Meesterlijkquote:
Pfffff,quote:. Afgunst en jaloezie is typisch Nederlands en innig verbonden met de calvinistische inborst van dit land.
Ceesje: "Het kan niet waar zijn, boehoehoequote:Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, kan zich niet vinden in de resultaten van het onderzoek. Hij vindt de conclusies te stellig.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4921802quote:'China bemoeit zich niet met mensenrechten'
De Chinese premier Wen Jiabao is op rondreis door Afrika om de economische betrekkingen verder aan te halen. In Cairo zei hij dat de Chinese betrekkingen met Afrika en Latijns-Amerika zijn gebaseerd op wederzijds respect. China bemoeit zich niet met mensenrechen en andere interne aangelegenheden van andere landen, aldus Wen. Hij is de derde hooggeplaatste Chinese functionaris in zes maanden die Afrika bezoekt. Zaterdag en zondag was Wen in Egypte waar hij een aantal handels- en samenwerkingovereenkomsten tekende. Inmiddels is hij in Ghana, en zal ook de Demokratische Republiek Congo, Zuid-Afrika, Angola, Uganda en Tanzania aandoen.
zei de Tibetaanquote:Op maandag 19 juni 2006 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Eindelijk een supermacht dat eens niet bemoeit met interne aangelegenheden!
cal·vi·nis·me (het ~)quote:
Je moet denken dat economische voorspoed kan leiden tot democratisering en een normalisering van de onderdrukking.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4921802
daar gaan vast Kamervragen van komen in China
misschien kan een terugval in economische voorspoed de trigger zijn voor China, net zoals in Indonesie in 1998 de Azie-crisis meehielp de dictatuur aldaar om zeep te helpenquote:Op maandag 19 juni 2006 13:29 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je moet denken dat economische voorspoed kan leiden tot democratisering en een normalisering van de onderdrukking.
Mja, en hoe meer huizen ze zomaar wegbulldozeren, hoe meer mensen het beu worden. Ik hoop nog een heuse Chinese democratie te zien. Wat zouden de Chinezen wilen?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:48 schreef George-Butters het volgende:
Dat is volgens mij wel de angst van de communistische leiders daar.
Martin von Creveld hierover:quote:Op maandag 19 juni 2006 14:24 schreef George-Butters het volgende:
Ik weet wat het probleem is van de VS. Ze zijn niet de underdog.
Iedereen heeft (bijna) altijd sympathie voor de underdog.
uit Why Iraq Will End as Vietnam Didquote:The third and most important reason why I think Vietnam is relevant to the situation in Iraq is because the Americans found themselves in the unfortunate position where they were beating down on the weak. To quote Dayan: “any comparison between the two armies… was astonishing. On the one hand there was the American Army, complete with helicopters, an air force, armor, electronic communications, artillery, and mind-boggling riches; to say nothing of ammunition, fuel, spare parts, and equipment of all kinds. On the other there were the [North Vietnamese troops] who had been walking on foot for four months, carrying some artillery rounds on their backs and using a tin spoon to eat a little ground rice from a tin plate.”
That, of course, was precisely the problem. In private life, an adult who keeps beating down on a five year old – even such a one as originally attacked him with a knife – will be perceived as committing a crime; therefore he will lose the support of bystanders and end up by being arrested, tried and convicted. In international life, an armed force that keeps beating down on a weaker opponent will be seen as committing a series of crimes; therefore it will end up by losing the support of its allies, its own people, and its own troops. Depending on the quality of the forces – whether they are draftees or professionals, the effectiveness of the propaganda machine, the nature of the political process, and so on – things may happen quickly or take a long time to mature. However, the outcome is always the same. He (or she) who does not understand this does not understand anything about war; or, indeed, human nature.
In other words, he who fights against the weak – and the rag-tag Iraqi militias are very weak indeed – and loses, loses. He who fights against the weak and wins also loses. To kill an opponent who is much weaker than yourself is unnecessary and therefore cruel; to let that opponent kill you is unnecessary and therefore foolish. As Vietnam and countless other cases prove, no armed force however rich, however powerful, however, advanced, and however well motivated is immune to this dilemma. The end result is always disintegration and defeat; if U.S troops in Iraq have not yet started fragging their officers, the suicide rate among them is already exceptionally high. That is why the present adventure will almost certainly end as the previous one did. Namely, with the last US troops fleeing the country while hanging on to their helicopters’ skids.
November 18, 2004
calvinistisch [cal·vi´nis·tisch]quote:Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef George-Butters het volgende:
cal·vi·nis·me (het ~)
1 het protestantisme volgens de leer van Calvijn
De van Dale vindt van niet.
Dat kreeg ik er gratis bij tijdens het kopiërenquote:Op maandag 19 juni 2006 15:24 schreef Autodidact het volgende:
Heb je hier overheen gezelen, MrX? Busje voor je deur.
quote:Op zondag 18 juni 2006 21:58 schreef Pitbulleke het volgende:
Hierbij verklaar ik de Sugababes Bar voor... geopend - vette shit weet je
quote:Op maandag 19 juni 2006 @ 14:51 schreef Hollandicus het volgende:
[..]
't Is inderdaad echt te triest voor woorden. Wat is dat een fout subcultuurtje zeg bahbah. De hele jeugd verpaupert door die hiphopinvloeden en dan kijken ouders nog raar op dat hun nageslacht al rond hun 13de compleet wordt uitgewoond. Dat krijg je ervan in een wereldje waar vrouwen enkel voor seks worden gebruikt en criminaliteit wordt verheerlijkt. Als er dan ook nog van die geitenwollensokken figuren van het schoolbestuur meedoen met deze verlagin geeft het al goed aan hoe kansloos we hier met zijn allen aan het worden zijn. Stelletje popiejopies
http://entertainment.mywa(...)id/06_19_2006_9.htmlquote:MICHAEL Eisner is surprisingly cordial with Pat Robertson when the televangelist explains on Eisner's CNBC show tomorrow how he built a valuable media empire with no knowledge of what he was doing, just by following instructions from God. Robertson left New York to buy a bankrupt UHF television station in Portsmouth, Va. Eisner asks, "You had a vision?" Robertson replies, "Yeah."
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=74171quote:In het ochtendprogramma werd de Jongerenbijbel officieel gepresenteerd, een uitgave van EO-Ronduit en het Nederlands Bijbelgenootschap. De bijbel - in de Nieuwe Bijbelvertaling - bevat onder meer eenvoudige tekstverklaringen en een uitgebreide woordenlijst. Premier Balkenende nam het eerste exemplaar in ontvangst, waarna ook Kamerleden van PvdA, Groenlinks, SP en ChristenUnie de bijbel kregen uitgereikt. SGP en VVD lieten verstek gaan. Voor iedere politicus was een speciale voorkant gemaakt. ,,Mooi om een Bijbel te hebben met SP erop'', vond SP'er Agnes Kant.
Kortom, Nokia neemt de mobiele tak van Siemens over.quote:Nokia Siemens Merger
Two of the world’s leading mobile phone companies, Nokia and Siemens, have reached agreement to combine their phone equipment units.
A statement from Nokia and Siemens said that a new unit will be set up under the “Nokia Siemens Network,” and will give each company a 50 percent share in the company.
The statement from Siemens did not contain financial details of this merger agreement; a news story in The Wall Street Journal Sunday wrote that the merger is worth $31.6 billion.
The Nokia Siemens Network unit will be based in Finland, Nokia’s home country, and will be headed by Simon Beresford-Wylie, currently head of the Nokia network department. A regional center will also be opened in Munich, where Siemens is based.
The February issue of Manager, a Germany-based magazine, covered a news story regarding the talks between officials from Nokia and Siemens over this establishment of their phone equipment units.
quote:Op maandag 19 juni 2006 16:37 schreef Monidique het volgende:
http://ikkomnietuittibetduswaaromzouhetmijeenflyingfuckschelen.nl
quote:All around me are familiar faces
Worn out places
Worn out faces
Bright and early for the daily races
Going no where
Going no where
Their tears are filling up their glasses
No expression
No expression
Hide my head I wanna drown my sorrow
No tomorrow
No tomorrow
And I find I kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles its a very very
Mad world
Mad world
Children waiting for the day they feel good
Happy birthday
Happy birthday
And I feel the way that every child should
Sit and listen
Sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me
No one new me
Hello teacher tell me what’s my lesson
Look right through me
Look right through me
And I find I kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had
I find it hard to tell you
I find it hard to take
When people run in circles its a very very
Mad world
Mad world
Enlarging your world
Mad world
quote:Strengere identificatieplicht bij Amerikaanse ambassade
Van onze verslaggever Jeroen Trommelen
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie wil voor de omgeving van de Amerikaanse ambassade in Den Haag een strengere toepassing van algemene identificatieplicht. Wie in de buurt van de ambassade een protestbord ophoudt; een protestleuze roept of op een andere manier demonstreert, zou volgens het OM zijn identiteit aan de politie bekend moeten maken.
UitlegHet Openbaar Ministerie stelt de eis in de rechtszaak in hoger beroep tegen twee Haagse demonstranten die januari vorig jaar wilden demonstreerden tegen de inauguratie van president Bush. De zaak dient dinsdag voor het gerechtshof in Den Haag.
Toen drie vredesactivisten vorig jaar in de buurt van de Amerikaanse ambassade een spandoek wilden ontrollen, eiste de politie dat ze zich legitimeerden. Toen ze dat weigerden, werden ze aangehouden en bekeurd. Ze weigerden hun boete te betalen.
Deelnemen aan een demonstratie is voor de politie geen geldige reden om een ID-bewijs te vragen. De kantonrechters sprak de Haagse activisten daarom in eerste instantie vrij.
Reden om in beroep te gaan is volgens het Openbaar Ministerie dat rond de Amerikaanse ambassade bijzondere veiligheidsmaatregelen gelden. ‘Die zijn, samen met de plicht van de politie om de orde te bewaken, voldoende reden om aan mensen die daar demonstreren om hun legitimatie te vragen’.
Volgens vredesactiviste Yvonne, één van degenen die werd bekeurd, komt een legitimatieplicht tijdens demonstraties neer op het monddood maken van kritische burgers.
‘Als de politie je naam mag noteren bij elk openbaar protest, wordt een dossier tegen je opgebouwd. Dat komt in het register van de politie en dat van de inlichtingendiensten, en in dit geval óók van de bewakingsdienst van de Amerikaanse ambassade. Dat heeft weer ook gevolgen voor reizen naar Amerika.’
Wat er op het gewraakte spandoek stond, is ze alweer vergeten. ‘Het zal wel iets geweest zijn in de sfeer van: niet nog eens vier jaar Bush.'
Ook de politie Haaglanden vindt de legitimatieplicht niet meer van toepassing op demonstraties. ‘Meedoen is absoluut geen reden voor identificatie. Dat wordt pas anders wanneer kwetsende teksten worden geroepen of wanneer demonstranten zichzelf onherkenbaar hebben gemaakt.'
quote:Kamer wil leken bij rechtspraak
Van onze verslaggever
DEN HAAG - Een kamermeerderheid van PvdA, VVD en LPF wil dat leken gaan meebeslissen in rechtszaken. De partijen hopen zo de kwaliteit van de rechtspraak te bevorderen. Dat bleek na afloop van een hoorzitting over lekenrechtspraak, die was georganiseerd door de LPF.
UitlegAleid Wolfsen (PvdA) en Frans Weekers (VVD) willen het mogelijk maken dat grotere strafzaken niet langer worden beoordeeld door drie rechters, maar door twee rechters en een leek. In de zogenoemde meervoudige kamer krijgt de niet-jurist de rol van ‘breekijzer’ tussen de raadsheren.
De frisse blik van de leek moet leiden tot een ‘cultuurverandering in de raadkamer’, aldus Weekers. ‘Rechters zitten nu te veel opgesloten in hun wetboek. Het is goed om zaken anders te bekijken’. Bijkomend voordeel is dat juristen worden gedwongen hun vonnissen beter te motiveren, zodat een leek ze kan begrijpen.
De partijen willen leken laten benoemen tot rechter-plaatsvervanger. Nu zijn dit nog mensen met een juridische opleiding, advocaten en hoogleraren, die af en toe invallen op de rechtbank. Als het aan de PvdA en de VVD ligt, vervalt de eis voor een juridische opleiding. Weekers en Wolfsen zullen een amendement indienen, dat op korte termijn kan worden besproken in de Tweede Kamer.
Joost Eerdmans (LPF) steunt hun voorstel, maar hij wil nog verder gaan. ‘Dit is een prima idee. Maar het nadeel is dat deze leken worden geselecteerd door de elite. Wie zegt me dat slagers en bakkers straks mogen meepraten, met hun gezonde verstand? Ik ben bang dat rechters toch zullen kiezen voor hun soort mensen.’
Waanzin.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:27 schreef Yildiz het volgende:
Zo, gaan we nog de Deense vlaggen uit de kast halen?
[..]
En wat ik me dan afvraag, alleswetert, waarom was de SGP afwezig?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:58 schreef zakjapannertje het volgende:
het opium van Agnes Kant:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=74171
Ik mis het verband ff met Turkije of de Armeense genocide.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kortom, Nokia neemt de mobiele tak van Siemens over.
Blijkbaar mis jij wel vaker wat.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:52 schreef Carl_Romme het volgende:
[..]
Ik mis het verband ff met Turkije of de Armeense genocide.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |