Zoals ik eerder al eens heb gezegd wilde stinkie iig nog een keertje samen op vakantie en was ook het feit dat er nog 2 huizen waren een drempel.quote:Het is bijna zomervakantie! En nu de flat verkocht is, is er ook weer een drempel minder.
Daar zit wat in...quote:Op zondag 18 juni 2006 12:53 schreef waterfly het volgende:
dat zegt niet altijd alles heh nijna?..
Ik blijf gewoonquote:Op zondag 18 juni 2006 14:33 schreef Shirley het volgende:
Zwaait ook heel voorzichtig en verdwijnt gauw weer
quote:
Nou, wellicht dat mijn vorige post nog wat meer duidelijkheid geeftquote:Op zondag 18 juni 2006 22:31 schreef Belana het volgende:
heb je daar moeite mee omdat je zelf graag wilt, of vanwege de aandacht idd? want dat zijn toch 2 verschillende dingen lijkt me?
quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:37 schreef phileine het volgende:
Dat is voor mij al geen goed excuus meer Bix, heb je nog iets anders in de aanbieding?
Om het helemaal erg te maken, een collegaatje van me is vijf maanden zwanger, een goede vriendin is ook al flink ver, (mjammietje hier op het forum) maar daar heb ik dus geen problemen mee en daar ben ik dus superblij mee. Het lijkt dus echt gewoon afgunst vanwege de persoonquote:Op zondag 18 juni 2006 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Wachten tot het eindelijk jouw beurt is lijkt me ook moeilijk hoor Troel, logisch dat je daar wat jaloersig en egoïstisch van wordt.
Het kan ook zijn dat je er slanker uitkomt hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ik rammel ook even wat minder op dit moment. Ben namelijk goed aan het afvallen en als ik zwanger wordt komt het er weer aan natuurlijk. Is al dat harde werk voor niets.
Dat is geen reden hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef Silmarwen het volgende:
Ik rammel ook even wat minder op dit moment. Ben namelijk goed aan het afvallen en als ik zwanger wordt komt het er weer aan natuurlijk. Is al dat harde werk voor niets.
nee, sorry!quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:37 schreef phileine het volgende:
Dat is voor mij al geen goed excuus meer Bix, heb je nog iets anders in de aanbieding?
Dat denk ik ook wel, maar het is zo'n rare gewaarwording, net alsof ik het niet meer wil.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:53 schreef phileine het volgende:
Mariposa, ik denk dat het gewoon zelfbescherming is wat je doet. Voor het geval dat het toch niet "doorgaat", kun je alvast beter je eigen rammelen wat dempen. Lijkt me een hele natuurlijke (en van je onderbewuste niet onverstandige) reactie. Hopelijk is er snel wat meer duidelijkheid voor je zodat je in ieder geval weet waar je aan toe bent.
owja, eventjes niet aan gedacht dat er hier mensen zijn die schoonzusje kennenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:13 schreef Mariposa het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, maar het is zo'n rare gewaarwording, net alsof ik het niet meer wil.
Troel, vervelend, dat je je zo buitengesloten voelt door je schoonfamilie en je schoonzus.![]()
Edit: Diezelfde afgunst heb ik trouwens toen ook bij de eerste zwangerschap van mijn schoonzus gevoeld, bij de tweede was ik alleen heel erg blij voor haar. Maar goed over het algemeen kan ik het goed met mijn schoonzus vinden. Ik weet niet hoe dat tussen jou en je schoonzus is.
Wat dacht je van dagelijks...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:48 schreef Nijna het volgende:
Wat ik vanmorgen schreef... ik geloof dat ik ff niet zo lekker in mn vel zat...
Twijfelen jullie ook wel eens (of wat vaker dan eens...) over wel of niet, terwijl je gevoelsmatig eigenlijk wel wilt...?
Ik denk ook eigenlijk wel dat heel veel mensen twijfelen, maar wat zorgt er dan voor dat je uiteindelijk toch de stap al dan niet neemt...quote:
Zelfs zonder zwanger te zijn vraag ik me dat soort dingen al afquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:19 schreef Sjeen het volgende:
Overigens een waarschuwing, mocht je besluiten dat jullie er klaar voor zijn en je raakt zwanger, hou er dan rekening mee dat je je elke dag opnieuw afvraagt of je er wel goed aan gedaan hebt. Of je het allemaal wel kunt handelen, of je een goede moeder zult zijn etc etc Hormonen zijn killing![]()
Hier was het ook wel zo. Het was nu wel de eerste maand al raak, maar toch had ik vlak voor het testen het gevoel dat ik het niet zou zien zitten om nog een maand te wachen moest het niet zo zijn...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk eigenlijk dat je 1 keer heel bewust moet zeggen 'let's do it' en dan durf ik bijna wel te voorspellen dat als het dan de eerste maand niet raak is dat je daarna heel zeker weet dat je het wel wil.![]()
Om het uurquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:48 schreef Nijna het volgende:
Wat ik vanmorgen schreef... ik geloof dat ik ff niet zo lekker in mn vel zat...
Twijfelen jullie ook wel eens (of wat vaker dan eens...) over wel of niet, terwijl je gevoelsmatig eigenlijk wel wilt...?
Ik dacht dat jij zo anti kinderen was?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:54 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb net Etre et Avoir gezien. *rammelderammel*
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:36 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo anti kinderen was?
De schoentjes!
[afbeelding]
Je weet nu al dat je een meid krijgt?quote:Op zondag 9 juli 2006 20:26 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Dus kon ik het niet laten om tijdens het kadootjes kopen dit voor in mn eigen bewaardoosje mee te nemen![]()
[afbeelding]
Ja, volgens mij KAN mn vriend echt geen jongens verwekken, ik weet het gewoon bijna zeker! Wij worden een meiden gezinquote:
Precies, en roze schijnt hip te zijn voor mannenquote:Op zondag 9 juli 2006 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Tis toch ondergoed Mevrouwkorn dus het zit eronder
Uhuh. Ik begin te rammelen.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:36 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zo anti kinderen was?
De schoentjes!
[afbeelding]
Oh helpquote:
Hier vorige week ook, kraamvisite bij de buurjongen ow wat deed dat me veelquote:Op zondag 9 juli 2006 23:01 schreef Rottdog het volgende:
Van de week op kraamvisite geweest....ooohhhwww wat een enorme smeltmomenten heb ik gehad, alleen was het erg jammer dat het poppetjeniet bij mij op schoot mocht ivm een koortslip.
![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:01 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Oh help
Wij gaan gewoon voor een derde. Coolhunk weet het nog niet maar dat komt wel
Eigenlijk durf ik ook helemaal niet want God weet wat ik over me afroep maar zoals ik er nu over denk, denk ik dat ik het wel aan kan
Eerst nog ff verhuizen
Te laaaaaaat!! Mijn babyboy lag al snel in rozequote:Op zondag 9 juli 2006 22:40 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Precies, en roze schijnt hip te zijn voor mannenDan wordt ie dus gewoon een trendsetter onder de baby's!
Jij leest ook alleen wat je wil lezenquote:
Weet vriendje al dat je er over aan het nadenken bent? Of hou je het nog even lekker voor jezelf?quote:Op maandag 10 juli 2006 09:03 schreef Sjeen het volgende:
Gisteren ook weer op kraamvisite geweest... Het wordt steeds leuker, dat denken over een tweede kindje![]()
Vriendje is op de hoogtequote:Op maandag 10 juli 2006 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet vriendje al dat je er over aan het nadenken bent? Of hou je het nog even lekker voor jezelf?
Je mag die van mij wel komen vasthouden hoorquote:Op maandag 10 juli 2006 09:21 schreef Sjeen het volgende:
Ja hè, daarom breng ik het al voorzichtig ter sprake zo af en toe. En dan helpen kraamvisites ook wel hoor... Maar dan moeten ze je natuurlijk wel het babietje laten vasthouden![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:17 schreef Luchtbel het volgende:
Nee man. Ik had het over jou.
Schattig vind ik, bij Isa. En bij jou.
Niet bij ons
ik ben weer eens over de datum dus hier wordt leuk duimen gedraaidquote:Op maandag 10 juli 2006 11:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik dacht weer lekker samen met jou zwanger te kunnen zijn misschien...
Ach, wie weet, het is allemaal nog lang niet zover![]()
Heel herkenbaarquote:Op maandag 10 juli 2006 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Snif, ik vond ons wel bijzonder twee jaar geleden. Allemaal zo... en nu is LadyS al voorgepiept en Dutchie. Snoopy, Sugar, Beefcake, Belana... allemaal zwanger. En ik dacht een half jaar geleden dat ik helemaal geen tweede wilde, dus dat was niet erg en alleen maar leuk enzo. Maar nu...![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:47 schreef m@x het volgende:
[..]
Heel herkenbaarKom je ook bij het babyboom2004-en-niet-opnieuw-zwanger-clubje?
je vergeet Poemojn helemaal in je rijtje?
Ik herken het jaloers zijn eigenlijk niet... Maar de zwangerschap van Chacama heeft me wel een beetje aan het denken gezet.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Anitra het volgende:
Wat een gerammel hier
Ik klapper ook als een gek. Toen ik gister bij mijn ouders was kreeg ik allerlei hints te horen en ik snapte er niks van. Wat blijkt: Ik word weer tante eind januarize is op mijn verjaardag uitgerekend
ik heb in eerste instantie geloof ik niet enthousiast gereageerd hebIk ben stik jaloers
wat haat ik dat van mezelf
Coolbabe wat een enorme leuke sloffen![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:52 schreef Sjeen het volgende:
Ow, Lb als ik moet wachten tot ik me volwassen voel, dan komt er hier nooit een tweede![]()
Ik kijk altijd om me heen daar andere gezinnen (buren en vrienden) en dan denk ik steeds, zou ik ook zo worden als ik later groot ben![]()
quote:
Daar heb je denk ik gelijk inquote:Op maandag 10 juli 2006 11:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik herken het jaloers zijn eigenlijk niet... Maar de zwangerschap van Chacama heeft me wel een beetje aan het denken gezet.
Tegen die tijd ben je niet meer jaloers hoorMaar gewoon helemaal verliefd op het kindje!
mag ik daar ook bijquote:Op maandag 10 juli 2006 11:47 schreef m@x het volgende:
[..]
Heel herkenbaarKom je ook bij het babyboom2004-en-niet-opnieuw-zwanger-clubje?
je vergeet Poemojn helemaal in je rijtje?
* Jambo meldt zich ookquote:
ik woon nog op kamers en mijn lief woont dor omstandigheden weer bij zijn moeder (vader is overleden)quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:15 schreef Jarno het volgende:
Je hebt toch geen eigen huis nodig voor een kind?. Of woon je nog bij je ouders ofzo?
Ik moet blijkbaar ook 2 keer verhuizen tijdens (of 1 x vlak ná) mijn zwangerschap. Niet ideaal maar ja het zij zo, kinderen moeten je ook een beetje overkomen vind ik, je kan niet het hele leven plannen toch.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:29 schreef waterfly het volgende:
kijk dat denk ik nou ook altijd: "mijn appartement is eigenlijk al te klein voor 2 en hond, laat staan voor 2, hond plus beebje en zobladibla.." maar aan de andere kant, zouden we niet snel genoeg een groter appartement hebben, mocht het raak zijn? ik bedoel, je hebt dan toch 9 maanden de tijd om te verhuizen?
ik denk teveel![]()
Dat vroeg ik me eigelijk ook wel af.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:10 schreef bixister het volgende:
waarom die 3 strippen nog opmaken marit?
Wij doen het zelfde hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef marit1978 het volgende:
* die hebben geld gekost!! *
hahaha, nee, geen geldkwestie uiteraard
ik weet niet, omdat het dan wat gefaseerder gaat denk ik, gevoelsmatig
ik las eerder ergens een beschrijving van wat wij hier ook hebben;
je voelt dat je er klaar voor bent, aan alle randvoorwaarden die we onszelf stellen is voldaan (denk aan huis, vast contract voor mij ivm verlof etc. straks ) en toch is zo'n beslissing/keus opeens zo echt !
Ik zou er minder twijfel bij hebben als ik 'onbedoeld' zwanger zouden blijken!
Dan klopt het gewoon prima in ons leven.
Maar; het bewust kiezen geeft idee van "oei, kan/wil/gaat het echt wel?"
Sjit, hoop niet datquote:
Ik ken het gevoel, voor mijn gevoel ben ik er ook klaar voor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:48 schreef marit1978 het volgende:
juist !
vreemd eigenlijk he?
ik zal eerlijk zeggen; dat ik wel even zal moeten bijkomen van de schrik als het snel raak zou zijn! Ergens heb ik in mijn hoofd zoiets van "rond november/dec. een keer een normale cyclus... rond zomer 2007 misschien zwanger ... begin 2008 kindje ? "
Stel je voor; het is in nov. meteen raak ?
Ik bedoel.. het kàn toch ?
Ai ai, als ik me dat scenario in mijn hoofd haal, voel ik mijn buik
Waarom? Omdat het eng leuk is !
Maar ook zo'n enorme verandering die zo moeilijk te overzien is !
Mwehehehehe, bij mij ging meteen de pil de deur uit, hoor. Een maand later was ik zwanger.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef marit1978 het volgende:
noem me maar <controle freak>
Gewoon zeggen dat die is weggespoeld.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Sjit, hoop niet dathet argument 'dat spiraaltje heeft wel geld gekost' gaat aanbrengen
![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:52 schreef MUUS het volgende:
[..]
Mwehehehehe, bij mij ging meteen de pil de deur uit, hoor. Een maand later was ik zwanger..
Hey, ik hier?.
Heb gisteren even gekeken... tenminste houdbaar tot 05-2006quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:40 schreef chacama het volgende:
@Sjeen.......volgens mij moet je daar dan maar snel aan beginnen![]()
Dan is het helemaal makkelijk toch...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb gisteren even gekeken... tenminste houdbaar tot 05-2006![]()
ik begreep je wel.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:29 schreef marit1978 het volgende:
dat geld-geintje was nou juist om aan te geven hoe erg er géén-logische-reden is om nog die strips op te maken
oh oh oh, maar dat geeft niet ik heb nog een bijna vol potje staan......enne die moeten ook op.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb gisteren even gekeken... tenminste houdbaar tot 05-2006![]()
Ow, verkeerd gelezen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:25 schreef bixister het volgende:
dit ging over foliumzuur jolene.
sjeen, zo duur is dat spul niet toch?
en wennie, jaja, een duidelijk rammel-teken!
Tja, dat is het geld ook niet. En die houdbaarheid van het spiraaltje...ach, zo dacht ik eerst ook, maar het is er toch eerder uitgegaan dan de u.h.d.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:40 schreef Sjeen het volgende:
Mijn spiraaltje is nog houdbaar tot 2010
Het foliumzuur tot afgelopen mei... Maar die stripjes kosten slecht ¤3,25 per doosje, dus daar kom ik wel overheen![]()
Ach ja... voor mezelf besloten dat het dit jaar sowieso nog niet gaat gebeuren. Wilook niet onder druk zetten, die moet voor zichzelf ook zeker weten dat hij het wil.
Hè gets nee hèquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:25 schreef bixister het volgende:
dit ging over foliumzuur jolene.
sjeen, zo duur is dat spul niet toch?
en wennie, jaja, een duidelijk rammel-teken!
Leuk is dat hë! Mijnquote:Op maandag 17 juli 2006 10:06 schreef Syrena het volgende:
Hahaha, die mannen en hun mededelingen op momenten dat je het niet verwacht
De mijne gister, we liepen naar de auto omdat we gingen zwemmen. Halverwege een arm om me heen. "Ja en ik (let op dat ik) heb besloten dat als het over een half jaar nog steeds zo leuk en tof is, dat we dan gaan kijken voor een huisje..."
Uhhh, ja is goed zei ik(leek me geen moment om te gaan bitchen over "ik" en hoezo leuk en tof blijven?!
Naja zeg!)
En later bij het zwembad, hand op mijn buik. "Je wordt vast echt een leuke mama!"
Jah man. Dus later op de avond, ik weer (bij het luisteren van een mooi liedje) "Oh dat kan mooi als openingsdans....over een jaar of zeven acht." Hij: "Tssssk zo lang gaat dat niet duren."
Ja goeie dag gisteren
Maar was dat nu niet die laatste vakantie...?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Kleine kindjes op het strand zijn oh zo superlief.![]()
![]()
Oftewel, ik rammel gewoon keihard door.
Maar dan is dat voor mijn gevoel meer een geval van niet de beslissing durven te nemen en hopen dat het lot voor je beslist.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:58 schreef waterfly het volgende:
ach.. ik ben gestopt met de nuvaring vanwege last vd hormonen. ook niet bevorderlijk. hij is al net zo slordig met condooms als ik. ook niet bevorderlijk.
Bwa, er wordt toch algemeen verondersteld dat wie ouder is, eerst zwanger zal worden hequote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:53 schreef waterfly het volgende:
zou ook aan mij knagen hoor leonieke. zat vandeweek met de vriendin van mijn neef te praten, die rammelt al net zo hard en we zaten te wedden wie het eerst zwanger is; ook al is zij 5 jaar ouder. dat doet er niet zoveel toe. toch?? en ja BE; die stap is echt groot...
Dit herken ik wel een beetje... Maar ik ben juist eigenlijk even wat minder gaan rammelen nu ik weet dat mijn schoonzusje bezig is..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:27 schreef leonieke het volgende:
Natuurlijk ben ik ook blij voor haar, maar soms knaagt het wel een beetje, ook al is ze 5 jaar ouder dan ik en is het dus de normaalste zaak van de wereld dat zij eerst zwanger is.
Hier idem..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:06 schreef teigan het volgende:
Ik begin me ineens af te vragen of ik wel geschikt ben om kinderen te krijgen, of ik ze wel op deze wereld wil laten opgroeien, of ik die vrijheid wel kwijtwil..
Herkenbaar teig...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:06 schreef teigan het volgende:
dat heb ik dus ook wel, ik vind kleine kinderen nog steeds heel lief/schattig enzo.....
maar ergens ook een beetje irritatie tegenover mensen die "opeens" een kind willen, terwijl hun situatie er misschien helemaal niet zo geschikt voor is...(bv. net ontslagen, of ze kunnen niet met geld omgaan, zulk soort dingen..) Ergens steekt het dat zij het zomaar ineens beslissen, terwijl ik dat absoluut niet zou kunnen zo..
En wat vind je er dan eng aan om zelf het startmoment te kiezen? Weet lief het al dat je heel erg rammelt momenteel of zijn het nog subtiele hints?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Lishe het volgende:
Ik kom me hier weer eens melden. Ik rammel. En hard ook. Ons oude huis is verkocht, het nieuwe betrokken.En nu wil ik heeeeel graag dat ene kamertje wat over is in gebruik nemen voor een heel lief klein snoezig babietje wat lekker ruikt. Luuke wordt steeds zelfstandiger, kortom; ik ben eraan toe. In de familie zijn al weddenschappen afgesloten die lopen van 3 maand tot 2 jaar. En stiekem hoop ik dat lief ineens een afspraak maakt voor me bij de dokter. Zodat het hele circus weer kan beginnen, en dat ik het ´startmoment´niet hoef te kiezen. Want dat voelt dan weer eng.
Einde bericht.![]()
Jep en weet je wat ik altijd maar denk, als het anders gaat dan gaat het maar anders. En anders dan wat eigenlijk? Het gaat anders dan de dingen die in je hoofd zaten maar of die dingen ook zouden uitkomen? Who knows. Ik geloof daar niet zo in, tuurlijk is het fijn als dingen gewoon geregeld zijn maar ook dat kan van de één op de andere dag allemaal veranderen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:16 schreef waterfly het volgende:
Noujanouja me er niks van aantrekken... Natuurlijk heb ik liever eerst een (dik) huis en een zekere baan en dergelijke. Maar als ik nu, zonder al die randvoorwaarden, toch zwanger zou zijn, zou het me niet veel interesseren. Op de een of andere manier kan ik me daar niet zo druk om maken?![]()
Zou je dan echt minder gaan werken? Part-time ofzo?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Het enige waar ik me 'zorgen' over maak is hoe je dat dan gaat doen met minder werken en wie er wanneer op past enzo. Dat je die stap moet gaan zetten op je werk enzo.
Echt wel!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:26 schreef leonieke het volgende:
Zou je dan echt minder gaan werken? Part-time ofzo?
Nee, daar zou ik geen rekening mee houden Beaker.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:28 schreef Beaker het volgende:
BE, de verhalen die schrijf over Stinkie doen me denken aan mijn lief![]()
Mannen vinden het enger dan vrouwen
Dillemma, mijn twee part-time collega's zijn nu ook zwanger, 1 is al over de helft de andere 14 weken.
Zou iemand daar rekening mee houden met zijn of haar keuze?
Ik denk persoonlijk niet dat ik zou minderen, maar ik heb dan ook makkelijk spreken. Ik werk in het onderwijs en ben tijdens de vakanties bijna altijd thuis en phille werkt ook in het onderwijs. Waarschijnlijk ga ik wel veranderen van job, maar dan heb ik nog 55 dagen verlof per jaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt wel!
Ik ga vanaf September al 1 dag minder werken ivm de opleiding maar dan nog, 4 dagen naar de opvang vind ik veel te veel. Ik wil zelf ook nog een beetje genieten van dat kindje dan! Ik heb er lang genoeg naar verlangd.
Vroeger zei ik altijd dat ik niet thuis zou gaan zitten, dat ik niet al die jaren voor niets had gestudeerd, maar na 9 jaar full time werken lijkt het me sowieso wel lekker om wat minder te werken. En het lijkt me gewoon heerlijk om thuis te zijn met zo'nkleintje.
Ik zou dan max iets van 3 dagen willen werken en dan het liefst nog iets van 3 x 6 uur of zo.
Maar goed, dat is dus in mijn ideale wereld.Geen idee hoe we dat zouden gaan doen enzo.
Hangt het ook niet af van wat jouw baas te vertellen heeft? Of zou je dan onbetaald verlof nemen en bv 3/5 gaan werken? Het hangt ook veel af van de job veronderstel ik.quote:En dat vraag ik me dus wel eens af. Hoe doe je dat? Hoe bepaal je dat en hoe regel je dat enzo.
Nopezquote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:28 schreef Beaker het volgende:
Dillemma, mijn twee part-time collega's zijn nu ook zwanger, 1 is al over de helft de andere 14 weken.
Zou iemand daar rekening mee houden met zijn of haar keuze?
En zou je dan je kindje full time in de opvang doen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk niet dat ik zou minderen, maar ik heb dan ook makkelijk spreken. Ik werk in het onderwijs en ben tijdens de vakanties bijna altijd thuis en phille werkt ook in het onderwijs. Waarschijnlijk ga ik wel veranderen van job, maar dan heb ik nog 55 dagen verlof per jaar.
Maar ik werk dan ook nog maar 4 jaar en er is nog geen verlangen om meer thuis te zijn.
Hier in België bestaan er nu wel systemen dat je ouderschapsverlof kunt opnemen en dat je dat zelfs zo kunt regelen dat je per week 1 dag thuis bent ipv al het verlof na elkaar op te nemen.
Ik heb hem er nog niet over gehoord. Volgens mij blijft hij dan gewoon full time werken.quote:Kan Stinkie trouwens ook daarvoor minderen van werk? Of zou hij liever gewoon fulltime blijven werken?
In principe heb je hier in Nederland gewoon recht op part time werken en heeft je baas er niet zo heel erg veel in te willen om het maar even heel cru te zeggen.quote:Hangt het ook niet af van wat jouw baas te vertellen heeft? Of zou je dan onbetaald verlof nemen en bv 3/5 gaan werken? Het hangt ook veel af van de job veronderstel ik.
Ja, dat is ook wel zo natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:38 schreef Belana het volgende:
weet je BE, mijn ervaring is dat het zich allemaal wel regelt. Ik zat ermee toen ik zwanger was van Liam en dat was geregeld voor ie geboren was en nu zat ik er weer mee, maar ook dat komt weer goed. je hebt nog 8 maanden de tijd zodra je weet dat je zwanger bent
Mja, zoals ik zei: ik heb redelijk makkelijk praten. Moest ik de job blijven uitoefenen die ik nu heb dan ben ik sowieso de woensdagnamiddag en meestal nog een extra dag in de week thuis (kan eventueel de woensdagvoormiddag zijn).quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En zou je dan je kindje full time in de opvang doen?
Als je toch van plan bent om te veranderen, is het alleszins geen slecht idee om een part time baan te zoeken, zeker in combinatie met die opleiding. Hoe lang duurt die trouwens?quote:Ik heb hem er nog niet over gehoord. Volgens mij blijft hij dan gewoon full time werken.
[..]
In principe heb je hier in Nederland gewoon recht op part time werken en heeft je baas er niet zo heel erg veel in te willen om het maar even heel cru te zeggen.
Maar goed, het moet wel kunnen en werken dan natuurlijk.
Ik hoop iig dat ik tegen die tijd niet meer bij mijn huidige baas werk dus ik kijk ook stiekem al wel een beetje naar part time banen zeg maar.
Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:42 schreef Belana het volgende:
en gelukkig zijn als het goed is alle werkgevers vanaf 1 januari verplicht mee te betalen aan de kinderopvang
Zo zie je maar dat dingen behoorlijk kunnen verschillen tussen bij jullie en bij ons.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mja, zoals ik zei: ik heb redelijk makkelijk praten. Moest ik de job blijven uitoefenen die ik nu heb dan ben ik sowieso de woensdagnamiddag en meestal nog een extra dag in de week thuis (kan eventueel de woensdagvoormiddag zijn).
Phille werkt ook in het onderwijs, dus daar kan eventueel ook wel wat geregeld worden (minder makkelijk dan bij mij, maar toch).
Als ik verander van job, dan zou ik veranderen naar de school waar phille nu werkt om een 9 to 5 job te hebben. Voordeel daarvan is dat ik ook veel verlof heb en mijn uren een beetje zelf kan invullen. Bv mijn uren doen op 4 .5 dagen ipv 5 of om de twee weken een extra dag verlof.
En anders, tjah, toch veel naar de opvangIk denk niet dat we het financieel zouden aankunnen om niet meer fulltime te werken en zo'n regelingen zoals bij jullie waarbij je recht hebt op part time, bestaan hier (volgens mij) niet. Enkel het onbetaald verlof (mits toestemming) of een tijd ouderschapsverlof (eventueel door 4/5e te werken ipv full time).
Die duurt een jaar en is een deel thuis-studie en een deel met contactmomenten. 25% slaagt na 1 jaar, nog eens 50% doet er anderhalf jaar over en de laatste 25% nog langer of haakt af. Oa. daarom ga ik een dag minder werken om wat tijd te hebben want ik wil het wel gewoon in 1 jaar doen.quote:Als je toch van plan bent om te veranderen, is het alleszins geen slecht idee om een part time baan te zoeken, zeker in combinatie met die opleiding. Hoe lang duurt die trouwens?
haha hier ook hoor ''wat is er nou leuk aan om te kijken naar foto's van kinderen?"quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:07 schreef BloodyLotte het volgende:.
Ja hoi. Ik moet hier echt minder vaak komen en posten. Manlief zat zich onlangs hardop af te vragen waarom er zoveel baby/kinder topics in mijn Fok history stonden."Wil je soms een kindjeeeee?"
*wegrent van computer*
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:
[..]
Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:
[..]
Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
ja dat klopt en dat vind ik op zich weer minder.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:29 schreef easy-going het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.
http://www.awvn.nl/smartsite.shtml?id=4589
Waarom dat niet dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
MevrouwKorn, hij zei wel dat hij niet zou willen dat ik helemaal zou stoppen met werken.![]()
![]()
Omdat hij bang is dat ik dan net zo'n type wordt als zijn moeder. Klein wereldje om zich heen enzo.quote:
Geen idee.quote:
Dat is dus precies hoe ik er ook over denk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:56 schreef Igraine het volgende:
Volgens mij valt dat met die nieuwe wet kinderopvang best mee toch, dat je er zo weinig aan over houdt?
Ik vind het wel fijn om nog 'gewoon' te werken. Ik werk 3 dagen en Myhron gaat 2 dagen naar de opvang. 1 dag gaat ze naar mijn schoonmoeder, maar het was eigenlijk de bedoeling dat ze gewoon 3 dagen naar het kinderdagverblijf zou gaan. Maar ik vind het wel fijn om niet af te stompen in ieder geval. Ookal heb je nog wel sociale contacten waar je kind niet persé bij betrokken is, vind ik het toch prettig om gewoon een aantal dagen in de week gewoon ergens te zijn waar het niet om mij als moeder draait.
En als je nou eens een paar jaar geleden iemand heb aangenomen, lang voordat er sprake was van deze wet, en die persoon inmiddels een onbepaalde tijd contract heeft? Het ligt niet zo simpel hoor...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
Als werkgever van een man moet je toch ook meebetalen aan de kinderopvangquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
[..]
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
Waarschijnlijk juist om te voorkomen dat mensen met kinderen bij een sollicitatie niet worden aangenomen omdat er anders voor kinderopvang betaald moet worden.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:05 schreef Sjeen het volgende:
Sterker nog, als ik de link van easy-going lees, dan moet vanaf 2007 gewoon iedere werkgever betalen... Ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van kinderopvang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |