Ik zag gisteravond G.Wilders bij "Rayman is laat" en moet zeggen dat hij echtquote:Op zaterdag 20 mei 2006 07:45 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Juist het ontbreken van humor bij deze fanaten vind ik zo erg.
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Dat besnijden is een cultureel iets in Somalie wat ook bij christenen en niet-gelovigen gebeurt. Vreselijk natuurlijk, maar waarom heeft Ali het dan over de islam ? Voor de rest zat ze al als klein kind in Kenia met een goed bord vreten en een familie die alles behalve streng in de leer was. Welke verschrikkingen heeft ze naast het besnijden zoal meegemaakt wat haar haatcampagne tegen de islam rechtvaardigen zou ?
Waarom moreel verwerpelijk? Leg eens uit. Of hou je het bij dit soort stompzinnige oneliners?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef Monidique het volgende:
Er zijn verschillende vormen van besnijdenis, alle uiteraard even moreel verwerpelijk.
als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
Ik wist niet dat ik een cultuur had, weer wat geleerd. Persoonlijk vind ik het snijden in de clitoris niet wenselijk, dat is waar.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.
het is gewoon zieke shit
Lichamelijke integriteit zegt je niks ? Ik vind het piercen en tattoeeren van kinderen ook niet wenselijk. Maar goed, iedere ouder moet in dat soort gevallen zelf een beslissing maken. Ik snap best dat ouders het doen als het een culturele gewoonte is, ik veroordeel dan ook geen cultuur.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
dat maakt mij verder weinig uitquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
En dit is normaal?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:43 schreef gelly het volgende:
Dat uithuwelijken was in haar geval juist positief, hoe had ze anders een vent moeten krijgen ? Ik denk trouwens dat het een latente pot is, maar goed.
De eerste zin is niet geformuleerd als mening.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:04 schreef gelly het volgende:
Een mening, dus normaal lijkt me nogal subjectief.
Jah, een niet bijzonder nette imo. Beetje sneu. Zelf altijd een grote bakkes hebben over anderen, en dan met zulke vuilbekkerij op de proppen komen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:07 schreef gelly het volgende:
Dat was idd een retorische vraag.
Hoezo, ben je geestelijk gestoord KirmiziBeyaz?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Is er een dokter in de zaal die deze geesteszieke kan behandelen?
Nee, het was niet bespreekbaar. En ik betwijfel of het nu wel bespreekbaar is. Het debat gaat nog steeds teveel over de vorm (een van de redenen waarom ik soms niet helemaal blij ben met de aanpak van AHA).quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:37 schreef sp3c het volgende:
dat 'bespreekbaar maken' vind ik ook zoiets, hoe maakt(e) Ayaan dit precies bespreekbaar?
was het niet bespreekbaar?
Ze zegt heus wel meer dingen, ook dingen die directe betrekking hebben op het Westen en onze samenleving. Dit is wel erg simplistisch.quote:beetje roepen dat moslims niet in de westerse samenleving passen omdat sommige moslims in donker Afrika hun vrouwen besnijden noem ik toch iets anders
natuurlijk is het wel bespreekbaar, er kunnen gewoon kamervragen over gesteld worden en dan krijg je gewoon antwoord, de SP heeft wel over gekkere dingen hele vragenlijsten ingediendquote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef Airelle het volgende:
[..]
Nee, het was niet bespreekbaar. En ik betwijfel of het nu wel bespreekbaar is. Het debat gaat nog steeds teveel over de vorm (een van de redenen waarom ik soms niet helemaal blij ben met de aanpak van AHA).
ik kan momenteel ff nergens opkomen eerlijk gezegd, het is allemaal 'die moslims dit, die moslims dat blablabla' nix substantieels en een serieus debat heb ik haar uberhaupt nog niet zien voerenquote:[..]
Ze zegt heus wel meer dingen, ook dingen die directe betrekking hebben op het Westen en onze samenleving. Dit is wel erg simplistisch..
Ik heb nog nooit van een Moslima gehoord dat ze blij was met AHA, dingen bespreekbaar maken ok, maar dat doet ze niet, ze loopt onrespectvol tegen dingen aan te schoppen en dat werkt zeker tegen de Islam heel slecht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:21 schreef Lieve het volgende:
Ik zie de zaken die Ayaan bespreekbaar maakt niet als haatcampagne. Misschien zit daarin het wezenlijke verschil in zienswijze tussen ons. Ik zie de zaken die Ayaan aan de kaak stelt, bespreekbaar maakt, openbreekt voor de onderdrukte vrouwen die veelal in een door de Islam gedicteerde omgeving leven niet als haat. Daarin heb je je misschien teveel laten sturen door de media die graag meningen in hokjes proppen en er een naam aan willen geven. Vaak ( veelal in de linkse kringen meestal) met een foute of onware naam bestempelen.
De Islam zou er mijns inziens goed aan doen eidelijk de periode van verlichting aan te gaan. Het gelijkheidsbeginsel is vaak in de knel. Alsmede de werkelijke waardigheid voor het individu. Vrouwen zijn namelijk niet minder individu en hoeven niet als hond behandeld te worden. ( zelf niet als ze zouden blaffen)
Dus? Dat is de bedoeling toch ook niet. Allicht zullen de meeste moslimvrouwen niet blij zijn met wat AHA zegt. Ik geloof trouwens niet dat er geen enkele moslima is die AHA steunt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:47 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit van een Moslima gehoord dat ze blij was met AHA, dingen bespreekbaar maken ok, maar dat doet ze niet, ze loopt onrespectvol tegen dingen aan te schoppen en dat werkt zeker tegen de Islam heel slecht.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:46 schreef Echo99 het volgende:
Doen.
erg he, als iemand kritiek heeft op de islam...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:13 schreef Super7fighter het volgende:
Ze is schofferend, en niet een beetje ook. Ze is goedkoop en achterbaks. Ze is op valse voorwendselen naar Nederland gekomen en behoort eigenlijk met de rest die dat doet uitgezet te worden. Ze heeft zich lange tijd voorgedaan als een 'moslim met kritiek' tot ze op het tv-programma Rondom Tien geconfronteerd werd met opnames waarin ze zei dat ze geen moslima was. De Marokkaans-Nederlandse intellectuelen Mohammed Cheppih en Ali Eddaouadi wisten deze bedriegster op meesterlijke wijze te ontmaskeren. En wat mijn tenen al helemaal laat krommen is dat mevrouw zich ineens een terrorisme-expert begint te vinden.
Wanneer je de totale vernietiging van een godsdienst voor ogen hebt en een burgeroorlog wil ontkenenen, ga je ook mensenlevens verspillen, zo waar ik Super7fighter heet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
erg he, als iemand kritiek heeft op de islam...
op de brandstapel er mee... het is een heks
lang leve de Middeleeuwen![]()
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:21 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wanneer je de totale vernietiging van een godsdienst voor ogen hebt en een burgeroorlog wil ontkenenen, ga je ook mensenlevens verspillen, zo waar ik Super7fighter heet.
Het prediken van diplomatie is geenszins een zwaktebod. Die drang naar de compromis is juist een bijzondere zegening die Nederland tot het verdraagzame land maakt dat het is(was?), hoewel een paar ferme peren tegen tegen je muil natuurlijk ook wel eens willen werken.
Ik ben geen voorstander van een slap debat, maar verkies een oorlog der ideëen boven die andere.
Er is geen probleem. Het is trouwens Hirsiquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..
jij zegt de voorkeur te geven aan diplomatie en een oorlog van ideeën en debat.. nou dan ben je bij hersi aan het goede adres..
ze gebruikt geen geweld en alleen woorden en inhoudelijke argumenten...
dus wat is het probleem?
oh , is er geen probleem meer met haar.?.. nou zeg je dat ook even tegen diegene die haar met de dood bedreigen . zou ook leuk zijn als die dat even wetenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:28 schreef Airelle het volgende:
[..]
Er is geen probleem. Het is trouwens Hirsi.
Ze zouden het moeten weten. Maar, ze respecteren de Nederlandse rechtstaat en democratie met bijbehorende vrijheden niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh , is er geen probleem meer met haar.?.. nou zeg je dat ook even tegen diegene die haar met de dood bedreigen . zou ook leuk zijn als die dat even weten![]()
inderdaad, dat is erg jammerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:32 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ze zouden het moeten weten. Maar, ze respecteren de Nederlandse rechtstaat en democratie met bijbehorende vrijheden niet.
Ik vind het trouwens onzin om mensen opzettelijk - zonder enig achterliggend doel - te kwetsen/krenken. Maar dit terzijde.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:35 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
inderdaad, dat is erg jammer![]()
ze stellen hun godsdienst boven de wet... maar ja.. ze worden dan ook niet voor niks moslimextremisten genoemd. ze gebruiken geweld om hun doelen te bereiken.. o.a. onderwerping van nietgelovigen aan de islam... en dat willen we natuurlijk niet in Nederland.
We willen vrij zijn en kunnen zeggen wat we willen, ook als dat beledigend is voor sommigen.. jammer dan ...![]()
dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:38 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens onzin om mensen opzettelijk - zonder enig achterliggend doel - te kwetsen/krenken. Maar dit terzijde.
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:43 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik ben nu .. niet erg pro religie... dus ik kwets mensen.. maar doe dat niet met opzet.. maar omdat ik oprecht vind dat geloven in een god en in de bijbel een beetje achterhaald is en dom..
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:48 schreef robh het volgende:
[..]
Ben jij bereid om te sterven als het mensen aan zou zetten om niet meer te geloven? Dat mensen dan jouw visie delen?
quote:Zo'n uitspraak, in de context van de doodsbedreigingen, is niet vreemd.
Sommige mensen menen deze uitspraak letterlijk te moeten interpreteren alsof ze een
bomgordel om zou doen.
Misschien is Magan wel het beste te vergelijken met een orkaan. Net als bij een orkaan, trekt zij eerst alle wolken naar zich toe, en trekt daarmee vervolgens een spoor van verwoesting waar ze passeert. Zij kijkt echter naar voren, en ziet niet de schade die zij achterlaat.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
ja hoor, hersi ali . kan een totale vernietiging van de godsdienst islam bewerkstelligen..
jij zegt de voorkeur te geven aan diplomatie en een oorlog van ideeën en debat.. nou dan ben je bij hersi aan het goede adres..
ze gebruikt geen geweld en alleen woorden en inhoudelijke argumenten...
dus wat is het probleem?
ik zag gisteren de docu over hirsi... en ze vertelde over haar strategiequote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:44 schreef BaajGuardian het volgende:
de vraag is, wat is slim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |