abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38016946
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 07:45 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Juist het ontbreken van humor bij deze fanaten vind ik zo erg.
Ik zag gisteravond G.Wilders bij "Rayman is laat" en moet zeggen dat hij echt
een gezonde dosis humor heeft.
Een liberale jihad is niet echt van toepassing op G. Wilders.

pi_38016966
Uhm, welke gruwelijkheden precies ?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:41:19 #53
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38017017
Is ze wel echt besneden eigenlijk? Krijgen we piccas als bewijs ?
En is ze nog maagd, aangezien ze niet op haar eigen huwelijksfeest was ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38017069
Dat uithuwelijken was in haar geval juist positief, hoe had ze anders een vent moeten krijgen ? Ik denk trouwens dat het een latente pot is, maar goed.
pi_38017156
Als je vrouwenbesnijdenis een zege of een noodzaak of een noodzakelijkheid noemt? Het spijt me, dan begrijpen wij elkaar niet helemaal. Het assnijden van de clitoris van een vrouw is zo gruwelijk als iets gruwelijk genoemd kan worden. Misschien als je niet over een clitoris beschikt zou je het mogen vergelijken met het afsnijden van je penis, maar de vergelijking gaat hier al mank! Want met de afgesneden penis kun je daar geen geslachtsverkeer meer mee hebben. Bij een uitgehuwlijkte vrouw met een ( gruwelijk) verminkte vrouwelijkheid kun je zelfs die vrouw zwanger maken en uit die verminking met onmenselijk lijden jouw kind geboren laten worden. Tja, dat noem ik gruwelijk! Dat noem ik een grond van waarop je naar en ander land mag en bescherming mag zoeken! Die bescherming mag en moet een beschaafd land verlenen!
pi_38017238
Dat besnijden is een cultureel iets in Somalie wat ook bij christenen en niet-gelovigen gebeurt. Vreselijk natuurlijk, maar waarom heeft Ali het dan over de islam ? Voor de rest zat ze al als klein kind in Kenia met een goed bord vreten en een familie die alles behalve streng in de leer was. Welke verschrikkingen heeft ze naast het besnijden zoal meegemaakt wat haar haatcampagne tegen de islam rechtvaardigen zou ?
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 14:49:48 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38017246
ja dat is ook zo ... maar dan moet het wel daadwerkelijk gebeurt zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_38017269
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:49 schreef gelly het volgende:
Dat besnijden is een cultureel iets in Somalie wat ook bij christenen en niet-gelovigen gebeurt. Vreselijk natuurlijk, maar waarom heeft Ali het dan over de islam ? Voor de rest zat ze al als klein kind in Kenia met een goed bord vreten en een familie die alles behalve streng in de leer was. Welke verschrikkingen heeft ze naast het besnijden zoal meegemaakt wat haar haatcampagne tegen de islam rechtvaardigen zou ?
Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
pi_38017277
Er zijn verschillende vormen van besnijdenis, alle uiteraard even moreel verwerpelijk.
pi_38017334
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef Monidique het volgende:
Er zijn verschillende vormen van besnijdenis, alle uiteraard even moreel verwerpelijk.
Waarom moreel verwerpelijk? Leg eens uit. Of hou je het bij dit soort stompzinnige oneliners?
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 14:53:13 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38017349
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Hoezo vreselijk? Voel je je met jouw cultuur verheven boven een andere cultuur ofzo? Kortzichtige.
als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.

het is gewoon zieke shit
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:53:15 #62
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_38017351
Volgens mij bouwt ze al die frustraties op omdat ze gewoon al veelste lang niet goed geneukt is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_38017356
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:50 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik wist niet dat ik een cultuur had, weer wat geleerd. Persoonlijk vind ik het snijden in de clitoris niet wenselijk, dat is waar.
pi_38017381
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

als die andere cultuur zijn vrouwen zo behandeld dan voel ik me daar idd heel erg hoog boven verheven ja.

het is gewoon zieke shit
"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
pi_38017427
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

"Het is gewoon zieke shit" en jouw persoonlijke mening zijn geen geldige argumenten naar mijn idee.
Lichamelijke integriteit zegt je niks ? Ik vind het piercen en tattoeeren van kinderen ook niet wenselijk. Maar goed, iedere ouder moet in dat soort gevallen zelf een beslissing maken. Ik snap best dat ouders het doen als het een culturele gewoonte is, ik veroordeel dan ook geen cultuur.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 14:58:01 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38017465
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:54 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

dat maakt mij verder weinig uit

het is gewoon ziek, het doel van die operatie is dat mevrouw geen lol kan hebben van de sex, mannen mogen dat wel want die zijn belangrijker bovendien schijnt het nogal een bloederige en pijnlijke praktijk te zijn
pi_38017493
Sja, het is misschien niet een helemaal frisse vraag, maar is Ali wel besneden ? Het is wat mij betreft net zo geloofwaardig als de rest van haar 'levensverhaal'.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:03:01 #68
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38017588
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:43 schreef gelly het volgende:
Dat uithuwelijken was in haar geval juist positief, hoe had ze anders een vent moeten krijgen ? Ik denk trouwens dat het een latente pot is, maar goed.
En dit is normaal?
Say your prayers
pi_38017623
Een mening, dus normaal lijkt me nogal subjectief.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:06:05 #70
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38017659
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:04 schreef gelly het volgende:
Een mening, dus normaal lijkt me nogal subjectief.
De eerste zin is niet geformuleerd als mening.
Say your prayers
pi_38017689
Dat was idd een retorische vraag.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:08:46 #72
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38017724
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 15:07 schreef gelly het volgende:
Dat was idd een retorische vraag.
Jah, een niet bijzonder nette imo. Beetje sneu. Zelf altijd een grote bakkes hebben over anderen, en dan met zulke vuilbekkerij op de proppen komen.
Say your prayers
pi_38017727
Daarnaast??? Naast het besnijden bedoel je?? Dat kun je toch niet werkelijk menen? Zullen we beginnen met jou je rechten, je lust en je genot ( voor velen een levensslagader) , je leven ; in vrijheid, in autonomie, in denken en handelen naar eigen interpretatie -zoals je nu aan het doen bent- af te nemen en dan verder praten?

Als je zelfs je eigen identiteit hebt moeten inleveren om weg te vluchten? Als je moet verzwijgen wie je bent om weg te komen? Is dat bord eten dan het belangrijkst?
Of is zijn, to be or not to be, autonomie belangrijk? Wat maakt leven?

Is het je hart of je geest of is het beiden? Kun je van menswaardig spreken als je wel een bord eten hebt maar door anderen al je rechten en je lichaam en je geest hebt moeten inleveren? Heet je familie niet streng in de leer als ze je onomkeerbaar verminken ( met welk recht? ) als ze je uithuwlijken?
Als je geen keuzes mag maken, je je in je afhankelijkheid moet laten verminken en je verminkers bovendien nog dankbaar moet zijn? Ze daarvoor en daarom moet prijzen, moet vertrouwen in het maken van keuzes voor jou in jouw leven?
In dit land heb je een keuze! Een eigen keuze. Als eigen individu! Met rechten! Voor IEDEREEN! Of je je als sadomassochist in een kinky verhouding wilt storten of juist niet. Als je binnen de haar vanaf geboorte opgedrongen Islam moet leven kun je nooit of te nimmer jezelf zijn. Als vrouw! Want je bent niet! Je ondergaat! Dat er vrouwen zijn die dat geweldig vinden ... dat mag, maar als er vrouwen zijn die zeggen ; tot hier en niet verder... dan is dat een levensrecht! Dat je als vrouw geboren wordt is geen schuld! Dat geeft je omgeving geen recht op verminken! |Dat geeft jouw opvoeders geen recht jou leven voor jou in te vullen. Dat is walchelijk! Dat is mishandeling!
pi_38017792
Ja, uh, maar wat heeft de islam met dit alles te maken ?
pi_38018059
Ik zie de zaken die Ayaan bespreekbaar maakt niet als haatcampagne. Misschien zit daarin het wezenlijke verschil in zienswijze tussen ons. Ik zie de zaken die Ayaan aan de kaak stelt, bespreekbaar maakt, openbreekt voor de onderdrukte vrouwen die veelal in een door de Islam gedicteerde omgeving leven niet als haat. Daarin heb je je misschien teveel laten sturen door de media die graag meningen in hokjes proppen en er een naam aan willen geven. Vaak ( veelal in de linkse kringen meestal) met een foute of onware naam bestempelen.

De Islam zou er mijns inziens goed aan doen eidelijk de periode van verlichting aan te gaan. Het gelijkheidsbeginsel is vaak in de knel. Alsmede de werkelijke waardigheid voor het individu. Vrouwen zijn namelijk niet minder individu en hoeven niet als hond behandeld te worden. ( zelf niet als ze zouden blaffen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')