quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:15 schreef DaisyDuke het volgende:
The Living Things?
Grappig dat je dat zegt. In de jaren '80 woedde er een punk/hardcore-oorlog tussen Boston en L.A.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:21 schreef ranja het volgende:
Ik ken veel bands uit Boston maar geen punkband
Van die punkstrijd bestaat ook een (legendarische) verzamelaar, 'This Is Boston Not L.A. ' Voor wie geïnteresseerd is een aanraderquote:Thuis zou ik m'n Boston verzamelaar (van de stad dus, niet de band) er bij pakken om te kijken of ze er op staan, maar dat kan nu even niet.
Grappig, bij USA punk denk ik eigenlijk alleen aan New York en San Fransisco.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:02 schreef GLO het volgende:
Grappig dat je dat zegt. In de jaren '80 woedde er een punk/hardcore-oorlog tussen Boston en L.A.
San Francisco? Dat waren de bloemenkinderenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Grappig, bij USA punk denk ik eigenlijk alleen aan New York en San Fransisco.
Volgens mij zijn zowel Daisy als Belsen van het zonnetje aan het genieten. Dus ga je gangquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:41 schreef Skanqua het volgende:
Waar blijft de nieuwe vraag...?
Als ik aan USA punk denk denk ik eerst aan Dead Kennedys en Ramones, vandaar SF en NYquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:28 schreef GLO het volgende:
[..]
San Francisco? Dat waren de bloemenkinderen
Natuurlijk, de Dead Kennedys kwamen uit SF, en nog een paar andere bands, maar de Amerikaanse punk bloeide voornamelijk op in New York en L.A. Die steden werden zo synoniem met punk en later hardcore, dat latere punk- en hardcorecentra - zoals Boston en Washington DC - zich daartegen gingen afzetten, met voornoemde 'oorlog' (o.a. breed uitgevochten in Maximumrocknroll) als gevolg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |