abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37939515
Mocht iemand iets leuks weten, maak dan maar wat moois van die topictitel.
pi_37939529
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:13 schreef moussie het volgende:
hehe .. als die 2 heeeeel ver weg zijn kunnen we misschien weer eens argumenteren over problemen met het islam ipv te stigmatiseren, daar zijn die 2 nl heel goed in
Nee, stigmatiseren is een vorm van argumentatie. Wees niet zo snel op je tenen getrapt, een debat mag best stevig zijn. En als je het te stevig vind dat negeer die persoon toch gewoon.
pi_37939591
De hele politiek valt nu over de snelheid van Verdonk in deze zaak maar als iemand publiekelijk op TV toegeeft dat haar naam en geboortedatum gelogen zijn dan is er weinig keus voor een minister van het het desbetreffende departement.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2006 01:25:56 ]
pi_37939720
tja, zoals ik al zei een deeltje of wat terug .. ze moeten eigenlijk een aparte regel maken voor dit soort mensen, die dus hun ware identiteit verborgen moeten houden om geldige reden .. al betwijfel ik dat ayaan daaronder zou vallen

maar dat stigmatiseren een vorm van argumenteren is .. pff .. ik had toch eerder het idee dat het juiste elke argumentatie om zeep helpt
pleased to meet you
  donderdag 18 mei 2006 @ 01:39:55 #5
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_37939758
even een quote van het nieuwsbericht rondom AHA op de FP:
quote:
De Franfurter Allgemeine zegt dat Hirsi Ali slachtoffer is geworden van de interne verkiezingsstrijd om het leiderschap van de VVD. ''De snelheid waarmee Verdonk de uitkomst van haar onderzoek naar de naturalisatie van Hirsi Ali heeft voltooid, wijst op een ordinaire verkiezingsstunt'', aldus de krant.
Dat is dus precies zoals ik het ook zie

Ben het overigens met meer uitspraken van de nederlandse en buitenlandfse pers eens en die "verdedigen" allemaal AHA .

EDIT: Ik ben overigens ook voorstander van nieuwe verkiezingen (meteen) na dit voorval . Niet dat we dan veel betere politicie krijgen, maar toch .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_37939769
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:36 schreef moussie het volgende:
tja, zoals ik al zei een deeltje of wat terug .. ze moeten eigenlijk een aparte regel maken voor dit soort mensen, die dus hun ware identiteit verborgen moeten houden om geldige reden .. al betwijfel ik dat ayaan daaronder zou vallen
Ik vind niet dat er veel mis is met de huidige regelgeving/jurisprudentie op dit punt. Aanpassen mag, maar niet naar aanleiding van een individueel geval. Overigens voorziet het arrest van de Hoge Raad op sommige punten al in het opgeven van een naam anders dan je echte naam.
quote:
maar dat stigmatiseren een vorm van argumenteren is .. pff .. ik had toch eerder het idee dat het juiste elke argumentatie om zeep helpt
Waarom helpt het iedere argumentatie om zeep? Als een argument onjuist is kun je dat simpel weerleggen met een ander argument. Om van stigmatisering te spreken vind ik dus eigenlijk een teken dat je geen argumenten meer hebt.
pi_37939773
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:36 schreef moussie het volgende:
Met de huidige wet maakt de rechter dat uit en de 2e kamer kan zelf met wetswijzigingen komen en er was welgeteld 1 wakkere fractie die daar een motie over indiende.
pi_37939786
het viel mij wel op dat zij gisteravond idd wel buitenproportioneel aandacht had besteed aan haar uiterlijk .. normaal ziet zij eruit als een .. euhm ..
pleased to meet you
pi_37939821
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:43 schreef moussie het volgende:
het viel mij wel op dat zij gisteravond idd wel buitenproportioneel aandacht had besteed aan haar uiterlijk .. normaal ziet zij eruit als een .. euhm ..
Ik krijg altijd het idee alsof ze op het punt staat in slaap te vallen.
pi_37939826
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:43 schreef moussie het volgende:
Live op TV en ze wist dat ze veel in beeld ging komen.
pi_37939864
yup, die donkere kringen onder haar ogen, donkere kleding en dan die vaak afwezige blik ..

dat gisteravond viel toch duidelijk in een andere klasse, ze is zich aan het profileren zoals ze dat zo mooi zeggen
pleased to meet you
pi_37939873
Bij Donner was het qua moeheid overigens veel erger kreeg ik het idee.
pi_37939879
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:52 schreef moussie het volgende:

dat gisteravond viel toch duidelijk in een andere klasse, ze is zich aan het profileren zoals ze dat zo mooi zeggen
Daar waren er wel meer van te vinden.

Toevallig wel veel vrouwen?
pi_37939963
Donner had misschien maximaal 15 minuutjes was te zeggen in een debat van 10uur. Lijkt me begrijpelijk dat je daar uitgeput van wordt.
pi_37939978
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 01:53 schreef Steijn het volgende:
Bij Donner was het qua moeheid overigens veel erger kreeg ik het idee.
die ziet over het algeheel wel moe uit de laatste tjd .. toe aan het zomerreces denk'k
pleased to meet you
pi_37939987
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:06 schreef the_disheaver het volgende:
Donner had misschien maximaal 15 minuutjes was te zeggen in een debat van 10uur. Lijkt me begrijpelijk dat je daar uitgeput van wordt.
Ik denk dat hij de kamer graag college had gegeven over ons staatsrecht/vreemdelingenrecht. Frustrerend moet het zijn als je dat niet mag.
  donderdag 18 mei 2006 @ 02:11:54 #17
84524 Morwen
I got life
pi_37939999
Ik snap de hype niet helemaal rondom AHA. Zij heeft gelogen, Verdonk heeft een grote bek. AHA gaat naar de USA, Verdonk heeft aandacht

Prima toch, iedereen blij
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37940018
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:11 schreef Morwen het volgende:
Ik snap de hype niet helemaal rondom AHA. Zij heeft gelogen, Verdonk heeft een grote bek. AHA gaat naar de USA, Verdonk heeft aandacht

Prima toch, iedereen blij
Verdonk heeft helemaal geen grote bek, Verdonk legt de regels aan een hardleerse kamer uit.
  donderdag 18 mei 2006 @ 02:17:28 #19
84524 Morwen
I got life
pi_37940044
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:14 schreef Steijn het volgende:

[..]

Verdonk heeft helemaal geen grote bek, Verdonk legt de regels aan een hardleerse kamer uit.
En dat had niet even kunnen wachten? Gewoon even overleggen, de hele fractie viel over haar heen. Ze is een aandachttrekker.......
Only Human
pi_37940056
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:17 schreef Morwen het volgende:
En dat had niet even kunnen wachten? Gewoon even overleggen, de hele fractie viel over haar heen. Ze is een aandachttrekker.......
Maar Verdonk wil daarmee juist de mensen in het land meer betrekken bij de politiek, niet alles binnenshuis regelen maar de kiezer een kijkje in de politieke keuken. Bovendien vind ik echt dat de fractie haar voor een groot deel onterecht bejegend.
pi_37940075
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:14 schreef Steijn het volgende:

[..]

uhm, niet helemaal, Verdonk legt de kamer uit hoe zij de regels die niet ingevuld zijn uitlegt en de kamer verteld haar dat zij dat anders moet invullen .. euhm .. uitleggen maar invullen mag ook volgens Bos
pleased to meet you
pi_37940083
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:24 schreef moussie het volgende:
uhm, niet helemaal, Verdonk legt de kamer uit hoe zij de regels die niet ingevuld zijn uitlegt en de kamer verteld haar dat zij dat anders moet invullen
Maar Verdonk neemt in haar betoog argumentatie over van ons hoogste rechtsorgaan, de Hoge Raad. De kamer weet heel goed dat niemand daar omheen kan. Toegegeven de kamer heeft wat betreft die lacunes in het oordeel van de HR een punt maar om daar nou al die heisa over te maken.
  donderdag 18 mei 2006 @ 02:27:43 #23
84524 Morwen
I got life
pi_37940091
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:21 schreef Steijn het volgende:

[..]

Maar Verdonk wil daarmee juist de mensen in het land meer betrekken bij de politiek, niet alles binnenshuis regelen maar de kiezer een kijkje in de politieke keuken. Bovendien vind ik echt dat de fractie haar voor een groot deel onterecht bejegend.
Zij wil zich profileren, meer niet. De fractie was net zo verbaasd als wie dan ook. Verdonk is met een persoonlijke strijd bezig. Een echte leider kijkt om of er ook volgers zijn.
Only Human
pi_37940109
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 02:21 schreef Steijn het volgende:

[..]

d'r was anders een aardig stuk publieke opinie (incluis asielzoekersadvokaten) die over haar uitspraak dat ayaan niets te vrezen had vielen .. en dan had je natuurlijk ook nog dat er al wat klachten waren over haar falende communicatie richting 2de kamer
pleased to meet you
pi_37940135
Te snel een reactie opgesteld. Leugens in een kamerdebat daarbij. Vijanden in de eigen partij. Een drukbezette ministersbaan en een lijsttrekkerscampagne. Laatste waarschuwing gehad. De hele kamer op je dak. Pfff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')