Ja ok een vriendschap kan natuurlijk wel. En dat is ook wel normaal als er geen reden is voor ruzie. Maar ik bedoel blijven afspreken enzo werkt gewoon niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:54 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wat versta je onder vriendschap dan? Waarom zou het niet mogelijk zijn om na een relatie een vriendschap over te houden?
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef Mickeys het volgende:
Je hebt een mail gestuurd als redmiddel... doe dan nu een mail als uitleg, wat je voelt, wat je denkt, etc etc en niet als insteek de relatie te willen redden.
Top, kan niet anders zeggen. Stuur de mail wanneer jij het wil. Stuur het als bijlage en zet dan desnoods in de mail zelf dat ze het kan lezen wanneer zij dat wil en er aan toe is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.
Nu nog alleen even bedenken wanneer ik hem ga versturen.
In mijn ogen kan het wel werken. Je moet alleen er wel voor open staan en ook zoals ik van iemand anders hoorde er geen verwachtingen bij scheppen. Anders ben je inderdaad jezelf voor het lapje aan het houdenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:33 schreef DeGast het volgende:
[..]
Ja ok een vriendschap kan natuurlijk wel. En dat is ook wel normaal als er geen reden is voor ruzie. Maar ik bedoel blijven afspreken enzo werkt gewoon niet.
Precies, ik had het na het verbreken van mijn vorige relatie wel moeilijk vooral door de manier hoe het gegaan is. Zij is in korte tijd een nichtje en een goede vriend verloren, ze kon daar niet met mij over praten omdat ik het niet heb meegemaakt zei ze. Net nadat ik terug was van vakantie vertelde ze me dat ze meer tijd voor zichzelf wilde, zodat ze meer tijd aan het verwerken en haar aankomende examens kon besteden en daar kon ze een vriend niet bij gebruiken. Ze wilde het eerstkomende jaar geen vriend meer. Een paar maanden later had ze weer een vriend, iemand die ook kende via haar en waarmee ze wel over haar probleem kon praten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:32 schreef Beroepsgokker het volgende:
ik moet er even niet aan denken om dit topic ooit nodig te hebben... voor de anderen: Sterkte!
Ik kan je gelijk geven. Het nadeel dat ik het wel gezegd heb is dat er een andere ex van mij, mij misschien weer gaat volgen. Het laatste wat ik wil is dat ik weer in een stalkmodes kom (hij mij dus) omdat die denkt dat hij weer wat zou kunnen krijgen met mij.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:32 schreef Beroepsgokker het volgende:
ik moet er even niet aan denken om dit topic ooit nodig te hebben... voor de anderen: Sterkte!
Nou dan zou ik 3,5 jaar bezig moeten zijn met het verwerken, godzijdank is dat niet zo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:47 schreef xNightElf het volgende:
Ze zeggen dat het de helft van je relatie duurt voor je er helemaal overheen bent.. ik heb zelf 2,5 jaar een relatie gehad, we zijn ondertussen 5,5 maand verder en nog is het niet over, niet zo gek als je zoveel van iemand hebt gehouden dus ja het is normaal hehe
Ik zou er nog wel ff een week of 2 mee wachten...quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
De brief heb ik inmiddels klaar liggen.
Nu nog alleen even bedenken wanneer ik hem ga versturen.
Ik stuur haar, denk ik, vrijdag wel een smsje of ze het okee vindt en er aan toe is of ik haar een mail stuur.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:23 schreef Noisekick het volgende:
Ik zou er nog wel ff een week of 2 mee wachten...
Maar als je voor je gevoel iets hebt van, dat je hem écht snel moet sturen, tja dan moet je dat doen natuurlijk
Waar ik bang voor was is gebeurt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Ik stuur haar, denk ik, vrijdag wel een smsje of ze het okee vindt en er aan toe is of ik haar een mail stuur.
Daarom had ik ook gedacht, maar misschien wel tegen beter weten in, dat je de brief beter zonder aankondiging als bijlage zou gaan sturen, dan zou ze zelf kunnen bepalen of ze de brief wil lezen. Nu weet je bij voorbaat al dat ze de brief niet gaat lezen tenzij ze misschien toch heel nieuwsgierig is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:59 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar ik bang voor was is gebeurt.
Ze wil hem niet lezen en geen contact.
Ik begin me nu toch sterk af te vragen of zij het er soms moeilijker mee heeft dan mij.
Ik weet het ook allemaal niet meer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:22 schreef Mickeys het volgende:
Daarom had ik ook gedacht, maar misschien wel tegen beter weten in, dat je de brief beter zonder aankondiging als bijlage zou gaan sturen, dan zou ze zelf kunnen bepalen of ze de brief wil lezen. Nu weet je bij voorbaat al dat ze de brief niet gaat lezen tenzij ze misschien toch heel nieuwsgierig is.
Probeer daar eerst voor jezelf uit te komen. Als je haar terug wil realiseer je dan wel dat zij jou misschien niet meer terug wil. Maar als je van iemand houd dan gun je die persoon de ruimte. Dat is mijn stelling eigenlijk hoe moeilijk het soms ook isquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Misschien moet ik hem ook maar gaan sturen en accepteren dat het dan echt gewoon over is.
Nadat ze geantwoord had was ik er echt helemaal klaar mee en dacht stik maar.
Maar nu denk ik daar alweer anders over.
Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat ik wil.
Goed verhaal! Leuk ook om te lezen dat je vrienden je geholpen hebben!quote:
Ik weet precies hoe je je voelt... Ik heb nu al dik 2 wkn geen contact meer sinds ik haar voor de laatste keer gebeld heb maar toch wil ik haar bellen, al is het maar om alleen haar stem te horen. Ik weet ook wel dat ze daar niet op zit te wachten en dat we beide onze eigen kant op moeten gaan. Anders had ze zelf wel iets van contact op genomen (al was het maar een email/sms). Echter is ze me allang vergeten en is lekker in haar huisje aan het klussen die ze gekocht heeft nadat ze weg is gegaan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik weet het ook allemaal niet meer.
Misschien moet ik hem ook maar gaan sturen en accepteren dat het dan echt gewoon over is.
Nadat ze geantwoord had was ik er echt helemaal klaar mee en dacht stik maar.
Maar nu denk ik daar alweer anders over.
Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat ik wil.
Thanxquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Goed verhaal! Leuk ook om te lezen dat je vrienden je geholpen hebben!
Bij mij gebeurde dat ook wel, alleen niet altijd even goed
Afwisselend... Het komt nog wel goed, en, wees blij...het was toch maar een ****
anyway, succes!
Het heeft inderdaad allemaal geen nut. Daar ben ik zelf nu ook 100% van overtuigd. En ik ga gewoon lekker verder met mijn eigen leven. Ik kan wel eeuwig blijven hopen of ze me nog een kans wil geven maar daar schiet je ook weinig mee op. Helemaal als ze op dit moment niet met me wilt praten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:33 schreef stevengerrard het volgende:
Ik weet precies hoe je je voelt... Ik heb nu al dik 2 wkn geen contact meer sinds ik haar voor de laatste keer gebeld heb maar toch wil ik haar bellen, al is het maar om alleen haar stem te horen. Ik weet ook wel dat ze daar niet op zit te wachten en dat we beide onze eigen kant op moeten gaan. Anders had ze zelf wel iets van contact op genomen (al was het maar een email/sms). Echter is ze me allang vergeten en is lekker in haar huisje aan het klussen die ze gekocht heeft nadat ze weg is gegaan.
Daarbij weet ik zelf ook niet wat ik nu moet doen. Jammer genoeg heb ik niet zo'n grote vriendengroep die me in dagen als deze kunnen bijstaan. Aan de ene kant wil ik bellen en een email sturen maar aan de andere kant weet ik het antwoord toch wel.![]()
Misschien klinkt het raar, maar ik ben trots op je dan de brief toch gestuurd hebt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:07 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Die mail heb ik alsnog verstuurd. Ik heb hem er als bijlage bijgedaan en gezegd dat of ze hem nou leest of niet, het voor mij een afsluiting is en geen contact meer zoek. En ik weet van mezelf nu dat ik er alles aan gedaan heb. Als ze nog contact wilt moet het maar van haar af komen. Dus we zien het allemaal wel in de toekomst.
Je kan idd nu in de spiegel kijken en zeggen dat je er alles aan gedaan hebt...quote:
Ach ooit zal er heus wel weer contact zijn tussen ons. Of zij het nou opneemt of ik. Maar voorlopig dus even niet. In elk geval niet van mijn kant.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:39 schreef stevengerrard het volgende:
Je kan idd nu in de spiegel kijken en zeggen dat je er alles aan gedaan hebt...
Ik hoop alleen dat je niet zoals ik blijft hopen, dat ze toch uit zichzelf contact zou opnemen. Al is het dan gewoon om interesse te tonen of misschien een soort van vriendschap. Dit doe ik namelijk nog wel en dit valt vooral in het weekend erg zwaar.
Ik ben momenteel druk bezig met afstuderen en het zoeken van een baan.quote:Heb je al plannen gemaakt voor de toekomst om verder te gaan met je leven? Vakantie etc etc? Of neem je nu elke dag voor wat het is?
Ik ben ook wel blij dat ik het gedaan heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:51 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Misschien klinkt het raar, maar ik ben trots op je dan de brief toch gestuurd hebt.
Heel veel sterkte!
Qua afleiding zit ik in hetzelfde schuitje. Ben ook aan het afstuderen, huisje aan het zoeken en doordeweeks werken. Hopen doe ik allang niet meer maar toch blijft er een leegte omdat je geen antwoorden hebt op vragen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 15:51 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach ooit zal er heus wel weer contact zijn tussen ons. Of zij het nou opneemt of ik. Maar voorlopig dus even niet. In elk geval niet van mijn kant.
En dat is eigenlijk ook wat je moet doen, afleiding zoeken en niet jezelf opsluiten en gaan zitten hopen.
Hm die van mij reageert nog wel als ik haar bel (wat alweer 3 wkn geleden is) maar dan krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord...Ik denk dat het komt omdat hun het een plekje gegeven hebben en geen interesse hebben om jou te helpen met het ook een plekje te kunnen geven. Al gaat dat ook per dag beter....quote:Op zondag 21 mei 2006 16:08 schreef jagermeister1 het volgende:
Hmm nog meer exen die zwijgen dus. Irritant is dat hé? Die van mij heeft tot op heden mijn mailtjes nooit fatsoenlijk beantwoord. Ik ben nu 4 maanden vrijgezel en ben er nu wel redelijk klaar mee. Heb ook al lang niets meer laten horen. Ze zoekt het maar lekker uit.
Ik heb er wel veel van geleerd en leer nu nog steeds! Ik begin een beetje te wennen aan het alleen wonen. Soms valt het vies tegen, maar het gaat steeds beter. Wel jammer dat er nu een salaris is weggevallen. Moet nu echt op mijn centen letten ... maar goed.. ook dat is weer een les.
Ik blijf het toch gewoon irritant vinden. Of misschien zelf wel frusterend.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:47 schreef stevengerrard het volgende:
Qua afleiding zit ik in hetzelfde schuitje. Ben ook aan het afstuderen, huisje aan het zoeken en doordeweeks werken. Hopen doe ik allang niet meer maar toch blijft er een leegte omdat je geen antwoorden hebt op vragen.
ik hoop voor je dat er daadwerkelijk contact komt mocht je er behoefte aan hebben. Zelf mis ik het contact erg.
Ja irritant en frustrerend is het zeker.. Ik zou ook graag aan haar willen laten zien dat ik begrijp wat ik fout heb gedaan en waar we samen aan kunnen werken om het alsnog te laten werken. Maar schijnbaar gelooft ze niet in 2e kansen... En het waarom niet zou me ws nooit duidelijk worden....quote:Op zondag 21 mei 2006 19:55 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik blijf het toch gewoon irritant vinden. Of misschien zelf wel frusterend.
En dat komt omdat ik nu de problemen waarmee ze zat volledig begrijp, het er mee eens ben en ze wil verbeteren. Ik vind het gewoon frusterend dat dat alleen allemaal te laat is en er op dit moment gewoon helemaal niks mee kan voor mijn gevoel. Ik had graag aan haar willen zien dat het ook allemaal anders kon. Maarja, helaas heb ik die kans niet gekregen. Dus om er al te lang bij stil te staan heeft ook geen zin.
Ach wie weet, misschien komt het ooit nog wel eens goed. Maar dat is niet iets waarop ik ga zitten wachten en zeker niet om ga zitten hopen op dit moment. Life goes on.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:49 schreef stevengerrard het volgende:
Ja irritant en frustrerend is het zeker.. Ik zou ook graag aan haar willen laten zien dat ik begrijp wat ik fout heb gedaan en waar we samen aan kunnen werken om het alsnog te laten werken. Maar schijnbaar gelooft ze niet in 2e kansen... En het waarom niet zou me ws nooit duidelijk worden....
ik vind het knap dat je je er zo makkelijk overheen kan zetten. Althans zo komt het over.
quote:Op zondag 21 mei 2006 23:36 schreef McFarmer het volgende:
Mijn ex heeft mijn nieuwe vriendin geslagen met een fles, die heeft nu dus een mooie snee op haar voorhoofd, ben het nu echt zat. Dit hoort niet als je nog jong ben. Hoort eigenlijk helemaal niet..
Nou.. die van mij heeft het echt nog geen plekje kunnen geven gezien haar hysterische reactie op Koninginnedag. Mijn moeder heeft haar laatst nog gesproken over dat akkefietje toen ze bij mijn ex-schoonmoeder op bezoek was.. Mevrouw zat helemaal te shaken. Ze zit vol met woede... Bovendien verdraait ze tegenover haar ouders wat er gebeurd is en laat ze bepaalde, niet geheel onbelangrijke, details wegquote:Op zondag 21 mei 2006 19:13 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Hm die van mij reageert nog wel als ik haar bel (wat alweer 3 wkn geleden is) maar dan krijg je ook geen fatsoenlijk antwoord...Ik denk dat het komt omdat hun het een plekje gegeven hebben en geen interesse hebben om jou te helpen met het ook een plekje te kunnen geven. Al gaat dat ook per dag beter....
Idd het alleen wonen is op sommige momenten erg lastig en dan mis je gewoon gezelschap en/of de aanwezigheid van die persoon. Maar samen komen we er wel door!
Ik ben het even kwijt... wie heeft de relatie beëndigd?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Nou.. die van mij heeft het echt nog geen plekje kunnen geven gezien haar hysterische reactie op Koninginnedag. Mijn moeder heeft haar laatst nog gesproken over dat akkefietje toen ze bij mijn ex-schoonmoeder op bezoek was.. Mevrouw zat helemaal te shaken. Ze zit vol met woede... Bovendien verdraait ze tegenover haar ouders wat er gebeurd is en laat ze bepaalde, niet geheel onbelangrijke, details weg
Woede duidt er imho op dat je het nog geen plek hebt kunnen geven.
Overigens zag ik op een foto van koninginnedag, dat madame mijn ringen met inscriptie nog draagt. Ook had ze nog 2 armbandjes om die ik haar heb gegeven. Beetje raar toch wel... of zie ik dit verkeerd?
Natuurlijk komen wij er wel! Daar twijfel ik niet eens meer aan!
In eerste instantie ben ik dat geweest. Ik dacht dat het wel zou loslopen allemaal. Echter er zijn wat dingen gebeurd (foute aanpak van mijn kant) die ervoor gezorgd hebben dat we verder uit elkaar raaktten. Ze wilde dus niet meer terug. Ze was boos en zei me niet te missen en dat soort dingen allemaal. Ze speelde dus voor ijskonijn. 1000x excuses gemaakt, maar dat mocht niet baten. Soms zelfs wel de indruk gehad dat het een soort 'stoerdoenerij' van haar kant was. Dat ze geen gezichtsverlies t.o.v. anderen wilde lijden. Laatst is namelijk gebleken dat het haar toch nog wel raakt allemaal. Tot op heden hebben we het nooit normaal af kunnen sluiten omdat ze erg boos blijft. Het is ook beter dat we geen contact meer hebben, want op dit moment is het nog te vers allemaal. Wij kunnen niet fatsoenlijk communiceren, al zou ik dat nog wel graag willen om het netjes af te sluiten. Ze is nog té kwaad... wie weet komt de dag ooit nog. Ik ga er iig niet meer op zitten wachten.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:45 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik ben het even kwijt... wie heeft de relatie beëndigd?
Het klinkt allemaal een beetje alsof je uit schuldgevoel hebt gehandeld. en nu ze moeilijk doet kan het je weinig schelen...Misschien zie ik het wel verkeerd.. dat kan ook.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:54 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
In eerste instantie ben ik dat geweest. Ik dacht dat het wel zou loslopen allemaal. Echter er zijn wat dingen gebeurd (foute aanpak van mijn kant) die ervoor gezorgd hebben dat we verder uit elkaar raaktten. Ze wilde dus niet meer terug. Ze was boos en zei me niet te missen en dat soort dingen allemaal. Ze speelde dus voor ijskonijn. 1000x excuses gemaakt, maar dat mocht niet baten. Soms zelfs wel de indruk gehad dat het een soort 'stoerdoenerij' van haar kant was. Dat ze geen gezichtsverlies t.o.v. anderen wilde lijden. Laatst is namelijk gebleken dat het haar toch nog wel raakt allemaal. Tot op heden hebben we het nooit normaal af kunnen sluiten omdat ze erg boos blijft. Het is ook beter dat we geen contact meer hebben, want op dit moment is het nog te vers allemaal. Wij kunnen niet fatsoenlijk communiceren, al zou ik dat nog wel graag willen om het netjes af te sluiten. Ze is nog té kwaad... wie weet komt de dag ooit nog. Ik ga er iig niet meer op zitten wachten.
Vergeven is idd een kunst. Het liefst zou ik boos zijn op mijn ex omdat hij mij heeft gekwetst en verdriet heeft gedaan en misschien nog wel doet, maar omdat het zo'n supergozer is lukt me dat niet. Ik heb het er best wel vaak met hem over en dat stemt mij dan toch wel weer gerust. Wel heel anders dan in jouw situatiequote:Op maandag 22 mei 2006 17:15 schreef jagermeister1 het volgende:
Ze doet niet moeilijk. Ze doet niets
Heel kort en bondig opgeschreven hoor. Heb het hele verhaal al eens gepost en loopt tot zo'n 2 a 3 topics terug. Ik heb iig niet uit schuldgevoelens gehandeld. Puur uit 'houden van'. De mensen van wie je het meest houdt, kwets je ook het ergst. Dat is mijn probleem en mijn zaak voor de toekomst om daar aan te werken. Ik moet minder kwetsen... al doe ik dat op dat moment niet express.
Maar goed... ik dwaal af. Wij zijn nu uit elkaar en het komt ook nooit meer goed. Er is teveel gebeurd en we hebben al teveel pijn gehad. Tenminste.. ik iig wel. Wat er in haar is omgegaan weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Ik snap haar boosheid aan de ene kant wel, maar dat mensen zo lang boosblijven snap ik dan weer niet. Maar goed...kunnen vergeven is ook een kunst he
wij hebben dezelfde film zitten kijkenquote:
In haar ogen ben ik niet bepaald die supergozer meer denk ik. Ben een eikel geweest, maar ik vlak haar ook niet uit. Moeilijk onhandelbaar grietje was het af en toe... anyway... Als ik haar tegen kom kan ze een vriendelijke "Hoi" krijgen. Meer ook niet, heb mezelf al belachelijk genoeg gemaakt met alle keren dat ik het probeerde goed te maken.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:24 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Vergeven is idd een kunst. Het liefst zou ik boos zijn op mijn ex omdat hij mij heeft gekwetst en verdriet heeft gedaan en misschien nog wel doet, maar omdat het zo'n supergozer is lukt me dat niet. Ik heb het er best wel vaak met hem over en dat stemt mij dan toch wel weer gerust. Wel heel anders dan in jouw situatie
Wat zijn het toch een klootzakken he, konden we maar zonder ze!!quote:Op maandag 22 mei 2006 19:10 schreef GotC het volgende:
Okay. Ik heb niet echt een ex, omdat hij geen relatie wilde (met niemand), maar we waren toch een tijd samen, ongeveer een jaar. Nu zit ik 3 maanden in Schotland, en kom er via internet achter dat hij een meiske heeft ontmoet. Prima, wat hij wil, toch? Dus ik vroeg er nog even naar, maar nee, het was gewoon een vriendin die hij pas 2 weken kende, en hij wil toch geen relatie, met niemand. (zei hij)
Ik log vandaag even vrolijk in, kijk even op de site waar ze elkaar hadden ontmoet, en wat zie ik onder zijn foto staan bij haar profiel: I'm proud to say that he is mine, Rawr <3'. Nja, ooookay..vreemd...
Komt hij vervolgens op msn 'O+' achter zn nickname. NU HEEFT HIJ BLIJKBAAR IETS MET HAAR!Wat een manh0r! Ik ben echt nog nooit ZO boos geweest in m'n leven. Hoe kan hij nou zoiets doen! En dan ook nog eens zeggen dat hij leugenaars haat
! Geen relatie wil, my ass..
![]()
.
Het maakt het nog lastiger dat ik hier zit, in Aberdeen, en dus ook niet zomaar effe langs kan gaan, of bij een vriendin langs kan gaan ofzo die me begrijpt. Waarom flikt hij nou zoiets! Iemand een reden?
Moest er effe uit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |