Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:
[..]
Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:52 schreef innovative het volgende:
[..]
Heel goed ja, als je een kleine werkgever bent met 1 werknemer en je meteen een aanzienlijk deel van je eigen inkomen mag gaan uitgeven aan de kinderen van een ander...
ja dat klopt en dat vind ik op zich weer minder.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:29 schreef easy-going het volgende:
[..]
Als ik het goed begrepen heb word het een premie die ALLE werkgevers moeten gaan betalen, of ze nou wel of niet personeel met kinderen hebben.
http://www.awvn.nl/smartsite.shtml?id=4589
Waarom dat niet dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:25 schreef Brighteyes het volgende:
MevrouwKorn, hij zei wel dat hij niet zou willen dat ik helemaal zou stoppen met werken.![]()
![]()
Omdat hij bang is dat ik dan net zo'n type wordt als zijn moeder. Klein wereldje om zich heen enzo.quote:
Geen idee.quote:
Dat is dus precies hoe ik er ook over denk.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:56 schreef Igraine het volgende:
Volgens mij valt dat met die nieuwe wet kinderopvang best mee toch, dat je er zo weinig aan over houdt?
Ik vind het wel fijn om nog 'gewoon' te werken. Ik werk 3 dagen en Myhron gaat 2 dagen naar de opvang. 1 dag gaat ze naar mijn schoonmoeder, maar het was eigenlijk de bedoeling dat ze gewoon 3 dagen naar het kinderdagverblijf zou gaan. Maar ik vind het wel fijn om niet af te stompen in ieder geval. Ookal heb je nog wel sociale contacten waar je kind niet persé bij betrokken is, vind ik het toch prettig om gewoon een aantal dagen in de week gewoon ergens te zijn waar het niet om mij als moeder draait.
En als je nou eens een paar jaar geleden iemand heb aangenomen, lang voordat er sprake was van deze wet, en die persoon inmiddels een onbepaalde tijd contract heeft? Het ligt niet zo simpel hoor...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
Als werkgever van een man moet je toch ook meebetalen aan de kinderopvangquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:16 schreef Leah het volgende:
[..]
Risico van het vak, vind ik. Dan neem je een man in dienst, of een 45 plus mevrouw.
Waarschijnlijk juist om te voorkomen dat mensen met kinderen bij een sollicitatie niet worden aangenomen omdat er anders voor kinderopvang betaald moet worden.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:05 schreef Sjeen het volgende:
Sterker nog, als ik de link van easy-going lees, dan moet vanaf 2007 gewoon iedere werkgever betalen... Ongeacht of er gebruik wordt gemaakt van kinderopvang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |