abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:16:39 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40308215
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:

[..]

Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40308527
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:

[..]

Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.

http://www.awvn.nl/smartsite.shtml?id=4589
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:05:08 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_40309355
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:29 schreef easy-going het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.

http://www.awvn.nl/smartsite.shtml?id=4589
ja dat klopt en dat vind ik op zich weer minder.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:08:07 #254
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40309431
Hoezo dan Belana?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:21:12 #255
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_40309786
Ik zie nu pas dat er boven mijn post nog veel meer gepost was..

@ Beaker: Zwangere collega's die minder gaan werken zou ik absoluut geen rekening mee houden hoor!! Je priveleven is toch wel wat belangrijker denk ik? Gewoon zelf beslissen met wat jij wilt gaan werken als je eenmaal zwanger bent. En zwanger worden valt ook niet te plannen wanneer dat dan precies zal gebeuren..
Ik werk in de zorg, in wisseldiensten (dus geen week is hetzelfde qua dagen dat je werken moet) en heb een klein team waarvan 2 collega's nu al diensten aanvragen wanneer zij willen werken, ze maken hun eigen rooster zeg maar.
Dat ga ik ook gewoon doen wanneer ik eenmaal een kindje krijg. Moeten ze maar iets regelen hoor, iedereen heeft even veel recht. Maar moet zeggen dat het wel aardig flexibel is en overal wel een oplossing voor te vinden is.

Ik moet trouwens bekennen dat ik eigenlijk helemaal niet meer zou willen werken als er een kindje komt
Maar aangezien dit ws helemaal niet mogelijk is zou ik dan 2 dagen willen werken in de week, en het dan zo regelen met mn rooster dat mijn moeder die 2 dagen zou oppassen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:25:11 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40309917
Ik had het er vanmiddag over met stinkie nav dit topic en toen zei hij dat hij sowieso ook wel 1 dag minder zou willen werken om wat meer tijd voor andere dingen te hebben en niet alleen maar voor een kindje maar dat een kindje daar wel onder zou vallen zeg maar. Maar goed, dat is iets voor later zeg maar.

MevrouwKorn, hij zei wel dat hij niet zou willen dat ik helemaal zou stoppen met werken.
pi_40309991
Dat zei Leon ook, dat hij wel een dag minder wilde gaan werken, maar dat was toen hij nog dacht dat het dan echt een 'vrije dag' zou zijn. Toen hij erachter kwam dat je met een kleintje toch wel heel de dag bezig bent, leek het toch een stuk minder aantrekkelijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:30:19 #258
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40310052
Haha! Hier hetzelfde. Hub nam heel enthousiast ouderschapsverlof, om na een half jaar er van harte mee in te stemmen dat ik stopte met werken .
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:33:33 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40310141
Whehehe, ja, ik kan me zo voorstellen dat dat tegenvalt idd.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:36:15 #260
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_40310219
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
MevrouwKorn, hij zei wel dat hij niet zou willen dat ik helemaal zou stoppen met werken.
Waarom dat niet dan?

Hier zou het op zich financieel misschien net mogelijk zijn, en dat krapaan heb ik dus echt geen zin in, we willen toch absoluut niet ons hele leven op een flat blijven wonen, en willen nog wel op vakantie kunen gaan enz.
Dus echt om het financiele gedeelte zal ik moeten blijven werken, want ik denk niet dat ik me zou gaan vervelen thuis, het lijkt me zo heerlijk om helemaal zelf je kindje op te voeden en niet te hoeven wegbrengen naar een oppas. En dan later weer gaan werken als de kinderen naar school gaan, mn diploma heb ik dus ik zou zo weer kunnen werken dan.
Maarja, dat is mijn idee over hoe het zal zijn, ik heb geeneens een kind dus wie weet zie ik de muren wel heel erg op me afkomen mocht ik echt niet meer werken
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_40310348
BE, zoals Belana al zegt, het regelt zich allemaal vanzelf. Michel wilde graag een dag minder gaan werken, die werkt nu 4x9. Mijn ouders en schoonouders passen allebei 1 week op ben geen voorstander van KDV

Ik zou ook wel willen stoppen met werken, maar dat is helaas financieel niet mogelijk hier....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:43:43 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40310388
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:36 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Waarom dat niet dan?
Omdat hij bang is dat ik dan net zo'n type wordt als zijn moeder. Klein wereldje om zich heen enzo.
Zit mss wel wat in, maar daar ben je ook zelf bij. Maar goed, als ik tegen die tijd werk heb kunnen vinden in de uitvaartwereld dan zou ik toch ook niet gelijk al weer willen stoppen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:48:58 #263
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40310497
Maar stel dat je je (schoon)ouders niet had Vicky? Dan ben je toch ook heel veel kwijt aan oppaskosten? Dat gaf hier tenminste de doorslag. Mijn moeder kon niet meer oppassen, en toen we de zaken financieel eens op een rijtje gingen zetten (en wij werkten beiden bij de overheid notabene!), bleek dat ik er ongeveer 10 euro per dag aan overhield, na aftrek van de kinderopvang.

Na, zo leuk was mijn baan nou ook weer niet .
Almoet ik wel zeggen dat ik merk dat ik na 3 jaar thuis zijn een beetje afstomp.
Vind ik ook niet fijn
pi_40310516
Uhh Leah, daar heb ik eigenlijk nooit overna gedacht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:51:25 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40310547
Als het over zulke kleine bedragen gaat zou ik toch ook wel eens op mijn hoofd krabben hoor.
Een vriendinnetje van mij is om die reden ook laatst gestopt. Haar moeder paste op maar dat ging niet meer en opvang zou ertoe leiden dat ze idd nog iets van 80 euro per maand over hield of zo. Nou, toen was het snel besloten.
pi_40310634
Volgens mij valt dat met die nieuwe wet kinderopvang best mee toch, dat je er zo weinig aan over houdt?

Ik vind het wel fijn om nog 'gewoon' te werken. Ik werk 3 dagen en Myhron gaat 2 dagen naar de opvang. 1 dag gaat ze naar mijn schoonmoeder, maar het was eigenlijk de bedoeling dat ze gewoon 3 dagen naar het kinderdagverblijf zou gaan. Maar ik vind het wel fijn om niet af te stompen in ieder geval. Ookal heb je nog wel sociale contacten waar je kind niet persé bij betrokken is, vind ik het toch prettig om gewoon een aantal dagen in de week gewoon ergens te zijn waar het niet om mij als moeder draait.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40311436
Je kunt evt ook en-en overwegen, het eerste jaar /anderhalve jaar thuisblijven en dan weer gaan werken (waarschijnlijk parttime, dat doen de meesten). Thuiszijn met kind maakt een aantal dingen wel makkelijker (bv geven op verzoek enzo) en na dat eerste jaar is je kind toch veel meer toe aan contact met andere kinderen. Je hoeft niet of fulltime thuis te zitten tot je 90e of te werken tot je pensioen.
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 01:06:49 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40312435
Vriendje werkt vrijdags van thuis uit en verzorgt Isa dan ook. Verder gaat ze 's maandags naar het kdv, ga ik dinsdags van thuis uit werken, woensdag ben ik vrij en donderdag komt oma oppassen. En zo krijgen we het eigenlijk net rond...

Wat ik eigenlijk een beetje vreemd vind, is dat er alleen naar het salaris van de vrouw gekeken wordt met betrekking tot de kosten van de kinderopvang. Ik zou het van het gezamelijk salaris aftrekken en als wat er overblijft de moeite waard is, waarom dan stoppen met werken. Ik zou in elk geval persoonlijk niet stoppen met werken, maar dat is mijn mening. Waarschijnlijk ook omdat ik het fulltime thuiszijn geen drie weken vol zou houden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_40314640
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:25 schreef Brighteyes het volgende:

En wat vond hij daarvan?
Geen idee. .
Die Mirena blijft nog wel een paar jaar zitten. We zijn al een tijdje bezig voor een huisje, hij is bijna klaar met zijn studie, ik moet nog een paar jaar. Maar hij gaat zeker wel de vader van mijn kindje worden (vind ik). Hij vindt het niet eng (zover ik weet), hij vindt het wel geinig dat ik hier rondhang geloof ik.
  zondag 30 juli 2006 @ 08:12:20 #270
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40315428
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:56 schreef Igraine het volgende:
Volgens mij valt dat met die nieuwe wet kinderopvang best mee toch, dat je er zo weinig aan over houdt?

Ik vind het wel fijn om nog 'gewoon' te werken. Ik werk 3 dagen en Myhron gaat 2 dagen naar de opvang. 1 dag gaat ze naar mijn schoonmoeder, maar het was eigenlijk de bedoeling dat ze gewoon 3 dagen naar het kinderdagverblijf zou gaan. Maar ik vind het wel fijn om niet af te stompen in ieder geval. Ookal heb je nog wel sociale contacten waar je kind niet persé bij betrokken is, vind ik het toch prettig om gewoon een aantal dagen in de week gewoon ergens te zijn waar het niet om mij als moeder draait.
Dat is dus precies hoe ik er ook over denk.

Ik werk 4 dagen en ook. Kai gaat 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn moeder. Naast het feit dat ik het heel fijn vind om even 'm@x' te kunnen zijn ipv alleen maar 'mama' vind ik de financiële ruimte die het geeft wel prettig. Voordat we trouwden hebben we een tijd gehad dat we echt elke cent die we uitgaven drie keer om moesten draaien. Nu hoeft dat gelukkig niet meer.

Het klinkt misschien heel egoistisch maar dat is voor mij één van de redenen om niet aan een tweede te beginnen (hoe graag ik het diep in mijn hart ook wil). Ik vind het een fijn idee dat we Kai financieel een goede toekomst kunnen bieden. Als hij wil studeren en de stufi bestaat tegen die tijd niet meer dan is dat geen probleem want dan kunnen wij hem tenminste helpen. Met een tweede erbij wordt dat in ons geval een stuk moeilijker.

Maarja, dan zijn er die verse babietjes en dan gaat het toch wel erg hard rammelen en als dan ook begint te roepen dat een tweede misschien wel erg leuk zal zijn
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40315499
Ik hoef niet te blijven werken, maar ik vind het gevoel van afhankelijk zijn zo'n rot idee
Beetje gek gevoel misschien, maar zo voel ik het.
En ik heb gewoon een leuke baan, leuke collega's twee dagen werken vind ik meer dan genoeg!

Ik werd vanmorgen al rammelend wakker..... ik word gek van mezelf
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_40315685
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
En als je nou eens een paar jaar geleden iemand heb aangenomen, lang voordat er sprake was van deze wet, en die persoon inmiddels een onbepaalde tijd contract heeft? Het ligt niet zo simpel hoor...

Ik vind het niet gek hoor, dat ouders een tegemoetkoming krijgen om te werken... Arbeidsparticipatie moet nu eenmaal hoog zijn momenteel, vergrijziging enzo. Alleen vind ik dus dat dat geld van de overheid moet komen, en niet van de werkgever. Het héle land heeft het nodig dat mensen werken, maar wat heeft de werkgever er aan als zijn werknemers kinderen hebben? Puur praktisch beschouwd kun je beter kinderloze personen hebben, en dat effect wordt nu alleen maar stkerer. Dat zeg je zelf al, neem dan iemand anders in dienst... Ik denk dat het juist een stap de verkeerde richting in is, die het ouders alleen maar moeilijker maakt om mee te blijven draaien op de arbeidsmarkt.

Maar goed, om back on topic te komen, mijn houding in deze maakt dus ook dat ik maar even niet te hard aan "kindjes krijgen" denk. Want áls ze komen, wil ik ze van voor tot achter helemaal zelf kunnen verzorgen, financieel, zonder aanspraak te maken op dingen waar ik "recht" op heb... Mijn houding is heel sterk dat als ik kies voor kinderen, dat ook míjn verantwoording is... En totdat ik die verantwoording op alle vlakken kan dragen, ga ik er verder niet eens over nadenken. Soms voel ik wel even de kriebels hoor, bij sommige kindjes hier in het fototopic enzo...
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 12:00:39 #273
43556 miss_dynastie
pi_40318048
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:

[..]

Als werkgever van een man moet je toch ook meebetalen aan de kinderopvang
  zondag 30 juli 2006 @ 12:04:19 #274
3142 m@x
pi_40318159
Op dit moment moet een werkgever helemaal niks.
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 12:05:04 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40318184
Sterker nog, als ik de link van easy-going lees, dan moet vanaf 2007 gewoon iedere werkgever betalen... Ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van kinderopvang.
  zondag 30 juli 2006 @ 12:06:40 #276
3142 m@x
pi_40318229
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:05 schreef Sjeen het volgende:
Sterker nog, als ik de link van easy-going lees, dan moet vanaf 2007 gewoon iedere werkgever betalen... Ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van kinderopvang.
Waarschijnlijk juist om te voorkomen dat mensen met kinderen bij een sollicitatie niet worden aangenomen omdat er anders voor kinderopvang betaald moet worden.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:29:47 #277
39629 Shirley
Oh yeah!
pi_40322281
Ik heb ook al helemaal uitgestippeld hoe ik het zou gaan doen als er hier een kindje is,
Ik wil 3 dagen gaan werken,werk er nu 5 per week, kindje is dan 2 dagen bij mij op het kdv waar ik werk en 1 dag bij vriendjelief die dan 4 dagen gaat werken. Dat lijkt me de meest ideale situatie, maar hoe het precies gaat lopen zien we dan wel weer.
Back in business.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:39:19 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40328754
Oh bah, ik ben echt in zo'n 'ik moet het, ik wil het, en wel nu!' bui.
Dit is geen rammelen meer hoor! Er blijft zo geen steen meer op de ander liggen van het huis.
  zondag 30 juli 2006 @ 19:50:45 #279
3142 m@x
pi_40330588
Wil je een proefritje maken met een mini-draakje? Wedden dat je dan weer een tijdje van je gerammel bent genezen
  zondag 30 juli 2006 @ 19:51:54 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40330625
Ik wil helemaal niet genezen worden.
pi_40331013
hihihi, erg zijn die buien he ?
ik ken ze, heb het steeds vaker !

qua werk + baby .. heb ik gelukkig een fijne baan (consult.buro) waarbij parttime werken goed mogelijk is. Nu werk ik 4dagen van zo'n 5uur/dag
Ik kan me indenken dat dit bijv. 3 hele dagen zouden worden, partner 4 dagen, 1 dag opvang ofzo.
Hoewel, qua salaris zou het prettig zijn als ik meer werk en partner thuis is.
Dit ziet hij wel zitten! Ik denk ik ook wel, maar ik durf niet te zeggen dat dit zo blijft!
Ik zou dan groot deel van de week voor andermans kinderen "zorgen"

nouja, werkverdeling/inkomen lijkt geen probleem te gaan vormen gelukkig
  zondag 30 juli 2006 @ 20:55:34 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40332580
Ik kom Saskia wel eens bij je droppen, Brighteyes

Weet je meteen wat je in je huis moet aanpassen om 't 'kinderproof' te maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40333646
Even een vraagje, ik ben afgelopen week begonnen met een nieuwe pil strip ( dag 7 moet ik vanavond innemen ) maar eigenlijk willen man ik per direct stoppen

Kan dit? En wat zijn de gevolgen met mijn cyclus.......

spannend
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 juli 2006 @ 21:34:57 #284
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40333805
Gewoon de deur uitdoen dat ding! Kan prima! Kan wel zo zijn dat je dan binnenkort weer ongesteld wordt omdat je al een paar dagen de pil hebt geslikt. Meestal weet je met een maandje wat zo ongeveer je cyclus gaat worden, of als je mazzel hebt krijg je helemaal geen cyclus meer voorlopig! Met het afmaken van de strip is je voordeel dat je dan beter weet wanneer de conceptie heeft plaatsgevonden (maar daar hebben we tegenwoordig termijnecho's voor).
Oftewel, lekker ervoor gaan!!
Gefeliciteerd en Spannend! Leuk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40333896
Zou ik ff moeten overleggen met de huisarts misschien?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 juli 2006 @ 21:40:08 #286
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40333983
Waarom? Als het goed voelt, gewoon doen
Niet iedereen heeft meteen haar cyclus terug, maar de meesten wel. Ik had onmiddelijk mijn cyclus weer, was wel makkelijk.
ik herinner me wel wat problemen rond je cyclus, maar om zwanger te worden zal je toch éérst moeten stoppen, dus lekker dat ding de deur uit! Ik zou dus verder niet weten wat je aan de HA moet vragen
Ylana
  Jubileum moderator zondag 30 juli 2006 @ 21:40:55 #287
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40334008
Welnee Gewoon gelijk stoppen, kan jou het schelen
Nee hoor kan echt geen kwaad, je wordt alleen mogelijk gelijk weer ongesteld.

Ow en gelijk foliumzuur in huis gaan halen en slikken
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40334043
We gaan over twee weken op vakantie en het kan dus zijn dat ik dan ongesteld word? Of ik stop nu en word over een aantal dagen ongesteld?
Zie ik dat goed?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 juli 2006 @ 21:44:44 #289
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40334124
Dat kan alle kanten op, omdat je middenin je strip stopt kan je niet met zekerheid zeggen wanneer je ongesteld wordt. Kan binnen twee dagen, maar ook over twee weken pas.
Foliumzuur is een goede van Lois!
Ylana
  zondag 30 juli 2006 @ 21:45:35 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40334144
Oh, en de kattenbak aan je man overlaten en in de tuin werken minstens handschoenen aandoen.
Ylana
pi_40334192
We hebben geen katten maar bedankt voor de tip!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 30 juli 2006 @ 21:48:52 #292
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40334240
Dan mag jij de kattenbak bij jou thuis wel verschonen
Ylana
pi_40334308
U hoort van mij
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Jubileum moderator zondag 30 juli 2006 @ 21:51:44 #294
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40334336
Ik vind het helemaal spannend
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 22:03:22 #295
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40334720
Spannend hoor Beaker

Ik ben uitgerammeld...
pi_40334959
Hoezo uitgerammeld Sjeen? Geen tweede Isa-tje (m/v)?

Spannend Beaker
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 22:19:54 #297
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_40335355
Voorlopig (lees de eerste 5 jaar ofzo) waarschijnlijk niet... trekt er sowieso niet aan, alles loopt lekker nu. Financieel en organisatorisch is alles te overzien... En ik heb vanmiddag weer gemerkt dat ik twee kinderen eigenlijk niet echt kan handelen. De buurjongetjes waren hier en na ongeveer een kwartier was ik al knettergek
  zondag 30 juli 2006 @ 22:25:20 #298
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40335543
Ja Beaker wat goed en spannend ik hoop voor je dat alles gaat zoals je hoopt leuk!
  zondag 30 juli 2006 @ 22:28:53 #299
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40335670
Leuk Beaker!

Ik rammel ook, maar we wachten nog even...zucht.
Ylana
  zondag 30 juli 2006 @ 23:49:49 #300
144404 waterfly
van de wap
pi_40338727
Beaker... Wat fijn!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')