Ja maar dat is de kern van wat ik probeer duidelijk te maken. Bekende titels/namen kun je moeilijker maken door ze af te korten. Dan is het ook leuk om ze te raden, omdat het antwoord een collectieve o ja-beleving geeft. Onbekende titels/namen zullen maar door een enkeling geraden/geweten worden. Die kun je dus net zo goed voluit schrijven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:11 schreef ranja het volgende:
Initialen van bandleden heb ik wel eens gedaan maar dan durf ik ook niet veel verder te gaan dan het niveau van Glo in de vorige post... als ik m'n cd kast induik, die worden toch nooit geraden (denk ik dan tenminste, maar ja wat ik wel vraag wordt ook al moeilijk over gedaan. Misschien wat meer gaan proberen en minder onderschatten?)
Dat is precies wat ik bedoel. Is er überhaupt wel iemand die mij begrijpt, of ben ik echt zo onduidelijk?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:15 schreef jerver73 het volgende:
Dan heb ik dus gelijk niets meer goed, ik vin foto s al lastig , laat staan initialen van mensen die ik niet ken ...
Je bent niet onduidelijk, maar snap jij mij dan niet?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:17 schreef GLO het volgende:
Is er überhaupt wel iemand die mij begrijpt, of ben ik echt zo onduidelijk?
Ik snap jou heel goed! Maar ik hield een betoog over het zinvol zijn van het gebruik van puzzelvormen (n.a.v. de zwart/wit-poll van TSE), en daar ga jij helemaal niet op in.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Je bent niet onduidelijk, maar snap jij mij dan niet?
Of hebben we beide een andere mening, dat kan ook
Dat bedoel ik nou. Ik heb mijn visie daarop uitgelegd en toegelicht met voorbeelden. Zinvol als het om iets bekends gaat, niet zinvol als het om iets onbekends gaat. Daar heb ik van jou helemaal geen reactie op gelezen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:41 schreef ranja het volgende:
Ach, zinvol, wat is zinvol.
Geldt hetzelfde voor.quote:Is een albumtrack babelfishen zinvol?
Ja dus, m.i., als het om iets onbekends gaat. Heb ik het uitgebreid over gehad.quote:Is het posten van een tracklist voluit geschreven zinvol?
Ja, maar blijkbaar roept dat weerstand op, hier en daar. Zelfs zó dat TSE een poll over de wenselijkheid begon. Dáár reageerde ik op, omdat ik daar genuanceerder tegenaan kijk.quote:Nee, als er tracklistst gevraagd worden wordt dat ik initaal vorm gedaan, ik zeg niet dat het moet maar wel dat het altijd zo gedaan wordt,
Bekend of onbekend valt voor veel albums/acts objectief te bepalen. Kwestie van de verhoudingen in de muziekwereld c.q. de muziekgeschiedenis een beetje kennen. En ken je die niet, dan zijn er op internet genoeg parameters (charts, encyclopedieën, of gewoon Googlen) voorhanden om bekendheid mee te peilen. Natuurlijk zijn er meer twijfelgevallen dan zekerheden, maar dan zou ik altijd kiezen voor voluit schrijven.quote:hoe bekend of onbekend dat album ook is (dat laatste geheel subjectief natuurlijk).
En ik te weinig. Denk ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik weet er geen
Ja maar dan wordt er weer geklaagd dat het weer zo lang duurt dat er een nieuwe vraag komtquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:56 schreef GLO het volgende:
Bekend of onbekend valt voor veel albums/acts objectief te bepalen. Kwestie van de verhoudingen in de muziekwereld c.q. de muziekgeschiedenis een beetje kennen. En ken je die niet, dan zijn er op internet genoeg parameters (charts, encyclopedieën, of gewoon Googlen) voorhanden om bekendheid mee te peilen.
Dit was toch geen slowchatquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:59 schreef lienelien het volgende:
Volgens mij was er pas een discussie gaande over het feit dat er maar eens opgehouden moest worden met al die slowchat omdat de vragen+antwoorden niet meer te vinden waren![]()
Dit is geen slowchatquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:59 schreef lienelien het volgende:
Volgens mij was er pas een discussie gaande over het feit dat er maar eens opgehouden moest worden met al die slowchat omdat de vragen+antwoorden niet meer te vinden waren![]()
Bekender bij een kleine groep mensen, het gaat om objectieve bekendheid. Pitchforkbandjes zijn meestal per defiinitie minder bekend, ga daar maar vanuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja maar dan wordt er weer geklaagd dat het weer zo lang duurt dat er een nieuwe vraag komt
Bovendien zijn er al tig voorbeelden in Trivia waarbij dat compleet niet op gaat. Het nieuwste pitchfork bandje blijkt bekender dan een band die in de jaren 70 3 top 10 hits heeft gehad, bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |