Toch zijn er wel die dat niet leuk vinden. Ranja vindt het volgens mij niet zo leuk om te lepelen.... en dan zou dit een oplossing kunnen zijn....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:12 schreef DaisyDuke het volgende:
Lijkt mij op zich een goed plan, hoewel het mij niet uitmaakt om met diverse hints een vraag naar binnen te lepelen.
Daarom lijkt het me ook wel een goed plan.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toch zijn er wel die dat niet leuk vinden. Ranja vindt het volgens mij niet zo leuk om te lepelen.... en dan zou dit een oplossing kunnen zijn....
normaliter zal het niet zo snel zijn dat er erg veel vragen open staan, dus je hoeft mijn inziens niet 2 topics in de gaten te houden. Als je 1 keer in de zoveel tijd kijkt is dat meer dan voldoen, lijkt mij. Voor ons is dat een kleine moeite, voor degene die geparkeerde vragen heeft is het lastiger terugzoeken, denk ik. Althans zelf heb ik het een paar keer gehad en op die momenten had ik het wel fijn gevonden als ik m ergens centraal had kunnen posten. Dit heeft uiteraard ook vooral te maken met het tempo van de topics. Op sommige dagen gaan er bijna 2,5 topic doorheen...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:20 schreef bartrid het volgende:
ik vind lepelen op zich niet zo erg om te doen. Ik vind het vervelender om een tweede topic in de gaten te houden.... En ik heb vaak genoeg dat ik online kom, de vorige vragen doorlees en denk goh weer 5 punten laten liggen. Bovendien als een vraag niet geraden wordt kan je hem altijd later nog een keertje stellen. Ik ben dus niet zo'n voorstander van een apart topic.....
Aangezien dit aparte topic, denk ik, niet snel vol zal raken, kan je dit topic doorlezen en weet je welke vragen open staan. Mocht dit op termijn niet werken, zou iemand (bijvoorbeeld ik, samen met een ander) een soort toezicht kunnen houden hierop. Net zoals we ook Belsen hebben die de openingspost maakt en de score bijhoudt (al dan niet in samenwerking met Prep of Bukgeit).quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:21 schreef dolle_hond het volgende:
ik vind het een goed idee
maar eigenlijk moet dan wel ergens bijgehouden kunnen worden welke vragen nog open staan.
je kunt een post niet meer editten als hij een dag (?) oud is.
Ik begrijp je bezwaar. Natuurlijk zijn er vragen die te moeilijk zijn en daar is dit aparte topic ook niet voor bedoeld (al merk je dit pas achteraf als iedereen de vraag gezien heeft). Het gaat om de vragen die na diverse hints nog niet opgelost zijn, maar door een afwezige speler nog opgelost zou kunnen worden. Het heeft ook zeker niet tot doel de gewone topics sneller te laten lopen. Er zou een grens ingesteld moeten worden. Zo kan een vraag pas geparkeerd worden na bijvoorbeeld 4 uur of op uitdrukkelijk verzoek van de steller omdat hij/zij weg moet. Het doel van het topic is meer het de steller wat makkelijker te maken, zeker als de steller wat vaker met een geparkeerde vraag te maken krijgt. Als voorbeeld noem ik weer even Ranja, waarbij bij mijn weten dit in de afgelopen maanden het meest is voorgekomen. Gister werd een vraag van hem na een paar hint geparkeerd en ging iedereen verder. We komen in een nieuw topic terrecht. De kans dat iemand die vraag nog gaat beantwoorden is gewoon erg klein. Door een apart topic zou iemand die offline is nog een keer de kans krijgen. Bij zeer moeilijke vragen kom je van waarschijnlijk al snel uit bij Bukgeit of GLO die het misschien weet, maar op zich doet dat niet ter zake. Jij zegt dat de steller makkelijk nog een keer de vraag kan stellen. De afgelopen maanden zijn er denk ik een tiental vragen geparkeerd van Ranja. Daarvan heb ik er hooguit 2 of 3 weer terug gezien en ik kan me ook voorstellen dat hij ze niet nog een keer gaat stellen als ze niet geraden worden door de aanwezigen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 00:23 schreef Berkery het volgende:
Ik vind het niet zo'n geweldig idee, de meeste parkeervragen zijn vaak gewoon te moeilijk, en de vraagsteller kan de vraag makkelijk nog een keer stellen. En de gewone topics gaan volgens mij dan nog harder lopen - een uur stilte? Parkeergarage in! Next!
Misschien niet, maar frustrerend voor de steller als het vaker voorkomt en die kans is gewoon groter door de snelheid waarmee de topics tegenwoordig gaan.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:20 schreef Z het volgende:
Ik zie het probleem niet, is het echt zo erg dat een vraag niet opgelost wordt? En meestal wordt de vraag alsnog gesteld, of hij is te moeilijk en dan is het maar goed ook dat de vraag niet meer gesteld wordt. Zo'n nieuw topic maakt de puntentelling ook weer wat ingewikkelder en die puntentelling is al zo'n crime ...
Ik zeg nee, maar de meerderheid heeft het voor het zeggen natuurlijk
Zoals ik al zei: niets moet.... maar goed blijkbaar was het dus een geen goed idee.... hoop in elk geval dan dat voortaan de discussie over openstaande vragen afgelopen is, dan is er in elk geval iets bereikt.....quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik snap de noodzaak niet zo van iets dergelijks. Waarom moet er persé op elke vraag een antwoord komen?
Ik denk dat als een vraag een tijd open heeft en niemand het antwoord weet dat het dan ook klaar moet zijn. Dan was hij blijkbaar te specifiek of te moeilijk of te obscuur. En jammer voor die ene triviaspeler die dan net effe niet online was en hem heeft gemist.
Daarnaast zien de meeste spelers toch wel de vragen die niet beantwoord worden. Ze staan minstens een uur open, en in een uur tijd komt er een groot gedeelte van de spelers wel even langs (met uitzondering van de vragen 's nachts). En volgens mij lezen de meeste spelers altijd wel even bij als ze een tijdje niet online zijn geweest, d'r worden vaak genoeg vragen van 1 tot 2 dagen oud alsnog door iemand beantwoord. Is het echt de moeite om een speciaal topic te openen voor dat kleine groepje wat die vraag gemist heeft?
Trouwens, de geparkeerde vragen zijn vaak ook erg moeilijk. De vragen in het parkeertopic zullen dan waarschijnlijk ook enkel opgelost worden door de categorie Bukgeit, DD, Nwdbd en GLO....hebben die nou echt die paar puntjes extra nodig?
Mee eens.quote:Op woensdag 20 juli 2005 11:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik snap de noodzaak niet zo van iets dergelijks. Waarom moet er persé op elke vraag een antwoord komen?
Ik denk dat als een vraag een tijd open heeft en niemand het antwoord weet dat het dan ook klaar moet zijn. Dan was hij blijkbaar te specifiek of te moeilijk of te obscuur. En jammer voor die ene triviaspeler die dan net effe niet online was en hem heeft gemist.
Daarnaast zien de meeste spelers toch wel de vragen die niet beantwoord worden. Ze staan minstens een uur open, en in een uur tijd komt er een groot gedeelte van de spelers wel even langs (met uitzondering van de vragen 's nachts). En volgens mij lezen de meeste spelers altijd wel even bij als ze een tijdje niet online zijn geweest, d'r worden vaak genoeg vragen van 1 tot 2 dagen oud alsnog door iemand beantwoord. Is het echt de moeite om een speciaal topic te openen voor dat kleine groepje wat die vraag gemist heeft?
Trouwens, de geparkeerde vragen zijn vaak ook erg moeilijk. De vragen in het parkeertopic zullen dan waarschijnlijk ook enkel opgelost worden door de categorie Bukgeit, DD, Nwdbd en GLO....hebben die nou echt die paar puntjes extra nodig?
eens met sack_blabbath.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |