Ik weet niet of het bij alle diersoorten de mannelijke zijde is die voor uiterlijk gaat, maar ik denk dat het bij veel diersoorten wel zo is dat er iig 1 geslacht voor uiterlijk gaat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:10 schreef pberends het volgende:
De mens is zelf natuurlijk ook een dier, maar laten we dat eventjes buiten geschouwen laten. Zijn andere diersoorten, net zoals de mens (vooral de mannelijke zijde en uitzonderingen daargelaten) ook zo op uiterlijk gericht?
Hehe... ik vind zelfs veel mensen op elkaar lijken. Negers lijken over het algemeen ook veel op elkaar vind ik (en dan natuurlijk niet alleen de huidskleur, maar bijv. ook de gezichten).quote:Ik heb nou niet het gevoel dat mussen, muizen, honden enzovoorts zich nou sneller voelen aangetrokken tot de ene soortgenoot omdat de ene mooier zou zijn dan de andere. Ze lijken ook veel op elkaar, maar goed, dat vinden dieren misschien ook wel van mensen.
ik durf zelfs verder te gaan. Ik voel me niet (fysiek) aangetrokken door "negers", "chinezen", etc. Zelfs niet door italianen, oost europeanen, amerikanen, en al helemaal niet tot britten. Ik voel me aangetrokken door nederlanders, duitsers en scandinaviers.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:06 schreef HenryHill het volgende:
Hehe... ik vind zelfs veel mensen op elkaar lijken. Negers lijken over het algemeen ook veel op elkaar vind ik (en dan natuurlijk niet alleen de huidskleur, maar bijv. ook de gezichten).
Klinkt misschien een beetje politiek incorrect, maar 't is niet anders.
Vreemd, volgens mij doen mannen niet zo moeilijk over andere "soorten", als het maar lekker isquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef releaze het volgende:
[..]
ik durf zelfs verder te gaan. Ik voel me niet (fysiek) aangetrokken door "negers", "chinezen", etc. Zelfs niet door italianen, oost europeanen, amerikanen, en al helemaal niet tot britten. Ik voel me aangetrokken door nederlanders, duitsers en scandinaviers.
Ik heb daar ooit eens iets over gelezen/gehoord/gezien en het schijnt helemaal niet zo vreemd te zijn, maar hoe de vork nou daadwerkelijk in de steel zit... Dát kan ik me niet meer herinneren.
Overigens kan ik me geestelijk prima tot deze mensen aangetrokken voelen, cultuurverschillen vind ik dan weer geen punt, maar fysiek.. Nee. Jammer dat ik de biologische verklaring daarvoor kwijt ben :S
Dat dus.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:25 schreef Pappie_Culo het volgende:
uiterlijk kan nu eenmaal iets zeggen over genetische geschiktheid he?
Eigenlijk staan we als mensen allemaal voornamelijk als individu in de maatschappij gezien het voortschrijdende individualisme binnen onze samenleving. Zou dit dan geen slechte tendens zijn denk je..?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:22 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat dus.
Vrouwtjes vallen simpelweg op het mannetje dat het best voor nageslacht kan zorgen, en dat wordt mede bepaald door de plaats die het mannetje in de groeps-hiërarchie heeft. Een mooi, sterk mannetje heeft dus meer potentie om vrouwtjes te lokken, dan een of andere verschoppeling.
Nu is het zo dat in de mensenwereld dit principe niet geheel opgaat. Die verzekering voor het nageslacht wordt met name bepaald door geld, intelligentie, opleiding, functie enzovoort. Een mooie sterke bouwvakker biedt dat over het algemeen allemaal niet.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:22 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat dus.
Vrouwtjes vallen simpelweg op het mannetje dat het best voor nageslacht kan zorgen, en dat wordt mede bepaald door de plaats die het mannetje in de groeps-hiërarchie heeft. Een mooi, sterk mannetje heeft dus meer potentie om vrouwtjes te lokken, dan een of andere verschoppeling.
Op zich valt dat ook nog wel weer mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor ons lijken alle chinezen en negers op elkaar, omdat we niet lang genoeg tussen hen vertoeven om de verschillen echt goed te herkennen. Chinezen vinden westerlingen juist weer heel erg op elkaar lijken.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
Het behoeft hierbij ook opgemerkt te worden dat het zeer opmerkelijk is dat er wat betreft het uiterlijk zo'n diversiteit bestaat onder de mensen. In de dierenwereld lijken de meeste soortgenoten erg veel op elkaar (met name wat betreft de bouw).
Ja, hier heb je wel gelijk in idd.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op zich valt dat ook nog wel weer mee, het is maar net wat je gewend bent. Voor ons lijken alle chinezen en negers op elkaar, omdat we niet lang genoeg tussen hen vertoeven om de verschillen echt goed te herkennen. Chinezen vinden westerlingen juist weer heel erg op elkaar lijken.
Hetzelfde geldt voor dieren. Een zebra-observeerder kan echt wel een bepaalde zebra uit een kudde halen, omdat hij gewoon lang met ze heeft doorgebracht. Je moet gewoon even weten waar je op moet letten, eerst bewust, later onbewust.
Zou dat iets met het roemruchte bouwvakkersdecollete te maken hebben?quote:Op zondag 28 mei 2006 16:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nu is het zo dat in de mensenwereld dit principe niet geheel opgaat. Die verzekering voor het nageslacht wordt met name bepaald door geld, intelligentie, opleiding, functie enzovoort. Een mooie sterke bouwvakker biedt dat over het algemeen allemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |