ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremistenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:48 schreef robh het volgende:
[..]
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?
Ik vind het prima dat AHA, of hoe ze ook heet tegenwoordig, zich inzet voor de onderdrukte moslima's, maar het fanatisme dat zij daarin tentoonspreidt, het schofferen van mensen die haar visie niet delen, doet mij toch sterk denken aan een gek.
er is geen democratie, en als je wilt vechten voor je vaderland mag je best eens beginnen want het word afgebroken waar je bijstaat door de EU.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijhied van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
zou jij niet voor je vaderland willen vechten dan?
wie zegt dat onze levensstijl volwassen is?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik zag gisteren de docu over hirsi... en ze vertelde over haar strategie
om moslims te laten wennen aan het uitten van kritiek op hun religie...
haar idee was, om er voor te zorgen dat aanhangers van de islam een olifantenhuid krijgen.. en op een punt aankomen dat ze boven de kritiek staan...
om ze te dwingen het zelfde proces door te laten maken als de christelijke religie
vroeger kwam je in europa op de brandstapel als je kritiek had op de kerk...
nu eeuwen later.. niet meer
dit proces zal de moslim religie ook moeten ondergaan.. in die zin. dat kritiek op de religie.. niet meer gesanctioneerd word...
dus .. ik denk dat haar strategie werkt en slim is.. .. dat er mensen gekwetst worden.. dat is helaas onvermijdelijk in dit proces
vroeger was kritiek op het christendom ook erg beledigend en kwetsend... tja .. de waarheid doet pijn en groeiprocessen doen ook pijn.. de islam zit nu in een pijnlijk groeiproces...
volwassen worden doet altijd pijn...
dus alle moslims... nu even sterk zijn.. het wordt straks allemaal beter...als de religie van haar voetstuk is gehaald.. en weer plaatsneemt in individuele belevingsprocessen en wordt geweerd uit de politiek en het kunstmatig opleggen van de religie aan groepen mensen door sancties
de eu heeft nu inderdaad veel ongecontroleerde macht.. maak me daar ook zorgen over... jammer dat nederland in dat referendum tegen heeft gestemd... die nieuwe europese grondwet was wel een verbetering geweestquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
er is geen democratie, en als je wilt vechten voor je vaderland mag je best eens beginnen want het word afgebroken waar je bijstaat door de EU.
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
nee dat was een assimilatie geweest, wat voor nationalist ben jij?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
de eu heeft nu inderdaad veel ongecontroleerde macht.. maak me daar ook zorgen over... jammer dat nederland in dat referendum tegen heeft gestemd... die nieuwe europese grondwet was wel een verbetering geweest
Daar kan ik inkomen, maar dat is natuurlijk niet waar AHA op doelde in de openingspost. Er zit een subtiel verschil in het opdringen van je mening of er alles aan doen om iedereen zijn mening te gunnen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik ben bereid om te sterven voor de democratie en de vrijheid van meningsuitting... ja hoor... ik zou best in een leger willen dienen.. als we worden aangevallen door moslimextremisten
Jawel hoor.quote:zou jij niet voor je vaderland willen vechten dan?
niemand heeft de wijsheid in pacht.. of kan zeggen dat bepaalde levenstylen beter zijn dan andere levensstylen... als je maar de vrijheid hebt om te zijn wie je wilt zijn.. christen, moslim, ongelovig, humanist, jood enzquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie zegt dat onze levensstijl volwassen is?
of beter?
lekker arrogant om dat te denken terwijl we de hele planneet zelf naar de tering helpen en het 't westen is die oorlog financierd of begint, om vervolgens er meer aan te verdienen via allemaal handige corporaties.
je moest eens weten.
ik zou zeggen, laar de rustige mens de rustige mens.
Volgens mij heb jij totaal niet meegekregen wat er de afgelopen dagen is gebeurd?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:30 schreef Lieve het volgende:
Ayaan verdient het al heel lang om onder haar eigen naam en geboortedatum met een Nederlands paspoort te mogen gaan en staan waar ze maar wil. Het is schandalig hoe de hetze van de media haar het recht op zichzelf te mogen zijn misgunnen. Schandalig hoe Femke ( min mens, onmens, rotgriet) Groen links Ayaan jarenlang heeft "gedoogd"en geen poot heeft uitgestoken voor deze moedige Ayaan! Als je ( met de hele VVD top N.B. ) en de nagenoeg gehele tweede kamer al jarenlang weet dat de verblijfsgronden niet op de werkelijkheid zijn gebaseerd... Als je al jarenlang meezwijgt, meeheult, meegedoogd zonder een poot uit te steen voor een strijdster als Ayaan dan deug je niet! Niet als mens, niet als leidinggevende! Dat is de tweede kamer waard! Geen knip voor de neus! Ayaan is een klasse vrouw! En dat is Rita Verdonk die Ayaan nu uit de anonimiteit haalt en haar ( eindelijk) legaliseerd ook! Dank je wel Rita, Gelukkig eindelijk Ayaan! Onder je eigen naam, onder je eigen gebortedatum, gewoon jezelf mogen zijn in dit ' in beginsel democratische land'
LEVE de moedige en zeer te respecteren Ayaan! Laat de haagse pluchekonten en je 'buren' maar sterven. Daar zal geen traan om gelaten worden, die stelden in beginsel al niets voor!
Ik zal absoluut, op elke manier mogelijk, tegen de moslim-extremisten vechtenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als we worden aangevallen door moslimextremisten................
kritiekloos achter iemand aanlopen is altijd gevaarlijkquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.
Ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Invictus_ het volgende:
Geloof me, de types die schreeuwend achter Verdonk, Wilders en Nawijn aanlopen zonder enige vorm van kritiek zijn honderd keer gevaarlijker dan de moslimextremisten.
het is hun levenstijl eigen, wij vinden onze levensstijl beter dan die van anderen, ipv dat we hetzelfde zouden doen, lopen wij overal onze takken van buisiness in corporationele belangen te inmplementeren, overal ter wereld, en de geldgeilen zijn de enige die dat ok vinden, niet het gewone volk, dat wil namelijk gewoon leven in hun eigen levensstijl.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
niemand heeft de wijsheid in pacht.. of kan zeggen dat bepaalde levenstylen beter zijn dan andere levensstylen... als je maar de vrijheid hebt om te zijn wie je wilt zijn.. christen, moslim, ongelovig, humanist, jood enz
deze vrijheid word nu gewaarborgt door onze grondwet...
moslims extremisten zijn tegen deze vrijheden en tegen onze grondwet...ze vinden hun levensstyl beter dan dat van anderen.. en willen anderen hun levenstyl opleggen.. daar ligt voor mij een probleem
als iemand moslim wil zijn.. prima... als ik maar mag zijn wie ik wil zijn.. als ik maar mag vinden wat ik vind... als hirsi ali maar mag vinden wat zij vindt en dat zij haar mening mag zeggen.. dan vind ik alles best...
vecht eerst maar tegen degenen die nederland al naar de klote aan het helpen zijn, extremisten komen later.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:10 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik zal absoluut, op elke manier mogelijk, tegen de moslim-extremisten vechten
maar wel onder de vlag, "voor vrijheid". Het "vaderland" en de nationale vlag is een
dooddoener die al veel oorlogen op z'n geweten heeft.
![]()
tja, je hebt kritiek op de internationalisering en op het kapitalisme.. de macht van het geld en de markt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het is hun levenstijl eigen, wij vinden onze levensstijl beter dan die van anderen, ipv dat we hetzelfde zouden doen, lopen wij overal onze takken van buisiness in corporationele belangen te inmplementeren, overal ter wereld, en de geldgeilen zijn de enige die dat ok vinden, niet het gewone volk, dat wil namelijk gewoon leven in hun eigen levensstijl.
Ik doe dat al door op Rita Verdonk te stemmen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vecht eerst maar tegen degenen die nederland al naar de klote aan het helpen zijn, extremisten komen later.
lees je in op het onderwerp europa, de arrogantie van onze eigen politiek die de mening van het volk tot op het bot negeert, en volg de zogenaamde *moneyflow*quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:16 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
tja, je hebt kritiek op de internationalisering en op het kapitalisme.. de macht van het geld en de markt.
ben wel met je eens dat veel culturen bedreigt worden hierdoor... maar wat heeft dat te maken met de democartie in nederland en onze vrijheid van meningsuiting... dat snap ik niet helemaal.. de link mis ik nu even
rita bezit geen ruggengraat en is een simpele populist, niks meer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:20 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik doe dat al door op Rita Verdonk te stemmen.![]()
Ik heb Thatcher vele malen hoger staan dan Bos ooit kan komen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
rita bezit geen ruggengraat en is een simpele populist, niks meer.
ze is een soort tatcher met de ervaring van wouter bos.
dus , betreffende het recht op meningsuitting vind jij dat.. deze beperkt moet worden.. als het gaat om het beledigen...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lees je in op het onderwerp europa, de arrogantie van onze eigen politiek die de mening van het volk tot op het bot negeert, en volg de zogenaamde *moneyflow*
daarnaast lees veel over hitler en zijn droom op een europa, en lees over Babylon en hoe babylon letterlijk model staat voor het europees parlementsgebouw te brussel.
daarnaast lijkt het me overbodig het over meningsuiting te hebben, daar zie ik zelf geen waarde in opboksend tegen de huidige gang van zaken met alle zogenaamde *het is nodig voor the war against terror* vrijheids inperkingen, Identiteits bewijs plicht (AUSWEISS BITTE) en dergerlijke.
daarnaast heeft de vrijheid van meningsuiting net zon entertainment functie als de koninging die enkel gebruikt word bij evenementen als de moord op van gogh (die geen bal met meningsuiting te maken had, die vent was een belediging voor zijn eigen woord, teveel mensen kennen blijkbaar zijn overige uitspraken niet.)
Ze zegt op te komen voor een groepen mensen die haar niet willen dus hoe bevoorderd ze nou de gang van zaken?, Moslimas moeten dr niet en seculiere NLers ook niet, dus in welke waan leef je dat AHA iets goed heeft gedaan voor NL, want serieus waar, ik betwijfel dus echt of ze ook maar iets goeds heeft gedaan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:49 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dus? Dat is de bedoeling toch ook niet. Allicht zullen de meeste moslimvrouwen niet blij zijn met wat AHA zegt. Ik geloof trouwens niet dat er geen enkele moslima is die AHA steunt.
verdonk is wouter bos in haar hoofd, alleen dan met het voorkomen van tatcher en de tactiek van pim fortuin.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Ik heb Thatcher vele malen hoger staan dan Bos ooit kan komen.
Deze twee namen in een zin is bijna beledigend voor Thatcher.![]()
Ik zie Bos als een groter gevaar dan Verdonk.
![]()
maar zie je dan niet... dat als vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij de gratie van of het wel of niet beledigend is...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:31 schreef BaajGuardian het volgende:
ja, dat is toch een wezenlijk..of om wat duidelijker te zijn.. Menselijk ?
als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee.
Jij mag dat denken en vinden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:32 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
verdonk is wouter bos in haar hoofd,
Dat denk ik toch echt wel.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:32 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ze zegt op te komen voor een groepen mensen die haar niet willen dus hoe bevoorderd ze nou de gang van zaken?, Moslimas moeten dr niet en seculiere NLers ook niet, dus in welke waan leef je dat AHA iets goed heeft gedaan voor NL, want serieus waar, ik betwijfel dus echt of ze ook maar iets goeds heeft gedaan.
Een belediging is pas een belediging als iemand zich beledigd voelt de fout zit dus niet bij degene die zijn eerlijke mening uit, maar bij de persoon die dat als een belediging opvat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:31 schreef BaajGuardian het volgende:
ja, dat is toch een wezenlijk..of om wat duidelijker te zijn.. Menselijk ?
als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee.
er is volgens mij niets mis mee om je beledigd te voelen... dat is een recht wat hoort bij de vrijheid van meningsuitingquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een belediging is pas een belediging als iemand zich beledigd voelt de fout zit dus niet bij degene die zijn eerlijke mening uit, maar bij de persoon die dat als een belediging opvat.![]()
alle beledigingen die bewust gemaakt worden zouden niet moeten kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar zie je dan niet... dat als vrijheid van meningsuiting alleen bestaat bij de gratie van of het wel of niet beledigend is...
dat de koran, bijbel dan ook verboden zouden kunnen worden.. omdat daar teksten in staan.. die ook beledigend zijn voor bepaalde mensen
of ben je dan heel selectief?…
dat als een moslim zich beledigd voelt door uitspraken van hirsi.. dat dat erg is .. en dat dat dan niet mag
maar als een homo zich beledigd voelt door uitspraken die in de koran staan.. dat dat dan wel weer mag?
Dus mijn vraag aan jou is… waar ligt de grens en wie gaat dan bepalen wat toelaatbare beledigingen zijn en ontoelaatbare?
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik reageerde dan ook op de post van BaajGuardian die het ánders stelde:quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
er is volgens mij niets mis mee om je beledigd te voelen... dat is een recht wat hoort bij de vrijheid van meningsuiting
het een kan niet zonder het ander... als je als beledigde .. maar accepteerd dat de belediger het recht heeft zijn mening te zeggen
opdat je je realiseert dat jou mening ook beledigend kan zijn voor een ander...
Waar ik dus vind dat je beledigd willen voelen zonder daarbij de bedoeling van de ander er bij in overweging te nemen - of iets ook beledigend is bedoelt - je eigen verantwoording is en niet die van de persoon die zijn mening uitte.quote:als mensen zich niet kunnen uiten zonder iemand te beledigen is er iets niet in orde mee
kijk als ik simpelweg zeg...: he jij gore klootzak".. dan is het in het algemeen wel duidelijk dat het beledigend is...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
alle beledigingen die bewust gemaakt worden zouden niet moeten kunnen inderdaad.
daar vallen beledigingen dmv de bijbel of de koran ook onder, maar weet je wat de grap is, de propagandamachine.
de koran beledigd net zo min als de bijbel op dit moment, als je het over aggressief gedrag hebt in het middenoosten is daar een heel andere aanleiding voor dan het geloof.
het geloof is daarnaast wel het enige wat men nog op de been houd daar.
als je het over binnenland hebt is het te wijten aan de conditionering van ons eigen domme schuld mensen als makkelijke slaven binnen te halen, net zoals we nu met polen doen terwijl honderden tot duizenden zonder werk zitten, nederlanders dus.
die zogenaamde afgedankten zitten nu in nederland te broeien op een rasloos gevoel.
teksten in de bijbel en de koran zijn enkel beledigend wanneer ze te onpas voor dit ''doel'' gebruikt worden, ieder die zich daaraan schuldig maakt is provocerend bezig en heeft er dus een hand in dat mensen over de rooie kunnen gaan, dat lijkt me een feit.
theo van gogh gebruikte zijn bekendheid om te spuien, hij had eigenlijk gewoon meteen aangeklaagd en vastgezet moeten worden tot hij weer normaal kon doen, met respect dus.
je kunt moeilijk gedachtenpolitie gaan spelen en iedereen die in stress zit en makkelijk kan knappen uit de samenleving te pikken, want daar zijn er teveel van.
als het recht om te beledigen (want dat is dus de ware vorm van de vrijheids van meningsuiting)
normaal geacht word, is het echt ver heen met ons.
leg uit waar je je oprecht beledigt door voelt in de koran en waarom.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:04 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
kijk als ik simpelweg zeg...: he jij gore klootzak".. dan ik het in het algemeen wel duidelijk dat het beledigend is...
maar als het gaat om inhoudelijke uitspraken over religie... tja.. dat is heel moeilijk te bepalen
de grap is bv dat jij zegt dat de bijbel en koran niet beledigend zijn... maar dat is jou persoonlijke mening
jij kunt niet voor een ander bepalen wat wel of niet beledigend is
ik kan niet voor jou uitmaken dat de uitspraken van hirsi niet beledigend zijn... dat is niet aan mij om te bepalen
net zo min als jij kunt bepalen dat teksten in de koran beledigend voor mij zijn... toch ?
ik gun jou de vrijheid om beledigd te zijn door de uitspraken van hirsi
maar gun jij mij ook de vrijheid om beledigd te zijn door de teksten in de koran
gun jij mij de zelfde rechten als de rechten die je jezelf toebedeeld... namelijk mag ik ook zelf bepalen wat voor mij beledigend is .. of bepaal jij dat ?
Tuurlijk niet, mensen om die reden vermoorden dát is wat niet kán.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
als het recht om te beledigen (want dat is dus de ware vorm van de vrijheids van meningsuiting)
normaal geacht word, is het echt ver heen met ons.
ik kan veel redenen bedenken. bvquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
leg uit waar je je oprecht beledigt door voelt in de koran en waarom.
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, mensen om die reden vermoorden dát is wat niet kán.
van gogh is vermoord, omdat iemand zijn uittingen niet kon relativeren...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.
dat is dus het hele verhaal wat ik probeer uit te leggen, je moet niet beledigen om het beledigen omdat het logisch is dat er altijd wel een persoon rondloopt dat door kan slaan.
als je anders wilt dan dat wil je geen samenleving maar een utopie die nooit zal komen.
(tenzij je 75% van de wereldbevolking uitmoord.)
Seculieren hebben niets aan dr, ze zorgt alleen voor commotie en andere zaken die we niet nodig hebben, als ze nog werkelijk iets goeds in de zin had dan allicht zou ik in zien dat ze iets probeerde te betekenen maar op dit moment is het alleen dat ze boos is op de Islam en dat maar zo breed mogenlijk moet laten uit meten, ze gewoon een politieke moslim-basher, maar het zit haar zo diep dat ze over lijken gaat (geen uitleg nodig).quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:40 schreef Airelle het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt wel.
Je hebt mij ook niet horen zeggen dat ze iets geweldigs heeft gedaan. Maar daar gaat het ook niet om. We hadden het hier toch over of het kan of niet?
O nee ?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
theo van gogh is niet om het recht van meningsuiting vermoord, hij is vermoord door iemand die escaleerde door theo van gogh zijn achterlijke gespui.
is geen logisch verhaal...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:27 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Seculieren hebben niets aan dr, ze zorgt alleen voor commotie en andere zaken die we niet nodig hebben, als ze nog werkelijk iets goeds in de zin had dan allicht zou ik in zien dat ze iets probeerde te betekenen maar op dit moment is het alleen dat ze boos is op de Islam en dat maar zo breed mogenlijk moet laten uit meten, ze gewoon een politieke moslim-basher, maar het zit haar zo diep dat ze over lijken gaat (geen uitleg nodig).
quote:De dood van Theo van Gogh werpt een schaduw over het land. Was de wind onder de vleugels van rechtse moslimhaters wat minder gaan waaien, nu stormt het. Acties tegen de regering – van de demonstratie tegen het vluchtelingenbeleid tot de massale actie tegen de bezuinigingsplannen – brachten rechts weer een beetje in het defensief, na jaren van agressie. De moordenaar van Van Gogh baant de weg voor een verharding van de aanval op migranten. Het was geen toeval dat juist Verdonk op de lawaaidemonstratie in Amsterdam namens de regering sprak. De boodschap was duidelijk: je ben voor ons of tegen ons.
Staat het vrije woord op het spel? Neen. Het is 2004, en niet 1933. Zelfs de AIVD komt niet verder dan een groep van 150 fundamentalisten. De echte dreiging komt van hen die om een reactie schreeuwen. Onder het mom van de verdediging van de vrijheid van meningsuiting gebruikt rechts – Wilders, Van Aertsen, Verdonk, etcetera - de moord op van Gogh om de geesten rijp te maken voor een keihard terugslaan. Het is een houding die Van Gogh aangemoedigd had – ook hij vond dat er maar een weg was: zijn weg. Hij verdedigde de racistische visie dat de westerse cultuur superieur is. Hij steunde de regering in zijn aanval op vluchtelingen en migranten. ‘Hou je rug recht’, bemoedigde hij Verdonk.
Enthousiast word de gewenste respons voorbereid. Er wordt bepleit de middelen van de AIVD uit te breiden en de grenzen op het vlak van burgerrechten op te rekken. In toenemende mate wordt de Marokkaanse gemeenschap in zijn geheel verantwoordelijk gehouden. De werkelijkheid is dat de moordenaar van Van Gogh een fundamentalist is. Hij behoort tot een groep die zich tot doel stelt islamitische en autochtone Nederlanders tegen elkaar op te zetten. Hij heeft vrienden, maar is niet representatief voor de moslimgemeenschap. Des te angstaanjagender hoe die gemeenschap - net als links bij de moord op Fortuyn - de maat wordt genomen.
Er heerst in Nederland een klimaat van afrekening en onverdraagzaamheid. Ook aan de kant van radicale moslims. Kritiek op hun geloof; een confronterende film over huiselijk geweld; een vrouw die openlijk afstand neemt van haar godsdienst – de tere zieltjes van sommige gelovigen werden diep gekwetst. Stel je voor, Koranteksten op een bloot vrouwenlichaam. Wie dat doet, moet dood! En dus stapte de jonge strijder - zich in Irak of Palestina wanend – die ochtend op zijn fiets, maakte een eind aan het leven Van Gogh en stortte zich in een zelfmoordactie tegen de politie. Je bent voor of je bent tegen.
Die daad wordt absoluut niet gerechtvaardigd door het klimaat in dit land. Maar Verdonk en Balkenende en de hele rechtse kliek brengen wel het soort mensen voort dat zich erdoor gerechtvaardigd voelt.
ach ja, relativeren he,... relativeren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:31 schreef BaajGuardian het volgende:
‘Het ruikt hier naar caramel. Vandaag verbranden ze alleen de joden die aan suikerziekte lijden.’
‘de vijfde colonne van de geitenneukers’, ‘getijsem uit Allah’s riolen’.
Haar ouders waren tegen besnijdenis, dat is gedaan door haar grootmoeder toen haar vader in het buitenland was ..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:37 schreef Lieve het volgende:
Haar vader heeft haar gruwelijk verminkt!
haar ouders waren gescheiden, ze llefde bij haar moeder, en die zat erop aan te dringen dat zij eerst zou gaan studeren alvorens te gaan trouwen om te zorgen dat ze onafhankelijk kon zijn .. bijzonder barbaars en gruwelijk, ja hoorquote:Maar de vlucht van de gruwelijkheden die je familie tegen je uitvoert
mis poes, ze was erkend politiek vluchteling in kenia, onder haar echte naam zou ze meteen terug zijn gestuurd .. en bang is ze nooit geweest, voor niemand niet van haar familie, diegene die haar toen begeleidt heeft tijdens de integratie vertelde dat ze geregeld contact had met haar vader, en daarnaast verschijn je dan ook niet breeduit op TV, ze heeft/had hier immers familie wonenquote:en waar je voor vlucht ontnemen je niet het recht om onder je eigen naam ( ook al is dat je familienaam) en onder je eigen geboortedatum en onder je door je geboorte verkregen levenrecht verder te leven!
ooh .. we hebben haar gedwongen om een valse identiteit op te geven .. dat is nieuw voor mij .. hoe durfen wijquote:Ayaan komt uit een oud geslacht en dat de gruwelijkheden haar in haar leven hebben gedwongen om onder te duiken geeft mensen uit de regering niet het recht om haar haar eigen identiteit blijvend te onthouden! Zij heeft recht om zichzelf te mogen zijn! Helemaal! Met haar eigen naam in haar paspoort!
als ik je goed begrijp.. voel je je in een hoekje geduwd.. als moslim zijndequote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:33 schreef BaajGuardian het volgende:
mooi stukje over verdonk en theo van goghs vrije meningsuitingvrije beledigingsuiting
[..]
Waar in mijn reply ontzeg ik haar dat recht dan?, je hebt recht op je eigen mening deze mag je uitspreken, maar zodra het hele land deze mening kan aanhoren moet je wel eerst eens goed nadenken over de consequenties.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
is geen logisch verhaal...
je neemt het haar kwalijk dat er moslim extremisten bestaan die van gogh hebben vermoord
onzin dus... je hebt principes of niet
je bent voor de vrijheid van meningsuiting en democratie of niet
er is geen tussenweg.... wat mij betreft...
je hoeft het niet met haar eens te zijn.. als je maar principieel haar recht op meningsuiting erkent.
Wie dat niet doet.. heeft volgens mij zelf geen recht op spreken..
Immers als je zelf gebruik wilt maken van je recht op vrije meningsuiting.. ( wat iedereen in dit forum doet)… dan moet je dat recht ook een ander gunnen
BG als moslim......quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
als ik je goed begrijp.. voel je je in een hoekje geduwd.. als moslim zijnde
toen newton... de wet van de zwaartekracht bedacht en publiseerde.. was de kerk erg beledigdquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Waar in mijn reply ontzeg ik haar dat recht dan?, ik zeg alleen dat als je een mening hebt mag je uitspreken, maar zodra het hele land deze mening kan aanhoren moet je wel eerst eens goed nadenken over de consequenties.
Dat klopt, maar je kunt ook weten dat als mijn mening zou zijn dat ik negers zou haten en door een of andere ghetto ga lopen met een bord dat men me zou lynchen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:46 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
toen newton... de wet van de zwaartekracht bedacht en publiseerde.. was de kerk erg beledigd
.. toen men ontdekte dat de aarde niet plat was maar rond.. was de kerk erg beledigd
ja .. ik zie het nu... soms kun je beter de ander ontzien.. en niet je mening zeggen...
immers als je op de brandstapel beland... en verbrand word als een heks.. is het je eigen schuld
ja hoor.. zo is het..... je moet zelf nadenken over de consequenties.. mmmm![]()
net zoiets als dat een sexy meisje verkracht wordt.. dat het haar eigen schuld is... moet ze maar niet zo sexy zijn...
ja. zo lust ik er nog wel een paar
de dader is altijd verantwoordelijk..voor zijn eigen daden... dat is mijn mening
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |