Mijn ex wil ook geen contact meer. Dus in dat opzicht kunnen we elkaar een hand geven.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:37 schreef stevengerrard het volgende:
Ik weet precies hoe je je voelt.. Als ik 's avonds alleen in een 2 persoonsbed lig dan wil ik haar ook het liefst haten maar om de een of andere reden kan ik het gewoon niet..
Ik kon echter wel de gehele tijd normaal met haar praten alleen jammer genoeg wil zij niet met mij erover praten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook nog 24/7 aan haar denk. Het liefste zou ik ook nu haar opbellen, emailen of wat dan ook. Zelfs wetende dat zij er geen behoefte aan heeft en mij helemaal uit haar geheugen heeft gewist.
Als ik voor mezelf spreek denk ik dat ik nooit eraan zou wennen dat ik in mijn eentje rondloop.
@ jager: hoe heb jij ervoor gezorgd dat je je draad weer opgepikt heb en dat je het weer "rooskleurig" inziet?? Ik zoek ook wel afleiding maar toch kan ik me er nog niet geheel aan overgeven.
Nou bij deze dan geef ik je de hand... Maar hoe heb jij de verstandhousing kunnen verwerken want ik neem aan dat jij toch ook nog genoeg vragen hebt waar je geen antw op hebt??quote:
De dringendste vraag waar ik mee zat was: "heeft ze al een ander?" en die is beantwoord. Ben erachter gekomen via via dat ze nog niemand heeft.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:50 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Nou bij deze dan geef ik je de hand... Maar hoe heb jij de verstandhousing kunnen verwerken want ik neem aan dat jij toch ook nog genoeg vragen hebt waar je geen antw op hebt??
Die eerste snap ik nog, maar veel van je af praten door muziek luisteren is nieuw voor me.quote:Ik praat veel van me af d.m.v. msn en muziek luisteren
Op iemand af stappen is ook een groot woord. Doe ik ook niet echt...behalve als ik een sappie op heb. Soms komen ze met mij een praatje maken, maar meestal zijn het bekenden van bekenden en raak je zo aan de praat.quote:Ik moet toegeven dat ik nu ook wel aan het uitgaan ben en elke dag met iemand anders iets leuks doe... Echter ik merk gewoon aan mezelf dat ik daar gewoonweg helemaal geen behoefte aan heb. Daarbij komt ook dat ik van mezelf een verlegen type ben die niet zo makkelijk achter de dames aanga. Laat staan op een af durf te stappen.
Ik weet hoe je het gedaan hebt. Ik was toen nog een stille meelezer omdat ik niet goed wist of ik mijn ding ook moest postenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:04 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
In het vorige topic kun je precies teruglezen wat er is gebeurd
[..]
Die eerste snap ik nog, maar veel van je af praten door muziek luisteren is nieuw voor me.
[..]
Op iemand af stappen is ook een groot woord. Doe ik ook niet echt...behalve als ik een sappie op heb. Soms komen ze met mij een praatje maken, maar meestal zijn het bekenden van bekenden en raak je zo aan de praat.
Ik hou niet zo van zingen. Bak er ook niets van, dus dat laat ik lekker aan anderen overquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:33 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Ik weet hoe je het gedaan hebt. Ik was toen nog een stille meelezer omdat ik niet goed wist of ik mijn ding ook moest posten![]()
Qua afpraten moet je eens doen!! Ze noemen dat ook wel in de volksmond Luid monds mee zingen met van alles en nog wat...Kan je veel stress en spanning door kwijt raken!!
Tja helaas kom ik niet meer zoveel bekenden tegen in de stad of het zijn alleen maar jongens. En dat is nog steeds niet mijn "doelgroep"En het afstappen na een sapje is ook niet weggelegd voor me, want de 7-up of cassis haalt me niet over de drempel heen!
En daarbij zou ik dan met het gevoel "oh, wat zou zij nu in mij moeten zien" op iemand af stappen (ben nou niet echt een Brad pitt)
Het enige wat ik erg heb als ik iets aan het doen ben is dat ik een schuld gevoel krijg. En dat ik bij mezelf denk " oh, dit had .... leuk gevonden of had ik dit nou maar vaker met ... gedaan"
Zingen kan ik ook niet maar het is wel ff lekker om te schreeuwen. Al vind ik datquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:43 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van zingen. Bak er ook niets van, dus dat laat ik lekker aan anderen over
En met een sappie bedoelde ik een biertje of 4 a 5.
Die jongens die je tegenkomt kennen vast ook wel meiden waar je eens een praatje mee kunt maken toch? Maar goed...dat is het hele punt niet. Wat jij mist is zelfvertrouwen.
Met zo'n instelling wordt het inderdaad moeilijk. Niet zo negatief dus, want je hebt tenslotte al eerder een vriendin gehad, dus waarom zou je dat nu niet weer lukken?
Oh.. en zelfvertrouwen, daar kun je aan werken.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:58 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Maar het komt wel weer in de toekomst.....Nu eerst maar zorgen dat ik dit geval goed kan verwerken anders zoek/vind ik alleen een vervanger en ik denk niet dat dat de bedoeling kan zijn
Waarom veels te vroeg? Misschien zit de ander wel net zo te denken. Kan je niet mailen en ujitleggen dat je er graag over wilt praten en dat zij dan aan kan geven of het goed is of voor haar nog te vroeg? Jij bepaalt nu dat het te vroeg is voor haar, jij bent er zelf al wel aan toe.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:38 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik zit zo met een dubbel gevoel op dit moment.
We zijn opzich goed uit elkaar gegaan, en het is min of meer uitgegaan omdat ik mezelf verloren ben in de relatie en te afhankelijk ben geworden van haar. Nu het uit is, en we afgesproken hebben voorlopig geen contact meer met elkaar te zoeken, heb ik er veel over heb nagedacht en wil ik zo graag met haar hierover praten. Maar aan de andere kant weet ik dat het waarschijnlijk geen enkel nut heeft en dat het daarvoor nog veels te vroeg is.
Uhm... misschien heb je iets aan de volgende tips:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:19 schreef stevengerrard het volgende:
De hoop dat het goedkomt heb ik nog minimaal....Het zijn meer de herinneringen die de hoop doen opladen dan wat anders..
De lijfspreuk ga ik zeker onthouden!!
Nu ga ik zorgen dat ik onder activiteiten (als je goede ideeen hebt hoor ik ze graag) ga waar ik andere mensen tegenkom om misschien een vriendschap op te bouwen, en we zien dan wel wat er nog meer uit bloeit!!
Ik zat zelf te denken aan een jongerenreis, misschien werken op een camping ofzo????
Het is ongeveer drie weken uit nu.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:58 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Waarom veels te vroeg? Misschien zit de ander wel net zo te denken. Kan je niet mailen en ujitleggen dat je er graag over wilt praten en dat zij dan aan kan geven of het goed is of voor haar nog te vroeg? Jij bepaalt nu dat het te vroeg is voor haar, jij bent er zelf al wel aan toe.
Zij wordt ook door gevoelens heen en weer geslingerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Knip...Maarja, als ze daarna weer opbelt en lief doet...
Waarom stuur je haar geen brief of mail? Schijf je gedachten op. gewoon precies zo als ze door je hoofd heen gaan. Het beste is het om te mailen denk ik. dan kan ze zelf bepalen wanneer ze het wil lezen. doe de brief als bijlage erbij en zet in het mailtje zelf dat je je gedachten op papier hebt gezet en dat je graag wil dat ze het weet. En dat ze voor haar zelf uit moet maken of ze er wel of niet wat mee wil doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is ongeveer drie weken uit nu.
En in die periode heb ik haar niet echt met rust gelaten, totdat ze een keer flink kwaad werd en me vertelde dat ik haar met rust moet laten. Later belde ze overigens wel op om haar excuses aan te bieden en om te zeggen dat het voor haar de engiste manier was om mij duidelijk te maken even geen contact te zoeken. En daar had ze gelijk in. Dit was afgelopen vrijdag en toen ben ik echt gaan nadenken.
Het probleem is, aan de ene kant weet ik voor mezelf nog niet of ik er helemaal uit ben en aan de andere kant ben ik bang voor haar reactie. Ook omdat ze gezegd heeft toen ze kwaad opbelde dat ik geen hoop meer moest hebben dat het ooit nog goed kwam. Maarja, als ze daarna weer opbelt en lief doet...
Je hebt een mail gestuurd als redmiddel... doe dan nu een mail als uitleg, wat je voelt, wat je denkt, etc etc en niet als insteek de relatie te willen redden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:33 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Haar een mail gestuurd heb ik al gedaan, zeg maar als laatste red middel om ervoor te zorgen dat het niet uit ging. Niet dat het echt heeft geholpen... Maar ik zal mijn gedachten wel op papier zetten en dan zie ik wel wat ik ermee doe.
Maar het is juist wel de insteek om de relatie te redden, hoe je het ook wend of keert.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Je hebt een mail gestuurd als redmiddel... doe dan nu een mail als uitleg, wat je voelt, wat je denkt, etc etc en niet als insteek de relatie te willen redden.
Misschien heeft ze lucht nodig. Als je alleen maar de relatie wil redden zal het je nooit lukken. Waarom niet kiezen voor vriendschap? misschien heelt de tijd de wonden... Als je gaat "drammen" loopt het zeker te weten (ja ja haags hehehe) mis en sta je met lege handen.... wat wil je buiten een relatie om?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Maar het is juist wel de insteek om de relatie te redden, hoe je het ook wend of keert.
Vriendschap zal naar mijn mening nooit werken als de een nog gevoelens heeft voor de ander.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:45 schreef Mickeys het volgende:
Misschien heeft ze lucht nodig. Als je alleen maar de relatie wil redden zal het je nooit lukken. Waarom niet kiezen voor vriendschap? misschien heelt de tijd de wonden... Als je gaat "drammen" loopt het zeker te weten (ja ja haags hehehe) mis en sta je met lege handen.... wat wil je buiten een relatie om?
en ja... ik praat helaas uit ervaring
Heb je de echte laatste zin gezien?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Vriendschap zal naar mijn mening nooit werken als de een nog gevoelens heeft voor de ander.
Wat bedoel je precies met die zin? Wat wil ik buiten een relatie om? Met haar?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Heb je de echte laatste zin gezien?
Ik praat echt uit ervaring en ik zit er midden in.. jij al 3 weken als ik het goed heb onthouden.. ik 2
Je kan kiezen voor vriendschap. Misschien komt ze over een tijdje tot de ontdekking dat ze je eigenlijk niet kwijt wil. Zelf heb ik met mijn ex besloten vrienden te zijn en te blijven. Liever dat dan hem helemaal kwijt zijn. Er is van mijn kant dus geen ruimte voor een ander omdat ik onwijs veel van hem hou en zal blijven houden. Hij gaf aan ook geen ruimte voor een ander te hebben. Daarom denk ik dat het for the time being dit de beste oplossing is. Ik voel geen wrok of wat dan ook. Ik mis hem wel verschrikkelijk en dat heb ik hem ook verteld. Hij kent mijn gevoelens en probeert daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met die zin? Wat wil ik buiten een relatie om? Met haar?
Sporten doe ik al voldoende. En een fitness school is niet egt iets voor mij.. Heb ik het geduld niet voor en geen plezier in.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:14 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Uhm... misschien heb je iets aan de volgende tips:
Dat werken op een camping kan ook erg leuk zijn + als je geluk hebt lopen er leuke meiden rond.
Ja daar heb je gelijk in, kan van een vriendschap altijd nog naar een relatie gaan, heb ik in het verleden ook gehad.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:45 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Misschien heeft ze lucht nodig. Als je alleen maar de relatie wil redden zal het je nooit lukken. Waarom niet kiezen voor vriendschap? misschien heelt de tijd de wonden... Als je gaat "drammen" loopt het zeker te weten (ja ja haags hehehe) mis en sta je met lege handen.... wat wil je buiten een relatie om?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen maar als je het niet probeert weet je het ook niet. Valse hoop hebben is ook niet hetgeen je wilt daar kan ik in komen, maar dat is iets wat je jezelf aandoet... daar waak ik voor.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:59 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Maar als je vrienden blijft, terwijl de een nog gevoels heeft gaat dat nooit goed lijkt me en zal je keer op keer telleurgesteld worden. Als jij daar tegen kan is dat prima, maar ik zou dat echt niet kunnen.
Je waakt er wel voor, maar voorkomen doe je het toch niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:14 schreef Mickeys het volgende:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen maar als je het niet probeert weet je het ook niet. Valse hoop hebben is ook niet hetgeen je wilt daar kan ik in komen, maar dat is iets wat je jezelf aandoet... daar waak ik voor.
Ze zeggen dat het de helft van je relatie duurt voor je er helemaal overheen bent.. ik heb zelf 2,5 jaar een relatie gehad, we zijn ondertussen 5,5 maand verder en nog is het niet over, niet zo gek als je zoveel van iemand hebt gehouden dus ja het is normaal hehequote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:35 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Tja..het kost tijd. Ik ben nu 3.5 maanden vrijgezel, maar nog steeds zit ze in mijn systeem. Normaal? pfff ... ik weet het niet. Volgens mij duurt het bij de een langer als de ander. Ik kan iig nog niet...
indd, het is over maar nog niet voorbij.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:47 schreef xNightElf het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het de helft van je relatie duurt voor je er helemaal overheen bent.. ik heb zelf 2,5 jaar een relatie gehad, we zijn ondertussen 5,5 maand verder en nog is het niet over, niet zo gek als je zoveel van iemand hebt gehouden dus ja het is normaal hehe
Deze relatie is niet over.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:56 schreef Mickeys het volgende:
Komt nog bij dat hij 100 km verderop woont maar zelfs de afgelopen 2 weken hebben we elkaar toch zeker een keer of 3 a 4 per week elkaar gezien. We bellen zeker 3 tot 4 keer per dag en mailen... tja... dat doen we ook wel eigenlijk. Ik ben dus best wel trots op mezelf dat ondanks dat de relatie over is we hebben kunnen kiezen voor vriendschap. Respect voor elkaar helpt natuurlijk ook veel
Zoiezo als je al een slechte ervaring hebt op die vakantie. zou ik het risico niet nemen om weer ruzie te krijgen. Zo'n situatie als je beschrijft (ex wil je beste vriend en visa versa) is mij gelukkig nog nooit overkomen, en ik weet ook niet hoe ik hier op zou reageren. Zoals je zelf ook al zegt kun je het beter niet tegenhouden for the sake of de vriendschap met je vriend.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef Envinyatar het volgende:
- verhaal -
Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie nog tips hebben hoe ik hier het makkelijkste mee om kan gaan.
Het is toch niet zo dat je persee een overeenkomst moet hebben?.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:03 schreef Mert het volgende:
Het verschil tussen ons is door de jaren heen te groot geworden en dat zie ik nu gelukkig ook in.
Tjah, maar ik zou het gewoon jammer vinden als 1 van ons niet mee gaat vanwege dit aangezien iedereen er toch een jaar naar toe heeft geleefd. Maar het is pas eind Juli dus ik denk dat ik het nog even afwacht (kan nog vanalles veranderen).quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:43 schreef Gi1337 het volgende:
[..]
Zoiezo als je al een slechte ervaring hebt op die vakantie. zou ik het risico niet nemen om weer ruzie te krijgen. Zo'n situatie als je beschrijft (ex wil je beste vriend en visa versa) is mij gelukkig nog nooit overkomen, en ik weet ook niet hoe ik hier op zou reageren. Zoals je zelf ook al zegt kun je het beter niet tegenhouden for the sake of de vriendschap met je vriend.
[ego/klootzak mode]
Of je moet het zo aanpakken dat hij haar niet wil. Vertel hem dat ze een ranzige punani heeft en uitgezakte borsten. Zo heb jij nog je beste vriend en is dit probleem opgelost.
[/ego/klootzak mode]
Dan lok je het ook zelf uit.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:56 schreef Envinyatar het volgende:
[..]
En dat meisje dat ik nu wel leuk vind is weer het zusje van een andere goede vriend van me, om het allemaal even makkelijk te maken![]()
Tongzoenen nee, sex ook niet. Hij heeft de relatie verbroken, niet ik. Van mij had het niet over hoeven zijn. Hij heeft ook aangegeven dat het niet aan mij ligt, ik zou niets verkeerds gedaan hebben maar hij heeft aangegeven geen relatie te willen hebben. Nu kan je dan heel erg boos doen en al het contact verbreken maar je kan ook als vrienden verder gaan. Of de relatie daadwerkelijk over is zal de tijd moeten uitwijzen. Wel zal ik realistisch moeten zijn en mij dan ook gedragen naar een verbroken relatie. Alleen liefde is niet uit te schakelen. Ik schuif dat dan ook niet onder stoelen of banken en hij weet dat ook. Ik wou dus niet dat de relatie over zou zijn dus waarom zou ik het contact moeten verbreken?quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:26 schreef Liewec het volgende:
[..]
Deze relatie is niet over.
Heb je nog gezoend, die 3 of 4 keer? Misschien zelfs wel sex?
Je kan jezelf nog een paar maanden voor de gek houden, gecombineerd met alle pijnlijke gevoelens of er nu een punt achter zetten en alle contact verbreken.![]()
Als je écht het idee hebt dat deze relatie voorbij moet zijn, kortom, dat jullie allebei een ander moeten krijgen, dan moet je het echt keihard afkappen. Dan heb je iets om trots op te zijn, want daar is heel veel wilskracht voor nodig.
Omdat je er niet echt gelukkiger van gaat worden als je elkaar blijft zien terwijl jij waarschijnlijk dan wel meer zal willen maar hij niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:49 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tongzoenen nee, sex ook niet. Hij heeft de relatie verbroken, niet ik. Van mij had het niet over hoeven zijn. Hij heeft ook aangegeven dat het niet aan mij ligt, ik zou niets verkeerds gedaan hebben maar hij heeft aangegeven geen relatie te willen hebben. Nu kan je dan heel erg boos doen en al het contact verbreken maar je kan ook als vrienden verder gaan. Of de relatie daadwerkelijk over is zal de tijd moeten uitwijzen. Wel zal ik realistisch moeten zijn en mij dan ook gedragen naar een verbroken relatie. Alleen liefde is niet uit te schakelen. Ik schuif dat dan ook niet onder stoelen of banken en hij weet dat ook. Ik wou dus niet dat de relatie over zou zijn dus waarom zou ik het contact moeten verbreken?
Wat versta je onder vriendschap dan? Waarom zou het niet mogelijk zijn om na een relatie een vriendschap over te houden?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:53 schreef DeGast het volgende:
[..]
Omdat je er niet echt gelukkiger van gaat worden als je elkaar blijft zien terwijl jij waarschijnlijk dan wel meer zal willen maar hij niet.
Dat hoeft ook niet, maar als je een jaar lang in Londen gewoont hebt en je vriend niet zo heel erg veel meer ziet, ik moet gewoon werken, dan kan je nog wel eens anders thuiskomen dan dat je heenging. Dat is bij ons ook het geval geweest, het was niet meer de vrouw waar ik verliefd op was geworden (en lees dit nou ook niet verkeerd). Het is alleen verschrikkelijk jammer dat we daar zo laat achter zijn gekomen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:55 schreef Gi1337 het volgende:
[..]
Het is toch niet zo dat je persee een overeenkomst moet hebben?.
Mijn semi-ex is ook totaal het tegenovergestelde van mij. Dat is/was juist het mooie van onze relatie. Wij vulde elkaar goed aan. Ik kwam voor haar op en liet haar inzien dat het onzin is om een minderwaardigheidscomplex te hebben. En zij hield mij in beetje rustig etc.
Fantaseer maar over het scenario dat jij of hij een nieuwe liefde krijgt en hoe jij of hij zich daarbij zal voelen en of dit invloed op de relatie tussen jullie beiden zoals die nu is zal hebben.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:54 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat versta je onder vriendschap dan? Waarom zou het niet mogelijk zijn om na een relatie een vriendschap over te houden?
Het scenario op dit moment is niet leuk om aan te denken, dat ben ik met je eens, maar als je hem het beste wenst dan moet je dat ook op dat punt doen. Ik wil dat hij gelukkig is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:12 schreef Liewec het volgende:
[..]
Fantaseer maar over het scenario dat jij of hij een nieuwe liefde krijgt en hoe jij of hij zich daarbij zal voelen en of dit invloed op de relatie tussen jullie beiden zoals die nu is zal hebben.
Als hij een nieuwe relatie krijgt gaat ie je niet meer elke dag bellen, niet eens in de buurt. Je mag blij zijn als ie je één keer in de week belt.. Zoals dat bij vrienden gaat.
Ja ok een vriendschap kan natuurlijk wel. En dat is ook wel normaal als er geen reden is voor ruzie. Maar ik bedoel blijven afspreken enzo werkt gewoon niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:54 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat versta je onder vriendschap dan? Waarom zou het niet mogelijk zijn om na een relatie een vriendschap over te houden?
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef Mickeys het volgende:
Je hebt een mail gestuurd als redmiddel... doe dan nu een mail als uitleg, wat je voelt, wat je denkt, etc etc en niet als insteek de relatie te willen redden.
Top, kan niet anders zeggen. Stuur de mail wanneer jij het wil. Stuur het als bijlage en zet dan desnoods in de mail zelf dat ze het kan lezen wanneer zij dat wil en er aan toe is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.
Nu nog alleen even bedenken wanneer ik hem ga versturen.
In mijn ogen kan het wel werken. Je moet alleen er wel voor open staan en ook zoals ik van iemand anders hoorde er geen verwachtingen bij scheppen. Anders ben je inderdaad jezelf voor het lapje aan het houdenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:33 schreef DeGast het volgende:
[..]
Ja ok een vriendschap kan natuurlijk wel. En dat is ook wel normaal als er geen reden is voor ruzie. Maar ik bedoel blijven afspreken enzo werkt gewoon niet.
Precies, ik had het na het verbreken van mijn vorige relatie wel moeilijk vooral door de manier hoe het gegaan is. Zij is in korte tijd een nichtje en een goede vriend verloren, ze kon daar niet met mij over praten omdat ik het niet heb meegemaakt zei ze. Net nadat ik terug was van vakantie vertelde ze me dat ze meer tijd voor zichzelf wilde, zodat ze meer tijd aan het verwerken en haar aankomende examens kon besteden en daar kon ze een vriend niet bij gebruiken. Ze wilde het eerstkomende jaar geen vriend meer. Een paar maanden later had ze weer een vriend, iemand die ook kende via haar en waarmee ze wel over haar probleem kon praten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:32 schreef Beroepsgokker het volgende:
ik moet er even niet aan denken om dit topic ooit nodig te hebben... voor de anderen: Sterkte!
Ik kan je gelijk geven. Het nadeel dat ik het wel gezegd heb is dat er een andere ex van mij, mij misschien weer gaat volgen. Het laatste wat ik wil is dat ik weer in een stalkmodes kom (hij mij dus) omdat die denkt dat hij weer wat zou kunnen krijgen met mij.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:32 schreef Beroepsgokker het volgende:
ik moet er even niet aan denken om dit topic ooit nodig te hebben... voor de anderen: Sterkte!
Nou dan zou ik 3,5 jaar bezig moeten zijn met het verwerken, godzijdank is dat niet zo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:47 schreef xNightElf het volgende:
Ze zeggen dat het de helft van je relatie duurt voor je er helemaal overheen bent.. ik heb zelf 2,5 jaar een relatie gehad, we zijn ondertussen 5,5 maand verder en nog is het niet over, niet zo gek als je zoveel van iemand hebt gehouden dus ja het is normaal hehe
Ik zou er nog wel ff een week of 2 mee wachten...quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.
Nu nog alleen even bedenken wanneer ik hem ga versturen.
Ik stuur haar, denk ik, vrijdag wel een smsje of ze het okee vindt en er aan toe is of ik haar een mail stuur.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:23 schreef Noisekick het volgende:
Ik zou er nog wel ff een week of 2 mee wachten...
Maar als je voor je gevoel iets hebt van, dat je hem écht snel moet sturen, tja dan moet je dat doen natuurlijk
Waar ik bang voor was is gebeurt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik stuur haar, denk ik, vrijdag wel een smsje of ze het okee vindt en er aan toe is of ik haar een mail stuur.
Daarom had ik ook gedacht, maar misschien wel tegen beter weten in, dat je de brief beter zonder aankondiging als bijlage zou gaan sturen, dan zou ze zelf kunnen bepalen of ze de brief wil lezen. Nu weet je bij voorbaat al dat ze de brief niet gaat lezen tenzij ze misschien toch heel nieuwsgierig is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:59 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar ik bang voor was is gebeurt.
Ze wil hem niet lezen en geen contact.
Ik begin me nu toch sterk af te vragen of zij het er soms moeilijker mee heeft dan mij.
Ik weet het ook allemaal niet meer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:22 schreef Mickeys het volgende:
Daarom had ik ook gedacht, maar misschien wel tegen beter weten in, dat je de brief beter zonder aankondiging als bijlage zou gaan sturen, dan zou ze zelf kunnen bepalen of ze de brief wil lezen. Nu weet je bij voorbaat al dat ze de brief niet gaat lezen tenzij ze misschien toch heel nieuwsgierig is.
Probeer daar eerst voor jezelf uit te komen. Als je haar terug wil realiseer je dan wel dat zij jou misschien niet meer terug wil. Maar als je van iemand houd dan gun je die persoon de ruimte. Dat is mijn stelling eigenlijk hoe moeilijk het soms ook isquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Misschien moet ik hem ook maar gaan sturen en accepteren dat het dan echt gewoon over is.
Nadat ze geantwoord had was ik er echt helemaal klaar mee en dacht stik maar.
Maar nu denk ik daar alweer anders over.
Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat ik wil.
Goed verhaal! Leuk ook om te lezen dat je vrienden je geholpen hebben!quote:
Ik weet precies hoe je je voelt... Ik heb nu al dik 2 wkn geen contact meer sinds ik haar voor de laatste keer gebeld heb maar toch wil ik haar bellen, al is het maar om alleen haar stem te horen. Ik weet ook wel dat ze daar niet op zit te wachten en dat we beide onze eigen kant op moeten gaan. Anders had ze zelf wel iets van contact op genomen (al was het maar een email/sms). Echter is ze me allang vergeten en is lekker in haar huisje aan het klussen die ze gekocht heeft nadat ze weg is gegaan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Misschien moet ik hem ook maar gaan sturen en accepteren dat het dan echt gewoon over is.
Nadat ze geantwoord had was ik er echt helemaal klaar mee en dacht stik maar.
Maar nu denk ik daar alweer anders over.
Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat ik wil.
Thanxquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Goed verhaal! Leuk ook om te lezen dat je vrienden je geholpen hebben!
Bij mij gebeurde dat ook wel, alleen niet altijd even goed
Afwisselend... Het komt nog wel goed, en, wees blij...het was toch maar een ****
anyway, succes!
Het heeft inderdaad allemaal geen nut. Daar ben ik zelf nu ook 100% van overtuigd. En ik ga gewoon lekker verder met mijn eigen leven. Ik kan wel eeuwig blijven hopen of ze me nog een kans wil geven maar daar schiet je ook weinig mee op. Helemaal als ze op dit moment niet met me wilt praten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:33 schreef stevengerrard het volgende:
Ik weet precies hoe je je voelt... Ik heb nu al dik 2 wkn geen contact meer sinds ik haar voor de laatste keer gebeld heb maar toch wil ik haar bellen, al is het maar om alleen haar stem te horen. Ik weet ook wel dat ze daar niet op zit te wachten en dat we beide onze eigen kant op moeten gaan. Anders had ze zelf wel iets van contact op genomen (al was het maar een email/sms). Echter is ze me allang vergeten en is lekker in haar huisje aan het klussen die ze gekocht heeft nadat ze weg is gegaan.
Daarbij weet ik zelf ook niet wat ik nu moet doen. Jammer genoeg heb ik niet zo'n grote vriendengroep die me in dagen als deze kunnen bijstaan. Aan de ene kant wil ik bellen en een email sturen maar aan de andere kant weet ik het antwoord toch wel.![]()
Misschien klinkt het raar, maar ik ben trots op je dan de brief toch gestuurd hebt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:07 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Die mail heb ik alsnog verstuurd. Ik heb hem er als bijlage bijgedaan en gezegd dat of ze hem nou leest of niet, het voor mij een afsluiting is en geen contact meer zoek. En ik weet van mezelf nu dat ik er alles aan gedaan heb. Als ze nog contact wilt moet het maar van haar af komen. Dus we zien het allemaal wel in de toekomst.
Je kan idd nu in de spiegel kijken en zeggen dat je er alles aan gedaan hebt...quote:
Ach ooit zal er heus wel weer contact zijn tussen ons. Of zij het nou opneemt of ik. Maar voorlopig dus even niet. In elk geval niet van mijn kant.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef stevengerrard het volgende:
Je kan idd nu in de spiegel kijken en zeggen dat je er alles aan gedaan hebt...
Ik hoop alleen dat je niet zoals ik blijft hopen, dat ze toch uit zichzelf contact zou opnemen. Al is het dan gewoon om interesse te tonen of misschien een soort van vriendschap. Dit doe ik namelijk nog wel en dit valt vooral in het weekend erg zwaar.
Ik ben momenteel druk bezig met afstuderen en het zoeken van een baan.quote:Heb je al plannen gemaakt voor de toekomst om verder te gaan met je leven? Vakantie etc etc? Of neem je nu elke dag voor wat het is?
Ik ben ook wel blij dat ik het gedaan heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:51 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Misschien klinkt het raar, maar ik ben trots op je dan de brief toch gestuurd hebt.
Heel veel sterkte!
Qua afleiding zit ik in hetzelfde schuitje. Ben ook aan het afstuderen, huisje aan het zoeken en doordeweeks werken. Hopen doe ik allang niet meer maar toch blijft er een leegte omdat je geen antwoorden hebt op vragen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:51 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach ooit zal er heus wel weer contact zijn tussen ons. Of zij het nou opneemt of ik. Maar voorlopig dus even niet. In elk geval niet van mijn kant.
En dat is eigenlijk ook wat je moet doen, afleiding zoeken en niet jezelf opsluiten en gaan zitten hopen.
Hm die van mij reageert nog wel als ik haar bel (wat alweer 3 wkn geleden is) maar dan krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord...Ik denk dat het komt omdat hun het een plekje gegeven hebben en geen interesse hebben om jou te helpen met het ook een plekje te kunnen geven. Al gaat dat ook per dag beter....quote:Op zondag 21 mei 2006 16:08 schreef jagermeister1 het volgende:
Hmm nog meer exen die zwijgen dus. Irritant is dat hé? Die van mij heeft tot op heden mijn mailtjes nooit fatsoenlijk beantwoord. Ik ben nu 4 maanden vrijgezel en ben er nu wel redelijk klaar mee. Heb ook al lang niets meer laten horen. Ze zoekt het maar lekker uit.
Ik heb er wel veel van geleerd en leer nu nog steeds! Ik begin een beetje te wennen aan het alleen wonen. Soms valt het vies tegen, maar het gaat steeds beter. Wel jammer dat er nu een salaris is weggevallen. Moet nu echt op mijn centen letten ... maar goed.. ook dat is weer een les.
Ik blijf het toch gewoon irritant vinden. Of misschien zelf wel frusterend.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:47 schreef stevengerrard het volgende:
Qua afleiding zit ik in hetzelfde schuitje. Ben ook aan het afstuderen, huisje aan het zoeken en doordeweeks werken. Hopen doe ik allang niet meer maar toch blijft er een leegte omdat je geen antwoorden hebt op vragen.
ik hoop voor je dat er daadwerkelijk contact komt mocht je er behoefte aan hebben. Zelf mis ik het contact erg.
Ja irritant en frustrerend is het zeker.. Ik zou ook graag aan haar willen laten zien dat ik begrijp wat ik fout heb gedaan en waar we samen aan kunnen werken om het alsnog te laten werken. Maar schijnbaar gelooft ze niet in 2e kansen... En het waarom niet zou me ws nooit duidelijk worden....quote:Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik blijf het toch gewoon irritant vinden. Of misschien zelf wel frusterend.
En dat komt omdat ik nu de problemen waarmee ze zat volledig begrijp, het er mee eens ben en ze wil verbeteren. Ik vind het gewoon frusterend dat dat alleen allemaal te laat is en er op dit moment gewoon helemaal niks mee kan voor mijn gevoel. Ik had graag aan haar willen zien dat het ook allemaal anders kon. Maarja, helaas heb ik die kans niet gekregen. Dus om er al te lang bij stil te staan heeft ook geen zin.
Ach wie weet, misschien komt het ooit nog wel eens goed. Maar dat is niet iets waarop ik ga zitten wachten en zeker niet om ga zitten hopen op dit moment. Life goes on.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:49 schreef stevengerrard het volgende:
Ja irritant en frustrerend is het zeker.. Ik zou ook graag aan haar willen laten zien dat ik begrijp wat ik fout heb gedaan en waar we samen aan kunnen werken om het alsnog te laten werken. Maar schijnbaar gelooft ze niet in 2e kansen... En het waarom niet zou me ws nooit duidelijk worden....
ik vind het knap dat je je er zo makkelijk overheen kan zetten. Althans zo komt het over.
quote:Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef McFarmer het volgende:
Mijn ex heeft mijn nieuwe vriendin geslagen met een fles, die heeft nu dus een mooie snee op haar voorhoofd, ben het nu echt zat. Dit hoort niet als je nog jong ben. Hoort eigenlijk helemaal niet..
Nou.. die van mij heeft het echt nog geen plekje kunnen geven gezien haar hysterische reactie op Koninginnedag. Mijn moeder heeft haar laatst nog gesproken over dat akkefietje toen ze bij mijn ex-schoonmoeder op bezoek was.. Mevrouw zat helemaal te shaken. Ze zit vol met woede... Bovendien verdraait ze tegenover haar ouders wat er gebeurd is en laat ze bepaalde, niet geheel onbelangrijke, details wegquote:Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Hm die van mij reageert nog wel als ik haar bel (wat alweer 3 wkn geleden is) maar dan krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord...Ik denk dat het komt omdat hun het een plekje gegeven hebben en geen interesse hebben om jou te helpen met het ook een plekje te kunnen geven. Al gaat dat ook per dag beter....
Idd het alleen wonen is op sommige momenten erg lastig en dan mis je gewoon gezelschap en/of de aanwezigheid van die persoon. Maar samen komen we er wel door!
Ik ben het even kwijt... wie heeft de relatie beëndigd?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nou.. die van mij heeft het echt nog geen plekje kunnen geven gezien haar hysterische reactie op Koninginnedag. Mijn moeder heeft haar laatst nog gesproken over dat akkefietje toen ze bij mijn ex-schoonmoeder op bezoek was.. Mevrouw zat helemaal te shaken. Ze zit vol met woede... Bovendien verdraait ze tegenover haar ouders wat er gebeurd is en laat ze bepaalde, niet geheel onbelangrijke, details weg
Woede duidt er imho op dat je het nog geen plek hebt kunnen geven.
Overigens zag ik op een foto van koninginnedag, dat madame mijn ringen met inscriptie nog draagt. Ook had ze nog 2 armbandjes om die ik haar heb gegeven. Beetje raar toch wel... of zie ik dit verkeerd?
Natuurlijk komen wij er wel! Daar twijfel ik niet eens meer aan!
In eerste instantie ben ik dat geweest. Ik dacht dat het wel zou loslopen allemaal. Echter er zijn wat dingen gebeurd (foute aanpak van mijn kant) die ervoor gezorgd hebben dat we verder uit elkaar raaktten. Ze wilde dus niet meer terug. Ze was boos en zei me niet te missen en dat soort dingen allemaal. Ze speelde dus voor ijskonijn. 1000x excuses gemaakt, maar dat mocht niet baten. Soms zelfs wel de indruk gehad dat het een soort 'stoerdoenerij' van haar kant was. Dat ze geen gezichtsverlies t.o.v. anderen wilde lijden. Laatst is namelijk gebleken dat het haar toch nog wel raakt allemaal. Tot op heden hebben we het nooit normaal af kunnen sluiten omdat ze erg boos blijft. Het is ook beter dat we geen contact meer hebben, want op dit moment is het nog te vers allemaal. Wij kunnen niet fatsoenlijk communiceren, al zou ik dat nog wel graag willen om het netjes af te sluiten. Ze is nog té kwaad... wie weet komt de dag ooit nog. Ik ga er iig niet meer op zitten wachten.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:45 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik ben het even kwijt... wie heeft de relatie beëndigd?
Het klinkt allemaal een beetje alsof je uit schuldgevoel hebt gehandeld. en nu ze moeilijk doet kan het je weinig schelen...Misschien zie ik het wel verkeerd.. dat kan ook.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:54 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
In eerste instantie ben ik dat geweest. Ik dacht dat het wel zou loslopen allemaal. Echter er zijn wat dingen gebeurd (foute aanpak van mijn kant) die ervoor gezorgd hebben dat we verder uit elkaar raaktten. Ze wilde dus niet meer terug. Ze was boos en zei me niet te missen en dat soort dingen allemaal. Ze speelde dus voor ijskonijn. 1000x excuses gemaakt, maar dat mocht niet baten. Soms zelfs wel de indruk gehad dat het een soort 'stoerdoenerij' van haar kant was. Dat ze geen gezichtsverlies t.o.v. anderen wilde lijden. Laatst is namelijk gebleken dat het haar toch nog wel raakt allemaal. Tot op heden hebben we het nooit normaal af kunnen sluiten omdat ze erg boos blijft. Het is ook beter dat we geen contact meer hebben, want op dit moment is het nog te vers allemaal. Wij kunnen niet fatsoenlijk communiceren, al zou ik dat nog wel graag willen om het netjes af te sluiten. Ze is nog té kwaad... wie weet komt de dag ooit nog. Ik ga er iig niet meer op zitten wachten.
Vergeven is idd een kunst. Het liefst zou ik boos zijn op mijn ex omdat hij mij heeft gekwetst en verdriet heeft gedaan en misschien nog wel doet, maar omdat het zo'n supergozer is lukt me dat niet. Ik heb het er best wel vaak met hem over en dat stemt mij dan toch wel weer gerust. Wel heel anders dan in jouw situatiequote:Op maandag 22 mei 2006 17:15 schreef jagermeister1 het volgende:
Ze doet niet moeilijk. Ze doet niets
Heel kort en bondig opgeschreven hoor. Heb het hele verhaal al eens gepost en loopt tot zo'n 2 a 3 topics terug. Ik heb iig niet uit schuldgevoelens gehandeld. Puur uit 'houden van'. De mensen van wie je het meest houdt, kwets je ook het ergst. Dat is mijn probleem en mijn zaak voor de toekomst om daar aan te werken. Ik moet minder kwetsen... al doe ik dat op dat moment niet express.
Maar goed... ik dwaal af. Wij zijn nu uit elkaar en het komt ook nooit meer goed. Er is teveel gebeurd en we hebben al teveel pijn gehad. Tenminste.. ik iig wel. Wat er in haar is omgegaan weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Ik snap haar boosheid aan de ene kant wel, maar dat mensen zo lang boosblijven snap ik dan weer niet. Maar goed...kunnen vergeven is ook een kunst he
wij hebben dezelfde film zitten kijkenquote:
In haar ogen ben ik niet bepaald die supergozer meer denk ik. Ben een eikel geweest, maar ik vlak haar ook niet uit. Moeilijk onhandelbaar grietje was het af en toe... anyway... Als ik haar tegen kom kan ze een vriendelijke "Hoi" krijgen. Meer ook niet, heb mezelf al belachelijk genoeg gemaakt met alle keren dat ik het probeerde goed te maken.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Vergeven is idd een kunst. Het liefst zou ik boos zijn op mijn ex omdat hij mij heeft gekwetst en verdriet heeft gedaan en misschien nog wel doet, maar omdat het zo'n supergozer is lukt me dat niet. Ik heb het er best wel vaak met hem over en dat stemt mij dan toch wel weer gerust. Wel heel anders dan in jouw situatie
Wat zijn het toch een klootzakken he, konden we maar zonder ze!!quote:Op maandag 22 mei 2006 19:10 schreef GotC het volgende:
Okay. Ik heb niet echt een ex, omdat hij geen relatie wilde (met niemand), maar we waren toch een tijd samen, ongeveer een jaar. Nu zit ik 3 maanden in Schotland, en kom er via internet achter dat hij een meiske heeft ontmoet. Prima, wat hij wil, toch? Dus ik vroeg er nog even naar, maar nee, het was gewoon een vriendin die hij pas 2 weken kende, en hij wil toch geen relatie, met niemand. (zei hij)
Ik log vandaag even vrolijk in, kijk even op de site waar ze elkaar hadden ontmoet, en wat zie ik onder zijn foto staan bij haar profiel: I'm proud to say that he is mine, Rawr <3'. Nja, ooookay..vreemd...
Komt hij vervolgens op msn 'O+' achter zn nickname. NU HEEFT HIJ BLIJKBAAR IETS MET HAAR!Wat een manh0r! Ik ben echt nog nooit ZO boos geweest in m'n leven. Hoe kan hij nou zoiets doen! En dan ook nog eens zeggen dat hij leugenaars haat
! Geen relatie wil, my ass..
![]()
.
Het maakt het nog lastiger dat ik hier zit, in Aberdeen, en dus ook niet zomaar effe langs kan gaan, of bij een vriendin langs kan gaan ofzo die me begrijpt. Waarom flikt hij nou zoiets! Iemand een reden?
Moest er effe uit..
Ok dat is zo not-done. Wees dan een held en kom er dan eerlijk vooruit dat je met iemand hebt. Ontkennen dat je geen relatie met wie dan ook wilt is ook een makkelijke manier om van beide wereldtjes gebruik te maken btw: de voordelen van een relatie (sex, geborgenheid) en de voordelen van single zijn? (flirten totdat je erbij neervalt).quote:Op maandag 22 mei 2006 19:10 schreef GotC het volgende:
Okay. Ik heb niet echt een ex, omdat hij geen relatie wilde (met niemand), maar we waren toch een tijd samen, ongeveer een jaar. Nu zit ik 3 maanden in Schotland, en kom er via internet achter dat hij een meiske heeft ontmoet. Prima, wat hij wil, toch? Dus ik vroeg er nog even naar, maar nee, het was gewoon een vriendin die hij pas 2 weken kende, en hij wil toch geen relatie, met niemand. (zei hij)
Ik log vandaag even vrolijk in, kijk even op de site waar ze elkaar hadden ontmoet, en wat zie ik onder zijn foto staan bij haar profiel: I'm proud to say that he is mine, Rawr <3'. Nja, ooookay..vreemd...
Komt hij vervolgens op msn 'O+' achter zn nickname. NU HEEFT HIJ BLIJKBAAR IETS MET HAAR!Wat een manh0r! Ik ben echt nog nooit ZO boos geweest in m'n leven. Hoe kan hij nou zoiets doen! En dan ook nog eens zeggen dat hij leugenaars haat
![]()
.
Het maakt het nog lastiger dat ik hier zit, in Aberdeen, en dus ook niet zomaar effe langs kan gaan, of bij een vriendin langs kan gaan ofzo die me begrijpt. Waarom flikt hij nou zoiets! Iemand een reden?
Moest er effe uit..
Had jou ex nou al heel snel na jullie breuk een ander?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:38 schreef Madski het volgende:
[..]
Ok dat is zo not-done. Wees dan een held en kom er dan eerlijk vooruit dat je met iemand hebt. Ontkennen dat je geen relatie met wie dan ook wilt is ook een makkelijke manier om van beide wereldtjes gebruik te maken btw: de voordelen van een relatie (sex, geborgenheid) en de voordelen van single zijn? (flirten totdat je erbij neervalt).
Even een update van mijn kant: alles gaat gestaagt verder. School gaat zo zo, beetje mot bij stage enzo waar het op neer komt dat ik alles zelf nu moet doen om me studiepunten te krijgen. Me ex sprak me gisteren ook even aan op msn, beetje gepraat over koetjes en kalfjes. Je kent het wel, ook even een afspraak gemaakt dat we binnenkort eens wat gaa drinken in een cafe ofzoiets. Ben benieuwd met het hoe & wat. Hecht er alleen niet al teveel waarde aan.
Iemand hier een visie op? Of is het kansloos?quote:Op maandag 22 mei 2006 12:59 schreef korenwolfje het volgende:
Mijn ex heeft me verteld dat ze me niet meer wil spreken over de telefoon. Ik heb haar maar verteld mij ook uit d'r MSN lijst te schrappen.. en dat is vrij snel gebeurd.
Wij zijn eigenlijk als vrienden uit elkaar gegaan. Weken ging dit hardstikke goed, totdat die nieuwe vriend kwam. Ja, waarschijnlijk trok hij het niet zo dat wij nog contact zouden hebben. Ik heb er voorlopig maar vrede mee genomen. Feit is, dat we beide best veel mee hebben gemaakt en ik ontzettend nieuwsgierig blijf hoe het met haar gaat.
Ik snap van haar dat ze er moeite mee had om vriendschap en relatie uit elkaar te houden. En hoe daar mee om te gaan. Heb voor mezelf maar besloten een aantal maanden geen contact te hebben. Ik denk dat ik haar over een jaar of wat nog eens ga bellen om bij te praten. Als de 'oude' gevoelens gezakt zijn kan het misschien wel weer.
Of is het fout om te denken dat je over een jaar of wat weer contact gaat zoeken? (mocht ik daar nog interesse in hebben)Ik ben te nieuwsgierig hoe het met haar zal gaan.
Ehm.. genegeheid toevallig?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:08 schreef Moja het volgende:
-knip-
Volgens hem is het gevoel niet helemaal weg, maarja daar kan ik natuurlijk weinig mee.
-knip-
Mijn ex voelt nl ook nog wel iets... genegeheid en niet meer houden van. Vond het erg bekend klinkern nl.quote:
Iets voelen klinkt ook zo lekker vaagquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Mijn ex voelt nl ook nog wel iets... genegeheid en niet meer houden van. Vond het erg bekend klinkern nl.
Niet naar mijn weten en om eerlijk te zijn maak ik me daar ook niet druk omt. Weet wel dat ze na 3 maanden wel achter iemand aan heeft gezeten, maar op dat punt had ik al het contact verbroken en alles van dr in de kartonnen schoenendoos gedaan zeg maar.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:17 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Had jou ex nou al heel snel na jullie breuk een ander?
Waarschijnlijk voelt ze wel iets maar niet wat jij graag zou willen. Daar zit het verschil denk ik. Ze vecht mogelijk tegen het gevoel wat ze misschien niet zo goed een naam kan geven en tegen jou omdat je onbewust en heel begrijpelijk haar wil vertellen hoe en wat en hoopt dat ze hetzelfde gevoel zou hebben als jij dat ook hebt/had.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:32 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Iets voelen klinkt ook zo lekker vaag![]()
Ik zou niet weten nu of zij nog iets voelt aangezien ze niet meer gereageerd heeft.
Lijkt me wel reëel... Maar ik denk dat je over een jaar niet eens meer zo geïnteresseerd bent in d'r, en dat is prima. Het feit dat je nog geïnteresseerd bent duidt denk ik dat je toch nog niet helemaal vrij van d'r bent, dus ik zou ook voor jezelf gewoon proberen haar te vergeten. Ze redt zich prima zonder je.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:08 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Iemand hier een visie op? Of is het kansloos?![]()
Voor mij heeft het totaal geen zin om te speculeren over wat zij nog voelt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voelt ze wel iets maar niet wat jij graag zou willen.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je iemand alleen kan haten als je ook van die persoon gehouden hebt en je iig wat doet. Hoe kan je haatgevoelens hebben als iemand je koud laat. Misschien is dit een betere uitleg.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:59 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Voor mij heeft het totaal geen zin om te speculeren over wat zij nog voelt.
Ik had het graag van haar gehoord. Maar gebeurt het niet, dan niet.
Het kan wel... Hij heeft inderdaad gelogen, maar waarschijnlijk ook vooral naar zichzelf. Hij vind/vond jou gewoon niet leuk genoeg om een relatie mee hebben, misschien WILDE ie dat wel in zijn hoofd, maar zijn gevoel werkte niet mee. Misschien wilde ie heel graag dat het tussen jullie werkte, maar lukte dat gewoon niet goed, om wat voor reden dan ook.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:10 schreef GotC het volgende:
![]()
.
Misschien is juist wel beter dat je in Aberdeen zit. Ik zou hem nog effe de huid vol schelden en hem snel vergeten.quote:Het maakt het nog lastiger dat ik hier zit, in Aberdeen, en dus ook niet zomaar effe langs kan gaan, of bij een vriendin langs kan gaan ofzo die me begrijpt. Waarom flikt hij nou zoiets! Iemand een reden?
Ik haat haar totaal niet hoor.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:04 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je iemand alleen kan haten als je ook van die persoon gehouden hebt en je iig wat doet. Hoe kan je haatgevoelens hebben als iemand je koud laat. Misschien is dit een betere uitleg.
Ik hoop voor je dat je er uit komt... ik weet heel goed hoe vervelend het allemaal voelt!!! gisteravond zelf ook een megadip gehad en ben nu er weer een beetje aan het overheen komen
Ik zei ook nergens dat jij haar haat.. misschien zij jou wel of probeert ze zich dat zo in te beelden dat dat zo is.quote:
Dipjes mogen best hoor. Je bent een mens met gevoelens... net als ik en menig ander!! Koppie op!!!quote:Ik weet gewoon dat het op dit moment zo beter is.
Dat gevoel overheerst mij steeds meer.
Maar dat neemt niet weg dat ik er af en toe nog een "dipje" heb en haar terug zou willen.
Oh okee sorryquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:15 schreef Mickeys het volgende:
Ik zei ook nergens dat jij haar haat.. misschien zij jou wel of probeert ze zich dat zo in te beelden dat dat zo is.
De naiviteit straalt ervan af... (no phun intended)quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:26 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het scenario op dit moment is niet leuk om aan te denken, dat ben ik met je eens, maar als je hem het beste wenst dan moet je dat ook op dat punt doen. Ik wil dat hij gelukkig is.
De kans bestaat dat ik toch in de buurt bij hem ga wonen, dat plan had ik al voordat we uberhaupt een relatie kregen en dat plan zal ik ook doortrekken. Dat weet hij ook en hij heeft toegezegd mij daar volledig bij te gaan helpen. En elke dag bellen zal denk ik wel blijven. Hij heeft ook nog steeds dagelijks contact met zijn ex vrouw. Een schat van een mens die mij ook zeer na staat. Je ziet dat het dus best wel kan, je moet het alleen zelf willen.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:11 schreef Moja het volgende:
Het vervelende is ook dat je vaak te laat ziet wat je zelf fout hebt gedaan, en wilt het dan zo graag goed doen, niet alleen voor diegene waar je de relatie mee had maar ook omdat je nu zelf er weer van geleerd hebt en ziet dat je dat anders had moeten doen. Maargoed ik ben iig blij dat ik het zie, en die fouten nooit meer zal makenop naar de volgende blunders
![]()
Neequote:Op woensdag 24 mei 2006 19:01 schreef mg794613 het volgende:
is het raar als je vaak aan je allereerste echte vriendin denkt?
Nope.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:01 schreef mg794613 het volgende:
is het raar als je vaak aan je allereerste echte vriendin denkt?
Ja, same here. Maar wat houd je tegen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:01 schreef Mickeys het volgende:
Leuk die hond, maar ik heb al 2 poezels en 1 katzel... dat wordt oorlog en ik wil nu juist graag rust hebben.
btw... mijn nu net ex en ik wouden trouwens heel graag samen een benner senner...
Oww als ik ook iets minder van huis was had ik dat ook echt gedaan!quote:
Nee dan ook niet.quote:
De poezels en de katzel.. ik wil rust in huis.. geen achtervolgwedstrijdje met mij er ergens tussenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:58 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ja, same here. Maar wat houd je tegen?
Verder ben ik meer een hondenpersoon dan een kattenpersoon.
Jup.. We gaan even op een laag pitje verder op dit moment omdat ik dat wilde.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:17 schreef Xtinction het volgende:
Twink met jou was het toch weer enigszins goedgekomen? Sex met je ex enzo maar daarna het toch weer proberen?
Klinkt als bindingsangst.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:02 schreef h_vreman het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe het kan dat als je samen close op de bank zit, elkaar 100 x aankijkt en smiled dat dat dan niks zegt.
Ze heeft tijdje gelee gezegd niet klaar te zijn voor relatie en me af en toe wou zoenen maar me niet wou kwetsen. Wat wil ze ?
Ze is hardstikke lijflijk aan het worden (aan me ass zitten enzo) en dat schrikt me af (omdat ik weet wat ze gezegd heeft)
Ikweethetooknietmeer.
iemand
Ik weet wat je voelt! Ik 'wacht' al 4 maanden. Forget it! Ze komt er niet meer op terug. Mijn ex iig niet. Misschien over een hele tijd, maar dan hoeft het voor mij al niet meer. Nu hoeft het eigenlijk al niet meer.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:38 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Pff, mijn gevoel slingert me echt de hele tijd twee kanten op.
Aan de ene kant wil ik haar graag spreken omdat ik nog niks van haar gehoord heb op mijn brief.
Aan de andere kant weet ik dat het allemaal tijd nodig heeft.
Irritant gevoel dit!
Ja ik denk het ook maargoed waarom toch dingen als dat doen terwijl ze weet dat ik gek op d'r ben...quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:25 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Klinkt als bindingsangst.
Misschien een relatie achter de rug en niet geneigd snel weer een nieuwe te beginnen, hoe leukze je ook vind.
"Hij zal er wel voor moeten werken want hij heeft me wel behoorlijk gekwetst. En dat weet ie."quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Jup.. We gaan even op een laag pitje verder op dit moment omdat ik dat wilde.
Ik merkte aan mezelf dat ik hem niet ineens weer helemaal terug kon hebben als het ware. De afgelopen 3 maanden heb ik weer alleen moeten leven en zo af en toe kwam ie weer eens binnen wandelen en genoot ik wel van de tijd die ik met hem doorbracht.
Maar ik denk nu wel anders over hem en in een gesprek tussen ons heb ik ook gezegd dat ik er niet op zit te wachten dat ie me over een maand weer aan de kant schuift. Ik ben erg voorzichtig met mijn gevoelens op dit moment en.. ja gewoon, ben voorzichtiger geworden. Kan nu meer afstand van hem nemen en stel me veel afhankelijker op van hem. En opzich gaat het nu wel goed tussen ons, maar hij moet niet vna me verwachten dat ik na die klap die ik heb gekregen ineens weer helemaal klaar sta voor hem en open sta voor alles enzo. Hij zal er wel voor moeten werken want hij heeft me wel behoorlijk gekwetst. En dat weet ie.
Om op die hond terug te komen: die heb ik altijd al graag gewild.. tis gewoon heerlijk om zo'n beest in huis te hebben die altijd blij is als ie je ziet.. waar je lekker je aandacht en energie in kan steken op momenten dat jij daar behoefte aan hebt.. een hond laat je nooit in de steek
Ik ben nu 3 maanden verder en ik hou nog heel veel van hem.. alleen kijk ik nu op een andere manier tegen hem aan. Ik denk dat ik op een andere manier van hem ben gaan houden dan toen we nog een relatie hadden. Ik heb gemerkt dat ik goed zonder hem kan. Het hangt voor een deel van hem af of dit weer echt helemaal goed komt
Het is niet zo dat ik voor eeuwig ga blijven wachten op een reactie. Ze heeft gewoon (denk ik, want wat er in haar hoofd omgaat weet ik toch nooit zeker) alleen de tijd nodig. Ik moet mezelf op sommige momenten echt inhouden om geen smsje te sturen om te vragen hoe het met haar gaat. Maar ik realiseer me dat ik dan waarschijnlijk mijn eigen ramen sta in te gooien.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:01 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik weet wat je voelt! Ik 'wacht' al 4 maanden. Forget it! Ze komt er niet meer op terug. Mijn ex iig niet. Misschien over een hele tijd, maar dan hoeft het voor mij al niet meer. Nu hoeft het eigenlijk al niet meer.
Als hij me werkelijk wil wel ja.. en anders merk ik dat gauw genoeg en is het echt tijd om verder te kijken wat er op deze wereld is. Een relatie moet niet van 1 persoon af hangen en als hij weer afhaakt dan heeft het niet zo moeten zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:52 schreef Bombersquad het volgende:
![]()
[..]
"Hij zal er wel voor moeten werken want hij heeft me wel behoorlijk gekwetst. En dat weet ie."
Volgens mij heb je allen jezelf gekwetst, wees niet zo rancuneus....
Het beste wat je kunt doen inderdaad. De bal ligt duidelijk bij haar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:57 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik voor eeuwig ga blijven wachten op een reactie. Ze heeft gewoon (denk ik, want wat er in haar hoofd omgaat weet ik toch nooit zeker) alleen de tijd nodig. Ik moet mezelf op sommige momenten echt inhouden om geen smsje te sturen om te vragen hoe het met haar gaat. Maar ik realiseer me dat ik dan waarschijnlijk mijn eigen ramen sta in te gooien.
En het is ook niet zo dat ik niet verder ga met mijn leven en op haar blijf wachten. Als we echt bij elkaar horen dan komt dat in de toekomst ook wel goed. En zo niet. Jammer dan. Maar dan heb ik er voor mijn gevoel alles aan gedaan en mezelf alleen maar verwijten dat ik sommige dingen te laat ben gaan inzien.
Ik ga me nu volledig richten op mijn afstuderen, en mocht ik daarna niks van haar gehoord hebben bel ik haar wel eens op om te melden of ik geslaagd ben of niet. Gelijk een goed excuus om weer contact te zoeken.
Ik heb er nu gewoon even vrede mee. Ik heb er voor mijn gevoel op dit moment echt alles aan gedaan. Dat is voor mij wel rustgevendquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:44 schreef jagermeister1 het volgende:
Het beste wat je kunt doen inderdaad. De bal ligt duidelijk bij haar.
Je kan wel zo door blijven gaan en elkaar aan het lijntje houden. Maar op een dag kom je er vanzelf wel achter dat al die tijd, waarin je er omheen hebt lopen draaien, voor niks is geweest. Het beste lijkt mij elkaar gewoon de ruimte geven. In de toekomst zal dan wel blijken of de beslissing om uit elkaar te gaan verstandig is geweest of niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:09 schreef Mickeys het volgende:
Klinkt hier en daar wel erg zwart wit... tis alles of niets en sommige van jullie kiezen duidelijk voor niets.
Ik snap wel dat dit een houding is voor zelfbescherming. Ik ben nog steeds on speaking therms met mijn ex... zoals iemand anders het noemde in een indenial fase ofzo, maar dat zal het dan maar zo zijn. Ik probeer er iig het beste van te maken
Na die laatste reactie van jou is ze misschien wel bang om contact op te nemen. Je weet het niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:44 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen inderdaad. De bal ligt duidelijk bij haar.
Een jaarquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:58 schreef korenwolfje het volgende:
Na die laatste reactie van jou is ze misschien wel bang om contact op te nemen. Je weet het niet.
Laat het rusten, leef je eigen leven en bel haar gewoon over een jaar weer eens op. Puur uit interesse.
Geduld is een schone zaak.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:18 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Een jaar![]()
Dat lijkt me iets te lang.
Wat een flauwe keul.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:36 schreef korenwolfje het volgende:
Geduld is een schone zaak.
Of laat het los. Jij voelt je kut, terwijl ze er misschien op los neukt.
Nee, normaliter niet. Maar hoe vaak denk je dan aan haar? Een paar keer per dag?quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:01 schreef mg794613 het volgende:
ook niet als je nu een vriendin hebt?
Waarschijnlijk omdat de voorwaarden voor een goede relatie anders zijn dan de voorwaarden voor een goede vriendschap.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:34 schreef Lips het volgende:
Waarom is het voor sommigen zo ongeloofwaardig dat contact met een ex in veel gevallen niet mogelijk is (om welke reden dan ook)?
Omdat een van de twee op dat moment nog hoop heeft dat het goed komt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:34 schreef Lips het volgende:
Waarom is het voor sommigen zo ongeloofwaardig dat contact met een ex in veel gevallen niet mogelijk is (om welke reden dan ook)?
nouja soms een hele poos niet en dan af en toe een paar keer.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:25 schreef VD het volgende:
[..]
Nee, normaliter niet. Maar hoe vaak denk je dan aan haar? Een paar keer per dag?
Bij mij loopt ze af en toe nog eens door m'n hoofd, maar niet dagelijks of iets dergelijks.
Ik vind het wel lekker rustig zo.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:41 schreef SpagShaq het volgende:
een lange tijd geen contact is een must.
Nou... het kwaad is geschiedt. Ze heeft een ander! 4 maanden na het verbreken van onze relatie.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:58 schreef korenwolfje het volgende:
[..]
Na die laatste reactie van jou is ze misschien wel bang om contact op te nemen. Je weet het niet.
Laat het rusten, leef je eigen leven en bel haar gewoon over een jaar weer eens op. Puur uit interesse.
Tja, ik snap zijn reactie wel. Het lijkt me ook logisch dat je het weer ff moeilijk hebt jagermeister, maar probeer er niet in te blijven hangen en hopen op iets wat er zeker op dit moment gewoon niet isquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:32 schreef Lips het volgende:
Dus?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:18 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Die gozer is trouwens echt niets voor haar vindt ik, maar ook vele anderen. Hij is een halve kop groter dan ik en ik stak al een eind boven haar uit. Ze is 1.60m en hij is schat ik zo'n 1.90 of misschien wel langer. Hij heeft ook een kaalgeschoren hoofd... daar had ze altijd zo'n hekel aan. Hij werkt bij een slachterij, maar of ie ook slachter is weet ik niet. Ik vindt hem ook slecht gekleed... iemand die weinig aandacht aan zijn uiterlijk voorkomen besteedt, terwijl mijn ex vrijwel altijd erg verzorgd is. Hij woont overigens ook nog bij zijn ouders.
Ik had -al dan niet bewust- na zeven maanden nog een rebound. Dus ja, mogelijk is het wel.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:18 schreef jagermeister1 het volgende:
Zou je na 4 maanden nog kunnen spreken van een rebound? We zijn bijna 6 jaar samengeweest, dus lijkt me dat je na 4 maanden nog niet helemaal klaar bent met verwerken.
Je kan hem alleen maar de tijd geven en jezelf heel hard voor je kop slaan dat je zo dom bent geweest.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:12 schreef MiekeMuis het volgende:
en wat nou als je ex geen contact met je wilt omdat hij zich bedonderd voelt omdat jij met zijn beste vriend heb gezoend op dezelfde avond als je ex.![]()
dat een week nadat de verkering uit was. ik weet, dat was niet aardig van me, ik heb er spijt van!
hij wilt nu geen contact met me, maar ik weet dat hij nog gevoelens voor me heeft..
![]()
dat slaan laat ik wel achterwege, hem te moeten missen doet me genoeg pijn!quote:Op zondag 28 mei 2006 19:17 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Je kan hem alleen maar de tijd geven en jezelf heel hard voor je kop slaan dat je zo dom bent geweest.
Tja, daar had je dan van te voren aan moeten denkenquote:Op zondag 28 mei 2006 19:32 schreef MiekeMuis het volgende:
[..]
dat slaan laat ik wel achterwege, hem te moeten missen doet me genoeg pijn!
Idd...quote:Op zondag 28 mei 2006 19:33 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Tja, daar had je dan van te voren aan moeten denken![]()
Nadenken voor je iets doet.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:12 schreef MiekeMuis het volgende:
en wat nou als je ex geen contact met je wilt omdat hij zich bedonderd voelt omdat jij met zijn beste vriend heb gezoend op dezelfde avond als je ex.![]()
dat een week nadat de verkering uit was.
en wat voor een gevoelens dan?quote:Op zondag 28 mei 2006 19:50 schreef VD het volgende:
[..]
Nadenken voor je iets doet..
Maar nu kun je er niets meer aan doen. Het is gebeurd, done. Wellicht vergeeft hij het je, maar dan nog, het is je ex. En qua gevoelens; die heb ik ook voor m'n ex, maar dat wil niet zeggen dat ik d'r terug wil..
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het niet in de hand, dus het enige wat ik kan doen is gewoon verder gaan met mijn leven. Ben ik trouwens al een tijd mee bezig hoor, alleen mijn ex houdt me toch ook nog wel bezig.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:18 schreef JoeDank het volgende:
Herkenbaar. Troost je, bij mij was het nog een paar stapjes erger.
Kijk, als je aan haar blijft hangen wordt het ongeacht de uitkomst van waar ze nu mee bezig is sowieso niet beter. Jij moet gewoon met je leven verder gaan. Genieten van je vrijheid.
Of het met haar nieuwe vriend uitgaat heb jij niet in de hand. Je kan er wel zorgen dat je, weliswaar in je eentje, weer een heel persoon bent. Die aantrekkelijk is voor hetzij andere vrouwen hetzij je ex. Maar als je blijft stilstaan heb je geen van beide.
Ik vat dat echt niet als een persoonlijke aanval op. Eerder gewoon een subtiele trap onder mijn hol. Die zal ik wel nodig hebben.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:32 schreef Lips het volgende:
Jagermeister..... laat haar toch eens los!!! Iedere keer als je een stukje opweg bent flikker je weer terug. Het is fijn dat je moeder en haar moeder het goed met elkaar kunnen vinden maar is het voor jou niet beter dat je moeder niks meer over haar aan jou vertelt?
Of die gozer bij haar past en wat jij daar van vindt doet er niet toe. Het zou nogal vreemd zijn trouwens als jij hem wel perfect bij haar vindt passen (maar dat terzijde).
Jij werd de laatste tijd alleen maar ongelukkiger door haar, laat haar lekker zijn leven verzieken en hou op met je eigen leven door haar te laten verzieken.
Echt waar, ik denk dat je aan je moeder moet vragen of ze niets meer wil vertellen over wat je ex doet, wat haar bezig houdt en hoe je ex-schoonmoeder er over denkt. Zo kan jij niet verder!
ps. ik hoop dat je dit niet als een persoonlijke aanval opvat.
Tja het maakt ook geen reet uit wat ik denk, maar het is toch wel een beetje een troost om te weten dat het geen Brad Pit is. Snap je? En van anderen die hem kennen hoorde ik lacherig..."Oh.. is het die gast. Die schijnt het nog geen 2 minuten vol te houden!"quote:Op zondag 28 mei 2006 12:26 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
Dus?
Wat je ook denkt, en ook al vind je 'm 30 cm te lang voor haar, zij heeft de stap gezet en daarmee klaar. Als je het mij vraagt moet je je moeder eens vertellen dat je niet zit te wachten op dergelijke informatie.
Geef om d'r. Zal op een bepaalde manier ook nog wel van d'r houden, maar toch. Het is niet meer de persoon waarmee ik mijn leven wil delen.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:04 schreef MiekeMuis het volgende:
en wat voor een gevoelens dan?
Ik heb iets gemist denk ik, vertelquote:Op maandag 29 mei 2006 13:47 schreef R_ON het volgende:
Oude liefde roest niet, he? Jij & ik voor altijd.
Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal leesquote:Op maandag 29 mei 2006 14:00 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Als je toch contact zoekt gooi je echt je eigen glazen in en verspeel je ms wel de laatste kans, dat het ooit nog goed komt tussen julliequote:Op maandag 29 mei 2006 14:00 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Maar nu word ik gevoelsmatig steeds heen en weer geslingerd of ik contact met haar zal opnemen of het voorlopig zal laten rusten.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:35 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Misschien dat ik van de week Cubase weer eens opstart
Eens.quote:Op maandag 29 mei 2006 14:19 schreef Noisekick het volgende:
Als je toch contact zoekt gooi je echt je eigen glazen in en verspeel je ms wel de laatste kans, dat het ooit nog goed komt tussen jullie![]()
Als iemand ruimte nodig heeft, moet je niet gaan drammen of toch bellen en dingen gaan vragen, daardoor benauw je iemand alleen maar meer en meer.
En de kwestie was al, dat je niet meer echt je eigen leven leidde. Dus door contact op te nemen kom je alleen maar weer (en meer) zo over...
Haha, een ex van me beweert nu ook bij hoog en laag dat ik nog steeds een zwak voor hem heb.quote:Op maandag 29 mei 2006 13:47 schreef R_ON het volgende:
Oude liefde roest niet, he? Jij & ik voor altijd.
Ja ik zou ook graag dat knopje voor "gevoel uitschakelen" vinden...quote:Op maandag 29 mei 2006 15:12 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik weet dat het beter is om op dit moment geen contact te zoeken.
Maar af en toe speelt gewoon je gevoel op ipv je verstrand.
En dat maakt het behoorlijk frustrerend.
Helemaal mee eens. Ben zelf er ook nog veel mee bezig. Helemaal nu ik te horen heb gekregen dat ze een nieuwe vriend heeft. Het ging net zo lekker met me. Dacht nog wel iedere dag aan haar, maar het begon dragelijk te worden. Nu lijkt het even weer terug bij af te zijn, maar goed.... ik WEET dat ik moet kappen met dat zinloze gepieker. Het heeft totaal geen zin, maar ik zit voor mezelf alles te overanalyseren, waardoor ik voor mezelf toch weer restjes hoop aan het creëren ben. Ik ben me bewust van het feit dat ik haar weer zit te idealiseren... Wat Lips eerder zei is gewoon waar. "Laat haar lekker het leven van die gast verzieken". Onze relatie was de laatste tijd ronduit kut te noemen. Eigenlijk heb ik wel vaker over onze relatie getwijfeld. Waarom kan mijn verstand mijn gevoel nou niet overtuigen?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:41 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Ja ik zou ook graag dat knopje voor "gevoel uitschakelen" vinden...
En de onzekerheid is gewoon het ergste, je kunt niet voor of achteruit. Ook al ga je met je eigen leven verder, dan nog blijft het in je achterhoofd zitten...
Zolang het nog het nog in je achterhoofd zit kun je ook niet verder nee.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:41 schreef Noisekick het volgende:
En de onzekerheid is gewoon het ergste, je kunt niet voor of achteruit. Ook al ga je met je eigen leven verder, dan nog blijft het in je achterhoofd zitten...
*altijd bereikbaar voor de broodnodige 'trap onder het hol'*quote:Op zondag 28 mei 2006 22:41 schreef jagermeister1 het volgende:
Ik vat dat echt niet als een persoonlijke aanval op. Eerder gewoon een subtiele trap onder mijn hol. Die zal ik wel nodig hebben.
Ik denk echt dat dat helpt. De weinige mensen die ik ken die mijn ex nog ooit spreken of zien vraag ik ook heel bewust niks over hem te vertellen. Hoe kan ik 'm uit m'n hoofd krijgen als anderen hem er steeds weer in stoppenquote:Ik zal dat inderdaad maar eens aan mijn moeder gaan vragen ja. Ik schiet toch niets op met die info..
Jij schopt kont!quote:Op maandag 29 mei 2006 22:36 schreef Lips het volgende:
[..]
*altijd bereikbaar voor de broodnodige 'trap onder het hol'*
Maar zonder gein, ik vond ook dat je die nodig had.
Is ook wel waar, maar ergens ben ik toch blij dat ik het op deze manier vernomen heb. Ik had er niet aan moeten denken ze ineens samen bijvoorbeeld hand in hand te zien lopen. Nu ben ik daarop voorbereid dat de kans heel groot is ze binnenkort samen tegen het lijf te lopen. Ik weet nu wat me dan te doen staat. Kalm blijven en net doen alsof het me geen reet boeit. Lijkt met het beste.quote:Ik denk echt dat dat helpt. De weinige mensen die ik ken die mijn ex nog ooit spreken of zien vraag ik ook heel bewust niks over hem te vertellen. Hoe kan ik 'm uit m'n hoofd krijgen als anderen hem er steeds weer in stoppen
Als je nou ook zo verstandig voor jezelf kunt zijn, dan zijn we al een heel eindquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:00 schreef jagermeister1 het volgende:
Meissie toch.... hoe naïef heb je kunnen zijn zeg? Beloof me dat je hem nooit maar dan ook nooit meer terugneemt of hem je laat gebruiken.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:29 schreef Jose1986 het volgende:
Ongeveer een maand daarna was ik weer bij hem
Ghehe... je hebt een punt. Mijn situatie is alleen wel ff wat anders hequote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:40 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Als je nou ook zo verstandig voor jezelf kunt zijn, dan zijn we al een heel eind
Weet ik, maar in veel gevallen geldt wel 'leef je eigen leven en ga verder, blijf er niet in hangen'quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:46 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Ghehe... je hebt een punt. Mijn situatie is alleen wel ff wat anders he
quote:
I knowquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:00 schreef jagermeister1 het volgende:
Meissie toch.... hoe naïef heb je kunnen zijn zeg? Beloof me dat je hem nooit maar dan ook nooit meer terugneemt of hem je laat gebruiken.
Yeah i doquote:
Als je het voor 100% af hebt gesloten en er ook voor 100% niet meer mee bezig bent.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:34 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Wanneer kun je eigenlijk zeggen wanneer je je ex hebt losgelaten?
Is dat het moment waarop je verliefd wordt op iemand anders dan je ex?
Het moment dat je niet meer dagelijks, elk verloren momentje, aan haar denkt?
Of het moment dat je verder gaat me je eigen leven?
Dat is in veel gevallen dus nooit...quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:33 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Als je het voor 100% af hebt gesloten en er ook voor 100% niet meer mee bezig bent.
Datte.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:34 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Of het moment dat je verder gaat me je eigen leven?
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik wil nu verder gaan met mijn eigen leven maar daarmee heb ik mijn ex nog niet los gelaten. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik mijn ex nooit meer zal kunnen loslaten. wel probeer ik een manier te vinden om er mee om te gaan voor beide partijen.quote:
Je zult altijd wel een soort aantrekkingskracht voelen denk ik maar het het missen en je klote voelen als je elkaar ziet zal toch wel een keer overgaan hoop ik?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:19 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik wil nu verder gaan met mijn eigen leven maar daarmee heb ik mijn ex nog niet los gelaten. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik mijn ex nooit meer zal kunnen loslaten. wel probeer ik een manier te vinden om er mee om te gaan voor beide partijen.
Mijn ex'en heb ik allemaal voor 200% verwerktquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:43 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is in veel gevallen dus nooit...
Als je elkaar ziet kan het altijd weer op gaan spelen, maar dat is ms ook omdat je een leuke tijd hebt gehad en je daar aan terug denkt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Jose1986 het volgende:
[..]
Je zult altijd wel een soort aantrekkingskracht voelen denk ik maar het het missen en je klote voelen als je elkaar ziet zal toch wel een keer overgaan hoop ik?
Datte. & Ja.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Jose1986 het volgende:
maar het het missen en je klote voelen als je elkaar ziet zal toch wel een keer overgaan hoop ik
Op het moment dat je verder kunt gaan zonder die pijn, dan heb je je ex voldoende los gelaten. 100% los na een lange relatie kán volgens mij niet.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:19 schreef Mickeys het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik wil nu verder gaan met mijn eigen leven maar daarmee heb ik mijn ex nog niet los gelaten. Ik ben er zelf van overtuigd dat ik mijn ex nooit meer zal kunnen loslaten. wel probeer ik een manier te vinden om er mee om te gaan voor beide partijen.
Misschien heb je gelijk, maar daar kom ik over een tijd wel achter dan.... als ik het onthoud dat we dit ooit besproken hebben laat ik het je wetenquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef VD het volgende:
[..]
Op het moment dat je verder kunt gaan zonder die pijn, dan heb je je ex voldoende los gelaten. 100% los na een lange relatie kán volgens mij niet.
Dan wordt het na een tijdje toch echt een eigen keuze of je je eroverheen kunt zetten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:46 schreef VD het volgende:
100% los na een lange relatie kán volgens mij niet.
Of ik blijf treuren en piepen is een ander verhaal, maar inmiddels heb ik het wel gehad en zal ik niet meer met 100% vertrouwen in een andere relatie stappen. Neem van mij aan dat als je ouder wordt je daarin ook veranderd, levenservaring noemen ze dat wel. Op mijn leeftijd zijn de vrijgezellen altijd met een verleden.... dat is een stoorzender!quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:14 schreef Noisekick het volgende:
[..]
-knip-
Maar mensen die blijven treuren en piepen, alsof er geen andere mannen/vrouwen op aarde zijn, tja.![]()
Ja oke, maar dat iemand speciaal voor je blijft, dat snap ik wel jaquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:31 schreef VD het volgende:
Met loslaten doel ik ook op 'helemaal geen gevoelens' voor diegene hebben. Of iets in die richting. Ik zit alweer in een prettige relatie maar m'n ex blijft op een bepaald niveau nog wel belangrijk voor me.
Ik merk het bij mezelf ook al, sta nu heel anders in een relatie dan 11 jaar geleden in m'n eerste relatie... wel jammer, maar niet zo vreemd, bepaalde dingen en ervaringen tekenen je toch wel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:26 schreef Mickeys het volgende:
Op mijn leeftijd zijn de vrijgezellen altijd met een verleden.... dat is een stoorzender!
Goed bezig Lips!quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:49 schreef Lips het volgende:
Ik ben trots op mezelf
Heb vandaag eindelijk mezelf eens een schop onder m'n kont gegeven. Het is nu dik 4 mnd uit maar ik had nog spullen van hem (en hij van mij). Nadat 1,5 week geleden een vriend enorm tegen me uit is gevallen (omdat ik alles nog niet had geregeld) ben ik maar eens na gaan denken. Heb 't best nog even zwaar gehad maar heb vandaag eindelijk de knoop doorgehakt. Ik heb eindelijk zijn spullen naar z'n moeder gebracht en gevraagd of zij wil zorgen dat hij mijn spullen bij mijn moeder afgeeft.
Eerst werd ik nog echt kwaad als ik aan 'm dacht maar daar heb ik nu bijna geen last meer van. Ben zo blij dat die vriend door heeft zitten drammen, nu heb ik het tenminste geregeld en ik ben in m'n verwerking ook een grote stap verder.
Lips viert vanavond een klein feestje
Zeg dit tegen haar dan of mail het of stuur het per post.quote:Op donderdag 1 juni 2006 07:28 schreef poepeneesje het volgende:
-knip-
I already did one hundred times via mail and msnquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Zeg dit tegen haar dan of mail het of stuur het per post.
blokkeren op msn, telefoon niet meer opnemen en sms negeren. Hoe moeilijk het ook is. Maar je moet er wel zelf achter staan. Anderen kunnen lekker je vertellen wat je moet doen maar voor iedereen is dit weer andersquote:Op donderdag 1 juni 2006 08:37 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
I already did one hundred times via mail and msn.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb gewoon een beetje slecht geslapen, ben daarom ontzettend moe en dan ziet de hele wereld er gelijk een stuk somberder uitquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
blokkeren op msn, telefoon niet meer opnemen en sms negeren. Hoe moeilijk het ook is. Maar je moet er wel zelf achter staan. Anderen kunnen lekker je vertellen wat je moet doen maar voor iedereen is dit weer anders
Het is inderdaad zo dat ze niet precies wist wat ze wilde, nadat ze het mij had verteld dat ze verliefd was geworden op die jongen. Het ene moment wilde ze me heel graag terug, het ander moment wist ze het gewoon niet, dat gold ook idem voor mij, vooral omdat het allemaal zo snel ging (weekje of twee tijd). Uiteindelijk hebben we besloten om achter ons gewoon een punt te zetten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:58 schreef jagermeister1 het volgende:
Blij dat mijn ex mij niet gaat zitten bellen met dat soort nieuws. Ik vraag me dan altijd af waarom ze dat zo nodig moeten vertellen. Willens en wetens jaloezie kweken? Waarschijnlijk zit je dan nog goed in haar systeem en weet ze nog niet echt wat ze wil. Vandaar dat ze een lijntje uit laat liggen.
Ik heb je andere post (nog) niet gelezen, maar als ik deze post zo lees dan herken ik mezelf in precies dezelfde situatie... Sterkte kerelquote:
Had ik ook bij jou verhaal. Bij ons is het ook eerder even kort uitgegaan. Alleen toen was de aantrekkingskracht nog zo groot dat we daarna echt 3 jaar onafgebroken bij elkaar zijn geweest. Soms wordt er nogal overgereageerd als er iemand vreemdgaat.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:17 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik heb je andere post (nog) niet gelezen, maar als ik deze post zo lees dan herken ik mezelf in precies dezelfde situatie... Sterkte kerel.
Mijn reactie toen ze het mij vertelde was damn... Daarna hebben we veel gepraat (zonder dat ik echt boos was, eerder teleurgesteld) en heb ik gezegd, van wat gebeurd is gebeurd, ik wil ervoor gaan, maar zij hield de boot af, naja dan houdt het eigenlijk al op he. Aan de andere kant ben ik wel blij dat ze eerlijk durfde te zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:29 schreef Mr.G het volgende:
*Je reactie*
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:18 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Je waakt er wel voor, maar voorkomen doe je het toch niet.
Je kan mijn inziens best vrienden blijven met je ex, maar pas echt alleen wanneer je geen gevoelens meer hebt.
Pablo Nerudaquote:If You Forget Me
I want you to know
one thing.
You know how this is:
if I look
at the crystal moon, at the red branch
of the slow autumn at my window,
if I touch
near the fire
the impalpable ash
or the wrinkled body of the log,
everything carries me to you,
as if everything that exists,
aromas, light, metals,
were little boats
that sail
toward those isles of yours that wait for me.
Well, now,
if little by little you stop loving me
I shall stop loving you little by little.
If suddenly
you forget me
do not look for me,
for I shall already have forgotten you.
If you think it long and mad,
the wind of banners
that passes through my life,
and you decide
to leave me at the shore
of the heart where I have roots,
remember
that on that day,
at that hour,
I shall lift my arms
and my roots will set off
to seek another land.
But
if each day,
each hour,
you feel that you are destined for me
with implacable sweetness,
if each day a flower
climbs up to your lips to seek me,
ah my love, ah my own,
in me all that fire is repeated,
in me nothing is extinguished or forgotten,
my love feeds on your love, beloved,
and as long as you live it will be in your arms
without leaving mine.
ik ben helemaal over haar heen, maar als ze dan zoals gister weer eens even keertje gewoon belt, dan ineens komt het mega klotegevoel weer terug na afloop van telefoongesprek. Kutkind, ze moest eens weten wat ze doet met me, en zeggen dat ze me niet moet bellen krijg ik ook mijn strot niet uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:54 schreef Jose1986 het volgende:
[..]
Je zult altijd wel een soort aantrekkingskracht voelen denk ik maar het het missen en je klote voelen als je elkaar ziet zal toch wel een keer overgaan hoop ik?
Preciesquote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik ben helemaal over haar heen, maar als ze dan zoals gister weer eens even keertje gewoon belt, dan ineens komt het mega klotegevoel weer terug na afloop van telefoongesprek. Kutkind, ze moest eens weten wat ze doet met me, en zeggen dat ze me niet moet bellen krijg ik ook mijn strot niet uit.
Maar goed, het gesprek kwam er zoals gewoonlijk op neer dat zij helemaal gelukkig is nu en ik schijntechnisch uiteraard ook. Zucht, en dat na 4 maanden nog...
Mooie stukje dat op dit moment wel bij mij pastquote:You’re a bitch
but, I love you anyway
OH OH You can’t sing
But, you still put me to sleep
Baby, You’re a bitch
Hey Hey Hey Hey
You make me sick
But, don’t ever go away
Hoe kan je zeggen dat je erover heen bent als jij je zo kut voelt als je haar gesproken hebt?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:30 schreef Grumpey het volgende:
ik ben helemaal over haar heen, maar als ze dan zoals gister weer eens even keertje gewoon belt, dan ineens komt het mega klotegevoel weer terug na afloop van telefoongesprek. Kutkind, ze moest eens weten wat ze doet met me, en zeggen dat ze me niet moet bellen krijg ik ook mijn strot niet uit.
Maar goed, het gesprek kwam er zoals gewoonlijk op neer dat zij helemaal gelukkig is nu en ik schijntechnisch uiteraard ook. Zucht, en dat na 4 maanden nog...
en als liedje wil ik graag Snow Patrol - You Could be Happy opgeven, zo mooi![]()
Alweer mooi en goed geformuleerd.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:48 schreef Grumpey het volgende:
ja, zo voel ik me ook. Ook over haar, ze is als persoonlijkheid een verrijking van mijn leven, dat wil ik niet missen. Maar laat me eerst even gewoon zelfstandig gelukkig zijn van haar, dat is nu opdracht 1 voor mezelf.
edit:
als antwoord op bovenstaande vraag --> Ik weet niet waarom, maar het voelt de laatste weken alsof ik gewoon weer vrij ben, los van de gedachten aan haar. Mijn lichaamsreactie telleursteld mezelf nogal, en irriteert me, want ik wil helemaal niet dat zij bepaald of ik me kut voel. Ach, waarschijnlijk ben ik er niet overheen, maar dat wil ik wel dus laat me dat nou maar geloven anders voel ik me nog verrottter. Ik wil het zelf kunnen bepalen of ik blij ben ja of nee, en niet haar (dat is het grootste probleem eigenlijk voor me)
Dat gevoel heb ik ook gehad. Gewoon zo opgegaan in je relatie dat je eigenlijk vergeet dat jezelf ook nog een leven hebt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:04 schreef poepeneesje het volgende:
Ik denk dat het ook een beetje komt doordat ik mijn leven teveel heb ingesteld op ons... Het gevoel van samen is nu gewoon totaal weg, ik was helemaal vergeten hoe ik alleen ook gelukkig kon zijn, het voelde zo leeg zonder haar, net alsof ik niets meer had.
Volkomen herkenbaar. Alleen heeft zij dan niet iemand anders (voor zover ik weet). Ik heb op dit moment ook geen contact met haar, hoewel ik dat wel graag zou willen. Maar op dit moment is het gewoon even beter om beide de tijd te nemen om alles op een rijtje te zetten en ons eigen leven (en dan spreek ik vooral voor mezelf) op te pakken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:46 schreef Grumpey het volgende:
was zelf ook vergeten dat het leuk kan zijn in je eentje, juist dat leer ik de laatste weken steeds meer weer en dat gaat nu beter. Alleen thuis zitten avondje zorgt nu niet meer zo voor enorm leeg en eenzaam gevoel. Maar goed, dan denk ik dat zij daar lekker op haar bank met haar nieuwe vlam (sinds een week of 2) zit gezellig te zijn bij haar thuis en dan kan je me weer opvegen. Stiekem zou ik hetzelfde willen, gewoon zelf een nieuwe vlam hebben en gelukkig zijn, maar dat komt wel weer ooit, ben positief ingesteld
Ik begin niet meer aan een relatie. Ik ging voor deze 100% en hij gaf aan dat ook voor 100% te doen. Zo was het ook in den beginne, maar na 7 maanden sta ik nu met lege handen en een kalote gevoel. Het slijten waar iedereen het over heeft is nog lang niet aan de orde en ik twijfel op dit moment zelfs of dat wel gaat gebeuren. Single blijven lijkt mij de enige oplossing. Genoeg rotrelaties gehadquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:18 schreef poepeneesje het volgende:
Je noemt voor mij ook een belangrijk punt, daadwerkelijk voor elkaar willen gaan en niet zomaar een relatie beginnen waarvan je weet dat deze toch niet lang stand zal houden. Het heeft zo zijn voor- en nadelen.
Alleen is ook maar zo alleen hea. Wij mensen blijven toch wel sociale wezens die op een gegeven moment toch weer opzoek gaan naar die genegenheid van de ander. Blijkbaar wil je voorlopig niet binden, maar ik verwacht dat dat in de toekomst wel weer gaat veranderen. Ik weet precies wat jij bedoeld en voelt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik begin niet meer aan een relatie. Ik ging voor deze 100% en hij gaf aan dat ook voor 100% te doen. Zo was het ook in den beginne, maar na 7 maanden sta ik nu met lege handen en een kalote gevoel. Het slijten waar iedereen het over heeft is nog lang niet aan de orde en ik twijfel op dit moment zelfs of dat wel gaat gebeuren. Single blijven lijkt mij de enige oplossing. Genoeg rotrelaties gehad
Ik ben niet op zoek en op zoek geweest naar een relatie of juiste persoon. Ik had na mijn vorige relatie al besloten om niet meer op de verkeerde mannen te vallen. Na ruim 2 jaar kwam ik iemand op mijn werk tegen en na maanden klikte het zo goed. Ik kan ook nog steeds geen kwaad woord over hem spreken. Hij is attent, behulpzaam, zorgzaam etc etc. Mede hierdoor heb ik de deur open gezet en hem toegelaten. Dit heeft nu geresulteerd in wat het nu is. Zwaar verdriet. Ik ben inmiddels ook op een leeftijd dat je alleen nog maar iemand tegen kan komen met een verleden. Daar wapen ik mij nu tegen. Ik laat mij niet weer verdriet doen. Hard is het wel, maar voor mij wel de enige manier. Het is mij al eerder gelukt om een bepaalde groep te blokken. Deze groep erbij lukt mij ook vast en zeker. (en ja... eigenwijs ben ik zeker maar als ik iets zeg dan kom ik daar zelden op terug. Ik sta achter mijn ideeen en standpunten)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:59 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Alleen is ook maar zo alleen hea. Wij mensen blijven toch wel sociale wezens die op een gegeven moment toch weer opzoek gaan naar die genegenheid van de ander. Blijkbaar wil je voorlopig niet binden, maar ik verwacht dat dat in de toekomst wel weer gaat veranderen. Ik weet precies wat jij bedoeld en voelt.
Je moet gewoon opzoek gaan naar de juiste persoon, maar niet naar de perfecte persoon, ik denk dat je deze perfectie niet kan vinden als je ernaar op zoek bent. Deze vind je naar mijn mening pas wanneer je er naar niet opzoek bent en de kleine dingen (zowel positief als negatief) van de ander kunt respecteren, etcetera, hier voor openstaat en hiervan kunt houden. Beetje moeilijke gedachte, maar zo denk ik er ongeveer over.
Was je als je dit wist dan nooit aan die relatie begonnen? Dat verdriet wordt gewoon minder na een tijd, op een gegeven moment kan je niet meer huilen en jezelf vreselijk zielig vinden omdat het verdriet minder is geworden. En je dat ook niet eeuwig vol kunt houden omdat het slopend is.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij is attent, behulpzaam, zorgzaam etc etc. Mede hierdoor heb ik de deur open gezet en hem toegelaten. Dit heeft nu geresulteerd in wat het nu is. Zwaar verdriet.
Ik ben inmiddels ook op een leeftijd dat je alleen nog maar iemand tegen kan komen met een verleden.
Het hoeft inderdaad niet negatief te zijn, maar helaas in mijn geval zijn de vorige relaties voorgaande aan deze laatste zeer negatief. Dat maakt het ook dat ik nooit met 100% vertrouwen in een (nieuwe) relatie zal stappen. Maar om je even een idee te geven:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:32 schreef Moja het volgende:
[..]
Was je als je dit wist dan nooit aan die relatie begonnen? Dat verdriet wordt gewoon minder na een tijd, op een gegeven moment kan je niet meer huilen en jezelf vreselijk zielig vinden omdat het verdriet minder is geworden. En je dat ook niet eeuwig vol kunt houden omdat het slopend is.
En over dat verleden, tja iedereen heeft een verleden lijkt me. Misschien dat jij bedoelt dat de mannen die op jouw leeftijd nog single zijn geen normale relatie kunnen hebben omdat ze anders niet single waren geweest? Jij heb toch ook een verleden en weer single. Hoeft niet perse negatief te zijn lijkt me.
Hou het maar op naïviteit... ik ben zo mijn hele leven al geweest en zelf ervoor op cursus geweest. Hielp allemaal niets. Ik wil altijd het goede in iemand zien en het positieve en dan sla ik wel eens een stukje over. Ik trap er gewoon elke keer weer in.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:02 schreef Moja het volgende:
Ik begrijp je verdriet wel hoor, ik heb precies hetzelfde nu zo'n 3 maanden geleden meegemaakt zijn gevoel was weg. Ik had op een gegeven moment zelfs liever dat ie was vreemdgegaan oid, dan kon ik teminste boos worden en het makkelijker achter me laten![]()
En ik snap wel dat je nu zoiets hebt van:" Dan maar helemaal niet" uit zelfbescherming. Maar misschien moet je het niet zien als een sensor die je hebt die klootzakken aantrekt maar dat je te laat ziet dat die personen klootzakken zijn. Want zoiets gebeurd niet van de een op andere dag, er zullen denk ik toch wel dingen gebeuren tijdens de relatie waarvan je denkt hmm![]()
Voor mij kwam het hier goed mee overeen: http://www.rouw.nl/rouw/deel_1b_rouw.htmquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:39 schreef Madski het volgende:
Welke fases zijn dr zoal? Wel handig om te weten.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:39 schreef Madski het volgende:
Welke fases zijn dr zoal? Wel handig om te weten.
Volgens mij zit ik nu in de aanklooi/kantjes ervanaf loop/lak aan alles fase
Klik op het woordje deze in het stukje en kijk in welke fase jij zit of zatquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:30 schreef Mickeys het volgende:
Misschien wel handige links op deze site te vinden over relaties enzo... ineens gaat er bij mij een lampje branden
Hmm dan zit ik al in de derde fase. Vooral die pijn van in de schaduw staan is herkenbaar. Verder ben ik het er ook wel mee eens dat one nights stands een vluchtgedrag is, wat niet aan mij besteed is.quote:Op zondag 4 juni 2006 00:32 schreef VD het volgende:
[..]
Voor mij kwam het hier goed mee overeen: http://www.rouw.nl/rouw/deel_1b_rouw.htm
Cru ja, maar toch.
Verders:
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/accep.html
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/loslaat.html
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/door.html
Raar is dat he? Iemand waarmee je, maanden, jaren bent omgegaan, dat díe relatie gewoon weg is. Wij hadden ook afgesproken vrienden te blijven, maar nu ze een nieuwe vriend heeft is het eigenlijk gewoon een illusie om te denken dat het contact wat we hadden zo blijft. Ik bedoel, het zou bijna vreemd zijn als het contact dan zo blijft, toch?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:37 schreef Mr.G het volgende:
Ze belt ook niet meer en als ik haar bel heb ik niet eens het gevoel dat we vrienden zijn, eerder vage kennissen. Opzich zit ik daar wel mee, maar aan de andere kant is het ook wel lekker rustig zo. Ze zegt wel dat ze vrienden wilde zijn maar daar lijkt het nu niet echt op. Het is verwarrend.
Mijn vriendin heeft ook nog steeds goed contact met d'r ex. Die zien elkaar ten minste om de twee weken wel een avondje. Dus het kan blijkbaar ook anders.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:44 schreef korenwolfje het volgende:
maar nu ze een nieuwe vriend heeft is het eigenlijk gewoon een illusie om te denken dat het contact wat we hadden zo blijft. Ik bedoel, het zou bijna vreemd zijn als het contact dan zo blijft, toch?
Trek jij het, en hoe ga jij daar mee om dan?quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef VD het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook nog steeds goed contact met d'r ex. Die zien elkaar ten minste om de twee weken wel een avondje. Dus het kan blijkbaar ook anders..
Dan zeg je gewoon "dat zoek je zelf maar uit, daar ben ik niet voor". Op die manier hoort ze niet van je gebruik te maken hoor...quote:En daarna gelijk maar even de vraag stellen hoe ze een DVD moest kopieren waar beveiliging op zit
Jawel, ik vertrouw haar. Het is gewoon een ontzettend sociaal ding, ze wil hem niet laten vallen hoewel ze vaak genoeg zegt dat hij veel energie kost. Maar goed, daar kiest ze zelf voor.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:58 schreef korenwolfje het volgende:
Trek jij het, en hoe ga jij daar mee om dan?
Als je hebt afgesproken om gewone vrienden te blijven is dat toch een vrij legitieme vraag?? Of bellen jouw vrienden nooit om zulk sooirt dingen te vragen? Dat het niet leuk is (omdat het de eerste keer is dat het zo gaat) - ja dat is zo. Aan de andere kant: ik heb ook nadat het over was haar nog proberen te helpen met wat dingetjes en ben nu zelfs ook nog iets aan het maken voor d'r. Je hoeft toch niet totaal bot te worden? Als je tenminste aangeeft dat je vrienden wilt blijven.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:42 schreef Xtinction het volgende:
[..]
Dan zeg je gewoon "dat zoek je zelf maar uit, daar ben ik niet voor". Op die manier hoort ze niet van je gebruik te maken hoor...
Oh ja: vrienden blijven... don't. Daarmee stel je alleen het genezingsproces uit. Beter zie je haar nooit meer en emigreert ze naar een ander land of zo, op die manier ben je het snelst van haar af....
het heet niet zozeer met bot zijn te maken, wat er gewoon fout is gegaan is dat hij de indruk heeft achtergelaten dat ze vrienden kunnen blijven, en dat terwijl hij duidelijk nog niet over haar heen is. (daarna kan dat prima, maar daar voor kan vrienden blijven zelden). Ze gebruikt heb nu dus ook als vriend, niet echt haar fout oid, eerder die van hem. Het komt erop neer dat zij duidelijk neit weet hoe moeilijk hij het ermee heeft, ik had gewoon op wat meer inlevingsvermogen van haar kant gehoopt.quote:Je hoeft toch niet totaal bot te worden?
Goed verwoord. Ik heb haar al een tijdje niet gezien, mijn leven opgepakt. En dat gaat ook heel aardig. Dan denk je, ik ben al een heel eind, totdat de telefoon gaat. En ze heeft het waarschijnlijk niet door nee, dat is me wel opgevallen. Maar het feit waar ik vooral over val is, dat ze na uitgerekend 3 maanden gelijk vragen gaat stellen. Vraag misschien eerst eens hoe het met me gaat, dat is een vraag die ik veel liever beantwoord.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:45 schreef Xtinction het volgende:
[..]
het heet niet zozeer met bot zijn te maken, wat er gewoon fout is gegaan is dat hij de indruk heeft achtergelaten dat ze vrienden kunnen blijven, en dat terwijl hij duidelijk nog niet over haar heen is. (daarna kan dat prima, maar daar voor kan vrienden blijven zelden). Ze gebruikt heb nu dus ook als vriend, niet echt haar fout oid, eerder die van hem. Het komt erop neer dat zij duidelijk neit weet hoe moeilijk hij het ermee heeft, ik had gewoon op wat meer inlevingsvermogen van haar kant gehoopt.
Opsomming: probeer geen vrienden te zijn als je nog zoveel voor haar voelt....
quote:Op zondag 4 juni 2006 15:30 schreef Grumpey het volgende:
korenwolfje, dat telefoontje had ik inderdaad dus afgelopen donderdag zoals hier boven vermeld. En die laatste zin van je is eigenlijk wat ik echt zou willen, zit in precies dezelfde situatie! sterkte.
Dat dacht ik ook, alleen valt dat inderdaad af en toe vies tegen. Probeer zoveel mogelijk contact te vermijden en laat merken dat je informatie over haar en haar nieuwe vriendje niet wenstquote:Op maandag 5 juni 2006 22:38 schreef Mr.G het volgende:
Net nu ik dacht dat ik er wel mee kon leven zo, doet dit toch weer pijn.
niet helemaal waar. Ik wilde wel graag weten OF ze een nieuw vriendje had. Maar dat is dan ook wel alles, voor de rest niets eigenlijk. Was wel blij met de info dat hij geen bekende was, en waarschijnlijk gewoon een toffe jongen is die hetzelfde in haar ziet als dat ik deed dus echt hem iets verwijten kan ik gelukkig niet. Hopelijk is ie aardig voor haar, maar dat zal wel. Voor de rest hoef ik inderdaad geen informatie, geen leuke info over wat ze doen of waarom hij zo leuk is. Doordat ik het nu weet is het voor een soort extra afsluiting. Beter dan dat ik ga malen.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, alleen valt dat inderdaad af en toe vies tegen. Probeer zoveel mogelijk contact te vermijden en laat merken dat je informatie over haar en haar nieuwe vriendje niet wenst. Sterkte, ik maak precies hetzelfde als jij en Mickeys mee...
Ik weet niet wat het precies is, maar in mijn omgeving zijn er meer mensen die met hun relatie stuntelen op dit moment, misschien is het de zomer, het weer ofzo... Nouja in iedergeval iedereen sterkte!
Klopt. Heb ook eens gehoord dat relaties meestal uitgaan rond de zomer zodat mensen de zomer hebben om te sjanzen e.d. Je kent het wel.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het precies is, maar in mijn omgeving zijn er meer mensen die met hun relatie stuntelen op dit moment, misschien is het de zomer, het weer ofzo... Nouja in iedergeval iedereen sterkte!
Ik snap het en ja herkenning,quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:06 schreef Madski het volgende:
Alhoewel ik wel bij me mening blijf is dat na het uitgaan tijd voor jezelf te nemen wel het beste om weer tot jezelf te komen en je eigen routine weer op te pakken heb ik er wel moeite mee om het een plek te geven allemaal. De gedachtes als je weer langs de woonplaats rijd springen dan weer naar voren en soms schrikt het gewoon in de buik (weet niet of mensen het gevoel herkennen) als je dr online even ziet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:27 schreef Lips het volgende:
Hoi allemaal!
Ik kom even zeggen dat ik hier niet meer mee blijf lezen en posten. Ik ben zelf heel erg ver in de verwerking nu en heb geen behoefte meer aan dit topic
succes allemaal!!!
Moeten is een groot woord. Wil je wel vrienden zijn? Als je dat niet wilt moet je het niet doen. Soms lukt het pas na een tijdje om alsnog goede vrienden te worden en te blijven. Je deelt immers wel een tijd(je) met elkaar wat je wel voor altijd aan elkaar verbind, of je dit nu wel of niet wilt. Of je er iets mee wil doen... dat is aan jou!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:55 schreef Madski het volgende:
Over wat voor zaken heeft ze dan bijv na zitten denken?
Bedoel voor mij is het wel duidelijk dat het uit is. Daar is geen twijfel over. Maar volgens mij hang ik nog in de gedachte dat we ook nog vrienden moetne blijven wat eigenlijk helemaal niet het geval zou moeten zijn. Dat moet dnek ik vanzelf gaan. Misschien dat ik er ook teveel aan probeer te trekken of te forceren
Vandaag geen contact gehad met mijn ex, ik had wel iets in haar MSN naam zien staanquote:Op maandag 5 juni 2006 23:22 schreef aleko het volgende:
@poepeneesje: klopt. contact verbreken is denk ik het beste. Je baalt ALS EEN STEKKER kan ik je vertellen als je dat doet maar ik hoop dat het voor mij gaat helpen. We (ik) zijn pas een paar dagen onderweg met contactloos bestaan. Het is verrot - echt waar. Maar hopelijk kan je dan het houden van uit je systeem krijgen... Ik heb er eigenlijk ook geen verstand van heh.
Het stomme is, ik begrijp precies wat je voelt nu. En die arm zou ik ook wel kunnen gebruiken, weliswaar zou ik hem nu niet meer van mijn ex accepteren en een tijdje geleden nog wel. Sterkte, echt!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:19 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Vandaag geen contact gehad met mijn ex, ik had wel iets in haar MSN naam zien staan, het was iets in de zin van of ik wel door had dat ik haar heb gekwetst... Ik weet niet zeker of het voor mij was, maar ik heb een heel groot vermoeden van wel, ik denk dat ze een aantal posts van mij uit het Fok! forum heeft gelezen en deze zijn volgens mij niet geheel in goede aarde gevallen... Maarja ik voel me nou echt zó minder... Ik weet niet eens precies waarom eigenlijk, de hele dag al, naja ik moet haar gewoon loslaten, maar dat gaat niet
... Zucht ik wil gewoon een knuffel van iemand en iemand die zegt dat het helemaal goed komt... I feel so fucking lost
... Wat is houden van en liefde toch moeilijk.
Dank je! Het maakt mij eigenlijk niet echt uit wie die knuffel geeft, als het maar iemand is die naar mij wil luisteren en tijd voor mij heeft (natuurlijk heeft een leuke meid altijd voorrangquote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het stomme is, ik begrijp precies wat je voelt nu. En die arm zou ik ook wel kunnen gebruiken, weliswaar zou ik hem nu niet meer van mijn ex accepteren en een tijdje geleden nog wel. Sterkte, echt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |