abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38053092
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:25 schreef moussie het volgende:

[..]

kan jij mag ajb even uitleggen waarom ik de koningin niet mag beledigen .. of een van haar ambtenaren in functie
ik moet het nl niet in mijn hoofd halen om tegen de politieagent die mijn boete uitschrijft te zeggen dat die een klootzak is .. en dat is dan toch echt mijn mening !
omdat dat in de wet staat.

de wet stelt algemene regels.. en uitzonderingen op de regels op

daarom dus..

in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie

maar goed, we hebben het nu over de vrijheid van religie en meningsuiting
  zondag 21 mei 2006 @ 18:39:40 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38053193
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

daarom dus..

in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie

die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.
binnenland interreseert de stropdassen allang niet meer.
(alleen de opositie doet daar nog wat aan namelijk)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_38053452
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

daarom dus..

uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..
en volgens het islam was/is dat naakte lijf met teksten dus blasfemie ..
pleased to meet you
pi_38053503
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.
binnenland interreseert de stropdassen allang niet meer.
(alleen de opositie doet daar nog wat aan namelijk)
tja.. de politie doet haar best, maar kan ze niet te pakken krijgen.. ..maar goed.. we voelen ons inderdaad niet meer veilig.. jammer inderdaad

maar goed .. laten we het weer hebben over hirsi ali en haar recht op beledigen..

heeft ze dat nou of niet..?
  zondag 21 mei 2006 @ 18:50:00 #255
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38053563
nee, want beledigen is een voeding voor aggressie.
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
pi_38053567
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:47 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..
en volgens het islam was/is dat naakte lijf met teksten dus blasfemie ..
nou, dan kun je naar de rechter gaan..

dat is dus geprobeert.. en de rechter heeft dus uitspraak gedaan in deze

en gezegd dat submission wel kan.. dus.. tot zover de nederlandse wet
pi_38053660
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogen

ik voel me beledigd door de koran... .. dus koran verbieden

moslims voelen zich beledigd door submission.. dus submission verbieden

is dat wat je zegt?

of is mijn beledigd zijn minder belangrijk dan het beledigd zijn van een moslim
  zondag 21 mei 2006 @ 18:59:01 #258
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38053909
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen 'horen' helamaal niets te doen.

Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
pi_38054174
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
ben het helemaal met je eens

feit is nu wel dat sommige groeperingen dat recht opeisen..

dat ze willen dat voor hun religie een uitzondering wordt gemaakt.. en daarmee willen ze zich boven andere groeperingen stellen.. alsof ze behoren tot een wel heel bevoorrechte groep
  zondag 21 mei 2006 @ 19:08:03 #260
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054197
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogen

ik voel me beledigd door de koran... .. dus koran verbieden

moslims voelen zich beledigd door submission.. dus submission verbieden

is dat wat je zegt?

of is mijn beledigd zijn minder belangrijk dan het beledigd zijn van een moslim
de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,
het is een belangrijk boek om de documentatie, voor gelovigen is het een houvast aan een kerncultuur.

submission is een film gemaakt enkel om te rellen tegen dat boek.
ik zou zeggen, jongen.. leef je eigen leven, laat de figuren die jou en je vriend bedreigen opgepakt worden, en neem die teksten in de koran niet persoonlijk.
het is als een ''ancient diary of the early mind''

submission is gemaakt om te beledigen, in hirsi haar eigen woorden ''haar strijd tegen de islam''
de koran is gemaakt ter documentatie uit de oudheid.
dat is het verschil.
daarnaast dwingt niemand je de koran in je op te nemen maar is submission wel een landelijk (bijna wereldlijk) discussie gegeven gericht op een hele bevolking.. dat zie ik imams nog niet doen, als ik het mis heb zeg het maar, maar dan moeten die imams gewoon aangepakt worden..
  zondag 21 mei 2006 @ 19:08:25 #261
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054213
in individuele acties dus.
wie de schoen past.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:09:40 #262
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054262
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
pi_38054310
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.
pi_38054410
quote:
Godslastering is een van de zgn. religiedelicten, die het wetboek van strafrecht kent. De religiedelicten bieden bescherming aan vrije maatschappelijke beoefening van de godsdienst. Ze beogen de openbare orde (en daarmee de maatschappelijke vrede) te waarborgen.
Maar het gaat bij Godslastering niet alleen om de openbare orde, het gaat ook om de godsdienstvrijheid.
In Nederland genieten de burgers het recht om individueel en gemeenschappelijk hun godsdienst vrij te belijden. Godsdienstvrijheid is een vrijheidsrecht van de mens, dat de Nederlandse Grondwet als een grondrecht beschermt. Mensen moeten in de samenleving vrij zijn om hun godsdienst met elkaar en tegenover anderen te belijden. Smalende en krenkende Godslastering is naar Nederlands recht een onrechtmatige inbreuk op de godsdienstvrijheid. De strafbaarheid van Godslastering waarborgt ladus de maatschappelijke godsdienstvrijheid. Daarmee staat de strafbaarheid van Godslastering in de context van de vrijheidsrechten van de mens en van het constitutioneel recht.
In dit openbaar college is de strafbaarheid van Godslastering in het perspectief van de mensenrechten en het constitutioneel recht aan de orde. De strafbaarheid zal niet alleen worden gerelateerd aan de godsdienstvrijheid, maar ook aan het recht op eerbiediging van iemands en ieders persoonlijke levenssfeer. Ook dit vrijheidsrecht is als grondrecht in de Nederlandse Grondwet opgenomen.
open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jl

of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
puur speculatief uiteraard en ook niet echt ter zake doende .. de kritiek vanuit de islamitische wereld zegt op zich toch al genoeg, als alle hoge geestelijken van die godsdienst je vertellen dat het blasfemeie is en je blijft nog volhouden dat het dat niet is .. wat steld die grondwettelijke bescherming dan nog voor ?

jouw verhinderen om te verhuizen omdat die bedreigingen vast niet zo bedoeld zijn zou zo ongeveer op hetzelfde neerkomen
pleased to meet you
pi_38054527
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,
het is een belangrijk boek om de documentatie, voor gelovigen is het een houvast aan een kerncultuur.

submission is een film gemaakt enkel om te rellen tegen dat boek.
ik zou zeggen, jongen.. leef je eigen leven, laat de figuren die jou en je vriend bedreigen opgepakt worden, en neem die teksten in de koran niet persoonlijk.
het is als een ''ancient diary of the early mind''

submission is gemaakt om te beledigen, in hirsi haar eigen woorden ''haar strijd tegen de islam''
de koran is gemaakt ter documentatie uit de oudheid.
dat is het verschil.
daarnaast dwingt niemand je de koran in je op te nemen maar is submission wel een landelijk (bijna wereldlijk) discussie gegeven gericht op een hele bevolking.. dat zie ik imams nog niet doen, als ik het mis heb zeg het maar, maar dan moeten die imams gewoon aangepakt worden..
tja, maar niemand dwingt moslims om naar submission te kijken of cartoons te lezen in een krant

en niemand dwingt mij om de koran te lezen.. dus wat mij betreft gaat dat argument niet op( teksten uit de koran worden ook regelmatig op tv uitgezonden trouwens bij de nmo, ook teksten waarin gezegd word dat ongelovigen zullen eeuwig zullen branden enz.. dus.)

tja en of iets nou heel erg oud is.. is volgens mij ook geen criteria.. als we lang genoeg wachten worden de teksten van hirsi ook erg oud.. dus ook geen argument wat mij betreft

dan zou je zeggen dat alleen de oudste beledigen mogen en nieuwere beledigingen geen bestaanrechten hebben.. klinkt niet echt logisch

nee.. je komt hiermee niet weg. . je draait er om heen.. wel lief hoor. Maar niet echt principieel en ook niet waar het in de kern om draait.. als je het mij vraagt…
  zondag 21 mei 2006 @ 19:17:12 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_38054595
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38054628
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]

open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jl

puur speculatief uiteraard en ook niet echt ter zake doende .. de kritiek vanuit de islamitische wereld zegt op zich toch al genoeg, als alle hoge geestelijken van die godsdienst je vertellen dat het blasfemeie is en je blijft nog volhouden dat het dat niet is .. wat steld die grondwettelijke bescherming dan nog voor ?

jouw verhinderen om te verhuizen omdat die bedreigingen vast niet zo bedoeld zijn zou zo ongeveer op hetzelfde neerkomen
tja.. weet niet wat ik hierop moet zeggen.. ik zal de volgende uitspaak wel afwachten.. als submission 2 gaat draaien.

ik heb nog geen argumenten gehoort die mij aantonen .. dan er een recht is om niet beledigd te worden.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:20:03 #268
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38054698
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.

Verder heeft een dergelijke samenleving geen zak met respect te maken. Respect kun je namelijk ook middels geweld afdwingen. De macht van Saddam Hoessein werd alom gerespecteerd binnen de Ba'ath partij en binnen Irak; respect geschoeid op autoritair en gewelddadig gedrag lag ten grondslag aan de Iraakse maatschappij. Niets zo overgewaardeerd als de term 'respect'.

Doe mij maar de utilistische visie. Ik behandel mensen op een dusdanige manier dat de interactie het maximale rendement oplevert. Dat is dus afhankelijk van de persoon die ik tegenover mij heb.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:23:13 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054838
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:10 schreef Airelle het volgende:

[..]

Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.
weten we meteen waar het gat in de samenleving weg komt.
pi_38054903
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zie je punt niet. Uit je eens wat duidelijker.

'waar het gat weg komt?' .

Respect is sowieso een verkracht woord sinds Balkenende ermee aan de haal ging .
pi_38054920
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

welk gat bedoel je nu, wees dan ook duidelijk..
  zondag 21 mei 2006 @ 19:25:18 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054935
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:20 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.

Verder heeft een dergelijke samenleving geen zak met respect te maken. Respect kun je namelijk ook middels geweld afdwingen. De macht van Saddam Hoessein werd alom gerespecteerd binnen de Ba'ath partij en binnen Irak; respect geschoeid op autoritair en gewelddadig gedrag lag ten grondslag aan de Iraakse maatschappij. Niets zo overgewaardeerd als de term 'respect'.

Doe mij maar de utilistische visie. Ik behandel mensen op een dusdanige manier dat de interactie het maximale rendement oplevert. Dat is dus afhankelijk van de persoon die ik tegenover mij heb.
dan heb ik oprecht medelijden met jou.
je begrijpt dus niet wat respect inhoud.
saddam werd niet gerespecteerd, je kijkt teveel mafiafilms.
pi_38055004
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...
pi_38055071
quote:

[..]

hij vraagt niet om medelijden, maar wil een inhoudelijke discussie aangaan

moeten wel boven de gordel blijven en elkaar niet paternalistisch benaderen

anders is het beledigend , naar mijn mening en dat willen we natuurlijk niet.. respect.. weet je wel
pi_38055262
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:27 schreef Airelle het volgende:
Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...
hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoel
pleased to meet you
pi_38055311
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
pleased to meet you
pi_38055375
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:33 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoel
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
  zondag 21 mei 2006 @ 19:36:47 #278
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38055376
quote:
Ja, dat zal het zijn. .
  zondag 21 mei 2006 @ 19:36:54 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_38055381
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
Uh..?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38055422
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:

[..]

de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus

wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt
pi_38055855
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken

anyway, ik vraag mij dan ook serieus af hoe de wereld vandaag eruit zou zien als we de joden dat stukkie land niet hadden gegeven met de bijbel als rechtvaardiging in de hand
pleased to meet you
pi_38055914
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef speknek het volgende:
Uh..?
reve .. homo .. lieve jonge toch ..
pleased to meet you
pi_38056059
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus

wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt
ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbieden
pleased to meet you
pi_38056090
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken

anyway, ik vraag mij dan ook serieus af hoe de wereld vandaag eruit zou zien als we de joden dat stukkie land niet hadden gegeven met de bijbel als rechtvaardiging in de hand
ben het met je eens betreffende ook kijken naar gedeelde belangen en het belang van samenwerken

toch, helaas zul je elkaar ook vinden in verschillen, en manieren moeten vinden om met die verschillen om te gaan

een pijnlijke dialoog hoort daar naar mijn mening soms bij

ik merk het zelf in mijn werk...

ik geef inburgeringslessen.. en vertel de cursisten over Nederlandse gebruiken en gewoonten

dat we bv het homo huwelijk hebben en dat discriminatie van homo;s verboden is..

nou .. je moet eens weten.. hoe heftig daar soms op gereageerd word.. dat ik alleen het h woord al durf te zeggen

tja.. dus ben het gedeeltelijk met je eens.. maar dat neemt niet weg dat we verschillen moeten zien en benoemen...

we leven in een multiculturele samenleving.. verscheidenheid hoort daar bij.. we zijn niet allemaal het zelfde..

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 21-05-2006 20:01:21 ]
pi_38056187
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef moussie het volgende:

[..]

ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbieden
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ik
  zondag 21 mei 2006 @ 20:18:46 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_38057056
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:51 schreef moussie het volgende:
reve .. homo .. lieve jonge toch ..
Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.
pi_38058755
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.
duh .. hun verzoek het als godslastering te zien cq te verbieden wordt op grond van die zaak afgewezen .. een homo die iets wil hebben met een goddelijke ezel met gezwachtelde hoefen ..
pleased to meet you
pi_38060114
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ik
blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevalt

kom ik dus terug op een vorige vraag .. heeft een niet-islamiet het recht een moslim en zijn geloofsinvulling te bekritiseren of daar recht over te spreken ?

en heeft ayaan hirsi ali het recht om de islam neer te zetten als zijnde de oorzaak van vrouwenmishandeling, verkrachting etc .. dat zijn misdaden tegen de mensheid en die komen (helaas) overal voor, ook buiten de islam ..
en om haar dan op zo'n voetstuk te zetten alleen omdat ze de anti-islamieten naar de mond praat .. kom op zeg !

ik bedoel maar, hoeveel somalische vrouwen zijn wel terug gestuurd als zijnde economische vluchteling in de laatste jaren, zelfde verhaal als dame magan/ali op de bekendheid na dan .. ik kende er 2 en ik weet niet of ze nog leven .. de argumenten van rechts klinken nog na in mijn oren .. economische vluchteling, rot op naar je eigen land, uitvreter, goudzoeker ..
en die kwamen echt uit een hongerend somalië en niet uit een mooi huisje in kenia en pas nadat je basisopleiding af was
pleased to meet you
pi_38060867
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevalt

kom ik dus terug op een vorige vraag .. heeft een niet-islamiet het recht een moslim en zijn geloofsinvulling te bekritiseren of daar recht over te spreken ?

en heeft ayaan hirsi ali het recht om de islam neer te zetten als zijnde de oorzaak van vrouwenmishandeling, verkrachting etc ..
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft ze
dus, waar wil je heen ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 21-05-2006 21:31:50 ]
pi_38064961
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden .
pi_38065022
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Zou wat zijn als dat niet gebeurde zeg. DAN pas hadden we een probleem.
pi_38065215
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft ze
dus, waar wil je heen ?
vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..
wat een verschil in effect als je kijkt naar wat het boek van rushdee heeft bereikt

tja, en dan krijgen we dus 2 over homo's .. ik ben benieuwd, misschien bereikt ze daarmee wel dat iig de christelijke wereld eindelijk eens echt ophoudt met die homohaat
(ghehe, als die film er uberhaupt wel komt, tegen die tijd woont ze in de States en werkt voor een rechtse denktank, en die kunnen de islam, op het doodschieten na, wel de hand schudden wat homofobie aangaat)
pleased to meet you
pi_38065338
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk slaat niet elke islamiet zijn vrouw. Daar ging het ook niet om toch? Je betrekt het nu al naar een internationaal verband. Zelfs als je alleen kijkt naar Nederland lijkt het me al onmogelijk dat iedereen er dezelfde normen en waarden op na houdt.
quote:
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.
pi_38066135
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:33 schreef moussie het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..
wat een verschil in effect als je kijkt naar wat het boek van rushdee heeft bereikt

tja, en dan krijgen we dus 2 over homo's .. ik ben benieuwd, misschien bereikt ze daarmee wel dat iig de christelijke wereld eindelijk eens echt ophoudt met die homohaat
(ghehe, als die film er uberhaupt wel komt, tegen die tijd woont ze in de States en werkt voor een rechtse denktank, en die kunnen de islam, op het doodschieten na, wel de hand schudden wat homofobie aangaat)
ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuiting

ik denk dat je "de moslims" te laag inschat,

laat ze even wennen aan de kritiek op de islaam

net zoals christenen er aan hebben moeten wennen

vroeger werd je verbrand als heks , als je kritiek had op de katholieke kerk.. dat is nu toch ook niet meer zo

met de moslims zal het precies zo gaan, ik heb wel vertrouwen hoor in een goede afloop.

van een beetje kritiek is nog nooit iemand dood gegaan.. of zoiets

de meeste moslim reageren nu toch ook niet met een oorlog op straat omdat hirsi iets zegt wat ze niet aan staat, nee hoor, ze gaan keurig naar de rechter
pi_38066897
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:35 schreef Airelle het volgende:
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.
en hetzelfde gebeurt dus nu met het islam .. als je dat topic hebt gevolgd over die vermeende kledingwet in Iran bvb, een overduidelijk voorbeeld
mensen die nog nooit iets gelezen hebben uit de koran .. of uit ons eigen "vredelievende" bijbel .. behalve dat ene zinnetje hier en daar, in ouderwetse taal en uit zijn verhalende verband gerukt, tja, zoiets kan je vaak alle kanten uit leggen .. maar het zet wel de toon ..

en als je het nog verder vergelijkt met het communisme .. we hebben nog net geen black list, maar de publieke opinie bestempelt wel iedereen die kritiek durft te hebben op "heilige zeer te respecterende" ayaan als "moslimextremistenvriendje" .. volgende stap is dat ik maar beter mijn mond dicht kan houden voor een of ander fanatiekeling een brandbom in mijn brievenbus poneert met "moslimvriendje" erop ?
pleased to meet you
pi_38066992
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuiting

ik denk dat je "de moslims" te laag inschat,

laat ze even wennen aan de kritiek op de islaam

net zoals christenen er aan hebben moeten wennen

vroeger werd je verbrand als heks , als je kritiek had op de katholieke kerk.. dat is nu toch ook niet meer zo

met de moslims zal het precies zo gaan, ik heb wel vertrouwen hoor in een goede afloop.

van een beetje kritiek is nog nooit iemand dood gegaan.. of zoiets

de meeste moslim reageren nu toch ook niet met een oorlog op straat omdat hirsi iets zegt wat ze niet aan staat, nee hoor, ze gaan keurig naar de rechter
uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande was
pleased to meet you
pi_38067281
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande was
je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..
die zijn binnen een religie nooit populair en worden als een bedreiging gezien

maar die ketters vervullen wel een belangrijke functie.

ze zorgen voor echte emancipatie van de godsdienst en voor een vrije godsdienst, zonder dwang

deze bevrijding van de godsdienst uit de ketens van sanctie en dwang.. is nooit geheel pijnloos,.. dat was het bij de christenen ook niet.

Een pijnlijk proces.. maar wel een noodzakelijk proces als je het mij vraagt

Ik ben wel bereid deze ongemakken nu even voor lief te nemen, wetende dat het een tijdelijke onrust is
pi_38069211
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..
die zijn binnen een religie nooit populair en worden als een bedreiging gezien

maar die ketters vervullen wel een belangrijke functie.

ze zorgen voor echte emancipatie van de godsdienst en voor een vrije godsdienst, zonder dwang

deze bevrijding van de godsdienst uit de ketens van sanctie en dwang.. is nooit geheel pijnloos,.. dat was het bij de christenen ook niet.

Een pijnlijk proces.. maar wel een noodzakelijk proces als je het mij vraagt

Ik ben wel bereid deze ongemakken nu even voor lief te nemen, wetende dat het een tijdelijke onrust is
uhm .. en ik denk dus dat Salman Rushdee de ketter is, ik heb dus ook een immens respect voor die man ..
bij Ayaan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het niet echt is .. als je de vrouwen daar echt wil helpen bij hun emancipatieproces ga je toch geen film maken die hun 10tallen jaren terug gooit in de tijd en de standpunten alleen maar verhardt en al helemaal niet als je die ellende zelf hebt meegemaakt .. als je het wel doet ben je imo bezig met een 1mans missie revenge ter meerdere glorie van gekwetste ayaan .. en zoals iedereen heeft opgemerkt heeft het haar carrière iig wel doen skyroketten .. binnen 15 jaar van nobody liegende moslimfundi-vluchteling naar die denktank daaro

dus ja, ik ben heel skeptisch wat die dame aangaat, ik hoop dat ze daaro beseffen wat ze in huis halen
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 23:56:25 #299
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_38069919
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:38 schreef typtypo het volgende:

[..]

[quote]Maar dat neemt niet weg dat je man moslim is.
Wat doet een goedgeaard moslim vrouwtje dan natuurlijk haar man gehoorzamen en zijn vijanden zijn haar vijanden.

Luister, voor jou ben ik vanaf nu gewoon Maria, de gehoorzame Duitse moslima, getrouwd met een Zweedse islamiet. Dat zal nog goed te pas komen in mijn dada-tekstcollage.
quote:
Vijanden maak je monddood of je probeert er karaktermoord op te plegen.
Iets wat je voortdurend lijkt te doen. Insunueren dat Bolkensteijn hoogst persoonlijk het gifgas geleverd heeft aan saddam. Het einige wat er bij jou nog aan ontbreekt is dat hij zelf de koerden vergast heeft.
Misschien krijg jij binnenkort ook bloemetjes van de hofstadgroep
.
Ik heb geen vijanden, alleen tegenstanders. Ik insinueer niet, ik citeer. Hier mijn citaten over Bolkestein.
quote:
Wat is er eigenlijk verkeerd met anti-islamist?
Er zijn toch ook anti-communisten en anti-kapitalisten.
Ik ben tegen alle fundamentalisten, dus ook tegen fundamentalistische anti-kapitalisten (zoals onder de anti-globaliseringslui te vinden).
pi_38070903
@ typtypo .. troost je, niet alleen bolkensteijn hoor
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')