abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38234337

Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
pi_38234371
Godverdomme, mod, fix this.
pi_38234420
Ai.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38234437
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:52 schreef Apropos het volgende:
Ai.
Allemaal omdat jij altijd zo snel bent. Jouw schuld.
pi_38234451
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:46 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het was er juist het moment voor.
Hmpf. Vooruit, omdat jij het bent. Het zij je vergeven.
quote:
Die heb je niet nodig, het was nutteloos.
Aaaaaaaaah........toe?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:54:52 #6
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38234510
ik vind deze wel aardiger.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_38234518
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmpf. Vooruit, omdat jij het bent. Het zij je vergeven.
[..]

Aaaaaaaaah........toe?
De vertaling luidt; Pas op, anders ben je over enige tijd net als Gallie in drieëen verdeeld.
pi_38234583
quote:
The V-2 failed as a weapon system precisely because it was far too expensive to produce (even with skilled workers who were not paid or even fed adequately). Each V-2 cost about 1/6 as much as a Lancaster heavy bomber. But the reusable bomber delivered about 130 tons of ordnance during an average operational lifetime instead of the paltry 1 ton warhead of the expendable rocket.

One postwar report concluded that relative to the size of the two war economies, the V-2 had a total program cost almost as large as the US atomic bomb program. The Manhattan Project would have produced about seven 20-kiloton bombs per month if full production had been achieved; Germany produced about 650 rockets per month that only delivered the equivalent of about 0.4 kiloton.
het hele verhaal: http://www.spacedaily.com(...)tation_in_Space.html

pi_38234668
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:50 schreef Autodidact het volgende:

[...]
quote:
'Moord op Blair te rechtvaardigen'

Het omstreden Britse parlementslid George Galloway heeft in een interview met het tijdschrift GQ gezegd dat het vermoorden van premier Tony Blair te rechtvaardigen is. Wel moeten er dan volgens Galloway geen andere slachtoffers bij vallen.

Volgens de voormalige Labour-politicus zou een moordaanslag op Blair ''een verdedigbare respons'' zijn op de oorlog in Irak. ''Blair gaf immers bevelen die leidden tot de dood van duizenden onschuldige Irakezen'', aldus Galloway.

De parlementariër zegt overigens dat zijn uitlating niet moet worden gezien als een oproep tot moord. Bovendien voegde hij er aan toe dat hij de politie zou inlichten, als hij van een dreigende aanslag op de hoogte zou zijn. Galloway werd indertijd uit de Labour-partij gezet omdat hij Britse soldaten in Irak had opgeroepen om niet te vechten. Vorig jaar haalde hij op persoonlijke titel een parlementszetel.

In juli 2005 zorgde Galloway voor ophef door te verklaren dat de Britten de zelfmoordaanslagen in Londen aan zichzelf te danken hadden. Een maand later noemde hij Bush en Blair grote terroristen.

Zo zie je maar dat psychopaten nog best een politieke carriere kunnen maken...
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_38234694
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

De vertaling luidt; Pas op, anders ben je over enige tijd net als Gallie in drieëen verdeeld.
Ja kijk nee dat bedoel ik niet. Hoe doe je dat? Jij schudt toch niet zomaar morse uit je mouw? Ergens is vast een omzetmasjientje. Zodat ik het kan verhertalen. Of niet?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38234734
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:01 schreef sigme het volgende:

Ja kijk nee dat bedoel ik niet. Hoe doe je dat? Jij schudt toch niet zomaar morse uit je mouw? Ergens is vast een omzetmasjientje. Zodat ik het kan verhertalen. Of niet?
Zie mijn laatste post in vorig topic.. Doe wat met die muis op die tekst

http://www.scoutquest.com/nl/scout/tech/morse/morsevertaler.shtml
pi_38234931
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zie mijn laatste post in vorig topic.. Doe wat met die muis op die tekst

http://www.scoutquest.com/nl/scout/tech/morse/morsevertaler.shtml
Dank je!
pi_38235043
Buitenlanders in Duitsland mishandeld uit racisme
AP

BERLIJN - Twee Mozambikanen en een Cubaan zijn donderdagavond in Weimar in het oosten van Duitsland mishandeld, volgens de politie kennelijk uit racistische overwegingen. Een van de drie, een 46-jarige Mozambikaan, is met hoofdletsel in het ziekenhuis opgenomen. Hij verkeert niet in levensgevaar.
De drie werden na een feest aan de rand van de stad door een groep van acht mannen in de leeftijd van 19 tot 29 jaar uitgescholden, geschopt en geslagen, aldus de politie. Volgens de andere Mozambikaan staken omstanders geen poot uit om hem en zijn vrienden te helpen. Alle verdachten zijn aangehouden. Twee van hen raakten gewond toen ze probeerden te vluchten. Zij liggen onder politiebewaking in het ziekenhuis.

Elders in Duitsland, in de havenstad Wismar, werd donderdag een 36-jarige Indiase man mishandeld door vijf mannen die het Duitse volkslied zongen en fascistische leuzen scandeerden, aldus officier van justitie Christian Pick. De verdachten, tussen de 20 en 24 jaar oud, zijn aangehouden.
Donderdagmiddag mishandelden vier mannen, vermoedelijk met extreem-rechtse sympathieën, in Oost-Berlijn een 29-jarige man van Turkse afkomst. De politie verrichtte vier arrestaties.

Geweld tegen allochtonen lijkt de laatste tijd toe te nemen in Duitsland. Vorige week werd een van oorsprong Turks lid van het Berlijnse parlement zonder aanleiding met een fles op zijn hoofd geslagen en in april werd een Duitser van Ethiopische afkomst in Potsdam finaal in elkaar geslagen
pi_38235386
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef Apropos het volgende:
Dat doet me denken aan dit topic: Zijn we wel echt bevrijd?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:22:58 #15
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38235436
andere rassen zijn ook gewoon anders. Ik bedoel, dan moeten ze ook niet doen alsof ze erbij horen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_38235527
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:22 schreef George-Butters het volgende:
andere rassen zijn ook gewoon anders. Ik bedoel, dan moeten ze ook niet doen alsof ze erbij horen.
???? Raadsel..raadsel ??
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:36:10 #17
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38235838
Ik heb racisten nooit begrepen. Ik vind racisme voornamelijk een uitting van domheid.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:36:23 #18
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38235852
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

???? Raadsel..raadsel ??
slecht garpje.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_38235960
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:36 schreef George-Butters het volgende:

slecht garpje.
begeurt dat niet ons allen ? Heden gij, morgen mij...
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:52:25 #20
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38236428
He wat leuk, het Fortuyn-forum heeft z'n eigen complothoekje.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:57:50 #23
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38236615
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Rustig, het is George -de val van de Sovjet-Unie was de zwartste dag van mijn leven- Galloway maar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Finder_elf_towns op 26-05-2006 17:06:34 ]
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:09:09 #25
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38237040
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:05 schreef pberends het volgende:
Beste TV-kaart?
Zie reactie.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:19:19 #26
93744 Finder_elf_towns
pi_38237425
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:29 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat heb je nou weer over douches gezegd?
Iets niet-liefs. Maar goed, ik kan nog steeds berichten in POL achterlaten, dus de kwestie is een stille dood gestorven.
pi_38237484
De domheid van dit mens gaat echt alle perken te buiten:

Een gigantische cover-up operatie

Pamela Hemelrijk

Je houdt het niet voor mogelijk, maar er blijken nog altijd zonderlingen rond te lopen die er heilig van overtuigd zijn dat Oswald in zijn eentje Kennedy heeft vermoord. Je hebt ook mafkezen die geloven dat Lou de Palingboer god was, maar die kunnen tenminste nog aanvoeren dat het tegendeel nooit is bewezen.

Terwijl de bewijzen dat het Warren Report een big load of crap is nu al 40 jaar voor het oprapen liggen. Zelfs wat je met je eigen ogen op de Zapruderfilm kunt zien, namelijk dat het fatale schot pal van voren kwam (Kennedy wordt godbeter’t zowat achterwaarts de auto uitgeblazen, en zijn hersenen spetteren over de kofferbak), moet je dan verdringen. Je moet geloven dat Oswald op twee plaatsen tegelijk kon zijn.

Maarten van Rossem en Francisco van Jole zijn twee van die zonderlingen, zo blijkt. Ik stond paf: komt de Nederlandse tv, na 40 jaar winterslaap, eindelijk met een documentaire die gehakt maakt van het Warren Report; verschijnen die nitwits op de buis om Peter R. de Vries met hoon te overladen, en hem te verwijten dat hij geen krtitisch vermogen bezit! Omdat hij niet in de Magic Bullet gelooft!

Hé Peter! Ouwe reus! Wordt het niet eens tijd om ook een documentaire te maken over de aanslag op het WTC?
Stof genoeg, want ook ditmaal laten de media het weer totaal afweten. Ze nemen niet eens de moeite om te melden dat 5 van de 19 kapers nog springlevend zijn. De BBC heeft er eentje geïnterviewd. Hij werkt als piloot bij een Saoedische luchtvaartmaatschappij, en was nogal verrast om uit de krant te vernemen dat hij een dooie zelfmoordterrorist was.

Maar hij prijkt nog steeds op de daderlijst die vier dagen na 11 september is gepubliceerd. Die vier anderen trouwens ook. (“Maar we zijn helemaal niet met een Boeing de Twin Towers binnengevlogen!” Van Jole: “O nee? Bewijs dat maar eens!” “Maar we leven nog!” Van Jole: “Pff! Iedereen kan wel beweren dat hij niet dood is. Hou toch op met die Indianenverhalen!”)

Waarom zwijgen de media als het graf over building 7 van het WTC? Dat gebouw is om half zes ’s middags spontaan ingestort. Als een kaartenhuis. Hoe heeft Bin Laden dat voor elkaar gekregen? De 9/11 onderzoekscommissie bleef het antwoord schuldig. Maar die had dan ook van Bush de opdracht “to limit the investigation”. Veertig miljoen dollar heeft het gekost om uit te zoeken of Clinton Monica Lewinsky een beurt had gegeven, maar voor het onderzoek naar het belangrijkste historische feit sinds Pearl Harbor had Bush niet meer dan 4 miljoen over.

Hoe is het die kapers trouwens gelukt het WTC te vinden, zonder hulp van de luchtverkeersleiding? Met een toeristenkaart en een jongenskompas? En hoe kon flight 77, gekaapt en wel, bijna een uur ongehinderd rondcrossen in het bestbewaakte luchtruim ter wereld? Die zaak stinkt aan alle kanten! Er is een cover-up aan de gang van Olympische proporties. Hoe lang blijven die slaapkoppen van de media nog wachten voor ze dat signaleren? Weer 40 jaar? Ik vrees het ergste.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:23:27 #28
93744 Finder_elf_towns
pi_38237576
Zwemelrijk is al sinds januari vorig jaar het spoor volledig bijster. Toen beweerde ze dat de toenmalige kabinetscrisis een complot was om Geert Wilders te dwarsbomen.
pi_38237929
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:20 schreef Apropos het volgende:
De domheid van dit mens gaat echt alle perken te buiten:

Een gigantische cover-up operatie
Wat is hier dom aan? Of kan jij wel uitleggen waarom WTC7 opeen spontaan instortte?
pi_38238117
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:33 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is hier dom aan?
Nou, laat eens kijken. Zowel over de zaak-Kennedy als over de aanslagen van elf september heeft ze niets te melden, behalve dan een kluwen van ad-hominems, gemeenplaatsen, irrelevante terzijdes, verzinsels en onwaarheden. Van de ''magic bullet theory'' tot ''het best bewaakte luchtruim ter wereld.''
quote:
Of kan jij wel uitleggen waarom WTC7 opeen spontaan instortte?
Nee, dat kan ik niet. Dat ligt voornamelijk aan het feit dat het niet spontaan instortte.
pi_38238191
Zo, Amerikanen zouden zeggen shock and awe operatie.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:44:17 #32
93744 Finder_elf_towns
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:45:02 #33
93744 Finder_elf_towns
pi_38238295
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:41 schreef MrX1982 het volgende:
Zo, Amerikanen zouden zeggen shock and awe operatie.
Bulletin from the Pentagon
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The Pentagon announced today the formation of a new 500-man elite fighting unit called the United States Redneck Special Forces.

These Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Mississippi,Missouri, Oklahoma, Tennessee and Texas boys will be dropped off into Iraq and have been given only the following facts about terrorists:

1. The season opened today.
2. There is no limit.
3. They taste just like chicken.
4. They don't like beer, pickups, country music or Jesus.
5. They are DIRECTLY RESPONSIBLE for the death of Dale Earnhardt.

The Pentagon expects the problem in Iraq to be over by Friday.
pi_38239286
Stukje bij beetje dan maar:
quote:
Je houdt het niet voor mogelijk, maar er blijken nog altijd zonderlingen rond te lopen die er heilig van overtuigd zijn dat Oswald in zijn eentje Kennedy heeft vermoord.
Dit is geen redelijke bewering, dit is een belediging zonder grond. ''Zonderlingen'', meer niet. En dat bepaalt Hemelrijk, die blijkbaar de zonderlingen die het tegendeel beweren voor deskundig verklaart.
quote:
Je hebt ook mafkezen die geloven dat Lou de Palingboer god was, maar die kunnen tenminste nog aanvoeren dat het tegendeel nooit is bewezen.
Losse flodder, niet eens geestig.
quote:
Terwijl de bewijzen dat het Warren Report een big load of crap is
Het lijkt Jan Marijnissen wel!
quote:
Zelfs wat je met je eigen ogen op de Zapruderfilm kunt zien, namelijk dat het fatale schot pal van voren kwam (Kennedy wordt godbeter’t zowat achterwaarts de auto uitgeblazen, en zijn hersenen spetteren over de kofferbak), moet je dan verdringen. Je moet geloven dat Oswald op twee plaatsen tegelijk kon zijn.
Nee, dat hoeft helemaal niet. Video-analyse kan ons behulpzaam zijn, maar die heeft mevrouw Hemelrijk natuurlijk niet nodig. Die kan alles met haar eigen ogen zien.
quote:
Maarten van Rossem en Francisco van Jole zijn twee van die zonderlingen, zo blijkt. Ik stond paf: komt de Nederlandse tv, na 40 jaar winterslaap, eindelijk met een documentaire die gehakt maakt van het Warren Report; verschijnen die nitwits op de buis om Peter R. de Vries met hoon te overladen, en hem te verwijten dat hij geen krtitisch vermogen bezit! Omdat hij niet in de Magic Bullet gelooft!
Hij heeft inderdaad geen blijk gegeven van kritisch vermogen door de spuisels van Files voor waarheid te verkopen. En een ''magische kogel'' was het niet, dat heeft Hemelrijk slechts van horen zeggen. Dat kan niet anders.
quote:
Stof genoeg, want ook ditmaal laten de media het weer totaal afweten. Ze nemen niet eens de moeite om te melden dat 5 van de 19 kapers nog springlevend zijn. De BBC heeft er eentje geïnterviewd. Hij werkt als piloot bij een Saoedische luchtvaartmaatschappij, en was nogal verrast om uit de krant te vernemen dat hij een dooie zelfmoordterrorist was.
Hijacker Alive and well from BBC News”
http://service.spiegel.de(...)518,265160-2,00.html:
Take the BBC, for example, which did in fact report, on September 23, 2001, that some of the alleged terrorists were alive and healthy and had protested their being named as assassins.
But there is one wrinkle. The BBC journalist responsible for the story only recalls this supposed sensation after having been told the date on which the story aired. “No, we did not have any videotape or photographs of the individuals in question at that time,” he says, and tells us that the report was based on articles in Arab newspapers, such as the Arab News, an English-language Saudi newspaper.
The operator at the call center has the number for the Arab News on speed dial. We make a call to Jeddah, Saudi Arabia. A few seconds later, Managing Editor John Bradley is on the line. When we tell Bradley our story, he snorts and says: “That’s ridiculous! People here stopped talking about that a long time ago.”
Bradley tells us that at the time his reporters did not speak directly with the so-called “survivors,” but instead combined reports from other Arab papers. These reports, says Bradley, appeared at a time when the only public information about the attackers was a list of names that had been published by the FBI on September 14th. The FBI did not release photographs until four days after the cited reports, on September 27th.
The photographs quickly resolved the nonsense about surviving terrorists. According to Bradley, “all of this is attributable to the chaos that prevailed during the first few days following the attack. What we’re dealing with are coincidentally identical names.” In Saudi Arabia, says Bradley, the names of two of the allegedly surviving attackers, Said al-Ghamdi and Walid al-Shari, are “as common as John Smith in the United States or Great Britain.”
The final explanation is provided by the newspaper Asharq Al-Awsat, one of the sources of Arab News, which in turn serves as a source to the BBC. Mohammed Samman is the name of the reporter who interviewed a man named Said al-Ghamdi in Tunis, only to find that al-Ghamdi was quite horrified to discover his name on the FBI list of assassins.
Samman remembers his big story well. “That was a wonderful story,” he says. And that’s all it was. It had nothing to do with the version made up of Bröckers’ and Bülow’s combined fantasies.
“The problem,” says Samman, “was that after the first FBI list had been published, CNN released a photo of the pilot Said al-Ghamdi that had been obtained from the files of those Saudi pilots who had at some point received official flight training in the United States.”
After Samman’s story was reported by the news agencies, he was contacted by CNN. “I gave them Ghamdi’s telephone number. The CNN people talked to the pilot and apologized profusely. The whole thing was quite obviously a mix-up. The Ghamdi family is one of the largest families in Saudi Arabia, and there are thousands of men named Said al-Ghamdi.”
When we ask Samman to take another look at the FBI’s list of photographs, he is more than happy to oblige, and tells us: “The Ghamdi on the photo is not the pilot with whom I spoke.”

En ook:

http://www.911myths.com/html/still_alive.html
quote:
Die vier anderen trouwens ook. (“Maar we zijn helemaal niet met een Boeing de Twin Towers binnengevlogen!” Van Jole: “O nee? Bewijs dat maar eens!” “Maar we leven nog!” Van Jole: “Pff! Iedereen kan wel beweren dat hij niet dood is. Hou toch op met die Indianenverhalen!”)
Ook hiervoor geen enkel steekhoudend argument, ze probeert het niet eens.
quote:
Waarom zwijgen de media als het graf over building 7 van het WTC? Dat gebouw is om half zes ’s middags spontaan ingestort.
Nee, mevrouw Hemelrijk, dat gebouw is NIET spontaan ingestort.
quote:
Als een kaartenhuis. Hoe heeft Bin Laden dat voor elkaar gekregen?
Door het WTC aan te vallen. Bovendien kende WTC 7 een eigenaardige constructie.
quote:
De 9/11 onderzoekscommissie bleef het antwoord schuldig. Maar die had dan ook van Bush de opdracht “to limit the investigation”.
Wederom geen enkele bronvermelding of wat dan ook.
quote:
Veertig miljoen dollar heeft het gekost om uit te zoeken of Clinton Monica Lewinsky een beurt had gegeven, maar voor het onderzoek naar het belangrijkste historische feit sinds Pearl Harbor had Bush niet meer dan 4 miljoen over.
Geld zegt niet alles, mevrouw Hemelrijk. Dat wordt vaak gedacht, en dit is een eindeloos herhaalde slagzin, maar allemaal ten onrechte.
(Waarom is de moord op JFK eigenlijk niet belangrijker dan de aanslag op Pearl Harbor? Subjectiviteit ten top.)
quote:
Hoe is het die kapers trouwens gelukt het WTC te vinden, zonder hulp van de luchtverkeersleiding? Met een toeristenkaart en een jongenskompas?
Me dunkt dat hier wel een antwoord op bestaat, maar dat doet er niet toe. Vragen stellen is de voornaamste bezigheid van zulke mensen. En suggestieve zinsneden citeren, natuurlijk, over ''limit the investigation.''
quote:
En hoe kon flight 77, gekaapt en wel, bijna een uur ongehinderd rondcrossen in het bestbewaakte luchtruim ter wereld?
Weer dat ''bestbewaakte luchtruim ter wereld'', wat James Bond-achtig en futuristisch aandoet. Wie beter weet, lacht hier een beetje om:

http://www.911myths.com/html/stand_down.html
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:16:48 #35
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_38239466
Hulde dat je hier tijd in gestopt hebt.

Maar ik ken in de SC niemand die het met je oneens zal zijn. Misschien zou je dit s moeten posten
in TRU.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_38240186
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 18:16 schreef George-Butters het volgende:
Hulde dat je hier tijd in gestopt hebt.

Maar ik ken in de SC niemand die het met je oneens zal zijn. Misschien zou je dit s moeten posten
in TRU.
Dank, maar het ging natuurlijk specifiek om de column die ik eerder plaatste.
pi_38240631
quote:
Quote of the day

"The real problems of Britain are its crumbling infrastructure, appalling public education and social squalor, which derives partly from neglect of the industrial and scientific base."

Philip Bowring, International Herald Tribune
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:14:47 #39
93744 Finder_elf_towns
pi_38241496
Zeg pb, waarom gebruik je steeds de PI? Je lijkt oversight ( ! ) wel.
pi_38241516
Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush!
pi_38241520
Goedenavond dus.
pi_38241530
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zeg pb, waarom gebruik je steeds de [afbeelding] PI? Je lijkt oversight ( ! ) wel.
Gaan serieuze topics en goed samen?

* pberends is playing Bloodhound Gang - The Inevitable Return Of The Great White Dope
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:15:55 #43
93744 Finder_elf_towns
pi_38241540
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:15 schreef Monidique het volgende:
Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush! Bush!
Eindelijk het licht gezien?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:16:41 #44
93744 Finder_elf_towns
pi_38241572
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Gaan serieuze topics en [afbeelding] goed samen?

* pberends is playing Bloodhound Gang - The Inevitable Return Of The Great White Dope
Nee, maar bijvoorbeeld wel.
pi_38241602
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:11 schreef Apropos het volgende:
AP

BERLIJN - Twee Mozambikanen en een Cubaan zijn donderdagavond in Weimar in het oosten van Duitsland mishandeld, volgens de politie kennelijk uit racistische overwegingen.

<knip>

Geweld tegen allochtonen lijkt de laatste tijd toe te nemen in Duitsland. Vorige week werd een van oorsprong Turks lid van het Berlijnse parlement zonder aanleiding met een fles op zijn hoofd geslagen en in april werd een Duitser van Ethiopische afkomst in Potsdam finaal in elkaar geslagen
de Volkskrant, Buitenland, 25 april 2006 (pagina 05):
quote:

Onverbeterlijke Duitsers zwelgen in zelfhaat

Column
Sander van Walsum

Zelfs in het betrekkelijk rechtschapen Duitsland haalt de molestatie van een burger in de regel niet de voorpagina van de nationale kranten. Totdat het slachtoffer een burger van niet-Duitse origine is. Dan wordt het vergrijp uitvergroot tot een symptoom van het herrijzend racisme, en legt het 'onverbeterlijke land' zichzelf op de pijnbank.

Onduidelijk is of de Duitsers daarmee voorzien in een diepe innerlijke behoefte of slechts een rituele dans uitvoeren. Feit is dat ze bij vermoed raciaal geweld de proportionaliteit snel uit het oog verliezen, en in een collectieve hysterie vervallen die de buitenstaander nog meer bedrukt dan de gewelddaad zelf.

Zo werd het nieuws de afgelopen dagen volkomen overheerst door de als 'poging tot moord' ingeschaalde vechtpartij waarvan de 37-jarige Ermyas M. - een Potsdammer van Ethiopische herkomst - in het paasweekeinde het slachtoffer werd. De man liep daarbij ernstig hersenletsel op, en zweeft nog altijd tussen leven en dood.

Daags na het voorval was van de toedracht weinig meer bekend dan dat Ermyas na nachtelijk discobezoek bij een bushalte in elkaar was geslagen door twee onbekenden van wie een het woord nigger had gebezigd. Op grond van deze summiere informatie kon het daderprofiel moeiteloos worden opgetekend. De twee onbekenden waren rechts-extremisten die met hun schanddaad uiting hadden gegeven aan hun vreemdelingenhaat.

De straten van Potsdam vulden zich prompt met verontruste mensen. De plaats van het misdrijf werd geannexeerd door anti-fascisten. En wat er nog aan fatsoenlijke burgers restte, belegde solidariteitsbijeenkomsten en nachtwakes. Om geen misverstand te laten bestaan over de ernst van het voorval, werd procureur-generaal Kay Nehm, de hoogste ambtenaar van het Openbaar Ministerie, met de opsporing belast. En uiteraard gaven politici van alle gezindten uiting aan hun verontwaardiging over 'de gerichte aanval op ons levensgevoel'.

De CDU-politici Wolfgang Schäuble en Jörg Schönbohm - ministers van Binnenlandse Zaken in respectievelijk de federale regering en de deelstaatregering van Brandenburg - zeiden echter ook wat anders: dat het onder de gegeven omstandigheden misschien raadzaam was geen voorbarige conclusies te trekken, en dat de daders zich misschien helemaal niet door raciale motieven hebben laten leiden. 'Ook blonde en blauwogige Duitsers worden het slachtoffer van geweldsmisdrijven', zei Schäuble. Maar de daders worden in de regel niet geacht uit haat jegens Duitsers te hebben gehandeld. Geweldplegers zijn in de regel kleurenblind. Zij kunnen zich aan íedereen vergrijpen.

Maar deze broodnodige nuance was niet besteed aan de in heilige verontwaardiging verkerende Duitsers. Zij verweten de bewindslieden het reëel bestaande rechts-extremisme te hebben gerelativeerd, en - erger nog - fascisten te hebben aangemoedigd. Inmiddels vormen Schäuble en Schönbohm het middelpunt van een sub-discussie over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.

Intussen zijn de twee vermoedelijke daders (de 29-jarige Björn L. en de 30-jarige Thomas M.) aangehouden. Zij staan op voorhand weerloos tegen de kwalijke reputatie die hen vooruit is gesneld. Alleen hun uiterlijke kenmerken - dom, dik, kortgeknipt - spreken al boekdelen.

'Welk een contrast met Ermyas', dweepte der Tagesspiegel in een hagiografisch profiel van de sinds 1987 in Duitsland woonachtige Ethiopiër. Hij 'belichaamt het sociaal verantwoordelijkheidsgevoel', spreekt accentloos Duits, schuwt geweld, speelt voortreffelijk voetbal, is een liefhebbend echtgenoot en vader, is politiek en kerkelijk geëngageerd, maakte furore als waterstaatkundig ingenieur, en zou binnenkort promoveren op een onderzoek naar waterbesparende methoden bij de reiniging van gewassen. Hij was, kortom, 'meer Duitser dan velen die ervoor doorgaan', zei een hoge functionaris van de plaatselijke SPD. De twee ongeletterde daders zijn geen partij voor hem.

De feiten blijken nu echter minder eenduidig. Ermyas verkeerde tijdens de fatale nacht zwaar onder invloed van alcohol en was bij verschillende ruzies betrokken geweest. Mogelijk heeft hij ook de aandacht van Björn L. en Thomas M. getrokken met een hatelijke opmerking. Het duo heeft het slachtoffer niet met schoppen en vuistslagen bewerkt, maar heeft hem vermoedelijk één klap gegeven. Met fatale gevolgen, want Ermyas kwam vervolgens ongelukkig op de stoep ten val.

Dit pleit de verdachten uiteraard niet vrij. Net zo min als het feit dat een relatie met de rechts-radicale scene tot dusverre niet is aangetoond. Maar de publieke opinie is het point of no return allang gepasseerd. Björn L. en Thomas M. zullen de gevolgen van de Duitse zelfhaat moeten dragen.
pi_38241679
Gezien alle ontwikkelingen vanaf 2006, lijkt het mij niet meer onwaarschijnlijk dat er inderdaad een cover up bestaat rondom de aanvallen op elf september. Niet een die probeert te voorkomen dat de wereld te weten komt dat het in feite Israël was die de aanslagen bedacht heeft, of iets dergelijks, maar een samenzwering om fouten en onachtzaamheid te verdoezelen. Inlichtingendiensten die geen blaam wensen te treffen, presidenten die incompetent gehandeld hebben, voor en tijdens de aanvallen. Dat laatste waarschijnlijk om als groot slachtoffer zij het held op te kunnen treden, om daarmee de verkiezingen van 2002 en later te winnen.
pi_38241703
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, maar [afbeelding] bijvoorbeeld wel.
Zo zijn de meeste topics, dan trekt het minder aandacht.
pi_38241764
quote:
Iraq supports Iran's right to pursue nuclear research, its new foreign minister said today, taking a position at odds with that of the Bush administration.

The foreign minister, Hoshiyar Zebari, spoke during a visit to Baghdad by Iran's foreign minister, Manoucher Mottaki, that marked the reconciliation of two countries that fought a long and bloody war two decades ago.

According to news service accounts, Mr. Zebari said that Iraq does not want "any of our neighbors to have weapons of mass destruction."

But he also confirmed "the right of the republic of Iran and the right of any other state to have scientific and technological abilities to research in the field of nuclear energy for peaceful purposes."
[ bron ]

P0WND, .
pi_38241999
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:28:56 #50
93744 Finder_elf_towns
pi_38242090
Maar goed, er is ook goed nieuws.
'Good news' from northern Iraq
quote:
Retired Iraqi Gen. Georges Sada, a former fighter pilot-turned-Christian evangelist, says Kurds are converting to Christianity "by the hundreds" in northern Iraq.
Gen. Sada earlier reported that he had been told that Iraqi pilots, flying private planes, took weapons of mass destruction to undisclosed locations in Syria in 2002.
The "good news" from Iraq's turbulent religious scene, consisting mainly of Sunni and Shi'ite Muslim militias battling each other, is from the Kurds, he said. Kurds are creating a constitution that does away with Shariah, or Islamic law, a move counter to trends in other Muslim countries such as Afghanistan and Iran, where leaving Islam is a capital offense and Christian converts are often killed.
"No Christians in the Kurdish territory are persecuted," he said yesterday in an interview.
Gen. Sada, 66, who lives in Baghdad, cited growing numbers of evangelical Christians in the Kurdish city of Irbil and a recent church conference of 854 Christians at the city's Salahaddin University as demonstrations of the Kurds' willingness to protect religious freedom.
He added that Nechervan Idris Barzani, prime minister of the Kurdish regional government in Irbil and nephew of former Iraqi Governing Council President Massoud Barzani, was extremely positive about evangelical Christians' efforts among Iraq's 4 million Kurds.
"He told me he'd rather see a Muslim become a Christian rather than a radical Muslim," the general said.
He spoke last night at McLean Bible Church, Northern Virginia's largest congregation, about his new vocation as director of the Iraqi Institute for Peace and president of the National Presbyterian Church in Baghdad.
"My foundation for peace is Christianity," said Gen. Sada, who was born an Assyrian Christian. "We must learn to love. Muslims will say they've got love and forgiveness, but I want to emphasize what Jesus Christ has said."
Gen. Sada has his work cut out for him. Outside the Kurdish areas, "Christians are in a very tough situation," he said. "Their children are kidnapped, and their money is taken by terrorists."
A fighter pilot like his father, Hormis Sada, Gen. Sada rose quickly in the Iraqi military in the 1960s and 1970s and was made a general in 1980. During the 1991 Persian Gulf War, he was responsible for interrogating U.S. and allied pilots shot down over Iraq.
The foreword to his recent book, "Saddam's Secrets," is written by retired Air Force Col. David Eberly, whose plane was shot down Jan. 19, 1991. Col. Eberly evaded capture for three days before he was found and taken to Baghdad.
http://washingtontimes.com/national/20060523-124029-4936r.htm

Een getuigeverklaring dus en iedereen weet hoe betrouwbaar die in Irak zijn. Maar goed het is een positief bericht.
pi_38242242
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:26 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
pi_38242353
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:26 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
I shot the sheriff...
pi_38242397
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Iets niet-liefs.
Je leert het ook nooit he?
pi_38242440
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

de Volkskrant, Buitenland, 25 april 2006 (pagina 05):
[..]
Ja een beetje paranoïde zijn ze wel in Duitsland. Soort post WOII trauma.
pi_38242619
Wist je dat de Sahara zo groot is dat men berekend heeft dat er daar meer zandkorrels liggen dan er atomen in het universum zijn?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:42:23 #57
93744 Finder_elf_towns
pi_38242620
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja een beetje paranoïde zijn ze wel in Duitsland. Soort post WOII trauma.
Zulke klimaten vragen erom dat ze na een plotselinge gebeurtenis 100% omslaan.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:45:18 #58
93744 Finder_elf_towns
pi_38242737
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Je leert het ook nooit he?
Erg hè? Spank me.
pi_38242799
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 19:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zulke klimaten vragen erom dat ze na een plotselinge gebeurtenis 100% omslaan.
Oost-Duitsland blijft natuurlijk een probleem kindje.
pi_38242881
Probleemkindje, anglofonofiel.
pi_38243030
Dat valt best mee. GB is ook niet meer wat het geweest is.

Feit is natuurlijk wel dat Oost-Duitsland ondanks de mooie verhalen na de val van de muur nog lang niet op het niveau is van West-Duitsland.
pi_38243087
Dat zal nog decennia duren.
pi_38243232
Denk het ook wel ja.
pi_38243266
pi_38243319
Friends (12464).
pi_38243354
pi_38243391
Wanneer zou JPB eens komen mee discussieren hier op POL .
pi_38243416
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:00 schreef MrX1982 het volgende:
Friends (12464).
"Balkenende is een persoonlijke vriend van me"
pi_38243426
JPB vs Lord_Vetinari. Halsema vs MrX1982.
pi_38243452
Vrijdagavond. Veel plezier jongens!

Ik.. eh.. ga vast .

pi_38243568
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:03 schreef sigme het volgende:
Vrijdagavond. Veel plezier jongens!

Ik.. eh.. ga vast .

Bye!
pi_38243592
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:02 schreef sizzler het volgende:
"Balkenende is een persoonlijke vriend van me"
Ik vraag me af of JPB een persoonlijke vriend is van Wouter Bos en andersom. Hij heeft namelijk ook een hyves profiel.
pi_38243621
http://fotoboek.fok.nl/user/Eline113

251 geile pubertjes die al een reactie hebben geplaatst -zonet nog iemand- en de laaste keer dat ze op fok kwam was drie jaar geleden....
pi_38243737
Capelle a/d IJssel dat is hier in de buurt.
pi_38243997
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:10 schreef MrX1982 het volgende:
Capelle a/d IJssel dat is hier in de buurt.
Je zou er maar post rondbrengen.
pi_38244082
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:16 schreef sizzler het volgende:
Dat doe ik gelukkig niet .
pi_38244299
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:16 schreef sizzler het volgende:

[..]

" special deliveryyyyy "
pi_38244486
Ik ken wel adressen waar ik wel special deliveryyyy zou willen bezorgen maar ik houd werk en prive altijd uitstekend gescheiden. Kom nou .
pi_38244528
"Hey, leuk meisje, wil je een briefje van me? Krijg je nou vaak post?"
pi_38244663
Zo meisje. Ik ben een professioneel gleuvenvuller maar met dit weer vul ik liever warme gleuven. .
pi_38244723
Gegniffel in de TPG-kantine .
pi_38244952
Ik kan die "dijenkletser" best eens introduceren in de kantine.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:42:12 #84
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38244986
Goed, democratie en vrijheid, waar waren we ook alweer? Bin Laden was de vijand toch?
De merkwaardige promotie v. Hayden naar CIA
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:43:15 #85
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245044
quote:
Nederland is wederom gezakt in haar uitgaven tegen HIV en AIDS. We helpen nu vluchtelingen met HIV / AIDS al niet meer. Blijkbaar staat het niet hoog genoeg op de agenda.

Ik heb het niet over Kenia, ik heb het over hier, in Nederland.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:44:38 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245088
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Hoezo? Omdat ie westers is, is het ineens erg? We wouden toch allemaal Saddam weghebben, desnoods met een kogel? Het was toch allemaal zo erg? Mensen martelen, illegale wapens gebruiken, dat soort dingen? Nou dan.

Zo psychopaat vind ik dat niet, wel een beetje overdreven, maar toch.
pi_38245092
Mr. Blue.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:47:18 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245186
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:51:31 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245333
Wat nou onderwijs, infrastructuur en zorg, anti-terrorisme is een hot item tegenwoordig!
pi_38245384
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:44 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat ie westers is, is het ineens erg? We wouden toch allemaal Saddam weghebben, desnoods met een kogel? Het was toch allemaal zo erg? Mensen martelen, illegale wapens gebruiken, dat soort dingen? Nou dan.

Zo psychopaat vind ik dat niet, wel een beetje overdreven, maar toch.
God, familie en vaderland, kerel. Introspectie is bij sommige Westerlingen ver te zoeken, maar als Blair vermoord werd vond ik het oprecht erg. Net als elke Iraakse boer die door wildvuur tussen oorlogszuchtige idioten om het leven komt.

Trouwens, kunnen we als POL hier niet aan meedoen? ASAP uitdaging; Triggershot, PMB_RUG, thematische WFL meet!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:56:23 #91
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245470
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

God, familie en vaderland, kerel. Introspectie is bij sommige Westerlingen ver te zoeken, maar als Blair vermoord werd vond ik het oprecht erg. Net als elke Iraakse boer die door wildvuur tussen oorlogszuchtige idioten om het leven komt.

Trouwens, kunnen we als POL hier niet aan meedoen? ASAP uitdaging; Triggershot, PMB_RUG, thematische WFL meet!
Daarom zeg ik ook, een moord vind ik net even te ver. Dat vind ik sowieso al met elke vorm van geweld, maar ik ben daar 1 van de weinigen van.
Maar als die Blair nou eens een flinke slagroomtaart in zn snoet krijgt zou ik er wel om lachen, eerlijk gezegd. Ik heb niet zoveel respect voor die Blair.
Dit helpt daar wel aan mee: (oud topic): Blair verkoopt posities eerste kamer ( UK )
pi_38245487
Dat van Hayden was trouwens al weken bekend...en hij was DOA
quote:
A number of lawmakers, including some from Bush's Republican party, have voiced concern about Hayden being a general with close ties to the military and his role in an eavesdropping program assailed by critics as a violation of civil rights.

"It sends the wrong signal," Rep. Peter Hoekstra (news, bio, voting record), a Michigan Republican who heads the House of Representatives Intelligence Committee, told CNN. "I'm not sure he can adapt."
pi_38245514
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook, een moord vind ik net even te ver. Maar als ie nou eens een flinke slagroomtaart in zn snoet krijgt zou ik er wel om lachen, eerlijk gezegd. Ik heb niet zoveel respect voor die Blair.
Dit helpt daar wel aan mee: (oud topic): Blair verkoopt posities eerste kamer ( UK )
Ken jij een regeringsleider die geen slagroomtaart verdient? Ik heb er moeite mee dit te bedenken...En welke zou je graag met Pimcakes (uitwerpselen, kots) besmeurd willen zien? .
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:59:48 #94
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245559
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:57 schreef Autodidact het volgende:
Dat van Hayden was trouwens al weken bekend...en hij was DOA
[..]
Vandaag heeft het senaat ingestemd. Toch wel een beetje tegen mijn verwachting in.

Maar ja, aan de andere kant, dat 'licht' Bush heeft ook de Patriot Act door het senaat geloodsd.

Laat ik, om niet zo hypocriet te zijn, hier ook nog even mijn kritiek uitten op de aankomende Europese wetgeving betreffende volledige afluistering van burgers in de EU, per 2007.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:02:00 #95
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245625
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:58 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Kun jij een regeringsleider die geen slagroomtaart verdient? Ik heb er moeite mee dit te bedenken...En welke zou je graag met Pimcakes (uitwerpselen, kots) besmeurd willen zien? .
Mja, Pimcakes maakt het gelijk weer zo demoniserend, dehumaniserend, waardoor het slachtoffer juist sympathie krijgt. Dat is dan ook weer niet de bedoeling.

Verder is de enige die er wellicht eentje niet verdient mevrouw Merkel. Zij is zo'n beetje de enige die eens geen blad voor de mond neemt betreffende Gitmo. Maarja, dan heb je ook weer dat geval waar die Duitser in Syrië werd gemarteld, daar zegt ze dan weer niks over.
pi_38245792
Het senaat krijgt in november de volle laag denk ik zo, de republikeinen proberen zoveel mogelijk afleiding van het falen van Bush (polls) te creëren, maar democraten zien hier hun kans. Zo veel mogelijk hameren op het wanbeleid van Bush en het senaat is binnen. Qua EU-wetgeving, burgers zijn niet betrokken bij het beleid wat in de EU wordt opgesteld en daardoor hebben ze vrijwel de vrije hand. Dat is misschien onze eigen schuld door tegen de grondwet te stemmen...Dan kiezen we wel de hard way, maar aan deze acceptatie van autoritarisme komt ooit een einde hoor.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:11:12 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38245913
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:07 schreef Autodidact het volgende:
Het senaat krijgt in november de volle laag denk ik zo, de republikeinen proberen zoveel mogelijk afleiding van het falen van Bush (polls) te creëren, maar democraten zien hier hun kans. Zo veel mogelijk hameren op het wanbeleid van Bush en het senaat is binnen. Qua EU-wetgeving, burgers zijn niet betrokken bij het beleid wat in de EU wordt opgesteld en daardoor hebben ze vrijwel de vrije hand. Dat is misschien onze eigen schuld door tegen de grondwet te stemmen...Dan kiezen we wel de hard way, maar aan deze acceptatie van autoritarisme komt ooit een einde hoor.
Nog een actueel voorbeeldje.
quote:
Nederland tegen Europese regels voor gezondheidsclaims
Minister Hans Hoogervorst (volksgezondheid) is tegen het Europese voorstel om de gezondheidsclaims op verpakkingen aan banden te leggen.

Volgens de minister is het voorstel te onduidelijk omdat een voedingsclaim ook gedaan mag worden als er bijvoorbeeld ongezond veel suiker in een product zit. Dat leidt tot dubbele boodschappen als: 'met vitamine c' èn tegelijkertijd ,''veel suiker'. Bovendien leidt de regel niet tot minder administratieve lasten voor de voedingssector, zo zei de minister dinsdag tijdens een overleg in de Tweede Kamer. '
In antwoord op vragen van Tweede Kamerlid Anouchka van Miltenburg (VVD) beloofde de minister daarom op 2 juni tijdens de Gezondheidsraad tegen te stemmen. Nederland staat overigens niet alleen. België, Denemarken, Ierland en Zweden zijn ook tegen.

Maar de kans dat de tegenstem van Hoogervorst vruchten afwerpt is klein, zo zei hij dinsdag zelf al. "We zijn in de minderheid. Als de Europese lidstaten in meerderheid met de nieuwe regel instemmen, kan Nederland daar niets tegen doen en geldt hij ook voor de Nederlanders.
Wat mij betreft mag die stekker er zo onderhand wel een beetje uit hoor. Hooguit een beetje handelsgrenzen hier en daar, maar verder niks. Net zoals de states eigenlijk.

Dat een minister tégen een Europees voorstel is, vind ik wel iets om te waarderen, eigenlijk.
Dat zie ik Donner bijvoorbeeld weer niet doen. Die is bang voor gezichtsverlies.
pi_38245925
Merkels houding inzake de spotprenten staat me niet zo aan.

Ik ga vrijdagavond vieren .
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:25:15 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38246437
quote:
Mensen waarderen het sinds kort meer dan zij de afgelopen drie jaar deden. In die jaren liep de populariteit van de coalitie van CDA, VVD en D66 steeds verder terug. Vorig jaar had 15 procent vertrouwen in het kabinetsbeleid, nu is dat 24 procent.
In dit tempo zal Balkenende toch nog postuum geëerd worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')