abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 mei 2006 @ 11:05:51 #201
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_38040418
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:03 schreef typtypo het volgende:

Kan er niets anders van maken.
Dan vrees ik dat de opmerkingen die jij maakt vele malen meer over jouw persoon zeggen dan over wie dan ook. Begrijpend lezen is schijnbaar ook al niet meer wat het geweest is.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  zondag 21 mei 2006 @ 11:11:38 #202
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38040512
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:03 schreef typtypo het volgende:

[..]

Iemand het voorzien heeft op mensen met een andere huidskleur is een racist.
Dat is dagelijks te zien hoeveel moslims Hirshi voor van alles uitmaken.

Voor mij zijn het stuk voor stuk racisten.
Kan er niets anders van maken.
Denk nou ff na : moslims hebben wat tegen Ayaan vanwege haar uitpsraken over de islam ensow, NIET vanwege haar huidskleur of het ras waartoe ze behoort.
Haar huidskleur heeft er gewoon helemaal niks mee te maken er zijn toch ook veel moslims onder de Afrikanen immers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 21 mei 2006 @ 11:47:04 #203
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_38041216
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:50 schreef typtypo het volgende:

[..]

Jij voert gewoon een verborgen agenda.

Moslima?
Nog erger: Duitse!!
Ik heb je al eerder uitgelegd wat mijn zeer open agenda is!
  zondag 21 mei 2006 @ 12:04:49 #204
40566 Ericr
Livewrong
pi_38041523
Heb even een stuk uit de 'Ik ben Ayaan' reportage op mijn domein gezet :

http://www.manaslu.net/fok/holman.asf

Dit is dus het stuk waaruit duidelijk blijkt dat de hele VVD wist van de valse naam en geboortedatum van AHM. Aan het einde van dit stukje hoor je AHM nog vragen aan Bas Eenhoorn hoe het afgelopen is met een bepaalde zaak, waarschijnlijk de zaak van Somaliers tegen haar.
pi_38041766
quote:
Op zondag 21 mei 2006 09:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

AHA's vrijheid van meningsuitting wordt en is nooit beperkt
oh, is dat zo.. wordt ze niet bedreigd met de dood, is haar vriend van gogh niet vermoord

hallo.. in wat voor wereld leef jij.. natuurlijk word ze wel beperkt.. en onder druk gezet om haar mond te houden...

godverdomme zeg.. hoe stom kun je zijn.. de onnozelheid zeg.. flikker toch een eind op met je moslimextremistenvriendjes
pi_38043121
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh, is dat zo.. wordt ze niet bedreigd met de dood, is haar vriend van gogh niet vermoord

hallo.. in wat voor wereld leef jij.. natuurlijk word ze wel beperkt.. en onder druk gezet om haar mond te houden...

godverdomme zeg.. hoe stom kun je zijn.. de onnozelheid zeg.. flikker toch een eind op met je moslimextremistenvriendjes
en dat is dus wat ayaan in onze maatschappij heeft aangericht .. het "wie niet voor ons is is tegen ons" syndroom ..

nogmaals, je hoeft geen ayaan fan te zijn om de principes en achtergronden te snappen, voor een verlichting binnen het islam te zijn, tegen geweld voor vrouwen, al dan niet vanuit een religieuze achtergrond ..

en ja, ik ben wel voor vrije meningsuiting, ik vind het verschrikkelijk als mensen monddood worden gemaakt omdat ze een andere mening verkondigen .. mijnheer "flikker toch op naar je moslimextremistenvriendjes" .. je zou wel eens je hand in eigen boezem mogen steken en erover nadenken hoe makkelijk jij iemand anders monddood wil maken ..
maar ja, zelfreflectie is idd iets wat bij al die verschillende fanatici ontbreekt .. al dan niet islamitisch
pleased to meet you
pi_38043330
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is dus wat ayaan in onze maatschappij heeft aangericht .. het "wie niet voor ons is is tegen ons" syndroom ..

nogmaals, je hoeft geen ayaan fan te zijn om de principes en achtergronden te snappen, voor een verlichting binnen het islam te zijn, tegen geweld voor vrouwen, al dan niet vanuit een religieuze achtergrond ..

en ja, ik ben wel voor vrije meningsuiting, ik vind het verschrikkelijk als mensen monddood worden gemaakt omdat ze een andere mening verkondigen .. mijnheer "flikker toch op naar je moslimextremistenvriendjes" .. je zou wel eens je hand in eigen boezem mogen steken en erover nadenken hoe makkelijk jij iemand anders monddood wil maken ..
maar ja, zelfreflectie is idd iets wat bij al die verschillende fanatici ontbreekt .. al dan niet islamitisch
ik bedreig niemand met de dood,

kun je je voorstellen hoe het voor hirsi is om al jarenlang ondergedoken te zijn, constant met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die een ander niet aanstaat

als je het verschil niet kunt zien tussen een moslimextremist die iemand met de dood bedreigd

en tussen iemand als ik die zegt.. flikker toch op.. nou dan ben je blind

ik gebruik nooit dergelijke taal, maar dacht heel strategisch... laat ik nou eens wat ferme taal gebruiken... dan heb je een heel heel klein beetje het idee.. hoe het is voor hirsi.. om met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die iemand anders niet aanstaat

en als ik al zie.. hoe zielig jij reageert op "flikker toch een eind op".. nou dan kan ik me ook voorstellen hoe zielig jij zou reageren als jij zou moeten onderduiken omdat je met de dood bedreigd wordt van wege je mening
pi_38043688
quote:
Op zondag 21 mei 2006 11:47 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Nog erger: Duitse!!
Ik heb je al eerder uitgelegd wat mijn zeer open agenda is!
Nou leg het nog maar eens uit dan.

Wie ben jij?
Waarom ga jij niet meedoen met discussie op duitse fora?
Waarom zei je eerst dat je zweedse was?
Welk geloof hang jij aan?
Wie betaald jou onderzoek?
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_38044275
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik bedreig niemand met de dood,

kun je je voorstellen hoe het voor hirsi is om al jarenlang ondergedoken te zijn, constant met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die een ander niet aanstaat
ik hoef het me niet voor te stellen, ik weet het .. weliswaar niet jarenlang maar evengoed ..
maar omdat dat "alleen maar" om huiselijk geweld ging zal dat wel niet meetellen
quote:
als je het verschil niet kunt zien tussen een moslimextremist die iemand met de dood bedreigd

en tussen iemand als ik die zegt.. flikker toch op.. nou dan ben je blind
ik kan het verschil echt wel zien, ik heb eerder het idee dat al die ayaan fans elk gevoel voor perspectief kwijt zijn geraakt ..
ik persoonlijk vind iig iemand voor moslimextremistvriendje uitmaken omdat die met jou van mening verschild over ayaan wel heel erg ver gaan en getuigen van bijzonder weinig respect voor de principes die jij zegt te verdedigen
quote:
ik gebruik nooit dergelijke taal, maar dacht heel strategisch... laat ik nou eens wat ferme taal gebruiken... dan heb je een heel heel klein beetje het idee.. hoe het is voor hirsi.. om met de dood bedreigd te worden.. omdat je een mening hebt die iemand anders niet aanstaat
nou, dat is je dan niet gelukt, dat enige wat wel gelukt is is te laten zien dat je net zo intolerant bent als de moslimextremist
quote:
en als ik al zie.. hoe zielig jij reageert op "flikker toch een eind op".. nou dan kan ik me ook voorstellen hoe zielig jij zou reageren als jij zou moeten onderduiken omdat je met de dood bedreigd wordt van wege je mening
zoals ik al zei, been there, done that .. geen ervaring die ik over zou willen doen, zelfs niet met 6 bodyguards .. dus ga even een eind zouten met je voorbarige conclusies en vooroordelen
het enige verschil is dat het mij overkwam, zij heeft bewust voor het conflict gekozen, het is haar "missie", en uit de scala van mogelijkheden die je hebt als schrijfster heeft om tot nadenken te bewegen heeft zij de felle confrontatie gekozen ..
ze is gewoon nog net zo fanatiek als dat zij was als moslimfundamentaliste, ze heeft alleen de kleur gewisseld .. en sorry hoor, maar ik vind zulke mensen niet echt betrouwbaar, ze zouden morgen weer van kleur kunnen wisselen
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 14:11:40 #210
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_38044849
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:25 schreef Lieve het volgende:

De PvdA die haar ( volkomen onwettig) de tweede kamer onder valse identiteit hebben laten betreden ( als mens was ze daar prima op haar plaats, ze was die club ver vooruit zelfs) Die PvdA zou hiervoor vervolgd moeten worden. Niet de patij, maar de individuele leden die kennis droegen wel! Die zijn zonder meer schuldig!
Door een vreemde manier van quoten weet ik nu niet wie die precies heeft gezegd, maar dit is natuurlijk hopeloze onzin. Hirsi Ali heeft nooit in de Tweede Kamer gezeten voor de PvdA.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 21 mei 2006 @ 14:30:51 #211
146018 mariatrepp
pi_38045355
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:26 schreef typtypo het volgende:

[..]

Nou leg het nog maar eens uit dan.

Wie ben jij?
Waarom ga jij niet meedoen met discussie op duitse fora?
Waarom zei je eerst dat je zweedse was?
Welk geloof hang jij aan?
Wie betaald jou onderzoek?
Ik geef je echt heel eerlijk antwoord:
1. mijn cv is al een jaar lang op de Passage(n)-project-site te vinden. In het kort, ik ben Duitse, heb lang in Zweden gewoond ( ik heb geen Zweedse nationaliteit, heb dit ook niet beweerd)
2. Ik zou inderdaad ook op Duitse –en andere internationale forums - mee moeten doen, maar heb daarvoor tot nu toe geen tijd . Komt nog. Ik woon nu in Nederland en voel me hier thuis.
3. Ik ben Lutherse domineesdochter, maar onkerkelijk. Ik ben existentialist, herken me sterk in de gedachtes van bijvoorbeeld Camus en Simone de Beauvoir.
4. Mijn man betaalt mijn onderzoek. Hij (Zweed!) verafschuwt Wilders ( en de geestelijke vader van de anit-Islamisten Bolkestein).

Ik vind het trouwens terecht dat je kritische vragen stelt aan een “vreemde vogel” (Sigme).
pi_38045797
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:49 schreef moussie het volgende:

[..]

ik hoef het me niet voor te stellen, ik weet het .. weliswaar niet jarenlang maar evengoed ..
maar omdat dat "alleen maar" om huiselijk geweld ging zal dat wel niet meetellen
[..]

ik kan het verschil echt wel zien, ik heb eerder het idee dat al die ayaan fans elk gevoel voor perspectief kwijt zijn geraakt ..
ik persoonlijk vind iig iemand voor moslimextremistvriendje uitmaken omdat die met jou van mening verschild over ayaan wel heel erg ver gaan en getuigen van bijzonder weinig respect voor de principes die jij zegt te verdedigen
[..]

nou, dat is je dan niet gelukt, dat enige wat wel gelukt is is te laten zien dat je net zo intolerant bent als de moslimextremist
[..]

zoals ik al zei, been there, done that .. geen ervaring die ik over zou willen doen, zelfs niet met 6 bodyguards .. dus ga even een eind zouten met je voorbarige conclusies en vooroordelen
het enige verschil is dat het mij overkwam, zij heeft bewust voor het conflict gekozen, het is haar "missie", en uit de scala van mogelijkheden die je hebt als schrijfster heeft om tot nadenken te bewegen heeft zij de felle confrontatie gekozen ..
ze is gewoon nog net zo fanatiek als dat zij was als moslimfundamentaliste, ze heeft alleen de kleur gewisseld .. en sorry hoor, maar ik vind zulke mensen niet echt betrouwbaar, ze zouden morgen weer van kleur kunnen wisselen
tja, als jij vindt dat ze gekozen heeft voor een felle confrontatie.. ik vind aan submission helemaal niets fel.... ze propageerd geen geweld.. dus wat is er nou zo fel aan haar? ik zie alleen felle reacties op haar kritiek op de islaam.. maar wat is nou fel aan haar? leg me dat eens uit?

als ze het zelfde gedaan zou hebben met bijbelteksten op een vrouwenlichaam... denk je dat ze dan dezelfde reacties had gekregen?..

of ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op de islam. is dat wat jij zegt?

tja.. wat vind jij nou eigelijk.. mag je nou wel of niet kritiek hebben op de islam?
pi_38047532
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, als jij vindt dat ze gekozen heeft voor een felle confrontatie.. ik vind aan submission helemaal niets fel.... ze propageerd geen geweld.. dus wat is er nou zo fel aan haar? ik zie alleen felle reacties op haar kritiek op de islaam.. maar wat is nou fel aan haar? leg me dat eens uit?
ik ben geen islamiet en ik kan geen arabisch lezen .. dus mij zegt dat hele submission niks tot iemand het mij uitlegt .. en ik neem aan dat dat voor de meeste europeanen teld die die film hebben gezien ..

zij daarentegen komt wel uit die cultuur en weet donders goed wat het wakker maakt .. nogmaals haar eigen woorden dus maar uit die homevideo's

Ik weet dat ik een boel mensen heel erg boos ga maken .. maar waar moet ik anders over schrijven
quote:
als ze het zelfde gedaan zou hebben met bijbelteksten op een vrouwenlichaam... denk je dat ze dan dezelfde reacties had gekregen?..
Ik denk dat dat nooit op de buis had gekomen op verzoek van de paus .. net als de madonna clips
quote:
of ben jij van mening dat je geen kritiek mag hebben op de islam. is dat wat jij zegt?

tja.. wat vind jij nou eigelijk.. mag je nou wel of niet kritiek hebben op de islam?
zolang jij de ander behandelt met evenveel respect als jij verwacht te krijgen mag je imo alles zeggen wat je wilt
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 15:51:22 #214
8369 speknek
Another day another slay
pi_38047599
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat dat nooit op de buis had gekomen op verzoek van de paus .. net als de madonna clips
Ha! Sinds wanneer geeft Nederland een reet om wat de Paus zegt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38047730
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Dan was ze bij de VVD niet welkom geweest en had ze een stuk minder steun van de Nederlandse bevolking.
pi_38047748
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:30 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

1. mijn cv is al een jaar lang op de Passage(n)-project-site te vinden. In het kort, ik ben Duitse, heb lang in Zweden gewoond ( ik heb geen Zweedse nationaliteit, heb dit ook niet beweerd)
2. Ik zou inderdaad ook op Duitse –en andere internationale forums - mee moeten doen, maar heb daarvoor tot nu toe geen tijd . Komt nog. Ik woon nu in Nederland en voel me hier thuis.
3. Ik ben Lutherse domineesdochter, maar onkerkelijk. Ik ben existentialist, herken me sterk in de gedachtes van bijvoorbeeld Camus en Simone de Beauvoir.
4. Mijn man betaalt mijn onderzoek. Hij (Zweed!) verafschuwt Wilders ( en de geestelijke vader van de anit-Islamisten Bolkestein).

Ik vind het trouwens terecht dat je kritische vragen stelt aan een “vreemde vogel” (Sigme).
Dus jouw man is islamiet?

Het feit dat je al zo spreekt van "de anti islamisten" laat al zien dat je een verborgen agenda hebt.

Waarom zou je niet tegen een fascistisch middeleeuws tribale geloof zijn dan?
Wat is er eigenlijk fout aan anti-islamisten?
Je hebt toch ook anti-kapitalisten of anti-communisten.

Als je je zo modern vooruit strevend wil zijn dan zou iemand als jij voorop moeten lopen in het bestrijden van deze politieke stroming.
Tenzij jij liever boodschapper aan gaat vallen die het aankaarten wat je in een normale democratie doet.

Ayaan hoeft nu niet meer aangepakt worden Eiliaan is zeker je volgend doelwit?
Na Bolkensteijn.

Jij laat hier gewoon DUIDELIJK aan iedereen zien dat je liever geen discussie wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door typtypo op 21-05-2006 16:03:57 ]
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_38047852
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:48 schreef moussie het volgende:

[..]

ik ben geen islamiet en ik kan geen arabisch lezen .. dus mij zegt dat hele submission niks tot iemand het mij uitlegt .. en ik neem aan dat dat voor de meeste europeanen teld die die film hebben gezien ..

zij daarentegen komt wel uit die cultuur en weet donders goed wat het wakker maakt .. nogmaals haar eigen woorden dus maar uit die homevideo's

Ik weet dat ik een boel mensen heel erg boos ga maken .. maar waar moet ik anders over schrijven
[..]

[..]

zolang jij de ander behandelt met evenveel respect als jij verwacht te krijgen mag je imo alles zeggen wat je wilt
dus je hebt geen idee, wat ze eigenlijk voor verkeerts heeft gezegt die de extreme geweldadige reacties zou rechtvaardigen

en toch zeg je dat ze haar mond moet houden.. of ja wat zeg je eigenlijk?

je mag een mening hebben, als die mening niet beledigend is voor een ander... is dat wat je zegt?
pi_38047907
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:51 schreef speknek het volgende:
Ha! Sinds wanneer geeft Nederland een reet om wat de Paus zegt?
hij's hier anders ook niet uitgezonden hoor .. 2 keer maar of zo, als zijnde "de verboden clip van madonna" .. vraag me ajb niet welke, ben niet zo op de hoogte van haar muziek, maar "like a prayer" heet die geloof ik en ging over wat zij daar deed met het naakte lijf van christus aan het kruis .. dat was blasfemie
pleased to meet you
pi_38048010
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

hij's hier anders ook niet uitgezonden hoor .. 2 keer maar of zo, als zijnde "de verboden clip van madonna" .. vraag me ajb niet welke, ben niet zo op de hoogte van haar muziek, maar "like a prayer" heet die geloof ik en ging over wat zij daar deed met het naakte lijf van christus aan het kruis .. dat was blasfemie
die clip is gewoon te zien geweest, geen enkele censuur... idd wel een paus die not amused was.. maar thats all

madonna had geen extra bescherming nodig, die clip was trouwens geen politiek statement of een inhoudelijke kritiek.. maar goed

maar krijg ik nog antwoord op mijn vraag?

vind jij dat iemand alleen een mening mag hebben en uitten als die mening niet beledigend is voor een ander?
  zondag 21 mei 2006 @ 16:06:28 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38048016
quote:
Op zondag 21 mei 2006 14:30 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

In je profiel staat dat je een man bent en in je cv staat dan je een vrouw bent,enne jij hebt 't over EERLIJK

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 21 mei 2006 @ 16:16:42 #221
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38048314
quote:
Op zondag 21 mei 2006 08:12 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

iedereen mag van mij zijn mening geven.. tenzij je oproept tot geweld.. zoals de nazi's en moslimextremisten

de wet is daar vrij duidelijk over
vergeet bush niet met zn war against terror.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 21 mei 2006 @ 16:17:49 #222
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38048349
quote:
Het feit dat je al zo spreekt van "de anti islamisten" laat al zien dat je een verborgen agenda hebt.
zielig.
pi_38048458
ja bush heeft ook veel doden op zijn geweten.alhoewel er altijd een schijnbare tegenstelling is als men met geweld de vrijheid wil verdedigen..

bush zei dat irak een bedreiging vormde.. dat was dus niet zo... dus hij was fout en zou verantwoordelijkheid moeten afleggen voor deze grote fout.. helaas. .. zit ie nog steeds

maar goed we hadden het over de geweldsbedreigingen aan het adres van ali.. en hoe erg dat is...

dat vreedzame mensen.. met geweld bedreigd worden,,, zo verkeert

voor mij is geweld alleen een optie als je zelf wordt aangevallen.. ter verdediging zeg maar
pi_38048590
@ BaajGuardian

ik wou nog even terugkomen op onze discussie van gisteren

daarin stelde jij dat het recht op vrijheid van meningsuiting niet betekend het recht op beledigen

echter als ik naar je profiel kijk zie ik dat bv bansheeboy je favoriete fokker is

hij staat bekent op zijn zeer beledigende teksten naar homo's toe

hoe rijm je dat?

waarom zo'n hekel aan hirsi.. omdat ze beledigingen zou uitten aan het adres van moslims

maar waarom wel bansheeboy zo leuk vinden.. is dat niet een beetje raar?

Moet je dan niet 1 lijn trekken?
  zondag 21 mei 2006 @ 16:34:30 #225
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38048806
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
@ BaajGuardian

ik wou nog even terugkomen op onze discussie van gisteren

daarin stelde jij dat het recht op vrijheid van meningsuiting niet betekend het recht op beledigen

echter als ik naar je profiel kijk zie ik dat bv bansheeboy je favoriete fokker is

hij staat bekent op zijn zeer beledigende teksten naar homo's toe

hoe rijm je dat?

waarom zo'n hekel aan hirsi.. omdat ze beledigingen zou uitten aan het adres van moslims

maar waarom wel bansheeboy zo leuk vinden.. is dat niet een beetje raar?

Moet je dan niet 1 lijn trekken?
wanneer het om personen gaat trek ik niet een lijn, personen zijn divers en niet vast als een item.
trouwens in je vorige post zei je dat geweld ter verdediging wel mag volgens jou, nu even eerlijk he, wat denk je dat de oostenaren doen, geweld omdat het een gezellige activiteit is?
die mensen worden door corporaties onderdrukt.

ik praat geen enkel geweld goed, maar zoals jij zou zeggen soms is het de enige manier wanneer je bedreigd word.
wanneer de stem van duizenden zelfs niet meer helpen.

nog even over bansheeboy ik ken zijn teksten over homos niet, enkel zijn weerstand tegen moslimbashers en zijn open ogen inzake de wereldkoers(niet economische koers natuurlijk)
pi_38049115
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

wanneer het om personen gaat trek ik niet een lijn, personen zijn divers en niet vast als een item.
trouwens in je vorige post zei je dat geweld ter verdediging wel mag volgens jou, nu even eerlijk he, wat denk je dat de oostenaren doen, geweld omdat het een gezellige activiteit is?
die mensen worden door corporaties onderdrukt.

ik praat geen enkel geweld goed, maar zoals jij zou zeggen soms is het de enige manier wanneer je bedreigd word.
wanneer de stem van duizenden zelfs niet meer helpen.

nog even over bansheeboy ik ken zijn teksten over homos niet, enkel zijn weerstand tegen moslimbashers en zijn open ogen inzake de wereldkoers(niet economische koers natuurlijk)
kijk wat mensen doen in irak of iran.. tja.. als dat hun land is.. is het hun recht om het te verdedigen

echter in deze topic hebben we het toch over Nederland en hirsi... hirsi wordt met geweld bedreigd.. terwijl ze zelf niet gebruik maakt van gewelddadige middelen.. dus de verdediging van sommige moslims staat niet in verhouding tot de verbale aanval van haar..

ik houd zelf niet van schijnheiligheid.. bansheeboy is een homohater eerste klas...
voordat je iemand uitroept tot favoriete fokker , zou ik toch eerst de moeite nemen mezelf te verdiepen in het gedachtengoed van iemand

tenzij je homohaat goedkeurt natuurlijk.. maar zeg het dan eerlijk.. en kom er voor uit..

[ Bericht 0% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 21-05-2006 16:50:31 ]
pi_38049591
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:00 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dus je hebt geen idee, wat ze eigenlijk voor verkeerts heeft gezegt die de extreme geweldadige reacties zou rechtvaardigen
inmiddels uiteraard wel maar om te beginnen, nee ..

maar heb ik hierin recht van spreken, ik ben immers geen islamiet .. het zijn mijn zaken niet !!
Wie geeft jou het recht om je ermee te bemoeien hoe hun hun geloofsbeleving invullen .. zou jij het accepteren als iemand dat met jou deed ?
quote:
en toch zeg je dat ze haar mond moet houden.. of ja wat zeg je eigenlijk?
dat zij uit een riante hoeveelheid mogelijkheden die zei had om het "bespreekbaar" te maken de felle confrontatie heeft gekozen, waarmee zij het feitelijk onbespreekbaar heeft gemaakt bij diegenen waarmee het besproken zou moeten worden en uiterst bespreekbaar bij diegenen die het eigenlijk niets aangaat en meestal nog niet eens weten waarover het eigenlijk gaat behalve dat het tegen de islam is en daar zijn wij toch-oh-zo-tegen
quote:
je mag een mening hebben, als die mening niet beledigend is voor een ander... is dat wat je zegt?
uhm .. ik had het over respect als basisvoorwaarde als je tot een gesprek wil komen naar aanleiding van de kritiek ..

Als je daarentegen kiest voor de frontale aanval. ja dan weet je toch wat de consequenties zijn ..
jij maakt zelf de afweging of je het waard vindt, zoiets heet dan een volwassen beslissing nemen ..
zoals bvb Salman Rushdee heeft gedaan .. en die man heeft op zijn rustige manier voor een grotere omwenteling in het denken gezorgd dan ayaan .. en doet dat nog steeds

Zo wordt sinds submission een link gelegd tussen huiselijk geweld en de islam, terwijl die 2 dingen absoluut niets met elkaar te maken hebben, met de besnijdenis wordt een link gelegd naar de islam terwijl ook dat niets met elkaar te maken heeft .. die meid verdraaid gewoon de feiten of belicht ze eenzijdig en het niet geïnformeerdee publiek volgt haar als een kudde schapen ..
de discipelen van de grote ayaan compleet met strijdkreten en al (zie eerste pagina ..leve de dappere en zeer te respecteren etc etc)
echt waar, ik vind het doodeng om te zien hoe mensen zo blind kunnen zijn ..
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 17:02:50 #228
146018 mariatrepp
pi_38049643
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:42 schreef editor2 het volgende:
Nu op Nederland 1 een documentaire over Ayaan Hirsi Ali sedert 2001 met daarin beelden waarin zij uitspraken doet die de VVD liever nooit had gezien.

" Ik ben desnoods te sterven voor mijn strijd tegen dat Moslim fundamentalisme en
vereeuwiging van de profeet Mohammed op een voetstuk. Dat moet stoppen en desnoods
sterf ik er voor om het doel te bereiken en die mensen die mij proberen tegen te houden
neem ik desnoods mee want het zijn juist zij die het gevaar voor de Nederlandse vrijheid zijn."
Ik heb het hele bandje van de uitzending afgeluisterd, en het citaat in deze vorm NIET terug gevonden. Wel zei AHA (ongeveer op 30 minuten) dat de koraan van het voetstuk gehaald moet worden, en dat zij (Ayaan) "best bereid" was om hiervoor "dood te gaan."
Ik vind dat zeer problematisch. Toch heb ik haar de rest ( van de anderen die ze desnods mee wil nemen ) niet horen zeggen. Wie wel?? Graag ongeveer de plek op de band aangeven.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:06:07 #229
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38049729
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

kijk wat mensen doen in irak of iran.. tja.. als dat hun land is.. is het hun recht om het te verdedigen

echter in deze topic hebben we het toch over Nederland en hirsi... hirsi wordt met geweld bedreigd.. terwijl ze zelf niet gebruik maakt van gewelddadige middelen.. dus de verdediging van sommige moslims staat niet in verhouding tot de verbale aanval van haar..

ik houd zelf niet van schijnheiligheid.. bansheeboy is een homohater eerste klas...
voordat je iemand uitroept tot favoriete fokker , zou ik toch eerst de moeite nemen mezelf te verdiepen in het gedachtengoed van iemand

tenzij je homohaat goedkeurt natuurlijk.. maar zeg het dan eerlijk.. en kom er voor uit..
wanneer je jezelf inlaat met theo van gogh (met opmerkingen als,'' ik ruik hier caramel, vandaag worden er joden met suikerziekte verbrand'' )op zodanige wijze als hirsi deed is het niet vreemd dat ze ook een target word, mensen rond samir A worden ook vuil aangekeken.
vooral met die lasterfilm van submission, dat mens is hier enkel bezig geweest met ''haar'' verbale oorlog tegen de islam, dan moet je niet opkijken als er toch best veel mensen zijn die daar kwaad van worden.
als je daar wat aan wilt doen moet je het gehele middenoosten platbombarderen en alle moslims in nederland in kampen afvoeren.
en anders moet je er mee SAMENLEVEN, in respect.
de moslims in nederland hebben weinig te maken met haar eigen afrika waar ze het grootste deel over gelogen heeft.
  zondag 21 mei 2006 @ 17:09:17 #230
146018 mariatrepp
pi_38049802
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:56 schreef typtypo het volgende:

[..]

Ayaan hoeft nu niet meer aangepakt worden Eiliaan is zeker je volgend doelwit?
Na Bolkensteijn.

Jij laat hier gewoon DUIDELIJK aan iedereen zien dat je liever geen discussie wil.
Ik laat hier op FOK! duidelijk zien dat ik discussie wil en dat ik met inhoudelijke argumenten kom.
Ayaan is geen tegenstander van mij, zii is niet tegenstand van mijn onderzoek. Ellian ( als Burkiaan) daarentegen wel. Over mijn tegenstanders ( en let op:een tegenstander is geen vijand!)
pi_38049804
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:00 schreef moussie het volgende:

[..]
Als je daarentegen kiest voor de frontale aanval. ja dan weet je toch wat de consequenties zijn ..
jij maakt zelf de afweging of je het waard vindt, zoiets heet dan een volwassen beslissing nemen ..
zoals bvb Salman Rushdee heeft gedaan .. en die man heeft op zijn rustige manier voor een grotere omwenteling in het denken gezorgd dan ayaan .. en doet dat nog steeds

Zo wordt sinds submission een link gelegd tussen huiselijk geweld en de islam, terwijl die 2 dingen absoluut niets met elkaar te maken hebben, met de besnijdenis wordt een link gelegd naar de islam terwijl ook dat niets met elkaar te maken heeft .. die meid verdraaid gewoon de feiten of belicht ze eenzijdig en het niet geïnformeerdee publiek volgt haar als een kudde schapen ..
de discipelen van de grote ayaan compleet met strijdkreten en al (zie eerste pagina ..leve de dappere en zeer te respecteren etc etc)
echt waar, ik vind het doodeng om te zien hoe mensen zo blind kunnen zijn ..
wel grappig dat je Salman Rushdie er bij haalt.. hij heeft net als ali jarenlang en nog steeds voor zijn leven moeten vrezen omdat hij de islam had beledigd...

jij bent van mening dat er geen link is tussen de islam het huiselijk geweld... hirsi vindt van wel.. dat is haar mening... echter die mening mag ze blijkbaar niet hebben..

het enige waar ze schuldig aan is .. is dat ze een mening heeft.. die niet strookt met de mening van veel moslims..

daar is niets fels aan of verkeerd lijkt me..

in dit geval .. is het zo dat ze verkettert word.. simpelweg omdat ze een mening heeft..

in mijn werk .. heb ik veel te maken met moslims.. ik geef inburgeringscursussen..dus ..ik heb werk elke dag o.a. met moslims.. dus ga me nou niet verwijten dat ik anti moslim ben.,. integendeel... ik ben alleen anti geweld en pro de Nederlandse grondwet

ik vindt dat hirsi nu verkettert word door sommigen.. alleen omdat ze een mening heeft en die verkondigd…

ik woon liever in een land waar je vrij je mening mag zeggen en verkondigen.

Ook als die toevallig beledigend is…
  zondag 21 mei 2006 @ 17:09:35 #232
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38049810
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als het de verwijfde (talk to the hand type) homo betreft, wel

maar mensen die gewoon op mannen vallen heb ik geen problemen mee.
ik ken genoeg homosexuelen, en ook bisexuelen, allemaal aardige mensen
niet vies of raar of wat dan ook.

paste mij eens een link naar bansheeboys homohatende teksten dan, daar heb ik meer aan
en weet je niet zeker dat het niet sarcastisch is of gewoon een relletje, doe ik ook zovaak.
pi_38050139
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

als het de verwijfde (talk to the hand type) homo betreft, wel

maar mensen die gewoon op mannen vallen heb ik geen problemen mee.
ik ken genoeg homosexuelen, en ook bisexuelen, allemaal aardige mensen
niet vies of raar of wat dan ook.

paste mij eens een link naar bansheeboys homohatende teksten dan, daar heb ik meer aan
en weet je niet zeker dat het niet sarcastisch is of gewoon een relletje, doe ik ook zovaak.
ok hier een tekst uit de hand van je geliefde bsb... hij bedoelt het echt niet sarcastisch.. hij is een homohater. die vindt dat moslims niet beledigd mogen worden door ali.. maar heeft er zelf geen moeite mee.. andere groepen te beledigen... schijnheiligheid ten top.. of gewoon domheid.. zeg het maar
quote:
"Opkomst en ondergang van het homo-isme"
- door Bansheeboy -

Wie of wat zijn homo's en waarom?

Homo's zijn vaak mannen en vrouwen van middelbare leeftijd die op een bepaald punt in hun leven hebben besloten en er dus voor hebben gekozen om zich te laten entertainen door "mensen" van hetzelfde nabije geslacht. Veel van deze mannen begonnen hun levensjaren met het spelen met barbies van middelmatige kwaliteit en ander meiden speelgoed, terwijl de vrouwen in kwestie een baan in de bouw ambiëerden.

Waarom valt het onder de noemer "afwijking" ?

De mens heeft als natuurlijk instinct te willen overleven, hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn. Bij mensen van het homo-isme is dit belangrijke mensenlijke kenmerk op DNA-niveau uitgeschakeld, en wel vanwege de eigen keuze. Het meest schadelijk gevolg van het homo-isme is de totale vernietiging van de mensenheid omdat zij zich niet (willen) voortplanten.

Bovenal is het een afwijking in de hersens, omdat bv. het verheven dierenrijk zulke voorbeelden niet kent en altijd handelt naar de geests der voorplanting.

Ok, leuk en aardig, maar zijn er ook echt problemen ?

En of die er zijn ! Veel homo's schuwen het niet om hun ideologie op te dringen aan anderen die wel hun volle verstand gebruiken en dus wel begrijpen dat de "Stekker in het stopcontact" hoort. Problemen die we aan hun te danken hebben zijn o.a.:

- Overvloed aan goedkope laxeermiddel verkrijgbaar op de markt, omdat homo's denken dat hun bruinwerktaferelen voldoende laxerend zijn en dus afzien van aanschaf van deze producten
- Ik kijk zo wel
- Afname ontwikkeling wereldbevolking
- Toename kamikaze-taferelen omdat homo's niet kunnen blijven leven zonder zich schuldig te voelen en dus voor de makkelijkste weg kiezen
- etc.
- Afname verkoop heren-kleding omdat homo's zich ook thuis voelen in dames-kleding

Hoe lossen we dit probleem dan op ???

Dit probleem is een probleem waar de hele samenleving mee te maken heeft. De enige manier om dit te veranderen is door jongens en meisjes zo vroeg mogelijk te leren hoe het WEL hoort. Opvoeding en educatie is dus van enorm belang !
  zondag 21 mei 2006 @ 17:25:40 #234
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38050320
och kom nou ik vind die tekst wel grappig, ik zie er geen homohaat in.
meer een soort homo-angst
neh even serieus, het lijkt mij gewoon een rel topicje.
pi_38050332
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:03 schreef Zendgemachtigde het volgende:

[..]

Met haar emancipatie-strijd komt ze nu eenmaal in aanraking met fundi's die
mohamed op een voetsuk zetten.Zo vreemd is dat imo niet.
Dat zij spreekt over sterven mag je in de context van haar vrije meningsuiting en de
daar op volgende doodsbedreigingen zien. Niets bijzonders dus.

Elke Moslim zet Mohammed op een voetstuk, dus het is maar hoe je het weer interprteerd, voor mij is het duidelijk hoe dat moet

Haar doodswens is haar goed recht overigens.

Er was deze weekend een goed stuk over haar en haar beleid. Er schijnt een nog niet gepubliceerd onderzoek te zijn geweest onder mislimas, die haar mening over veel dingen wel delen, maar door haar aanpak haar verachten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 21 mei 2006 @ 17:28:06 #236
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38050393
pi_38050488
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
och kom nou ik vind die tekst wel grappig, ik zie er geen homohaat in.
meer een soort homo-angst
tja, homoangst is hetzelfde als homohaat

haat komt voort uit angst

homo's kunnen niet meer veilig op straat door dit soort angstige/onwetende typjes... heel grappig hoor..

en jij bent van joodse afkomt...?

nou zal ik nog eens wat grappige teksten uit de jaren dertig voor je gaan quoten.. kijken of je het dan nog steeds zo grappig vindt?
pi_38050520
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wel grappig dat je Salman Rushdie er bij haalt.. hij heeft net als ali jarenlang en nog steeds voor zijn leven moeten vrezen omdat hij de islam had beledigd...
duh .. ik haal die man erbij om te laten zien dat het ook anders kan .. die man heeft de macht van de pen op een positieve manier gebruikt, hij heeft de moslims aan het denken gezet ..
hij heeft met zijn boek geen haat gezaaid binnen groeperingen zoals ayaan heeft gedaan en nog doet
quote:
jij bent van mening dat er geen link is tussen de islam het huiselijk geweld... hirsi vindt van wel.. dat is haar mening... echter die mening mag ze blijkbaar niet hebben..
de mening mag zij uiteraard wel hebben, maar zet het dan niet neer alsof dat "de waarheid" over "de onderwerping" is
quote:
het enige waar ze schuldig aan is .. is dat ze een mening heeft.. die niet strookt met de mening van veel moslims..

daar is niets fels aan of verkeerd lijkt me..

in dit geval .. is het zo dat ze verkettert word.. simpelweg omdat ze een mening heeft..
nah .. om de manier waarop zij meent die te moeten verkondigen .. fanatisme in welke vorm dan ook is imo iets wat je met uiterste voorzichtigheid moet bekijken
quote:
in mijn werk .. heb ik veel te maken met moslims.. ik geef inburgeringscursussen..dus ..ik heb werk elke dag o.a. met moslims.. dus ga me nou niet verwijten dat ik anti moslim ben.,. integendeel... ik ben alleen anti geweld en pro de Nederlandse grondwet
uhm, je bedoelt die grondwet die naast de vrije meningsuiting ook de vrijheid op godsdienst heeft .. maar je moet je godsdienst wel zo indelen als ik zeg dat goed is ?
quote:
ik woon liever in een land waar je vrij je mening mag zeggen en verkondigen.

Ook als die toevallig beledigend is…
Je gaat verhuizen ?
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 17:35:19 #239
146018 mariatrepp
pi_38050613
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:56 schreef typtypo het volgende:

[..]

[quote]Dus jouw man is islamiet?
Je laat zien hoe absurd het is de wereld in twee groepen te verdelen. Na jouw logica heb ik dus een groene trui aan als ik tegen je zeg dat ik geen rode aan heb...
quote:
Nog eens : ik heb een open agenda, zie mijn site. Ik heb een politiek standpunt. Dat mag. Dat is niet hetzelfde als een verborgen agenda.
pi_38050719
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:09 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik laat hier op FOK! duidelijk zien dat ik discussie wil en dat ik met inhoudelijke argumenten kom.
Ayaan is geen tegenstander van mij, zii is niet tegenstand van mijn onderzoek. Ellian ( als Burkiaan) daarentegen wel. Over mijn tegenstanders ( en let op:een tegenstander is geen vijand!)
Maar dat neemt niet weg dat je man moslim is.
Wat doet een goedgeaard moslim vrouwtje dan natuurlijk haar man gehoorzamen en zijn vijanden zijn haar vijanden.

Vijanden maak je monddood of je probeert er karaktermoord op te plegen.
Iets wat je voortdurend lijkt te doen. Insunueren dat Bolkensteijn hoogst persoonlijk het gifgas geleverd heeft aan saddam. Het einige wat er bij jou nog aan ontbreekt is dat hij zelf de koerden vergast heeft.
Misschien krijg jij binnenkort ook bloemetjes van de hofstadgroep.

Wat is er eigenlijk verkeerd met anti-islamist?
Er zijn toch ook anti-communisten en anti-kapitalisten.
www.jihadwatch.org
  zondag 21 mei 2006 @ 17:38:44 #241
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38050741
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

tja, homoangst is hetzelfde als homohaat

haat komt voort uit angst

homo's kunnen niet meer veilig op straat door dit soort angstige/onwetende typjes... heel grappig hoor..

en jij bent van joodse afkomt...?

nou zal ik nog eens wat grappige teksten uit de jaren dertig voor je gaan quoten.. kijken of je het dan nog steeds zo grappig vindt?
lees de rest van mijn post dan ook, ik edit vaak nog wat bij.
het lijkt mij gewoon een reltopic, neem het toch niet zo serieus joh.
ik vind bansheeboy niet top om zijn (in jou woorden) homohaat, maar om zijn andere bijdragen.
pi_38050754
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:32 schreef moussie het volgende:

[..]

duh .. ik haal die man erbij om te laten zien dat het ook anders kan .. die man heeft de macht van de pen op een positieve manier gebruikt, hij heeft de moslims aan het denken gezet ..
hij heeft met zijn boek geen haat gezaaid binnen groeperingen zoals ayaan heeft gedaan en nog doet
[..]

de mening mag zij uiteraard wel hebben, maar zet het dan niet neer alsof dat "de waarheid" over "de onderwerping" is
[..]

nah .. om de manier waarop zij meent die te moeten verkondigen .. fanatisme in welke vorm dan ook is imo iets wat je met uiterste voorzichtigheid moet bekijken
[..]

uhm, je bedoelt die grondwet die naast de vrije meningsuiting ook de vrijheid op godsdienst heeft .. maar je moet je godsdienst wel zo indelen als ik zeg dat goed is ?
[..]

Je gaat verhuizen ?
vrijheid van meningsuiting is een voorwaarde om vrijheid van godsdienst mogelijk te maken

iedereen is vrij in Nederland om zijn godsdienst te beleven .. hoe hij dat acht te moeten doen.. als je maar geen geweld predikt of gewelddadige middelen gebruikt.

hirsi ali heeft geen Nederlandse wetten overtreden.. dat heeft de rechter gezegd... dat is het enige criteria dat telt in een rechtstaat..

ps .. ja ik en mijn vriend gaan inderdaad verhuizen.. we worden regelmatig bedreigd door o.a. Marokkaanse jongeren omdat we homo zijn. we gaan nu verhuizen naar een blanke buurt ..

niet omdat ik racistisch ben.. maar omdat homo;s blijkbaar niet geaccepteerd worden door veel moslim jongeren.. ik ben het zat om met messen bedreigt te worden en dat onze ruiten worden ingegooid met stenen.. alleen omdat we homo zijn
pi_38050870
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

Ja.
quote:

Zeg, hou jij je even in, grootmuil. Ik stel dat AHA nimmer een spreekverbod is opgelegd, mischien moet jij eerst eens nalezen wat vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk is.
pi_38050932
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Zeg, hou jij je even in, grootmuil. Ik stel dat AHA nimmer een spreekverbod is opgelegd, mischien moet jij eerst eens nalezen wat vrijheid van meningsuiting nu eigenlijk is.
al een oud topic weer.. lees even terug.. dan weet je waarom ik het zo gespeeld heb... was een trukje
  zondag 21 mei 2006 @ 17:45:45 #245
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38050984
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting is een voorwaarde om vrijheid van godsdienst mogelijk te maken

iedereen is vrij in Nederland om zijn godsdienst te beleven .. hoe hij dat acht te moeten doen.. als je maar geen geweld predikt of gewelddadige middelen gebruikt.

hirsi ali heeft geen Nederlandse wetten overtreden.. dat heeft de rechter gezegd... dat is het enige criteria dat telt in een rechtstaat..

ps .. ja ik en mijn vriend gaan inderdaad verhuizen.. we worden regelmatig bedreigd door o.a. Marokkaanse jongeren omdat we homo zijn. we gaan nu verhuizen naar een blanke buurt ..

niet omdat ik racistisch ben.. maar omdat homo;s blijkbaar niet geaccepteerd worden door veel moslim jongeren.. ik ben het zat om met messen bedreigt te worden en dat onze ruiten worden ingegooid met stenen.. alleen omdat we homo zijn
ok nu kom je met een handig onderwerp, je zegt moslim jongeren,
nu wil ik je er even op wijzen dat de mocro en turkse jeugd absoluut geen moslims zijn,
ze drinken, gebruiken drugs, jatten de boel bijelkaar, bedreigen mensen op straat, en hangen de hele nacht rond op straat.

dit zijn geen moslims en kun je in geen mogelijkheid combineren met moslims.
die figuren zetten zich gewoon af tegen alles wat ze zien, ze haten iedereen niet alleen moslims.
het zijn de outsiders van de samenleving in conditionerinng.
rassenlosen.

wat een radicale moslim zegt reflecteerd niet op hun als ware ze soldaten van die leer zijn,
absoluut niet.
van het moslim geloof heb je net zomin te vrezen als van het christendom in het algemeen.
het is een heel ander probleem waar dit over gaat.
pi_38051097
tuurlijk zijn moslims een hele heterogene groep

sommigen zijn vroom, drinken niet enz.. gaan naar de moskee enz

sommigen zijn niet zo vroom...of doen weinig tot niets met hun moslim zijn

echter ik zie toch wel een link met de homohaat en religie in het algemeen.. en dus ook met de islaam

maar dat er meer met deze jongeren aan de hand is.. tuulijk.. dat snap ik ook wel...
pi_38051820
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:39 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

nee idd, geen nederlandse wetten overtreden .. maar wel een ruzie die niet de onze is, we zijn immers geen islamitische staat, uitvechten in onze woonkamer en op onze kosten
quote:

op het gevaar af een open deur in te trappen .. ik zou maar opletten met die blanke buurten .. de rechtse jeugd van tegenwoordig doet ab_so_luut niet onder voor die van de jonge moslims ..

wat mij brengt naar die quote van bansheeboy .. ik ken dat hele persoon niet voor de rest dus kan daar ook niets over zeggen .. afgaande op die ene post moet ik zeggen dat ik daarin dus absoluut geen homohaat zie, eerder het tegendeel .. het op een uiterst sarcastische manier afslachten van de homohater en al zijn belachelijke argumenten

misschien dat een homo dat anders ziet, misschien dat alleen jij dat anders ziet ..
maar als je dat paralell nou doortrekt naar die film van ayaan .. zou het kunnen dat ook daar hetgeen jij als vanzelfsprekend ziet voor de ander uiterst kwetsend is ?
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 18:11:43 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_38052013
quote:
Op zondag 21 mei 2006 16:02 schreef moussie het volgende:
Nou ik weet niet wie ervoor gezorgd heeft dat die clip teruggetrokken was, lijkt me eerder haar productiemaatschappij. Maar dan nog, dat was heel lang geleden. Het Vaticaan heeft ook opgeroepen tot een boycott van de Da Vinci Code, veel meer blasfemisch dan welke videoclip ook. Zie hoe goed dat uitwerkt!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38052349
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:07 schreef moussie het volgende:

[..]

nee idd, geen nederlandse wetten overtreden .. maar wel een ruzie die niet de onze is, we zijn immers geen islamitische staat, uitvechten in onze woonkamer en op onze kosten
[..]

op het gevaar af een open deur in te trappen .. ik zou maar opletten met die blanke buurten .. de rechtse jeugd van tegenwoordig doet ab_so_luut niet onder voor die van de jonge moslims ..

wat mij brengt naar die quote van bansheeboy .. ik ken dat hele persoon niet voor de rest dus kan daar ook niets over zeggen .. afgaande op die ene post moet ik zeggen dat ik daarin dus absoluut geen homohaat zie, eerder het tegendeel .. het op een uiterst sarcastische manier afslachten van de homohater en al zijn belachelijke argumenten

misschien dat een homo dat anders ziet, misschien dat alleen jij dat anders ziet ..
maar als je dat paralell nou doortrekt naar die film van ayaan .. zou het kunnen dat ook daar hetgeen jij als vanzelfsprekend ziet voor de ander uiterst kwetsend is ?
tuurlijk.. dat is wat ik steeds zeg.

wat beledigend is in de ogen van een ander hoeft dat niet te zijn in de beleving van weer iemand anders

met andere woorden.. jij kunt niet voor een ander bepalen wat wel of niet beledigend is

mijn quote van bansheeboy bewijst dat... jij ziet er geen kwaad in.. ik wel

dus... waar het op neer komt is dat het beledigend zijn van een tekst.. niet het criterium is..en ook nooit mag zijn

of het nou teksten zijn van hirsi, uit de koran of van bansheeboy... omdat belediging geen absoluut gegeven is..\

eh he.. nou zijn we eindelijk op het punt belangt .. wat ik steeds iedereen duidelijk probeer te maken

vrijheid van meningsuiting,, en vrijheid van religie betekend automatisch het recht op beledigen

dank u wel
pi_38052655
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
vrijheid van meningsuiting,, en vrijheid van religie betekend automatisch het recht op beledigen

dank u wel
kan jij mag ajb even uitleggen waarom ik de koningin niet mag beledigen .. of een van haar ambtenaren in functie
ik moet het nl niet in mijn hoofd halen om tegen de politieagent die mijn boete uitschrijft te zeggen dat die een klootzak is .. en dat is dan toch echt mijn mening !
pleased to meet you
pi_38053092
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:25 schreef moussie het volgende:

[..]

kan jij mag ajb even uitleggen waarom ik de koningin niet mag beledigen .. of een van haar ambtenaren in functie
ik moet het nl niet in mijn hoofd halen om tegen de politieagent die mijn boete uitschrijft te zeggen dat die een klootzak is .. en dat is dan toch echt mijn mening !
omdat dat in de wet staat.

de wet stelt algemene regels.. en uitzonderingen op de regels op

daarom dus..

in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie

maar goed, we hebben het nu over de vrijheid van religie en meningsuiting
  zondag 21 mei 2006 @ 18:39:40 #252
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38053193
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

daarom dus..

in de wet staat niet dat je geen moslims of homo’s mag beledigen.. wel staat in de wet het verbod op discriminatie

die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.
binnenland interreseert de stropdassen allang niet meer.
(alleen de opositie doet daar nog wat aan namelijk)
pi_38053452
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

daarom dus..

uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..
en volgens het islam was/is dat naakte lijf met teksten dus blasfemie ..
pleased to meet you
pi_38053503
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

die jongeren discrimineren jou, tegen dat soort figuren moet dus echt iets ondernomen worden, maar de politiek heeft het te druk met de buitenlandse economie joh.
binnenland interreseert de stropdassen allang niet meer.
(alleen de opositie doet daar nog wat aan namelijk)
tja.. de politie doet haar best, maar kan ze niet te pakken krijgen.. ..maar goed.. we voelen ons inderdaad niet meer veilig.. jammer inderdaad

maar goed .. laten we het weer hebben over hirsi ali en haar recht op beledigen..

heeft ze dat nou of niet..?
  zondag 21 mei 2006 @ 18:50:00 #255
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38053563
nee, want beledigen is een voeding voor aggressie.
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
pi_38053567
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:47 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm .. in nederland is blasfemie strafbaar hoor ..
en volgens het islam was/is dat naakte lijf met teksten dus blasfemie ..
nou, dan kun je naar de rechter gaan..

dat is dus geprobeert.. en de rechter heeft dus uitspraak gedaan in deze

en gezegd dat submission wel kan.. dus.. tot zover de nederlandse wet
pi_38053660
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen horen met respect naar elkaar om te gaan, daar is een discussie met groepen altijd handig in.
maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogen

ik voel me beledigd door de koran... .. dus koran verbieden

moslims voelen zich beledigd door submission.. dus submission verbieden

is dat wat je zegt?

of is mijn beledigd zijn minder belangrijk dan het beledigd zijn van een moslim
  zondag 21 mei 2006 @ 18:59:01 #258
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38053909
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:50 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen 'horen' helamaal niets te doen.

Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
pi_38054174
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Feit is dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden. Alleen de suggestie al dat een dergelijk recht zou bestaan of zou moeten bestaan is te belachelijk voor woorden.
ben het helemaal met je eens

feit is nu wel dat sommige groeperingen dat recht opeisen..

dat ze willen dat voor hun religie een uitzondering wordt gemaakt.. en daarmee willen ze zich boven andere groeperingen stellen.. alsof ze behoren tot een wel heel bevoorrechte groep
  zondag 21 mei 2006 @ 19:08:03 #260
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054197
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:52 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

maar dan kom je weer op het punt.. wie bepaald welke beledigingen wel en niet mogen

ik voel me beledigd door de koran... .. dus koran verbieden

moslims voelen zich beledigd door submission.. dus submission verbieden

is dat wat je zegt?

of is mijn beledigd zijn minder belangrijk dan het beledigd zijn van een moslim
de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,
het is een belangrijk boek om de documentatie, voor gelovigen is het een houvast aan een kerncultuur.

submission is een film gemaakt enkel om te rellen tegen dat boek.
ik zou zeggen, jongen.. leef je eigen leven, laat de figuren die jou en je vriend bedreigen opgepakt worden, en neem die teksten in de koran niet persoonlijk.
het is als een ''ancient diary of the early mind''

submission is gemaakt om te beledigen, in hirsi haar eigen woorden ''haar strijd tegen de islam''
de koran is gemaakt ter documentatie uit de oudheid.
dat is het verschil.
daarnaast dwingt niemand je de koran in je op te nemen maar is submission wel een landelijk (bijna wereldlijk) discussie gegeven gericht op een hele bevolking.. dat zie ik imams nog niet doen, als ik het mis heb zeg het maar, maar dan moeten die imams gewoon aangepakt worden..
  zondag 21 mei 2006 @ 19:08:25 #261
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054213
in individuele acties dus.
wie de schoen past.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:09:40 #262
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054262
quote:
Op zondag 21 mei 2006 18:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
pi_38054310
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

zeg, ik weet niet waar jij in wilt leven.. in een anarchistisch postal scenario of een menselijke samenleving, maar voor het 2e heb je respect nodig, dat hoor je dus te doen ja.
Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.
pi_38054410
quote:
Godslastering is een van de zgn. religiedelicten, die het wetboek van strafrecht kent. De religiedelicten bieden bescherming aan vrije maatschappelijke beoefening van de godsdienst. Ze beogen de openbare orde (en daarmee de maatschappelijke vrede) te waarborgen.
Maar het gaat bij Godslastering niet alleen om de openbare orde, het gaat ook om de godsdienstvrijheid.
In Nederland genieten de burgers het recht om individueel en gemeenschappelijk hun godsdienst vrij te belijden. Godsdienstvrijheid is een vrijheidsrecht van de mens, dat de Nederlandse Grondwet als een grondrecht beschermt. Mensen moeten in de samenleving vrij zijn om hun godsdienst met elkaar en tegenover anderen te belijden. Smalende en krenkende Godslastering is naar Nederlands recht een onrechtmatige inbreuk op de godsdienstvrijheid. De strafbaarheid van Godslastering waarborgt ladus de maatschappelijke godsdienstvrijheid. Daarmee staat de strafbaarheid van Godslastering in de context van de vrijheidsrechten van de mens en van het constitutioneel recht.
In dit openbaar college is de strafbaarheid van Godslastering in het perspectief van de mensenrechten en het constitutioneel recht aan de orde. De strafbaarheid zal niet alleen worden gerelateerd aan de godsdienstvrijheid, maar ook aan het recht op eerbiediging van iemands en ieders persoonlijke levenssfeer. Ook dit vrijheidsrecht is als grondrecht in de Nederlandse Grondwet opgenomen.
open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jl

of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
puur speculatief uiteraard en ook niet echt ter zake doende .. de kritiek vanuit de islamitische wereld zegt op zich toch al genoeg, als alle hoge geestelijken van die godsdienst je vertellen dat het blasfemeie is en je blijft nog volhouden dat het dat niet is .. wat steld die grondwettelijke bescherming dan nog voor ?

jouw verhinderen om te verhuizen omdat die bedreigingen vast niet zo bedoeld zijn zou zo ongeveer op hetzelfde neerkomen
pleased to meet you
pi_38054527
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de koran is een heel oud boek, waar wetten in staan die uit heel erg oude tijden komen,
het is een belangrijk boek om de documentatie, voor gelovigen is het een houvast aan een kerncultuur.

submission is een film gemaakt enkel om te rellen tegen dat boek.
ik zou zeggen, jongen.. leef je eigen leven, laat de figuren die jou en je vriend bedreigen opgepakt worden, en neem die teksten in de koran niet persoonlijk.
het is als een ''ancient diary of the early mind''

submission is gemaakt om te beledigen, in hirsi haar eigen woorden ''haar strijd tegen de islam''
de koran is gemaakt ter documentatie uit de oudheid.
dat is het verschil.
daarnaast dwingt niemand je de koran in je op te nemen maar is submission wel een landelijk (bijna wereldlijk) discussie gegeven gericht op een hele bevolking.. dat zie ik imams nog niet doen, als ik het mis heb zeg het maar, maar dan moeten die imams gewoon aangepakt worden..
tja, maar niemand dwingt moslims om naar submission te kijken of cartoons te lezen in een krant

en niemand dwingt mij om de koran te lezen.. dus wat mij betreft gaat dat argument niet op( teksten uit de koran worden ook regelmatig op tv uitgezonden trouwens bij de nmo, ook teksten waarin gezegd word dat ongelovigen zullen eeuwig zullen branden enz.. dus.)

tja en of iets nou heel erg oud is.. is volgens mij ook geen criteria.. als we lang genoeg wachten worden de teksten van hirsi ook erg oud.. dus ook geen argument wat mij betreft

dan zou je zeggen dat alleen de oudste beledigen mogen en nieuwere beledigingen geen bestaanrechten hebben.. klinkt niet echt logisch

nee.. je komt hiermee niet weg. . je draait er om heen.. wel lief hoor. Maar niet echt principieel en ook niet waar het in de kern om draait.. als je het mij vraagt…
  zondag 21 mei 2006 @ 19:17:12 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_38054595
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:
of te wel, de rechter heeft een ongrondwettige uitspraak gedaan, omdat die over materiaal zat te oordelen waarmee die niet goed genoeg bekend is ?
of omdat in de algemene anti-islamitische sfeer van tegenwoordig een voor de moslims positieve uitspraak hem niet in dank zou zijn afgenomen cq het eind van zijn carrière had kunnen zijn ?
Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.
pi_38054628
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]

open college over blasfemie katholieke theologische universiteit 15 maart jl

puur speculatief uiteraard en ook niet echt ter zake doende .. de kritiek vanuit de islamitische wereld zegt op zich toch al genoeg, als alle hoge geestelijken van die godsdienst je vertellen dat het blasfemeie is en je blijft nog volhouden dat het dat niet is .. wat steld die grondwettelijke bescherming dan nog voor ?

jouw verhinderen om te verhuizen omdat die bedreigingen vast niet zo bedoeld zijn zou zo ongeveer op hetzelfde neerkomen
tja.. weet niet wat ik hierop moet zeggen.. ik zal de volgende uitspaak wel afwachten.. als submission 2 gaat draaien.

ik heb nog geen argumenten gehoort die mij aantonen .. dan er een recht is om niet beledigd te worden.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:20:03 #268
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38054698
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.

Verder heeft een dergelijke samenleving geen zak met respect te maken. Respect kun je namelijk ook middels geweld afdwingen. De macht van Saddam Hoessein werd alom gerespecteerd binnen de Ba'ath partij en binnen Irak; respect geschoeid op autoritair en gewelddadig gedrag lag ten grondslag aan de Iraakse maatschappij. Niets zo overgewaardeerd als de term 'respect'.

Doe mij maar de utilistische visie. Ik behandel mensen op een dusdanige manier dat de interactie het maximale rendement oplevert. Dat is dus afhankelijk van de persoon die ik tegenover mij heb.
  zondag 21 mei 2006 @ 19:23:13 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054838
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:10 schreef Airelle het volgende:

[..]

Respect is niet iets wat je afdwingt of opneemt in rechten ofzo.
weten we meteen waar het gat in de samenleving weg komt.
pi_38054903
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zie je punt niet. Uit je eens wat duidelijker.

'waar het gat weg komt?' .

Respect is sowieso een verkracht woord sinds Balkenende ermee aan de haal ging .
pi_38054920
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

welk gat bedoel je nu, wees dan ook duidelijk..
  zondag 21 mei 2006 @ 19:25:18 #272
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38054935
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:20 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik hoor helemaal geen respect op te brengen voor degenen die mijn lichamelijke integriteit of die van anderen willen schenden.

Verder heeft een dergelijke samenleving geen zak met respect te maken. Respect kun je namelijk ook middels geweld afdwingen. De macht van Saddam Hoessein werd alom gerespecteerd binnen de Ba'ath partij en binnen Irak; respect geschoeid op autoritair en gewelddadig gedrag lag ten grondslag aan de Iraakse maatschappij. Niets zo overgewaardeerd als de term 'respect'.

Doe mij maar de utilistische visie. Ik behandel mensen op een dusdanige manier dat de interactie het maximale rendement oplevert. Dat is dus afhankelijk van de persoon die ik tegenover mij heb.
dan heb ik oprecht medelijden met jou.
je begrijpt dus niet wat respect inhoud.
saddam werd niet gerespecteerd, je kijkt teveel mafiafilms.
pi_38055004
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...
pi_38055071
quote:

[..]

hij vraagt niet om medelijden, maar wil een inhoudelijke discussie aangaan

moeten wel boven de gordel blijven en elkaar niet paternalistisch benaderen

anders is het beledigend , naar mijn mening en dat willen we natuurlijk niet.. respect.. weet je wel
pi_38055262
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:27 schreef Airelle het volgende:
Maar wat heb je nu serieus aan respect? Ik vind het meer een verkiezingwoord dan dat het daadwerkelijk iets betekent laat staan toevoegt aan de samenleving...
hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoel
pleased to meet you
pi_38055311
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, omdat er jurisprudentie is van een uitspraak van de Hoge Raad in het Reve-arrest. Dit is breed uitgemeten in de media.
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
pleased to meet you
pi_38055375
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:33 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe .. als iedereen het nou zou hebben .. dat "wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet" gevoel
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
  zondag 21 mei 2006 @ 19:36:47 #278
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_38055376
quote:
Ja, dat zal het zijn. .
  zondag 21 mei 2006 @ 19:36:54 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_38055381
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:
yup, en dat zal bij de islamieten de pil des te bitterder hebben gemaakt gezien hun instelling tegenover homo's
Uh..?
pi_38055422
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef moussie het volgende:

[..]

de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus

wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt
pi_38055855
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
tja, was het maar zo simpel, zou mooi zijn.. echter daar is de maatschappij veels te complex voor en liggen de individuele percepties van wat wel of niet wenslijk is .betreffende een andere iets aandoen .. te veel uit een
en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken

anyway, ik vraag mij dan ook serieus af hoe de wereld vandaag eruit zou zien als we de joden dat stukkie land niet hadden gegeven met de bijbel als rechtvaardiging in de hand
pleased to meet you
pi_38055914
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef speknek het volgende:
Uh..?
reve .. homo .. lieve jonge toch ..
pleased to meet you
pi_38056059
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de rechter heeft ook bepaald dat bepaalde imams homo's ziek mogen vinden enz.. dus

wat dat betreft.. gaat het voor de moslims en homo;s gelijk op in nederland.. worden ze door de rechter op dezelfde wijze behandelt
ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbieden
pleased to meet you
pi_38056090
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

en dat is dus wat ik betwijfel .. de gemiddelde islamiet slaat en verkracht zijn vrouw niet, die wil net als jij en ik in vrede leven en zijn eigen ding doen, whatever that may be, en dat willen de mensen in zuidamerika en waar ter wereld dan ook ook ..
zo groot zijn de verschillen nl niet als je maar eens een keertje zou ophouden daarop te letten en in plaatst daarvan naar de overeenkomsten te kijken ..
maar ja, uit de verdeeldheid komt de macht van de leiders, verdeel en heers, oeroud principe en het blijft werken .. deze ronde is het islam en westers denken .. vorige ronde was communisme en westers denken

anyway, ik vraag mij dan ook serieus af hoe de wereld vandaag eruit zou zien als we de joden dat stukkie land niet hadden gegeven met de bijbel als rechtvaardiging in de hand
ben het met je eens betreffende ook kijken naar gedeelde belangen en het belang van samenwerken

toch, helaas zul je elkaar ook vinden in verschillen, en manieren moeten vinden om met die verschillen om te gaan

een pijnlijke dialoog hoort daar naar mijn mening soms bij

ik merk het zelf in mijn werk...

ik geef inburgeringslessen.. en vertel de cursisten over Nederlandse gebruiken en gewoonten

dat we bv het homo huwelijk hebben en dat discriminatie van homo;s verboden is..

nou .. je moet eens weten.. hoe heftig daar soms op gereageerd word.. dat ik alleen het h woord al durf te zeggen

tja.. dus ben het gedeeltelijk met je eens.. maar dat neemt niet weg dat we verschillen moeten zien en benoemen...

we leven in een multiculturele samenleving.. verscheidenheid hoort daar bij.. we zijn niet allemaal het zelfde..

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 21-05-2006 20:01:21 ]
pi_38056187
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef moussie het volgende:

[..]

ja, lullig hé, maar het staat ook wel een beetje hypocriet als je je ambtseed zweert met je hand op een boek waarin soortgelijke uitspraken staan om het de imam dan te verbieden
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ik
  zondag 21 mei 2006 @ 20:18:46 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_38057056
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:51 schreef moussie het volgende:
reve .. homo .. lieve jonge toch ..
Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.
pi_38058755
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik weet dat Reve homo is, maar het lijkt me bijzonder stug dat er in 1968 zoveel moslims waren die zich gekrenkt voelden omdat de Katholiek Reve de Christelijke god in zijn holletje wou nemen. Er woonden hier toen amper moslims.
duh .. hun verzoek het als godslastering te zien cq te verbieden wordt op grond van die zaak afgewezen .. een homo die iets wil hebben met een goddelijke ezel met gezwachtelde hoefen ..
pleased to meet you
pi_38060114
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nee hoor, helemaal niet lullig, als je echt in de vrijheid van meningsuiting gelooft, zoals ik
blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevalt

kom ik dus terug op een vorige vraag .. heeft een niet-islamiet het recht een moslim en zijn geloofsinvulling te bekritiseren of daar recht over te spreken ?

en heeft ayaan hirsi ali het recht om de islam neer te zetten als zijnde de oorzaak van vrouwenmishandeling, verkrachting etc .. dat zijn misdaden tegen de mensheid en die komen (helaas) overal voor, ook buiten de islam ..
en om haar dan op zo'n voetstuk te zetten alleen omdat ze de anti-islamieten naar de mond praat .. kom op zeg !

ik bedoel maar, hoeveel somalische vrouwen zijn wel terug gestuurd als zijnde economische vluchteling in de laatste jaren, zelfde verhaal als dame magan/ali op de bekendheid na dan .. ik kende er 2 en ik weet niet of ze nog leven .. de argumenten van rechts klinken nog na in mijn oren .. economische vluchteling, rot op naar je eigen land, uitvreter, goudzoeker ..
en die kwamen echt uit een hongerend somalië en niet uit een mooi huisje in kenia en pas nadat je basisopleiding af was
pleased to meet you
pi_38060867
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef moussie het volgende:

[..]

blij om het te lezen .. d'r zijn er al nl veel te veel die (al dan niet bewust) anderen dat recht ontnemen omdat die mening hun niet bevalt

kom ik dus terug op een vorige vraag .. heeft een niet-islamiet het recht een moslim en zijn geloofsinvulling te bekritiseren of daar recht over te spreken ?

en heeft ayaan hirsi ali het recht om de islam neer te zetten als zijnde de oorzaak van vrouwenmishandeling, verkrachting etc ..
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft ze
dus, waar wil je heen ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jojo_ut_Grun op 21-05-2006 21:31:50 ]
pi_38064961
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:36 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden .
pi_38065022
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:38 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Zou wat zijn als dat niet gebeurde zeg. DAN pas hadden we een probleem.
pi_38065215
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:26 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
nou ja, als je het aan mij vraagt.. ( of aan een nederlandse rechter), ja dus.. dat recht heeft ze
dus, waar wil je heen ?
vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..
wat een verschil in effect als je kijkt naar wat het boek van rushdee heeft bereikt

tja, en dan krijgen we dus 2 over homo's .. ik ben benieuwd, misschien bereikt ze daarmee wel dat iig de christelijke wereld eindelijk eens echt ophoudt met die homohaat
(ghehe, als die film er uberhaupt wel komt, tegen die tijd woont ze in de States en werkt voor een rechtse denktank, en die kunnen de islam, op het doodschieten na, wel de hand schudden wat homofobie aangaat)
pleased to meet you
pi_38065338
quote:
Op zondag 21 mei 2006 19:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk slaat niet elke islamiet zijn vrouw. Daar ging het ook niet om toch? Je betrekt het nu al naar een internationaal verband. Zelfs als je alleen kijkt naar Nederland lijkt het me al onmogelijk dat iedereen er dezelfde normen en waarden op na houdt.
quote:
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.
pi_38066135
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:33 schreef moussie het volgende:

[..]

vrijheid van meningsuiting dus en to hell with the consequences .. resultaat, oorlog op straat en een emancipatiegesprek dat al begonnen was is verder terug dan terug naar af .. toppie ..
wat een verschil in effect als je kijkt naar wat het boek van rushdee heeft bereikt

tja, en dan krijgen we dus 2 over homo's .. ik ben benieuwd, misschien bereikt ze daarmee wel dat iig de christelijke wereld eindelijk eens echt ophoudt met die homohaat
(ghehe, als die film er uberhaupt wel komt, tegen die tijd woont ze in de States en werkt voor een rechtse denktank, en die kunnen de islam, op het doodschieten na, wel de hand schudden wat homofobie aangaat)
ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuiting

ik denk dat je "de moslims" te laag inschat,

laat ze even wennen aan de kritiek op de islaam

net zoals christenen er aan hebben moeten wennen

vroeger werd je verbrand als heks , als je kritiek had op de katholieke kerk.. dat is nu toch ook niet meer zo

met de moslims zal het precies zo gaan, ik heb wel vertrouwen hoor in een goede afloop.

van een beetje kritiek is nog nooit iemand dood gegaan.. of zoiets

de meeste moslim reageren nu toch ook niet met een oorlog op straat omdat hirsi iets zegt wat ze niet aan staat, nee hoor, ze gaan keurig naar de rechter
pi_38066897
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:35 schreef Airelle het volgende:
Ik denk ook dat men in die tijd TE angstig voor en te gefixeerd was op het communisme en dat er daardoor geen rationele besluiten zijn genomen. Dus het is zaak om dat nu wel te doen.
en hetzelfde gebeurt dus nu met het islam .. als je dat topic hebt gevolgd over die vermeende kledingwet in Iran bvb, een overduidelijk voorbeeld
mensen die nog nooit iets gelezen hebben uit de koran .. of uit ons eigen "vredelievende" bijbel .. behalve dat ene zinnetje hier en daar, in ouderwetse taal en uit zijn verhalende verband gerukt, tja, zoiets kan je vaak alle kanten uit leggen .. maar het zet wel de toon ..

en als je het nog verder vergelijkt met het communisme .. we hebben nog net geen black list, maar de publieke opinie bestempelt wel iedereen die kritiek durft te hebben op "heilige zeer te respecterende" ayaan als "moslimextremistenvriendje" .. volgende stap is dat ik maar beter mijn mond dicht kan houden voor een of ander fanatiekeling een brandbom in mijn brievenbus poneert met "moslimvriendje" erop ?
pleased to meet you
pi_38066992
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:47 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ik zie geen noodzakelijk verband tussen oorlog op straat en de vrijheid van meningsuiting

ik denk dat je "de moslims" te laag inschat,

laat ze even wennen aan de kritiek op de islaam

net zoals christenen er aan hebben moeten wennen

vroeger werd je verbrand als heks , als je kritiek had op de katholieke kerk.. dat is nu toch ook niet meer zo

met de moslims zal het precies zo gaan, ik heb wel vertrouwen hoor in een goede afloop.

van een beetje kritiek is nog nooit iemand dood gegaan.. of zoiets

de meeste moslim reageren nu toch ook niet met een oorlog op straat omdat hirsi iets zegt wat ze niet aan staat, nee hoor, ze gaan keurig naar de rechter
uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande was
pleased to meet you
pi_38067281
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:01 schreef moussie het volgende:

[..]

uiteraard komt het uiteindelijk wel goed .. mijn stelling is dus alleen dat zij een negatieve invloed is op een proces dat toch al gaande was
je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..
die zijn binnen een religie nooit populair en worden als een bedreiging gezien

maar die ketters vervullen wel een belangrijke functie.

ze zorgen voor echte emancipatie van de godsdienst en voor een vrije godsdienst, zonder dwang

deze bevrijding van de godsdienst uit de ketens van sanctie en dwang.. is nooit geheel pijnloos,.. dat was het bij de christenen ook niet.

Een pijnlijk proces.. maar wel een noodzakelijk proces als je het mij vraagt

Ik ben wel bereid deze ongemakken nu even voor lief te nemen, wetende dat het een tijdelijke onrust is
pi_38069211
quote:
Op zondag 21 mei 2006 23:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

je hebt altijd ketters gehad in de kerk en ongelovigen..
die zijn binnen een religie nooit populair en worden als een bedreiging gezien

maar die ketters vervullen wel een belangrijke functie.

ze zorgen voor echte emancipatie van de godsdienst en voor een vrije godsdienst, zonder dwang

deze bevrijding van de godsdienst uit de ketens van sanctie en dwang.. is nooit geheel pijnloos,.. dat was het bij de christenen ook niet.

Een pijnlijk proces.. maar wel een noodzakelijk proces als je het mij vraagt

Ik ben wel bereid deze ongemakken nu even voor lief te nemen, wetende dat het een tijdelijke onrust is
uhm .. en ik denk dus dat Salman Rushdee de ketter is, ik heb dus ook een immens respect voor die man ..
bij Ayaan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het niet echt is .. als je de vrouwen daar echt wil helpen bij hun emancipatieproces ga je toch geen film maken die hun 10tallen jaren terug gooit in de tijd en de standpunten alleen maar verhardt en al helemaal niet als je die ellende zelf hebt meegemaakt .. als je het wel doet ben je imo bezig met een 1mans missie revenge ter meerdere glorie van gekwetste ayaan .. en zoals iedereen heeft opgemerkt heeft het haar carrière iig wel doen skyroketten .. binnen 15 jaar van nobody liegende moslimfundi-vluchteling naar die denktank daaro

dus ja, ik ben heel skeptisch wat die dame aangaat, ik hoop dat ze daaro beseffen wat ze in huis halen
pleased to meet you
  zondag 21 mei 2006 @ 23:56:25 #299
146018 mariatrepp
pi_38069919
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:38 schreef typtypo het volgende:

[..]

[quote]Maar dat neemt niet weg dat je man moslim is.
Wat doet een goedgeaard moslim vrouwtje dan natuurlijk haar man gehoorzamen en zijn vijanden zijn haar vijanden.

Luister, voor jou ben ik vanaf nu gewoon Maria, de gehoorzame Duitse moslima, getrouwd met een Zweedse islamiet. Dat zal nog goed te pas komen in mijn dada-tekstcollage.
quote:
Vijanden maak je monddood of je probeert er karaktermoord op te plegen.
Iets wat je voortdurend lijkt te doen. Insunueren dat Bolkensteijn hoogst persoonlijk het gifgas geleverd heeft aan saddam. Het einige wat er bij jou nog aan ontbreekt is dat hij zelf de koerden vergast heeft.
Misschien krijg jij binnenkort ook bloemetjes van de hofstadgroep
.
Ik heb geen vijanden, alleen tegenstanders. Ik insinueer niet, ik citeer. Hier mijn citaten over Bolkestein.
quote:
Wat is er eigenlijk verkeerd met anti-islamist?
Er zijn toch ook anti-communisten en anti-kapitalisten.
Ik ben tegen alle fundamentalisten, dus ook tegen fundamentalistische anti-kapitalisten (zoals onder de anti-globaliseringslui te vinden).
pi_38070903
@ typtypo .. troost je, niet alleen bolkensteijn hoor
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')