quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:49 schreef search64 het volgende:
Zit ie bij de Havenzangers?
Heb ik wel gedaan, maar niet echt heel erg gelet op de wie wat postte...quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:44 schreef ranja het volgende:
Nou ja het helpt wel als je een beetje weet wat er zoal uitgekomen is dit jaar
En als je de Laatst gekocht en Trivia gedurende het jaar wat hebt gelezen.
Laatst gekocht zie ik wel 's. Maar ik weet natuurlijk niet wat daarvan goed genoeg wordt becvonden voor jouw jaarlijstje.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:44 schreef ranja het volgende:
Nou ja het helpt wel als je een beetje weet wat er zoal uitgekomen is dit jaar
En als je de Laatst gekocht en Trivia gedurende het jaar wat hebt gelezen.
Hoffs & Sweet is Under The Covers of zoquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:00 schreef ranja het volgende:
Beachyhead is van 2005
Hoffs & Sweet
Magneta Lane - Dancing with Daggers
Blues Brother Castro
Nog 2 andere bands of de 2 titels van deze bands
nog 1 titel of 2 nederlandse bands is behoorlijk gokbaarquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:11 schreef peaceman het volgende:tot morgen, we zien elkaar weer bij deze vraag vermoedelijk
![]()
![]()
Of Hoeft Al Niet Meerquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:16 schreef GLO het volgende:
Of Laugh?
Wie weetquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:16 schreef peaceman het volgende:
Toch The Gathering![]()
Enfin ik ben pitten of GLO moet een f5-er hebben...![]()
quote:were one of the heaviest Seattle grunge bands, fashioning a loud, slow, lumbering grind that -- unlike many of their peers -- was inspired far more by '70s metal than punk. Less melodic and accessible than grunge's biggest names,
's music simply steamrolled over everything in its way, which likely contributed to their being the last homegrown band on Sub Pop's grunge-era roster to snag a major-label deal.
Although the whole band dressed like Northwestern lumberjacks, their redneck image chiefly came courtesy of 300-pound frontman; their publicity usually emphasized
's previous job as a butcher, and his lyrics often sent up local white-trash culture.
The one and onlyquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:43 schreef bukgeit het volgende:
Tad
Correctomundo! Het gaat in die andere films zelfs om hoofdrollen vs. nog niet eens een cameo in Laura Mars. Eigenlijk een filmvraag natuurlijk, maar wel met muzikale connectiequote:Op vrijdag 9 juni 2006 07:02 schreef schaap001 het volgende:
Ze speelt zelf niet mee in 'The Eyes...', maar zingt wel een nummer. Normaal gesproken is ze ook te zien in de film zelf.
Goeiemorgen iggy. Hoe is het nou met je? Je klinkt iig opgewektquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:22 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Hmmmmmm lekker!Heb er net ene gehaald. Goeiemorgen trouwens!
Morgen! Het gaat redelijk goed met me, heb alleen nog wat problemen met lopen. Werk weer fulltime en met mijn injecties gaat het ook goed.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:49 schreef GLO het volgende:
[..]
Goeiemorgen iggy. Hoe is het nou met je? Je klinkt iig opgewekt
Mooi zoquote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Morgen! Het gaat redelijk goed met me, heb alleen nog wat problemen met lopen. Werk weer fulltime en met mijn injecties gaat het ook goed.
Ben zo vrolijk omdat vandaag het WK begint, heb er echt zin in
Goed om te horen Iggy!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:18 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Morgen! Het gaat redelijk goed met me, heb alleen nog wat problemen met lopen. Werk weer fulltime en met mijn injecties gaat het ook goed.
Ben zo vrolijk omdat vandaag het WK begint, heb er echt zin in
quote:
quote:Of all the punk-inspired bands that came out of Boston in the early '80s, none were better than. Arty without being too pretentious, capable of writing gripping songs and playing with ferocious intensity, guitarist ..., bassist ..., drummer ... and tape head ... galvanized the city's alternative rock scene, and despite a too-short existence, set a standard for excellence that has rarely been equalled -- a standard the band upheld when they unexpectedly reunited in 2002.
ken de naam wel, maar geen idee dat dat een punkband was/is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:38 schreef Grobbel het volgende:
Missions of Burma.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:02 schreef ranja het volgende:
Mighty mighty bosstones?
Echt een lijst waar je niks mee kuntquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:12 schreef cafca het volgende:
Similar artists: Violent Femmes,The Modern Lovers, The Ramones, Camper Van Beethoven, Superchunk,The Feelies,Mission of Burma, Gang of Four
Zit er zo'n beetje tussenin, dus...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Echt een lijst waar je niks mee kunt2 geweldige bands, aantal mwah-bands, aantal laat maar bands... en dan is het daarmee vergelijkbaar?
Ik zet alvast geen idee/nooit van gehoord neerquote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:15 schreef DaisyDuke het volgende:
The Living Things?
Grappig dat je dat zegt. In de jaren '80 woedde er een punk/hardcore-oorlog tussen Boston en L.A.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:21 schreef ranja het volgende:
Ik ken veel bands uit Boston maar geen punkband
Van die punkstrijd bestaat ook een (legendarische) verzamelaar, 'This Is Boston Not L.A. ' Voor wie geïnteresseerd is een aanraderquote:Thuis zou ik m'n Boston verzamelaar (van de stad dus, niet de band) er bij pakken om te kijken of ze er op staan, maar dat kan nu even niet.
Grappig, bij USA punk denk ik eigenlijk alleen aan New York en San Fransisco.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:02 schreef GLO het volgende:
Grappig dat je dat zegt. In de jaren '80 woedde er een punk/hardcore-oorlog tussen Boston en L.A.
San Francisco? Dat waren de bloemenkinderenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Grappig, bij USA punk denk ik eigenlijk alleen aan New York en San Fransisco.
Volgens mij zijn zowel Daisy als Belsen van het zonnetje aan het genieten. Dus ga je gangquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:41 schreef Skanqua het volgende:
Waar blijft de nieuwe vraag...?
Als ik aan USA punk denk denk ik eerst aan Dead Kennedys en Ramones, vandaar SF en NYquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:28 schreef GLO het volgende:
[..]
San Francisco? Dat waren de bloemenkinderen
Natuurlijk, de Dead Kennedys kwamen uit SF, en nog een paar andere bands, maar de Amerikaanse punk bloeide voornamelijk op in New York en L.A. Die steden werden zo synoniem met punk en later hardcore, dat latere punk- en hardcorecentra - zoals Boston en Washington DC - zich daartegen gingen afzetten, met voornoemde 'oorlog' (o.a. breed uitgevochten in Maximumrocknroll) als gevolg.
Veel plezier!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:02 schreef peaceman het volgende:
Ben weer een weekendje weg (met vrienden), dus tot laters
Latersquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:02 schreef peaceman het volgende:
Ben weer een weekendje weg (met vrienden), dus tot laters
Diaan gaat mee, is met partnersquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:05 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Laters
Drink niet te veel.
Doe geen dingen die ik ook niet zou doen dat zijn er gelukkig heel weinig
Smeer je wel in met zonnebrand.
Vergeet je sleutels niet.
Bel Diaan even als je veilig bent aangekomen.
En geen grote mond geven tegen politie-agenten.
L.A.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Als ik aan USA punk denk denk ik eerst aan Dead Kennedys en Ramones, vandaar SF en NYIk ben sowieso niet zo van de amerikaanse punk, nou ja, meer de substromingen/garage rock variant. Waar komt Jeff Dahl eigenlijk vandaan?
quote:
Niet inpakken, opsmeren!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Diaan gaat mee, is met partners
Zonnebrand is ingepakt!
Opgezocht, je hebt het idd goed.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:20 schreef Skanqua het volgende:
Zal ik maar vast een nieuwe vraag stellen?
Belsen staat niet in de lijst van Online users en ik weet bijna zeker dat het goed is...
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:26 schreef cafca het volgende:
Dat -ie niet in de Rock 'n' Roll hall of fame wordt opgenomen?
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:02 schreef Skanqua het volgende:
Hij was toch beoogd opvolger van John Frusciante bij de Red Hot Chili Peppers?
Daar zijn er al meer teleurgesteld over.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:38 schreef schaap001 het volgende:
... dat de bouw van het nieuwe Wembley stadion uitloopt en hij dus niet de eerste is die daar optreedt.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:38 schreef schaap001 het volgende:
... dat de bouw van het nieuwe Wembley stadion uitloopt en hij dus niet de eerste is die daar optreedt.
schaap001 +1quote:Bon jovi teleurgesteld
08/06/2006 - Jon Bon Jovi is erg teleurgesteld dat hij het nieuwe Wembley Stadion niet kan openen. Door vertragingen bij de bouw van het stadion gaat het geplande concert van zijn band van zaterdag niet door.
Bon Jovi was ook de band die het allerlaatste concert gaf, voordat het oude Wembley Stadion in 2002 tegen de vlakte ging. Het concert van de band zal nu plaatsvinden in de Milton Keynes Bowl in Buckinghamshire. Bon Jovi liet weten:"Ik ben diep teleurgesteld. Het had iets geweldigs kunnen zijn om het laatste concert in het oude stadion te hebben gegeven, en daarna het eerste in het nieuwe stadion."
Ontdekking van Jon Bon Jovi in 1985. Op Long Cold Winter drumt Cozy Powell nog een paar nummers mee, trouwens.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:53 schreef Mark het volgende:
Cinderella
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:12 schreef ranja het volgende:
Skid Row?
ik herken dit soort lijstjes dus écht NOOIT...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:44 schreef schaap001 het volgende:
ik herken dit soort lijstjes dus écht maar zelden...![]()
Ik 3 xquote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:02 schreef Z het volgende:
Ik heb 1 keer zo'n lijstje herkend.
Mijn record staat op 1x.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
ik herken dit soort lijstjes dus écht NOOIT...![]()
Niet per definitie. Klassiekers zijn meestal goed te doen (zoals laatst Nevermind van Nirvana, dat gelijk vier goede reacties opleverde), evenals iets minder bekende albums met enkele bekende nummers (hits bijv.), zeker als die opvallende afkortingen hebben. Zo niet, dan zijn goede hints essentieel. Maar als het aan al deze drie voorwaarden ontbreekt, wordt het lastig en al snel vervelend.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dit soort afkortingsvragen zouden verboden moeten worden!
De pol was niet serieus bedoeld hoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:42 schreef ranja het volgende:
Maak meteen een poll of foute vrijdag weg moeten foto's van indiebands
en foto's van rappers. en vragen over house. en klassiek.
hint2: Hollywood
hint3: 2001
Ha, dat denk ik ook zo vaak bij teksten... staan er 2 regels... denk ik van geef de hele tekst en ik weet het nog niet... blijkt het een b-kantje van een indie bandje ofzoquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:31 schreef GLO het volgende:
Natuurlijk, het is een speciaal kunstje, dat de een beter beheerst dan de ander. Maar waar het volgens mij óók om gaat is dat het afkorten zin moet hebben. Je kort titels af om ze onherkenbaarder te maken. Dus titels waarvan je verwacht dat 'men' ze kent (of iig één of enkele, als het om een tracklist gaat). Titels die idd een 'o ja'-effect hebben als ze geraden zijn. Als het een relatief onbekend album, act of discografie is, kun je net zo goed de titels voluit schrijven. Dat is dan voor de meeste spelers net zo lastig.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:02 schreef Z het volgende:
Ik heb 1 keer zo'n lijstje herkend.
ik moest als 1e bij boston aan cheers denken,quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:30 schreef ranja het volgende:
maar Hollywood toch wel?
Het laatste nummer van het album schijnt dan ook nog eens de naam van de band te zijn: da's helemaal mysterieus...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:04 schreef ranja het volgende:
Ja, erg herkenbaar en bovendien de naam van de band
Klopt, dat heb ik ook. Maar dan gaat het puur om het al dan niet (her)kennen van iets. Bij die afkortingen draait het eerst om het puzzelen en dat is alleen bevredigend als de oplossing redelijk herkenbaar is. Dat is puur psychologisch. Daarom is het leuker om een reeks afgekorte hits of de tracklist van een klassiek album te raden, of de discografie van een bekende band.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, dat denk ik ook zo vaak bij teksten... staan er 2 regels... denk ik van geef de hele tekst en ik weet het nog niet... blijkt het een b-kantje van een indie bandje ofzoen wordt het wel geraden binnen een paar minuten
Dat bedoel ik nou.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:38 schreef Neleos het volgende:
Ik heb er nog nooit eentje herkend, maar initialen vragen over top 10's van zoveel jaar geleden weet ik dan nog wel redelijk te doen soms.
Ja, met dit verschil dat je het kan weten als je het nummer ooit gehoord hebt. Het reconstrueren van tracklistings vind ik weinig MUZ, ik kijk altijd max 10 seconden naar zo'n vraag.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Ha, dat denk ik ook zo vaak bij teksten... staan er 2 regels... denk ik van geef de hele tekst en ik weet het nog niet... blijkt het een b-kantje van een indie bandje ofzoen wordt het wel geraden binnen een paar minuten
Dat hoeft niet per se. Als er een of meer afkortingen van aparte titels of namen tussen zitten, werken die als hints. Zo vroeg ik recentelijk naar een albumtracklist waarop ook GSTQ stond. Dat trekt de aandacht door die Q. En dan weet je het wel. Zeker als je dan ook AITU en PV ontwaart. Het werd dan ook binnen de minuut geraden. Maar had ik GSTQ weggelaten, dan zou het al een stuk lastiger zijn geweest.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:04 schreef cafca het volgende:
Ik heb een minuut of 10 zitten staren, maar ik herken het niet.
Dat is de elllende met dit soort vragen: je ziet ze meteen, of je ziet ze helemaal niet
Wat ik zeg. Het is puzzelwerk. Het herkennen van de plaat staat of valt met de mogelijkheid de puzzel op te lossen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:13 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Ja, met dit verschil dat je het kan weten als je het nummer ooit gehoord hebt. Het reconstrueren van tracklistings vind ik weinig MUZ, ik kijk altijd max 10 seconden naar zo'n vraag.
Dat is niet helemaal waar. Als je de plaat goed kent, is hij wel makkelijk te herkennen, lijkt mequote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:20 schreef GLO het volgende:
[..]
Wat ik zeg. Het is puzzelwerk. Het herkennen van de plaat staat of valt met de mogelijkheid de puzzel op te lossen.
Dus idd een bekende plaat...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:21 schreef ranja het volgende:
Iedereen zou de tracklist van dit album kunnen kennen
Ja, dat is zo. Ik reageer te gefragmenteerd. Elders staat de complete redeneringquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Als je de plaat goed kent, is hij wel makkelijk te herkennen, lijkt me
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Is het de Josie And The Pussycats-soundtrack?
Dus toch géén bekende plaat.quote:
Dat ben ik met je eens. Maar waarom in afgekorte vorm vragen? Als je de titels voluit gevraagd had was-ie net zo moeilijk geweest (of makkelijk voor degenen die 'm kennen). Dat is nou wat ik probeer te betogen.quote:met covers Real Wild Child en Money, en het nummer Spin Around dat gecovered is door Bad candy. Als je de film ooit gezien hebt kun je die wel herkennen
Gammaquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:Al had je alle titels uitgeschreven, dan nog had ik het niet gezien...
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:Al had je alle titels uitgeschreven, dan nog had ik het niet gezien...
en waarom afgekort? omdat dat het soort vraag is. wie post er ooit een complete tracklist? waarom doen mensen albumtracks (dus niet singles, niet hits) babelfishen, als ik de orginele tekst al niet zou herkennen...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:38 schreef ranja het volgende:
Maar als het de soundtrack van Trainspotting was geweest, was die kans een stuk groter geweest. Omdat Trainspotting én de soundtrack wél wijd en zijd bekend zijn. En dán is het zinvol om die tracklist in de vorm van afkortingen de vragen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:Al had je alle titels uitgeschreven, dan nog had ik het niet gezien...
Maar zo'n tekst vraag je ook niet met van elk woord alleen maar de beginletter.quote:
quote:Si senor, corona de cristales, ye, ye, ye
Si senor, una emocion, ye, ye, ye![]()
amigos adios, adios el silencio loco
![]()
![]()
![]()
quote:
Ik begrijp sowieso niks van wat wel en wat niet snel geraden wordt of makkelijk of moeilijk is, dus probeer ik dat ook nietquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:51 schreef GLO het volgende:
Ik ook niet. Maar begrjp je nou wat ik bedoelde?
* zucht *quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niks van wat wel en wat niet snel geraden wordt of makkelijk of moeilijk is, dus probeer ik dat ook nietIk ga alleen niet klagen bij de zoveelste tekst/babelfish/klassieke componist/indie band.
Ja maar daar ging mijn betoog helemaal niet over. Dat ging over de zin van puzzelen in het algemeen en afkortingspuzzels in het bijzonder.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:59 schreef ranja het volgende:
Nou ja, is gewoon zo. Zoveel vragen worden binnen 5 minuten geraden waarbij ik zowel van de vraag als van het antwoord geen idee heb waar het over gaaten bij deze vraag komt Newbie online, ziet de vraag, antwoord, klaar. Dat hij niet online was toen ik de vraag postte, tja.
afkortingen zijn best leuk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:02 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja maar daar ging mijn betoog helemaal niet over. Dat ging over de zin van puzzelen in het algemeen en afkortingspuzzels in het bijzonder.
JLquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:04 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
afkortingen zijn best leuk.
maar initialen van bandleden, daar kan ik helemaal niets mee
Ja maar dat is de kern van wat ik probeer duidelijk te maken. Bekende titels/namen kun je moeilijker maken door ze af te korten. Dan is het ook leuk om ze te raden, omdat het antwoord een collectieve o ja-beleving geeft. Onbekende titels/namen zullen maar door een enkeling geraden/geweten worden. Die kun je dus net zo goed voluit schrijven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:11 schreef ranja het volgende:
Initialen van bandleden heb ik wel eens gedaan maar dan durf ik ook niet veel verder te gaan dan het niveau van Glo in de vorige post... als ik m'n cd kast induik, die worden toch nooit geraden (denk ik dan tenminste, maar ja wat ik wel vraag wordt ook al moeilijk over gedaan. Misschien wat meer gaan proberen en minder onderschatten?)
Dat is precies wat ik bedoel. Is er überhaupt wel iemand die mij begrijpt, of ben ik echt zo onduidelijk?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:15 schreef jerver73 het volgende:
Dan heb ik dus gelijk niets meer goed, ik vin foto s al lastig , laat staan initialen van mensen die ik niet ken ...
Je bent niet onduidelijk, maar snap jij mij dan niet?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:17 schreef GLO het volgende:
Is er überhaupt wel iemand die mij begrijpt, of ben ik echt zo onduidelijk?
Ik snap jou heel goed! Maar ik hield een betoog over het zinvol zijn van het gebruik van puzzelvormen (n.a.v. de zwart/wit-poll van TSE), en daar ga jij helemaal niet op in.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Je bent niet onduidelijk, maar snap jij mij dan niet?
Of hebben we beide een andere mening, dat kan ook
Dat bedoel ik nou. Ik heb mijn visie daarop uitgelegd en toegelicht met voorbeelden. Zinvol als het om iets bekends gaat, niet zinvol als het om iets onbekends gaat. Daar heb ik van jou helemaal geen reactie op gelezen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:41 schreef ranja het volgende:
Ach, zinvol, wat is zinvol.
Geldt hetzelfde voor.quote:Is een albumtrack babelfishen zinvol?
Ja dus, m.i., als het om iets onbekends gaat. Heb ik het uitgebreid over gehad.quote:Is het posten van een tracklist voluit geschreven zinvol?
Ja, maar blijkbaar roept dat weerstand op, hier en daar. Zelfs zó dat TSE een poll over de wenselijkheid begon. Dáár reageerde ik op, omdat ik daar genuanceerder tegenaan kijk.quote:Nee, als er tracklistst gevraagd worden wordt dat ik initaal vorm gedaan, ik zeg niet dat het moet maar wel dat het altijd zo gedaan wordt,
Bekend of onbekend valt voor veel albums/acts objectief te bepalen. Kwestie van de verhoudingen in de muziekwereld c.q. de muziekgeschiedenis een beetje kennen. En ken je die niet, dan zijn er op internet genoeg parameters (charts, encyclopedieën, of gewoon Googlen) voorhanden om bekendheid mee te peilen. Natuurlijk zijn er meer twijfelgevallen dan zekerheden, maar dan zou ik altijd kiezen voor voluit schrijven.quote:hoe bekend of onbekend dat album ook is (dat laatste geheel subjectief natuurlijk).
En ik te weinig. Denk ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik weet er geen
Ja maar dan wordt er weer geklaagd dat het weer zo lang duurt dat er een nieuwe vraag komtquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:56 schreef GLO het volgende:
Bekend of onbekend valt voor veel albums/acts objectief te bepalen. Kwestie van de verhoudingen in de muziekwereld c.q. de muziekgeschiedenis een beetje kennen. En ken je die niet, dan zijn er op internet genoeg parameters (charts, encyclopedieën, of gewoon Googlen) voorhanden om bekendheid mee te peilen.
Dit was toch geen slowchatquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:59 schreef lienelien het volgende:
Volgens mij was er pas een discussie gaande over het feit dat er maar eens opgehouden moest worden met al die slowchat omdat de vragen+antwoorden niet meer te vinden waren![]()
Dit is geen slowchatquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:59 schreef lienelien het volgende:
Volgens mij was er pas een discussie gaande over het feit dat er maar eens opgehouden moest worden met al die slowchat omdat de vragen+antwoorden niet meer te vinden waren![]()
Bekender bij een kleine groep mensen, het gaat om objectieve bekendheid. Pitchforkbandjes zijn meestal per defiinitie minder bekend, ga daar maar vanuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar dan wordt er weer geklaagd dat het weer zo lang duurt dat er een nieuwe vraag komt
Bovendien zijn er al tig voorbeelden in Trivia waarbij dat compleet niet op gaat. Het nieuwste pitchfork bandje blijkt bekender dan een band die in de jaren 70 3 top 10 hits heeft gehad, bijvoorbeeld.
Die is van Henk & Henk. Ik heb alle titels die ik wist al voorbij zien komen geloof ik. Je wilde toch alleen maar volledige lijstjes ranja, of begrijp ik dat nou verkeerd? 'Niet te veel, niet te weinig'quote:
Ja maar die worden altijd binnen 2 minuten geraden en dan zit ik vanquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef GLO het volgende:
Bekender bij een kleine groep mensen, het gaat om objectieve bekendheid. Pitchforkbandjes zijn meestal per defiinitie minder bekend, ga daar maar vanuit.
Ja, ik wil 1 post met daarin alle hits en niks meer. Dit gaat echt eenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:09 schreef GLO het volgende:
Die is van Henk & Henk. Ik heb alle titels die ik wist al voorbij zien komen geloof ik. Je wilde toch alleen maar volledige lijstjes ranja, of begrijp ik dat nou verkeerd? 'Niet te veel, niet te weinig'
Valt me nu pas op, dat is een solo hit van de zanger, Erik Mesiequote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:02 schreef Charmian het volgende:
Zonder jou
oké. het was wel gedeeltelijk offtopic gezeur, waardoor de vragen en de antwoorden moeilijk te vinden waren.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit is geen slowchatSlowchat is "hoi hoe is het vandaag nog op terras gezeten"
Nou ok, voor jou dan: noem alle top 40 hits van Toontje lager, in 1 post, niet teveel en niet te weinig.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:16 schreef lienelien het volgende:
oké. het was wel gedeeltelijk offtopic gezeur, waardoor de vragen en de antwoorden moeilijk te vinden waren.![]()
Ik ook, maar dat maakt die bands echt niet bekenderquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar die worden altijd binnen 2 minuten geraden en dan zit ik van
Maar daar klaag je nooit overquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:18 schreef GLO het volgende:
Ik ook, maar dat maakt die bands echt niet bekender
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:16 schreef lienelien het volgende:
[..]
oké. het was wel gedeeltelijk helemaal offtopic on topic gezeur betoog/discussie,
Da's waarquote:waardoor de vragen en de antwoorden moeilijk te vinden waren.![]()
neequote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ok, voor jou dan: noem alle top 40 hits van Toontje lager, in 1 post, niet teveel en niet te weinig.
Omdat het onbekende bands zijn? Omdat je ze niet kent? Weet ik veel... als ik iets vraag dat je niet kent ligt het meteen aan de vraag dan wel vraagsteller.quote:
Waarom zou ik daarover klagen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Omdat het onbekende bands zijn? Omdat je ze niet kent? Weet ik veel...
Heb ik nog nooit gezegd. Als dat is wat je uit mijn betoog hebt gehaald, heb je het idd helemaal niet begrepen c.q. ben ik idd volslagen onduidelijk geweest.quote:als ik iets vraag dat je niet kent ligt het meteen aan de vraag dan wel vraagsteller.
Jij was het niet eens met mijn vraagstelling, en dat is wel vaker zo. Ik heb je nog nooit tegen anderen horen vragen of ze niet andere vragen kunnen doen. Toch is de vraag door iemand anders snel geraden, dus hij was wel te doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:32 schreef GLO het volgende:
Heb ik nog nooit gezegd. Als dat is wat je uit mijn betoog hebt gehaald, heb je het idd helemaal niet begrepen c.q. ben ik idd volslagen onduidelijk geweest.
ja dat is een goed woord ervoorquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:33 schreef jerver73 het volgende:
goh volgens mij ben ik getuige van mn eerste fok! trivia live overleg
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Jij was het niet eens met mijn vraagstelling, en dat is wel vaker zo. Ik heb je nog nooit tegen anderen horen vragen of ze niet andere vragen kunnen doen. Toch is de vraag door iemand anders snel geraden, dus hij was wel te doen.
Of je geeft een hint.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:41 schreef ranja het volgende:
Hm straks komt iemand dit topic binnen en ligt in een deuk dat deze vraag zo lang open staat
Je moet niks. Ik heb alleen uitgelegd dat dat in dit geval slimmer was geweest en alleen om de echte klagers de wind uit de zeilen te nemen. Mijn betoog was juist een reactie op de tegenstanders van afkortingen! Maar 't is goed met je, I rest my case.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:41 schreef ranja het volgende:
Jij zegt toch dat ik de titels voluit had moeten doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |