jaaaaaquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit kon niet in Ayaan # 27 omdat...?
Dat is dan wel weer...eh...'minder'.quote:"(...) die mensen die mij proberen tegen te houden
neem ik desnoods mee want het zijn juist zij die het gevaar voor de Nederlandse vrijheid zijn."
Aardig he. Ze doet het helemaal gratis en voor niksquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tof mens, ze strijd voor onze vrijheid en democratie
Mwah dat valt ook wel weer mee.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:52 schreef Airelle het volgende:
[..]
Aardig he. Ze doet het helemaal gratis en voor niks.
Ja inderdaad, ik heb mijn mening over haar ook wat bijgesteld nadat ik haar in de documentaire heb gezien. Ze was zowaar... liefquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:36 schreef Airelle het volgende:
Leuke docu net inderdaad. Ze is veel sympathieker dan veel mensen denken... denk ik.
En een vriend ?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ik heb mijn mening over haar ook wat bijgesteld nadat ik haar in de documentaire heb gezien. Ze was zowaar... lief.
Ja, die vriend iddquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:15 schreef Airelle het volgende:
[..]
En een vriend ?. Best grappig allemaal.
Wat is dit voor een walgelijke bijdrage? Scheer je weg, jij mongool.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef Super7fighter het volgende:
Voor dit soort types hadden ze in de VS in de jaren 50 een populaire behandelmethode, waarbij de zenuwen tussen twee hersenhelften werden doorgesneden. Met lobotomie werd geprobeerd psychiatrische storingen te verhelpen. Ik denk dat Magan hier ook iets mee kan. Aangezien deze behandelwijze uitgebannen is, zou ze het illegaal moeten ondergaan. Maar daar weet ze wel raad mee, dunkt me.
Je kunt ook gewoon je mond houden...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef Super7fighter het volgende:
Voor dit soort types hadden ze in de VS in de jaren 50 een populaire behandelmethode, waarbij de zenuwen tussen twee hersenhelften werden doorgesneden. Met lobotomie werd geprobeerd psychiatrische storingen te verhelpen. Ik denk dat Magan hier ook iets mee kan. Aangezien deze behandelwijze uitgebannen is, zou ze het illegaal moeten ondergaan. Maar daar weet ze wel raad mee, dunkt me.
Waar kan ik die tekst terug vinden???quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
Nu op Nederland 1 een documentaire over Ayaan Hirsi Ali sedert 2001 met daarin beelden waarin zij uitspraken doet die de VVD liever nooit had gezien.
" Ik ben desnoods te sterven voor mijn strijd tegen dat Moslim fundamentalisme en
vereeuwiging van de profeet Mohammed op een voetstuk. Dat moet stoppen en desnoods
sterf ik er voor om het doel te bereiken en die mensen die mij proberen tegen te houden
neem ik desnoods mee want het zijn juist zij die het gevaar voor de Nederlandse vrijheid zijn."
Qua wegsnijden schijnt ze al wat ervaring te hebben.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef Super7fighter het volgende:
Kan de NL regering haar daar niet een handje mee helpen dan? Alle xtremisten mogen van mij dood dus als zij dat zo graag witl: executie peletonnetje samen stellenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
Nu op Nederland 1 een documentaire over Ayaan Hirsi Ali sedert 2001 met daarin beelden waarin zij uitspraken doet die de VVD liever nooit had gezien.
" Ik ben desnoods te sterven voor mijn strijd tegen dat Moslim fundamentalisme en
vereeuwiging van de profeet Mohammed op een voetstuk. Dat moet stoppen en desnoods
sterf ik er voor om het doel te bereiken en die mensen die mij proberen tegen te houden
Er zijn weinig geesteszieke mensen die om een dokter vragen. Jij blijkbaar wel. Chapeau.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is er een dokter in de zaal die deze geesteszieke kan behandelen?
Niet voor niets had zij samen met Wilders een "liberale jihad" afgekondigd.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
Gelukkig hebben mensen in hun situatie nog humor.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:07 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Niet voor niets had zij samen met Wilders een "liberale jihad" afgekondigd.
zij doet het gratis, maar wij betalen de prijsquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:52 schreef Airelle het volgende:
Aardig he. Ze doet het helemaal gratis en voor niks.
yup, vooral die grappen over huiselijk geweld, zij slaat hem .. niet hard weliswaar maar evengoed .. the thought that counts ?quote:
zo te zien heeft ze idd alleen het ene fanatisme voor het andere ingeruild .. krank im kopf ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:11 schreef gelly het volgende:
De drang tot zelfdestructie zie je vaker bij geestelijk labiele mensen.
Die gebruiken haar slechts om weer een vuurtje aan te wakkeren jegens wat verdwaasde mensen die dan vervolgens over een tijdje weer een vliegtuigje richting de VS nemen en een gebouw aanranden zodat de VS daarna weer een reden heeft gevonden om een landje aan te vallen . Provocatie valt in de strategie van de VS, er gebeurt te weinig, er is te weinig reactie dus nemen we iemand die daar op korte termijn iets aan kan doen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef gelly het volgende:
A. Gelukkig gaat ze de VS verblijden met haar boodschap.
Juist het ontbreken van humor bij deze fanaten vind ik zo erg.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:09 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Gelukkig hebben mensen in hun situatie nog humor.
![]()
Volgens mij willen de Amerikanen hun overwegend christenfundamentalistische argumentie aanreiken met het verlichtingsfundamentalisme. Het AEI, waar AHA naar toe gaat, is de grote broer van de Burke Stichting, waar Christenfundamentalisten ( Kinneging, Spruyt, Jerker Spits) al heel fanatiek samenwerken met verlichtingsfundamentalisten ( Cliteur, Ellian) .quote:Op zaterdag 20 mei 2006 07:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Die gebruiken haar slechts om weer een vuurtje aan te wakkeren jegens wat verdwaasde mensen die dan vervolgens over een tijdje weer een vliegtuigje richting de VS nemen en een gebouw aanranden zodat de VS daarna weer een reden heeft gevonden om een landje aan te vallen . Provocatie valt in de strategie van de VS, er gebeurt te weinig, er is te weinig reactie dus nemen we iemand die daar op korte termijn iets aan kan doen.
Slimme actie.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 03:00 schreef moussie het volgende:
[..]
zij doet het gratis, maar wij betalen de prijs
[..]
quote:yup, vooral die grappen over huiselijk geweld, zij slaat hem .. niet hard weliswaar maar evengoed .. the thought that counts ?
[..]
zo te zien heeft ze idd alleen het ene fanatisme voor het andere ingeruild .. krank im kopf ..
best wel grappig dat een self-proclaimed ex-moslimfundamentaliste op zo'n manier wordt binnengehaald door een van de belangrijkste rechtse denktanks in de states
Als Hofstadgroep zou ik aangifte doen; bedreiging met de dood nog wel. Tsk tsk.quote:Op ooit zei AHA het volgende:
" Ik ben desnoods te sterven voor mijn strijd tegen dat Moslim fundamentalisme en vereeuwiging van de profeet Mohammed op een voetstuk. Dat moet stoppen en desnoods sterf ik er voor om het doel te bereiken en die mensen die mij proberen tegen te houden neem ik desnoods mee want het zijn juist zij die het gevaar voor de Nederlandse vrijheid zijn."
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 10:21 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als Hofstadgroep zou ik aangifte doen; bedreiging met de dood nog wel. Tsk tsk.
Netjes hoor. Zelf je nogal labiele aanleg is geen excuus voor dergelijke uitspraken.quote:
Ik zag gisteravond G.Wilders bij "Rayman is laat" en moet zeggen dat hij echtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 07:45 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Juist het ontbreken van humor bij deze fanaten vind ik zo erg.
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Dat besnijden is een cultureel iets in Somalie wat ook bij christenen en niet-gelovigen gebeurt. Vreselijk natuurlijk, maar waarom heeft Ali het dan over de islam ? Voor de rest zat ze al als klein kind in Kenia met een goed bord vreten en een familie die alles behalve streng in de leer was. Welke verschrikkingen heeft ze naast het besnijden zoal meegemaakt wat haar haatcampagne tegen de islam rechtvaardigen zou ?
Waarom moreel verwerpelijk? Leg eens uit. Of hou je het bij dit soort stompzinnige oneliners?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef Monidique het volgende:
Er zijn verschillende vormen van besnijdenis, alle uiteraard even moreel verwerpelijk.
als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
Ik wist niet dat ik een cultuur had, weer wat geleerd. Persoonlijk vind ik het snijden in de clitoris niet wenselijk, dat is waar.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.
het is gewoon zieke shit
Lichamelijke integriteit zegt je niks ? Ik vind het piercen en tattoeeren van kinderen ook niet wenselijk. Maar goed, iedere ouder moet in dat soort gevallen zelf een beslissing maken. Ik snap best dat ouders het doen als het een culturele gewoonte is, ik veroordeel dan ook geen cultuur.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
dat maakt mij verder weinig uitquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
En dit is normaal?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:43 schreef gelly het volgende:
Dat uithuwelijken was in haar geval juist positief, hoe had ze anders een vent moeten krijgen ? Ik denk trouwens dat het een latente pot is, maar goed.
De eerste zin is niet geformuleerd als mening.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:04 schreef gelly het volgende:
Een mening, dus normaal lijkt me nogal subjectief.
Jah, een niet bijzonder nette imo. Beetje sneu. Zelf altijd een grote bakkes hebben over anderen, en dan met zulke vuilbekkerij op de proppen komen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:07 schreef gelly het volgende:
Dat was idd een retorische vraag.
Hoezo, ben je geestelijk gestoord KirmiziBeyaz?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is er een dokter in de zaal die deze geesteszieke kan behandelen?
Nee, het was niet bespreekbaar. En ik betwijfel of het nu wel bespreekbaar is. Het debat gaat nog steeds teveel over de vorm (een van de redenen waarom ik soms niet helemaal blij ben met de aanpak van AHA).quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:37 schreef sp3c het volgende:
dat 'bespreekbaar maken' vind ik ook zoiets, hoe maakt(e) Ayaan dit precies bespreekbaar?
was het niet bespreekbaar?
Ze zegt heus wel meer dingen, ook dingen die directe betrekking hebben op het Westen en onze samenleving. Dit is wel erg simplistisch.quote:beetje roepen dat moslims niet in de westerse samenleving passen omdat sommige moslims in donker Afrika hun vrouwen besnijden noem ik toch iets anders
natuurlijk is het wel bespreekbaar, er kunnen gewoon kamervragen over gesteld worden en dan krijg je gewoon antwoord, de SP heeft wel over gekkere dingen hele vragenlijsten ingediendquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee, het was niet bespreekbaar. En ik betwijfel of het nu wel bespreekbaar is. Het debat gaat nog steeds teveel over de vorm (een van de redenen waarom ik soms niet helemaal blij ben met de aanpak van AHA).
ik kan momenteel ff nergens opkomen eerlijk gezegd, het is allemaal 'die moslims dit, die moslims dat blablabla' nix substantieels en een serieus debat heb ik haar uberhaupt nog niet zien voerenquote:[..]
Ze zegt heus wel meer dingen, ook dingen die directe betrekking hebben op het Westen en onze samenleving. Dit is wel erg simplistisch..
Ik heb nog nooit van een Moslima gehoord dat ze blij was met AHA, dingen bespreekbaar maken ok, maar dat doet ze niet, ze loopt onrespectvol tegen dingen aan te schoppen en dat werkt zeker tegen de Islam heel slecht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Lieve het volgende:
Ik zie de zaken die Ayaan bespreekbaar maakt niet als haatcampagne. Misschien zit daarin het wezenlijke verschil in zienswijze tussen ons. Ik zie de zaken die Ayaan aan de kaak stelt, bespreekbaar maakt, openbreekt voor de onderdrukte vrouwen die veelal in een door de Islam gedicteerde omgeving leven niet als haat. Daarin heb je je misschien teveel laten sturen door de media die graag meningen in hokjes proppen en er een naam aan willen geven. Vaak ( veelal in de linkse kringen meestal) met een foute of onware naam bestempelen.
De Islam zou er mijns inziens goed aan doen eidelijk de periode van verlichting aan te gaan. Het gelijkheidsbeginsel is vaak in de knel. Alsmede de werkelijke waardigheid voor het individu. Vrouwen zijn namelijk niet minder individu en hoeven niet als hond behandeld te worden. ( zelf niet als ze zouden blaffen)
Dus? Dat is de bedoeling toch ook niet. Allicht zullen de meeste moslimvrouwen niet blij zijn met wat AHA zegt. Ik geloof trouwens niet dat er geen enkele moslima is die AHA steunt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van een Moslima gehoord dat ze blij was met AHA, dingen bespreekbaar maken ok, maar dat doet ze niet, ze loopt onrespectvol tegen dingen aan te schoppen en dat werkt zeker tegen de Islam heel slecht.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:46 schreef Echo99 het volgende:
Doen.
erg he, als iemand kritiek heeft op de islam...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:13 schreef Super7fighter het volgende:
Ze is schofferend, en niet een beetje ook. Ze is goedkoop en achterbaks. Ze is op valse voorwendselen naar Nederland gekomen en behoort eigenlijk met de rest die dat doet uitgezet te worden. Ze heeft zich lange tijd voorgedaan als een 'moslim met kritiek' tot ze op het tv-programma Rondom Tien geconfronteerd werd met opnames waarin ze zei dat ze geen moslima was. De Marokkaans-Nederlandse intellectuelen Mohammed Cheppih en Ali Eddaouadi wisten deze bedriegster op meesterlijke wijze te ontmaskeren. En wat mijn tenen al helemaal laat krommen is dat mevrouw zich ineens een terrorisme-expert begint te vinden.
Wanneer je de totale vernietiging van een godsdienst voor ogen hebt en een burgeroorlog wil ontkenenen, ga je ook mensenlevens verspillen, zo waar ik Super7fighter heet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
erg he, als iemand kritiek heeft op de islam...
op de brandstapel er mee... het is een heks
lang leve de Middeleeuwen![]()
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wanneer je de totale vernietiging van een godsdienst voor ogen hebt en een burgeroorlog wil ontkenenen, ga je ook mensenlevens verspillen, zo waar ik Super7fighter heet.
Het prediken van diplomatie is geenszins een zwaktebod. Die drang naar de compromis is juist een bijzondere zegening die Nederland tot het verdraagzame land maakt dat het is(was?), hoewel een paar ferme peren tegen tegen je muil natuurlijk ook wel eens willen werken.
Ik ben geen voorstander van een slap debat, maar verkies een oorlog der ideëen boven die andere.
Er is geen probleem. Het is trouwens Hirsiquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..
jij zegt de voorkeur te geven aan diplomatie en een oorlog van ideeën en debat.. nou dan ben je bij hersi aan het goede adres..
ze gebruikt geen geweld en alleen woorden en inhoudelijke argumenten...
dus wat is het probleem?
oh , is er geen probleem meer met haar.?.. nou zeg je dat ook even tegen diegene die haar met de dood bedreigen . zou ook leuk zijn als die dat even wetenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:28 schreef Airelle het volgende:
[..]
Er is geen probleem. Het is trouwens Hirsi.
Ze zouden het moeten weten. Maar, ze respecteren de Nederlandse rechtstaat en democratie met bijbehorende vrijheden niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh , is er geen probleem meer met haar.?.. nou zeg je dat ook even tegen diegene die haar met de dood bedreigen . zou ook leuk zijn als die dat even weten![]()
inderdaad, dat is erg jammerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:32 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ze zouden het moeten weten. Maar, ze respecteren de Nederlandse rechtstaat en democratie met bijbehorende vrijheden niet.
Ik vind het trouwens onzin om mensen opzettelijk - zonder enig achterliggend doel - te kwetsen/krenken. Maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
inderdaad, dat is erg jammer![]()
ze stellen hun godsdienst boven de wet... maar ja.. ze worden dan ook niet voor niks moslimextremisten genoemd. ze gebruiken geweld om hun doelen te bereiken.. o.a. onderwerping van nietgelovigen aan de islam... en dat willen we natuurlijk niet in Nederland.
We willen vrij zijn en kunnen zeggen wat we willen, ook als dat beledigend is voor sommigen.. jammer dan ...![]()
dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:38 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens onzin om mensen opzettelijk - zonder enig achterliggend doel - te kwetsen/krenken. Maar dit terzijde.
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik ben nu .. niet erg pro religie... dus ik kwets mensen.. maar doe dat niet met opzet.. maar omdat ik oprecht vind dat geloven in een god en in de bijbel een beetje achterhaald is en dom..
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:48 schreef robh het volgende:
[..]
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?
quote:Zo'n uitspraak, in de context van de doodsbedreigingen, is niet vreemd.
Sommige mensen menen deze uitspraak letterlijk te moeten interpreteren alsof ze een
bomgordel om zou doen.
Misschien is Magan wel het beste te vergelijken met een orkaan. Net als bij een orkaan, trekt zij eerst alle wolken naar zich toe, en trekt daarmee vervolgens een spoor van verwoesting waar ze passeert. Zij kijkt echter naar voren, en ziet niet de schade die zij achterlaat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..
jij zegt de voorkeur te geven aan diplomatie en een oorlog van ideeën en debat.. nou dan ben je bij hersi aan het goede adres..
ze gebruikt geen geweld en alleen woorden en inhoudelijke argumenten...
dus wat is het probleem?
ik zag gisteren de docu over hirsi... en ze vertelde over haar strategiequote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
de vraag is, wat is slim?
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremistenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:48 schreef robh het volgende:
[..]
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?
Ik vind het prima dat AHA, of hoe ze ook heet tegenwoordig, zich inzet voor de onderdrukte moslima's, maar het fanatisme dat zij daarin tentoonspreidt, het schofferen van mensen die haar visie niet delen, doet mij toch sterk denken aan een gek.
er is geen democratie, en als je wilt vechten voor je vaderland mag je best eens beginnen want het word afgebroken waar je bijstaat door de EU.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijhied van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
zou jij niet voor je vaderland willen vechten dan?
wie zegt dat onze levensstijl volwassen is?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zag gisteren de docu over hirsi... en ze vertelde over haar strategie
om moslims te laten wennen aan het uitten van kritiek op hun religie...
haar idee was, om er voor te zorgen dat aanhangers van de islam een olifantenhuid krijgen.. en op een punt aankomen dat ze boven de kritiek staan...
om ze te dwingen het zelfde proces door te laten maken als de christelijke religie
vroeger kwam je in europa op de brandstapel als je kritiek had op de kerk...
nu eeuwen later.. niet meer
dit proces zal de moslim religie ook moeten ondergaan.. in die zin. dat kritiek op de religie.. niet meer gesanctioneerd word...
dus .. ik denk dat haar strategie werkt en slim is.. .. dat er mensen gekwetst worden.. dat is helaas onvermijdelijk in dit proces
vroeger was kritiek op het christendom ook erg beledigend en kwetsend... tja .. de waarheid doet pijn en groeiprocessen doen ook pijn.. de islam zit nu in een pijnlijk groeiproces...
volwassen worden doet altijd pijn...
dus alle moslims... nu even sterk zijn.. het wordt straks allemaal beter...als de religie van haar voetstuk is gehaald.. en weer plaatsneemt in individuele belevingsprocessen en wordt geweerd uit de politiek en het kunstmatig opleggen van de religie aan groepen mensen door sancties
de eu heeft nu inderdaad veel ongecontroleerde macht.. maak me daar ook zorgen over... jammer dat nederland in dat referendum tegen heeft gestemd... die nieuwe europese grondwet was wel een verbetering geweestquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
er is geen democratie, en als je wilt vechten voor je vaderland mag je best eens beginnen want het word afgebroken waar je bijstaat door de EU.
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
nee dat was een assimilatie geweest, wat voor nationalist ben jij?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
de eu heeft nu inderdaad veel ongecontroleerde macht.. maak me daar ook zorgen over... jammer dat nederland in dat referendum tegen heeft gestemd... die nieuwe europese grondwet was wel een verbetering geweest
Daar kan ik inkomen, maar dat is natuurlijk niet waar AHA op doelde in de openingspost. Er zit een subtiel verschil in het opdringen van je mening of er alles aan doen om iedereen zijn mening te gunnen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
Jawel hoor.quote:zou jij niet voor je vaderland willen vechten dan?
niemand heeft de wijsheid in pacht.. of kan zeggen dat bepaalde levenstylen beter zijn dan andere levensstylen... als je maar de vrijheid hebt om te zijn wie je wilt zijn.. christen, moslim, ongelovig, humanist, jood enzquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie zegt dat onze levensstijl volwassen is?
of beter?
lekker arrogant om dat te denken terwijl we de hele planneet zelf naar de tering helpen en het 't westen is die oorlog financierd of begint, om vervolgens er meer aan te verdienen via allemaal handige corporaties.
je moest eens weten.
ik zou zeggen, laar de rustige mens de rustige mens.
Volgens mij heb jij totaal niet meegekregen wat er de afgelopen dagen is gebeurd?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:30 schreef Lieve het volgende:
Ayaan verdient het al heel lang om onder haar eigen naam en geboortedatum met een Nederlands paspoort te mogen gaan en staan waar ze maar wil. Het is schandalig hoe de hetze van de media haar het recht op zichzelf te mogen zijn misgunnen. Schandalig hoe Femke ( min mens, onmens, rotgriet) Groen links Ayaan jarenlang heeft "gedoogd"en geen poot heeft uitgestoken voor deze moedige Ayaan! Als je ( met de hele VVD top N.B. ) en de nagenoeg gehele tweede kamer al jarenlang weet dat de verblijfsgronden niet op de werkelijkheid zijn gebaseerd... Als je al jarenlang meezwijgt, meeheult, meegedoogd zonder een poot uit te steen voor een strijdster als Ayaan dan deug je niet! Niet als mens, niet als leidinggevende! Dat is de tweede kamer waard! Geen knip voor de neus! Ayaan is een klasse vrouw! En dat is Rita Verdonk die Ayaan nu uit de anonimiteit haalt en haar ( eindelijk) legaliseerd ook! Dank je wel Rita, Gelukkig eindelijk Ayaan! Onder je eigen naam, onder je eigen gebortedatum, gewoon jezelf mogen zijn in dit ' in beginsel democratische land'
LEVE de moedige en zeer te respecteren Ayaan! Laat de haagse pluchekonten en je 'buren' maar sterven. Daar zal geen traan om gelaten worden, die stelden in beginsel al niets voor!
Ik zal absoluut, op elke manier mogelijk, tegen de moslim-extremisten vechtenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als we worden aangevallen door moslimextremisten................
kritiekloos achter iemand aanlopen is altijd gevaarlijkquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.
Ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Invictus_ het volgende:
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.
het is hun levenstijl eigen, wij vinden onze levensstijl beter dan die van anderen, ipv dat we hetzelfde zouden doen, lopen wij overal onze takken van buisiness in corporationele belangen te inmplementeren, overal ter wereld, en de geldgeilen zijn de enige die dat ok vinden, niet het gewone volk, dat wil namelijk gewoon leven in hun eigen levensstijl.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
niemand heeft de wijsheid in pacht.. of kan zeggen dat bepaalde levenstylen beter zijn dan andere levensstylen... als je maar de vrijheid hebt om te zijn wie je wilt zijn.. christen, moslim, ongelovig, humanist, jood enz
deze vrijheid word nu gewaarborgt door onze grondwet...
moslims extremisten zijn tegen deze vrijheden en tegen onze grondwet...ze vinden hun levensstyl beter dan dat van anderen.. en willen anderen hun levenstyl opleggen.. daar ligt voor mij een probleem
als iemand moslim wil zijn.. prima... als ik maar mag zijn wie ik wil zijn.. als ik maar mag vinden wat ik vind... als hirsi ali maar mag vinden wat zij vindt en dat zij haar mening mag zeggen.. dan vind ik alles best...
vecht eerst maar tegen degenen die nederland al naar de klote aan het helpen zijn, extremisten komen later.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:10 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik zal absoluut, op elke manier mogelijk, tegen de moslim-extremisten vechten
maar wel onder de vlag, "voor vrijheid". Het "vaderland" en de nationale vlag is een
dooddoener die al veel oorlogen op z'n geweten heeft.
![]()
tja, je hebt kritiek op de internationalisering en op het kapitalisme.. de macht van het geld en de markt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het is hun levenstijl eigen, wij vinden onze levensstijl beter dan die van anderen, ipv dat we hetzelfde zouden doen, lopen wij overal onze takken van buisiness in corporationele belangen te inmplementeren, overal ter wereld, en de geldgeilen zijn de enige die dat ok vinden, niet het gewone volk, dat wil namelijk gewoon leven in hun eigen levensstijl.
Ik doe dat al door op Rita Verdonk te stemmen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vecht eerst maar tegen degenen die nederland al naar de klote aan het helpen zijn, extremisten komen later.
lees je in op het onderwerp europa, de arrogantie van onze eigen politiek die de mening van het volk tot op het bot negeert, en volg de zogenaamde *moneyflow*quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, je hebt kritiek op de internationalisering en op het kapitalisme.. de macht van het geld en de markt.
ben wel met je eens dat veel culturen bedreigt worden hierdoor... maar wat heeft dat te maken met de democartie in nederland en onze vrijheid van meningsuiting... dat snap ik niet helemaal.. de link mis ik nu even
rita bezit geen ruggengraat en is een simpele populist, niks meer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:20 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik doe dat al door op Rita Verdonk te stemmen.![]()
Ik heb Thatcher vele malen hoger staan dan Bos ooit kan komen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
rita bezit geen ruggengraat en is een simpele populist, niks meer.
ze is een soort tatcher met de ervaring van wouter bos.
dus , betreffende het recht op meningsuitting vind jij dat.. deze beperkt moet worden.. als het gaat om het beledigen...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lees je in op het onderwerp europa, de arrogantie van onze eigen politiek die de mening van het volk tot op het bot negeert, en volg de zogenaamde *moneyflow*
daarnaast lees veel over hitler en zijn droom op een europa, en lees over Babylon en hoe babylon letterlijk model staat voor het europees parlementsgebouw te brussel.
daarnaast lijkt het me overbodig het over meningsuiting te hebben, daar zie ik zelf geen waarde in opboksend tegen de huidige gang van zaken met alle zogenaamde *het is nodig voor the war against terror* vrijheids inperkingen, Identiteits bewijs plicht (AUSWEISS BITTE) en dergerlijke.
daarnaast heeft de vrijheid van meningsuiting net zon entertainment functie als de koninging die enkel gebruikt word bij evenementen als de moord op van gogh (die geen bal met meningsuiting te maken had, die vent was een belediging voor zijn eigen woord, teveel mensen kennen blijkbaar zijn overige uitspraken niet.)
Ze zegt op te komen voor een groepen mensen die haar niet willen dus hoe bevoorderd ze nou de gang van zaken?, Moslimas moeten dr niet en seculiere NLers ook niet, dus in welke waan leef je dat AHA iets goed heeft gedaan voor NL, want serieus waar, ik betwijfel dus echt of ze ook maar iets goeds heeft gedaan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:49 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dus? Dat is de bedoeling toch ook niet. Allicht zullen de meeste moslimvrouwen niet blij zijn met wat AHA zegt. Ik geloof trouwens niet dat er geen enkele moslima is die AHA steunt.
verdonk is wouter bos in haar hoofd, alleen dan met het voorkomen van tatcher en de tactiek van pim fortuin.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik heb Thatcher vele malen hoger staan dan Bos ooit kan komen.
Deze twee namen in een zin is bijna beledigend voor Thatcher.![]()
Ik zie Bos als een groter gevaar dan Verdonk.
![]()
maar zie je dan niet... dat als vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij de gratie van of het wel of niet beledigend is...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:31 schreef BaajGuardian het volgende:
ja, dat is toch een wezenlijk..of om wat duidelijker te zijn.. Menselijk ?
als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee.
Jij mag dat denken en vinden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
verdonk is wouter bos in haar hoofd,
Dat denk ik toch echt wel.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:32 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ze zegt op te komen voor een groepen mensen die haar niet willen dus hoe bevoorderd ze nou de gang van zaken?, Moslimas moeten dr niet en seculiere NLers ook niet, dus in welke waan leef je dat AHA iets goed heeft gedaan voor NL, want serieus waar, ik betwijfel dus echt of ze ook maar iets goeds heeft gedaan.
Een belediging is pas een belediging als iemand zich beledigd voelt de fout zit dus niet bij degene die zijn eerlijke mening uit, maar bij de persoon die dat als een belediging opvat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:31 schreef BaajGuardian het volgende:
ja, dat is toch een wezenlijk..of om wat duidelijker te zijn.. Menselijk ?
als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee.
er is volgens mij niets mis mee om je beledigd te voelen... dat is een recht wat hoort bij de vrijheid van meningsuitingquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een belediging is pas een belediging als iemand zich beledigd voelt de fout zit dus niet bij degene die zijn eerlijke mening uit, maar bij de persoon die dat als een belediging opvat.![]()
alle beledigingen die bewust gemaakt worden zouden niet moeten kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar zie je dan niet... dat als vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij de gratie van of het wel of niet beledigend is...
dat de koran, bijbel dan ook verboden zouden kunnen worden.. omdat daar teksten in staan.. die ook beledigend zijn voor bepaalde mensen
of ben je dan heel selectief?…
dat als een moslim zich beledigd voelt door uitspraken van hirsi.. dat dat erg is .. en dat dat dan niet mag
maar als een homo zich beledigd voelt door uitspraken die in de koran staan.. dat dat dan wel weer mag?
Dus mijn vraag aan jou is… waar ligt de grens en wie gaat dan bepalen wat toelaatbare beledigingen zijn en ontoelaatbare?
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik reageerde dan ook op de post van BaajGuardian die het ánders stelde:quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
er is volgens mij niets mis mee om je beledigd te voelen... dat is een recht wat hoort bij de vrijheid van meningsuiting
het een kan niet zonder het ander... als je als beledigde .. maar accepteerd dat de belediger het recht heeft zijn mening te zeggen
opdat je je realiseert dat jou mening ook beledigend kan zijn voor een ander...
Waar ik dus vind dat je beledigd willen voelen zonder daarbij de bedoeling van de ander er bij in overweging te nemen - of iets ook beledigend is bedoelt - je eigen verantwoording is en niet die van de persoon die zijn mening uitte.quote:als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee
kijk als ik simpelweg zeg...: he jij gore klootzak".. dan is het in het algemeen wel duidelijk dat het beledigend is...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alle beledigingen die bewust gemaakt worden zouden niet moeten kunnen inderdaad.
daar vallen beledigingen dmv de bijbel of de koran ook onder, maar weet je wat de grap is, de propagandamachine.
de koran beledigd net zo min als de bijbel op dit moment, als je het over aggressief gedrag hebt in het middenoosten is daar een heel andere aanleiding voor dan het geloof.
het geloof is daarnaast wel het enige wat men nog op de been houd daar.
als je het over binnenland hebt is het te wijten aan de conditionering van ons eigen domme schuld mensen als makkelijke slaven binnen te halen, net zoals we nu met polen doen terwijl honderden tot duizenden zonder werk zitten, nederlanders dus.
die zogenaamde afgedankten zitten nu in nederland te broeien op een rasloos gevoel.
teksten in de bijbel en de koran zijn enkel beledigend wanneer ze te onpas voor dit ''doel'' gebruikt worden, ieder die zich daaraan schuldig maakt is provocerend bezig en heeft er dus een hand in dat mensen over de rooie kunnen gaan, dat lijkt me een feit.
theo van gogh gebruikte zijn bekendheid om te spuien, hij had eigenlijk gewoon meteen aangeklaagd en vastgezet moeten worden tot hij weer normaal kon doen, met respect dus.
je kunt moeilijk gedachtenpolitie gaan spelen en iedereen die in stress zit en makkelijk kan knappen uit de samenleving te pikken, want daar zijn er teveel van.
als het recht om te beledigen (want dat is dus de ware vorm van de vrijheids van meningsuiting)
normaal geacht word, is het echt ver heen met ons.
leg uit waar je je oprecht beledigt door voelt in de koran en waarom.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kijk als ik simpelweg zeg...: he jij gore klootzak".. dan ik het in het algemeen wel duidelijk dat het beledigend is...
maar als het gaat om inhoudelijke uitspraken over religie... tja.. dat is heel moeilijk te bepalen
de grap is bv dat jij zegt dat de bijbel en koran niet beledigend zijn... maar dat is jou persoonlijke mening
jij kunt niet voor een ander bepalen wat wel of niet beledigend is
ik kan niet voor jou uitmaken dat de uitspraken van hirsi niet beledigend zijn... dat is niet aan mij om te bepalen
net zo min als jij kunt bepalen dat teksten in de koran beledigend voor mij zijn... toch ?
ik gun jou de vrijheid om beledigd te zijn door de uitspraken van hirsi
maar gun jij mij ook de vrijheid om beledigd te zijn door de teksten in de koran
gun jij mij de zelfde rechten als de rechten die je jezelf toebedeeld... namelijk mag ik ook zelf bepalen wat voor mij beledigend is .. of bepaal jij dat ?
Tuurlijk niet, mensen om die reden vermoorden dát is wat niet kán.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
als het recht om te beledigen (want dat is dus de ware vorm van de vrijheids van meningsuiting)
normaal geacht word, is het echt ver heen met ons.
ik kan veel redenen bedenken. bvquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
leg uit waar je je oprecht beledigt door voelt in de koran en waarom.
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, mensen om die reden vermoorden dát is wat niet kán.
van gogh is vermoord, omdat iemand zijn uittingen niet kon relativeren...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.
dat is dus het hele verhaal wat ik probeer uit te leggen, je moet niet beledigen om het beledigen omdat het logisch is dat er altijd wel een persoon rondloopt dat door kan slaan.
als je anders wilt dan dat wil je geen samenleving maar een utopie die nooit zal komen.
(tenzij je 75% van de wereldbevolking uitmoord.)
Seculieren hebben niets aan dr, ze zorgt alleen voor commotie en andere zaken die we niet nodig hebben, als ze nog werkelijk iets goeds in de zin had dan allicht zou ik in zien dat ze iets probeerde te betekenen maar op dit moment is het alleen dat ze boos is op de Islam en dat maar zo breed mogenlijk moet laten uit meten, ze gewoon een politieke moslim-basher, maar het zit haar zo diep dat ze over lijken gaat (geen uitleg nodig).quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:40 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt wel.
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ze iets geweldigs heeft gedaan. Maar daar gaat het ook niet om. We hadden het hier toch over of het kan of niet?
O nee ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.
is geen logisch verhaal...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:27 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Seculieren hebben niets aan dr, ze zorgt alleen voor commotie en andere zaken die we niet nodig hebben, als ze nog werkelijk iets goeds in de zin had dan allicht zou ik in zien dat ze iets probeerde te betekenen maar op dit moment is het alleen dat ze boos is op de Islam en dat maar zo breed mogenlijk moet laten uit meten, ze gewoon een politieke moslim-basher, maar het zit haar zo diep dat ze over lijken gaat (geen uitleg nodig).
quote:De dood van Theo van Gogh werpt een schaduw over het land. Was de wind onder de vleugels van rechtse moslimhaters wat minder gaan waaien, nu stormt het. Acties tegen de regering – van de demonstratie tegen het vluchtelingenbeleid tot de massale actie tegen de bezuinigingsplannen – brachten rechts weer een beetje in het defensief, na jaren van agressie. De moordenaar van Van Gogh baant de weg voor een verharding van de aanval op migranten. Het was geen toeval dat juist Verdonk op de lawaaidemonstratie in Amsterdam namens de regering sprak. De boodschap was duidelijk: je ben voor ons of tegen ons.
Staat het vrije woord op het spel? Neen. Het is 2004, en niet 1933. Zelfs de AIVD komt niet verder dan een groep van 150 fundamentalisten. De echte dreiging komt van hen die om een reactie schreeuwen. Onder het mom van de verdediging van de vrijheid van meningsuiting gebruikt rechts – Wilders, Van Aertsen, Verdonk, etcetera - de moord op van Gogh om de geesten rijp te maken voor een keihard terugslaan. Het is een houding die Van Gogh aangemoedigd had – ook hij vond dat er maar een weg was: zijn weg. Hij verdedigde de racistische visie dat de westerse cultuur superieur is. Hij steunde de regering in zijn aanval op vluchtelingen en migranten. ‘Hou je rug recht’, bemoedigde hij Verdonk.
Enthousiast word de gewenste respons voorbereid. Er wordt bepleit de middelen van de AIVD uit te breiden en de grenzen op het vlak van burgerrechten op te rekken. In toenemende mate wordt de Marokkaanse gemeenschap in zijn geheel verantwoordelijk gehouden. De werkelijkheid is dat de moordenaar van Van Gogh een fundamentalist is. Hij behoort tot een groep die zich tot doel stelt islamitische en autochtone Nederlanders tegen elkaar op te zetten. Hij heeft vrienden, maar is niet representatief voor de moslimgemeenschap. Des te angstaanjagender hoe die gemeenschap - net als links bij de moord op Fortuyn - de maat wordt genomen.
Er heerst in Nederland een klimaat van afrekening en onverdraagzaamheid. Ook aan de kant van radicale moslims. Kritiek op hun geloof; een confronterende film over huiselijk geweld; een vrouw die openlijk afstand neemt van haar godsdienst – de tere zieltjes van sommige gelovigen werden diep gekwetst. Stel je voor, Koranteksten op een bloot vrouwenlichaam. Wie dat doet, moet dood! En dus stapte de jonge strijder - zich in Irak of Palestina wanend – die ochtend op zijn fiets, maakte een eind aan het leven Van Gogh en stortte zich in een zelfmoordactie tegen de politie. Je bent voor of je bent tegen.
Die daad wordt absoluut niet gerechtvaardigd door het klimaat in dit land. Maar Verdonk en Balkenende en de hele rechtse kliek brengen wel het soort mensen voort dat zich erdoor gerechtvaardigd voelt.
ach ja, relativeren he,... relativeren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:31 schreef BaajGuardian het volgende:
‘Het ruikt hier naar caramel. Vandaag verbranden ze alleen de joden die aan suikerziekte lijden.’
‘de vijfde colonne van de geitenneukers’, ‘getijsem uit Allah’s riolen’.
Haar ouders waren tegen besnijdenis, dat is gedaan door haar grootmoeder toen haar vader in het buitenland was ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:37 schreef Lieve het volgende:
Haar vader heeft haar gruwelijk verminkt!
haar ouders waren gescheiden, ze llefde bij haar moeder, en die zat erop aan te dringen dat zij eerst zou gaan studeren alvorens te gaan trouwen om te zorgen dat ze onafhankelijk kon zijn .. bijzonder barbaars en gruwelijk, ja hoorquote:Maar de vlucht van de gruwelijkheden die je familie tegen je uitvoert
mis poes, ze was erkend politiek vluchteling in kenia, onder haar echte naam zou ze meteen terug zijn gestuurd .. en bang is ze nooit geweest, voor niemand niet van haar familie, diegene die haar toen begeleidt heeft tijdens de integratie vertelde dat ze geregeld contact had met haar vader, en daarnaast verschijn je dan ook niet breeduit op TV, ze heeft/had hier immers familie wonenquote:en waar je voor vlucht ontnemen je niet het recht om onder je eigen naam ( ook al is dat je familienaam) en onder je eigen geboortedatum en onder je door je geboorte verkregen levenrecht verder te leven!
ooh .. we hebben haar gedwongen om een valse identiteit op te geven .. dat is nieuw voor mij .. hoe durfen wijquote:Ayaan komt uit een oud geslacht en dat de gruwelijkheden haar in haar leven hebben gedwongen om onder te duiken geeft mensen uit de regering niet het recht om haar haar eigen identiteit blijvend te onthouden! Zij heeft recht om zichzelf te mogen zijn! Helemaal! Met haar eigen naam in haar paspoort!
als ik je goed begrijp.. voel je je in een hoekje geduwd.. als moslim zijndequote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:33 schreef BaajGuardian het volgende:
mooi stukje over verdonk en theo van goghs vrije meningsuitingvrije beledigingsuiting
[..]
Waar in mijn reply ontzeg ik haar dat recht dan?, je hebt recht op je eigen mening deze mag je uitspreken, maar zodra het hele land deze mening kan aanhoren moet je wel eerst eens goed nadenken over de consequenties.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
is geen logisch verhaal...
je neemt het haar kwalijk dat er moslim extremisten bestaan die van gogh hebben vermoord
onzin dus... je hebt principes of niet
je bent voor de vrijheid van meningsuiting en democratie of niet
er is geen tussenweg.... wat mij betreft...
je hoeft het niet met haar eens te zijn.. als je maar principieel haar recht op meningsuiting erkent.
Wie dat niet doet.. heeft volgens mij zelf geen recht op spreken..
Immers als je zelf gebruik wilt maken van je recht op vrije meningsuiting.. ( wat iedereen in dit forum doet)… dan moet je dat recht ook een ander gunnen
BG als moslim......quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als ik je goed begrijp.. voel je je in een hoekje geduwd.. als moslim zijnde
toen newton... de wet van de zwaartekracht bedacht en publiseerde.. was de kerk erg beledigdquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Waar in mijn reply ontzeg ik haar dat recht dan?, ik zeg alleen dat als je een mening hebt mag je uitspreken, maar zodra het hele land deze mening kan aanhoren moet je wel eerst eens goed nadenken over de consequenties.
Dat klopt, maar je kunt ook weten dat als mijn mening zou zijn dat ik negers zou haten en door een of andere ghetto ga lopen met een bord dat men me zou lynchen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
toen newton... de wet van de zwaartekracht bedacht en publiseerde.. was de kerk erg beledigd
.. toen men ontdekte dat de aarde niet plat was maar rond.. was de kerk erg beledigd
ja .. ik zie het nu... soms kun je beter de ander ontzien.. en niet je mening zeggen...
immers als je op de brandstapel beland... en verbrand word als een heks.. is het je eigen schuld
ja hoor.. zo is het..... je moet zelf nadenken over de consequenties.. mmmm![]()
net zoiets als dat een sexy meisje verkracht wordt.. dat het haar eigen schuld is... moet ze maar niet zo sexy zijn...
ja. zo lust ik er nog wel een paar
de dader is altijd verantwoordelijk..voor zijn eigen daden... dat is mijn mening
hoe kom jij aan het idee dat hirsi schreeuwtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:58 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt ook weten dat als mijn mening zou zijn dat ik negers zou haten en door een of andere ghetto ga lopen met een bord dat men me zou lynchen.
Je kunt een kwestie in een respectvolle dialoog brengen of gewoonweg gaan lopen schreeuwen, ik weet nu al dat een dialoog veel effectiever is, iederen kan zijn haar mening verkondigen, onderbouwen en wellicht zelfs aan passen, door eenzijdig geschreeuw komt er niets goeds van.
daar werkt de media wel aan mee om zo-een beeld te creeeren, in de samenleving zelf is het best te doen hoor, met moslims in discussie. (dan moet men ook niet de jeugd en de echte moslims generaliseren want dat zijn twee verschillende, al zie je dat oh zo vaak dat omdat de turkse/marrokaanse reljeugd dit en dat doet, het ''de moslims'' weer zijn, het zijn geen moslims maar een product van nederlandse conditionering.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als ik je goed begrijp.. voel je je in een hoekje geduwd.. als moslim zijnde
en dat is jammer...
ik weet .. er is discriminatie... en mensen zijn in staat heel naar te doen... tegen een ander...
maar zie je niet.. dat de reacties van vele moslims op bv van gogh en hirsi.. averrechts werken
zie ook de cartoon rellen...
moslims laten zich naar mijn mening ook in het verdom hoekje zetten... door zo extreem beledigd te zijn door een hirsi of van gogh
door de extreme reactie... isoleren de moslims zich... en dat vind ik jammer
1 land 1 samenleving.... moslim.. zet je zelf niet in het verdomhoekje
niemand zal met je samen durven te werken... als men bang is je te beledigen
quote:To perpetuate their claim of deserved superiority over the masses, the rulers of the past have explored innumerable ways to achieve their goals, both subtle and violent. One method has been recognised as being the most effective and has been employed by the ruling aristocracy throughout the world since pre-history right up to the present day through governments, businesses and monarchies. That is, by keeping the masses in ignorance of their true potential and power; to keep them at a low level of education, preoccupying their minds away from who they truly are from birth; to manipulate them via a systematic education programme, in all areas of their existence, into channelling their lives in pursuit of handing over power to their rulers. If this can be done in such a way that the masses have no recourse and believe this condition to be the only way to live, then they will be highly unlikely to challenge the status quo.
Attaturk.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:02 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
hoe kom jij aan het idee dat hirsi schreeuwt
en waarom denk jij dat moslimextremisten een dialoog willen ...
jij bent in hun ogen een perverse ongelovige hond die dood moet... dus
noem jij eens een voorbeeld van iemand die succesvol in staat is geweest kritiek te uitten op de islam. .zonder vergruist te worden?
kritiek op de islam is not done binnen de islam...
Lief en onschuldig.. jij bent vast een van de personen die het hardst schreeuwde om retaliatie tijdens de moord op van Gogh.. neerkijken op ongelovige moet je niet, ook niet op gelovige, je moet pas neer kijken op iemand als hij/zij slecht is als mens, daarnaast is religie wel altijd een slechte zaak, geloof niet.quote:en zo'n lief en onschuldig, niet gewelddadig meisje als hirsi.. wordt neergezet als een monster die ... tja.. hoe blind kun je zijn.. in je woede/neerkijken op ongelovigen
ja.. klopt... .. die man had het goed gezien.. en heeft de scheiding tussen kerk en staat aangebracht in turkeije...quote:
Scheiding tussen kerk en staat is nog steeds iets wat de Islam niet wilt, hierdoor dus had Attaturk (een Moslim zelf) kritiek op de Islam en hij wordt nog steeds geprezen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja.. klopt... .. die man had het goed gezien.. en heeft de scheiding tussen kerk en staat aangebracht in turkeije...
ik ben eigenlijk benieuwd hoe hij dat voorelkaar gekregen heeft
maar of hij nou populair is bij moslims... weet ik niet zo ...
nee hoor. ik ben altijd heel beheerst.. en probeer niet toe te geven aan primitieve emoties.. daar sta ik boven... ik ben beschaafd....quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Attaturk.
[..]
Lief en onschuldig.. jij bent vast een van de personen die het hardst schreeuwde om retaliatie tijdens de moord op van Gogh..
ik zie niet wat er te juigen valt om welke staat dan ook maar goed.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja.. klopt... .. die man had het goed gezien.. en heeft de scheiding tussen kerk en staat aangebracht in turkeije...
ik ben eigenlijk benieuwd hoe hij dat voorelkaar gekregen heeft
maar of hij nou populair is bij moslims... weet ik niet zo ...
hmz .. ik denk dat ze wel besneden is, ze zit daar met haar vriend en die schrijver en later refereerd hij aan haar besnijdenis .. en gezien dat ik "die kringen" een beetje ken uit die tijd meen ik te mogen zeggen dat ook dat in alle openheid over de tafel is gegaan ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:59 schreef gelly het volgende:
Sja, het is misschien niet een helemaal frisse vraag, maar is Ali wel besneden ? Het is wat mij betreft net zo geloofwaardig als de rest van haar 'levensverhaal'.
kun je dat ook onderbouwen...uitleggen.. ik snap dat niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik zie niet wat er te juigen valt om welke staat dan ook maar goed.
goddenloosheid is namelijk een zwakte in het begrip van geschiedenis.
dan ken jij het ware aardverhaal niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:18 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kun je dat ook onderbouwen...uitleggen.. ik snap dat niet.
ik dacht altijd dat goddeloosheid een teken van beschaving is en goede educatie, welvaart
geloof in goden is onwetendheid.. bijgeloof
is er zoiets als het ware aardverhaal? is dat een wetenschappelijk iets.. of een religieus iets?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan ken jij het ware aardverhaal niet.
(de bijbel overigens ook niet aangezien het nieuwe testament zodanig is vervormd door de kerken, en het oude voor 60% of mischien meer verbrand is omdat het niet begrepen werd door de kerken.)
mischien ook eens goed dat je gaat lezen over de sumerische en babylonische beschaving.
Ik wil nog steeds weten waar ik dit citaat terug kan vinden!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
ik ben joods, ben met beiden het christelijk en joodse geloof opgevoed, ben nu atheistisch sumerist.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:23 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
is er zoiets als het ware aardverhaal? is dat een wetenschappelijk iets.. of een religieus iets?
heb je link
ik krijg het altijd wel een beetje benauwd als iemand claimt het ware verhaal te kennen?
Wat voor religie hang jij aan .. mag ik dat weten?
Ik ben dus atheïst die gereformeerd opgevoed is
ik zal het eens opzoeken, had daar nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik ben joods, ben met beiden het christelijk en joodse geloof opgevoed, ben nu atheistisch sumerist.
oftewel geloofsonderzoeker op basis van Sumer.
letterlijk ook, de basis van alle geloven.
ik heb wel een redelijke link voor je ter onderbouwing van de goden in die tijd, waar alle huidige geloven dus van afgeleid zijn.
http://www.earth-history.com/Earth-09.htm
dat zei ze in die homevideo'squote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:25 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds weten waar ik dit citaat terug kan vinden!
sumerist.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zal het eens opzoeken, had daar nog nooit van gehoord
maar je onderzoekt dus religies, maar gelooft niet in een opperwezen. immers je bent atheïstisch?
oh , voor mij is iedereen die in een opperwezen gelooft (die de mensen heeft geschapen), religieusquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
sumerist.
voor gelovigen waarschijnlijk atheist.
mooie link .. thnx ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben joods, ben met beiden het christelijk en joodse geloof opgevoed, ben nu atheistisch sumerist.
oftewel geloofsonderzoeker op basis van Sumer.
letterlijk ook, de basis van alle geloven.
ik heb wel een redelijke link voor je ter onderbouwing van de goden in die tijd, waar alle huidige geloven dus van afgeleid zijn.
http://www.earth-history.com/Earth-09.htm
Dat ze een negerin is.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:39 schreef schatje het volgende:
Wat heeft ze nou eigenlijk nou niet gelogen? Wat is wel waar?
dat weet je niet he, bij zwarte pieten weet je het ook nooit..quote:
Dan zul je toch 50 minuten moeten vrijmaken om de uitzending te bekijken.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:25 schreef mariatrepp het volgende:
Ik wil nog steeds weten waar ik dit citaat terug kan vinden!
tja .. goeie vraag .. zou zij het zelf nog weten ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:39 schreef schatje het volgende:
Wat heeft ze nou eigenlijk nou niet gelogen? Wat is wel waar?
quote:LEVE de moedige en zeer te respecteren Ayaan! Laat de haagse pluchekonten en je 'buren' maar sterven. Daar zal geen traan om gelaten worden, die stelden in beginsel al niets voor!
_______________________________________________________________________________quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Haar ouders waren tegen besnijdenis, dat is gedaan door haar grootmoeder toen haar vader in het buitenland was ..
_________________________________________________________________________________
Ach..... dat kon lieve Paps dan niet voorkomen dan toch? dat was dan niet zijn schuld hoor! Dat ze even door een ander familielid is verminkt in zijn afwezigheid. Wat triest is dat zeg! Dan moet ze dat haar familie maar niet kwalijk nemen dan. Ze waren er immers op tegen dat hun dochter nu besneden haar levenlang verder moet? Tja.... wat .... zielig voor die ouders dat hun kind als kind ( in afhankelijkheid levend tussen en met mensen die haar tegen deze middeleeuwse denkbeelden dienden te beschermen! Misschien door het bespreekbaar te maken,krijgen houden? ) Pfff, wat zal dat de wonden hebben verlicht zeg, dat haar oma de boosdoener was. Dat dat in haar familie mogelijk was. Misschien geloof je morgen wel dat... het haar eigen schuld was?
[..]
haar ouders waren gescheiden, ze llefde bij haar moeder, en die zat erop aan te dringen dat zij eerst zou gaan studeren alvorens te gaan trouwen om te zorgen dat ze onafhankelijk kon zijn .. bijzonder barbaars en gruwelijk, ja hoor
________________________________________________________________________________
Had haar moeder redenen om te scheiden? Wete je dat? Was jij daar, daarbij? Had die moeder op dat moment de moed die Ayaan zo siert ook? Wist de moeder van de intelligentie van haar kind en was er dus naast barbaarse verminking ook sprake van liefde? Van kennen en gekend worden? Misschien is daar in oorsprong de behoefte aan erkenning van het individu, het aangaan van verantwoordelijkheid nemen en dragen, van autonomie in haar leven wel ontstaan.
Dat een studie als stap naar onafhankelijkheid door haar moeder is aangedragen is knap verstandig!
[..]
mis poes, ze was erkend politiek vluchteling in kenia, onder haar echte naam zou ze meteen terug zijn gestuurd .. en bang is ze nooit geweest, voor niemand niet van haar familie, diegene die haar toen begeleidt heeft tijdens de integratie vertelde dat ze geregeld contact had met haar vader, en daarnaast verschijn je dan ook niet breeduit op TV, ze heeft/had hier immers familie wonen
________________________________________________________________________________
ERKEND....? Onder een valse identiteit? Als niet jezelf? Hoezo... erkend als politiek vluchteling! Erkenning is dat je gekend bent onder je eigen identiteit. Als jezelf! Met je eigen naam en geboortedatum en achtergrond openlijk naar buiten treden als JIJ! Dat is erkenning. De naam zegt dat al!
[..]
ooh .. we hebben haar gedwongen om een valse identiteit op te geven .. dat is nieuw voor mij .. hoe durfen wij
en dat laatste zinnetje, waar is dat goed voor ?quote:Ach..... dat kon lieve Paps dan niet voorkomen dan toch? dat was dan niet zijn schuld hoor! Dat ze even door een ander familielid is verminkt in zijn afwezigheid. Wat triest is dat zeg! Dan moet ze dat haar familie maar niet kwalijk nemen dan. Ze waren er immers op tegen dat hun dochter nu besneden haar levenlang verder moet? Tja.... wat .... zielig voor die ouders dat hun kind als kind ( in afhankelijkheid levend tussen en met mensen die haar tegen deze middeleeuwse denkbeelden dienden te beschermen! Misschien door het bespreekbaar te maken,krijgen houden? ) Pfff, wat zal dat de wonden hebben verlicht zeg, dat haar oma de boosdoener was. Dat dat in haar familie mogelijk was. Misschien geloof je morgen wel dat... het haar eigen schuld was?
gut gut .. een hoop zalvende rethoriek, maar wat zeg je nu eigenlijk .. dat ze niet van haar kind hield omdat ze het bij oma op visite liet gaan, maar voor de rest is het misschien een verstandige vrouw ?quote:Had haar moeder redenen om te scheiden? Wete je dat? Was jij daar, daarbij? Had die moeder op dat moment de moed die Ayaan zo siert ook? Wist de moeder van de intelligentie van haar kind en was er dus naast barbaarse verminking ook sprake van liefde? Van kennen en gekend worden? Misschien is daar in oorsprong de behoefte aan erkenning van het individu, het aangaan van verantwoordelijkheid nemen en dragen, van autonomie in haar leven wel ontstaan.
Dat een studie als stap naar onafhankelijkheid door haar moeder is aangedragen is knap verstandig!
in kenia, ja, daar was zij al heel wat jaartjes herkend politiek vluchteling onder haar eigen naam .. daar heeft zij op de basisschool en voortgezet onderwijs gezetenquote:ERKEND....? Onder een valse identiteit? Als niet jezelf? Hoezo... erkend als politiek vluchteling! Erkenning is dat je gekend bent onder je eigen identiteit. Als jezelf! Met je eigen naam en geboortedatum en achtergrond openlijk naar buiten treden als JIJ! Dat is erkenning. De naam zegt dat al!
Laat jij een kind achter bij iemand van wie je weet dat hij/zij er denkbeelden op na houd die niet de jouwe zijn. Zonder bescherming? Laat jij je dochter achter bij Dutroux? Laat jij je kind achter in het beheer van of onder het bewind van iemand die middeleeuwse verminking van je kind als noodzaak ziet? Terwijl je zelf al genoegen neemt met een sneetje in haar clitoris? Laat jij je kind achter bij een familielid dat zich overgeeft aan zaken die zo gruwelijk zijn dat ze zelf jou te ver gaan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:00 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat laatste zinnetje, waar is dat goed voor ?
en ja, het is voor haar ouders ook verschrikkelijk dat ze haar niet konden beschermen voor een eeuwenoude afrikaanse gewoonte, maar dat kan jij je waarschijnlijk nog niet eens indenken ..
vertel dan eens in al je wijsheid hoe ze dat hadden moeten doen .. haar opsluiten in een kamertje, contact met familieleden ontzeggen, hij had moeten ophouden met werken om zijn dochter constant te kunnen bewaken misschien ?
Zei ze dit in Profiel? En is dit ook te bekijken op het net?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
Ja, over een paar dagen staat de aflevering op deze site als het goed is: http://reporter.kro.nl/uitzendingen/uitzendingenoverzicht.aspxquote:Op zondag 21 mei 2006 00:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zei ze dit in Profiel? En is dit ook te bekijken op het net?
Thanks dudequote:Op zondag 21 mei 2006 00:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, over een paar dagen staat de aflevering op deze site als het goed is: http://reporter.kro.nl/uitzendingen/uitzendingenoverzicht.aspx
Met haar emancipatie-strijd komt ze nu eenmaal in aanraking met fundi's diequote:Op zondag 21 mei 2006 00:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zei ze dit in Profiel? En is dit ook te bekijken op het net?
Dit bewijst trouwens dat ze met een kruistocht tegen de Islam bezig is (voor mensen die nog steeds beweren dat ze een emancipatie strijd levert)
tjeez, alweer zo'n hoop zalvende rethoriek ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:41 schreef Lieve het volgende:
Laat jij een kind achter bij iemand van wie je weet dat hij/zij er denkbeelden op na houd die niet de jouwe zijn. Zonder bescherming? Laat jij je dochter achter bij Dutroux? Laat jij je kind achter in het beheer van of onder het bewind van iemand die middeleeuwse verminking van je kind als noodzaak ziet? Terwijl je zelf al genoegen neemt met een sneetje in haar clitoris? Laat jij je kind achter bij een familielid dat zich overgeeft aan zaken die zo gruwelijk zijn dat ze zelf jou te ver gaan?
Misschien ben je echt niet helemaal op de hoogte, maar het is gebruikelijk om je kind te beschermen tegen de mensen die jouw kind willen verminken. Overal, in ieder land, in iedere cultuur. Dat is basic.
Daarnaast huwlijk je je kind niet uit nadat je kind dit gruwelijks al hebt laten overkomen. Als je het erg vind dat je je kind niet hebt kunnen beschermen en het kind kon zichzelf niet verweren of beschermen dan huwlijk je haar niet uit. Dan ben je eindelijk eens verantwoordelijk en neem je je verantwoordelijkheden serieus. Je kind als handelswaar uitleveren, overleveren, uithuwlijken is dat niet.
idd, en het is ronduit schandalig dat die mensen toen niet de consequenties hebben getrokken die ze hadden moeten trekken .. haar nederlanderschap ontnemen, en gezien het feit dat ze ook bij binnenkomst had gelogen de A-status ontnemen en linea recta terug naar kenyaquote:Ayaan koos overigens niet! Zij heeft zich meerdere malen tegenover gezagsdragers en handhavers van wetten en regels uitgelaten over haar leugen.
tja, dat krijg je héquote:Naar nu blijkt heeft ze het ook nodig gehad om als zichzelf door het leven te gaan omdat ze een Email adres met haar echte naam had en haar naam opschreef in haar boek. wat zal ze verlangd hebben haar werkelijke naam in een paspoort en op haar boek te zien staan!
huh, zij kiezen toch niet voor haar, ze steunen haar alleen in haar leugen zodat ze het land niet uithoeft .. uiteraard voor eigen gewin, daar niet van .. maar anyway heeft niemand daar een toverstokje of zo waardoor ze van de ene dag op de andere onder een andere naam verder kanquote:Maar bij de bekendmakingen kiezen de mensen die over het recht en de wetten in dit land gaan voor jou dat je onder die valse andere naam en geboortedatum moet wonen en werken en dat dat goed is, dat dat democratie is. Ayaan liet het weten en de leden van de tweede kamer deden alsof ze erlangs wegkeken. Ik hoor je wel, maar doe alsof het er niet is Ayaan. Dat noemen wij dan democratie. Wij mogen hier wel als onszelf zijn en jij mag dat niet Ayaan? Onze naam en onze gebortedatum staat wel in ons paspoort en jouw naam en jouw geboortedatum bij jou niet Ayaan.
je snapt het niet of je wil het niet snappen ?quote:Alleen zo was het mogelijk in Kenia en alleen zo was het in Nederland? Wat een flauwekul!
sniffen, snuiven, natrappen ? waar heb je het over .. die vrouw wordt gevraagd of ze iets gemerkt heeft van angst voor familie .. nou nee, ze had geregeld contact met haar familie en ook met haar vader heeft ze geregeld gebeld en briefen gewisseldquote:Inburgeren is ook helpen en niet sniffen, snuiven en je natrappen als niemand je dat verteld!
uhm, je hebt blijkbaar deze uitzending niet gezien ?quote:dat je hier niet net zoals in Kenia onder een andere naam moet leven voor je veiligheid. Want wie kent veiligheid zo weinig als Ayaan? Ik heb geen oma die mij verminkt als ik bij haar achtergelaten ben en ik heb geen sterke mannen die mij beschermen om mij heen. Ik kan namelijk gaan en staan waar ik wil. Net als het merendeel van de leden van de tweede kamer.
haar vertrek naar de States .. dat is een feit om te vieren .. ga je privéoorlog tegen je eigen fanatisme waarvan je de koran de schuld geeft maar lekker botvieren bij die islamofoben daarquote:Ik ben blij dat het nu anders mag worden voor Ayaan. dat ze nu eindelijk pas echt vrij mag zijn! Dit is een feit om te vieren!
Verbijsterend hoor, dat er nog steeds mensen zijn die de vrijheid van meningsuiting willen opofferen om de lieve vrede te bewarenquote:Op zondag 21 mei 2006 01:04 schreef moussie het volgende:
[..]
tjeez, alweer zo'n hoop zalvende rethoriek ..
maar ik had het niet over je kind bij Dutroux achterlaten, ik had het over haar oma, en je kan toch aannemen dat daarmee afspraken zijn gemaakt .. en dat die zich niet daaraan zou houden kan niemand voorzien ..
of zou jij op je moeder afstappen en zeggen : ma, je krijgt je kleinkind niet te zien want je bent misschien niet te vertrouwen.
Voor de rest, dat uithuwelijken daar is een gewoonte, klopt, hier is het de gewoonte om je partner zelf te kiezen .. beide systemen hebben hun voor- en nadelen, maar anyway is het niet aan mij om een oordeel uit te spreken over hoe ze het daar doen ..
En of zij idd op zo'n manier is uitgehuwelijkt als zij nu voor zit te stellen, ik hebzo mijn twijfels, het scheiden ging immers makkelijk zat, minder poespas dan zo'n europeese scheiding
en nogmaals, als je je wil verbergen voor je man ga je niet breeduit op TV terwijl je familieleden in het land hebt wonen
[..]
idd, en het is ronduit schandalig dat die mensen toen niet de consequenties hebben getrokken die ze hadden moeten trekken .. haar nederlanderschap ontnemen, en gezien het feit dat ze ook bij binnenkomst had gelogen de A-status ontnemen en linea recta terug naar kenya
maar nog steeds had ze die stap zelf kunnen zetten, niemand die haar dwong om dat niet te doen, en inmiddels was ze lang en breed gescheiden dus die vlieger gaat ook niet meer op
[..]
tja, dat krijg je hé
[..]
huh, zij kiezen toch niet voor haar, ze steunen haar alleen in haar leugen zodat ze het land niet uithoeft .. uiteraard voor eigen gewin, daar niet van .. maar anyway heeft niemand daar een toverstokje of zo waardoor ze van de ene dag op de andere onder een andere naam verder kan
[..]
je snapt het niet of je wil het niet snappen ?
ze was herkend vluchteling ayaan hirsi magan in kenia, en hier herkend vluchteling ayaan hirsi ali, als zij haar echte naam had opgegeven had zij terug gemoeten ..
en kom nou niet met dat uitgehuwelijkt verhaal, ayaan zou terug gestuurd worden naar haar moeder in kenia en die wou om te beginnen al niet dat ze ging trouwen maar studeren, was toen al lang gescheiden en een zelfstandige vrouw
[..]
sniffen, snuiven, natrappen ? waar heb je het over .. die vrouw wordt gevraagd of ze iets gemerkt heeft van angst voor familie .. nou nee, ze had geregeld contact met haar familie en ook met haar vader heeft ze geregeld gebeld en briefen gewisseld
[..]
uhm, je hebt blijkbaar deze uitzending niet gezien ?
anders had je gezien dat ayaan deze keuze bewust heeft gemaakt en de gevolgen van begin af aan overzag ..
ik weet dat ik een heleboel mensen heel erg boos ga maken .. maar waar moet ik anders over schrijven .. dat waren haar woorden
[..]
haar vertrek naar de States .. dat is een feit om te vieren .. ga je privéoorlog tegen je eigen fanatisme waarvan je de koran de schuld geeft maar lekker botvieren bij die islamofoben daar
Staat al op uitzendinggemist :quote:Op zondag 21 mei 2006 00:41 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ja, over een paar dagen staat de aflevering op deze site als het goed is: http://reporter.kro.nl/uitzendingen/uitzendingenoverzicht.aspx
quote:Op zondag 21 mei 2006 01:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Verbijsterend hoor, dat er nog steeds mensen zijn die de vrijheid van meningsuiting willen opofferen om de lieve vrede te bewaren
Dan begrijp je dus echt niet waar het hier om gaat, welke principes hier op het spel staan
![]()
ja hoor .. je moet een ayaan fan zijn om te kunnen snappen waarover het gaat, en omdat ik dat overduidelijk niet ben snap ik ook niet welke principes op het spel staan .. pff ..quote:Op zondag 21 mei 2006 01:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Verbijsterend hoor, dat er nog steeds mensen zijn die de vrijheid van meningsuiting willen opofferen om de lieve vrede te bewaren
Dan begrijp je dus echt niet waar het hier om gaat, welke principes hier op het spel staan
![]()
iedereen mag van mij zijn mening geven.. tenzij je oproept tot geweld.. zoals de nazi's en moslimextremistenquote:Op zondag 21 mei 2006 01:20 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Kom op voor Neo-Nazi's! die mogen immers hun mening niet geven..![]()
je hoeft geen ayaan fan te zijn, om de vrijheid van meningsuiting een belangrijk recht te vinden, waar je voor moet opkomenquote:Op zondag 21 mei 2006 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor .. je moet een ayaan fan zijn om te kunnen snappen waarover het gaat, en omdat ik dat overduidelijk niet ben snap ik ook niet welke principes op het spel staan .. pff ..
kan het nog kortzichtiger ..
Mag het wel zo zijn dat je de rechtsstaat het hoogste goed vindt van de Nederlandse samenleving?quote:Op zondag 21 mei 2006 08:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
je hoeft geen ayaan fan te zijn, om de vrijheid van meningsuiting een belangrijk recht te vinden, waar je voor moet opkomen
je hoeft geen ayaan fan te zijn om de nederlandse grondwet te respecteren
ik beweer nergens dat je een fan van haar moet zijn om dit te begrijpen, dat maak jij er van
quote:Op zondag 21 mei 2006 02:11 schreef Ryan3 het volgende:
, [quote]alleen is zij, ja toch misbruikt door heren die voornamelijk beïnvloed zijn door Carl Schmidt.
Ja dat zal ik doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:29 schreef Nuoro het volgende:
Daar is in dit topic anders wel al antwoord op gegeven hoor...
Het is namelijk geen publicatie, maar het is een uitspraak die ze in een van de in de betreffende KRO-uitzending vertoonde 'home-video's' deed.
Je kunt dus het beste even die uitzending terug kijken en dat gedeelte uittypen.
Hou eens op met haat zaaien.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mag het wel zo zijn dat je de rechtsstaat het hoogste goed vindt van de Nederlandse samenleving?
Als AHA een onbekende somalische asielzoeker zou zijn geweest was hij/zij het land al uitgetrapt en degene die hier om het hardst AHA verdedigen hadden dan vermoedelijk staan juichen en vol trots 'onze Rita' gefeliciteerd.
AHA's vrijheid van meningsuitting wordt en is nooit beperkt en wat betreft haar sterven in haar strijd, whatever, het zoveelste voorbeeld van slachtoffergedrag, mevrouw had ver voor dat de hele leugens affaire uitkwam al haar vertrek uit Nederland gepland.
Jij voert gewoon een verborgen agenda.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:52 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Carl Schmitt!
Maar je hebt helemaal gelijk.Heb je ook opgemerkt dat AHA naar de AEI, dus de grote broer van de Burke Stichting vertrekt?
Kan jij me misschien helpen met het citaat van deze topic, (dat AHA wil sterven enz)
Ik vind dat nergens terug, maar het zou belangrijk zijn voor mij om het te kunnen citeren. Het steunt natuurlijk de centrale these van mijn onderzoek, dat de verlichtingsfundamentalisten in hun fanatisme meer en meer op de moslimfundamentalisten lijken.
.
Dus leg eens uit ?quote:
Je kunt het beste iemand een racist noemen als ie ook daadwerkelijk aan de omschrijving voldoet, die kun je even opzoeken in de van Dale.quote:
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:28 schreef BaajGuardian het volgende:
Iemand het voorzien heeft op mensen met een andere huidskleur is een racist.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:53 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je kunt het beste iemand een racist noemen als ie ook daadwerkelijk aan de omschrijving voldoet, die kun je even opzoeken in de van Dale.
Dan vrees ik dat de opmerkingen die jij maakt vele malen meer over jouw persoon zeggen dan over wie dan ook. Begrijpend lezen is schijnbaar ook al niet meer wat het geweest is.quote:
Denk nou ff na : moslims hebben wat tegen Ayaan vanwege haar uitpsraken over de islam ensow, NIET vanwege haar huidskleur of het ras waartoe ze behoort.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:03 schreef typtypo het volgende:
[..]
Iemand het voorzien heeft op mensen met een andere huidskleur is een racist.
Dat is dagelijks te zien hoeveel moslims Hirshi voor van alles uitmaken.
Voor mij zijn het stuk voor stuk racisten.
Kan er niets anders van maken.
Nog erger: Duitse!!quote:Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef typtypo het volgende:
[..]
Jij voert gewoon een verborgen agenda.
Moslima?
oh, is dat zo.. wordt ze niet bedreigd met de dood, is haar vriend van gogh niet vermoordquote:Op zondag 21 mei 2006 09:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
AHA's vrijheid van meningsuitting wordt en is nooit beperkt
en dat is dus wat ayaan in onze maatschappij heeft aangericht .. het "wie niet voor ons is is tegen ons" syndroom ..quote:Op zondag 21 mei 2006 12:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh, is dat zo.. wordt ze niet bedreigd met de dood, is haar vriend van gogh niet vermoord
hallo.. in wat voor wereld leef jij.. natuurlijk word ze wel beperkt.. en onder druk gezet om haar mond te houden...
godverdomme zeg.. hoe stom kun je zijn.. de onnozelheid zeg.. flikker toch een eind op met je moslimextremistenvriendjes
![]()
ik bedreig niemand met de dood,quote:Op zondag 21 mei 2006 13:05 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus wat ayaan in onze maatschappij heeft aangericht .. het "wie niet voor ons is is tegen ons" syndroom ..
nogmaals, je hoeft geen ayaan fan te zijn om de principes en achtergronden te snappen, voor een verlichting binnen het islam te zijn, tegen geweld voor vrouwen, al dan niet vanuit een religieuze achtergrond ..
en ja, ik ben wel voor vrije meningsuiting, ik vind het verschrikkelijk als mensen monddood worden gemaakt omdat ze een andere mening verkondigen .. mijnheer "flikker toch op naar je moslimextremistenvriendjes" .. je zou wel eens je hand in eigen boezem mogen steken en erover nadenken hoe makkelijk jij iemand anders monddood wil maken ..
maar ja, zelfreflectie is idd iets wat bij al die verschillende fanatici ontbreekt .. al dan niet islamitisch
Nou leg het nog maar eens uit dan.quote:Op zondag 21 mei 2006 11:47 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Nog erger: Duitse!!
Ik heb je al eerder uitgelegd wat mijn zeer open agenda is!
ik hoef het me niet voor te stellen, ik weet het .. weliswaar niet jarenlang maar evengoed ..quote:Op zondag 21 mei 2006 13:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik bedreig niemand met de dood,
kun je je voorstellen hoe het voor hirsi is om al jarenlang ondergedoken te zijn, constant met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die een ander niet aanstaat
ik kan het verschil echt wel zien, ik heb eerder het idee dat al die ayaan fans elk gevoel voor perspectief kwijt zijn geraakt ..quote:als je het verschil niet kunt zien tussen een moslimextremist die iemand met de dood bedreigd
en tussen iemand als ik die zegt.. flikker toch op.. nou dan ben je blind
nou, dat is je dan niet gelukt, dat enige wat wel gelukt is is te laten zien dat je net zo intolerant bent als de moslimextremistquote:ik gebruik nooit dergelijke taal, maar dacht heel strategisch... laat ik nou eens wat ferme taal gebruiken... dan heb je een heel heel klein beetje het idee.. hoe het is voor hirsi.. om met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die iemand anders niet aanstaat
zoals ik al zei, been there, done that .. geen ervaring die ik over zou willen doen, zelfs niet met 6 bodyguards .. dus ga even een eind zouten met je voorbarige conclusies en vooroordelenquote:en als ik al zie.. hoe zielig jij reageert op "flikker toch een eind op".. nou dan kan ik me ook voorstellen hoe zielig jij zou reageren als jij zou moeten onderduiken omdat je met de dood bedreigd wordt van wege je mening![]()
Door een vreemde manier van quoten weet ik nu niet wie die precies heeft gezegd, maar dit is natuurlijk hopeloze onzin. Hirsi Ali heeft nooit in de Tweede Kamer gezeten voor de PvdA.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:25 schreef Lieve het volgende:
De PvdA die haar ( volkomen onwettig) de tweede kamer onder valse identiteit hebben laten betreden ( als mens was ze daar prima op haar plaats, ze was die club ver vooruit zelfs) Die PvdA zou hiervoor vervolgd moeten worden. Niet de patij, maar de individuele leden die kennis droegen wel! Die zijn zonder meer schuldig!
Ik geef je echt heel eerlijk antwoord:quote:Op zondag 21 mei 2006 13:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Nou leg het nog maar eens uit dan.
Wie ben jij?
Waarom ga jij niet meedoen met discussie op duitse fora?
Waarom zei je eerst dat je zweedse was?
Welk geloof hang jij aan?
Wie betaald jou onderzoek?
tja, als jij vindt dat ze gekozen heeft voor een felle confrontatie.. ik vind aan submission helemaal niets fel.... ze propageerd geen geweld.. dus wat is er nou zo fel aan haar? ik zie alleen felle reacties op haar kritiek op de islaam.. maar wat is nou fel aan haar? leg me dat eens uit?quote:Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
ik hoef het me niet voor te stellen, ik weet het .. weliswaar niet jarenlang maar evengoed ..
maar omdat dat "alleen maar" om huiselijk geweld ging zal dat wel niet meetellen
[..]
ik kan het verschil echt wel zien, ik heb eerder het idee dat al die ayaan fans elk gevoel voor perspectief kwijt zijn geraakt ..
ik persoonlijk vind iig iemand voor moslimextremistvriendje uitmaken omdat die met jou van mening verschild over ayaan wel heel erg ver gaan en getuigen van bijzonder weinig respect voor de principes die jij zegt te verdedigen
[..]
nou, dat is je dan niet gelukt, dat enige wat wel gelukt is is te laten zien dat je net zo intolerant bent als de moslimextremist
[..]
zoals ik al zei, been there, done that .. geen ervaring die ik over zou willen doen, zelfs niet met 6 bodyguards .. dus ga even een eind zouten met je voorbarige conclusies en vooroordelen
het enige verschil is dat het mij overkwam, zij heeft bewust voor het conflict gekozen, het is haar "missie", en uit de scala van mogelijkheden die je hebt als schrijfster heeft om tot nadenken te bewegen heeft zij de felle confrontatie gekozen ..
ze is gewoon nog net zo fanatiek als dat zij was als moslimfundamentaliste, ze heeft alleen de kleur gewisseld .. en sorry hoor, maar ik vind zulke mensen niet echt betrouwbaar, ze zouden morgen weer van kleur kunnen wisselen
ik ben geen islamiet en ik kan geen arabisch lezen .. dus mij zegt dat hele submission niks tot iemand het mij uitlegt .. en ik neem aan dat dat voor de meeste europeanen teld die die film hebben gezien ..quote:Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, als jij vindt dat ze gekozen heeft voor een felle confrontatie.. ik vind aan submission helemaal niets fel.... ze propageerd geen geweld.. dus wat is er nou zo fel aan haar? ik zie alleen felle reacties op haar kritiek op de islaam.. maar wat is nou fel aan haar? leg me dat eens uit?
Ik denk dat dat nooit op de buis had gekomen op verzoek van de paus .. net als de madonna clipsquote:als ze het zelfde gedaan zou hebben met bijbelteksten op een vrouwenlichaam... denk je dat ze dan dezelfde reacties had gekregen?..
zolang jij de ander behandelt met evenveel respect als jij verwacht te krijgen mag je imo alles zeggen wat je wiltquote:of ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op de islam. is dat wat jij zegt?
tja.. wat vind jij nou eigelijk.. mag je nou wel of niet kritiek hebben op de islam?
Ha! Sinds wanneer geeft Nederland een reet om wat de Paus zegt?quote:Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat dat nooit op de buis had gekomen op verzoek van de paus .. net als de madonna clips
Dan was ze bij de VVD niet welkom geweest en had ze een stuk minder steun van de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als ze het zelfde gedaan zou hebben met bijbelteksten op een vrouwenlichaam... denk je dat ze dan dezelfde reacties had gekregen?..
Dus jouw man is islamiet?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:30 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik geef je echt heel eerlijk antwoord:
1. mijn cv is al een jaar lang op de Passage(n)-project-site te vinden. In het kort, ik ben Duitse, heb lang in Zweden gewoond ( ik heb geen Zweedse nationaliteit, heb dit ook niet beweerd)
2. Ik zou inderdaad ook op Duitse –en andere internationale forums - mee moeten doen, maar heb daarvoor tot nu toe geen tijd . Komt nog. Ik woon nu in Nederland en voel me hier thuis.
3. Ik ben Lutherse domineesdochter, maar onkerkelijk. Ik ben existentialist, herken me sterk in de gedachtes van bijvoorbeeld Camus en Simone de Beauvoir.
4. Mijn man betaalt mijn onderzoek. Hij (Zweed!) verafschuwt Wilders ( en de geestelijke vader van de anit-Islamisten Bolkestein).
Ik vind het trouwens terecht dat je kritische vragen stelt aan een “vreemde vogel” (Sigme).
dus je hebt geen idee, wat ze eigenlijk voor verkeerts heeft gezegt die de extreme geweldadige reacties zou rechtvaardigenquote:Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef moussie het volgende:
[..]
ik ben geen islamiet en ik kan geen arabisch lezen .. dus mij zegt dat hele submission niks tot iemand het mij uitlegt .. en ik neem aan dat dat voor de meeste europeanen teld die die film hebben gezien ..
zij daarentegen komt wel uit die cultuur en weet donders goed wat het wakker maakt .. nogmaals haar eigen woorden dus maar uit die homevideo's
Ik weet dat ik een boel mensen heel erg boos ga maken .. maar waar moet ik anders over schrijven
[..]
Ik denk dat dat nooit op de buis had gekomen op verzoek van de paus .. net als de madonna clips
[..]
zolang jij de ander behandelt met evenveel respect als jij verwacht te krijgen mag je imo alles zeggen wat je wilt
hij's hier anders ook niet uitgezonden hoor .. 2 keer maar of zo, als zijnde "de verboden clip van madonna" .. vraag me ajb niet welke, ben niet zo op de hoogte van haar muziek, maar "like a prayer" heet die geloof ik en ging over wat zij daar deed met het naakte lijf van christus aan het kruis .. dat was blasfemiequote:Op zondag 21 mei 2006 15:51 schreef speknek het volgende:
Ha! Sinds wanneer geeft Nederland een reet om wat de Paus zegt?
die clip is gewoon te zien geweest, geen enkele censuur... idd wel een paus die not amused was.. maar thats allquote:Op zondag 21 mei 2006 16:02 schreef moussie het volgende:
[..]
hij's hier anders ook niet uitgezonden hoor .. 2 keer maar of zo, als zijnde "de verboden clip van madonna" .. vraag me ajb niet welke, ben niet zo op de hoogte van haar muziek, maar "like a prayer" heet die geloof ik en ging over wat zij daar deed met het naakte lijf van christus aan het kruis .. dat was blasfemie
In je profiel staat dat je een man bent en in je cv staat dan je een vrouw bent,enne jij hebt 't over EERLIJKquote:Op zondag 21 mei 2006 14:30 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik geef je echt heel eerlijk antwoord:
vergeet bush niet met zn war against terror.quote:Op zondag 21 mei 2006 08:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
iedereen mag van mij zijn mening geven.. tenzij je oproept tot geweld.. zoals de nazi's en moslimextremisten
de wet is daar vrij duidelijk over![]()
quote:Het feit dat je al zo spreekt van "de anti islamisten" laat al zien dat je een verborgen agenda hebt.
wanneer het om personen gaat trek ik niet een lijn, personen zijn divers en niet vast als een item.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
@ BaajGuardian
ik wou nog even terugkomen op onze discussie van gisteren
daarin stelde jij dat het recht op vrijheid van meningsuiting niet betekend het recht op beledigen
echter als ik naar je profiel kijk zie ik dat bv bansheeboy je favoriete fokker is
hij staat bekent op zijn zeer beledigende teksten naar homo's toe
hoe rijm je dat?
waarom zo'n hekel aan hirsi.. omdat ze beledigingen zou uitten aan het adres van moslims
maar waarom wel bansheeboy zo leuk vinden.. is dat niet een beetje raar?
Moet je dan niet 1 lijn trekken?
kijk wat mensen doen in irak of iran.. tja.. als dat hun land is.. is het hun recht om het te verdedigenquote:Op zondag 21 mei 2006 16:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wanneer het om personen gaat trek ik niet een lijn, personen zijn divers en niet vast als een item.
trouwens in je vorige post zei je dat geweld ter verdediging wel mag volgens jou, nu even eerlijk he, wat denk je dat de oostenaren doen, geweld omdat het een gezellige activiteit is?
die mensen worden door corporaties onderdrukt.
ik praat geen enkel geweld goed, maar zoals jij zou zeggen soms is het de enige manier wanneer je bedreigd word.
wanneer de stem van duizenden zelfs niet meer helpen.
nog even over bansheeboy ik ken zijn teksten over homos niet, enkel zijn weerstand tegen moslimbashers en zijn open ogen inzake de wereldkoers(niet economische koers natuurlijk)
inmiddels uiteraard wel maar om te beginnen, nee ..quote:Op zondag 21 mei 2006 16:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dus je hebt geen idee, wat ze eigenlijk voor verkeerts heeft gezegt die de extreme geweldadige reacties zou rechtvaardigen
dat zij uit een riante hoeveelheid mogelijkheden die zei had om het "bespreekbaar" te maken de felle confrontatie heeft gekozen, waarmee zij het feitelijk onbespreekbaar heeft gemaakt bij diegenen waarmee het besproken zou moeten worden en uiterst bespreekbaar bij diegenen die het eigenlijk niets aangaat en meestal nog niet eens weten waarover het eigenlijk gaat behalve dat het tegen de islam is en daar zijn wij toch-oh-zo-tegenquote:en toch zeg je dat ze haar mond moet houden.. of ja wat zeg je eigenlijk?
uhm .. ik had het over respect als basisvoorwaarde als je tot een gesprek wil komen naar aanleiding van de kritiek ..quote:je mag een mening hebben, als die mening niet beledigend is voor een ander... is dat wat je zegt?
Ik heb het hele bandje van de uitzending afgeluisterd, en het citaat in deze vorm NIET terug gevonden. Wel zei AHA (ongeveer op 30 minuten) dat de koraan van het voetstuk gehaald moet worden, en dat zij (Ayaan) "best bereid" was om hiervoor "dood te gaan."quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
wanneer je jezelf inlaat met theo van gogh (met opmerkingen als,'' ik ruik hier caramel, vandaag worden er joden met suikerziekte verbrand'' )op zodanige wijze als hirsi deed is het niet vreemd dat ze ook een target word, mensen rond samir A worden ook vuil aangekeken.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kijk wat mensen doen in irak of iran.. tja.. als dat hun land is.. is het hun recht om het te verdedigen
echter in deze topic hebben we het toch over Nederland en hirsi... hirsi wordt met geweld bedreigd.. terwijl ze zelf niet gebruik maakt van gewelddadige middelen.. dus de verdediging van sommige moslims staat niet in verhouding tot de verbale aanval van haar..
ik houd zelf niet van schijnheiligheid.. bansheeboy is een homohater eerste klas...
voordat je iemand uitroept tot favoriete fokker , zou ik toch eerst de moeite nemen mezelf te verdiepen in het gedachtengoed van iemand
tenzij je homohaat goedkeurt natuurlijk.. maar zeg het dan eerlijk.. en kom er voor uit..![]()
Ik laat hier op FOK! duidelijk zien dat ik discussie wil en dat ik met inhoudelijke argumenten kom.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:56 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ayaan hoeft nu niet meer aangepakt worden Eiliaan is zeker je volgend doelwit?
Na Bolkensteijn.
Jij laat hier gewoon DUIDELIJK aan iedereen zien dat je liever geen discussie wil.
wel grappig dat je Salman Rushdie er bij haalt.. hij heeft net als ali jarenlang en nog steeds voor zijn leven moeten vrezen omdat hij de islam had beledigd...quote:Op zondag 21 mei 2006 17:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je daarentegen kiest voor de frontale aanval. ja dan weet je toch wat de consequenties zijn ..
jij maakt zelf de afweging of je het waard vindt, zoiets heet dan een volwassen beslissing nemen ..
zoals bvb Salman Rushdee heeft gedaan .. en die man heeft op zijn rustige manier voor een grotere omwenteling in het denken gezorgd dan ayaan .. en doet dat nog steeds
Zo wordt sinds submission een link gelegd tussen huiselijk geweld en de islam, terwijl die 2 dingen absoluut niets met elkaar te maken hebben, met de besnijdenis wordt een link gelegd naar de islam terwijl ook dat niets met elkaar te maken heeft .. die meid verdraaid gewoon de feiten of belicht ze eenzijdig en het niet geïnformeerdee publiek volgt haar als een kudde schapen ..
de discipelen van de grote ayaan compleet met strijdkreten en al (zie eerste pagina ..leve de dappere en zeer te respecteren etc etc)
echt waar, ik vind het doodeng om te zien hoe mensen zo blind kunnen zijn ..
als het de verwijfde (talk to the hand type) homo betreft, welquote:Op zondag 21 mei 2006 16:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kijk wat mensen doen in irak of iran.. tja.. als dat hun land is.. is het hun recht om het te verdedigen
echter in deze topic hebben we het toch over Nederland en hirsi... hirsi wordt met geweld bedreigd.. terwijl ze zelf niet gebruik maakt van gewelddadige middelen.. dus de verdediging van sommige moslims staat niet in verhouding tot de verbale aanval van haar..
ik houd zelf niet van schijnheiligheid.. bansheeboy is een homohater eerste klas...
voordat je iemand uitroept tot favoriete fokker , zou ik toch eerst de moeite nemen mezelf te verdiepen in het gedachtengoed van iemand
tenzij je homohaat goedkeurt natuurlijk.. maar zeg het dan eerlijk.. en kom er voor uit..![]()
ok hier een tekst uit de hand van je geliefde bsb... hij bedoelt het echt niet sarcastisch.. hij is een homohater. die vindt dat moslims niet beledigd mogen worden door ali.. maar heeft er zelf geen moeite mee.. andere groepen te beledigen... schijnheiligheid ten top.. of gewoon domheid.. zeg het maarquote:Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als het de verwijfde (talk to the hand type) homo betreft, wel
maar mensen die gewoon op mannen vallen heb ik geen problemen mee.
ik ken genoeg homosexuelen, en ook bisexuelen, allemaal aardige mensen
niet vies of raar of wat dan ook.
paste mij eens een link naar bansheeboys homohatende teksten dan, daar heb ik meer aan
en weet je niet zeker dat het niet sarcastisch is of gewoon een relletje, doe ik ook zovaak.
quote:"Opkomst en ondergang van het homo-isme"
- door Bansheeboy -
Wie of wat zijn homo's en waarom?
Homo's zijn vaak mannen en vrouwen van middelbare leeftijd die op een bepaald punt in hun leven hebben besloten en er dus voor hebben gekozen om zich te laten entertainen door "mensen" van hetzelfde nabije geslacht. Veel van deze mannen begonnen hun levensjaren met het spelen met barbies van middelmatige kwaliteit en ander meiden speelgoed, terwijl de vrouwen in kwestie een baan in de bouw ambiëerden.
Waarom valt het onder de noemer "afwijking" ?
De mens heeft als natuurlijk instinct te willen overleven, hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn. Bij mensen van het homo-isme is dit belangrijke mensenlijke kenmerk op DNA-niveau uitgeschakeld, en wel vanwege de eigen keuze. Het meest schadelijk gevolg van het homo-isme is de totale vernietiging van de mensenheid omdat zij zich niet (willen) voortplanten.
Bovenal is het een afwijking in de hersens, omdat bv. het verheven dierenrijk zulke voorbeelden niet kent en altijd handelt naar de geests der voorplanting.
Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook echt problemen ?
En of die er zijn ! Veel homo's schuwen het niet om hun ideologie op te dringen aan anderen die wel hun volle verstand gebruiken en dus wel begrijpen dat de "Stekker in het stopcontact" hoort. Problemen die we aan hun te danken hebben zijn o.a.:
- Overvloed aan goedkope laxeermiddel verkrijgbaar op de markt, omdat homo's denken dat hun bruinwerktaferelen voldoende laxerend zijn en dus afzien van aanschaf van deze producten
- Ik kijk zo wel
- Afname ontwikkeling wereldbevolking
- Toename kamikaze-taferelen omdat homo's niet kunnen blijven leven zonder zich schuldig te voelen en dus voor de makkelijkste weg kiezen
- etc.
- Afname verkoop heren-kleding omdat homo's zich ook thuis voelen in dames-kleding
Hoe lossen we dit probleem dan op ???
Dit probleem is een probleem waar de hele samenleving mee te maken heeft. De enige manier om dit te veranderen is door jongens en meisjes zo vroeg mogelijk te leren hoe het WEL hoort. Opvoeding en educatie is dus van enorm belang !
Elke Moslim zet Mohammed op een voetstuk, dus het is maar hoe je het weer interprteerd, voor mij is het duidelijk hoe dat moetquote:Op zondag 21 mei 2006 01:03 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Met haar emancipatie-strijd komt ze nu eenmaal in aanraking met fundi's die
mohamed op een voetsuk zetten.Zo vreemd is dat imo niet.
Dat zij spreekt over sterven mag je in de context van haar vrije meningsuiting en de
daar op volgende doodsbedreigingen zien. Niets bijzonders dus.
![]()
tja, homoangst is hetzelfde als homohaatquote:Op zondag 21 mei 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:och kom nou ik vind die tekst wel grappig, ik zie er geen homohaat in.
meer een soort homo-angst
duh .. ik haal die man erbij om te laten zien dat het ook anders kan .. die man heeft de macht van de pen op een positieve manier gebruikt, hij heeft de moslims aan het denken gezet ..quote:Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wel grappig dat je Salman Rushdie er bij haalt.. hij heeft net als ali jarenlang en nog steeds voor zijn leven moeten vrezen omdat hij de islam had beledigd...
de mening mag zij uiteraard wel hebben, maar zet het dan niet neer alsof dat "de waarheid" over "de onderwerping" isquote:jij bent van mening dat er geen link is tussen de islam het huiselijk geweld... hirsi vindt van wel.. dat is haar mening... echter die mening mag ze blijkbaar niet hebben..
nah .. om de manier waarop zij meent die te moeten verkondigen .. fanatisme in welke vorm dan ook is imo iets wat je met uiterste voorzichtigheid moet bekijkenquote:het enige waar ze schuldig aan is .. is dat ze een mening heeft.. die niet strookt met de mening van veel moslims..
daar is niets fels aan of verkeerd lijkt me..
in dit geval .. is het zo dat ze verkettert word.. simpelweg omdat ze een mening heeft..
uhm, je bedoelt die grondwet die naast de vrije meningsuiting ook de vrijheid op godsdienst heeft .. maar je moet je godsdienst wel zo indelen als ik zeg dat goed is ?quote:in mijn werk .. heb ik veel te maken met moslims.. ik geef inburgeringscursussen..dus ..ik heb werk elke dag o.a. met moslims.. dus ga me nou niet verwijten dat ik anti moslim ben.,. integendeel... ik ben alleen anti geweld en pro de Nederlandse grondwet
Je gaat verhuizen ?quote:ik woon liever in een land waar je vrij je mening mag zeggen en verkondigen.
Ook als die toevallig beledigend is…
Je laat zien hoe absurd het is de wereld in twee groepen te verdelen. Na jouw logica heb ik dus een groene trui aan als ik tegen je zeg dat ik geen rode aan heb...quote:
Nog eens : ik heb een open agenda, zie mijn site. Ik heb een politiek standpunt. Dat mag. Dat is niet hetzelfde als een verborgen agenda.quote:Het feit dat je al zo spreekt van "de anti islamisten" laat al zien dat je een verborgen agenda hebt.
Maar dat neemt niet weg dat je man moslim is.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik laat hier op FOK! duidelijk zien dat ik discussie wil en dat ik met inhoudelijke argumenten kom.
Ayaan is geen tegenstander van mij, zii is niet tegenstand van mijn onderzoek. Ellian ( als Burkiaan) daarentegen wel. Over mijn tegenstanders ( en let op:een tegenstander is geen vijand!)
lees de rest van mijn post dan ook, ik edit vaak nog wat bij.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, homoangst is hetzelfde als homohaat
haat komt voort uit angst
homo's kunnen niet meer veilig op straat door dit soort angstige/onwetende typjes... heel grappig hoor..
en jij bent van joodse afkomt...?
nou zal ik nog eens wat grappige teksten uit de jaren dertig voor je gaan quoten.. kijken of je het dan nog steeds zo grappig vindt?
vrijheid van meningsuiting is een voorwaarde om vrijheid van godsdienst mogelijk te makenquote:Op zondag 21 mei 2006 17:32 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. ik haal die man erbij om te laten zien dat het ook anders kan .. die man heeft de macht van de pen op een positieve manier gebruikt, hij heeft de moslims aan het denken gezet ..
hij heeft met zijn boek geen haat gezaaid binnen groeperingen zoals ayaan heeft gedaan en nog doet
[..]
de mening mag zij uiteraard wel hebben, maar zet het dan niet neer alsof dat "de waarheid" over "de onderwerping" is
[..]
nah .. om de manier waarop zij meent die te moeten verkondigen .. fanatisme in welke vorm dan ook is imo iets wat je met uiterste voorzichtigheid moet bekijken
[..]
uhm, je bedoelt die grondwet die naast de vrije meningsuiting ook de vrijheid op godsdienst heeft .. maar je moet je godsdienst wel zo indelen als ik zeg dat goed is ?
[..]
Je gaat verhuizen ?
Ja.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
oh, is dat zo.. wordt ze niet bedreigd met de dood, is haar vriend van gogh niet vermoord
Zeg, hou jij je even in, grootmuil. Ik stel dat AHA nimmer een spreekverbod is opgelegd, mischien moet jij eerst eens nalezen wat vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk is.quote:hallo.. in wat voor wereld leef jij.. natuurlijk word ze wel beperkt.. en onder druk gezet om haar mond te houden...
godverdomme zeg.. hoe stom kun je zijn.. de onnozelheid zeg.. flikker toch een eind op met je moslimextremistenvriendjes
al een oud topic weer.. lees even terug.. dan weet je waarom ik het zo gespeeld heb... was een trukjequote:Op zondag 21 mei 2006 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Zeg, hou jij je even in, grootmuil. Ik stel dat AHA nimmer een spreekverbod is opgelegd, mischien moet jij eerst eens nalezen wat vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk is.
ok nu kom je met een handig onderwerp, je zegt moslim jongeren,quote:Op zondag 21 mei 2006 17:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting is een voorwaarde om vrijheid van godsdienst mogelijk te maken
iedereen is vrij in Nederland om zijn godsdienst te beleven .. hoe hij dat acht te moeten doen.. als je maar geen geweld predikt of gewelddadige middelen gebruikt.
hirsi ali heeft geen Nederlandse wetten overtreden.. dat heeft de rechter gezegd... dat is het enige criteria dat telt in een rechtstaat..
ps .. ja ik en mijn vriend gaan inderdaad verhuizen.. we worden regelmatig bedreigd door o.a. Marokkaanse jongeren omdat we homo zijn. we gaan nu verhuizen naar een blanke buurt ..
niet omdat ik racistisch ben.. maar omdat homo;s blijkbaar niet geaccepteerd worden door veel moslim jongeren.. ik ben het zat om met messen bedreigt te worden en dat onze ruiten worden ingegooid met stenen.. alleen omdat we homo zijn
nee idd, geen nederlandse wetten overtreden .. maar wel een ruzie die niet de onze is, we zijn immers geen islamitische staat, uitvechten in onze woonkamer en op onze kostenquote:Op zondag 21 mei 2006 17:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
vrijheid van meningsuiting is een voorwaarde om vrijheid van godsdienst mogelijk te maken
iedereen is vrij in Nederland om zijn godsdienst te beleven .. hoe hij dat acht te moeten doen.. als je maar geen geweld predikt of gewelddadige middelen gebruikt.
hirsi ali heeft geen Nederlandse wetten overtreden.. dat heeft de rechter gezegd... dat is het enige criteria dat telt in een rechtstaat..
op het gevaar af een open deur in te trappen .. ik zou maar opletten met die blanke buurten .. de rechtse jeugd van tegenwoordig doet ab_so_luut niet onder voor die van de jonge moslims ..quote:ps .. ja ik en mijn vriend gaan inderdaad verhuizen.. we worden regelmatig bedreigd door o.a. Marokkaanse jongeren omdat we homo zijn. we gaan nu verhuizen naar een blanke buurt ..
niet omdat ik racistisch ben.. maar omdat homo;s blijkbaar niet geaccepteerd worden door veel moslim jongeren.. ik ben het zat om met messen bedreigt te worden en dat onze ruiten worden ingegooid met stenen.. alleen omdat we homo zijn
Nou ik weet niet wie ervoor gezorgd heeft dat die clip teruggetrokken was, lijkt me eerder haar productiemaatschappij. Maar dan nog, dat was heel lang geleden. Het Vaticaan heeft ook opgeroepen tot een boycott van de Da Vinci Code, veel meer blasfemisch dan welke videoclip ook. Zie hoe goed dat uitwerkt!quote:Op zondag 21 mei 2006 16:02 schreef moussie het volgende:
hij's hier anders ook niet uitgezonden hoor .. 2 keer maar of zo, als zijnde "de verboden clip van madonna" .. vraag me ajb niet welke, ben niet zo op de hoogte van haar muziek, maar "like a prayer" heet die geloof ik en ging over wat zij daar deed met het naakte lijf van christus aan het kruis .. dat was blasfemie
tuurlijk.. dat is wat ik steeds zeg.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:07 schreef moussie het volgende:
[..]
nee idd, geen nederlandse wetten overtreden .. maar wel een ruzie die niet de onze is, we zijn immers geen islamitische staat, uitvechten in onze woonkamer en op onze kosten
[..]
op het gevaar af een open deur in te trappen .. ik zou maar opletten met die blanke buurten .. de rechtse jeugd van tegenwoordig doet ab_so_luut niet onder voor die van de jonge moslims ..
wat mij brengt naar die quote van bansheeboy .. ik ken dat hele persoon niet voor de rest dus kan daar ook niets over zeggen .. afgaande op die ene post moet ik zeggen dat ik daarin dus absoluut geen homohaat zie, eerder het tegendeel .. het op een uiterst sarcastische manier afslachten van de homohater en al zijn belachelijke argumenten
misschien dat een homo dat anders ziet, misschien dat alleen jij dat anders ziet ..
maar als je dat paralell nou doortrekt naar die film van ayaan .. zou het kunnen dat ook daar hetgeen jij als vanzelfsprekend ziet voor de ander uiterst kwetsend is ?
kan jij mag ajb even uitleggen waarom ik de koningin niet mag beledigen .. of een van haar ambtenaren in functiequote:Op zondag 21 mei 2006 18:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
vrijheid van meningsuiting,, en vrijheid van religie betekend automatisch het recht op beledigen
dank u wel
omdat dat in de wet staat.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:25 schreef moussie het volgende:
[..]
kan jij mag ajb even uitleggen waarom ik de koningin niet mag beledigen .. of een van haar ambtenaren in functie
ik moet het nl niet in mijn hoofd halen om tegen de politieagent die mijn boete uitschrijft te zeggen dat die een klootzak is .. en dat is dan toch echt mijn mening !
die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
omdat dat in de wet staat.
de wet stelt algemene regels.. en uitzonderingen op de regels op
daarom dus..
in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie
maar goed, we hebben het nu over de vrijheid van religie en meningsuiting
uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..quote:Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
omdat dat in de wet staat.
de wet stelt algemene regels.. en uitzonderingen op de regels op
daarom dus..
in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie
maar goed, we hebben het nu over de vrijheid van religie en meningsuiting
tja.. de politie doet haar best, maar kan ze niet te pakken krijgen.. ..maar goed.. we voelen ons inderdaad niet meer veilig.. jammer inderdaadquote:Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.
binnenland interreseert de stropdassen allang niet meer.
(alleen de opositie doet daar nog wat aan namelijk)
nou, dan kun je naar de rechter gaan..quote:Op zondag 21 mei 2006 18:47 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..
en volgens het islam was/is dat naakte lijf met teksten dus blasfemie ..
maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogenquote:Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
nee, want beledigen is een voeding voor aggressie.
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
Mensen 'horen' helamaal niets te doen.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
nee, want beledigen is een voeding voor aggressie.
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Mensen 'horen' helamaal niets te doen.
Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,quote:Op zondag 21 mei 2006 18:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogen
ik voel me beledigd door de koran... .. dus koran verbieden
moslims voelen zich beledigd door submission.. dus submission verbieden
is dat wat je zegt?
of is mijn beledigd zijn minder belangrijk dan het beledigd zijn van een moslim
zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:
[..]
Mensen 'horen' helamaal niets te doen.
Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jlquote:Godslastering is een van de zgn. religiedelicten, die het wetboek van strafrecht kent. De religiedelicten bieden bescherming aan vrije maatschappelijke beoefening van de godsdienst. Ze beogen de openbare orde (en daarmee de maatschappelijke vrede) te waarborgen.
Maar het gaat bij Godslastering niet alleen om de openbare orde, het gaat ook om de godsdienstvrijheid.
In Nederland genieten de burgers het recht om individueel en gemeenschappelijk hun godsdienst vrij te belijden. Godsdienstvrijheid is een vrijheidsrecht van de mens, dat de Nederlandse Grondwet als een grondrecht beschermt. Mensen moeten in de samenleving vrij zijn om hun godsdienst met elkaar en tegenover anderen te belijden. Smalende en krenkende Godslastering is naar Nederlands recht een onrechtmatige inbreuk op de godsdienstvrijheid. De strafbaarheid van Godslastering waarborgt ladus de maatschappelijke godsdienstvrijheid. Daarmee staat de strafbaarheid van Godslastering in de context van de vrijheidsrechten van de mens en van het constitutioneel recht.
In dit openbaar college is de strafbaarheid van Godslastering in het perspectief van de mensenrechten en het constitutioneel recht aan de orde. De strafbaarheid zal niet alleen worden gerelateerd aan de godsdienstvrijheid, maar ook aan het recht op eerbiediging van iemands en ieders persoonlijke levenssfeer. Ook dit vrijheidsrecht is als grondrecht in de Nederlandse Grondwet opgenomen.
tja, maar niemand dwingt moslims om naar submission te kijken of cartoons te lezen in een krantquote:Op zondag 21 mei 2006 19:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,
het is een belangrijk boek om de documentatie, voor gelovigen is het een houvast aan een kerncultuur.
submission is een film gemaakt enkel om te rellen tegen dat boek.
ik zou zeggen, jongen.. leef je eigen leven, laat de figuren die jou en je vriend bedreigen opgepakt worden, en neem die teksten in de koran niet persoonlijk.
het is als een ''ancient diary of the early mind''
submission is gemaakt om te beledigen, in hirsi haar eigen woorden ''haar strijd tegen de islam''
de koran is gemaakt ter documentatie uit de oudheid.
dat is het verschil.
daarnaast dwingt niemand je de koran in je op te nemen maar is submission wel een landelijk (bijna wereldlijk) discussie gegeven gericht op een hele bevolking.. dat zie ik imams nog niet doen, als ik het mis heb zeg het maar, maar dan moeten die imams gewoon aangepakt worden..
Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
tja.. weet niet wat ik hierop moet zeggen.. ik zal de volgende uitspaak wel afwachten.. als submission 2 gaat draaien.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
[..]
open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jl
of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
puur speculatief uiteraard en ook niet echt ter zake doende .. de kritiek vanuit de islamitische wereld zegt op zich toch al genoeg, als alle hoge geestelijken van die godsdienst je vertellen dat het blasfemeie is en je blijft nog volhouden dat het dat niet is .. wat steld die grondwettelijke bescherming dan nog voor ?
jouw verhinderen om te verhuizen omdat die bedreigingen vast niet zo bedoeld zijn zou zo ongeveer op hetzelfde neerkomen
Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
weten we meteen waar het gat in de samenleving weg komt.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:10 schreef Airelle het volgende:
[..]
Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.
Ik zie je punt niet. Uit je eens wat duidelijker.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
weten we meteen waar het gat in de samenleving weg komt.
welk gat bedoel je nu, wees dan ook duidelijk..quote:Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
weten we meteen waar het gat in de samenleving weg komt.
dan heb ik oprecht medelijden met jou.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.
Verder heeft een dergelijke samenleving geen zak met respect te maken. Respect kun je namelijk ook middels geweld afdwingen. De macht van Saddam Hoessein werd alom gerespecteerd binnen de Ba'ath partij en binnen Irak; respect geschoeid op autoritair en gewelddadig gedrag lag ten grondslag aan de Iraakse maatschappij. Niets zo overgewaardeerd als de term 'respect'.
Doe mij maar de utilistische visie. Ik behandel mensen op een dusdanige manier dat de interactie het maximale rendement oplevert. Dat is dus afhankelijk van de persoon die ik tegenover mij heb.
Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...quote:Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan heb ik oprecht medelijden met jou.
je begrijpt dus niet wat respect inhoud.
saddam werd niet gerespecteerd, je kijkt teveel mafiafilms.
hij vraagt niet om medelijden, maar wil een inhoudelijke discussie aangaanquote:Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dan heb ik oprecht medelijden met jou.
saddam werd niet gerespecteerd, je kijkt teveel mafiafilms.
hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoelquote:Op zondag 21 mei 2006 19:27 schreef Airelle het volgende:
Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo'squote:Op zondag 21 mei 2006 19:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit eenquote:Op zondag 21 mei 2006 19:33 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoel
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:
Uh..?quote:Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dusquote:Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..quote:Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
reve .. homo .. lieve jonge toch ..quote:Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef speknek het volgende:
Uh..?
ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbiedenquote:Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus
wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt![]()
ben het met je eens betreffende ook kijken naar gedeelde belangen en het belang van samenwerkenquote:Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken
anyway, ik vraag mij dan ook serieus af hoe de wereld vandaag eruit zou zien als we de joden dat stukkie land niet hadden gegeven met de bijbel als rechtvaardiging in de hand
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ikquote:Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbieden
Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:51 schreef moussie het volgende:
reve .. homo .. lieve jonge toch ..
duh .. hun verzoek het als godslastering te zien cq te verbieden wordt op grond van die zaak afgewezen .. een homo die iets wil hebben met een goddelijke ezel met gezwachtelde hoefen ..quote:Op zondag 21 mei 2006 20:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.
blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevaltquote:Op zondag 21 mei 2006 19:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ik
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft zequote:Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef moussie het volgende:
[..]
blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevalt
kom ik dus terug op een vorige vraag .. heeft een niet-islamiet het recht een moslim en zijn geloofsinvulling te bekritiseren of daar recht over te spreken ?
en heeft ayaan hirsi ali het recht om de islam neer te zetten als zijnde de oorzaak van vrouwenmishandeling, verkrachting etc ..
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoordenquote:Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
Zou wat zijn als dat niet gebeurde zeg. DAN pas hadden we een probleem.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus
wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt![]()
vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..quote:Op zondag 21 mei 2006 21:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft ze
dus, waar wil je heen ?
Tuurlijk slaat niet elke islamiet zijn vrouw. Daar ging het ook niet om toch? Je betrekt het nu al naar een internationaal verband. Zelfs als je alleen kijkt naar Nederland lijkt het me al onmogelijk dat iedereen er dezelfde normen en waarden op na houdt.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.quote:zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken
ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 21 mei 2006 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..
wat een verschil in effect als je kijkt naar wat het boek van rushdee heeft bereikt
tja, en dan krijgen we dus 2 over homo's .. ik ben benieuwd, misschien bereikt ze daarmee wel dat iig de christelijke wereld eindelijk eens echt ophoudt met die homohaat
(ghehe, als die film er uberhaupt wel komt, tegen die tijd woont ze in de States en werkt voor een rechtse denktank, en die kunnen de islam, op het doodschieten na, wel de hand schudden wat homofobie aangaat)
en hetzelfde gebeurt dus nu met het islam .. als je dat topic hebt gevolgd over die vermeende kledingwet in Iran bvb, een overduidelijk voorbeeldquote:Op zondag 21 mei 2006 22:35 schreef Airelle het volgende:
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.
uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande wasquote:Op zondag 21 mei 2006 22:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuiting
ik denk dat je "de moslims" te laag inschat,
laat ze even wennen aan de kritiek op de islaam
net zoals christenen er aan hebben moeten wennen
vroeger werd je verbrand als heks , als je kritiek had op de katholieke kerk.. dat is nu toch ook niet meer zo
met de moslims zal het precies zo gaan, ik heb wel vertrouwen hoor in een goede afloop.
van een beetje kritiek is nog nooit iemand dood gegaan.. of zoiets![]()
de meeste moslim reageren nu toch ook niet met een oorlog op straat omdat hirsi iets zegt wat ze niet aan staat, nee hoor, ze gaan keurig naar de rechter
je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..quote:Op zondag 21 mei 2006 23:01 schreef moussie het volgende:
[..]
uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande was
uhm .. en ik denk dus dat Salman Rushdee de ketter is, ik heb dus ook een immens respect voor die man ..quote:Op zondag 21 mei 2006 23:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..
die zijn binnen een religie nooit populair en worden als een bedreiging gezien
maar die ketters vervullen wel een belangrijke functie.
ze zorgen voor echte emancipatie van de godsdienst en voor een vrije godsdienst, zonder dwang
deze bevrijding van de godsdienst uit de ketens van sanctie en dwang.. is nooit geheel pijnloos,.. dat was het bij de christenen ook niet.
Een pijnlijk proces.. maar wel een noodzakelijk proces als je het mij vraagt
Ik ben wel bereid deze ongemakken nu even voor lief te nemen, wetende dat het een tijdelijke onrust is
quote:Op zondag 21 mei 2006 17:38 schreef typtypo het volgende:
[..]
[quote]Maar dat neemt niet weg dat je man moslim is.
Wat doet een goedgeaard moslim vrouwtje dan natuurlijk haar man gehoorzamen en zijn vijanden zijn haar vijanden.
.quote:Vijanden maak je monddood of je probeert er karaktermoord op te plegen.
Iets wat je voortdurend lijkt te doen. Insunueren dat Bolkensteijn hoogst persoonlijk het gifgas geleverd heeft aan saddam. Het einige wat er bij jou nog aan ontbreekt is dat hij zelf de koerden vergast heeft.
Misschien krijg jij binnenkort ook bloemetjes van de hofstadgroep
Ik ben tegen alle fundamentalisten, dus ook tegen fundamentalistische anti-kapitalisten (zoals onder de anti-globaliseringslui te vinden).quote:Wat is er eigenlijk verkeerd met anti-islamist?
Er zijn toch ook anti-communisten en anti-kapitalisten.
Ik heb even de vrijheid genomen enkele passages te lezen uit jouw artikelquote:Op zondag 21 mei 2006 23:56 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik heb geen vijanden, alleen tegenstanders. Ik insinueer niet, ik citeer. Hier mijn citaten over Bolkestein.
[..]
Jouw stelling dat F.Bolkestein dat wist is dat een aanname of presenteer jij dat als feit.? Indien feit graag een bron. Omdat jij met stelligheid zegt:" Ik insinueer niet" wil ik sluitend bewijs.quote:Frits Bolkestein weet dan allang dat de door Nederland geleverde chemicaliën worden gebruikt voor de aanmaak van gifgassen - en dat die worden ingezet tegen het Iraanse volk. En niet alleen Bolkestein weet het. Zijn gehele ministerie weet het, ambassadeur Schorer heeft het althans in 1982 aan Den Haag gemeld. Men heeft er nota van genomen, maar dat het 'met grote letters in de pers kwam, nou nee', zegt Schorer nu, 'men sliep er niet minder goed van'
Weten dat iemand liegt en bewijzen dat iemand liegt zijn 2 verschillende zaken.quote:Frits Bolkestein woensdag in de Volkskrant: ‘In mijn herinnering waren dat vijf stoffen, maar ik kan me daarin vergissen want het is 23 jaar geleden. Uitvoer daarvan is strijdig met de wet. Ik zou als politiek verantwoordelijke een oogje toe hebben gedaan? Dat is uitgesloten. (…) Voor benzeen geldt geen exportverbod. Moest de uitvoer daarvan dan toch worden verhinderd? Het is iets ingewikkelder dan Februari schijnt te denken en haar aanklacht houdt geen steek. Ik heb een normale handelsovereenkomst gesloten met Irak.’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |