Ik begin niet meer aan een relatie. Ik ging voor deze 100% en hij gaf aan dat ook voor 100% te doen. Zo was het ook in den beginne, maar na 7 maanden sta ik nu met lege handen en een kalote gevoel. Het slijten waar iedereen het over heeft is nog lang niet aan de orde en ik twijfel op dit moment zelfs of dat wel gaat gebeuren. Single blijven lijkt mij de enige oplossing. Genoeg rotrelaties gehadquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:18 schreef poepeneesje het volgende:
Je noemt voor mij ook een belangrijk punt, daadwerkelijk voor elkaar willen gaan en niet zomaar een relatie beginnen waarvan je weet dat deze toch niet lang stand zal houden. Het heeft zo zijn voor- en nadelen.
Alleen is ook maar zo alleen hea. Wij mensen blijven toch wel sociale wezens die op een gegeven moment toch weer opzoek gaan naar die genegenheid van de ander. Blijkbaar wil je voorlopig niet binden, maar ik verwacht dat dat in de toekomst wel weer gaat veranderen. Ik weet precies wat jij bedoeld en voelt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik begin niet meer aan een relatie. Ik ging voor deze 100% en hij gaf aan dat ook voor 100% te doen. Zo was het ook in den beginne, maar na 7 maanden sta ik nu met lege handen en een kalote gevoel. Het slijten waar iedereen het over heeft is nog lang niet aan de orde en ik twijfel op dit moment zelfs of dat wel gaat gebeuren. Single blijven lijkt mij de enige oplossing. Genoeg rotrelaties gehad
Ik ben niet op zoek en op zoek geweest naar een relatie of juiste persoon. Ik had na mijn vorige relatie al besloten om niet meer op de verkeerde mannen te vallen. Na ruim 2 jaar kwam ik iemand op mijn werk tegen en na maanden klikte het zo goed. Ik kan ook nog steeds geen kwaad woord over hem spreken. Hij is attent, behulpzaam, zorgzaam etc etc. Mede hierdoor heb ik de deur open gezet en hem toegelaten. Dit heeft nu geresulteerd in wat het nu is. Zwaar verdriet. Ik ben inmiddels ook op een leeftijd dat je alleen nog maar iemand tegen kan komen met een verleden. Daar wapen ik mij nu tegen. Ik laat mij niet weer verdriet doen. Hard is het wel, maar voor mij wel de enige manier. Het is mij al eerder gelukt om een bepaalde groep te blokken. Deze groep erbij lukt mij ook vast en zeker. (en ja... eigenwijs ben ik zeker maar als ik iets zeg dan kom ik daar zelden op terug. Ik sta achter mijn ideeen en standpunten)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:59 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Alleen is ook maar zo alleen hea. Wij mensen blijven toch wel sociale wezens die op een gegeven moment toch weer opzoek gaan naar die genegenheid van de ander. Blijkbaar wil je voorlopig niet binden, maar ik verwacht dat dat in de toekomst wel weer gaat veranderen. Ik weet precies wat jij bedoeld en voelt.
Je moet gewoon opzoek gaan naar de juiste persoon, maar niet naar de perfecte persoon, ik denk dat je deze perfectie niet kan vinden als je ernaar op zoek bent. Deze vind je naar mijn mening pas wanneer je er naar niet opzoek bent en de kleine dingen (zowel positief als negatief) van de ander kunt respecteren, etcetera, hier voor openstaat en hiervan kunt houden. Beetje moeilijke gedachte, maar zo denk ik er ongeveer over.
Was je als je dit wist dan nooit aan die relatie begonnen? Dat verdriet wordt gewoon minder na een tijd, op een gegeven moment kan je niet meer huilen en jezelf vreselijk zielig vinden omdat het verdriet minder is geworden. En je dat ook niet eeuwig vol kunt houden omdat het slopend is.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:27 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Hij is attent, behulpzaam, zorgzaam etc etc. Mede hierdoor heb ik de deur open gezet en hem toegelaten. Dit heeft nu geresulteerd in wat het nu is. Zwaar verdriet.
Ik ben inmiddels ook op een leeftijd dat je alleen nog maar iemand tegen kan komen met een verleden.
Het hoeft inderdaad niet negatief te zijn, maar helaas in mijn geval zijn de vorige relaties voorgaande aan deze laatste zeer negatief. Dat maakt het ook dat ik nooit met 100% vertrouwen in een (nieuwe) relatie zal stappen. Maar om je even een idee te geven:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:32 schreef Moja het volgende:
[..]
Was je als je dit wist dan nooit aan die relatie begonnen? Dat verdriet wordt gewoon minder na een tijd, op een gegeven moment kan je niet meer huilen en jezelf vreselijk zielig vinden omdat het verdriet minder is geworden. En je dat ook niet eeuwig vol kunt houden omdat het slopend is.
En over dat verleden, tja iedereen heeft een verleden lijkt me. Misschien dat jij bedoelt dat de mannen die op jouw leeftijd nog single zijn geen normale relatie kunnen hebben omdat ze anders niet single waren geweest? Jij heb toch ook een verleden en weer single. Hoeft niet perse negatief te zijn lijkt me.
Hou het maar op naïviteit... ik ben zo mijn hele leven al geweest en zelf ervoor op cursus geweest. Hielp allemaal niets. Ik wil altijd het goede in iemand zien en het positieve en dan sla ik wel eens een stukje over. Ik trap er gewoon elke keer weer in.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:02 schreef Moja het volgende:
Ik begrijp je verdriet wel hoor, ik heb precies hetzelfde nu zo'n 3 maanden geleden meegemaakt zijn gevoel was weg. Ik had op een gegeven moment zelfs liever dat ie was vreemdgegaan oid, dan kon ik teminste boos worden en het makkelijker achter me laten![]()
En ik snap wel dat je nu zoiets hebt van:" Dan maar helemaal niet" uit zelfbescherming. Maar misschien moet je het niet zien als een sensor die je hebt die klootzakken aantrekt maar dat je te laat ziet dat die personen klootzakken zijn. Want zoiets gebeurd niet van de een op andere dag, er zullen denk ik toch wel dingen gebeuren tijdens de relatie waarvan je denkt hmm![]()
Voor mij kwam het hier goed mee overeen: http://www.rouw.nl/rouw/deel_1b_rouw.htmquote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:39 schreef Madski het volgende:
Welke fases zijn dr zoal? Wel handig om te weten.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:39 schreef Madski het volgende:
Welke fases zijn dr zoal? Wel handig om te weten.
Volgens mij zit ik nu in de aanklooi/kantjes ervanaf loop/lak aan alles fase
Klik op het woordje deze in het stukje en kijk in welke fase jij zit of zatquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:30 schreef Mickeys het volgende:
Misschien wel handige links op deze site te vinden over relaties enzo... ineens gaat er bij mij een lampje branden
Hmm dan zit ik al in de derde fase. Vooral die pijn van in de schaduw staan is herkenbaar. Verder ben ik het er ook wel mee eens dat one nights stands een vluchtgedrag is, wat niet aan mij besteed is.quote:Op zondag 4 juni 2006 00:32 schreef VD het volgende:
[..]
Voor mij kwam het hier goed mee overeen: http://www.rouw.nl/rouw/deel_1b_rouw.htm
Cru ja, maar toch.
Verders:
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/accep.html
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/loslaat.html
http://www.liefdescursus.nl/tranendal/door.html
Raar is dat he? Iemand waarmee je, maanden, jaren bent omgegaan, dat díe relatie gewoon weg is. Wij hadden ook afgesproken vrienden te blijven, maar nu ze een nieuwe vriend heeft is het eigenlijk gewoon een illusie om te denken dat het contact wat we hadden zo blijft. Ik bedoel, het zou bijna vreemd zijn als het contact dan zo blijft, toch?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:37 schreef Mr.G het volgende:
Ze belt ook niet meer en als ik haar bel heb ik niet eens het gevoel dat we vrienden zijn, eerder vage kennissen. Opzich zit ik daar wel mee, maar aan de andere kant is het ook wel lekker rustig zo. Ze zegt wel dat ze vrienden wilde zijn maar daar lijkt het nu niet echt op. Het is verwarrend.
Mijn vriendin heeft ook nog steeds goed contact met d'r ex. Die zien elkaar ten minste om de twee weken wel een avondje. Dus het kan blijkbaar ook anders.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:44 schreef korenwolfje het volgende:
maar nu ze een nieuwe vriend heeft is het eigenlijk gewoon een illusie om te denken dat het contact wat we hadden zo blijft. Ik bedoel, het zou bijna vreemd zijn als het contact dan zo blijft, toch?
Trek jij het, en hoe ga jij daar mee om dan?quote:Op zondag 4 juni 2006 11:53 schreef VD het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft ook nog steeds goed contact met d'r ex. Die zien elkaar ten minste om de twee weken wel een avondje. Dus het kan blijkbaar ook anders..
Dan zeg je gewoon "dat zoek je zelf maar uit, daar ben ik niet voor". Op die manier hoort ze niet van je gebruik te maken hoor...quote:En daarna gelijk maar even de vraag stellen hoe ze een DVD moest kopieren waar beveiliging op zit
Jawel, ik vertrouw haar. Het is gewoon een ontzettend sociaal ding, ze wil hem niet laten vallen hoewel ze vaak genoeg zegt dat hij veel energie kost. Maar goed, daar kiest ze zelf voor.quote:Op zondag 4 juni 2006 11:58 schreef korenwolfje het volgende:
Trek jij het, en hoe ga jij daar mee om dan?
Als je hebt afgesproken om gewone vrienden te blijven is dat toch een vrij legitieme vraag?? Of bellen jouw vrienden nooit om zulk sooirt dingen te vragen? Dat het niet leuk is (omdat het de eerste keer is dat het zo gaat) - ja dat is zo. Aan de andere kant: ik heb ook nadat het over was haar nog proberen te helpen met wat dingetjes en ben nu zelfs ook nog iets aan het maken voor d'r. Je hoeft toch niet totaal bot te worden? Als je tenminste aangeeft dat je vrienden wilt blijven.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:42 schreef Xtinction het volgende:
[..]
Dan zeg je gewoon "dat zoek je zelf maar uit, daar ben ik niet voor". Op die manier hoort ze niet van je gebruik te maken hoor...
Oh ja: vrienden blijven... don't. Daarmee stel je alleen het genezingsproces uit. Beter zie je haar nooit meer en emigreert ze naar een ander land of zo, op die manier ben je het snelst van haar af....
het heet niet zozeer met bot zijn te maken, wat er gewoon fout is gegaan is dat hij de indruk heeft achtergelaten dat ze vrienden kunnen blijven, en dat terwijl hij duidelijk nog niet over haar heen is. (daarna kan dat prima, maar daar voor kan vrienden blijven zelden). Ze gebruikt heb nu dus ook als vriend, niet echt haar fout oid, eerder die van hem. Het komt erop neer dat zij duidelijk neit weet hoe moeilijk hij het ermee heeft, ik had gewoon op wat meer inlevingsvermogen van haar kant gehoopt.quote:Je hoeft toch niet totaal bot te worden?
Goed verwoord. Ik heb haar al een tijdje niet gezien, mijn leven opgepakt. En dat gaat ook heel aardig. Dan denk je, ik ben al een heel eind, totdat de telefoon gaat. En ze heeft het waarschijnlijk niet door nee, dat is me wel opgevallen. Maar het feit waar ik vooral over val is, dat ze na uitgerekend 3 maanden gelijk vragen gaat stellen. Vraag misschien eerst eens hoe het met me gaat, dat is een vraag die ik veel liever beantwoord.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:45 schreef Xtinction het volgende:
[..]
het heet niet zozeer met bot zijn te maken, wat er gewoon fout is gegaan is dat hij de indruk heeft achtergelaten dat ze vrienden kunnen blijven, en dat terwijl hij duidelijk nog niet over haar heen is. (daarna kan dat prima, maar daar voor kan vrienden blijven zelden). Ze gebruikt heb nu dus ook als vriend, niet echt haar fout oid, eerder die van hem. Het komt erop neer dat zij duidelijk neit weet hoe moeilijk hij het ermee heeft, ik had gewoon op wat meer inlevingsvermogen van haar kant gehoopt.
Opsomming: probeer geen vrienden te zijn als je nog zoveel voor haar voelt....
quote:Op zondag 4 juni 2006 15:30 schreef Grumpey het volgende:
korenwolfje, dat telefoontje had ik inderdaad dus afgelopen donderdag zoals hier boven vermeld. En die laatste zin van je is eigenlijk wat ik echt zou willen, zit in precies dezelfde situatie! sterkte.
Dat dacht ik ook, alleen valt dat inderdaad af en toe vies tegen. Probeer zoveel mogelijk contact te vermijden en laat merken dat je informatie over haar en haar nieuwe vriendje niet wenstquote:Op maandag 5 juni 2006 22:38 schreef Mr.G het volgende:
Net nu ik dacht dat ik er wel mee kon leven zo, doet dit toch weer pijn.
niet helemaal waar. Ik wilde wel graag weten OF ze een nieuw vriendje had. Maar dat is dan ook wel alles, voor de rest niets eigenlijk. Was wel blij met de info dat hij geen bekende was, en waarschijnlijk gewoon een toffe jongen is die hetzelfde in haar ziet als dat ik deed dus echt hem iets verwijten kan ik gelukkig niet. Hopelijk is ie aardig voor haar, maar dat zal wel. Voor de rest hoef ik inderdaad geen informatie, geen leuke info over wat ze doen of waarom hij zo leuk is. Doordat ik het nu weet is het voor een soort extra afsluiting. Beter dan dat ik ga malen.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, alleen valt dat inderdaad af en toe vies tegen. Probeer zoveel mogelijk contact te vermijden en laat merken dat je informatie over haar en haar nieuwe vriendje niet wenst. Sterkte, ik maak precies hetzelfde als jij en Mickeys mee...
Ik weet niet wat het precies is, maar in mijn omgeving zijn er meer mensen die met hun relatie stuntelen op dit moment, misschien is het de zomer, het weer ofzo... Nouja in iedergeval iedereen sterkte!
Klopt. Heb ook eens gehoord dat relaties meestal uitgaan rond de zomer zodat mensen de zomer hebben om te sjanzen e.d. Je kent het wel.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Ik weet niet wat het precies is, maar in mijn omgeving zijn er meer mensen die met hun relatie stuntelen op dit moment, misschien is het de zomer, het weer ofzo... Nouja in iedergeval iedereen sterkte!
Ik snap het en ja herkenning,quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:06 schreef Madski het volgende:
Alhoewel ik wel bij me mening blijf is dat na het uitgaan tijd voor jezelf te nemen wel het beste om weer tot jezelf te komen en je eigen routine weer op te pakken heb ik er wel moeite mee om het een plek te geven allemaal. De gedachtes als je weer langs de woonplaats rijd springen dan weer naar voren en soms schrikt het gewoon in de buik (weet niet of mensen het gevoel herkennen) als je dr online even ziet.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:27 schreef Lips het volgende:
Hoi allemaal!
Ik kom even zeggen dat ik hier niet meer mee blijf lezen en posten. Ik ben zelf heel erg ver in de verwerking nu en heb geen behoefte meer aan dit topic
succes allemaal!!!
Moeten is een groot woord. Wil je wel vrienden zijn? Als je dat niet wilt moet je het niet doen. Soms lukt het pas na een tijdje om alsnog goede vrienden te worden en te blijven. Je deelt immers wel een tijd(je) met elkaar wat je wel voor altijd aan elkaar verbind, of je dit nu wel of niet wilt. Of je er iets mee wil doen... dat is aan jou!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:55 schreef Madski het volgende:
Over wat voor zaken heeft ze dan bijv na zitten denken?
Bedoel voor mij is het wel duidelijk dat het uit is. Daar is geen twijfel over. Maar volgens mij hang ik nog in de gedachte dat we ook nog vrienden moetne blijven wat eigenlijk helemaal niet het geval zou moeten zijn. Dat moet dnek ik vanzelf gaan. Misschien dat ik er ook teveel aan probeer te trekken of te forceren
Vandaag geen contact gehad met mijn ex, ik had wel iets in haar MSN naam zien staanquote:Op maandag 5 juni 2006 23:22 schreef aleko het volgende:
@poepeneesje: klopt. contact verbreken is denk ik het beste. Je baalt ALS EEN STEKKER kan ik je vertellen als je dat doet maar ik hoop dat het voor mij gaat helpen. We (ik) zijn pas een paar dagen onderweg met contactloos bestaan. Het is verrot - echt waar. Maar hopelijk kan je dan het houden van uit je systeem krijgen... Ik heb er eigenlijk ook geen verstand van heh.
Het stomme is, ik begrijp precies wat je voelt nu. En die arm zou ik ook wel kunnen gebruiken, weliswaar zou ik hem nu niet meer van mijn ex accepteren en een tijdje geleden nog wel. Sterkte, echt!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:19 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Vandaag geen contact gehad met mijn ex, ik had wel iets in haar MSN naam zien staan, het was iets in de zin van of ik wel door had dat ik haar heb gekwetst... Ik weet niet zeker of het voor mij was, maar ik heb een heel groot vermoeden van wel, ik denk dat ze een aantal posts van mij uit het Fok! forum heeft gelezen en deze zijn volgens mij niet geheel in goede aarde gevallen... Maarja ik voel me nou echt zó minder... Ik weet niet eens precies waarom eigenlijk, de hele dag al, naja ik moet haar gewoon loslaten, maar dat gaat niet
... Zucht ik wil gewoon een knuffel van iemand en iemand die zegt dat het helemaal goed komt... I feel so fucking lost
... Wat is houden van en liefde toch moeilijk.
Dank je! Het maakt mij eigenlijk niet echt uit wie die knuffel geeft, als het maar iemand is die naar mij wil luisteren en tijd voor mij heeft (natuurlijk heeft een leuke meid altijd voorrangquote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het stomme is, ik begrijp precies wat je voelt nu. En die arm zou ik ook wel kunnen gebruiken, weliswaar zou ik hem nu niet meer van mijn ex accepteren en een tijdje geleden nog wel. Sterkte, echt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |