 eruit, SGP erin, misschien?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Lekker geloofwaardig richting kiezer om de LPF erbij te halen voor een spek en bonen kabinet. Een LPF waarop het vorige kabinet is stukgelopen. Een LPF die door heel Nederland is uitgekotst (lees: 0 zetels in elke peiling die je maar kan verzinnen). Denk dat het de VVD en het CDA zetels zal kosten als ze de komende maanden met de LPF vol willen maken.
Als de oppositie er 3 op een minister meent te moeten afvuren (toch wel het zwaarste wapen wat de Kamer heeft), lijkt het me toch dat je als minister en als kabinet eens op je hoofd moet gaan krabben over je functioneren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:32 schreef knnth het volgende:
[..]
Motie van wantrouwen heeft consequenties als deze wordt aangenomen, niet enkel als de oppositie deze wekelijks afvuurt op een minister.
Tussentijdse peilingen zijn lang niet altijd slecht. En dan nog: Als je als kabinet de slechtste tussentijdse peilingen in de parlementaire geschiedenis om je oren krijgt (en dat niet eventjes, maar structureel zo'n 2 jaar lang), lijkt me dat je als kabinet toch eens moet gaan nadenken of je wel bezig bent het belang van je bevolking te dienen.quote:Tussentijdse peilingen zijn vrijwel zonder uitzondering slecht. Geheel voorspelbaar zijn deze weer aan het bijtrekken.
Ja, en? Je geeft midden in een recessie jezelf alvast vooruitzicht op een hoger salaris, terwijl aan alle kanten je bevolking moet inleveren en de armoede toeneemt. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, hoor.quote:Die 30% salarisverhoging is niet waar. Het gaat (evt) pas gelden bij de volgende regering.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:34 schreef Autodidact het volgende:
LV strooit nogal met complottheorieën inderdaad.
Tuurlijk kan dat. Niemand zegt dat dat niet kan. Het gaat hier over hoe het dan nu verder gaat. Best mogelijk dat D66 balen tabak heeft van Verdonk. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit verregaande consequenties gaat hebben.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:39 schreef Autodidact het volgende:
Het kán natuurlijk niet gewoon zijn dat D66 het vertrouwen in Verdonk heeft opgezegd omdat Verdonk keer op keer spelletjes zit te spelen met de Kamer...nee...complot! Zakkenvullers!
Ik zou gokken op een minderheidskabinet. Ligt goed in het land: niet zwichten voor gemiereneuk & Verdonk behouden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze kunnen het eigenlijk niet winnen, he? Nu verkiezingen is exit CDA/VVD, doorgaan met D66 is ongeloofwaardigheid ten top, D66 eruit, LPF erin is ook niet slim, D66 eruit, SGP erin, misschien?
Ik zou de LPF niet zo veel macht geven...quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:42 schreef Reya het volgende:
Minderheidskabinet zit er zeker in, vooral omdat vrijwel alle grote dossiers van het kabinet al zijn afgerond. Het is nu vooral nog wat kleine zaken regelen en proberen de vruchten te plukken van de economische groei; daar heb je niet een enorm stevige basis voor nodig.
Met de SGP komen ze op 74 zetels (CDA 44, VVD 28, SGP 2), dus dat gaat ze ook niet redden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze kunnen het eigenlijk niet winnen, he? Nu verkiezingen is exit CDA/VVD, doorgaan met D66 is ongeloofwaardigheid ten top, D66 eruit, LPF erin is ook niet slim, D66 eruit, SGP erin, misschien?
Regeren met een minderheidskabinet wordt lastig. Je loopt immers altijd het risico dat de tweede kamer je voorstellen van tafel veegt en aangezien de oppositie nu bloed ruikt....quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou gokken op een minderheidskabinet. Ligt goed in het land: niet zwichten voor gemiereneuk & Verdonk behouden.
En past helemaal in deze tijd - het gaat niet om fatsoen, of om verantwoordelijkheid, het gaat om objectieve cijfertjes en heldere regels. De cijfertjes zijn de stemmen in de Tweede Kamer en de regeltjes zijn dat er geen meerderheid is om de regering (of zelfs maar Verdonk) af te keuren.
Zolang het kabinet niet naar huis gestuurd is door de meerderheid wordt het dus gesteund. Dat is leunen op de LPF natuurlijk, maar wie maalt daarom. Zolang je die niet formeel opneemt in het kabinet gaat het gewoon om meerderheid in de Tweede Kamer en dat is democratie.
Veel te link. De oppositie ruikt bloed, ziet de peilingen veranderen en zal elke scheet aangrijpen voor een motie van wantrouwen. Er ligt nog het e.e.a. over Donner (afluisteren journalisten, Schipholbrand, TBS), dus munitie hebben ze genoeg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:42 schreef Reya het volgende:
Minderheidskabinet zit er zeker in, vooral omdat vrijwel alle grote dossiers van het kabinet al zijn afgerond. Het is nu vooral nog wat kleine zaken regelen en proberen de vruchten te plukken van de economische groei; daar heb je niet een enorm stevige basis voor nodig.
Vallen kan altijd nog. Bovendien zou een minderheidskabinet niet alleen leunen op de steun van de LPF, maar ook op D66.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik zou de LPF niet zo veel macht geven...
quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoals SCH al zei, D66 kan prima uit het kabinet stappen en toch het kabinet blijven steunen. Het is zelfs zo'n typische D66 constructie dat het me bijna waarschijnlijk lijkt.
Dat klinkt als politieke zelfmoord voor D66. Hoe geloofwaardig ben je nog als je uit een coalitie stapt, maar die vervolgens wel blijft steunen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Vallen kan altijd nog. Bovendien zou een minderheidskabinet niet alleen leunen op de steun van de LPF, maar ook op D66.
Zoals SCH al zei, D66 kan prima uit het kabinet stappen en toch het kabinet blijven steunen. Het is zelfs zo'n typische D66 constructie dat het me bijna waarschijnlijk lijkt.
De D66 ministers kunnen zelfs in het kabinet blijven zitten denk ik. Puur formeel. Klopt dat?
Maar het kabinet heeft de grote dossiers afgerond. Kortom - ze kunnen prima zonder voorstellen in te dienen lekker gaan uitbuiken. Een soort demissionair en zich verschuilen achter het niet helemaal kunnen afronden van losse eindjes (komt ze goed uit) dankzij D66. Voor CDA en VVD lijkt het me win - win. Ze kunnen vanalles claimen nog te hebben willen doen in dit laatste jaar zonder dat ze het waar hoeven te maken. Ondertussen kunnen ze lekker naar de verkiezingen toewerken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Regeren met een minderheidskabinet wordt lastig. Je loopt immers altijd het risico dat de tweede kamer je voorstellen van tafel veegt en aangezien de oppositie nu bloed ruikt....![]()
D66 kan niet meer terug.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Niemand zegt dat dat niet kan. Het gaat hier over hoe het dan nu verder gaat. Best mogelijk dat D66 balen tabak heeft van Verdonk. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit verregaande consequenties gaat hebben.
Juist omdat ze 'm veel eerder hadden moeten nemen vind ik het nu mosterd na de maaltijd. Het vermindert mijn lust op ze te stemmen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:51 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dat klinkt als politieke zelfmoord voor D66. Hoe geloofwaardig ben je nog als je uit een coalitie stapt, maar die vervolgens wel blijft steunen?![]()
Niet dat D66 nou nog erg geloofwaardig was, maar ik vind dit een moedige stap die ze al veel eerder hadden moeten nemen. Ik zou bijna op ze gaan stemmen.
Al met al is het ongeveer even beschamend. De hele rel hoor, te beginnen zo'n 6 weken terug. Best vergelijkbaar met het WK ja. Geen spoor van zelfkritiek, walgelijk gebrek aan zelfbeheersing, sportiviteit en fatsoen en een huiveringwekkende uitleg van 'regels'.quote:Dit kan nog leuker worden dan het winnen van een WK![]()
Dat hoeft niet perse - ze kunnen zich dan toch beroepen op deze beslissing en zullen toch sowieso het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren moeten verdedigen, of ze er nu uitstappen of neit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Dan gooit D66 zijn eigen glazen in en blijft er in de volgende verkiezingen echt niks van ze over.
Haal dat rode waas eens voor je ogen weg, joh..quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Disorder het volgende:
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer.
We hebben geen info aan Congo gegeven...Oh jawel, maar niet zoals jullie bedoelen...Oh toch wel, nou dan spijt het ons...HA heeft niets te vrezen.....HA raakt haar paspoort kwijt....HA moet dit tekenen...Oh nee, het mag... HA houdt paspoort.quote:Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.
Wetsvoorstellen kunnen ook uit de Kamer zelf komen, verder maak je jezelf erg ongeloofwaardig alleen maar te blijven zitten in de hoop beter klaar te zijn voor de verkiezingen. Je zit daar om het land te regeren, niet om campagne te voeren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar het kabinet heeft de grote dossiers afgerond. Kortom - ze kunnen prima zonder voorstellen in te dienen lekker gaan uitbuiken. Een soort demissionair en zich verschuilen achter het niet helemaal kunnen afronden van losse eindjes (komt ze goed uit) dankzij D66. Voor CDA en VVD lijkt het me win - win. Ze kunnen vanalles claimen nog te hebben willen doen in dit laatste jaar zonder dat ze het waar hoeven te maken. Ondertussen kunnen ze lekker naar de verkiezingen toewerken.
Denk dus dat dat electoraal een slechte keuze zou zijn.quote:En de oppositie, daar trekken ze zich gewoon niets van aan. Zolang het geen meerderheid is kan je het schouderophalend naast je neerleggen. Als ze dat nu doen door in te zetten op een minderheidskabinet dan is het geen probleem om dat daarna vol te houden.
Ik wacht ook gespannen af, met een gekoelde fles champagne in de buurtquote:Maar er zijn allerlei andere uitkomsten evengoed mogelijk, vanmiddag. Gewoon vallen, of Verdonk laten vallen (en wat doet de VVD dan?). Ben benieuwd.
De regering kan initiatiefswetsvoorstellen uit de Kamer simpelweg negeren. De Kamer kan het nooit buiten de regering om regelenquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wetsvoorstellen kunnen ook uit de Kamer zelf komen, verder maak je jezelf erg ongeloofwaardig alleen maar te blijven zitten in de hoop beter klaar te zijn voor de verkiezingen. Je zit daar om het land te regeren, niet om campagne te voeren.
Nou Rita schiet zichzelf wel af hoorquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Disorder het volgende:
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer. Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.
Het zijn een stelletje huichelaars bij elkaar. Bah.
Het hele probleem met RV is dat rechtlijnigheid een doel bij haar is. Zij zou zich nog een verkeersongeluk inrijden omdat ze voorrang had.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Disorder het volgende:
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer. Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.
Die rechtlijnigheid is juist het probleem.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:05 schreef Disorder het volgende:
Maar nog altijd rechtlijniger dan de rest.
Je hebt het truukje trouwens aardig afgekeken van je voorbeelden.
Het integratiebeleid is nog een groot dossier dat nog steeds niet is afgerond, en daarnaast zorgen de 'afgeronde' dossiers (WAO, zorg) de komende tijd nog wel voor penibele situaties.quote:Op donderdag 29 juni 2006 08:42 schreef Reya het volgende:
Het integratiebeleid wordt inderdaad wel een heet hangijzer, alhoewel met steun van de LPF het waarschijnlijk wel door de SG geloodst kan worden. Voor de rest kan het kabinet de situatie natuurlijk wijten aan het gedrag van D66. De vraag is of de kiezer dat accepteert, maar zolang de economie groeit hoeft dat niet eens een directe zorg te zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het integratiebeleid is nog een groot dossier dat nog steeds niet is afgerond, en daarnaast zorgen de 'afgeronde' dossiers (WAO, zorg) de komende tijd nog wel voor penibele situaties.
Hoewel het een reeele optie is, blijft een minderheidskabinet sowieso ontzettend zwak. Het geroep om verkiezingen zal alleen maar toenemen, en terecht. Het geeft onzekerheid en nog meer het gevoel dat dit kaninet uit alle macht de confrontatie met de kiezer niet aandurft. De basis van dit kabinet ligt in de afkeer tegen de oppositieleider, dat is een ongelooflijk zwakke mentaliteit die ongetwijfeld door de kiezer wordt afgestraft.
Alle wetsvoorstellen uit de kamer negeren en zelf ook niets meer doen, maak je je ook niet echt geloofwaardig mee, he?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:11 schreef Reya het volgende:
De regering kan initiatiefswetsvoorstellen uit de Kamer simpelweg negeren. De Kamer kan het nooit buiten de regering om regelen![]()
Gezien de uitspraken van D66 lijkt me dat onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:37 schreef no1uknow het volgende:
Kicke!
Maar ik heb toch zo toch het voorgevoel dat dit af gaat lopen met een sisser.
Dat maakt toch helemaal niet uit, Vhiper.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alle wetsvoorstellen uit de kamer negeren en zelf ook niets meer doen, maak je je ook niet echt geloofwaardig mee, he?![]()
Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens opquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien de uitspraken van D66 lijkt me dat onwaarschijnlijk.
OFquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens op, maar toch.
Dus het is OFD66 OF
kabinet???
Nee, of Verdonkquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:43 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Mijn voorgevoel slaat dan ook nergens op, maar toch.
Dus het is OFD66 OF
kabinet???
Ik mag hopen dat de gemiddelde kiezer het niet accepteert als twee partijen uit puur partijpolitieke overwegingen het hele landsbestuur plat leggen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal niet uit, Vhiper.
Het gaat om de stemming in het land, en hoe een en ander wordt uitgelegd door de kiezer.
Als het formeel kán en de (overgebleven) coalitie denkt meer sympathie te verwerven door -buiten eigen schuld (want geen meerderheid voor motie! ) er het beste van te maken, dan is dat mogelijk.
De vraag is wat de kiezer meer waardeert: integer vallen of regels-zijn-regels dus kunnen we door. Als ik de stemming peil durf ik het niet te zeggen. Er is minder waardering voor fatsoen en integriteit dan ik zou wensen en meer dan me lief is voor regels-zijn-regels. Ook als dat laatste in strijd is met geest en bedoeling van de regels.
Vriendjes politiek allemaal.... we leggen de wet zo uit dat zij er wel door kan en dan mag jij als politicus aanblijven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, of Verdonk. of D66
. en dan dus ook het kabinet in deze vorm.
.
Een en ander begon natuurlijk al met een minister die uit politiek eigenbelang zonodig haast moest maken met daadkracht uitstralen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:50 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de gemiddelde kiezer het niet accepteert als twee partijen uit puur partijpolitieke overwegingen het hele landsbestuur plat leggen?
Over welke wet heb je het?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:57 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vriendjes politiek allemaal.... we leggen de wet zo uit dat zij er wel door kan en dan mag jij als politicus aanblijven.![]()
Klopt, maar dit is dan ook niet de eerste keer dat ik haar graag zie vertrekkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:02 schreef Verbal het volgende:
Een en ander begon natuurlijk al met een minister die uit politiek eigenbelang zonodig haast moest maken met daadkracht uitstralen.
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoorquote:Maar goed, hoewel ik dit een uiterst prinicipiële kwestie vind, vind ik noch Verdonk, noch Hirsi Ali het waard om het kabinet over te laten struikelen.
V.
Idd, mevrouw Verdonk had er al heel lang niet meer moeten zitten...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:12 schreef Vhiper het volgende:
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoor![]()
Dát is overigens wel wat deze patstelling interessant maakt. Verdonk weg zou de oplossing zijn, maar dat wil de VVD uiteraard niet. Althans, de VVD heeft het idee dat zij Verdonk moet steunen, want als dat mens zich niet gesteund voelt, zal zij een eigen partij beginnen en het haar mission in life maken om stemmers bij de VVD weg te trekken (wat haar nog zou lukken ook).quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:12 schreef Vhiper het volgende:
Met alleen het vertrek van Verdonk ben ik ook dik tevreden hoor![]()
Het zou D66 opzich niet slecht uitkomen als er nu verkiezingen komen, het kabinet opblazen zou een aantal weggelopen kiezers weer terug kunnen lokken. Bovendien heeft de partij nu een 'bonafide' lijsttrekker die echt wel achter de schermen met Lousewies in conclaaf is gegaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:35 schreef Verbal het volgende:
Als D66 principeel blijft doen, moeten ze uit het kabinet stappen bij weigering van de rest om Verdonk te offeren. Als ze dan blijven meedoen worden ze nog meer de risée dan ze al zijn. Ze zóuden dan nog Lousewies kunnen offeren (onder het mom van, jaaaa, maar als Alexander de baas wordt, gaat alles anders), althans, dat zij principieel blijft en dan weggaat.
V.
quote:Uiteindelijk gaf Verdonk toe dat ze een maand geleden te snel openbaar heeft gemaakt dat toenmalig VVD-Kamerlid Hirsi Ali ten onrechte een Nederlands paspoort had gekregen. ,,Met de kennis van nu zal ik het in de toekomst anders doen'', aldus Verdonk.
De minister bleef er echter bij dat ze destijds terecht heeft geconcludeerd dat Hirsi Ali ten onrechte de Nederlandse nationaliteit was verleend.
Bron: http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article459292.ece
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:49 schreef Woutervn het volgende:
Dus het is of Verdonkwaardoor ook VVD
= kabinet
![]()
of Verdonk blijft waardoor D66= kabinet
Dus het maakt niet echt uit wat de uitkomst is? of heb ik het verkeerd?
Er is ook nog een minderheids-kabinet mogelijk natuurlijk. Alle voorstellen die D66 niet steunt, krijgen ze dan wel steun van de LPF waarschijnlijk. Is best te doen denk ik voor dat kleine jaar tot de verkiezingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:49 schreef Woutervn het volgende:
Dus het is of Verdonkwaardoor ook VVD
= kabinet
![]()
of Verdonk blijft waardoor D66= kabinet
Dus het maakt niet echt uit wat de uitkomst is? of heb ik het verkeerd?
Dat had ik ook begrepen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.
Hmm, ok ik wist niet dat dat kon.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef One_of_the_few het volgende:
niet helemaal. Als verdonk blijft en d66 self eruit stapt is er een variant mogelijk dat vvd en cda doorgaan. Aldus het nos-journaal.
Ja, maar of dat zo veel toekomst voor het CDA en VVD geeft...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is ook nog een minderheids-kabinet mogelijk natuurlijk. Alle voorstellen die D66 niet steunt, krijgen ze dan wel steun van de LPF waarschijnlijk. Is best te doen denk ik voor dat kleine jaar tot de verkiezingen.
dat heeft het kabinet aan zichzelf te danken. Balkenende had aan het einde van 1e termijn nooit moeten zeggen dat verdonk met de verklaring van aha moest kunnen leven. Dat heeft het debat extra levendig gemaakt en ik denk ook de aanleiding dat d66 tegen verdonk stemde.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef the_disheaver het volgende:
ik vrees dat D66 we uit wordt gesschopt, en cda en vvd door gaat... Maar of dat zo positief is voor die 2....
vage dag
Een versplintering van de VVD juich ik alleen maar toequote:Op donderdag 29 juni 2006 10:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dát is overigens wel wat deze patstelling interessant maakt. Verdonk weg zou de oplossing zijn, maar dat wil de VVD uiteraard niet. Althans, de VVD heeft het idee dat zij Verdonk moet steunen, want als dat mens zich niet gesteund voelt, zal zij een eigen partij beginnen en het haar mission in life maken om stemmers bij de VVD weg te trekken (wat haar nog zou lukken ook).
D66 heeft niets meer te offeren. De kroonjuwelen hebben ze al weggeven aan CDA/VVD, hun voormalige leider De Graaf ook. Nog een kopstuk offeren en toch weer terugkrabbelen zou het einde van D66 zijn.quote:Aan de andere kant staat D66, die weer eens zo nodig principieel moet doen (voor zolang dat dan weer duurt). Als D66 principeel blijft doen, moeten ze uit het kabinet stappen bij weigering van de rest om Verdonk te offeren. Als ze dan blijven meedoen worden ze nog meer de risée dan ze al zijn. Ze zóuden dan nog Lousewies kunnen offeren (onder het mom van, jaaaa, maar als Alexander de baas wordt, gaat alles anders), althans, dat zij principieel blijft en dan weggaat.
V.
Zoals eerder al gezegd: Kansloos. Dat gaat ze zetels kosten voor de verkiezingen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is ook nog een minderheids-kabinet mogelijk natuurlijk. Alle voorstellen die D66 niet steunt, krijgen ze dan wel steun van de LPF waarschijnlijk. Is best te doen denk ik voor dat kleine jaar tot de verkiezingen.
quote:De zaak is geregeld. ‘Een politieke deal’, noemt Hirsi Ali het, maar het is een deal die niemand tevreden stelt. Zij heeft een verklaring ondertekend die ze niet wilde ondertekenen, de VVD-fractie moet een minister steunen die ze eigenlijk niet wil steunen en minister Verdonk moet een beslissing verdedigen die ze amper kan verdedigen.
Inderdaad ja, onderschat niet hoe diep de hekel zit die de gemiddelde D66-stemmer aan Verdonk heeft. Even afwachten hoe het gaat lopen, maar ik ga zoveel mogelijk overhevelen op D66 in het Pol spelquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:55 schreef Vhiper het volgende:
D66 heeft niets meer te offeren. De kroonjuwelen hebben ze al weggeven aan CDA/VVD, hun voormalige leider De Graaf ook. Nog een kopstuk offeren en toch weer terugkrabbelen zou het einde van D66 zijn.
Het kabinet opblazen echter, kan ze nog wel eens wat stemmetjes opleveren. Ze staan nu op 3, houden ze dat vast, kunnen ze tenminste nog aan de toekomst gaan bouwen. Met 0 kunnen ze zich wel opheffen.
Ik heb het topic niet doorgelezen, maar ik weet eerlijk gezegd niet waarom dit bijv. de VVD stemmen zou gaan kosten... De dappere partij die door blijft strijden, ook al proberen al die linkse partijen Verdonk er uit te werken... Lijkt me juist prachtige verkiezingsretoriek.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zoals eerder al gezegd: Kansloos. Dat gaat ze zetels kosten voor de verkiezingen.
Maar blijven de D66-ministers en staatssecretarissen allemaal dan op hun plek? Als ze en masse opstappen heeft Balkie ook een probleem...quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hmm da's waar inderdaad. Al zullen CDA en VVD het niet een al te groot probleem vinden dat de minister voor Bestuurlijke Vernieuwing verdwijnt...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:00 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Maar blijven de D66-ministers en staatssecretarissen allemaal dan op hun plek? Als ze en masse opstappen heeft Balkie ook een probleem...
Nou, vooruit, nog een keer dan:quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik heb het topic niet doorgelezen, maar ik weet eerlijk gezegd niet waarom dit bijv. de VVD stemmen zou gaan kosten... De dappere partij die door blijft strijden, ook al proberen al die linkse partijen Verdonk er uit te werken... Lijkt me juist prachtige verkiezingsretoriek.
Nee hoor, vissen ze gewoon uit de eigen vijver. Zetten ze er CDA/VVD mensen neer, zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:00 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Maar blijven de D66-ministers en staatssecretarissen allemaal dan op hun plek? Als ze en masse opstappen heeft Balkie ook een probleem...
De inhoud van het integratiebeleid vind ik nou niet echt kneuterig...quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:13 schreef Denewar het volgende:
Laten ze eens op de inhoud van het beleid debatteren en niet vande kneuterigheden!!!!
Dan heb je het niet begrepen. Het gaat hier ook om het functioneren van de rechtstaat. Niet echt onbelangrijk denk ik....quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:13 schreef Denewar het volgende:
Echt ongelofelijk hoe kneuterig we zijn in dit landje!
Om een paspoort van een kamerlid, die hem uiteindelijkt toch heeft gekregen zou dit kabinet moeten vallen! Er zijn wel belangrijke discussies!!!!
Ach, het grootste gedeelte van het beleid zal D66 echt wel steunen. Ze zeggen in feite niet het vertrouwen op in de coalitie, of het kabinetsbeleid, maar in het falend optreden van een bewindspersoon. En op punten waar D66 het kabinet niet steunt (milieu, vreemdelingenbeleid) kan de steun van LPF worden opgeroepen. De LPF van nu is natuurlijk een flink andere club dan de enorme LPF die het kabinet heeft opgeblazen een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:06 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nou, vooruit, nog een keer dan:
Wat zijn de opties voor een minderheidskabinet?
1. Niets doen en uitzingen? Dan leggen ze dus het landsbestuur voor maanden plat. Dat zal ze niet in dank afgenomen worden door de kiezer.
2. Zoeken naar een gedoogpartner? Kan, de volgende opties:
a. LPF? Bouwen op een partij waar juist het vorige kabinet op sneuvelde en welke momenteel compleet is uitgekost door de Nederlandse bevolking (0 zetels in alle peilingen, al maanden lang.)
b. D66? Dan is hun geloofwaardigheid helemaal weg. Je laat een coalitie niet eerst vallen om hem daarna te steunen.
Al met al lijkt me een minderheidskabinet geen optie, zeker niet aangezien de oppositie bloed ruikt en om elke scheet een motie zal indienen.
De enige manier om de coalitie te redden, lijkt me als Verdonk zelf opstapt. Dan kan de VVD zeggen: "We stonden pal achter haar, maar ze wilde zelf" en krijgt D66 z'n zin en kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Vraag me alleen af of Iron Lady Verdonk zover kan buigen..
Eh...is er ook maar iemand te vinden die dat wel als een probleem ziet? Dat mag toch rustig de meest onzinnige ministers post in de Nederlandse historie genoemd worden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hmm da's waar inderdaad. Al zullen CDA en VVD het niet een al te groot probleem vinden dat de minister voor Bestuurlijke Vernieuwing verdwijnt...
Het gaat inderdaad niet om het paspoort zelf maar om de handelswijze van de minister. En dat is toch wel erg belangrijk!quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan heb je het niet begrepen. Het gaat hier ook om het functioneren van de rechtstaat. Niet echt onbelangrijk denk ik....
En krijgt iedereen bij een "paspoortbehandeling" zo'n voorkeursbehandeling. Want het arrest van de hoge raad is echt duidelijk. Ook de geboortedatum moet namelijk kloppen..quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:25 schreef moussie het volgende:
plus een botte-bijl vreemdelingenbeleid waar blijkbaar pas beweging in komt als het om een collega gaat
D66 gaat echt geen steun meer geven aan een coalitie die liever een coalitiepartner ziet vertrekken dan een minister die gefaald heeft.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, het grootste gedeelte van het beleid zal D66 echt wel steunen. Ze zeggen in feite niet het vertrouwen op in de coalitie, of het kabinetsbeleid, maar in het falend optreden van een bewindspersoon. En op punten waar D66 het kabinet niet steunt (milieu, vreemdelingenbeleid) kan de steun van LPF worden opgeroepen. De LPF van nu is natuurlijk een flink andere club dan de enorme LPF die het kabinet heeft opgeblazen een paar jaar geleden.
De meest pijnlijke maatregelen zijn toch al door de kamer heen geloosd tenslotte. Verdonk weg lijkt me dan weer het ultieme nachtmerrie-scenario voor de VVD, met Marco Pastors die constant in de nek aan het blazen is, en nu al helemaal z'n kansen zal ruiken.
het vertrouwen is niet opgezegd. 64 leden was voor, dus een meerderheid tegen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:36 schreef MrTorture het volgende:
Het vertrouwen in Verdonk is opgezegd. En toch zou het me niets verbazen als het met een "foei en niet meer doen" eindigt.. Wat is onze politiek toch een heerlijk toegankelijke soap.![]()
quote:'Motie zal geen politieke gevolgen hebben'
HILVERSUM (ANP) - De door regeringspartij D66 gesteunde motie van afkeuring tegen minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) zal verder geen politieke gevolgen hebben omdat de meerderheid van de Tweede Kamer nog steeds achter de minister staat.
Dit voorspelde oud-senator en oud-hoogleraar staatsrecht Jan Vis (D66) donderdag in het Radio 1 Journaal. Vis zei wel dat het ,,heel zeldzaam'' is dat een regeringspartij een dergelijke motie tegen een minister steunt. Maar volgens hem hoeft dat verder geen gevolgen te hebben omdat het in dit geval gaat om een minister van een andere regeringspartij. Verdonk zit namens de VVD in het kabinet.
Ook voor de samenwerking tussen Verdonk en de twee D66-ministers in het kabinet-Balkenende ziet Vis geen problemen. Hij wees er in dat verband op dat de beleidsterreinen van de betreffende bewindslieden - Laurens Jan Brinkhorst (Economische Zaken) en Alexander Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties) - weinig raakvlakken hebben met dat van Verdonk.
De motie werd donderdagochtend na een marathondebat ingediend door GroenLinks. Behalve van D66 kreeg de motie ook steun van PvdA, SP en ChristenUnie, onvoldoende voor een meerderheid. De uitslag van de stemming was: 64 Kamerleden voor en 79 tegen.
Deze man gaat er dus van uit dat de D66-ministers blijven zitten, terwijl hun eigen fractie het kabinet niet meer steunt?quote:
Optie 4:quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:46 schreef Rens_Wilders het volgende:
Drie mogelijkheden volgens RTL Z:
- Verdonk stapt op (kans klein omdat ze de motie van wantrouwen heeft overleefd en dat als argument zal gebruiken om te blijven)
- Het hele kabinet stapt op als ze er vandaag niet uit komen (kans klein want het CDA zal dat niet willen)
- D66 stapt op en CDA en VVD gaan door met steun van de LPF. De D66-ministers Pechteld en Brinkhorst zullen weg moeten.
Ja, beetje vreemd. Zou idd ook niet goed zijn voor D66. Maar ik denk ook niet dat balkenende dit zou toestaan. Wel een MvA steunen, maar verder nietsquote:Op donderdag 29 juni 2006 11:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Deze man gaat er dus van uit dat de D66-ministers blijven zitten, terwijl hun eigen fractie het kabinet niet meer steunt?
15 mei, niet eerder.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:49 schreef venomsnake het volgende:
dit is leuk wakker worden, Crisis![]()
Verdonk![]()
Dit kabinet![]()
nieuwe verkiezingen![]()
Soms dan denk je dat politiek redelijk eenvoudig is. Tot de MrTortures van deze wereld het tegendeel komen bewijzen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:36 schreef MrTorture het volgende:
Het vertrouwen in Verdonk is opgezegd. En toch zou het me niets verbazen als het met een "foei en niet meer doen" eindigt.. Wat is onze politiek toch een heerlijk toegankelijke soap.![]()
Nou ja, als die optie open ligt, dan zullen CDA en VVD die for the time being waarschijnlijk wel omarmen. Ze zitten tenslotte sowieso nog minder dan een jaar aan D66 vast. waarschijnlijk hebben ze liever een dergelijk vergroeide verstandhouding binnen een kabinet dat blijft zitten dan dat er mensen sneuvelen. Dat is nooit goed voor je reputatie.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, beetje vreemd. Zou idd ook niet goed zijn voor D66. Maar ik denk ook niet dat balkenende dit zou toestaan. Wel een MvA steunen, maar verder niets
Ik bedoelde door D66quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
het vertrouwen is niet opgezegd. 64 leden was voor, dus een meerderheid tegen.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:01 schreef Rens_Wilders het volgende:
Pers geweerd van Binnenhof
ANP/Volkskrant.nl
DEN HAAG - De pers wordt momenteel geweerd van het Binnenhof. De politieke spanningen na het nachtelijke debat over de kwestie Ayaan Hirsi Ali lijken dusdanig opgelopen dat de aanwezigheid van de journalisten niet meer gewenst is op het Binnenhof.
Minister-president Jan Peter Balkenende spreekt op dit moment de veteranen in de Ridderzaal toe. Na afloop wil hij ongestoord naar zijn departement kunnen lopen. De journalisten worden daarom buiten de poorten van het Binnenhof gedirigeerd.
Dat record is allang gevestigd door mevrouw Bijlhout johquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:02 schreef the_disheaver het volgende:
TT:
De beëdiging van staatssecretaris Bruno
Bruins van Onderwijs is uitgesteld.
Jammer, daar was toch een kans dat er een nieuw record zou zijn: beedigd én opgestapt in minder dan 24 uur
Jij verwacht dat D66 zich op het politieke zwaard zal storten, na de uitspraken van Lousewies: "Of Verdonk, of het Kabinet"?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Optie 4:
Alles blijft zoals het is; D66 druipt weer af.
dat was toch net meer dan 24 uur?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat record is allang gevestigd door mevrouw Bijlhout johJammer voor Bruno, loopt ie toch mooi 2,5 jaar wachtgeld mis...
Interessant. Een voorbode van?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:02 schreef the_disheaver het volgende:
TT:
De beëdiging van staatssecretaris Bruno
Bruins van Onderwijs is uitgesteld.
Jammer, daar was toch een kans dat er een nieuw record zou zijn: beedigd én opgestapt in minder dan 24 uur
9 uur geloof ikquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:11 schreef Rens_Wilders het volgende:
Nee, dat was maar een paar uur!
Inderdaad en haar handelswijze is duidelijk. Einde crisis.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:22 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad niet om het paspoort zelf maar om de handelswijze van de minister. En dat is toch wel erg belangrijk!
Dat zou wel een stunt zijnquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:13 schreef the_disheaver het volgende:
Kon ook best gebroken worden. 9 uur beediging > voor 18 kabinet opblazen....
quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:50 schreef Sidekick het volgende:
Optie 4:
Alles blijft zoals het is; D66 druipt weer af.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:21 schreef nikk het volgende:
En de volgende verkiezingen zien we D66 niet meer terug in de Kamer
Ik denk dat dit daar niet voor nodig was.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:21 schreef nikk het volgende:
En de volgende verkiezingen zien we D66 niet meer terug in de Kamer
Haha, ja ! D66 is zo flexibel met dat soort uitsprakenquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij verwacht dat D66 zich op het politieke zwaard zal storten, na de uitspraken van Lousewies: "Of Verdonk, of het Kabinet"?
Ze zullen ook wel moeten. Wat heeft D66 te winnen bij een opgeblazen kabinet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, ja ! D66 is zo flexibel met dat soort uitspraken![]()
Hebben ze dat dan gedaan? Beetje erg voorbarig met conclusies...quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Haha, ja ! D66 is zo flexibel met dat soort uitspraken![]()
Niets. Maar dat is dus ook het eerste doel dan ook niet. Dat is weg met verdonk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel moeten. Wat heeft D66 te winnen bij een opgeblazen kabinet?
veel, laten ze zien dat ze wel het verschil kunnen uitmaken en dat ze ergens voor staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Ze zullen ook wel moeten. Wat heeft D66 te winnen bij een opgeblazen kabinet?
Maar als ze blijven zitten hebben ze ook vrij weinig meer te vertellen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:28 schreef Duiker_21 het volgende:
Zoals gewoonlijk zal D66 zich wel weer terugtrekken en net doen alsof er niets gebeurd is, onder het mom van 'Het land moet toch geregeerd worden' en 'je moet je verantwoordelijkheid nemen'. Ze weten zelf ook wel dat als ze zich terugtrekken uit dit kabinet dat ze dan helemaal niets meer te vertellen hebben in Den Haag. Ook zullen ze met die actie geen kiezers winnen, ze hadden op 16 mei een motie van afkeuring moeten indienen, niet nu. Verdonk heeft juist gedaan wat de Kamer had gedaan.
Tuurlijk blijft het dom van haar om AHA die verklaring te laten tekenen, maar om daarvoor nu een motie van afkeuring te ondertekenen...
Geen antwoord gegeven op de vraag of er eerder een minister is opgeroepen om 1 uur snachts...quote:Is het vaker voorgekomen dat een minister wel het vertrouwen van een Kamermeerderheid, maar niet van één van de regeringsfracties had?
Ja, dat was op 23 januari 1951 het geval bij minister Stikker i. Deze minister van Buitenlandse Zaken van de VVD in het eerste kabinet-Drees werd geconfronteerd met een motie van afkeuring over het door hem en kabinet gevoerde beleid inzake Nieuw-Guinea. Directe aanleiding was het kabinetsvoorstel om de soevereiniteit over Nieuw-Guinea aan de Nederlands-Indonesische Unie over te dragen. Die Unie was een soort statenbond van Nederland en voormalige kolonie Indonesië.
De motie van Oud werd verworpen, maar omdat de eigen VVD-fractie de motie had ingediend (en uiteraard gesteund), zag Stikker zich verplicht zijn ontslag in te dienen. De overige ministers stelden hierop hun portefeuille ter beschikking en het kabinet kwam zodoende ten val.
Een enigszins vergelijkbaar geval (maar met een andere uitkomst) deed zich voor op 15 mei 1962. De Eerste-Kamerfractie van de VVD onder leiding van Van Riel zegde het vertrouwen op in VVD-minister Visser van Defensie en stemde tegen de begroting van Defensie. De fractie was vooral ontevreden over de wijze waarop de minister had geopereerd bij het ontslag van een kritische defensieambtenaar. Minister-president De Quay verklaarde na de tegenstem van de VVD-fractie dat, aangezien de begroting wel was aangenomen en ook de Tweede Kamer het vertrouwen in de minister had, er geen reden voor Visser was om af te treden.
Is het vaker voorgekomen dat de Kamervoorzitter deelnam aan een debat met het kabinet?
Ja, zowel in de Tweede als Eerste Kamer is dat voorgekomen. In 1882 verliet Kamervoorzitter Van Rees i de voorzittersstoel om het woord te kunnen voeren in een debat over het verslag van de commissie van rapporteurs over de Indische begroting. Ten gevolge van dit kritische verslag en het daarover gehouden debat trad minister Van Goltstein van Koloniën - die overigens zijn opvolger als minister was - af.
In 1919 voerde de liberale Kamervoorzitter Fock i het woord over de Indische begroting. Fock had kritiek op het beleid van Gouverneur-Generaal Van Limburg Stirum i, die de pas opgerichte Volksraad grotere invloed op het bestuur wilde geven en ook verdere bestuurshervormingen voorstond.
Na de Tweede Wereldoorlog was het enige geval voorzitter Kortenhorst i die in 1953 het woord voerde over het verdrag tot instelling van een Europese Defensie Gemeenschap.
In de Eerste Kamer voerden de voorzitters Kranenburg en Jonkman het woord tijdens debatten. Kranenburg deed dat in 1949 bij het debat over de soevereiniteitsoverdracht aan Indonesië en Jonkman in 1951 bij een debat over het wetsvoorstel nationaliteit en ingezetenschap. Net als Kortenhorst nam hij (in 1954) deel aan het debat over het wetsvoorstel Goedkeuring van het Verdrag tot oprichting van de Europese Defensie Gemeenschap.
Overigens bepaalt het Reglement van Orde: Indien de Voorzitter het woord wil voeren over het onderwerp dat aan de orde is, tenzij dit nodig is voor de uitvoering van de hem opgedragen taak, verlaat hij de voorzittersstoel. Hij neemt die niet weer in zolang het onderwerp aan de orde is. (Noot: dat heeft Weisglas dus niet gedaan).
Dat is niet alleen dom, dat lijkt verdacht veel op chantage, iets waar een minister verre van moet blijven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:28 schreef Duiker_21 het volgende:
Tuurlijk blijft het dom van haar om AHA die verklaring te laten tekenen, maar om daarvoor nu een motie van afkeuring te ondertekenen...
Toch denk ik dat het kabinet niet zal vallen, al zou het kunnen dat de VVD hier gebruik van maakt. Het gaat immers aardig in de peilingen en een Verdonk als slachtoffer van de intellectuele linkse elite doet het vast goed bij bepaalde kiezersgroepen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef Harry_Sack het volgende:
nog maar 1 uur en 18 minuten![]()
Het zou een mooie verse start voor Pechtold zijn als het kabinet nu zou vallen. Zullen we dan toch nog een 'hete herfst' krijgen?
Welke partij haalt hier de meeste winst uit, denk je? Ik denk dat niemand nu het achterste van z'n tong zal laten zienquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch denk ik dat het kabinet niet zal vallen, al zou het kunnen dat de VVD hier gebruik van maakt. Het gaat immers aardig in de peilingen en een Verdonk als slachtoffer van de intellectuele linkse elite doet het vast goed bij bepaalde kiezersgroepen.
Dat vind ik moeilijk om te zeggen, ligt er denk ik aan wie er het best op anticipeert.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:50 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Welke partij haalt hier de meeste winst uit, denk je? Ik denk dat niemand nu het achterste van z'n tong zal laten zien![]()
Gister was ie zo dom om bij Nova te melden dat hij voor het meten met 2 maten is. Hoe geloofwaardig kun je dan nog je programma slijten?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:51 schreef Reya het volgende:
Hmmm, er zit natuurlijk wel wat in dat de VVD uit het kabinet stapt, en dan het verhaal dat ze zich hiertoe door D66 gedwongen voelden de wereld in helpt. Zoals eerder bij Pastors te zien viel kan een dergelijke slachtofferrol electoraal succesvol uitpakken. Maar het is wel een behoorlijk risico, en ik zie het dan ook niet als een aannemelijk scenario.
Bij de VVD hangt die dreiging boven het hoofd, maar daarnaast hangt de dikke worst van een mogelijke verkiezingsoverwinning. Vraag is welke kans ze het grootst achten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat niemand nou nog maar de champagne koudzetten; we zitten morgen nog steeds met Balkenende II, inclusief Verdonk en D66. Ze verzinnen heus wel een uitweggetje. Het pluche zit veel te lekker, zeker als de dreiging van de oppositiebankjes zwaar boven de hoofden hangt...
Net die paar uur dat een reeks van argumenten langskwam was je zeker toevallig net aan het zappen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:01 schreef pberends het volgende:
Vervolgens laten ze het schijnbaar vallen omdat er iets misgegaan is met 1 persoon, puur uit electorale overwegingen.
Ik denk zelfs dat je kunt stellen dat het CDA en een deel van de VVD eveneens het vertrouwen in Verdonk verloren hebben, maar haar laten zitten uit electorale overwegingen c.q. partijbelangen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef knnth het volgende:
[..]
Net die paar uur dat een reeks van argumenten langskwam was je zeker toevallig net aan het zappen?
Ik zal niet zeggen dat dit soort dingen vrij zijn van politieke en electorale overwegingen, maar dat is zeker in deze niet de hoofdmoot van het opzeggen van het vertrouwen.
Uh, die crisis is er, dus hoezo "dreigen met een crisis" ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:
d66 zal wel voor de zoveelste keer onbetrouwbaar blijken door een loze belofte te doen. Dit is de derde keer dat ze dreigen met een kabinetscrisis, vandaag zal blijken dat verdonk gewoon blijft zitten en dat alles doorgaat als voorheen![]()
Compleet onbetrouwbaar, d66.![]()
Een kabinetscrisis is er in principe pas als D66 nu uit het kabinet stapt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Uh, die crisis is er, dus hoezo "dreigen met een crisis" ?
Wat heeft iedereen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:
d66 zal wel voor de zoveelste keer onbetrouwbaar blijken door een loze belofte te doen. Dit is de derde keer dat ze dreigen met een kabinetscrisis, vandaag zal blijken dat verdonk gewoon blijft zitten en dat alles doorgaat als voorheen![]()
Compleet onbetrouwbaar, d66.![]()
Ze hebben twee keer eerder gedreigd het kabinet op te blazen maar ze hebben het lef elke keer niet. Het is gewoon een hele zielige partij. Lousewies lijkt nog de enige te zijn die strijdbaar is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen?
D66 steunt eindelijk eens een motie van wantrouwen, er is nog niets bekend over hoe nu verder, en iedereen stempelt D66 als onbetrouwbaar...
Niet wat te vroeg met conclusies trkekken?
nou nou .. alweer een foutje .. *kuch* .. in de communicatie .. gaat goed daarquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:16 schreef the_disheaver het volgende:
Volgens Henk Brons van de Rijksvoorlichtingsdienst berust de kwestie op een kortstondig ‘misverstand’ tussen beveiliging en politie dat inmiddels is opgelost.
Dan ligt de sleutel dus in principe bij de VVD-top. Leuke eerste werkdag voor Rutte als fractievoorzitter.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:12 schreef SCH het volgende:
Situatie is nu dat of D66 of Verdonk eruit stapt - er is geen compromis op handen.
precies. en de vraag is of het kabinet overeind blijft als D66 eruit stapt. Opzich heeft D66 geen belangrijke ministers dus ik zie geen grote problemen voor een minderheidskabinet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:12 schreef SCH het volgende:
Situatie is nu dat of D66 of Verdonk eruit stapt - er is geen compromis op handen.
Dan zullen ze wel gedoogsteun van de LPF moeten verwerven.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:16 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
precies. en de vraag is of het kabinet overeind blijft als D66 eruit stapt. Opzich heeft D66 geen belangrijke ministers dus ik zie geen grote problemen voor een minderheidskabinet.
Dat hebben ze al jaren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan zullen ze wel gedoogsteun van de LPF moeten verwerven.
Bron of is dat je eigen conclusie?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:12 schreef SCH het volgende:
Een kabinetscrisis is er als het kabinet dreigt te vallen. Daarvan is nu wel degelijk sprake.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een kabinetscrisis is er in principe pas als D66 nu uit het kabinet stapt.
Ja idd, ik zit er ook klaar voorquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:18 schreef Takkesteeg het volgende:
Hoelaat wordt de show weer hervat?
Maar nu zullen ze er wat voor moeten gaan doen.quote:
Nee, het kabinet moet gevallen zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een kabinetscrisis is er als het kabinet dreigt te vallen. Daarvan is nu wel degelijk sprake.
Van Dale to the rescuequote:Op donderdag 29 juni 2006 13:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, het kabinet moet gevallen zijn.
Maar goed, waar hebben we het over?![]()
Cruijff schrijft een column over Verdonk en een dag later valt het kabinet. De invloed van El Salvador is nog groter dan we al dachten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:21 schreef dvdfreak het volgende:
Kabinet is al gevallen als verdonk moet opstappen dan gaat de de VVD ook mee .
Inderdaad, altijd leuk om te volgen zo'n kabinetscrisis.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:22 schreef Takkesteeg het volgende:
Kan ik nog mooi effe bier en sjips halen!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Cruijff schrijft een column over Verdonk en een dag later valt het kabinet. De invloed van El Salvador is nog groter dan we al dachten.![]()
André Rouwvoet noemde hem zelfs afgelopen nacht, als 'bewijs' dat iedereen het met Rita gehad hadquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Cruijff schrijft een column over Verdonk en een dag later valt het kabinet. De invloed van El Salvador is nog groter dan we al dachten.![]()
al een tijdjequote:Op donderdag 29 juni 2006 13:27 schreef Rens_Wilders het volgende:
Het heeft nu zelfs een eigen kopje op Teletekst 101!
Ben net wakker van vannacht...quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad, altijd leuk om te volgen zo'n kabinetscrisis.
Ik vond je broer in het eerste deel erg afwezig......weinig aan het woord.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Rens_Wilders het volgende:
De keuze is nu aan D66
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:29 schreef Woodpecker het volgende:
André Rouwvoet noemde hem zelfs afgelopen nacht, als 'bewijs' dat iedereen het met Rita gehad had![]()
Dan is er geen kamermeerderheid meer en wordt het kabinet afhankelijk van de LPF en de SGP.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Genverbrander het volgende:
effe op een rijtje zetten: de ministers van D66.
- Laurens Jan Brinkhorst (Economische Zaken)
- Alexander Pechtold (Bestuurlijke vernieuwing)
That's it! D66 kan zich toch wel uit het kabinet terugtrekken zou je zeggen zonder dat het de hele boel laat instorten>?
Maar dan is de meerderheid natuurlijk wel weg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Genverbrander het volgende:
That's it! D66 kan zich toch wel uit het kabinet terugtrekken zou je zeggen zonder dat het de hele boel laat instorten>?
Vergeet staatssecretaris Medy van der Laan van Cultuur niet... (omroep)quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:33 schreef Genverbrander het volgende:
Alleen LPF. SGP is te klein om van betekenis te zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan is er geen kamermeerderheid meer en wordt het kabinet afhankelijk van de LPF en de SGP.
SGP en CU samen is groot genoeg.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alleen LPF. SGP is te klein om van betekenis te zijn.
nee, niet nog iemand zijn er 3 (kamerleden:beleidslieden > 2:1quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:35 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Vergeet staatssecretaris Medy van der Laan van Cultuur niet... (omroep)
(en vast nog wel iemand...)
Maar CU is best wel links. Denk niet dat die vaak meegaan met CDA en VVD.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
SGP en CU samen is groot genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |