quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
En als je nou eens een paar jaar geleden iemand heb aangenomen, lang voordat er sprake was van deze wet, en die persoon inmiddels een onbepaalde tijd contract heeft? Het ligt niet zo simpel hoor...
Ik vind het niet gek hoor, dat ouders een tegemoetkoming krijgen om te werken... Arbeidsparticipatie moet nu eenmaal hoog zijn momenteel, vergrijziging enzo. Alleen vind ik dus dat dat geld van de overheid moet komen, en niet van de werkgever. Het héle land heeft het nodig dat mensen werken, maar wat heeft de werkgever er aan als zijn werknemers kinderen hebben? Puur praktisch beschouwd kun je beter kinderloze personen hebben, en dat effect wordt nu alleen maar stkerer. Dat zeg je zelf al, neem dan iemand anders in dienst... Ik denk dat het juist een stap de verkeerde richting in is, die het ouders alleen maar moeilijker maakt om mee te blijven draaien op de arbeidsmarkt.
Maar goed, om back on topic te komen, mijn houding in deze maakt dus ook dat ik maar even niet te hard aan "kindjes krijgen" denk. Want áls ze komen, wil ik ze van voor tot achter helemaal zelf kunnen verzorgen, financieel, zonder aanspraak te maken op dingen waar ik "recht" op heb... Mijn houding is heel sterk dat als ik kies voor kinderen, dat ook míjn verantwoording is... En totdat ik die verantwoording op alle vlakken kan dragen, ga ik er verder niet eens over nadenken. Soms voel ik wel even de kriebels hoor, bij sommige kindjes hier in het fototopic enzo...