abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 11:03:41 #1
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38996077
Oh jee, als Catalonië een eigen nationaal voetbalelftal mag oprichten hebben ze een probleem .
  maandag 19 juni 2006 @ 11:11:46 #4
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  maandag 19 juni 2006 @ 11:15:56 #5
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38996294
Jawat!?!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_38996789
Prachtige Hitler-font.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38996805
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:05 schreef Monidique het volgende:
Slayer!
Meesterlijk
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_38997394
quote:
. Afgunst en jaloezie is typisch Nederlands en innig verbonden met de calvinistische inborst van dit land.
Pfffff, ...
pi_38998046
Fpppp.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38998305
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:56 schreef Monidique het volgende:
Pfffff, ...
Het is toch calvinisme pur sang.
pi_38998392
doom denker.
pi_38998516
Veel militairen zien allochtonen niet zitten
quote:
Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, kan zich niet vinden in de resultaten van het onderzoek. Hij vindt de conclusies te stellig.
Ceesje: "Het kan niet waar zijn, boehoehoe "
pi_38998579
quote:
'China bemoeit zich niet met mensenrechten'

De Chinese premier Wen Jiabao is op rondreis door Afrika om de economische betrekkingen verder aan te halen. In Cairo zei hij dat de Chinese betrekkingen met Afrika en Latijns-Amerika zijn gebaseerd op wederzijds respect. China bemoeit zich niet met mensenrechen en andere interne aangelegenheden van andere landen, aldus Wen. Hij is de derde hooggeplaatste Chinese functionaris in zes maanden die Afrika bezoekt. Zaterdag en zondag was Wen in Egypte waar hij een aantal handels- en samenwerkingovereenkomsten tekende. Inmiddels is hij in Ghana, en zal ook de Demokratische Republiek Congo, Zuid-Afrika, Angola, Uganda en Tanzania aandoen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4921802

daar gaan vast Kamervragen van komen in China
pi_38998837
Eindelijk een supermacht dat eens niet bemoeit met interne aangelegenheden!
Allah Al Watan Al Malik
pi_38999897
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Eindelijk een supermacht dat eens niet bemoeit met interne aangelegenheden!
zei de Tibetaan
  maandag 19 juni 2006 @ 13:27:31 #16
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38999992
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:28 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is toch calvinisme pur sang.
cal·vi·nis·me (het ~)
1 het protestantisme volgens de leer van Calvijn

De van Dale vindt van niet.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 19 juni 2006 @ 13:29:02 #17
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39000056
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4921802

daar gaan vast Kamervragen van komen in China
Je moet denken dat economische voorspoed kan leiden tot democratisering en een normalisering van de onderdrukking.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39000395
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Je moet denken dat economische voorspoed kan leiden tot democratisering en een normalisering van de onderdrukking.
misschien kan een terugval in economische voorspoed de trigger zijn voor China, net zoals in Indonesie in 1998 de Azie-crisis meehielp de dictatuur aldaar om zeep te helpen
  maandag 19 juni 2006 @ 13:48:39 #19
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39000699
Dat is volgens mij wel de angst van de communistische leiders daar.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39001058
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

zei de Tibetaan
Scherp.
pi_39001140
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:48 schreef George-Butters het volgende:
Dat is volgens mij wel de angst van de communistische leiders daar.
Mja, en hoe meer huizen ze zomaar wegbulldozeren, hoe meer mensen het beu worden. Ik hoop nog een heuse Chinese democratie te zien. Wat zouden de Chinezen wilen?
pi_39001191

''There's two things I'm good at; pullin' dents, and spottin' great blowjob lips.''
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:12:10 #23
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39001546
Soprano's
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 19 juni 2006 @ 14:24:02 #25
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39001942
Ik weet wat het probleem is van de VS. Ze zijn niet de underdog.

Iedereen heeft (bijna) altijd sympathie voor de underdog.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39002098
Behalve op het WK, natuurlijk.
pi_39002214
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:24 schreef George-Butters het volgende:
Ik weet wat het probleem is van de VS. Ze zijn niet de underdog.

Iedereen heeft (bijna) altijd sympathie voor de underdog.
Martin von Creveld hierover:
quote:
The third and most important reason why I think Vietnam is relevant to the situation in Iraq is because the Americans found themselves in the unfortunate position where they were beating down on the weak. To quote Dayan: “any comparison between the two armies… was astonishing. On the one hand there was the American Army, complete with helicopters, an air force, armor, electronic communications, artillery, and mind-boggling riches; to say nothing of ammunition, fuel, spare parts, and equipment of all kinds. On the other there were the [North Vietnamese troops] who had been walking on foot for four months, carrying some artillery rounds on their backs and using a tin spoon to eat a little ground rice from a tin plate.”

That, of course, was precisely the problem. In private life, an adult who keeps beating down on a five year old – even such a one as originally attacked him with a knife – will be perceived as committing a crime; therefore he will lose the support of bystanders and end up by being arrested, tried and convicted. In international life, an armed force that keeps beating down on a weaker opponent will be seen as committing a series of crimes; therefore it will end up by losing the support of its allies, its own people, and its own troops. Depending on the quality of the forces – whether they are draftees or professionals, the effectiveness of the propaganda machine, the nature of the political process, and so on – things may happen quickly or take a long time to mature. However, the outcome is always the same. He (or she) who does not understand this does not understand anything about war; or, indeed, human nature.

In other words, he who fights against the weak – and the rag-tag Iraqi militias are very weak indeed – and loses, loses. He who fights against the weak and wins also loses. To kill an opponent who is much weaker than yourself is unnecessary and therefore cruel; to let that opponent kill you is unnecessary and therefore foolish. As Vietnam and countless other cases prove, no armed force however rich, however powerful, however, advanced, and however well motivated is immune to this dilemma. The end result is always disintegration and defeat; if U.S troops in Iraq have not yet started fragging their officers, the suicide rate among them is already exceptionally high. That is why the present adventure will almost certainly end as the previous one did. Namely, with the last US troops fleeing the country while hanging on to their helicopters’ skids.

November 18, 2004
uit Why Iraq Will End as Vietnam Did
pi_39003547
Hij is toch een Nederlandse jood levend in Amerika docerend in Israël, zoiets?
pi_39003722
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef George-Butters het volgende:
cal·vi·nis·me (het ~)
1 het protestantisme volgens de leer van Calvijn

De van Dale vindt van niet.
calvinistisch [cal·vi´nis·tisch]
bn

1. volgens het calvinisme;

2. fig streng, hard werkend en genot verwerpend: een calvinistische levenswijze
Encarta® Winkler Prins Encyclopedie 2006. © 1993-2005 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.
pi_39003837
quote:
Alle rechten voorbehouden.
Heb je hier overheen gezelen, MrX? Busje voor je deur.
pi_39003894
Wat je zou kunnen bepleiten is de Christelijke moraal in het algemeen, over sober leven. Maar mensen van inkomensnivelleren willen juist geen sober leven veralgemeniseren (niet het goede woord, ik weet het), daar zijn ze tegen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 19-06-2006 15:33:11 ]
pi_39003957
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:24 schreef Autodidact het volgende:
Heb je hier overheen gezelen, MrX? Busje voor je deur.
Dat kreeg ik er gratis bij tijdens het kopiëren .
pi_39004237
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:58 schreef Pitbulleke het volgende:

Hierbij verklaar ik de Sugababes Bar voor... geopend - vette shit weet je

pi_39004408
Schoolwebsite opgepimpt als stunt
quote:
Op maandag 19 juni 2006 @ 14:51 schreef Hollandicus het volgende:

[..]

't Is inderdaad echt te triest voor woorden. Wat is dat een fout subcultuurtje zeg bahbah. De hele jeugd verpaupert door die hiphopinvloeden en dan kijken ouders nog raar op dat hun nageslacht al rond hun 13de compleet wordt uitgewoond. Dat krijg je ervan in een wereldje waar vrouwen enkel voor seks worden gebruikt en criminaliteit wordt verheerlijkt. Als er dan ook nog van die geitenwollensokken figuren van het schoolbestuur meedoen met deze verlagin geeft het al goed aan hoe kansloos we hier met zijn allen aan het worden zijn. Stelletje popiejopies
.

Het toppunt van fout .
pi_39004453
quote:
MICHAEL Eisner is surprisingly cordial with Pat Robertson when the televangelist explains on Eisner's CNBC show tomorrow how he built a valuable media empire with no knowledge of what he was doing, just by following instructions from God. Robertson left New York to buy a bankrupt UHF television station in Portsmouth, Va. Eisner asks, "You had a vision?" Robertson replies, "Yeah."
http://entertainment.mywa(...)id/06_19_2006_9.html

"Is it something, something with a V? Yeah, i'm pretty clear it's a V. Is that correct? Wait, I'm receiving a T. T....V..."
pi_39005013
het opium van Agnes Kant:
quote:
In het ochtendprogramma werd de Jongerenbijbel officieel gepresenteerd, een uitgave van EO-Ronduit en het Nederlands Bijbelgenootschap. De bijbel - in de Nieuwe Bijbelvertaling - bevat onder meer eenvoudige tekstverklaringen en een uitgebreide woordenlijst. Premier Balkenende nam het eerste exemplaar in ontvangst, waarna ook Kamerleden van PvdA, Groenlinks, SP en ChristenUnie de bijbel kregen uitgereikt. SGP en VVD lieten verstek gaan. Voor iedere politicus was een speciale voorkant gemaakt. ,,Mooi om een Bijbel te hebben met SP erop'', vond SP'er Agnes Kant.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=74171
pi_39005439
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:59 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Scherp.
Ik kom niet uit Tibet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39006008
Dat kan.
pi_39006163
quote:
Nokia Siemens Merger

Two of the world’s leading mobile phone companies, Nokia and Siemens, have reached agreement to combine their phone equipment units.

A statement from Nokia and Siemens said that a new unit will be set up under the “Nokia Siemens Network,” and will give each company a 50 percent share in the company.

The statement from Siemens did not contain financial details of this merger agreement; a news story in The Wall Street Journal Sunday wrote that the merger is worth $31.6 billion.

The Nokia Siemens Network unit will be based in Finland, Nokia’s home country, and will be headed by Simon Beresford-Wylie, currently head of the Nokia network department. A regional center will also be opened in Munich, where Siemens is based.

The February issue of Manager, a Germany-based magazine, covered a news story regarding the talks between officials from Nokia and Siemens over this establishment of their phone equipment units.
Kortom, Nokia neemt de mobiele tak van Siemens over.
pi_39007329
quote:
quote:
All around me are familiar faces
Worn out places
Worn out faces
Bright and early for the daily races
Going no where
Going no where
Their tears are filling up their glasses
No expression
No expression
Hide my head I wanna drown my sorrow
No tomorrow
No tomorrow
And I find I kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles its a very very
Mad world
Mad world
Children waiting for the day they feel good
Happy birthday
Happy birthday
And I feel the way that every child should
Sit and listen
Sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me
No one new me
Hello teacher tell me what’s my lesson
Look right through me
Look right through me
And I find I kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles its a very very
Mad world
Mad world
Enlarging your world
Mad world
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 juni 2006 @ 17:27:42 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39007371
Zo, gaan we nog de Deense vlaggen uit de kast halen?
quote:
Strengere identificatieplicht bij Amerikaanse ambassade
Van onze verslaggever Jeroen Trommelen

DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie wil voor de omgeving van de Amerikaanse ambassade in Den Haag een strengere toepassing van algemene identificatieplicht. Wie in de buurt van de ambassade een protestbord ophoudt; een protestleuze roept of op een andere manier demonstreert, zou volgens het OM zijn identiteit aan de politie bekend moeten maken.

UitlegHet Openbaar Ministerie stelt de eis in de rechtszaak in hoger beroep tegen twee Haagse demonstranten die januari vorig jaar wilden demonstreerden tegen de inauguratie van president Bush. De zaak dient dinsdag voor het gerechtshof in Den Haag.

Toen drie vredesactivisten vorig jaar in de buurt van de Amerikaanse ambassade een spandoek wilden ontrollen, eiste de politie dat ze zich legitimeerden. Toen ze dat weigerden, werden ze aangehouden en bekeurd. Ze weigerden hun boete te betalen.

Deelnemen aan een demonstratie is voor de politie geen geldige reden om een ID-bewijs te vragen. De kantonrechters sprak de Haagse activisten daarom in eerste instantie vrij.

Reden om in beroep te gaan is volgens het Openbaar Ministerie dat rond de Amerikaanse ambassade bijzondere veiligheidsmaatregelen gelden. ‘Die zijn, samen met de plicht van de politie om de orde te bewaken, voldoende reden om aan mensen die daar demonstreren om hun legitimatie te vragen’.

Volgens vredesactiviste Yvonne, één van degenen die werd bekeurd, komt een legitimatieplicht tijdens demonstraties neer op het monddood maken van kritische burgers.

‘Als de politie je naam mag noteren bij elk openbaar protest, wordt een dossier tegen je opgebouwd. Dat komt in het register van de politie en dat van de inlichtingendiensten, en in dit geval óók van de bewakingsdienst van de Amerikaanse ambassade. Dat heeft weer ook gevolgen voor reizen naar Amerika.’

Wat er op het gewraakte spandoek stond, is ze alweer vergeten. ‘Het zal wel iets geweest zijn in de sfeer van: niet nog eens vier jaar Bush.'

Ook de politie Haaglanden vindt de legitimatieplicht niet meer van toepassing op demonstraties. ‘Meedoen is absoluut geen reden voor identificatie. Dat wordt pas anders wanneer kwetsende teksten worden geroepen of wanneer demonstranten zichzelf onherkenbaar hebben gemaakt.'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:37:49 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39007589
Ah, in plaats van een jury, nemen we de slagers en bakkers als mensen die meebeslissen met de rechtspraak.
quote:
Kamer wil leken bij rechtspraak
Van onze verslaggever

DEN HAAG - Een kamermeerderheid van PvdA, VVD en LPF wil dat leken gaan meebeslissen in rechtszaken. De partijen hopen zo de kwaliteit van de rechtspraak te bevorderen. Dat bleek na afloop van een hoorzitting over lekenrechtspraak, die was georganiseerd door de LPF.

UitlegAleid Wolfsen (PvdA) en Frans Weekers (VVD) willen het mogelijk maken dat grotere strafzaken niet langer worden beoordeeld door drie rechters, maar door twee rechters en een leek. In de zogenoemde meervoudige kamer krijgt de niet-jurist de rol van ‘breekijzer’ tussen de raadsheren.

De frisse blik van de leek moet leiden tot een ‘cultuurverandering in de raadkamer’, aldus Weekers. ‘Rechters zitten nu te veel opgesloten in hun wetboek. Het is goed om zaken anders te bekijken’. Bijkomend voordeel is dat juristen worden gedwongen hun vonnissen beter te motiveren, zodat een leek ze kan begrijpen.

De partijen willen leken laten benoemen tot rechter-plaatsvervanger. Nu zijn dit nog mensen met een juridische opleiding, advocaten en hoogleraren, die af en toe invallen op de rechtbank. Als het aan de PvdA en de VVD ligt, vervalt de eis voor een juridische opleiding. Weekers en Wolfsen zullen een amendement indienen, dat op korte termijn kan worden besproken in de Tweede Kamer.

Joost Eerdmans (LPF) steunt hun voorstel, maar hij wil nog verder gaan. ‘Dit is een prima idee. Maar het nadeel is dat deze leken worden geselecteerd door de elite. Wie zegt me dat slagers en bakkers straks mogen meepraten, met hun gezonde verstand? Ik ben bang dat rechters toch zullen kiezen voor hun soort mensen.’
pi_39007780
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waanzin.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:47:57 #48
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39007815
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:58 schreef zakjapannertje het volgende:
het opium van Agnes Kant:
[..]

http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=74171
En wat ik me dan afvraag, alleswetert, waarom was de SGP afwezig?
Romme houdt zich niet van de domme.
  maandag 19 juni 2006 @ 17:52:48 #49
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39007933
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kortom, Nokia neemt de mobiele tak van Siemens over.
Ik mis het verband ff met Turkije of de Armeense genocide.
pi_39008611
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:52 schreef Carl_Romme het volgende:

[..]

Blijkbaar mis jij wel vaker wat.
  maandag 19 juni 2006 @ 18:22:36 #51
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39008651
Leuk speeltje trouwens, dat Babelfish
quote:
Aan de wapens, burgers! Leidt uw bataljons op! Lopen, lopen! Dat een onzuiver bloed... Geeft onze voren te drinken! STROFES I Gaan! Kinderen van het Vaderland! De dag van roem is aangekomen! Tegen ons van de tirannie, Het bloedige vaandel wordt opgeheven! (Bis) Hoort u in de campagne Mugir deze wilde soldaten? Zij komen tot in uw armen Uw draden, uw compagnes kelen. Aan de wapens, burgers! Enz. II Dat deze horde van slaven wil, Van verraders, van verzochte koningen? Voor wie deze laaghartige belemmeringen, Deze ijzers vanaf lang voorbereid? (Bis) Fransman! Voor ons, ah! Wat een outrage! Welk vervoer hij moet opwekken; Het is wij die men durft méditer Om aan het antiek slavernij terug te geven! Aan de wapens, burgers! Enz. III Wat! Buitenlandse cohortes De wet in onze haarden zouden doen! Wat! Mercenaires kootjes Onze zou trots oorlogs indijken! (Bis) God! Onze handen zouden vastgeketend worden! Onze voorhoofden onder het juk ploieraient! Vils despoten zouden worden De meesters van ons lot! Aan de wapens, burgers!
Het Horst Wessellied moet je kennelijk eerst naar het Frans en dán naar het Nederlands vertalen:
quote:
De vlag sluiten de reeksen zijn met een etappe Kam' raden kalm de rode voorkant en de reactie hebben hoog stevig in gelopen blok van Marschier' n in de geest in unsern de reeksen de weg de ionen van heelal bruin de weg reeds vragen de mens van departement van onweer hem schau' n op het kruis van haak hoop gedurende miljoenen dagen voor de vrijheid gedood en voor brood vrij vrij ten volle met Verzoek dat aan de strijd steh' n wordt geblazen, ons iedereen flotterpour begint de laatste keer die reeds lening weldra aan Hitler-drapeaux op alle wegen handhaaft, Knechtschaft hard tijd alleen maar weinig van de vlag de reeksen zijn met een etappe Kam' raden kalm sluit de rode voorkant t déjà prêt bientôt à Hitler-drapeaux sur toutes les routes les Knechtschaft dure temps seulement peu de Le drapeau les séries sa avec une étape Kam' raden calmement ferme l' avant rouge et la réaction ont tué haut solidement en bloc marché een Marschier' n in de geest in unsern de reeksen
  maandag 19 juni 2006 @ 18:24:43 #52
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39008708
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Blijkbaar mis jij wel vaker wat.
Gelukkig, ik was al bang dat het er écht niets mee te maken had.
pi_39010014
Of gewoon heel Fok! in Dutch->Engels, maar dat werkt helaas niet door wrs. Javascript.
pi_39010078
quote:
De struik zei de Iraanse overheid de aanbieding als een "historische kans zou moeten zien om hun land op een betere cursus te plaatsen."
.
  maandag 19 juni 2006 @ 19:30:01 #55
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39010709
Het is weer warm vanavond.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 19 juni 2006 @ 19:31:01 #56
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39010745
cursus
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39011058
Course.
  maandag 19 juni 2006 @ 19:47:22 #58
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39011274
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:09 schreef Monidique het volgende:
Of gewoon heel Fok! in Dutch->Engels, maar dat werkt helaas niet door wrs. Javascript.
http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http%3A%2F%2Fforum.fok.nl%2Ftopic%2F872812%2F2%2F50

Deels inderdaad.
  maandag 19 juni 2006 @ 19:55:59 #59
93744 Finder_elf_towns
pi_39011570
Waarom zou je het Horst-Wessellied wíllen vertalen naar het Nederlands? Het is al de ultieme meezinger in het Duits. Aan zoiets moet je niet gaan putsen
  maandag 19 juni 2006 @ 19:57:25 #60
93744 Finder_elf_towns
pi_39011606
quote:
de rode voorkant en de reactie
LOL!! !!!
pi_39012068
Rondom me zijn vertrouwde gezichten Uitgeputte Uitgeputte plaatsen onder ogen zien Helder en vroeg voor de dagelijkse rassen die geen gaan waar geen Gaand waar Hun scheuren hun glazen Geen uitdrukking Geen uitdrukkingshuid mijn hoofd opvullen I wanna mijn verdriet Geen morgen Geen morgen verdrinkt en ik het soort van I grappig vind ik vind het soort droevig de dromen waarin ik sterf best ik ooit heeft gehad ik vindt het hard is om u te vertellen ik vindt het hard om te nemen wanneer de mensen in werking in cirkels zijn Kinderen die van een zeer zeer Gekke wereld Gekke wereld op de dag wachten stellen zij goede Gelukkige verjaardags Gelukkige verjaardag voelen en ik de manier dat elk kind zou moeten voel Zit en luister zitten en luisteren ging naar school en ik was zeer zenuwachtig niemand kende me No one nieuw me Hello leraar vertel me wat mijn les kijkt net door me kijkt net door me is en ik vind het soort van I grappig ik vind het soort droevig de dromen waarin ik sterf best ik ooit heeft gehad ik vindt het hard is om u te vertellen ik vindt het hard om te nemen wanneer de mensen in zijn cirkels een zeer zeer Gekke wereld Gekke wereld Vergrotend uw wereld Gekke wereld in werking stellen
Allah Al Watan Al Malik
pi_39012766
quote:
Amerikaanse gezinnen op de rand van het bankroet

Het ziet er benard uit voor de Amerikaanse Jan met de pet. Zijn loon stijgt nauwelijks, terwijl de brandstofprijzen pieken, leningen duurder worden en een vastgoedcrisis om de hoek loert. Een doorsnee Amerikaans gezin staat voor maar liefst 20.000 dollar in het rood, zijn woonkrediet nog niet eens meegerekend.

Dat Amerikanen meer op krediet leven dan Europeanen, is bekend, maar nu neemt hun kredietdrift wel heel exorbitante proporties aan. Hun uitstaande consumentenschulden zijn in tien jaar tijd ruim verdubbeld tot bijna 2.200 miljard dollar, zo heeft de Amerikaanse centrale bank becijferd. Dat komt grosso modo neer op een schuldenlast van 20.000 dollar per gezin. Het gaat vooral om kredietkaartschulden en autoleningen, de hypothecaire leningen zitten er niet bij. Economen vragen zich af hoe lang de Amerikaanse gezinnen het nog zullen volhouden om zo boven hun stand te leven. Alle knipperlichten staan op rood.

De gezinnen kunnen met hun inkomen almaar minder kopen. "Amerika kende de afgelopen jaren een goede economische conjunctuur, maar daar hebben vooral de bedrijven van geprofiteerd. Hun winsten gingen omhoog, terwijl de groei van het gezinsinkomen in de voorbije vijftig jaar zelden zo laag was als in de voorbije maanden", zegt Edwin De Boeck van KBC Asset Management. De Amerikaanse werkgevers kennen minder dan vroeger loonsverhogingen toe en zwaaien ook almaar minder met bonussen of extraatjes.

De prijzen aan de Amerikaanse pomp breken het ene record na het andere, als gevolg van de stijgende olieprijzen. Zowat de helft van de Amerikaanse gezinnen heeft beleggingen in aandelen. Voor die groep is het sinds kort elke dag bang kijken naar wat de beurzen doen. Ook over de waarde van zijn huis is de Amerikaan niet meer zeker. De huizenprijzen zaten de afgelopen jaren spectaculair in de lift in de VS, maar knikken sinds kort naar beneden. Vele Amerikaanse gezinnen hielden hun consumptie op peil omdat ze wisten dat ze hun huis, dat jaar na jaar in waarde steeg, nog achter de hand hielden.

"Het Amerikaanse consumentenvertrouwen staat op een dieptepunt dat we al sinds begin jaren negentig niet meer hebben gezien", zegt Edwin De Boeck. "De motor van de groei in de VS en in de hele wereld dreigt stil te vallen."
(Eigen berichtgeving 07:44)
http://www.demorgen.be/buitenland/?news=own1150695939
pi_39012796
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:52 schreef Carl_Romme het volgende:

[..]

.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:33:52 #64
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39012930
Het leven is mooi.

Dat wil ik nogmaals benadrukken.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39014388
quote:
704 Teletekst ma 19 jun

W E E R vooruitzichten

tot en met zaterdag
Geregeld zon en af en toe een bui,
vooral op woensdag.Middagtemperatuur
ongeveer 20 graden.

di wo do vr za
zon % 40 30 50 50 60
kans op
neersl. % 20 50 30 30 30

min.temp. 14 14 12 11 10
max.temp. 21 20 19 20 18

wind
-richting ZW ZW W W W
-kracht 3 4 4 3 3

********Bron:www.weathernews.nl *******
Oh yeah.
pi_39014491
Da's snel...
  maandag 19 juni 2006 @ 21:11:46 #70
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39014647
quote:
New Orleans roept hulp in van Nationale Garde

AMSTERDAM - Burgemeester Ray Nagin van New Orleans heeft de gouverneur van de staat Louisiana maandag om assistentie van de Nationale Garde verzocht, omdat het geweld in zijn stad de spuigaten uit loopt. Afgelopen weekeinde werden vijf jongeren door onbekenden doodgeschoten en werd een man met messteken gedood tijdens een ruzie om een blik bier.

Nagin zei te willen voorkomen dat criminelen het voor het zeggen krijgen in de stad, die bezig is weer overeind te krabbelen nadat zij vorig jaar na de orkaan Katrina door overstromingen werd getroffen.

Dit jaar zijn door geweld al 53 doden gevallen in New Orleans, 36 van hen sinds begin april. Nagin heeft de gouverneur om driehonderd militairen van de Nationale Garde en zestig politieagenten gevraagd. Het stadsbestuur van New Orleans overweegt het eigen politiekorps langere werktijden op te leggen om meer agenten op straat te krijgen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39014648
Spanje wint toch wel.
quote:
Tunisia Legal system:
based on French civil law system and Shari'a law; some judicial review of legislative acts in the Supreme Court in joint session
Het westen en de islam kunnen dus wel degelijk samengaan! Wat een geruststelling.
  maandag 19 juni 2006 @ 21:26:12 #72
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39015307
quote:

Dertig landen hebben meer mobiele telefoons dan inwoners

Met twee miljard gsm-gebruikers op een totale wereldbevolking van 6,5 miljard mensen, beschikt reeds een derde van alle aardbewoners over een mobieltje, zo lijkt het. Vreemdgenoeg zijn er meer actieve sim-kaarten in omloop dan er mobiele bellers zijn, zo leert ons een onderzoek van het bureau Informa. In de Turks en Caicos-eilanden is het gsm-overschot het grootst met maar liefst 161,8 in werking zijnde sim-kaarten op 100 inwoners. Aruba en Luxemburg volgen op de voet met respectievelijk 150,8 en 140,7 mobieltjes per honderd inwoners. Nederland noch België komen in het lijstje van 'landen met meer gsm-gebruikers dan inwoners' voor, maar de Nederlandse Antillen bezetten wel een zesde plek aangezien 134 procent van de inwoners daar over een gsm lijkt te beschikken. Helemaal onderaan het lijstje staat op nummer dertig Singapore, waar honderd inwoners goed zijn voor 101 actieve sim-kaarten. Naar verwachting zal Rusland zich tegen het einde van dit jaar bij dit lijstje voegen, samen met negen andere landen. De Verenigde Staten tellen momenteel een marktpenetratie van 72 procent voor gsm's.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 19 juni 2006 @ 21:28:46 #73
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39015416
Donner 1
Donner 2
Streng!
  maandag 19 juni 2006 @ 21:58:43 #74
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39016901
Het is nauwelijk boeiend, maar Tunesië gaat lekker met z'n 1-0.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39017125
Ze gaan tantoe hard.
  maandag 19 juni 2006 @ 22:04:35 #76
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39017202
volgens mij denken ze dat ze in het tropenseizoen aan het voetballen zijn
  maandag 19 juni 2006 @ 22:42:42 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39019056
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nog steeds geen Deense vlag gezien. We waren toch zo trots op onze vrijheid van meningsuiting?
pi_39019164
Autodidact, ik zit met belangstelling te wachten op jouw repliek op DrW. .
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 22:45:53 #79
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39019215
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:42 schreef Yildiz het volgende:
Nog steeds geen Deense vlag gezien. We waren toch zo trots op onze vrijheid van meningsuiting?
pi_39019359
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:11 schreef pberends het volgende:
Spanje wint toch wel.
Ktjing.
pi_39019395
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:45 schreef Carl_Romme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Fotex? Het Deense woord voor Fatwa?
pi_39019494
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:45 schreef Carl_Romme het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zo, grapjas en wie ben jij? .
I´m back.
pi_39019702
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
Autodidact, ik zit met belangstelling te wachten op jouw repliek op DrW. .
Morgen. Ben een beetje moe.
pi_39019741
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Morgen. Ben een beetje moe.
Okee, kijk ik morgenavond weer even. .
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:04:47 #85
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39020164
ben je sociogrammen aan het maken, Ryan?
  maandag 19 juni 2006 @ 23:05:04 #86
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39020173
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:50 schreef Ryan3 het volgende:
Zo, grapjas en wie ben jij? .
klik
pi_39020248
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:05 schreef Carl_Romme het volgende:

[..]

klik
Ja, ja. .
I´m back.
pi_39020279
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Hee, weer terug? .
Uh sociogrammen... .
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:12:16 #89
150557 Franciscus_van_Assisi
Alle dieren tellen mee!
pi_39020466
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ja. .
Dan niet.

Truste allemaal.
Credo unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam.
pi_39020528
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:12 schreef Franciscus_van_Assisi het volgende:

[..]

Dan niet.

Truste allemaal.
Je zegt het.
I´m back.
pi_39020698
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:04 schreef Harry_Sack het volgende:
Hehe.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:20:51 #92
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39020760
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:19 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hehe.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:36:06 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39021303
Speciaal voor Pberends, omdat hij dit zo leuk vindt: Viezeloes von der Wahn ontvangt de 'Zwarte Dildo'
The End Times are wild
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:46:40 #95
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_39027236
quote:
Spaarloonregeling op de schop

Uitgegeven: 20 juni 2006 06:49
Laatst gewijzigd: 20 juni 2006 06:54
AMSTERDAM - De spaarloonregeling verdwijnt in de volgende kabinetsperiode als het aan het CDA en de PvdA ligt. Dat zeggen CDA-Kamerlid Gerda Verburg en PvdA-Kamerlid Jet Bussemaker dinsdag in Trouw. Met de spaarloonregeling kunnen werknemers belastingvrij sparen. De regeling zou volgens de Kamerleden moeten opgaan in de levensloopregeling.

Van de levensloopregeling maken te weinig mensen gebruik, stellen beide Kamerleden. Het afschaffen van de spaarloonregeling moet ervoor zorgen dat meer werknemers kiezen voor de levensloopregeling. Met deze regeling kunnen werknemers sparen voor vrije tijd. Bussemaker vindt de levensloopregeling te mager omdat deze te weinig belastingvoordelen biedt. Daarnaast zouden werknemers de vrije tijd nauwelijks op kunnen nemen omdat ze daarvoor de goedkeuring van hun werkgever nodig hebben.

Wie zich wil aanmelden voor de levensloopregeling moet dat voor 1 juli doen. Tot nu toe maakt vijf procent van de werknemers gebruik van de regeling. Minister van Sociale Zaken Aart Jan de Geus (CDA) heeft vorige week laten weten dat percentage niet weinig te vinden. Volgens hem was dit percentage voor dit jaar voorzien.
pi_39027511
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
quote:
Van de levensloopregeling maken te weinig mensen gebruik, stellen beide Kamerleden. Het afschaffen van de spaarloonregeling moet ervoor zorgen dat meer werknemers kiezen voor de levensloopregeling.
Altijd mooi. De mensen maken er te weinig gebruik van. Dan dwingen we ze toch? Eerst een keuzeoptie afpakken. Zouden ze niet het liefst de levensloopregeling verplicht stellen? 'Voor uw eigen bestwil'. Brr. Wat krijgen we niet gewoon salaris, minus de inkomstenbelasting, en verder geen gezuer. Geen verplichte potjes, regelingetjes. Vakantiegeld, ook zo'n betuttelende regeling. Omdat 'de arbeider' anders te dom is om wat opzij te leggen bouwen we dat gewoon verplicht in.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39028332
Ik hou van billetjes. (en dus van sigme)
Allah Al Watan Al Malik
pi_39028409
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hou van billetjes. (en dus van sigme)
Ghe. Ik word graag gewaardeerd.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39028687
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:00 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Altijd mooi. De mensen maken er te weinig gebruik van. Dan dwingen we ze toch? Eerst een keuzeoptie afpakken. Zouden ze niet het liefst de levensloopregeling verplicht stellen? 'Voor uw eigen bestwil'. Brr. Wat krijgen we niet gewoon salaris, minus de inkomstenbelasting, en verder geen gezuer. Geen verplichte potjes, regelingetjes. Vakantiegeld, ook zo'n betuttelende regeling. Omdat 'de arbeider' anders te dom is om wat opzij te leggen bouwen we dat gewoon verplicht in.
dat doen ze expres, nl. om de vakbonden te vervelen, en zo krijg je deze toestanden:
quote:
19 Juni 2006 22:06
FNV krijgt Monica Lewinsky-award

Nee, het is geen sigaar, maar het heeft wel alles te maken met stagiaires. Het is een aanmoedigingsprijs om meer stagiairs in organisaties op te nemen.

Dit jaar gaat 'ie naar FNV Bondgenoten. Daar werken nu maar 5 stagiairs op 800 werknemers. Volgens de uitreikers van de Monica Lewinsky-award, moet de norm zo snel mogelijk omhoog naar 1 stagiair op 50 werknemers.

Overigens heeft de prijs toch wel wat met sigaren te maken. Het is namelijk een behoorlijke sigaar uit eigen doos, want FNV Jong, die de prijs uitdeelt, is het onderdeel van FNV Bondgenoten dat zich speciaal richt op jongeren.
www.nos.nl
pi_39037580
Hehe, je kunt ook gewoon bokalen kopen bij de kringloop, scheelt je weer een prestatie die moet leveren.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:57:24 #101
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39043450
Weet iemand wat prismatische batterijen zijn?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:43:37 #103
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39044335
quote:
Gemeenten: CDA blijft ontwikkeling kenniseconomie vertragen

Van onze redactie economie

Gemeenten krijgen het, als het aan het CDA en de VVD ligt, moeilijker om telecomnetten aan te leggen. De gemeenten begrijpen het niet.

De Tweede Kamer stemt vandaag over een nieuwe telecomwet en moet zich daarbij uitspreken over een amendement van CDA en VVD dat de mogelijkheden van gemeenten zal beperken om in nieuwe telecomnetten te investeren. Een eerdere versie van dit plan maakte zulke investeringen in de praktijk onmogelijk, wat tot een stortvloed aan protesten leidde van gemeenten én bedrijven. Het CDA vroeg daarop uitstel van de stemmingen aan en levert nu een afgezwakte variant.

„Ook die beperkt gemeenten onnodig bij het stimuleren van moderne infrastructuur”, zo stelt wethouder Eric Helder van Enschede, ook sprekend namens de G27, een groep van 27 middelgrote gemeenten.

Dat de gemeenten door investeringen in glasvezelnetten marktpartijen dwarszitten die ook breedbandnetten willen realiseren, is onjuist, aldus Helder. „Hier in Enschede tekenen we binnenkort contracten met KPN die 25.000 huizen van glasvezel gaat voorzien. Dat hebben we als gemeenten gestimuleerd door er zelf een begin mee te maken. KPN is nu helemaal om en legt een open netwerk aan waarop ook all concurrenten van KPN diensten kunnen gaan leveren. Het zijn de kabelmaatschappijen die met hun gesloten netten op de rem trappen en de ontwikkeling willen tegenhouden.”

CDA’er Hessels had al niet verwacht dat de gemeenten de vlag zouden uitsteken voor zijn nieuwe amendement. „Maar we hebben een paar jaar geleden besloten dat telecom een marktsector zou worden en daar moeten we ons nu aan houden.” Pas als marktpartijen de modernisering van netwerken niet binnen vijf jaar oppakken, mogen gemeenten van hem aan de slag. Maar die moeten dat dan wel bewijzen.

Dat gaat tot jarenlange vertragingen leiden, voorspellen de gemeenten. „Als de Tweede Kamer dit aanneemt, raakt Nederland in Europa echt achterop. We moeten toch de kenniseconomie bevorderen?”
http://www.trouw.nl/hetni(...)iseconomie_vertragen

dinsdag 20 juni 2006 @ 18:51:12 #104
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044538
Joh, waar las ik net dat Kamerleden karige wetten doorvoeren, en teveel ingaan op de details?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:59:36 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044776
quote:
Je zou toch haast een hypotheek openen om 100 Hästens bedden voor die gasten aan te schaffen, jezus zeg.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:53:14 #109
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39046785
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:42:20 #113
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39048859
Goedemiddag.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39049039
Huilie GB
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:49:06 #115
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39049230
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
Huilie GB
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:49:44 #116
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39049259
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:50:44 #117
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39049296
quote:
VS al in actie bij geringste kans aanslag

Washington, 20 juni. Het Witte Huis valt mogelijke terroristen aan als er ook maar het geringste risico is dat zij een aanslag beramen. Die kans hoeft niet groter te zijn dan één procent.
Voorkant van het boek 'De een procent doctrine' van Ron Suskind.

Dit onthult de Amerikaanse onderzoeksjournalist Ron Suskind in het boek De een procent doctrine, dat deze week gelijktijdig in de Verenigde Staten en Nederland uitkomt. Het boek beschrijft de manier waarop de Amerikaanse regering in samenwerking met de inlichtingendienst CIA na 11 september 2001 de ‘oorlog tegen terreur’ opzette.

Het kader daarvoor is een doctrine van vice-president Dick Cheney. Hij formuleerde deze, aldus het boek, toen hij in november 2001 door toenmalig CIA-directeur George Tenet werd ingelicht dat terroristenleider Osama bin Laden een maand voor 11 september een ontmoeting had gehad met twee Pakistaanse kerngeleerden.

Hierop zei Cheney: „Als er één procent kans is dat de Pakistaanse geleerden Al-Qaeda helpen met het ontwikkelen of bouwen van een kernwapen, dan moeten we reageren als was het een zekerheid. Het gaat niet om onze analyse of het vinden van doorslaggevend bewijs. Het gaat om onze reactie.”

Volgens het boek is deze leerstelling later het ijkpunt van de regering in de oorlog tegen terreur geworden. Bush laat volgens het boek het vuile werk aan Cheney over en speelt zelf vooral de rol van de geïnteresseerde aanjager.

De CIA heeft in tachtig landen operaties uitgevoerd die verband houden met terreurbestrijding, aldus het boek. In al deze landen had de dienst een license to kill van president George W. Bush: CIA-medewerkers waren er geoorloofd verdachte terroristen te vermoorden.

Uit die vrijbrief verklaart de schrijver de ontsporingen – martelen van terreurverdachten, geheime CIA-gevangenissen in Oost-Europa – waaraan Amerikaanse militairen en inlichtingenmedewerkers zich de laatste jaren schuldig hebben gemaakt.

Het boek beschrijft een reeks niet eerder gepubliceerde ontsporingen: onder meer de arrestatie van de kinderen van een Al-Qaeda-leider en de marteling van een schizofrene terreurverdachte.

Suskind is een oud-winnaar van de journalistieke Pulitzer-prijs. Twee jaar terug baarde hij opzien met The Price of Loyalty, het eerste boek waarin een oud-lid van de regering-Bush, minister van Financiën Paul O’Neill, opening van zaken gaf over het Witte Huis onder president Bush. De onderzoeksjournalist kreeg voor dat project de beschikking over 19.000 interne documenten, die ten dele over de oorlog tegen terreur gaan. Die vormen de basis voor zijn nieuwe boek. Uit het boek blijkt verder dat hij onder meer oud-CIA-directeur Tenet en zijn plaatsvervanger John McLaughlin als bron heeft gehad.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39049366
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:49 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:55:08 #119
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39049528
En achtergrond info:
quote:
Ook bij kleinste risico ‘is er niets wat VS niet zullen doen’

Boek onthult de omstreden middelen van de regering-Bush in haar oorlog tegen terreur

Als er één procent kans is op een terreuraanslag reageren we alsof hij er zeker komt. Die doctrine van Dick Cheney is het geheim achter de oorlog tegen terreur, aldus een nieuw boek. Niet het recht maar de impuls wint.

Washington, 20 juni. Het is twee maanden na 11 september. In de Situation Room, de crisiskelder van het Witte Huis, komen de leiders van de ‘oorlog tegen terreur’ bijeen: vice-president Dick Cheney, nationaal veiligheidsadviseur Condoleezza Rice en directeur George Tenet van de CIA. De aanslagen van Al-Qaeda op New York en Washington zinderen nog na, Amerika zet zich schrap voor nieuwe terreuracties.

Die ochtend heeft Tenet nieuws. De CIA heeft uit Libische bron vernomen, vertelt hij, dat Osama bin Laden een maand vóór 11 september een ontmoeting heeft gehad met twee Pakistaanse kerngeleerden, van wie één gespecialiseerd is in de verrijking van uranium. „Meneer de vice-president, dit is nou waar we allemaal echt bang voor waren”, zegt Tenet. „Dit verandert alles.”

Cheney is perplex. Hij denkt hardop na. Het is „nog niet” mogelijk te omschrijven hoe de VS hierop moet reageren, zegt hij. Een medewerker van Tenet geeft details: de kerngeleerden zijn vooraanstaande Pakistani, ze zijn opgeroepen voor verhoor en aan een leugendetector onderworpen: de bliepjes duidden op bedrog. Dan weet Cheney genoeg. „Als er één procent kans is dat de Pakistaanse geleerden Al-Qaeda helpen met het ontwikkelen of bouwen van een kernwapen”, zegt hij, „dan moeten we reageren als was het een zekerheid. Het gaat niet om onze analyse of het vinden van doorslaggevend bewijs. Het gaat om onze reactie.”

Dit moment, beschrijft onderzoeksjournalist en Pulitzer-prijswinnaar Ron Suskind in zijn nieuwe boek, The one percent doctrine (De een procent doctrine), is bepalend voor de manier waarop de Amerikaanse regering daarna de oorlog tegen terreur is gaan voeren. Cheney’s woorden, die hij volgens het boek later in andere interne bijeenkomsten herhaalde, zouden het kader voor deze oorlog vormen. Bewijs was niet meer van belang. Voor analyse was geen tijd meer. Actie was geboden. En zo werden de terreurbestrijders van de VS – Tenets CIA voorop – met een „uitzonderlijk ruim mandaat” de wereld ingestuurd, aldus Suskind. Of, zoals CIA-directeur Tenet later het interpreteerde: „Er is niets wat we niet zullen doen.”

Aan de hand van een World Wide Attack Matrix bracht de CIA het slagveld in kaart: de dienst zou de jaren daarna, aldus het boek, in tachtig landen operaties uitvoeren. En in al deze landen had de dienst een license to kill van president George W. Bush: CIA-medewerkers waren er geoorloofd verdachte terroristen te vermoorden. Alles uiteraard in het geheim. Cheney: „Een heleboel dat nu moet worden gedaan zal in stilte moeten worden gedaan, zonder enige discussie (*).”

Het plaatst de ontsporingen waarin Amerikanen de laatste jaren verzeild raakten – Abu Ghraib, Guantánamo Bay, de Oost-Europese CIA-gevangenissen – in een logische context. In het boek wordt ook een reeks niet eerder gepubliceerde ontsporingen beschreven.

Zo is er de aanhouding van de operationele chef van Al-Qaeda, Khalid Sheikh Mohammed, in 2002 in het Pakistaanse Karachi. Daarbij besluit de CIA ook zijn twee kinderen – een jongetje (7) en een meisje (9) – in hechtenis te nemen. De verhoorders krijgen vanuit Langley, het hoofdkwartier van de CIA, te horen dat ze geen middel onbeproefd mogen laten om Mohammed aan de praat te krijgen. Mohammed blijft zwijgen. Vervolgens houden ze hem voor „dat ze zijn kinderen pijn zouden doen als hij niet meewerkte”. „Mooi”, reageert Mohammed, „dan kunnen ze zich bij Allah voegen, op een betere plek.”

Ook blijken de Amerikanen een verdachte terrorist te hebben gemarteld in de wetenschap dat hij schizofreen was. Het betrof een van de eerste ‘zware jongens’ die de VS na 11 september arresteerden, Abu Zubaydah, die destijds door Bush „een van de belangrijkste figuren” in Al-Qaeda werd genoemd.

Het zat anders. De CIA stelde na zijn aanhouding vast dat de man knettergek was: in zijn dagboeken bleek hij er drie persoonlijkheden op na te houden. In de terreurorganisatie was hij slechts een loopjongetje. Toch werd de man gemarteld om hem tot verklaringen te dwingen – waarna hij het ene na het andere terreurcomplot onthulde (aanslagen op kerncentrales, op de Brooklyn Bridge, op het Vrijheidsbeeld). Ze veroorzaakten grote paniek hoewel het stuk voor stuk verzinsels waren. Dat krijg je als je bewijsvoering en analyse afschaft, actie vooropstelt, en alles geheim houdt: dan kan je bevolking moeiteloos om de tuin leiden, aldus Suskind.

De bondgenoten van de VS konden een idee hebben over het nieuwe Amerikaanse denken, zo blijkt uit het boek. Op 6 juni 2002 bezocht minister van Defensie Donald Rumsfeld de NAVO in Brussel. In de schets van Rumsfelds speech stond volgens het boek dat „een absoluut bewijs geen allereerste voorwaarde kan zijn om handelend op te mogen treden’’.

Bush laat volgens het boek het vuile werk aan Cheney over en speelt zelf vooral de rol van de geïnteresseerde aanjager. Maar er is één pijnlijk detail: hij is een late leerling. In het boek wordt onthuld hoe cynisch de president reageert als hij in augustus 2001 – een maand vóór ‘9/11’ – bezoek krijgt van een CIA-analist die waarschuwt voor Bin Laden. „Goed hoor’’, zegt Bush. „Je hebt je nu wel genoeg ingedekt.”

De bronnen van journalist Suskind

Naar het boek van Pulitzerprijs winnaar Ron Suskind werd in de VS al enige tijd uitgekeken. De oud-verslaggever van The Wall Street Journal kon zijn research vanuit een uitzonderlijk goede uitgangspositie begonnen. Twee jaar terug publiceerde hij een boek over Paul O’Neill, oud-minister van Financiën, die als eerste uit de school klapte over de binnenwereld van het Witte Huis onder George W. Bush. O’Neill, lid van de Nationale Veiligheidsraad op 11 september, gaf Suskind 19.000 interne documenten, die ten dele betrekking hebben op de oorlog tegen terreur. Het vormde de basis van zijn research voor dit boek. Ook is bekend dat Suskind goede relaties heeft oud-directeur Tenet van de CIA en zijn plaatsvervanger John McLaughlin. Het boek steunt vooral op anonieme bronnen maar er blijkt ook uit dat zowel Tenet als McLaughlin een bron van Suskind zijn geweest.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:05:29 #120
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39050042
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:14:16 #121
93744 Finder_elf_towns
pi_39050427
Zo hoort dat, meneer Cheney. Je moet je vijanden wakkerschudden, wakker houden, opjagen en uiteindelijk elimineren.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:27:50 #122
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39051083
1 procent kans dat jij een terrorist bent, Wolfje!

Je moet dood
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:31:19 #123
93744 Finder_elf_towns
pi_39051263
quote:
„een absoluut bewijs geen allereerste voorwaarde kan zijn om handelend op te mogen treden’’
Dat klopt natuurlijk, immers, het enige sluitende bewijs van een terreuraanslag is als de hulpdiensten de slachtoffers van de weg af schapen met een mesje van een onbekend merk.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:40:32 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39051705
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:50 schreef George-Butters het volgende:

[..]
Der rinkelt bij dit soort dingen altijd het belletje van Abdul Khan.

What about Abdul Khan, mister Cheney, what about Abdul Khan?
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo hoort dat, meneer Cheney. Je moet je vijanden wakkerschudden, wakker houden, opjagen en uiteindelijk elimineren.
Blijkbaar was een simpele natuurkundewet 'actie geeft reactie' te lastig?

En maar afvragen waarom niet-westerse landen westerse landen haten.
En nee, het komt niet omdat dat kunststof van die spiegeltjes en kraaltjes nu verdroogt.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:43:02 #125
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39051811
Er is een groot verschil tussen absoluut bewijs en heel weinig bewijs.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:45:34 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39051925
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef George-Butters het volgende:
1 procent kans dat jij een terrorist bent, Wolfje!

Je moet dood
Ik zag vandaag in het nieuws dat Amerikaanse soldaten gemarteld werden.
Ik kan dat natuurlijk niet goed praten, immers, martelen praat ik nooit goed.

Maar voor de mensen die het martelen van terroristen (die achteraf, na 3 jaar, onschuldig zijn, en geen proces krijgen, zoals de Tipton Three) goedkeuren, is dit toch wel een lastige paradox, nietwaar?

Vooral als men ook nog eens 'gelijke rechten voor iedereen' ergens in het vaandel heeft.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:45:59 #127
93744 Finder_elf_towns
pi_39051950
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:43 schreef George-Butters het volgende:
Er is een groot verschil tussen absoluut bewijs en heel weinig bewijs.
Waar natuurlijk, echter, als er een heel klein beetje bewijs is tegen de daders (die meestal moslim zijn) ben je natuurlijk een racist als je hier op wijst. Want wellicht zijn die zelfmoordvesten wel nodig voor het bidden. Je moet natuurlijk wel respect hebben voor hun gevoelens, anders gaan ze gekke dingen doen
pi_39052065
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Waar natuurlijk, echter, als er een heel klein beetje bewijs is tegen de daders (die meestal moslim zijn) ben je natuurlijk een racist als je hier op wijst. Want wellicht zijn die zelfmoordvesten wel nodig voor het bidden. Je moet natuurlijk wel respect hebben voor hun gevoelens, anders gaan ze gekke dingen doen
Rationeel nadenken behoort niet echt tot je dagelijkse bezigheden he.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:49:51 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39052119
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Zeggen de woorden hindoe en Sri Lanka je iets?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:53:10 #130
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39052257
Ik ken anders ook een hoop hysterische gristenhonden.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:57:48 #131
93744 Finder_elf_towns
pi_39052454
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zeggen de woorden hindoe en Sri Lanka je iets?
Nee, totaal niets. Ga nu maar snel tot Mao bidden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:01:24 #132
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39052611
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, totaal niets. Ga nu maar snel tot Mao bidden.
Ik heb nog nooit iemand of een 'iets' aanbeden. Wel ideeën of idealen, ideeën zijn onsterfelijk.
Een Mao, Stalin, Bush, Castro, Chavez of welke wannabee-autocraat of niet capabele 'manager' dan ook mag van mij in een zandbak spelen.

Maar je moest het natuurlijk weer op het persoonlijke vlak spelen. Bravo.
Edit: oh wacht, nu ga je mij voor 'dom' verklaren omdat ik Bush in hetzelfde rijtje als Stalin zet. Ik impliceer daarmee niet dat ze evenveel schade toegebracht hebben aan de wereld, maar ach wat, ik laat het lekker staan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:07:44 #133
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39052898
MAO was toch een dikke pad?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:33:43 #134
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39054095
quote:
Hoe luidt het categorisch imperatief van Immanuel Kant ook al weer?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:36:42 #135
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39054247
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:33 schreef Carl_Romme het volgende:
Hoe luidt het categorisch imperatief van Immanuel Kant ook al weer?
Ook leuk; hoe zou het oordeel van Edmund Burke luidden over de bolsjewistische boevenbende van Bush?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:41:07 #136
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39054477
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:59:10 #137
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39055441
Agnes stinkt gewoon hard. Maar Bush stinkt zeker niet minder. Er stinken gewoon heel veel mensen in deze wereld.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:59:20 #138
150563 Carl_Romme
De Sfinx van Overveen.
pi_39058489
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:59 schreef George-Butters het volgende:
Agnes stinkt gewoon hard. Maar Bush stinkt zeker niet minder. Er stinken gewoon heel veel mensen in deze wereld.
Die halen het niet bij Mao:
quote:
While one brutal disaster after another was imposed on the Chinese people in the name of socialism, Mao remained secluded most of the time in his private residence in Beijing. He would lie in bed all day. His teeth were green from never being brushed. He refused to bathe, so instead orderlies-in-waiting would sponge-wash his corpulent structure. Young virgin peasant girls would be brought to him from the countryside for his carnal pleasures, often for group encounters. He gave no thought to his having long been diagnosed with a venereal disease.
pi_39060165
Een beetje laat, ik heb dit geschreven op de weg terug van een voor mij vrij onverwachts huwelijk . Maar goed, mijn argument dat veel beter vertolkt wordt in Herman Philipses ‘Vrijheid en verplichting’ komt op het volgende neer. DrW, listen up.

De vraag is niet: op welke absolute zekere beginselen berust het beste normensysteem, maar: welke van de denkbare normensystemen is optimaal, gegeven de feitelijke omstandigheden en de aanvaarde doelstellingen.
In plaats van monistisch te denken in termen van één geheel van normen, denken we pluralistisch in termen van alternatieven. Een absolute notie van rechtvaardiging wordt vervangen door een relatieve en vergelijkende notie. Het gaat niet om ‘goed’ en ‘kwaad’, maar om ‘beter’ en ‘slechter’. Gegeven de complexiteit van de moderne wereld en doelstellingen zoals een bestaansminimum en de afwezigheid van terreur, leidt een redelijke argumentatie tot de conclusie dat de moraal van een democratische markteconomie een beter resultaat oplevert dan de moraal van het communisme of van andere totalitaire systemen. Dit geldt voor elk vergelijkbaar systeem. Anarchie versus rechtsstaat, martelpraktijken tegenover mensenrechten enzovoorts.

Morele systemen kunnen gezien worden als toevallige mutaties van een moreel systeem dat eraan vooraf ging. Net zoals in de evolutietheorie vergaan toevallige mutaties als ze niet “beter” zijn in het voortbestaan. De reden dat de ‘norm’ pedofilie niet meer bestaat, is niet om DrW dit niet graag heeft, maar het is omdat er concurrerende morele systemen waren die het beter overleefd hebben, om vrij begrijpelijke redenen; mensen komen in traumatische situaties en knokken tegen dit onrecht. De selectieregels die tot het rechtvaardigen van morele systemen luiden niet meer in termen van ‘waar’ en ‘onwaar’, ‘waarschijnlijk’ en ‘onwaarschijnlijk’, maar in termen van ‘beter’ en ‘slechter’, ‘meer bevredigend’ en ‘minder bevredigend’.

We kunnen de vraag stellen: was het morele systeem dat in feite de strijd om het bestaan won in een bepaalde situatie (jij geeft al een voorbeeld) het morele optimale systeem? Had men geen moreel beter systeem kunnen ontwerpen om de historisch gegeven doelstellingen te realiseren?
Door een rationele reconstructie van de historische situatie en de morele randvoorwaarden in het desbetreffende tijdperk, kunnen moreel systeem worden geëvalueerd.

Er is bij de rechtvaardiging van morele normen geen grotere tegenstelling mogelijk dan die tussen het funderingsmodel en het evolutietheoristische model. In het eerste model denkt ment rechtlijnig: uit welke absoluut zekere modellen kan de normen worden afgeleid? In het tweede model denkt men vergelijkend en in termen van alternatieven: welk normensysteem is optimaal, gegeven de randvoorwaarden die de natuur en andere omstandigheden opleggen? Het funderingsmodel is fantasieloos en zal het nooit overleven, zoals in het verleden normensystemen weggeconcurreerd zijn door steeds flexibelere systemen…maar die nog steeds aan de randvoorwaarden moeten voldoen.
pi_39060460
quote:
Hey, maar God houdt van iedereen .
  woensdag 21 juni 2006 @ 02:59:02 #141
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39061807
quote:
Nina Hagen - Auf'm Friedhof

Kleiner Wampie!
Auf unserem Friedhof liegen wir zwei in der Stille
In der Still da gibt's kein Fromms und keine Pille.
Und wir beissen in weisse Häøse bis sie bluten, bis sie bluten
Und wir saufen die Kandidaten über den Haufen, über den Haufen.

Blut Blut Blut
Blut tut gut

Tod Tod Tod (ich will nicht sterben!)
Tod tut Not

Peace peace peace
Peace im Verliess

Jesus!?
Hier ist Nina!

Kleiner Wampie!
Auf unserem Friedhof sind wir happy, sind wit happy
Mein Gerippe ist ja so sexy wenn ich strippe, mein Gerippe.

Der Teufel kommt, er hilft uns auf, und sagt uns:

Gott ist tot!
Gott ist tot!
Jawoll!
Gott ist tot

(Also nicht ICH, sondern der Teufel meint, dass Gott tot ist)
(P.S. Also nicht ICH, sondern der TEUFEL SAGT, DASS Gott tot ist!)
  woensdag 21 juni 2006 @ 07:02:30 #142
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39062608
MAO was koel en volkomen geschitf
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39065036
The U.S. Public Interest Research Group released an analysis of government data today showing that 28 states more than doubled their carbon dioxide emissions between 1960 and 2001.

One major culprit of the spike in emissions: Increased combustion of oil to fuel our cars and trucks, which accounted for 40% of the total rise. “Oil emissions from the transportation sector soared over the period due to a dramatic rise in vehicle travel and the stagnating fuel efficiency of vehicles, while oil emissions from every other sector peaked in the 1970s”:

http://uspirg.org/uspirgnewsroom.asp?id2=24976
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:21:12 #145
93744 Finder_elf_towns
pi_39070128
quote:
RABAT, Morocco -- Police have arrested more than 500 Islamist activists since late May on accusations that they were planning a coup to replace Morocco's pro-U.S. monarchy with an Islamic state.
Most were released swiftly, but the arrests revived fears that the country's largest Islamic movement, Al Adl wa al Ihsane, or Justice and Charity, is preparing to take up arms to fulfill predictions from the group's own Sufi mystics that Morocco's monarchy will fall this year.
The group, which already has Islamized higher education in Morocco, wants to replace the monarchy with an Islamic state and cut all political, cultural and economic relations with the West -- moves that it argues will end poverty and corruption in Morocco.
So far, its hundreds of thousands of followers have been content to patiently wait for an Islamic state to emerge. However, as the group's mystics churn out religiously inspired visions at an ever-faster rate, analysts fear the group will have to take action or risk losing credibility.
"There are hundreds of visions that foresee a great change in Morocco in 2006," said Nadia Yassine, the group's public face and daughter of its founder, Sheik Abdessalem Yassine. "These are true visions, and we believe in them completely."
Sheik Yassine added that, for 14 centuries, "politics and spirituality have been kept apart by the Arab elites. And we have been able to reconnect these two aspects of Islam -- and that is why people fear us."
George Joffe, a North Africa specialist at the Center of International Studies at Cambridge University, said Al Adl wa al Ihsane "may not be directly threatening violence, but their subtext is that the government is creating conditions which might cause violence to erupt."
"Through these visions, they are plugging directly into Moroccan traditions and history to directly challenge the monarchy," he said. "The government is already facing increasing tensions over high unemployment, and these arrests are an attempt to deflate the Islamists."
Al Adl wa al Ihsane is illegal and boycotts elections. However, it has taken control of the country's universities and the national student union and uses these institutions to radicalize young Moroccans.
"They have changed the universities into places of intolerance -- against girls, against gays, Jews, alcohol -- against almost everything," said Jamal Berraoui, editor of Voice of the People, a Casablanca newspaper. "They hold the universities hostage. They have created a climate of intellectual terrorism."
The Al Adl wa al Ihsane-run student union has forced the government to remove secular subjects such as philosophy from university curriculums. The group also has campaigned successfully for new university mosques, which it then staffs with radical Islamic preachers.
"When we talk with the Ministry of Education, we insist that our education conform to Islamic standards," said Mohamed Belkasmi, an economics student and head of the student union at Casablanca University. "We insist that our country's laws and teachings consist only of the Koran."

In addition to banning all "un-Islamic" events from campuses, they organize pro-Hamas exhibitions and force students and teachers to strike in support of jailed members of the movement.
Within the universities, the group operates as a secret police, crushing dissent. When a reporter interviewed students about Al Adl wa al Ihsane, the discussion repeatedly was interrupted by the group's bearded activists who patrol the campus.
"The Islamists are not the majority in Morocco, but they are the strongest and best-organized," Mr. Berraoui said. "If they want to take over, they will not hesitate to use violence and to terrorize everyone else."
The government appears powerless to control the group. In 2000, pressure from international human rights groups forced the government to release Sheik Yassine from house arrest.
"In Morocco, image has become more important than reality," Mr. Berraoui said. "Stopping the Islamists taking over would look like repression and that would make the government look bad.
"Morocco is no longer a dictatorship but not yet a democracy. This moment of transition is the most dangerous part."
http://www.washtimes.com/world/20060619-105710-1054r.htm

Als het in Marokko fout kan gaan, kan dat overal.
pi_39071184
In Marokko is er niets fouts gegaan en er zal ook niets fouts gaan, mede dankzij de geheime dienst. Wellicht niet ideaal, maar elke moskee staat onder staatsbestuur, de betreffende studenten en groepering hebben dus niks te willen (qua imams). Dit soort groeperingen zijn qua omvang even groot als extreem rechts, alleen ze zijn beter georganiseerd. De overdrijving van Washington times spreken dan ook boekdelen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Mutant01 op 21-06-2006 13:10:42 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_39072491
Mja, Washington Times is dan ook zo'n beetje "De Waarheid" onder de republikeinse pers. Dat weet DrW ook wel.
pi_39072635
quote:
Akkoord over oranje coalitie in Oekraïne

Na lang touwtrekken zijn de pro-westerse partijen in Oekraïne het eens geworden over een regeringsprogramma. Het document moet nog officieel worden goedgekeurd door de partijen van president Viktor Joesjtsjenko, van oud-premier Julia Timosjenko en door de socialisten, maar niets staat de vorming van een coalitie nog in de weg.
Drie maanden geleden werden de verkiezingen gewonnen door de partij van de pro-Russische oud-premier Viktor Janoekovitsj, maar die is door de partijen van de Oranjerevolutie in Oekraïne buitenspel gezet. Julia Timosjenko, voormalig bondgenoot van de leider van de Oranjerevolutie Joesjtsjenko, wordt waarschijnlijk weer premier.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4924500
pi_39072705
Heel goed.
pi_39073010
quote:
Julia rocks. Intelligent, bevlogen en nog hoogst aantrekkelijk ook, ik heb haar een tweetal malen ontmoet in Kiev.
pi_39076691
We gaan vast verliezen tegen Argentinië vanavond, maar het is een hele geruststelling dat Maxima vannacht in der Argentijnse reet geneukt wordt door onze Wim-Lex.
pi_39077370
Ik hoorde gisteren van Tom Egbers op tv, dat Johan Cruyff het beter vond als Nederland tweede werd in de poule, omdat we dan in de kwart finale niet tegen Duitsland hoefden te spelen. Het komt er dus op neer dat we moeten verliezen.

Als de Argentijnse coach dit ook inziet, kunnen we nog een leuke wedstrijd krijgen: wie de meeste goals in eigen doel schoort. Doet me denken aan een WK-wedstrijd waarin twee teams met een gelijkspel door de eerste ronde kwamen en dus de hele tijd over het middenveld stonden te tikken. .
pi_39077475
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:23 schreef Autodidact het volgende:
Ik hoorde gisteren van Tom Egbers op tv, dat Johan Cruyff het beter vond als Nederland tweede werd in de poule, omdat we dan in de kwart finale niet tegen Duitsland hoefden te spelen. Het komt er dus op neer dat we moeten verliezen.

Als de Argentijnse coach dit ook inziet, kunnen we nog een leuke wedstrijd krijgen: wie de meeste goals in eigen doel schoort. Doet me denken aan een WK-wedstrijd waarin twee teams met een gelijkspel door de eerste ronde kwamen en dus de hele tijd over het middenveld stonden te tikken. .
Nou, zo goed is Duitsland echt niet. Of we daarvan kunnen winnen is gewoon geluk hebben, 50-50 kans.

Maar als we 1e in de poule worden hoeven we niet tegen Portugal, das een stuk veiliger.
pi_39077774
Van Duitsland winnen wij echt niet als we daar tegen moeten spelen.
We missen de mentaliteit en organisatie die Duitsers wel hebben.

Ik denk persoonlijk dat Duitsland vrij ver gaat komen. Zweden in de achtste finales zijn peanuts voor ze.
pi_39078037
Grote God:
quote:
V/d Laan en Pechtold rollebollend over straat

Het is goed mis tussen Lousewies van der Laan en Alexander Pechtold. Eerder al maakten ze flink ruzie over het pardon aan niet behandelde dossiers van afgewezen asielzoekers en noemden ze elkaar "stijlloos" en "ongeloofwaardig", maar gisteravond sloeg de vlam opnieuw in de pan op verschillende punten tijdens het laatste debat voor het einde van de verkiezingen van het lijsttrekkerschap van D66.

Het eerste onderwerp waar ze over struikelden was de geloofwaardigheid van Pechtold. Van der Laan had al eerder gezegd dat ze hem ongeloofwaardig vond en dat zit hem nog steeds erg hoog. Op zijn vraag of ze hem geloofwaardig vond, antwoordde ze eerst dat ze vond dat hij zijn geloofwaardigheid niet van anderen af moest laten hangen. De leider van het debat nam hier geen genoegen mee en eiste een duidelijk antwoord. Dat werd een steek onder de gordel: "Alexander heeft gezegd dat ik niet nadenk voordat ik wat zeg - dat is eerder andersom het geval. Ik vind dat geen geloofwaardig verwijt."

Het volgende hete hangijzer was de vrijheid van onderwijs, en dan met name het probleem bij moslims. Van der Laan begon voorzichtig met "Alexander, vind jij het goed dat kinderen alleen maar opgroeien met hun geloofsgenoten?" maar Pechtold maakte meteen de stap naar de moslimscholen met "Nee, dat vind ik niet, maar in de Betuwe, waar ik woon, zijn ze misschien nog wel sektarischer bezig met kinderen dan op moslimscholen." Om Van der Laan uit haar tent te lokken, vroeg hij vervolgens of ze dan dus niet gewoon maar al het religieuze onderwijs moest verbieden. Niet alleen moslimscholen waren immers verkeerd bezig. Van der Laan hield zich hier op de vlakte door te antwoorden dat dit onderwerp zich niet leende voor simplificatie, voor oneliners, en dat hier dan maar eens rustig over nagedacht moest worden; dat dit geen ja-nee-onderwerp was. Dit kwam haar te staan op hoongelach vanuit de zaal.

Islamieten
Pechtold vroeg zich vervolgens af waarom het bij haar dan steeds over de islamieten moest gaan. Hierop ontstond een gekibbel tussen de twee, waarbij Van der Laan nijdig snauwde: "Houd nou toch eens op over die islamieten! Jij begint er steeds over, ik niet!" Pechtold zei toen dat hij het er iedere dag wel over wilde hebben, want "10 % van dit land is racist, 25 % zegt niets met buitenlanders te hebben en dat wordt ook gevoed vanuit dit soort politieke discussies. We moeten de onderbuik van Wilders niet stimuleren!" Van der Laan werd hierop woest en schreeuwde: "Jij zegt dat ik dat doe? Dat ik de onderbuik van Wilders stimuleer?" Het publiek genoot inmiddels erg van de strijd en joelde luid mee.

Pechtold zei achteraf dat hij nog niet wil zeggen of hij onder Van der Laan in de kamer wil als zij lijsttrekker wordt. Van der Laan vindt echter dat ze prima onder Pechtold zou kunnen dienen. Volgens haar is hun verstandhouding uitstekend. Ze zijn het weliswaar niet eens over bepaalde punten, maar ze zijn allemaal sociaal-liberalen en dus kunnen ze zonder problemen bij elkaar in de fractie zitten.
V/d Laan en Pechtold rollebollend over straat

.
pi_39078492
Les 1: Hoe genereren we publiciteit in de komkommertijd volgens D'66.

Het zijn net twee kinderen die vechten om een gesmolten ijsje. Who gives a f*ck .

Zijn er trouwens beelden van?
pi_39078941
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
Les 1: Hoe genereren we publiciteit in de komkommertijd volgens D'66.

Het zijn net twee kinderen die vechten om een gesmolten ijsje. Who gives a f*ck .

Zijn er trouwens beelden van?
Zouden ze het echt doen puur voor de publiciteit? Wat een stunt . Niet altijd is negatief gezeik positief te noemen omdat je dan in de pers komt.
pi_39079076
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:03 schreef pberends het volgende:
Zouden ze het echt doen puur voor de publiciteit? Wat een stunt . Niet altijd is negatief gezeik positief te noemen omdat je dan in de pers komt.
Dat is hooguit een vermoeden hard maken kan je het nooit. Ze hebben wel goed gekeken hoe ze het bij de VVD doen en lijken er zelfs nog een schepje bovenop te doen.

Het komt op mij allemaal een beetje geënsceneerd over. Lousewies die Wilders rechts inhaalt .
pi_39079694
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het komt op mij allemaal een beetje geënsceneerd over. Lousewies die Wilders rechts inhaalt .
pi_39079863
Voerde ze die discussie eigenlijk in het Engels?

.
pi_39079966

OMG Pechtold that is below the belly.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:29:57 #162
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39079996
VVD is triest.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39080206
Ik denk niet dat het in scene is gezet. Daar zijn ze te slechte acteurs voor. Maar zo'n relatieprobleem is dit niet denk ik, gewoon inhoudelijk verschil op basis van accent. Het zijn geen jaknikkers, maar oprecht bevlogen debaters. Waar ze bij de VVD de inhoudelijke verschillen door kiezers lieten raden, komt het bij D66 open en bloot op tafel.

Geen video, wel audio.
pi_39080468
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
OMG Pechtold that is below the belly.
Even gebruikt hoor:

Vieze Loes & Pechtold go English! (D66)
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:45:48 #165
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39080602
Er wordt weer hysterisch lullig grappig over gedaan. Beetje kneuzerig.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:47:30 #166
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39080647
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39080712
Herhaling van de EO-jongerendag op 1 .
pi_39080855
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:34 schreef Autodidact het volgende:
Ik denk niet dat het in scene is gezet. Daar zijn ze te slechte acteurs voor. Maar zo'n relatieprobleem is dit niet denk ik, gewoon inhoudelijk verschil op basis van accent. Het zijn geen jaknikkers, maar oprecht bevlogen debaters. Waar ze bij de VVD de inhoudelijke verschillen door kiezers lieten raden, komt het bij D66 open en bloot op tafel.

Geen video, wel audio.
Ik denk dat ze dit in het begin wel voor ogen hadden, maar door hun slechte kwaliteiten in het nauw zijn gedreven en nog slechter van zich afbijten.

Ik heb gisteravond bijna rollend over de vloer zitten lachen over die mensen die die borden en vlaggetjes droegen op de achtergrond bij D'66. Constant: bordje van lousewies voor de vlaggetjes, vlaggetjes ervoor, bord er weer voor.

Dit ging echt continue door. De hele setting leek wel een parodie. 1 persoon die 6 vlaggetjes wappert, wat een aanhang. Het was nog belachelijker dan Verdonk met haar aanhang op Nova.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39080880
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:45 schreef George-Butters het volgende:
Er wordt weer hysterisch lullig grappig over gedaan. Beetje kneuzerig.
Grapjes papegaaien is makkelijk .
pi_39081358
Nova gisteren:

'JONGEREN ZIJN SLIMMER, SNELLER EN SOCIALER'

Nee joh, het zijn stelende, blowende, zuipende, passieve, normloze kutmarrokanen.
pi_39081384
DAt was gisteravond.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39081398
Dat zeg ik, ei.

Huillie.
pi_39081434
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:05 schreef Autodidact het volgende:
Dat zeg ik, ei.
Leugens je veranderde het snel! Ik had je moeten quoten!

Negert!
Allah Al Watan Al Malik
pi_39081465
Wie geloven jullie eerder? Die Marokkaan of mij?
pi_39081496
quote:
* WM kijkt naar zichzelf

Het klopt.
pi_39081511
Mensen die huilie zeggen zijn per defenitie ongeloofwaardig. Net als negers met duitse vlaggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39081627
Pas maar op, Mutant. Nog even en ik stuur Chuck Norris naar je toe...kan 'ie je lekker roundhousen.
pi_39081696
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

* WM kijkt naar zichzelf

Het klopt.
Hmm, normloze narcisten.
pi_39081729
Allah Al Watan Al Malik
pi_39081822
Allah Al Watan Al Malik
pi_39082001
Yeah ! .
pi_39082013
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hmm, normloze narcisten.
Niet een narcist, een realist.
pi_39082049
Kan niet, dat is DrW al.
pi_39082065

Allah Al Watan Al Malik
pi_39082580
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]

pi_39083853
Jullie lijken wel Hitler.
pi_39086643
Ik wou dat Hitler zich eens ontfermde over mensen die zulk Nederlands produceren;
quote:
beiden ban US wegens niet normaal mee kunnen posten aldaar.
pi_39086736
Je bedoelt natuurlijk:
quote:
both spell US because of normal does not can come along post there.
pi_39086810
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef Monidique het volgende:
Je bedoelt natuurlijk:
[..]
Daar maak je geen vrienden mee aan de UvA.
pi_39086826
Vrienden maak je niet, die ontmoet je!
pi_39086864
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:31 schreef Monidique het volgende:
Vrienden maak je niet, die ontmoet je!
pi_39086886
Waar ga je ook alweer wonen?
pi_39086897
Aldaar.
pi_39086923
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:33 schreef Monidique het volgende:
Aldaar.
Ken je Holleeder?
pi_39087000
Nee. Alleen van naam.
pi_39087011
Hoe kom je dan aan een kamer?
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:37:37 #198
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_39087103
Dat zijn van die organisatorische problemen waar ze op de wat rustigere plekken in Nederland, zoals bv. waar Monidique nu woont, geen last van hebben.
pi_39087126
Rustig?! Moord en inbraak!
pi_39087143
'Officier Dutchbat heeft dood moslim op zijn geweten'

Het eergevoel van de Nederlandse soldaat.
pi_39087162
Overigens denk ik dat je hier wat meer problemen hebt een kamer te krijgen dan in de Randstad, ...
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:41:44 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_39087296
Hoeveel % van de studenten die daar een kamer zoeken lukt het vrij snel, denk je?
pi_39087365
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoeveel % van de studenten die daar een kamer zoeken lukt het vrij snel, denk je?
Hier? Ik denk dat er geen studenten hier een kamer zoeken en ik denk dat het behoorlijk moeilijk gaat worden mocht eentje het toch willen proberen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:44:00 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_39087408
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hier? Ik denk dat er geen studenten hier een kamer zoeken en ik denk dat het behoorlijk moeilijk gaat worden mocht eentje het toch willen proberen.
Dus allen. Goede score.
pi_39087451
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dus allen. Goede score.
Uh... ja.
pi_39087465
Maar om voor de verandering eens serieus te zijn: ik weet nog niet wat ik ga doen.
pi_39088145
Alice in Chains
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:04:17 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39088338
Het immigratiedebat (voor kinderen) :http://www.youtube.com/watch?v=YhEl6HdfqWM
The End Times are wild
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:04:31 #209
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39088347
Dat weet ik ook niet. Dat heb je wel vaker met de toekomst.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:08:38 #210
93744 Finder_elf_towns
pi_39088517
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:27 schreef Apropos het volgende:
Ik wou dat Hitler zich eens ontfermde over mensen die zulk Nederlands produceren;
[..]
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:09:47 #211
93744 Finder_elf_towns
pi_39088564
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
In Marokko is er niets fouts gegaan en er zal ook niets fouts gaan, mede dankzij de geheime dienst. Wellicht niet ideaal, maar elke moskee staat onder staatsbestuur, de betreffende studenten en groepering hebben dus niks te willen (qua imams). Dit soort groeperingen zijn qua omvang even groot als extreem rechts, alleen ze zijn beter georganiseerd. De overdrijving van Washington times spreken dan ook boekdelen.
Yeah right, net alsof deze groepen groot moeten zijn om een gevaar te vormen. Wake up and smell the coffee, dude.
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:11:11 #212
93744 Finder_elf_towns
pi_39088622
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 19:29 schreef Monidique het volgende:
Je bedoelt natuurlijk:
[..]
Ik moet toegeven, dit is wel komische taalverkrachting.
pi_39088696
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat zeg je alleen omdat je zelf tot die groep behoort.
pi_39088730
Stelletje fascisten.
pi_39088794
Zeg, mijn nieuwe foto @ fotoboek ziet er toch niet gay uit he?
Allah Al Watan Al Malik
pi_39088845
Wat is de laatste foto?
pi_39088864
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
Deze vraag is te groot voor mij. Wat moet ik allemaal ontkennen? De kussens, je blik, je drankje?
pi_39088868
quote:
Gay as hell, dus dat zit wel goed.
pi_39088888
Ook fascisten hebben gevoelens, net als jij en ik.
pi_39088930
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:18 schreef Monidique het volgende:
Ook fascisten hebben gevoelens, net als jij en ik.
Zeker. Zo is een vergelijking met het nationaal-socialisme voor hen zeer kwetsend.
pi_39088937
Allah Al Watan Al Malik
pi_39088947
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:17 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is de laatste foto?
De hoofdfoto
Allah Al Watan Al Malik
pi_39088966
Tja pberends jij was diegene die me eruit vond zien als een Marokkaan!
Allah Al Watan Al Malik
pi_39089015
Je ziet er niet echt uit als een Marokkaan maar ja wat is een Marokkaan.

Zo ziet er iemand bij me in de klas waarvan ik ooit niet wist dat het een Marokkaan is.
pi_39089153
Ik kan niet altijd het verschil zien tussen een Pool en een Turk.
pi_39089165
quote:
Sorry, deze pagina bestaat niet.
Offline gehaald door de AIVD?
pi_39089189
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:26 schreef Monidique het volgende:
Vind het opmerkelijke!
[color=6000] [/color]

Eigenheimer.
pi_39089203
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:22 schreef MrX1982 het volgende:
Je ziet er niet echt uit als een Marokkaan maar ja wat is een Marokkaan.

Zo ziet er iemand bij me in de klas waarvan ik ooit niet wist dat het een Marokkaan is.
Totdat de meester hem ontmaskerde?
pi_39089274
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:27 schreef Apropos het volgende:
Totdat de meester hem ontmaskerde?
Nee totdat hij een slachtofferrol aantrok.
pi_39089503
quote:
Siet er lèp èèt..
pi_39089569
Ik weet dat sommigen het leuk vinden om te weten wat ik doe, dus: ik ga douchen. Of, beter nog, ik zet dat op mijn weblog.
pi_39089574
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Siet er lèp èèt..
Ziet er leip uit!?!??! En nee ik ben geen homo, het was een traditioneel Marokkaanse bar
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:42:20 #234
93744 Finder_elf_towns
pi_39089746
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:17 schreef Apropos het volgende:

[..]

Deze vraag is te groot voor mij. Wat moet ik allemaal ontkennen? De kussens, je blik, je drankje?
Ontkennen is cool.
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:43:33 #235
93744 Finder_elf_towns
pi_39089789
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ziet er leip uit!?!??! En nee ik ben geen homo, het was een traditioneel Marokkaanse bar
Dat zeggen ze allemaal.
pi_39089893
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet zo agressief hé, mannetje. Het is hier geen Turkije.
pi_39090092
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:48 schreef Autodidact het volgende:

[...]
http://www.elsevier.nl/lo(...)ang%3D62%26week%3D25

Ho, snel wegfietsen .
pi_39090098
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Niet zo agressief hé, mannetje. Het is hier geen Turkije.
Doet me denken aan die foto met daarop alle marokkanen terug naar turkije (of andersom ofzo) .
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:54:02 #240
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39090198
quote:
Op de bovenste foto ziet je er wel uit alsof je piemels in je kont lust.

Op de andere foto's valt het wel mee.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39090249
Wilhelmussssss van nasssouweeeeeeeeeee!!!!!! bEn ik van duitse bloeoeoeehd
Allah Al Watan Al Malik
pi_39090267
AAAAAAAAAAH BALKENENDE!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:56:12 #243
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39090282
MAXIMA!!! Voor welk land zou zij juichen?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39090303
Ze lacht wel erg zeg!
Allah Al Watan Al Malik
pi_39090892
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:56 schreef George-Butters het volgende:
MAXIMA!!! Voor welk land zou zij juichen?
Nederland, anders wordt het goatse vanavond.
pi_39094828
Thevez ziet eruit of 'ie willekeurige moorden pleegt.
pi_39094972
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:30 schreef MrX1982 het volgende:

Nee totdat hij een slachtofferrol aantrok.
Weet je het zeker?... dan kon het ook een hitsige rechtse fokkeruser zijn?
Het woord slachtofferrok is ook mooi..
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:09:16 #248
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39095154
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef Apropos het volgende:
Thevez ziet eruit of 'ie willekeurige moorden pleegt.
Ja, onder zijn kin heeft ie permanente zweren zitten en zijn tanden rotten uit z'n bek.

Maar met 0-0 kan ik leven.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39095283
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:09 schreef zakjapannertje het volgende:
LOL@Buenos Aires
Dit begrijp ik niet.
pi_39095526
je moest erbij zijn

ik keek net Duitse TV, daar een Duitse verslaggever geinterviewd in Buenos Aires met naast en achter zich Argentijnse supporters die het interview met hun gezang en geschreeuw geheel overnam, ondanks dat de verslaggever nog zijn best deed nog wat over te laten komen door maar wat te schreeuwen
pi_39096381
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Weet je het zeker?... dan kon het ook een hitsige rechtse fokkeruser zijn?
Het woord slachtofferrok is ook mooi..
Nee hij kwam met discriminatie op de proppen zetten. Dan weet je het wel .
pi_39096784
HIV is de toekomst.
pi_39096859
Hoe je het ook draait of keert.

Die Johan Cruijff toch ook .
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:16:44 #255
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_39098281
0-0, Jack van Gelder kon zich niet uitleven.
pi_39099791
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef MrX1982 het volgende:

Nee hij kwam met discriminatie op de proppen zetten. Dan weet je het wel .
Zeg ik toch... het kan ook een hitsige fokker zijn, die voelen zich gediscrimineerd door links of door de moderatie ..
Marokkanen worden ook gediscrimineerd in deze samenleving die hen als ongewenst zien.....
Of je bent van mening dat het gewenst is hen als ongewenst te zien.
pi_39101369
EO-jongerendag 2.0: Summer solstice greeted at Stonehenge
quote:
Sargent, clad in a long black jacket and pants, top hat and fighter pilot goggles, drank vodka and Coke from a two-liter soda bottle and confessed he was "really stoned."
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:01:03 #259
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39101430
Raad het citaat:
quote:
Er is een verschil tussen wat je als minister weet en als prive persoon.

Als privepersoon kan ze het geweten hebben, als minister niet.

Dat moet je los van elkaar zien.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:36:16 #260
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39101666
VVD?
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:52:45 #261
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39101931
Nee, een Fok-user.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39102116
mohhuh bobbers
Allah Al Watan Al Malik
pi_39102189
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:52 schreef Sidekick het volgende:
Nee, een Fok-user.
Jojo, zag ik.

Aparte redeneerwijze.
pi_39102199
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
mohhuh bobbers
Môgge relkloon .
pi_39102466
Heeft iemand du_ke nog gezien
Allah Al Watan Al Malik
pi_39102534
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:24 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft iemand du_ke nog gezien
Gut, nu je het zegt. Nee, al heel lang niet meer.

Maar ik heb een vage herinnering dat hij fok even totaal zou stopzetten om zich aan de studie te wijden.
pi_39102597
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:48 schreef Autodidact het volgende:
Een beetje laat, ik heb dit geschreven op de weg terug van een voor mij vrij onverwachts huwelijk . Maar goed, mijn argument dat veel beter vertolkt wordt in Herman Philipses ‘Vrijheid en verplichting’ komt op het volgende neer. DrW, listen up.

De vraag is niet: op welke absolute zekere beginselen berust het beste normensysteem, maar: welke van de denkbare normensystemen is optimaal, gegeven de feitelijke omstandigheden en de aanvaarde doelstellingen.
In plaats van monistisch te denken in termen van één geheel van normen, denken we pluralistisch in termen van alternatieven. Een absolute notie van rechtvaardiging wordt vervangen door een relatieve en vergelijkende notie. Het gaat niet om ‘goed’ en ‘kwaad’, maar om ‘beter’ en ‘slechter’. Gegeven de complexiteit van de moderne wereld en doelstellingen zoals een bestaansminimum en de afwezigheid van terreur, leidt een redelijke argumentatie tot de conclusie dat de moraal van een democratische markteconomie een beter resultaat oplevert dan de moraal van het communisme of van andere totalitaire systemen. Dit geldt voor elk vergelijkbaar systeem. Anarchie versus rechtsstaat, martelpraktijken tegenover mensenrechten enzovoorts.

Morele systemen kunnen gezien worden als toevallige mutaties van een moreel systeem dat eraan vooraf ging. Net zoals in de evolutietheorie vergaan toevallige mutaties als ze niet “beter” zijn in het voortbestaan. De reden dat de ‘norm’ pedofilie niet meer bestaat, is niet om DrW dit niet graag heeft, maar het is omdat er concurrerende morele systemen waren die het beter overleefd hebben, om vrij begrijpelijke redenen; mensen komen in traumatische situaties en knokken tegen dit onrecht. De selectieregels die tot het rechtvaardigen van morele systemen luiden niet meer in termen van ‘waar’ en ‘onwaar’, ‘waarschijnlijk’ en ‘onwaarschijnlijk’, maar in termen van ‘beter’ en ‘slechter’, ‘meer bevredigend’ en ‘minder bevredigend’.

We kunnen de vraag stellen: was het morele systeem dat in feite de strijd om het bestaan won in een bepaalde situatie (jij geeft al een voorbeeld) het morele optimale systeem? Had men geen moreel beter systeem kunnen ontwerpen om de historisch gegeven doelstellingen te realiseren?
Door een rationele reconstructie van de historische situatie en de morele randvoorwaarden in het desbetreffende tijdperk, kunnen moreel systeem worden geëvalueerd.

Er is bij de rechtvaardiging van morele normen geen grotere tegenstelling mogelijk dan die tussen het funderingsmodel en het evolutietheoristische model. In het eerste model denkt ment rechtlijnig: uit welke absoluut zekere modellen kan de normen worden afgeleid? In het tweede model denkt men vergelijkend en in termen van alternatieven: welk normensysteem is optimaal, gegeven de randvoorwaarden die de natuur en andere omstandigheden opleggen? Het funderingsmodel is fantasieloos en zal het nooit overleven, zoals in het verleden normensystemen weggeconcurreerd zijn door steeds flexibelere systemen…maar die nog steeds aan de randvoorwaarden moeten voldoen.
Interessant. .
Op zich is er nogwel op af te dienen van deze functionele opvatting mbt moraal. Het suggereert toch dat het ergens naar toe gaat in die evolutie - of misschien zijn we daar al? - en dat riekt toch een beetje naar historicisme. Een terugval naar een minder pluralistische maatschappij is toch niet ondenkbaar??? Kom er later op terug als ik tijd heb.
Overigens zou ik DrW eerder aanvallen op de karikatuur die hij maakt van het relativisme. In de praktijk is over het algemeen alleen sprake van gematigd relativisme.
I´m back.
pi_39102601
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Gut, nu je het zegt. Nee, al heel lang niet meer.

Maar ik heb een vage herinnering dat hij fok even totaal zou stopzetten om zich aan de studie te wijden.
Ja maar dat was een maand terug ofzo !
Allah Al Watan Al Malik
pi_39103276
quote:
Today in history

On June 22, 1941, over 3 million German troops invaded Russia in three parallel offensives, in what was the most powerful invasion force in history.
pi_39103672
quote:
156 tt-EEN 156 do 22 jun 03:01:34
politiek ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

WAALSE VROUW OP AFFICHES VLAAMS BELANG
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De campagneaffiches van Vlaams Belang
bezorgen de partij opnieuw hoofd-
brekens.

Nadat eerst het beeld van het kleine
blonde meisje teruggetrokken werd na de
schietpartij in Antwerpen, blijkt dat
de vrouw van het koppel dat de nieuwe
affiche siert, een Waalse is.

De vrouw stapt naar de rechter en eist
dat de affiches niet meer gebruikt wor-
den, zegt voorzitter Frank Vanhecke.

Donderdag wordt de zaak in kort geding
voorgeleid voor de Brusselse rechtbank
van eerste aanleg. Mogelijk beslist de
rechter dat de gewraakte affiches weg-
gehaald moeten worden.
pi_39103838
quote:
739/2 tt-EEN 739 do 22 jun 03:01:29
2/2

nieuws

HOLEBI'S ZIJN ZIEK VOLGENS PENTAGON

Homoseksualiteit wordt door het
Pentagon nog steeds beschouwd als
een ziekte. Dat blijkt uit onderzoek
aan de universiteit van Californie.

De onderzoekers vonden in Pentagon-
richtlijnen verwijzingen naar homo-
seksualiteit als "mentale ziekte" en
"persoonlijkheidsstoornis".

De richtlijnen dateren van 1996 en
werden in 2003 als "actueel" bevestigd.

Amerikaanse holebi's zijn welkom in
het leger. Maar als ze voor hun
geaardheid uitkomen, volgt ontslag.
neem aan dat veldtochten van mensen zoals Alexander de Grote daar dan niet bestudeerd worden, van geen wonder dan dat ze de vrede verliezen
pi_39109243
quote:
Danish Town Plagued by Racist Threats

Concerns are rising in the Danish town of Alborg where in recent months, more than 110 refugees and immigrants have received racist threats.

The threat letters, bearing pictures of Nazi leaders Adolph Hitler and Rudolf Hess, demand the recipient leave the country as soon as possible.

Having received two letters in two months, Syrian Mahmoud al-Sarabi said he was now afraid to go out alone and always goes out in groups of three or four.

Danish police are investigating the country’s first instance of organized and systematic distribution of threat letters.

Aage Norgaard Jensen, an officer from Albord Police Department, informed that similar cases of racist threats had been reported in the past; however, this was the first time they have observed large scale organized distribution.

Jensen, underlining the gravity of the situation said 110 immigrants received letters declaring, “Denmark is Independent,” and a demand they leave the country without delay.

The threat letters also allegedly contain serious insults.

Head of Denmark’s Neo-Nazis, Jonni Hansen, offered his full support to the letters containing such phrases as, “B…, you do not belong to this country. You will get no help from any political parties in the country. This is your last warning, get out now! This letter has been sent by nationalist socialists in North Jyllland.”

Denmark has two racist radio stations; Ossen (Serap), the only Neo-Nazi radio station in Europe, broadcasting since 1996, and Copenhagen based Radio Holger, which called for the death to all Muslims last year.
Fijn landje lijkt me dat, Denemarken. Nazi's? Helemaal zo gek nog niet
pi_39110447
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
He Kirmizi! Tijdje weggeweest?
pi_39111595
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:43 schreef sigme het volgende:

[..]

He Kirmizi! Tijdje weggeweest?
Tijdje meegelurkt dankzij een mod op C&H met geldingsdrang, die het nodig vond om mij te laten bannen. Het kan zijn dat dat je is ontgaan. Er is namelijk nooit een MED melding geweest daarover. Maar aangezien bans niet worden besproken heb ik het daar maar niet over.

Wanneer kies jij eigenlijk een icoontje waarmee je jezelf niet tentoonstelt als een stuk vlees?
pi_39112184
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tijdje meegelurkt dankzij een mod op C&H met geldingsdrang, die het nodig vond om mij te laten bannen. Het kan zijn dat dat je is ontgaan. Er is namelijk nooit een MED melding geweest daarover. Maar aangezien bans niet worden besproken heb ik het daar maar niet over.
Oh OK. Welkom terug.
quote:
Wanneer kies jij eigenlijk een icoontje waarmee je jezelf niet tentoonstelt als een stuk vlees?
Nooit? Ik ben een lichaam - niets meer en niets minder. Normaal toon ik mijzelf ook met mijn lichaam. Ik ben niet zo onthecht dat ik mij gerepresenteerd voel door een plaatje dat ver van mijn lichaam af staat.

Stoort het je?
pi_39112228
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Laat me raden, L_V? Die in discussies waarin hij overduidelijk ongelijk heeft altijd maar snel de benen neemt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_39112493
Ga toch ritsen.
pi_39112632
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laat me raden, L_V? Die in discussies waarin hij overduidelijk ongelijk heeft altijd maar snel de benen neemt?
Of alle middelen aangrijpt om de ander de mond te snoeren? De beschrijving van L_V klopt, maar ik zeg niet of ik het over hem had.
pi_39112760
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Ga toch ritsen.
Ey swa ik heb wel mooi gelijk swa!!!!!!! In da topic swa! Je moe me steunene!
Allah Al Watan Al Malik
pi_39112812
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ey swa ik heb wel mooi gelijk swa!!!!!!! In da topic swa! Je moe me steunene!
Je hebt ook inderdaad gelijk.
pi_39112824
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Nooit?
Er is dus wel een mogelijkheid?
quote:
Ik ben een lichaam - niets meer en niets minder.
Je hebt ook een ziel. Je lichaam is slechts het omhulsel van je ziel.
quote:
Normaal toon ik mijzelf ook met mijn lichaam. Ik ben niet zo onthecht dat ik mij gerepresenteerd voel door een plaatje dat ver van mijn lichaam af staat.
Begrijp ik. Ik heb echter het gevoel dat ik tegen een kont praat op deze manier.
quote:
Stoort het je?
Stoort het jou als mensen tegen jouw kont praten?
pi_39112961
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt ook inderdaad gelijk.
Ik hou van je als je me gelijk geeft. En ik haat je als je dat niet doet. Een haat-liefde verhouding
Allah Al Watan Al Malik
pi_39113291
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er is dus wel een mogelijkheid?
[..]

Je hebt ook een ziel. Je lichaam is slechts het omhulsel van je ziel.
Er is altijd een mogelijkheid, Kirmizi .

Ik ben echter een volstrekte atheist, en dan nog tamelijk technocratisch ook. Hoewel ik zie dat mijn lichaam bezield is met leven, en dat als het leven wijkt er een lichaam achterblijft wat ik niet ben, voel ik toch niet iets als een 'ziel' voor mezelf.
quote:
[..]

Begrijp ik. Ik heb echter het gevoel dat ik tegen een kont praat op deze manier.
[..]

Stoort het jou als mensen tegen jouw kont praten?
Ghe. Niet als mensen tegen mijn kont praten door middel van lettertjes. Als iemand in het echte leven mondelinge conversatie zo dicht mogelijk bij mijn billen pleegt zou me dat wel storen.

Maar jij bent toch niet die persoon op je plaatje? Ik heb niet het idee dat ik tegen die persoon praat als ik met jou praat. Ik zie het als een herkenningsteken, mijn herkenningsteken is een blauwe kont. Op een of andere manier ben ik daar aan gehecht geraakt en past het wel bij me, vind ik.
Ook afgezien van mijn letterlijke gehechtheid eraan.
pi_39113326
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hou van je als je me gelijk geeft. En ik haat je als je dat niet doet. Een haat-liefde verhouding
Dat kan ik niet anders dan beamen .
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:56:31 #285
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39113542
Zo, gister liep ik na de wedstrijd argentinie - nederland naar huis, via Spui, Den haag.

Herpositioneerd er ineens een politiebusje zichzelf op de stoep met 2 wielen, en der begint een antenne uit te schuiven. Aan de achterkant 2 van die rare camera's zoals bij elk casino, en op de zijkant de letters:
'Video Surveillance Auto'.

En dat half 12, ik waande me net in de film man. Wat tof.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 22-06-2006 15:17:30 ]
pi_39113739
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Interessant. .
Op zich is er nogwel op af te dienen van deze functionele opvatting mbt moraal. Het suggereert toch dat het ergens naar toe gaat in die evolutie - of misschien zijn we daar al?
We gaan ergens naartoe, doelloos en anarchistisch. Uiteindelijk sterven we uit.
quote:
- en dat riekt toch een beetje naar historicisme.
De (d)evolutie van morele systemen zal nooit stoppen zolang omstandigheden veranderen...en los van natuurlijke omstandigheden kun je tegenwoordig ook de morele vragen die bij technologische vernieuwing gepaard gaan toevoegen als omstandigheid, maar ook zaken als overbevolking, milieuvervuiling, terreurdreiging, toenemende armoede/rijkdom, en de lijst gaat maar door .
quote:
Een terugval naar een minder pluralistische maatschappij is toch niet ondenkbaar??? Kom er later op terug als ik tijd heb.
Overigens zou ik DrW eerder aanvallen op de karikatuur die hij maakt van het relativisme. In de praktijk is over het algemeen alleen sprake van gematigd relativisme.
In Philipses analyse is alleen ruimte voor kleine mutaties op gevestigde morele systemen, net zoals evolutie in de biologie is er maar weinig ruimte voor rigoreuze mutaties; die overleven het maar zelden. Verder zijn gewoon fysiologische barrières vaak voldoende als randvoorwaarde. Als voorbeeld kun je communisme nemen, en abolitionisme als uitzondering op de regel...een vrij snelle morele mutatie. Ik ben benieuwd naar je respons, maar vooral op dat van DrW want die maakte er een karikatuur van waarvan ik nog nooit een 'model' heb gezien, en al helemaal niet GroenLinks. De kath. kerk is meester in de mutaties, anders bestond ze niet meer. .

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 22-06-2006 15:16:06 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:11:58 #287
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39114035
pi_39114148
Wat vervelend dat ook Remkes zich aan de wet moet houden .
quote:
De wet verbiedt ons om operationele informatie naar buiten te brengen. Ook de rechter is van die informatie niet op de hoogte.
Dat zie je ook altijd in komische complottheoriën hè. "Ik kan ik wel hard maken, maar ik kan/mag het niet zeggen".

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 22-06-2006 15:21:56 ]
pi_39114253
Raad de quote
quote:
Voorkomen is beter dan genezen, dacht ik.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:19:20 #290
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39114266

Dirktator

'You know what, I'll just ban soft-drugs in the Netherlands. That is completely my business and I like it.'
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:18 schreef sigme het volgende:
Raad de quote
[..]
*check
pi_39114298
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:50 schreef sigme het volgende:
...
Als iemand in het echte leven mondelinge conversatie zo dicht mogelijk bij mijn billen pleegt zou me dat wel storen.
Waarom?
pi_39114305
Politie Amsterdam verlaagt eis sollicitatie

Als deze maatregel is getroffen komt er ook een banner op de FP . .
pi_39114534
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik er reuze zenuwachtig van zou worden; iemand op z'n knieen met zijn mond ter hoogte van mijn billen. Het is hoogst onaangepast gedrag, dat is een indicatie voor mogelijk meer onaangepast gedrag. Mijn instinct zegt dat ik uit de buurt wil blijven van al te onaangepaste mensen.
pi_39115252
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:02 schreef Autodidact het volgende:
Verder zijn gewoon fysiologische barrières vaak voldoende als randvoorwaarde. Als voorbeeld kun je communisme nemen, en abolitionisme als uitzondering op de regel...een vrij snelle morele mutatie.
De opkomst van het communisme moet je wel zien in zijn tijd en in zijn plaats.
Wbt dictatuur en het totalitairisme was er helemaal geen grote leap in de moraal.
Sovjet Unie als erfgenaam van tsarisme, VR China als voortzetting van het autocratisch keizerrijk en totalitair chinees nationalisme mn de kwo min tang..
Een 'grote mutatie' zou je het economisch beleid kunnen noemen hoewel daar over te denken valt .. als je het ziet in het licht van de collectivistische samenlevingen..die ook Europa was tot ver in de 20e eeuw..
Abolitionisme is toch het streven naar uitbanning van de slavernij ?
Was dat niet een proces die eind 18e eeuw al begon en 70 jaar later pas de grote resultaten had?
Daarnaast.. was de opvatting dat slavernij een gruwel is al eeuwen aanwezig, alleen gold het niet voor overduidelijke niet-blanken in de europese wereld, arrogante wereldbeeld.
Ik zie abolitionisme dan ook niet als een grote mutatie in de moraal..
Wel een grote vooruitgang.

Dr W.. is goed in oneliners, maar zelden kan hij zijn radicale eieren goed verdedigen.
pi_39115334
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:20 schreef Autodidact het volgende:
Politie Amsterdam verlaagt eis sollicitatie

[afbeelding]

Als deze maatregel is getroffen komt er ook een banner op de FP . .
Die zag ik ook al voorbij komen:

http://picserver.student.utwente.nl/v/CLK00LP6P2R3

Meki, grijp je kans en infiltreer voor de goede zaak
pi_39115619
Je hebt gelijk over abolitionisme, bluesdude. Ook daar is geen grote sprong te zien...maar wellicht een versnelde mutatie (uiteraard, door veranderende omstandigheden). Het is tekenend dat communisme eigenlijk alleen nog bestaat op twee eilanden die het minst last hebben van omstandigheden, en in een muterende grootmacht. Communisme voldoet niet eens aan de fysiologische randvoorwaarden.

Het ondersteunt de notie dat radicale mutaties zelden stand houden. Je zou in de tijd van de slavernij maar een moraal systeem propageren dat negers stemrecht geeft .

[ Bericht 6% gewijzigd door Autodidact op 22-06-2006 16:32:28 ]
pi_39115751
"Talk dirty to me, Sigme"
-"Hey, rot op man! Ik zit op de plee!"
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:08:42 #298
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_39115792
goedemorgen!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_39116759
Alleen Chuck Norris kan het dagdeel veranderen.
pi_39117691
Hou je mond.
pi_39117699
Ssst. Te laat, Johan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')