abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37492212
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006

dinsdag 2 mei 2006 @ 19:23:36 #2
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37492275
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nah.. denk 't niet. Wil je me graag weghebben, Tafkahs?
Nou, van mij hoef je niet te blijven, maar dat is niet aan mij he. Dat wil je zelf of je wilt het niet.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37493810
.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37493825
Zo eens kijken wat peter r de vries te melden heeft over JFK.
pi_37493882
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Zo eens kijken wat peter r de vries te melden heeft over JFK.
Niets echt boeiends vermoed ik .
pi_37493928
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:26 schreef du_ke het volgende:
Niets echt boeiends vermoed ik .
Ik verwacht het ook niet maar ja, luchtig sbs6 vermaak.
pi_37494193
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[afbeelding]

.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:39:17 #8
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37494195
kut man, dat reces
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:53:49 #10
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37494594
quote:
PvdA dreigt akkoord over JSF op te zeggen
ANP

DEN HAAG - De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF). Zo'n overeenkomst wordt opgezegd als de PvdA volgend jaar toetreedt tot een nieuwe regering, zegt PvdA-Tweede Kamerlid Luuk Blom in het blad Intermediair.

De Nederlandse regering sloot ook eerder een akkoord over de JSF met de Amerikanen. Nederland draagt bij aan de ontwikkeling van de JSF en kan daarvan later de vruchten plukken. Volgens dit akkoord maken Nederlandse bedrijven kans op orders om te helpen bij de ontwikkeling van de JSF en krijgt Nederland korting als de regering besluit de JSF-toestellen aan te schaffen voor de Nederlandse krijgsmacht.

Dat laatste besluit wordt dit najaar verwacht, hoewel PvdA, GroenLinks en SP steeds uitermate kritisch zijn geweest over de aanschaf van de JSF. Onderzoek door de Amerikaanse Rekenkamer heeft uitgewezen dat de ontwikkeling van het gevechtsvliegtuig 23 maanden achter ligt op schema en dat het 30 procent duurder uitpakt dan geraamd.
[Advertentie]

Dit laatste was eerder voor de PvdA reden om te bepleiten het hele JSF-akkoord opnieuw tegen het licht te houden. GroenLinks heeft altijd bepleit nieuwe gevechtsvliegtuigen, die de F16's moeten vervangen, gewoon 'van de plank' te kopen. De SP pleit voor modernisering van de F16 in plaats van de aanschaf van een nieuw type vliegtuig.

PvdA-er Blom zegt dat bijna alle Amerikaanse JSF-orders in Nederland terecht zijn gekomen bij Stork en dat het in feite gaat om verkapte steun van de overheid aan dit bedrijf. Blom zegt geen ‘6 miljard euro in de sloot te willen gooien’.
Zou een keer tijd worden ook
pi_37494661
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:53 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zou een keer tijd worden ook
Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappen .
  dinsdag 2 mei 2006 @ 20:56:57 #12
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37494711
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappen .
Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijn
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:00:17 #13
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37494799
quote:
wordt dan alweer een nagel aan de doodskist van de NAVO

[ Bericht 47% gewijzigd door zakjapannertje op 02-05-2006 22:52:23 ]
pi_37494835
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.

Ik zie het al voor me .

uuuh sir Bush *smile* *smile* I would like to cancel this deal.*smile *smile*
Bush: What?!
Wouter: Did I say cancel I mean support.*smile* *smile*
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:03:44 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37494896
Na 10 turns kan je een deal makkelijk cancelen. Gewoon doen dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:04:49 #16
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37494924
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.

Ik zie het al voor me .

het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder mee
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:06:35 #17
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37494978
10 for that, you must be mad, just haggle
pi_37495077
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:04 schreef zakjapannertje het volgende:
het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder mee
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:11:06 #19
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37495102
India is nu ook helemaal voorzien in de zomer:
quote:
511 Teletekst di 02 mei
Heineken in Indiase bierbrouwerij
` Heineken betreedt de biermarkt in
India.Via de joint venture Asia Pacific
Breweries neemt Heineken een belang van
76% in Aurangabad Breweries Ltd (AUBL).
Met de transactie is ongeveer 14,5
miljoen euro gemoeid.

De joint venture,waarin Heineken voor
42% deelneemt,heeft het recht om het
belang in AUBL de komende jaren uit te
breiden tot 100%.Het Indiase bedrijf
heeft twee brouwerijen,in de deelstaten
Maharashtra en Goa.Die brouwen samen
250.000 hectoliter bier per jaar.

Volgens gegevens van Heineken wordt nu
in India 8 miljoen hectoliter bier per
jaar op de markt gebracht.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:11:30 #20
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37495113
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
Lacht Kamp soms beter? Met z'n verhaaltje in buitenhof dat er een heli van 15 mln euri even uit de lucht geschoten wordt in Afghanistan? (heb ik van Pberends)
pi_37495260
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:

Ik zie het al voor me .

Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..
pi_37495286
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijn
haha tja die ligt er onderhand al .
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:23:26 #23
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37495375
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

ze willen gewoon niet langer geassocieerd worden met losers
quote:
Populariteit Bush blijft dalen

De populariteit van de Amerikaanse president George W. Bush blijft afglijden. Dat blijkt uit een peiling van USA Today/Gallup. De daling is zo erg dat ze dreigt een weerslag te hebben op het resultaat van zijn partij bij de Congresverkiezingen in november.

De populariteit van de Amerikaanse president is gezakt naar 34 procent, tegenover 36 procent begin maart en 43 procent begin dit jaar. Vooral de appreciatie van het economisch, het buitenlands en het energiebeleid zijn bijzonder laag.

Slechts 26 procent van de ondervraagden kan zich vinden in de manier waarop Bush de actuele kwestie rond migratie aanpakt. Als er nu Congresverkiezingen waren, zou 54 procent van de kiezers Democratisch stemmen en 39 procent Republikeins. (Belga/AG 17:49)
http://www.demorgen.be/telex/?news=B316936
pi_37495430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:18 schreef du_ke het volgende:
Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..
quote:
De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).
De PvdA zit de bui al hangen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:40:27 #25
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37495770
Brussel Vandaag:
quote:
Verhuizen binnen EU wordt makkelijker

BRUSSEL - Verhuizen van België naar een ander land in de Europese Unie moet voortaan even makkelijk worden als verhuizen binnen de eigen landsgrenzen. Dat is de filosofie achter een nieuwe Europese richtlijn die gisteren van kracht is geworden. Zo hoeven inwoners van andere lidstaten niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen.
Momenteel wonen ongeveer zeven miljoen EU-burgers in een andere lidstaat. Met eenvoudiger en duidelijkere regels hoopt de Europese Commissie mogelijke drempelvrees weg te nemen en de mobiliteit binnen Europa gevoelig te versterken. ,,De inwerkingtreding van deze richtlijn is een mijlpaal die het pad effent voor een echt Europees burgerschap'', zo verklaarde eurocommissaris voor Justitie en Binnenlandse Zaken Franco Frattini.

Dankzij de nieuwe richtlijn hoeven EU-burgers niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen wanneer ze meer dan drie maand in een andere lidstaat willen verblijven. Een eenvoudige registratie volstaat voortaan. Wel moeten ze nog steeds bewijzen dat ze een economische activiteit uitvoeren of over voldoende bestaansmiddelen en een ziekteverzekering beschikken. Na een verblijf van vijf jaar vallen ook deze voorwaarden weg en krijgen EU-burgers uit andere landen een permanent recht om in het land te wonen.

Ook de voorwaarden voor partners en familieleden worden versoepeld. Zo kunnen ze genieten van een automatisch verblijfsrecht indien de EU-burger overlijdt of een einde maakt aan een huwelijk of partnerschapsregeling. Voor niet-gehuwde partners en homoseksuele paren geldt nog steeds het familierecht van de Europese lidstaat in kwestie.

Hoewel de richtlijn van kracht is geworden, zijn enkel Oostenrijk, Slovakije en Slovenië volledig klaar met de omzetting van de regels. Het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk en Spanje leggen de laatste hand aan de wetgeving. Maar ook in de landen waar de regelgeving nog niet in orde is, kunnen Europeanen die rechten al afdwingen.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF02052006_053
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:09:54 #26
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37496636
alweer een pleidooi tot opheffing van de NAVO:
quote:
De Hoop Scheffer wil niet voor CIA-commissie verschijnen

De secretaris-generaal van de Navo Jaap de Hoop Scheffer wil niet voor de CIA-onderzoekscommissie van het Europees Parlement (EP) verschijnen.
Op de vraag of hij een uitnodiging van de CIA-onderzoekscommissie zou aanvaarden, zei de Hoop Scheffer botweg: "Dat staat niet op mijn agenda." De weigering viel op, want enkele minuten voordien had de Hoge Vertegenwoordiger Javier Solana de parlementsleden van de CIA-Commissie aangespoord om de Hoop Scheffer te ondervragen.

Bijna 2 uur lang werd Solana door de CIA-Commissie aan de tand gevoeld. Dat leverde alvast één duidelijke verklaring op. Toen men hem zei dat de Unie in oktober 2001 - enkele weken na de aanslag op de Twin Towers - de Unie een akkoord met de VS over de bijzondere uitleveringen (extraordinary renditions) had gesloten, corrigeerde Solana de vraagsteller. "Dit was geen akkoord tussen de Unie en de Vis, wel een akkoord tussen de VS en de Navo."
"Daarvoor, zo vervolgde Solana, moet u niet bij mij, maar wel bij de Hoop Scheffer zijn.".
http://www.hbvl.be/nieuws(...)5-9741-7CF66128D44A}
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:27:22 #27
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:41:58 #28
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37497568
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
tvp
eigenlijk kwam je voor dit he:
quote:
Brinkhorst: Vrij baan voor buitenlandse ondernemer

van onze redactie politiek

Minister Brinkhorst wil het buitenlanders gemakkelijker maken om zich in Nederland als ondernemer te vestigen.

De bewindsman van economische zaken denkt dat dat goed is voor de economie. Hij introduceert daartoe een zogeheten puntensysteem, waarbij persoonlijke eigenschappen, het ondernemingsplan en de toegevoegde waarde voor de economie punten opleveren. Ook kijkt de overheid naar opleiding, ervaring, inkomen, marktpotentie en investeringen. Een migrant wordt straks toegelaten als hij 120 van de maximaal 300 punten scoort. Daarmee wil het kabinet belemmeringen wegnemen voor migranten om zich in Nederland te vestigen, zonder ’oneigenlijke’ kandidaten aan te trekken.

Volgens Brinkhorst kunnen zelfstandig ondernemende migranten bijdragen aan de Nederlandse innovatiekracht, de kenniseconomie en werkgelegenheid creëren. Want ,,een zelfstandige verdringt geen werkloze, maar creëert werkgelegenheid”. Tussen 2001 en mei 2005 zijn 599 aanvragen door migranten ingediend om ondernemer in Nederland te worden. Daarvan zijn er 108 ingewilligd, voornamelijk aan Amerikanen, Roemenen en Polen.

Het voorstel van Brinkhorst is gedurfd. De afgelopen weken stootte staatssecretaris Van Hoof van sociale zaken nog zijn hoofd toen hij de arbeidsmarkt wilde vrijgeven voor Oost-Europeanen. Een Kamermeerderheid van CDA en PvdA blokkeerde dat uit vrees voor arbeidsconcurrentie. Van Hoof besloot toen buitenlandse werknemers slechts sectorgewijs toe te laten na instemming van de sociale partners.
http://www.trouw.nl/hetni(...)tenlandse+ondernemer
pi_37497663
Ze is nogal wat van plan
quote:
Verdonk wil premier worden

Uitgegeven: 2 mei 2006 21:13
Laatst gewijzigd: 2 mei 2006 22:06

AMSTERDAM - Als de VVD bij de komende Tweede Kamerverkiezingen de grootste partij wordt, wil Rita Verdonk minister-president worden. "Met alle liefde", zei ze dinsdagavond tijdens een partijbijeenkomst in Amsterdam. Verdonk zou daarmee de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden.

Als de VVD niet de grootste partij wordt, zal Verdonk Kamerlid worden, kondigde de kandidaat-lijsttrekker van de VVD aan. Verdonk is nu minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Als ze in mei tot lijsttrekker wordt gekozen, zal ze minister blijven. "Ik blijf tot het eind minister en ga niet tussentijds de Kamer in", zei ze.

Twee functies

Verdonk wil beide functies dan combineren. "Ik maak het me niet makkelijk. Ik doe dit erbij en de consequenties zijn voor mij", zei Verdonk. Ze heeft overigens nooit op de Kamerlijst van de VVD gestaan, haar belangrijkste tegenstrever Mark Rutte wel.

Geruchten

Aan het begin van de bijeenkomst wilde Verdonk enkele geruchten uit de wereld helpen. Als ze geen lijsttrekker wordt, zal ze nummer twee of drie op de lijst worden en samen "voor de partij gaan". Ook zal ze nooit een eigen partij beginnen, verzekerde ze haar toehoorders in het Bethaniënklooster.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:46:12 #30
93744 Finder_elf_towns
pi_37497692
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:41 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

eigenlijk kwam je voor dit he:
[..]

http://www.trouw.nl/hetni(...)tenlandse+ondernemer
Ik vind het prima. Ik moet nog een lijst (laten) overnemen met 22000 artikelen. Als ik daar een stel goedkope Polen of andere oostblokkers voor kan versieren is dat uiteraard puik.
pi_37497701
Drugshond is mijn buschauffeur.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:46:57 #32
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37497710
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:09 schreef zakjapannertje het volgende:
alweer een pleidooi tot opheffing van de NAVO:
[..]

http://www.hbvl.be/nieuws(...)5-9741-7CF66128D44A}
Slappe hap dat de Hoop Schetter niet voor deze commissie wil verschijnen.

Het blijft een zak lucht, deze luchtige hondendrol. Het is een godswonder dat dit
stuk diaree zover is gekomen in het leven.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:47:59 #33
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37497746
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:45 schreef du_ke het volgende:
Ze is nogal wat van plan
[..]
Verdonk voor president!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:48:19 #34
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37497757
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Du_Ke is je schoonmaakster.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37497783
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:47 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Verdonk voor president!
Ja van Kosovo ofzo.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:49:20 #36
93744 Finder_elf_towns
pi_37497790
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Had het nu niet gezegd. Nu vind ik je zielig.
pi_37497812
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:48 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Du_Ke is je schoonmaakster.
Ik hou niet van schoonmaken . Hij zoekt maar een witte werkster ofzo .
pi_37497826
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Had het nu niet gezegd. Nu vind ik je zielig.
Nee hoor, ik vermaak me uitstekend met stuitende Brabanders en hun crematoriumhumor.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:52:07 #39
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37497862
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Het blijft een zak lucht, deze luchtige hondendrol. Het is een godswonder dat dit
krasse uitspraken
pi_37497901
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ingelikt zoals het een waar politicus betaamt.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:54:21 #41
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37497932
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vermaak me uitstekend met stuitende Brabanders en hun crematoriumhumor.
Er moet toch een soort antigif voor de hahahaha-alles-een-grapje volkje bestaan, zou je zeggen. Bedankt voor de bevestiging
pi_37497993
Dan zit je wat te surfen en kom je deze site tegen van een voormalig poluser http://www.remcokouwenhoven.nl/ hij mag niet eens meedoen in Grunn .
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:13:19 #43
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37498159
Nederlandse stranden blijven ook in de toekomst in de zomer drukbezocht, als het aan de Duitse regering ligt:
quote:
172 tt-EEN 172 di 02 mei 06:32:24
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

DUITSLAND HAKT KNOPEN DOOR
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Duitsland hebben de sociaal-democra-
ten en de christen-democraten onder
leiding van kanselier Merkel een ak-
koord bereikt over een aantal gevoelige
onderwerpen.

Zo zouden de belastingen voor de rijken
stijgen met drie procent.

Voorts is er sprake van een verhoging
van de kinderbijslag. Die maatregel
moet het lage geboortecijfer in Duits-
land opkrikken. Meer details komen er
in de loop van de dag.

De onderhandelingen waren een eerste
belangrijke test voor de samenhang
binnen de grote coalitie in Duitsland.
pi_37498210
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:54 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Er moet toch een soort antigif voor de hahahaha-alles-een-grapje volkje bestaan, zou je zeggen. Bedankt voor de bevestiging
Hij maakte een grap over deportaties en douchen toen hij ons afleverde bij de (huiveringwekkende) Stasi-gevangenis.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:15:56 #45
93744 Finder_elf_towns
pi_37498231
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:13 schreef zakjapannertje het volgende:
Nederlandse stranden blijven ook in de toekomst in de zomer drukbezocht, als het aan de Duitse regering ligt:
[..]
Als ze nu gewoon oproepen dat er meer blanke Duitsers moeten komen zouden ze niet zulke vage "signalen" hoeven komen. En het is nog goedkoper ook nog.
pi_37498352
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als ze nu gewoon oproepen dat er meer blanke Duitsers moeten komen zouden ze niet zulke vage "signalen" hoeven komen. En het is nog goedkoper ook nog.
Dat dit jouw streven is .
Volgens mij kampt DLD gewoon met ernstige vergrijzing en zullen ze hun arbeiders ergens vandaan moeten halen. Dan kan je zelf fokken (de socialistische en katholieke methode of importeren de liberale methode).
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:30:11 #47
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37498549
Twee fantástische berichten over de immer geweldige, nooit-falende, en altijd volprezen immigratieregelgeving.
quote:
Inschrijfplicht voor EU-burgers in Nederland

Uitgegeven: 1 mei 2006 18:39
Laatst gewijzigd: 1 mei 2006 19:01

DEN HAAG - Inwoners van de Europese Unie en Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland die langer dan drie maanden in Nederland willen verblijven, moeten zich vanaf 1 mei inschrijven bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Ze hoeven dan geen bewijs van rechtmatig verblijf meer aan te vragen en krijgen ook geen verblijfsvergunning meer.
quote:
'Advocaten blunderen bij asielprocedures'

Uitgegeven: 2 mei 2006 08:07
Laatst gewijzigd: 2 mei 2006 11:25

AMSTERDAM - Advocaten maken jaarlijks tientallen fouten in asielprocedures. Tal van asielzoekers zijn sinds de invoering van de Vreemdelingenwet vijf jaar geleden door blunders van advocaten hun verblijfsvergunning misgelopen. Dat zegt Frits Koers van de Commissie Rechtsbijstand Asielzoekers (CRA) dinsdag in Algemeen Dagblad.

Chapeau.

Sigaartje iemand?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:31:38 #48
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37498572
quote:

[..]

Even irrelevant,
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Ik moet nog een lijst (laten) overnemen met 22000 artikelen. Als ik daar een stel goedkope Polen of andere oostblokkers voor kan versieren is dat uiteraard puik.
maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.

Ge-wél-dig! Niet?

[ Bericht 28% gewijzigd door Yildiz op 02-05-2006 23:32:43 (je had het dus al wél over Polen...) ]
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:32:46 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37498600
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:30 schreef Yildiz het volgende:
Twee fantástische berichten over de immer geweldige, nooit-falende, en altijd volprezen immigratieregelgeving.
[..]

[..]

Chapeau.

Sigaartje iemand?
Ik krijg een beetje het gevoel alsof je constant cynisch bent. Is dat ook wel eens niet zo?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:37:02 #50
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37498687
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Even irrelevant,

[..]

maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.

Ge-wél-dig! Niet?
OMG... When does the hurting stop
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:40:07 #51
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37498763
quote:

[..]

Even irrelevant,

[..]

Ge-wél-dig! Niet?
Hetzelfde als dat men in India nu Chinezen inhuurt voor het werk wat het westen uitbesteedt.
pi_37498771
quote:
[s]
[..] maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.

Ge-wél-dig! Niet?
Ik dacht dat ze in Polen uit Oekraïne haalden maar uit Wit Rusland kan ook prima idd .
pi_37498859
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hetzelfde als dat men in India nu Chinezen inhuurt voor het werk wat het westen uitbesteedt.
Of taiwanese bedrijven die hun R&D uitbesteden aan chineze bedrijven .

Maar ik ga nog even biertjes drinken .
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:45:21 #54
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37498896
ja, ik ga ook maar weer es. Wat lezen ofzo
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:51:26 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37499050
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel alsof je constant cynisch bent. Is dat ook wel eens niet zo?
That's my job.

En als het je niet bevalt, moet je met mijn woordvoerder praten.
Wiens werk het is geen woord los te laten over haar cliënten.
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

I did not know that. ( copyright: the Big Lebowski)
Nouja, ik wist het niet, maar het lag wel in de lijn van mijn verwachtingen.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 23:56:15 #56
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37499168
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

That's my job.

En als het je niet bevalt, moet je met mijn woordvoerder praten.
Wiens werk het is geen woord los te laten over haar cliënten.
Nee hoor, ik vind het prima.
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:06:15 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37499410
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het prima.
Okey. Ik vind je wel een toffe peer, als moderator. Trouwens.
Niet om je te beïnvloeden, of om mij in te likken, overigens. Maar een complimentje mag wel eens op z'n tijd.

Ik ga trouwens
  woensdag 3 mei 2006 @ 00:10:03 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37501654
Dit belooft een mooie dag te worden.

Lekker werken .
pi_37502981
quote:
Olieprijs sluipt weer richting 75 dollar per vat
De olieprijs komt weer in de buurt van het record van anderhalve week terug. Toen noteerde een vat Crude oil 75,35 dollar.

Onrust oliemarkt
Vandaag noteert de olieprijs weer boven de 74 dollar per vat. Voor het weekend was dit nog 71 dollar. De stijging is het gevolg van nieuwe onrust in Nigeria en aanhoudende spanning rondom het nucleaire beleid van Iran.

Uranium verrijken
Iran is er in geslaagd uranium te verrijken met een percentage van 4,8%. Volgens het hoofd van het Iraanse atoomenergieagentschap zal Iran niet verder gaan dan een percentage van 5%. Laag verrijkt uranium (3 tot 5%) is geschikt als brandstof voor een kerncentrale. Voor kernwapens moet uranium tot 90% worden verrijkt.

Sancties Iran
Verschillende landen willen dat Iran stopt met het verrijken van uranium, omdat zij vrezen dat Iran toch aan kernwapens werkt. De Verenigde Naties dreigen met sancties. De vrees bestaat dat Iran zijn oliekraan dan dichtdraait. Volgens de Iraanse minister van buitenlandse zaken zal het niet zo ver komen; Rusland en China zouden hem gezegd hebben hun veto te zullen gebruiken om sancties of een inval te voorkomen.

100 dollar per vat
Tegelijkertijd zei de Iraanse minister van olie dat een olieprijs van 100 dollar per vat komende winter niet ondenkbaar is. De olieverwerkende industrie kan de explosief toegenomen vraag niet aan.

Benzineverbruik VS
In Amerika is de benzineprijs ondertussen het gesprek van de dag. Daar is het vakantieseizoen aanstaande, waarin Amerikanen traditiegetrouw massaal in de auto stappen. Een liter benzine kost er nu omgerekend 63 eurocent. Toch blijven de Amerikanen even veel benzine verbruiken als voorheen. Overigens ligt de benzineprijs in Nederland ongeveer twee keer zo hoog, doordat er hier meer accijnzen worden geheven.
Ja, sukkels zo blijft de prijs hoog . Ze vragen er gewoon om.
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:53:43 #62
89730 Drugshond
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:13:06 #63
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37503832
Het is nu al warm 14.gif
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37503879
* Autodidact speelt Roots Syndicate - Mockin' Bird Hill

Goedemorgen .
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:18:01 #65
89730 Drugshond
pi_37503943
In a recent poll, 22% of Americans were in favor of escalating
the airstrikes against Sweden, but only if current economic sanctions
aren't working. I'm not sure which is the stronger factor, sheer
ingnorance and indifference to European geography, or an overwhelming
desire to bomb Europe until there is no geography.

woensdag 3 mei 2006 @ 10:18:29 #66
33189 RM-rf
1/998001
pi_37503955
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 23:21 schreef du_ke het volgende:

Volgens mij kampt DLD gewoon met ernstige vergrijzing en zullen ze hun arbeiders ergens vandaan moeten halen. Dan kan je zelf fokken (de socialistische en katholieke methode of importeren de liberale methode).
Het geboortecijfer in duitsland ligt op 1,5 kind per vrouw (nederland heeft 1,7 tot 1,8; 2,1 is noodzakelijk voor een stabiel blijvend bevolkingsaantal)..

Vaticaanstad is de enige staat met een lager geboorteaantal dan Duitsland.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37503961
. Bron?
pi_37504029
quote:
"I'm A Jewish Buddhist -- A JuBu"...

The altar in Becca Topol's living room carries a statue of Buddha and a garden stone painted with the Hebrew word for peace, shalom.

In April she celebrated Passover with a "Zen Seder" feast that opened with a modified Haggada narrative comparing Israel's exodus from Egypt to Buddha's liberation from suffering.

http://www.latimes.com/ne(...)ll=la-home-headlines

"What's this jibberyjabbery?"
pi_37504066
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het geboortecijfer in duitsland ligt op 1,5 kind per vrouw (nederland heeft 1,7 tot 1,8; 2,1 is noodzakelijk voor een stabiel blijvend bevolkingsaantal)..

Vaticaanstad is de enige staat met een lager geboorteaantal dan Duitsland.
En dat dus tot in de eeuwigheid....meer kinderen per vrouw komt gewoon neer op uitstel van de vergrijzing.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:23:48 #70
89730 Drugshond
pi_37504070
quote:
AMSTERDAM - De metselaar die het woord 'lul' in een Woerdense villamuur verwerkte, heeft dit er dinsdag moeten uithakken. De verwijderde bakstenen zijn vervangen door stenen in andere kleuren, zo schrijft het Algemeen Dagblad donderdag. In de muur valt nu geen letterpatroon meer te ontdekken.

De commotie om de merkwaardige bezienswaardigheid ontstond afgelopen weekend. Een buurman attendeerde de bewoner van het desbetreffende huis op het feit dat in lichtgetinte bakstenen het woord 'lul' prijkte. Volgens de directeur van het betrokken aannemersbedrijf, R. Uijtewaal, was dit "puur toeval". Een wraakactie van een van de metselaars achtte hij uitgesloten.

Een wijkbewoner die in een zelfde type huis woont, had de Uijtewaal vanuit Houston laten weten dat hij zich dood schrok toen hij in het vliegtuig naar de VS de krant las. "Hij dacht dat het een foto van zíjn huis was waar lul op de gevel stond", aldus de aannemer.

Het gesprek met de metselaar heeft niets opgeleverd. "Ik kan niet bewijzen dat hij het heeft gedaan. Maar degene die het eruit gehakt heeft, was wel heel snel klaar".
PB Construction works.

woensdag 3 mei 2006 @ 10:25:50 #71
89730 Drugshond
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:32:21 #72
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37504264
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:35 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Britney, too hot to call.
lekkerrrrr wijf!

Als ik ooit nog weer haar in een clip zie, zap ik meteen weg.

Wat een ordinair wijf zeg
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:33:36 #73
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37504289
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:18 schreef Drugshond het volgende:
In a recent poll, 22% of Americans were in favor of escalating
the airstrikes against Sweden, but only if current economic sanctions
aren't working. I'm not sure which is the stronger factor, sheer
ingnorance and indifference to European geography, or an overwhelming
desire to bomb Europe until there is no geography.

Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:38:11 #74
33189 RM-rf
1/998001
pi_37504389
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:23 schreef Autodidact het volgende:

En dat dus tot in de eeuwigheid....meer kinderen per vrouw komt gewoon neer op uitstel van de vergrijzing.
nee, 2,1 kinderen per vrouw betekent dat je land een stabiele arbeidsmarkt behoud, de kinderen hun ouders kunnen blijven onderhouden .... en je geen immigratie nodig hebt (immigratie is een vorm van bevolkingsgroei met veel nadelen, sociaal-cultureel gezien)..
Bij 2,1 kinderen blijft de bevolking stabiel...

getallen die ver hieronder liggen, zorgen ervoor dat de bestaande vorm van pensioenvoorziening niet meer houdbaar is, oudere mensen moeten langer doorwerken, bovendien kunnen de pensioenfondsen in de problemen komen, omdat er steeds minder geld inkomt, maar ze meer aan uitkeringen moeten uitgeven ....

Dat zorgt voor een 'krimp-economie' oftewel, een economie waarvan het BNP structureel daalt, iets dat gigantische gevolgen heeft (de na-oorlogse west-europese economieen zijn op structurele groei gebaseerd, mensen gaan ervanuit ieder jaar er een paar procent op vooruit te gaan en bouwen daarop hun toekomstplannen)..

Ik zat overigens nog te hoog wat betreft geboortecijfer van duitsland, dat is niet 1,5, maar 1,38 kinderen per vrouw ...
Bij Academici is dat zelfs 0,9 kinderen per vrouw, en bij vrouwen zonder schooldiploma 1,8... ook bij allochtonen en lagere sociale klassen loopt het geboortecijfer eerder naar de 2,0
http://de.wikipedia.org/w(...)ate_ausdifferenziert

Opvallend is ook dat de bevolkingsaanwas in oost-duitsland het allerlaagst is, daar komen jaarlijks per 1000 inwoners minder dan 6 kinderen ter wereld
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Gebrate_BRD_1996.png
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37504460
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:28 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, sukkels zo blijft de prijs hoog . Ze vragen er gewoon om.
Dat is gewoon de vrije markt, smerige socialist.
pi_37504507
Zo, even naar de kapper
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:44:23 #77
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37504550
wat een fantastische dag, 22 C
pi_37504630
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, 2,1 kinderen per vrouw betekent dat je land een stabiele arbeidsmarkt behoud, de kinderen hun ouders kunnen blijven onderhouden .... en je geen immigratie nodig hebt (immigratie is een vorm van bevolkingsgroei met veel nadelen, sociaal-cultureel gezien)..
Bij 2,1 kinderen blijft de bevolking stabiel...

getallen die ver hieronder liggen, zorgen ervoor dat de bestaande vorm van pensioenvoorziening niet meer houdbaar is, oudere mensen moeten langer doorwerken, bovendien kunnen de pensioenfondsen in de problemen komen, omdat er steeds minder geld inkomt, maar ze meer aan uitkeringen moeten uitgeven ....

Dat zorgt voor een 'krimp-economie' oftewel, een economie waarvan het BNP structureel daalt, iets dat gigantische gevolgen heeft (de na-oorlogse west-europese economieen zijn op structurele groei gebaseerd, mensen gaan ervanuit ieder jaar er een paar procent op vooruit te gaan en bouwen daarop hun toekomstplannen)..

Ik zat overigens nog te hoog wat betreft geboortecijfer van duitsland, dat is niet 1,5, maar 1,38 kinderen per vrouw ...
Bij Academici is dat zelfs 0,9 kinderen per vrouw, en bij vrouwen zonder schooldiploma 1,8... ook bij allochtonen en lagere sociale klassen loopt het geboortecijfer eerder naar de 2,0
http://de.wikipedia.org/w(...)ate_ausdifferenziert

Opvallend is ook dat de bevolkingsaanwas in oost-duitsland het allerlaagst is, daar komen jaarlijks per 1000 inwoners minder dan 6 kinderen ter wereld
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Gebrate_BRD_1996.png
Je begrijpt me niet, om op groei-economie te blijven leven moet er tot in de eeuwigheid een groei zijn in bevolkingsaantal. Nou zie ik dat niet snel gebeuren, dus misschien is het beter als we gaan wennen aan een krimp-economie.
pi_37504798
Johan_de_With vroeg een tijdje geleden of Ahmedinajad daadwerkelijk had gedreigd met het vernietigen van Israël. Volgens Juan Cole, een historicus die Perzisch spreekt, niet.
quote:
Sorry that I misremembered the exact phrase Ahmadinejad had used. He made an analogy to Khomeini's determination and success in getting rid of the Shah's government, which Khomeini had said "must go" (az bain bayad berad). Then Ahmadinejad defined Zionism not as an Arabi-Israeli national struggle but as a Western plot to divide the world of Islam with Israel as the pivot of this plan.

The phrase he then used as I read it is "The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e ishghalgar-e qods) must [vanish from] from the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad)."

Ahmadinejad was not making a threat, he was quoting a saying of Khomeini and urging that pro-Palestinian activists in Iran not give up hope-- that the occupation of Jerusalem was no more a continued inevitability than had been the hegemony of the Shah's government.

Whatever this quotation from a decades-old speech of Khomeini may have meant, Ahmadinejad did not say that "Israel must be wiped off the map" with the implication that phrase has of Nazi-style extermination of a people. He said that the occupation regime over Jerusalem must be erased from the page of time.

Again, Ariel Sharon erased the occupation regime over Gaza from the page of time.
  woensdag 3 mei 2006 @ 10:58:38 #80
33189 RM-rf
1/998001
pi_37504961
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:47 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet, om op groei-economie te blijven leven moet er tot in de eeuwigheid een groei zijn in bevolkinsaantal. Nou zie ik dat niet snel gebeuren, dus misschien is het beter als we gaan wennen aan een krimp-economie.
Misschien denk je dat de bevolking groeit als je een geboortecijfer van 1,8 hebt ...?

Dat is niet zo, pas bij 2,1 geboortes per vrouw stijgt de bevolking en daar zitten we zwaar onder ... het pogen de geboorteaantallen naar die 2,1 omhoog te schroeven is keihard nodig om de bestaande welvaart te behouden, niet eens om 'groei' te creeeren....
(en ik heb weinig vertrouwen in het almaar uit het buitenland halen van arbeidskrachten)

Die 'krimp-economie' is geen leuke keuze... het betekent domweg dat je continue moet inleveren, en nee, daar is helemaal geen enkel draagkracht voor ..... bij de minste geringe bezuinigingen, zelfs als die gewoon bedoeld zijn om een kort termijn laagconjunctuur weer op gang te brengen, stemt de meerderheid van de bevolking direkt al massaal op idiote kortzichtige populisten als Marijnissen, die doen alsof de bomen nog steeds in de hemel groeien ....

Een demografisch beleid gericht op een tragere bevolkingsafname in west-europa is domweg noodzakelijk, ook om te voorkomen dat we over 10 jaar een land hebben met 5% Poolse bevolking en een Poolse tweede generatie die op scooters rondkart en oude autochtoonse dames hun handtasjes weggrist..
Die klote Polen zijn ook allemaal zwaar fundamentalistisch Rooms-Katholiek, en zoals je weet is dat een gevaarlijke fundamentalistische godsdienst, met wereldheers-ambitie, speciaal gericht op de herovering van Nederland, dat ze verloren in 1568 ...
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:01:36 #81
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37505024
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Misschien denk je dat de bevolking groeit als je een geboortecijfer van 1,8 hebt ...?

Dat is niet zo, pas bij 2,1 geboortes per vrouw stijgt de bevolking en daar zitten we zwaar onder ... het pogen de geboorteaantallen naar die 2,1 omhoog te schoreven is keihard nodig om gewoon de bestaande welvaart te behouden, niet eens om 'groei' te creeeren....

Die 'krimp-economie' is geen leuke keuze... het betekent domweg dat je continue moet inleveren, en nee, daar is helemaal geen enkel draagkracht voor ..... bij de minste geringe bezuinigingen, zelfs als die gewoon bedoeld zijn om een kort termijn laagconjunctuur weer op gang te brengen, stemt de meerderheid van de bevolking direkt al massaal op idiote kortzichtige populisten als Marijnissen, die doen alsof de bomen nog steeds in de hemel groeien ....

Een demografisch beleid gericht op een tragere bevolkingsafname in west-europa is domweg noodzakelijk, ook om te voorkomen dat we over 10 jaar een land hebben met 5% Poolse bevolking en een Poolse tweede generatie die op scooters rondkart en oude autochtoonse dames hun handtasjes weggrist..
Die klote Polen zijn ook allemaal zwaar fundamentalistisch Rooms-Katholiek, en zoals je weet is dat een gevaarlijke fundamentalistische godsdienst, met wereldheers-ambitie, speciaal gericht op de herovering van Nederland, dat ze verloren in 1568 ...

Hoe laag is de bevolkingsgroei om de meerderheid op idioten als Balkenende te laten stemmen eigenlijk (1,8?)

Nederland heeft trouwens een bevolkingsdichtheid van 484 mensen / km2

[ Bericht 2% gewijzigd door Tafkahs op 03-05-2006 11:07:30 ]
pi_37505187
Als je productiviteit op kunt schroeven (dat bedoel ik met "wennen") hoeft het volgens mij helemaal niet zo'n hel te worden als het bevolkingsaantal afneemt.

Als mensen bij bezuinigingen dan op Marijnissen stemmen, dan is het natuurlijk hun eigen schuld als blijkt dat er maatregelen nodig zijn en Marijnissen die niet kan of wil uitvoeren. Maar volgens mij heeft Marijnissen nu iets van 15% dus die "meerderheid" valt ook wel weer mee hoor. Die zit eerder bij CDA en zo.

En ja, Polen, ben er niet zo bang voor hoor.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:09:43 #83
33189 RM-rf
1/998001
pi_37505247
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:01 schreef Tafkahs het volgende:

Hoe laag is de bevolkingsgroei om de meerderheid op idioten als Balkenende te laten stemmen eigenlijk (1,8?)
volgens mij heeft de huidige bevolkinsgroei weinig te maken met stemmen op Balkje ... enkel kun je zeggen dat als 40 jaar terug de christelijke vrouwen iets meer kinderen gekregen hadden er vast een aansprekendere christelijke leider geboren zou moeten zijn ...

Romme, Lubbers, Van Agt kwamen allemaal uit de tijd dat gezinnen 8 tot 12 kinderen hadden, dan had je tenminste natuurlijke selectie, dreven de leidersfiguren vanzelf wel naar boven...
de nieuwe generatie christelijke leiders, Enneus Heerma, Balkenende, Maxime Verhagen, Eurlings, De Hoop Scheffer ... die hebben gewoon een grotere broer gemist die hen met enige regelmaat met de vuisten bewerkte, of een jonger broertje die ze zelf in elkaar konden trappen ....
pi_37505363
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

aanvraag loopt..... stond in een ander topic [Centraal] Klein/grappig/vaag nieuws.
Oh.

Die Matisyahu van jou zat in een nieuwsbrief die ik net kreeg trouwens, nieuwe cd of zo .
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:14:48 #85
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37505387
De Hoop Schetter, diaree eerste klas.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:22:37 #86
89730 Drugshond
pi_37505674
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:14 schreef George-Butters het volgende:
De Hoop Schetter, diaree eerste klas.
Zolang de Katholieke mensen minder fokken zal het CDA wel minder interessant worden.

CDA in de positie die D66 nu heeft zeg maar, maar dan zonder perspectief.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:24:44 #88
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37505728
echte katholieken nemen maar 1 kind, zoals God, die had er ook maar 1
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:27:29 #89
93744 Finder_elf_towns
pi_37505812
Zo, net weer terug van de kapper.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:28:03 #90
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37505830
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, net weer terug van de kapper.
Foto! Foto!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:29:38 #91
93744 Finder_elf_towns
pi_37505879
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:52 schreef Monidique het volgende:
Johan_de_With vroeg een tijdje geleden of Ahmedinajad daadwerkelijk had gedreigd met het vernietigen van Israël. Volgens Juan Cole, een historicus die Perzisch spreekt, niet.
[..]
Juan Cole is een eerste klas dhimmi.
pi_37505941
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:28 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Foto! Foto!
Coupe Kusters?
quote:

[..]

dat er meer blanke Duitsers moeten komen
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:36:57 #93
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37506119
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:46:10 #94
93744 Finder_elf_towns
pi_37506394
Nee, hetzelfde model als eerst, maar dan korter, zodat ik er altijd hetzelfde uitzie.
pi_37506491
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

"Juan Cole is een eerste klas dhimmi."
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:55:03 #96
33189 RM-rf
1/998001
pi_37506688
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:23 schreef Autodidact het volgende:

Zolang de Katholieke mensen minder fokken zal het CDA wel minder interessant worden.

CDA in de positie die D66 nu heeft zeg maar, maar dan zonder perspectief.
Over 10 of 15 jaar wordt het CDA natuurlijk overgenomen door Radikale Katholieke Poolse allochtonen: Janus-Piotr Wałckęnenda, Kasimir Eulinscki, Stanisław Verhaguczelscki ...
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:00:14 #97
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37506828
Kan iemand mij uitleggen waarom privatiseren van overheidsbedrijven gunstig zou moeten zijn voor de consument?

Het grootste probleem voor mij is dat bij het privatiseren een winstopslag bovenop de kosten komt. Het vaak geroepen riedeltje: "er zal efficienter gewerkt gaan worden," lijkt mij een wassen neus. Deze lagere kosten zullen meteen als winst in de zakken van de eigenaar verdwijnen.

Ik begrijp dat het budgetsysteem ook zeker niet zaligmakend is, maar is privatiseren echt beter?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:17:40 #98
89730 Drugshond
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:25:13 #99
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:30:57 #100
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37507717

„Ik heb heerlijk gerend vandaag. Ik kan zoveel rennen als ik wil”, zei Budhia Singh (4) nadat hij 7 uur had hardgelopen. Foto AP, Biswaranjan Rout

http://www.nrc.nl/buitenland/article302346.ece
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37508110
quote:
. Wat een maf.
pi_37508166
quote:
Uruzgan, the province where President Hamid Karzai first rallied support against the Taliban in the months after the Sept. 11 attacks, is now, four years later, in the thrall of the Islamic militants once more, and the provincial capital is increasingly surrounded by areas in Taliban control, local and American officials acknowledge. A recent report by a member of the United Nations mission in Afghanistan shown to The New York Times detailed similar fears.

The new governor, Maulavi Abdul Hakim Munib, 35, who took up his position just a month ago, controls only a "bubble" around Tirin Kot, an American military officer said. The rest of the province is so thick with insurgents that all the districts are colored amber or red to indicate that on military maps in the nearby American base. Uruzgan has always been troublesome, yet the map marks a deterioration since last year, when at least one central district had been colored green, the officer said.

"The security situation is not good," Governor Munib told General Eikenberry and a group of cabinet ministers at a meeting with tribal elders. "The number of Taliban and enemy is several times more than that of the police and Afghan National Army in this province," he said.

Uruzgan is not the only province teetering out of control. Helmand and Kandahar to the south have been increasingly overrun by militants this year, as large groups of Taliban are reportedly moving through the countryside, intimidating villagers, ambushing vehicles, and spoiling for a fight with coalition or Afghan forces.

Insurgents also have the run of parts of Zabul, Ghazni and Paktika Provinces to the southeast, and have increased ambushes on the main Kabul-Kandahar highway.
[ bron ]
pi_37508576
Zo, kapper geweest en pilsje op terrasje gevat. Wat kan het leven af en toe heerlijk zijn
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37510002
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:00 schreef George-Butters het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom privatiseren van overheidsbedrijven gunstig zou moeten zijn voor de consument?

Het grootste probleem voor mij is dat bij het privatiseren een winstopslag bovenop de kosten komt. Het vaak geroepen riedeltje: "er zal efficienter gewerkt gaan worden," lijkt mij een wassen neus. Deze lagere kosten zullen meteen als winst in de zakken van de eigenaar verdwijnen.

Ik begrijp dat het budgetsysteem ook zeker niet zaligmakend is, maar is privatiseren echt beter?
M'n pa werkt bij het Kadaster en die hebben sinds ze zijn verzelfstandigd wel een grote effectiviteitsslag gemaakt. Al zat daar wel een redelijke dwang van de overheid achter. Maar sindsdien zijn de tarieven behoorlijk gedaald.
pi_37511368
http://fotoboek.fok.nl/Q_Orianka

Hey, de Floripas-slipper .
pi_37511407
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:31 schreef Autodidact het volgende:
http://fotoboek.fok.nl/Q_Orianka

Hey, de Floripas-slipper .
Wat doe jij in het fotoboek van meisjes van 13?
pi_37511581
. Las een bericht waar ik een hoop nostalgie uit haalde: Nep-Turk in mijn klas
pi_37511757
Voyeur.
pi_37511851
Ik wil geen topics verneuken, dus post ik het hier maar.

De Partij voor de Dieren hoort in het parlement! Deel 2

Bmwahaha!

Partij van de Dieren, leren van Weimar? Jahoor.

Ik kan bijna niet stoppen met huilen en ik huil niet eens.

pi_37511904
Haha het is mooi weer dus de deuren van het balkonnetje wijd open en nu kan ik heerlijk meegenieten van de muziek die de overburen beneden in de gracht aanhebben
pi_37511941
Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk was ik nóóit.

Alfred J Kwak .
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:50:05 #112
93744 Finder_elf_towns
pi_37511971
Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred
pi_37511996
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
Haha het is mooi weer dus de deuren van het balkonnetje wijd open en nu kan ik heerlijk meegenieten van de muziek die de overburen beneden in de gracht aanhebben
Ik zit buiten en hoop dat de buren veel last hebben van mijn muziek , ze zeggen toch nooit iets .
pi_37512069
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred Alfred
Dacht dat jij meer van Dolf was.

pi_37512190
Nu ik dat zo bekijk. Alfred J Kwak was erg politiek correct.

Als kind zie je dat niet he. Jeugdige naïviteit, heerlijk. In de tijd dat ik in een Greenpeace shirt liep met de tekst No time to waste .
pi_37512245
Oh, Winney met 'r zwoele geile stem .

Zwart = politiek correct
pi_37512277
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:56 schreef MrX1982 het volgende:

[afbeelding]

Als kind zie je dat niet he. Jeugdige naïviteit, heerlijk. In de tijd dat ik in een Greenpeace shirt liep met de tekst No time to waste .
Vrouwtjeseenden zijn meestal bruin.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:59:35 #118
93744 Finder_elf_towns
pi_37512288
quote:

[afbeelding]

Same here
pi_37512300
quote:

[afbeelding]

En de mol was ook een neger.
pi_37512306
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Vrouwtjeseenden zijn meestal bruin.
Met blingbling om hun nek?
pi_37512325
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:58 schreef Autodidact het volgende:
Oh, Winney met 'r zwoele geile stem .

Zwart = politiek correct
Ik heb inderdaad nog nooit een correcte neger gezien.
pi_37512349
Zo, ik ga even pizza eten.
pi_37512373
Alfred politiek-correct? Zeker wel! Tegen de Apartheid, tegen de vernietiging van de natuur, tegen fascisme. Ja, dat laatste geldt tegenwoordig helaas ook al als politiek-correct.
pi_37512382
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:59 schreef pberends het volgende:

[..]

En de mol was ook een neger.
Henk was de vader van Alfred hè? Duidelijk geval van de melkboer.
pi_37512407
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Same here
Toen Greenpeace nog idealisme had .
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:04:52 #126
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37512444
quote:

[afbeelding]

En dat je als volwassen 'in gaat zien dat zwarten anders zijn' dan heet dat volwassen gedrag?

Ik noem dat meer kudde-gedrag.
pi_37512456
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Stiefvader. Ken je klassiekers.
pi_37512475
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Stiefvader, lul! Zijn vader was doodgereden door zo'n automobiele kapitalist!
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:06:15 #130
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37512494
quote:
Ik vind hem nu meer humor hebben dan Bush, om eerlijk te zijn.
pi_37512507
quote:
Het orgineel volgens mij niet zo erg, Herman van Veen leest voor ondersteund door best wel goede (klasieke) muziek. Later moest de Vara het natuurlijk weer verpesten door er een tekenfilm van te maken
pi_37512530
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:04 schreef Yildiz het volgende:
En dat je als volwassen 'in gaat zien dat zwarten anders zijn' dan heet dat volwassen gedrag?

Ik noem dat meer kudde-gedrag.
Nee joh daar doel ik helemaal niet op. Als kind zie je de achterliggende boodschap niet direct.
pi_37512536
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:02 schreef Monidique het volgende:
Alfred politiek-correct? Zeker wel! Tegen de Apartheid, tegen de vernietiging van de natuur, tegen fascisme. Ja, dat laatste geldt tegenwoordig helaas ook al als politiek-correct.
.

Ik kan me ook een aflevering herinneren van de Raccoons waar een benzineauto ("smeerolie") tegen zonne-energieauto moet rijden. De goeierikken zaten natuurlijk in de zonne-energieauto en wonnen.

Seabert is ook van die milieumaffia.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:08:20 #134
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37512556
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee joh daar doel ik helemaal niet op. Als kind zie je de achterliggende boodschap niet direct.
Wist ik ook wel.
pi_37512575
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Stiefvader, lul! Zijn vader was doodgereden door zo'n automobiele kapitalist!
Oh ja, toch lief van die negermol hè.
pi_37512591
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:08 schreef Yildiz het volgende:
Wist ik ook wel.
Gelukkig maar. Toch blij dat ik het gezegd heb anders krijg ik straks Bluesdude op mijn dak .
pi_37512725
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:02 schreef Monidique het volgende:
Je vindt het jammer dat tegen fascisme zijn tegenwoordig politiek correct is?

.
pi_37512865
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
Gelukkig maar. Toch blij dat ik het gezegd heb anders krijg ik straks Bluesdude op mijn dak .
Waarom zou ik op je dak gaan zitten ?
pi_37512914
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat het zonnetje schijjnt Pilsje erbij en lekker ouwehoeren.

Heerlijk zo'n dak
pi_37512922
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vindt het jammer dat tegen fascisme zijn tegenwoordig politiek correct is?

.
Politiek-correct is geen positieve term, hè. En tegen fascisme zou vanzelfsprekend moeten zijn.
pi_37512928
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:19 schreef Bluesdude het volgende:
Ik dacht dat je het misschien verkeerd zou interpreteren.

Altijd wel mooi hoe je als een duveltje uit een doosje komt .
pi_37512952
Johan Kwak: "MMMMMM, kom terug met dat ei! Dat is mijn ei!"
pi_37512956
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:21 schreef MrX1982 het volgende:

Ik dacht dat je het misschien verkeerd zou interpreteren.

Altijd wel mooi hoe je als een duveltje uit een doosje komt .
Ik lurk van tijd tot tijd...
Maar wat zou ik dan verkeerd interpreteren.
Ik vat het niet zo..
pi_37513004
Never mind.

Ik ga weer werken .
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:24:27 #145
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37513034
'democratie, vrijheid, en goede dingen'

NAVO ontkent CIA-vluchten

I puke you goodday.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:27:01 #146
33189 RM-rf
1/998001
pi_37513114
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:21 schreef Monidique het volgende:

Politiek-correct is geen positieve term, hè.

'positieve term' ...?
Juist dat denken in woorden die 'positief of 'politiek-correct zijn en dus gebruikt mogen worden, is de allergrootste fout ....

Om al helemaal er niet over te beginnen dat Fascisme gewoon een politiek ideologie is, die, als het wordt afgekeurd en/of aangevallen altijd op solide argumenten weerlegd zou moeten worden ...

Niet een ideolgie bij voorbaat 'fout' noemen, wegens haar geschiedenis, of wegens de personen die haar aanhingen, of wegens suggestieve beschuldigingen en aanname's, ook niet jezelf beroepen op morele superioriteit bij afwijzing van facisme (dat beroepen op morele superioriteit is zelf een fascistisch trekje).

Ieder persoon kent in meer of minder mate een deel fascisme in zich, althan s eenieder die zich bij politiek ideeen beroept op overheidsingrijpen, op nationalistische aspecten, op cultuur-aspecten, sociaal-darwinistische ideeen ...

Er is slechts een hele kleine groep die zich geheel vrij kan verklaren van iedere Fascistische invloed en dat zijn radikale anarcho-libertariers, en om eerlijk te zijn, ik betwijfel sterk of ik in hun staat zou willen leven (en of ik daar langer dan twee weken zou overleven)

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 03-05-2006 15:46:41 ]
pi_37513179
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

'positieve term' ...?
Juist dat denken in woorden die 'positief of 'politiek-correct zijn en dus gebruikt mogen worden, is de allergrootste fout ....
Ja, vind ik ook.
pi_37513407
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:27 schreef RM-rf het volgende:

'positieve term' ...?
Bepaalde woorden niet of bepaalde woorden wél gebruiken heeft te maken met welke visie je hebt.
quote:
Om al helemaal er niet over te beginnen dat Fascisme gewoon een politiek ideologie is, die, als het wordt afgekeurd en/of aangevallen altijd op solide argumenten weerlegd zou moeten worden ...
Dat "gewoon" is zo eufemistisch gesteld...
Natuurlijk moet je solide argumenten hebben om een denkwijze te verwerpen.
quote:
(dat beroepen op morele superioriteit is zelf een fascistisch trekje).
Oei.... hoeveel miljard mensen zit je hier mee tot fascistisch te verklaren ?
terwijl je net waarschuwde tegen lichtvaardig gebruik van dat f-woord
quote:
Ieder persoon kent in meer of minder mate een deel fascisme in zich, althan s eenieder die zich bij politiek ideeen beroept op overheidsingrijpen, op nationalistische aspecten, op cultuur-aspecten, sociaal-darwinistische ideeen ...
Je stelt hier etatisme en fascisme op één lijn.
Etatisme is een beetje fascistisch zijn zeg je..
quote:
Er is slechts een hele kleine groep die zich geheel vrij kan verklaren van iedere Fascistische invloed en dat zijn radikale anarcho-libertariers, en om eerlijk te zijn, ik betwijfel sterk of ik in hun staat zou willen leven (en of ik daar langer dan twee weken zou overleven)
Libertariers zijn aanhangers van het principe recht van de bezitssterkste.
De meeste libertariers zijn wel etatistisch, maar hun staat moet het recht van de kapitaalsterkste beschermen.. Nu we toch aan het generaliseren zijn: dat deed het fascisme ook.
p.s. ook libertariers hebben last van superioriteitswanen, dus een fascistisch trekje, om in jouw woorden te blijven.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:46:58 #149
89730 Drugshond
pi_37513760
Mexico to Allow Use of Drugs
quote:
Cocaine. Heroin. LSD. Marijuana. PCP. Opium. Synthetic opiates. Mescaline. Peyote. Psilocybin mushrooms. Amphetamines. Methamphetamines.
. Hoeveel gaat dit Amsterdam kosten?
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:00:39 #151
33189 RM-rf
1/998001
pi_37513993
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

Bepaalde woorden niet of bepaalde woorden wél gebruiken heeft te maken met welke visie je hebt.
nee sorry, ik vind het onzin om bepaalde woorden ideologsich te gaan vastleggen ....

zo maak je de discussie nodeloos ingewikkeld en bevooroordeeld..
natuurlijk kan discussie over het gebruik van bepaalde gevoelige termen (in het duits is er veel 'gevoeligheid' over specifieke terminologie; of bv het duitse volk aangesproken moet worden als 'das Deutsche Volk' of als 'Die Bevölkerung', ik kan je zeggen dat de meeste politici doodsbang zijn voor de eerste term en veelal vervallen in de tweede) ...

het is echter onzinnig daaraan direkt ideologisch georienteerde motieven te hangen ...

Laat de woorden daarvan in godsnaam in ieder geval vrij blijven
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:39 schreef Bluesdude het volgende:

Oei.... hoeveel miljard mensen zit je hier mee tot fascistisch te verklaren ?
terwijl je net waarschuwde tegen lichtvaardig gebruik van dat f-woord
helemaal niet, ik waarschuwde voor het gebruik van de term Fascisme als 'afkeurend argument' .....
dingen 'afascist noemen om ze bij voorbaat al als 'fout te verklaren is onderdeel van een specifieke Lou-de-jong-erfenis, die vooral in west-europa sterk speelt...

Misschien zal het wel zijn nut hebben gehad (zo was het een prima excuus voor Walter Ullbricht de duitse muur 'Anti-Fascistische Schutwall' te noemen) ...
Voor de huidige generatie, voor wie de tweede wereldoorlog al ver achter zich ligt en enkel door 'overlevering' als moreel ijkpunt zou kunnen gelden... deze dienen ook kritisch te zijn in welke mate dat een morele ijkstaf kan zijn ...

Ik heb weinig problemen met de term fascisme, en zou het juist erg goed vinden als mensen de Fascist in zichzelf een beetje leerden kennen, en ook leren apprecieren..
Zoals Alexei Sayle al zei: 'Do the Mussolini'...

[ Bericht 39% gewijzigd door RM-rf op 03-05-2006 16:06:01 ]
pi_37514063
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:00 schreef RM-rf het volgende:

nee sorry, ik vind het onzin om bepaalde woorden ideologsich te gaan vastleggen ....
Ik had het niet over 'vastleggen' . Ik had het over gebruiken van bepaalde woorden.
Iedereen kiest voor bepaalde woorden om iets te zeggen.
quote:
Toch kies jij ook voor bepaalde woorden wel en bepaalde woorden niet..
pi_37514323
quote:

[..]

zo maak je de discussie nodeloos ingewikkeld en bevooroordeeld..
natuurlijk kan discussie over het gebruik van bepaalde gevoelige termen (in het duits is er veel 'gevoeligheid' over specifieke terminologie; of bv het duitse volk aangesproken moet worden als 'das Deutsche Volk' of als 'Die Bevölkerung', ik kan je zeggen dat de meeste politici doodsbang zijn voor de eerste term en veelal vervallen in de tweede) ...

het is echter onzinnig daaraan direkt ideologisch georienteerde motieven te hangen ...

[..]

helemaal niet, ik waarschuwde voor het gebruik van de term Fascisme als 'afkeurend argument' .....
dingen 'afascist noemen om ze bij voorbaat al als 'fout te verklaren is onderdeel van een specifieke Lou-de-jong-erfenis, die vooral in west-europa sterk speelt...

Misschien zal het wel zijn nut hebben gehad (zo was het een prima excuus voor Walter Ullbricht de duitse muur 'Anti-Fascistische Schutwall' te noemen) ...
Voor de huidige generatie, voor wie de tweede wereldoorlog al ver achter zich ligt en enkel door 'overlevering' als moreel ijkpunt zou kunnen gelden... deze dienen ook kritisch te zijn in welke mate dat een morele ijkstaf kan zijn ...

Ik heb weinig problemen met de term fascisme, en zou het juist erg goed vinden als mensen de Fascist in zichzelf een beetje leerden kennen, en ook leren apprecieren..
Op zich staat fascisme erg dicht bij de menselijke natuur/psyche idd, ook weer niet zo dicht dat je iedere in christelijke zin slechte eigenschap fascistisch zou kunnen noemen. Daarnaast ben ik het ook eens met de opvatting (die helaas door neofascisten of die er op lijken juist niet gehuldigd wordt) dat fascisme gewoon erkend en besproken moet kunnen worden. Net als communisme echter is het veeleer een zichzelf overleefd hebbende stroming, ook de nieuwere varianten van tegenwoordig hebben m.i. geen potentieel in zich.
I´m back.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:15:27 #155
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37514387
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.forbes.com/200(...)illionaires_map.html

In Griekenland hebben ze niet eens miljardairs. En dat zit in de EU?
dan wordt het eens tijd dat ze daar aan belastingaangifte doen
pi_37514437
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.forbes.com/200(...)illionaires_map.html

In Griekenland hebben ze niet eens miljardairs. En dat zit in de EU?
Is de eigenaar van Easyjet en al die andere easy groepen niet en Griek en ondertussen als steen stinkend rijk?
pi_37514444
quote:
Ik zag de waarschuwing wel, maar even later zit je ook te lichtvaardig het f-woord te gebruiken.
quote:
('afascist'? freudiaans verschrijving? )
Lou de Jong was niet een verketteraar die lichtvaardig mensen en stromingen 'fascistisch' noemde.
Ook zonder hem was dat verschijnsel er geweest en zoals je op Fok ziet wordt het f-woord misschien wel meer door ongenuanceerd 'rechts' te snel gebruikt dan door ongenuanceerd 'links' als je dat bedoelt.
quote:
Ik snap je intentie wel met deze tekst..
Laten we vooral beseffen dat we allemaal een klein Mussolinietje in ons hebben, of dat we allemaal ergens een klein gezagstrouw/ grotebekkentrouw meelopertje zijn.
Feel de verwijzing naar autoritairismes als meester/slaaf-relaties en sadomasochisme.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:18:04 #158
33189 RM-rf
1/998001
pi_37514451
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:03 schreef Bluesdude het volgende:

Toch kies jij ook voor bepaalde woorden wel en bepaalde woorden niet..
Ik zie mezelf niet als 'grote rechter' die hier oordelen velt ... ik geeft hooguit mijn standpunt weer (en laat het ook aan anderen vrij er wel of niet iets mee te doen, alhoewel ik moet bekennen dat het idee dat mijn woorden veelal enkel aangehoord worden en er niks mee gedaan wordt, me wel eens tot wanhoop kan drijven, alhoewel dat eerder in mijn gezinssituatie écht ergerlijk wordt, waar niemand naar me luistert, mn dochter niet en mn vrouw ook al niet) ...

In mijn denkwereld is het argument 'jij bent een fascist' één van de domste argumenten tegen een bepaald idee ...
Overigens, net zoals iets afwijzen omdat het wel of niet 'politiek-correct' zou zijn .... dat is geen definitie van de geldigheid van een argument, sommige zeer geldige argumenten, zijn tevens enorm 'politiek-incorrect', en andere erg politiek-correcte zaken zijn eveneens een zeer geldig argument.

zoals Matty Verkamman al aangaf in een bekende column is díe argumentatie-wijze van het 'namen noemen' gewoon zoals het schelden van de hooligans die een voetbalwedstrijd bekijken en daarbij meeleven en dan scheldwoorden roepen, of steunkreten slaken: 'Sparta naar vooruh!!!', maar dit heeft geen enkele vorm van constructief maar ook inhoudelijk de discussie aangaan .... alhoewel het natuurlijk tevens een zeker opluchting biedt, die ook past bij de politiek discussie, welke soms een voetbalwedstrijd gelijkt
pi_37514479
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

dan wordt het eens tijd dat ze daar aan belastingaangifte doen
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:29:49 #161
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37514759
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:28 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Lekker in de soep!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37514788
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:29 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Lekker in de soep!
Eerst nog even vetmesten .
pi_37514892
'Elk weekeinde rassenrellen in Nederland'
quote:
'Elk weekeinde rassenrellen in Nederland'

"In Nederland doen zich vrijwel elke weekeinde ongemerkt rassenrellen voor. Daarbij staan autochtone rechts-extremisten tegenover allochtone moslimjongeren". Deze bewering komt van de toonaangevende onderzoeker dr. Jaap van Donselaar, die onderzoek doet naar rechts-extremistische groeperingen.

De confrontaties beginnen meestal als kleine ruzies. Vervolgens trommelen beide partijen door middel van sms en internet hun "troepen" bijeen, waarna massale vechtpartijen ontstaan. Het initiatief om met elkaar op de vuist te gaan, ligt de ene keer bij de allochtonen, en de andere keer weer bij de autochtonen. "Beide groeperingen zijn net zo schuldig".

De Nederlandse overheid gaat niet goed om met deze problemen. De autochtone kant van het probleem wordt totaal genegeerd. Alle aandacht gaat uit naar moslims die de verkeerde kant opgaan, terwijl er ook vele duizenden rechts-extremisten zijn.

De vijandige houding van deze Nederlandse jongeren wordt volgens Van Donselaar vaak gevoed door de afkeer van extremistische moslims, zoals de leden van de Hofstadgroep. "De Nederlandse jongeren voelen zich terecht bedreigd en reageren daar heel heftig op.
Zonder onderscheid te maken tussen gematigde en extremistische moslims staan ze meteen vijandig tegenover de hele groep."

De onderzoeker is bang dat de "rassenrellen", zoals hij de vechtpartijen noemt, zich als een veenbrand zullen uitbreiden, als er niet tegen wordt opgetreden.
pi_37514932
Ik zag zaterdag nog rassenrellen tussen boeren uit Nijeveen en boeren uit een ander boerengat .
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:36:14 #165
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37514943
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:35 schreef du_ke het volgende:
Ik zag zaterdag nog rassenrellen tussen boeren uit Nijeveen en boeren uit een ander boerengat .
Wie heb jij geslagen?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:40:24 #167
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37515050
quote:
Wat is de clue?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37515059
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:36 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wie heb jij geslagen?
Slechts toegekeken . Ach die lui waren toch zat dus verdoofd .
pi_37515106
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:40 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat is de clue?
Kijken.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:43:14 #170
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37515136
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Kijken.
Ik kijk 3 keer, maar niks bijzonders zien.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37515238
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:43 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik kijk 3 keer, maar niks bijzonders zien.
Kijk 's rechts in beeld.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:50:56 #172
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37515362
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Kijk 's rechts in beeld.

Iemand met grote ballen. Wat een idioot...
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37515494
O mijn god. Dan heb je pas geluk
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:59:57 #174
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37515574

Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:00:32 #175
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37515585

Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37515792
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:00 schreef George-Butters het volgende:

[afbeelding]
Altijd grappig.
pi_37516047
Huilie!
Allah Al Watan Al Malik
pi_37517039
Brussel wil niet dat Nederland roetfilters voor diesel verplicht steld .

Hallo, we moeten toch aan Europese regels voldoen aan die uitstoot ?
pi_37517145
Israel is meer een failed state dan marokko
Allah Al Watan Al Malik
pi_37517164
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:06 schreef Mutant01 het volgende:
Israel is meer een failed state dan marokko
Zonder Amerikaanse hulp was het inderdaad een 3e wereld land .
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:15:03 #182
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:20:16 #183
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37517441
Moest dit er nou per sé bij, Zakjap..
quote:
het weekblad Intermediair (het gratis clubblad voor hogeropgeleiden)
pi_37517482
LOL, 90% van de Amerikaanse jongeren weet niet waar Afghanistan ligt. (Bron: Editie NL - NGC)
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:23:01 #185
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37517498
ja, ik had dat ook natuurlijk liever geheel anders gezien

[ Bericht 7% gewijzigd door zakjapannertje op 03-05-2006 18:34:11 ]
pi_37517541
Sinds wanneer zijn moslims een ras.

Aan de andere kant het bekt lekker .
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:27:43 #187
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37517613
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:22 schreef pberends het volgende:
LOL, 90% van de Amerikaanse jongeren weet niet waar Afghanistan ligt. (Bron: Editie NL - NGC)
Vakantieman, gezellig hè?
pi_37517647
Een of andere domme graftakke hoer bij Editie NL die in een cabrio rijdt: "Ja, je ruikt gewoon de lente in zo'n open auto"

Krijg toch de graftyfus, mensen op de fietsen of die wandelen moeten die grafgiflucht uit die uitlaten van die vieze cabrio's inademen .

Lekkere lentelucht, domme doos.
pi_37517672
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vakantieman, gezellig hè?
"Waar ligt Canada?"
pi_37517715
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:29 schreef pberends het volgende:
Een of andere domme graftakke hoer bij Editie NL die in een cabrio rijdt: "Ja, je ruikt gewoon de lente in zo'n open auto"

Krijg toch de graftyfus, mensen op de fietsen of die wandelen moeten die grafgiflucht uit die uitlaten van die vieze cabrio's inademen .

Houdt de verzorgingsstaat betaalbaar .
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:33:08 #191
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37517734
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:29 schreef pberends het volgende:

als wraak sta ik ze tegenwoordig uit te lachen als zij weer eens moeten tanken
pi_37517780
asociaal kan nog, dom ook. Maar een combinatie...
asociaal + dom = beter afschieten.
pi_37517885
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:30 schreef pberends het volgende:

[..]

"Waar ligt Canada?"
Blame Canada!
pi_37517911
Canada is het België van Noord-Amerika.
pi_37518295
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
Canada is het België van Noord-Amerika.
nou volgens mij hebben ze het daar beter voor elkaar dan in de VS zelf. Eerder het Vlaanderen van N-A .
pi_37518344
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:55 schreef du_ke het volgende:
nou volgens mij hebben ze het daar beter voor elkaar dan in de VS zelf. Eerder het Vlaanderen van N-A .
Ach vergeet Quebec niet .

Wat is dat toch met die Franstaligen, welk chromosoom missen ze?
pi_37518419
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zonder die Fransen hadden we nu in miles en stones gemeten .
pi_37518510
quote:
9 Staten vervolgen regering Bush om benzinebeleid

Negen staten in Amerika, waaronder Californië en New York, vervolgen de regering Bush. Ze vinden dat de president een onverantwoord benzinebeleid voert.

Passagiersvervoer
Bush heeft in maart een aantal wijzigingen doorgevoerd die te vrijblijvend zijn naar de smaak van de negen staten. Het steekt hen vooral dat het beleid nog niet ingrijpt bij personenauto's, terwijl daar juist een flinke besparing in de olieconsumptie behaald kan worden.

Maatregelen Bush
De wijzigingen van Bush zorgen er voor dat sport utility vehicles (suv's), minivans en pickup-wagens energiezuiniger moeten gaan rijden net als vrachtwagens in de lichtere klasse. Zij moeten uiterlijk in 2011 aan de nieuwe normen voldoen. Voor het eerst in 16 jaar tijd zijn geen specifieke eisen gesteld aan personenauto's. Ambtenaren geven slechts aan dat zij 'brede veranderingen' willen gaan doorvoeren.

Niet ver genoeg
"In een tijd waarin burgers moeite hebben om de rekening aan de pomp te voldoen en de luchtverontreiniging moet worden teruggedrongen, is het onbegrijpelijk dat de regering Bush niet verdergaande efficiency-maatregelen neemt", vinden de negen staten. Bovendien vragen zij zich af of het beleid in voldoende mate tegemoetkomt aan bestaande wetten over het (terugdringen van het) verbruik van benzine.
pi_37518580
quote:
Blair stevent af op verkiezingsnederlaag

Uitgegeven: 3 mei 2006 17:15
Laatst gewijzigd: 3 mei 2006 17:32

LONDEN - De Britse premier Tony Blair stevent bij de gemeenteraadsverkiezingen in Engeland donderdag af op een verpletterende nederlaag. Volgens opiniepeilingen behaalt zijn socialistische Labour-partij mogelijk het slechtste resultaat van de afgelopen decennia.

Bij een verhit debat in het Lagerhuis woensdag verweet de conservatieve oppositieleider David Cameron de regering opnieuw wanbeheer en onzorgvuldigheid. Minister Charles Clarke van Binnenlandse Zaken en vice-premier John Prescott, twee vertrouwelingen van Blair, liggen zwaar onder vuur: Prescott wegens een seksaffaire en Clarke omdat meer dan duizend illegale criminelen na het uitzitten van hun straf niet het Verenigd Koninkrijk zijn uitgezet.

Donderdag zijn 23 miljoen Engelsen stemgerechtigd; dat is meer dan de helft van de Britse kiezers.
pi_37518692
quote:
'Windmolens veroorzaken geluidsoverlast'

Uitgegeven: 2 mei 2006 23:38

AMSTERDAM - Windmolens veroorzaken wel degelijk geluidsoverlast. In tegenstelling tot wat overheden en exploitanten beweren, kunnen omwonenden het geluid van de wind langs de wieken tot een afstand van twee kilometer horen.

Daarbij worden de geluidsnormen overschreden, blijkt uit een onderzoek van Frits van den Berg waarop hij volgende week vrijdag promoveert aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Luchtlagen
Na zonsondergang ontstaat volgens Van den Berg meer wind in de hogere luchtlagen, waar de wieken van de windmolen zich bevinden. De wieken draaien dan sneller dan overdag, waardoor het geluid harder wordt. Omwonenden omschrijven het geluid als 'een eindeloze trein, de branding of een opstijgende 747', zegt de onderzoeker.

Overdag is het geluid minder hard en wordt het bovendien geabsorbeerd door achtergrondgeluiden van bijvoorbeeld verkeer. Van den Berg denkt dat de overlast kan worden verminderd door de stand van de bladen voortdurend te wijzigen tijdens het draaien van de molen. Ook zouden de molens langzamer kunnen draaien.
Heerlijk hoe die sukkels van de milieubeweging te kijk worden gezet, ze zeiken wel om geluidsoverlast bij Schiphol, maar ach, bij windmolens moet het kunnen natuurlijk.
pi_37518937
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vertel een Fransman niet dat ze in Quebec Frans praten hoor.

(het klinkt ook niet vind ik)
pi_37518939
quote:
Windmolens
In Nederland staat bijna altijd wel een briesje. Daarom heeft windenergie hier veel potentieel. Niet alleen op land, maar vooral ook op zee, waar het harder waait. Toch voorziet windenergie in slechts 2,4 procent van de Nederlandse elektriciteitsbehoefte. In veel andere Europese kustgebieden ligt dat aandeel hoger. Vier jaar geleden was dat in Denemarken, sommige Duitse deelstaten en de Spanje al resp. 21, meer dan 20% (34% in Sleeswijk Holstein) en 7.
quote:
De luchtvaart zorgt in Nederland en daarbuiten voor veel milieuschade en overlast. Vliegen is de meest milieubelastende vorm van transport.
Schiphol neemt 90 procent van het aantal vluchten in Nederland voor haar rekening. Rond Schiphol worden de milieunormen wat betreft geluid en gevaar overschreden. De luchtvervuiling zit aan de grens. Milieudefensie zet zich in voor betere milieu- en geluidsgrenzen.
http://www.milieudefensie.nl/

Wat hoop ik van harte dat ik de dag dat de milieubeweging valt mag meemaken. Elke dag zonder dogmatische milieubeweging is een dag winst op weg naar de waarheid.
pi_37518988
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:15 schreef Autodidact het volgende:
Vertel een Fransman niet dat ze in Quebec Frans praten hoor.
Dat heb je ook nog ja. Mensen in Quebec hebben dus een dubbel minderwaardigheidscomplex idem voor Wallonië.
pi_37519073
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:15 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
[..]

[..]

http://www.milieudefensie.nl/

Wat hoop ik van harte dat ik de dag dat de milieubeweging valt mag meemaken. Elke dag zonder dogmatische milieubeweging is een dag winst op weg naar de waarheid.
.
quote:
Niet alleen op land, maar vooral ook op zee, waar het harder waait.
Ja, als het te hard waait moeten ze stopgezet worden, want anders gaan ze kapot .
pi_37519525
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Heerlijk hoe die sukkels van de milieubeweging te kijk worden gezet, ze zeiken wel om geluidsoverlast bij Schiphol, maar ach, bij windmolens moet het kunnen natuurlijk.
Nou toevallig heb ik van die kerel die dat onderzocht heeft college gehad . Typische natuurkundige alles is te meten maar of er ook conclusies uit te trekken zijn...

P.s. Er is juist vanuit milieubewegingen veel protest tegen windmolens. Vanwege horizonvervuiling en dat geluid. Check je bronnen jongen .
Overigens moet je die dingen gewoon gegroepeerd neerzetten niet te dicht bij bebouwing.
pi_37519619
Milieudefensie is in ieder geval voorstander getuige het plaatje op de site .

De valse romantiek uit dat plaatje spreekt boekdelen. Elke grasspriet wordt hier beschermd. Sommige mensen zouden een baan moeten zoeken.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:41:39 #208
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37519634
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:37 schreef du_ke het volgende:
Overigens moet je die dingen gewoon gegroepeerd neerzetten niet te dicht bij bebouwing.
Ik kan me zo inbeelden dat bv. nestende vogels niet al te blij zijn met al die herrie, de hele tijd.
pi_37519637
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:15 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
[..]

[..]

[url=http://www.milieudefensie.nl/
Zitten]http://www.milieudefensie.nl/[/q]Zitten[/url] er feitelijke onjuistheden in die beweringen?
quote:
Dat zeg je ook tegen alle astmagevalletjes en de duizenden die jaarlijks eerder sterven door luchtverontreiniging? DDT is eigenlijk toch wel tof spul? Dioxine is goed voor je? Kanker is een grapje?
pi_37519740
1-0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:45:11 #211
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37519753
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:07 schreef pberends het volgende:

[..]

1 a 2 km van de bebouwing plaatsen en de geluidsoverlast zou daarmee weg zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door zakjapannertje op 03-05-2006 20:08:24 (in het bericht staat dat ook al) ]
pi_37519883
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik kan me zo inbeelden dat bv. nestende vogels niet al te blij zijn met al die herrie, de hele tijd.
Wel met Schiphol, snelwegen en bebouwing?
pi_37519890
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee is geen probleem dat geluid is redelijk constant. Dat vormt niet zo'n groot probleem. Net als die sprookjes over windmolens als gehaktmolen voor vogels.
pi_37519919
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:44 schreef du_ke het volgende:
pi_37519960
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Groningen is voorgekomen tegen ajax .
pi_37519967
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

http://teletekst.nos.nl/ pagina 818
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_37520004
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:41 schreef du_ke het volgende:
Zitten er feitelijke onjuistheden in die beweringen?
Het gaat erom dat ze aan de ene kant strijden tegen Schiphol en het geluidsoverlast en aan de andere kant voor windmolens zijn .
quote:
Dat zeg je ook tegen alle astmagevalletjes en de duizenden die jaarlijks eerder sterven door luchtverontreiniging? DDT is eigenlijk toch wel tof spul? Dioxine is goed voor je? Kanker is een grapje?
Zo doet de milieubeweging dat inderdaad mensen bang maken. Net alsof de milieubeweging de oplossing heeft om kanker te voorkomen.
pi_37520033
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Groningen is voorgekomen tegen ajax .
Oh, ze moeten die club hier 's opheffen, kan de stad zich met belangrijkere dingen bezighouden.
pi_37520114
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze aan de ene kant strijden tegen Schiphol en het geluidsoverlast en aan de andere kant voor windmolens zijn .
[..]Ooit van schaalverschillen gehoord? En hoe decibellen werken ?

[q]Zo doet de milieubeweging dat inderdaad mensen bang maken. Net alsof de milieubeweging de oplossing heeft om kanker te voorkomen.
Nou ze hebben al een hoop bereikt. Maar als jij denkt dat we beter worden van gewoon alle vuiligheid het milieu in te spuien .
pi_37520132
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:41 schreef du_ke het volgende:
Trouwens op dat laatste kan Tara Singh Varma je wellicht antwoord geven.
pi_37520133
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:48 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wel met Schiphol, snelwegen en bebouwing?
Om nog maar te zwijgen over luidruchtige Nordic walkers...reed vandaag bijna weer zo'n groepje omver.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:56:45 #222
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37520137
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:44 schreef du_ke het volgende:
HEE, dit is geen VBL hè
pi_37520212
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

HEE, dit is geen VBL hè
Ja en . Ben gewoon blij maar ik ga zo even naar buiten voor de kroeg meegenieten dat is leuker .
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:59:20 #224
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37520214
godskolere, dat dat reces maar gauw een of ander schandaaltje mag ophoesten, dit is niet te pruimen

woensdag 3 mei 2006 @ 20:00:03 #225
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37520235
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja en . Ben gewoon blij maar ik ga zo even naar buiten voor de kroeg meegenieten dat is leuker .
Ga je met de brommer? Vergeet je helmpje niet
pi_37520257
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:00 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ga je met de brommer? Vergeet je helmpje niet
Nee ik kruip naar de overkant van de gracht .
pi_37520333
*plop
pi_37520380
I pity the fool!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:06:40 #229
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:07:46 #230
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37520576
Omg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37520610
pi_37520675
Dat synthdeuntje breekt wel zijn masculiene verschijning af zeg .
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:14:14 #234
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37520768
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:12 schreef Autodidact het volgende:
Dat synthdeuntje breekt wel zijn masculiene verschijning af zeg .
Nogal inderdaad.
pi_37521199
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Interesseert mij het, als ik wil fietsen in de rimboe wil ik ook geen last hebben van die krengen.
pi_37521367

Genieten van een zonsondergang leunend tegen een windmolen met een mooi gezoem van de wieken op de achtergrond. Puur natuur dat geluid .
pi_37521393
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:27 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

Genieten van een zonsondergang leunend tegen een windmolen met een mooi gezoem van de wieken op de achtergrond. Puur natuur dat geluid .
Ondertussen probeert een zwerm vogels over te vliegen en FLATS, weer een paar tussen de wieken.
pi_37521444
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:27 schreef pberends het volgende:
Ondertussen probeert een zwerm vogels over te vliegen en FLATS, weer een paar tussen de wieken.
Ach de dood is puur natuur. Je moet maar zo denken we hebben groene stroom .
pi_37521617
Nederland zit gewoon vol met huilies.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:42:40 #240
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37522043
de regering Bush ondertekent hun doodsvonnis hiermee:
quote:
Japanse Toyota in top drie automarkt VS

NEW YORK - De Japanse autoproducent Toyota doorbrak vorige maand voor het eerst de suprematie van Amerika’s belangrijkste autoproducenten, ook wel aangeduid als de ”grote drie”. Toyota verdrong namelijk DaimlerChrysler van de derde plaats op de Amerikaanse markt.

Het was in het algemeen een slappe maand voor de autosector, waarbij de verkopen in vergelijking met vorig jaar april terugliepen met 3,7 procent.

Dat komt voor een belangrijk deel door de hogere benzineprijzen, waardoor de verkoop van de eens zo populaire luxe terreinwagens en pick-ups sterk terugliep.

Bij General Motors (GM) daalde de verkoop met 10,7 procent; Ford ging met 6,8 procent omlaag en DaimlerChrysler zakte met 6,2 procent. Toyota verkocht daarentegen 4,5 procent meer auto’s dan een jaar geleden.

De Japanse producent verkocht vorige maand in de VS 219.965 auto’s en passeerde daarmee DaimlerChrysler die bleef steken op 211.395 exemplaren. „Het is een keiharde markt waar nu naast kwaliteit door de hogere benzineprijzen ook het brandstofverbruik een steeds belangrijker factor wordt bij de aanschaf van een voertuig”, aldus Paul Taylor, marktanalist van Amerika’s National Automobile Dealers Association.

De hoge benzineprijzen vormen momenteel volgens opiniepeilingen de grootste zorg van Amerikanen. Dit punt is belangrijker dan bijvoorbeeld de impopulaire oorlog in Irak. In verband met de tussentijdse verkiezingen in november lanceerde Republikeins fractieleider Bill Frist vorige week het voorstel om alle automobilisten in de VS een cheque van 100 dollar te geven als compensatie voor de hogere kosten. Dat plan werd eerder deze week echter afgeschoten als onrealistisch.

De regering Bush voelt er echter ook niets voor om iets te doen aan de fiscale voordelen van de oliemaatschappijen die vorig jaar recordwinsten boekten. Volgens minister voor energie Samuel Bodman „moeten de Amerikanen er maar aan wennen dat energie voor onbepaalde tijd duurder is dan wij de afgelopen jaren gewend waren.”

Suprematie

- Toyota doorbreekt suprematie van Amerikaanse autoproducenten.

- DaimlerChrysler verdrongen van derde plaats op Amerikaanse markt.

- Ook Ford en General Motors geconfronteerd met teruglopende verkopen.
http://www.refdag.nl/arti(...)ie+automarkt+VS.html
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:51:14 #241
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37522573
Bush is verslagen:
quote:
Geo-analfabetisme is blijkbaar niet zo’n handicap in het maatschappelijk verkeer. De Amerikaanse vice-president Dan Quayle (1989-1993) is beroemd om zijn onnozele uitlatingen, ook wat geografie aangaat. Lees en huiver…
• ’I love California, I practically grew up in Phoenix.’
• ’The global importance of the Middle East is that it keeps the Far East and the Near East from encroaching on each other.’
• ’I was recently on a tour of Latin America, and the only regret I have was that I didn’t study Latin harder in school so I could converse with those people.’
• ’Hawaii has always been a very pivotal role in the Pacific. It is IN the Pacific. It is a part of the United States that is an island that is right here.’
Quayle werd er publiekelijk mee geplaagd, maar zijn geo-analfabetisme bleek geen hindernis om een van de hoogste posten in het land te mogen bekleden.
http://www.geografie.nl/geografie/inhoud_show.php?id=182
pi_37522836
Kut .
pi_37523025
Zit je dus te eten, wordt je vriendin op gebeld of ze kan invallen voor iemand die zich op het laatste moment heeft ziek gemeld. Gaat de naborrel

Oh ja, nog geen foto's die moeten nog ontwikkeld worden.
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:01:15 #244
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37523050
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:02:06 #245
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37523090
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:00 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Zit je dus te eten, wordt je vriendin op gebeld of ze kan invallen voor iemand die zich op het laatste moment heeft ziek gemeld. Gaat de naborrel

Oh ja, nog geen foto's die moeten nog ontwikkeld worden.
Ga je toch mee joh
pi_37523115
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:02 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ga je toch mee joh
Mee werken?
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:02:56 #247
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37523142
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:02 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Mee werken?
ja, meewerken, ieder een borst
pi_37523146
Wel een topsfeer net in het cafe .
Maar zit nu wel te balen.
pi_37523153
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:42 schreef zakjapannertje het volgende:
de regering Bush ondertekent hun doodsvonnis hiermee:
[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)ie+automarkt+VS.html
Heerlijk wat een sukkels.
quote:
In verband met de tussentijdse verkiezingen in november lanceerde Republikeins fractieleider Bill Frist vorige week het voorstel om alle automobilisten in de VS een cheque van 100 dollar te geven als compensatie voor de hogere kosten.
. Wil ie nou de marktwerking tegengaan; en vindt hij de hoge winsten van olieconcerns opeens een probleem? En waarom zou je precies daarvoor compensatie geven; dat zou juist de vraag naar olie alleen maar doen toenemen.
pi_37523157
En ik heb de laatste paar dagen last van plaatjes die maar niet zichtbaar willen worden, zo ook je avatar.
pi_37523174
quote:

[..]

Ben bang dat ze dat bij het Holland Casino niet echt op prijs stellen.
pi_37523407
Misschien kan ie wat vet afstaan aan de kinderen in darfur.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:11:10 #254
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37523486
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ben bang dat ze dat bij het Holland Casino niet echt op prijs stellen.
Vragen ze zulke mensen in het buitenland te werken?
pi_37523671
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien kan ie wat vet afstaan aan de kinderen in darfur.
Het zijn de reservetroepen van Bush.

of:

Energievoorraden Westen nog lang niet uitgeput
pi_37523696
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:11 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Vragen ze zulke mensen in het buitenland te werken?
huh?
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:18:26 #257
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37523777
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

huh?
Je zei dat ze naar het buitenland was en gister weer terugkwam. Ik dacht dat ze een opdracht had ofzoiets
pi_37523893
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:18 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Je zei dat ze naar het buitenland was en gister weer terugkwam. Ik dacht dat ze een opdracht had ofzoiets
Nee, ze was gewoon bij dr mams
  woensdag 3 mei 2006 @ 21:26:02 #259
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37524084
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee, ze was gewoon bij dr mams
O, zo.. Nou vooruit dan maar.
pi_37524253
Nieuwe succesprogramma van Talpa.
quote:
2000 7 PLAGEN 59.000
.
pi_37524394
* DoG plays NWA - Fuck the Police!!
pi_37525522
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:30 schreef MrX1982 het volgende:
Nieuwe succesprogramma van Talpa.
[..]

.
Tis maar goed dat De leukste thuisvideo's 130k scoorde .
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:03:43 #263
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37525684
jammer van Ajax.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37525806
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:00 schreef pberends het volgende:
Tis maar goed dat De leukste thuisvideo's 130k scoorde .
Ik begrijp sowieso niet dat zo'n programma überhaupt kijkers trekt. Mensen zullen wel in slaap zijn gevallen en toen bleef hij per ongeluk op De leukste thuisvideo's staan tijdens het zappen aan een andere verklaring moet je toch niet denken .
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:54:25 #265
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37527640
waarom heeft niemand me gewaarschuwd
quote:
Nederland 1
22:50 - 00:25 Documentaire
Teletekst ondertiteld
Afl: Gevangenisstraf in Spandau.
Speer & Hitler
4-delige Nederlands (NL) docudrama. Afl.3 : Gevangenisstraf in Spandau. Tijdens het proces van Neurenberg neemt Albert Speer, architect van het Derde Rijk en Minister van bewapening en munitie, de verantwoordelijkheid voor zijn oorlogsdaden, in tegenstelling tot andere nazi-kopstukken. Hiermee verwerft hij de sympathie van de Amerikaanse aanklager en wordt hij veroordeeld tot twintig jaar gevangenisstraf. In de gevangenis van Spandau in Berlijn vindt er een geheime briefwisseling plaats tussen Speers vrouw en kinderen, maar ware gevoelens worden niet benoemd. Bovendien laat Albert Speer een enorme hoeveelheid dagboekaantekeningen na die in 1969 worden uitgegeven onder de titel: Spandauer Tagebucher.
pi_37527856
* Plop
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:13:24 #267
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37528408
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
waarom heeft niemand me gewaarschuwd
[..]
daarvoor is wel erg veel zitvlees vereist trouwens, het komt ooit wel weer op Canvas denk ik, en dan ook niet zo laat hoop ik
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:20:24 #268
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37528712
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:13 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

daarvoor is wel erg veel zitvlees vereist trouwens, het komt ooit wel weer op Canvas denk ik, en dan ook niet zo laat hoop ik
Het is machtig interessant hoor. Speer is een echte overlever gebleken, gezien z'n relatief lichte straf van 20 jaar cel t.o.v de andere leden die onder de as van het kwaad vielen bij het Neurenbergproces. In de gevangenis weet hij ook vanalles te regelen, dubbele informatieverstrekking, vriendendiensten, interviews met de nazaten. Je zou wel gek zijn als je het niet wilde zien eigenlijk
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:28:35 #269
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37529060
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:20 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het is machtig interessant hoor. Speer is een echte overlever gebleken, gezien z'n relatief lichte straf van 20 jaar cel t.o.v de andere leden die onder de as van het kwaad vielen bij het Neurenbergproces. In de gevangenis weet hij ook vanalles te regelen, dubbele informatieverstrekking, vriendendiensten, interviews met de nazaten. Je zou wel gek zijn als je het niet wilde zien eigenlijk
je moet hiervoor ook Der Untergang zien, als inleiding dan, als je deze serie volgt daarna blijkt dat tussen Hitler en Speer er meer speelde in de laatste momenten van hun vriendschap dan in Der Untergang wordt weergegeven
pi_37529715
Recentelijk nog een boek gelezen van Joachim Fest over Albert Speer. Het was een merkwaardige man die Albert Speer.

Geen standaard nazi waar wellicht meteen het gevaar in zit omdat er ontelbare Albert Speer's op de wereld zijn.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:07:05 #271
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37530403
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

je moet hiervoor ook Der Untergang zien, als inleiding dan, als je deze serie volgt daarna blijkt dat tussen Hitler en Speer er meer speelde in de laatste momenten van hun vriendschap dan in Der Untergang wordt weergegeven
Ik heb een aantal boeken over Speer, ik vind hem de meest interessante van het geheel. Temeer omdat hij 'het spel' altijd keihard slim heeft gespeeld. Hoe kun je je vijand (de Amerikaanse bewaking) in godsnaam voor je winnen in gevangenschap? En z'n bouwwerken zoals de Tempelhof, dat zijn monumenten die nu nog worden gebruikt. Ik zag met het overlijden van Wiesenthal bij het interview met die Oostenrijker (ben z'n naam even kwijt, was een begrip eind jaren 80) , een filmfragment dat Speer na zijn gevangenschap bij Wiesenthal op bezoek ging om een stukje taart te komen eten
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:08:32 #272
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37530458
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Recentelijk nog een boek gelezen van Joachim Fest over Albert Speer. Het was een merkwaardige man die Albert Speer.

Geen standaard nazi waar wellicht meteen het gevaar in zit omdat er ontelbare Albert Speer's op de wereld zijn.
Ben je 'm ook ergens sympathiek gaan vinden? Ik denk dat dat ook de reden was dat hij op een gegeven moment maar minister van bewapening moest worden eigenlijk. De nazi-top zou 'm volgens mij anders nooit hebben vertrouwd, is mijn idee.
pi_37530524
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 16:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet als 'grote rechter' die hier oordelen velt ... ik geeft hooguit mijn standpunt weer (en laat het ook aan anderen vrij er wel of niet iets mee te doen, alhoewel ik moet bekennen dat het idee dat mijn woorden veelal enkel aangehoord worden en er niks mee gedaan wordt, me wel eens tot wanhoop kan drijven, alhoewel dat eerder in mijn gezinssituatie écht ergerlijk wordt, waar niemand naar me luistert, mn dochter niet en mn vrouw ook al niet) ...

In mijn denkwereld is het argument 'jij bent een fascist' één van de domste argumenten tegen een bepaald idee ...
Overigens, net zoals iets afwijzen omdat het wel of niet 'politiek-correct' zou zijn .... dat is geen definitie van de geldigheid van een argument, sommige zeer geldige argumenten, zijn tevens enorm 'politiek-incorrect', en andere erg politiek-correcte zaken zijn eveneens een zeer geldig argument.

zoals Matty Verkamman al aangaf in een bekende column is díe argumentatie-wijze van het 'namen noemen' gewoon zoals het schelden van de hooligans die een voetbalwedstrijd bekijken en daarbij meeleven en dan scheldwoorden roepen, of steunkreten slaken: 'Sparta naar vooruh!!!', maar dit heeft geen enkele vorm van constructief maar ook inhoudelijk de discussie aangaan .... alhoewel het natuurlijk tevens een zeker opluchting biedt, die ook past bij de politiek discussie, welke soms een voetbalwedstrijd gelijkt
Uiteindelijk is het uiteraard onzin wat je debiteert, RM-rf, afgezien van het feit dat je erkent dat niemand naar je luistert, wat ik overigens (van mezelf) herken. . Ik weet ook niet precies wat er aan de hand is met de bijdragen van jou op Fok! (ofschoon ik ca. 3/4, uitgezonderd FB-bijdragen, onderschrijf), die ik aanvankelijk waardeerde, maar na ongeveer verleden jaar steeds minder.

Fascisme wordt gebruikt als een scheldwoord, maar in wezen is het een gewone politieke ideologie die je met net zoveel geld kunt aanhangen als pakweg het liberalisme en dus net zo serieus moet worden benaderd als pakweg het liberalisme? Daarnaast draagt een ieder fascisme in zich, als een soort uitdaging, waaraan je kunt toegeven of niet? Wat allemaal niet zo erg is als je eraan toegeeft, want het mondt uit in een ideologie zoals elke andere ideologie? Die staat of valt met een solide tegenargumentatie? En dus... niet als een manier om iemand uit te schelden? Dat bedeol je ongeveer? Of bedeol je dat degenen die antifascistisch zijn juist 'gewoon' fascistisch zijn, maar dat niet erkennen?

Ik denk dat het gelul is. .
Ik weet alleen niet wat jou beweegt. Het zal niet een heimelijke zucht zijn naar monoculturalisme. Of een Nietzscheaanse decadentiekritiek, gepaard aan een epistologisch nihilisme. Maar ergens kun je je toch aangeven wat je motivatie is, lijkt me.

Dit alles ten einde meer begrip te verkrijgen tav jouw schwalbes, zeg maar. .
I´m back.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:12:49 #274
89730 Drugshond
pi_37530604
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Der Untergang II het viel meer mensen op
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:19:33 #275
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37530829
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:08 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ben je 'm ook ergens sympathiek gaan vinden? Ik denk dat dat ook de reden was dat hij op een gegeven moment maar minister van bewapening moest worden eigenlijk. De nazi-top zou 'm volgens mij anders nooit hebben vertrouwd, is mijn idee.
hm, in een vorige aflevering zei 'Hitler' dat hij niemand anders voor die post wist, na het dodelijk ongeval van de vorige minister die Hitler overigens zo gewaarschuwd had voor de Russische winter
pi_37530912
quote:

[..]

. Schoft.
pi_37530924
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:08 schreef Tafkahs het volgende:
Nah sympathiek moeilijk te zeggen als je hem vergelijkt met andere Neurenberg verdachten als Streicher of Goëring steekt hij er qua sympathie wel bovenuit en een zekere mate van charisma had hij ook. Ik vind hem voornamelijk fascinerend en zeker vanwege de speciale band die hij had met Hitler. In het boek Onbeantwoordbare vragen oppert Joachim Fest zelfs dat het een soort liefdesrelatie was waarop Speer niet bepaald enthousiast reageerde.

Hij is moeilijker te doorgronden dan iemand als Traudl Jünge waar je overduidelijk een soort jeugdige naïviteit ziet als je haar hoort vertellen over de tijd in de bunker.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:22:11 #278
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37530937
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:19 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hm, in een vorige aflevering zei 'Hitler' dat hij niemand anders voor die post wist, na het dodelijk ongeval van de vorige minister die Hitler overigens zo gewaarschuwd had voor de Russische winter
We zullen het nooit weten. Ik meen me te herinneren dat Hitler het vertrouwen in Speer al kwijt was toen hij hem en Dönitz als zijn opvolger benoemde. Morgen het laatste deel.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:24:28 #279
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37531030
Toni Proost, die gevangenverzorger, was overigens een Nederlander http://www.wdr.de/tv/spee(...)iografieProost.phtml
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:24:59 #280
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37531046
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nah sympathiek moeilijk te zeggen als je hem vergelijkt met andere Neurenberg verdachten als Streicher of Goëring steekt hij er qua sympathie wel bovenuit en een zekere mate van charisma had hij ook. Ik vind hem voornamelijk fascinerend en zeker vanwege de speciale band die hij had met Hitler. In het boek Onbeantwoordbare vragen oppert Joachim Fest zelfs dat het een soort liefdesrelatie was waarop Speer niet bepaald enthousiast reageerde.

Hij is moeilijker te doorgronden dan iemand als Traudl Jünge waar je overduidelijk een soort jeugdige naïviteit ziet als je haar hoort vertellen over de tijd in de bunker.
Ik vind der untergang eigenlijk niet echt geloofwaardig om eerlijk te zijn. Speer was een ontzettende slimme rasopportunist, zoveel staat vast.

Het feit alleen al dat hij in rijkdom en vrijheid is gestorven, dat kun je gewoon niet bevatten. De man had genoeg doden op zijn naam om hem een massavernietiger te mogen noemen.
pi_37531078
Je moet maar denken, hoe erg ze het niet wilden zijn, nazi's waren eigenlijk ook maar gewone mensen met een mening.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:27:46 #282
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37531145
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:25 schreef Autodidact het volgende:
Je moet maar denken, hoe erg ze het niet wilden zijn, nazi's waren eigenlijk ook maar gewone mensen met een mening.
Is dat de d66 uitleg?
pi_37531146
http://eindhovenrockcity.nl/

Rot toch op, met je onzin.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:29:00 #284
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37531192
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:22 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

We zullen het nooit weten. Ik meen me te herinneren dat Hitler het vertrouwen in Speer al kwijt was toen hij hem en Dönitz als zijn opvolger benoemde. Morgen het laatste deel.
Speer werkte ook nauw samen met die omgekomen minister, het scheelde maar een haar of hij was samen met die omgekomen minister om het leven gekomen, Speer was te moe om te reizen en daarom pakte hij dat vliegtuig niet
pi_37531193
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:27 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Is dat de d66 uitleg?
Moet ik dat weten? In ieder geval, ik zie fascisme als een mening...niet echt als een state of mind of zo.

Ik noem een Ippon.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:30:12 #286
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37531239
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Moet ik dat weten? In ieder geval, ik zie fascisme als een mening...niet echt als een state of mind of zo.

Ik noem een Ippon.
Ik wacht wel op het verweer van Rm-rf
pi_37531277
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:30 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ik wacht wel op het verweer van Rm-rf
Ik heb gezien dat hij het ook als een mening ziet, dus ik wacht zijn aforismen niet af.

.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:40:35 #288
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37531532
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik heb gezien dat hij het ook als een mening ziet, dus ik wacht zijn aforismen niet af.

.
intransigent ?
pi_37531538
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Alle denkwijzes zijn "mening" ...
Maar bepaalde soorten denkwijzes zijn niet "gewoon" een mening.
Ippon heeft een creepy 'state of mind', maar ik zou hem geen fascist noemen, zover ik zijn posts las.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:44:44 #290
89730 Drugshond
pi_37531649
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:24 schreef Tafkahs het volgende:
Het feit alleen al dat hij in rijkdom en vrijheid is gestorven, dat kun je gewoon niet bevatten. De man had genoeg doden op zijn naam om hem een massavernietiger te mogen noemen.
Die is lastig (ik hop ook op en neer), hij was minister van bewapening. Maar dat is "Micheal Kalashnikov" in bepaalde opzichten ook. Weapons don't kill people, people do.
Hij maakte wel onderdeel uit van een fout regime... maar is de persoon A.Speer fout ?. Hij is niet de bedenker van het endlosingsvraagstuk of iets dergelijks. Ik zie hem eerder als een korperaal die elke order zo goed mogelijk probeerde uit te voeren zonder de zwarte bladzijde te (willen) kennen.
pi_37531654
Ergens heeft RM-rf gelijk het fascisme sluit aan bij de menselijke natuur/psyche en is dus weldegelijk een state of mind en niet zo maar een mening imo. Je kunt je ook baseren op andere gevoelens en gedachten nl, dan die welke het fascisme of wat erop lijkt mogelijk maken. Fascisme is ook nooit weggeweest (uitspraak van mijn schoonvader btw), het heeft alleen na 1945 opgehouden een serieus politiek en intellectueel alternatief te zijn. Het was té zwak (vreemd genoeg). Het sluit wrs dus weliswaar goed aan op de menselijke natuur, maar (dus) niet goed genoeg. Dat gezwam van RM-rf kun je voor de rest voor kennis geving aannemen imo, zoals veel bijdragen van hem ook, toch. Vooral als hij gaat goochelen met cijfers. . Ik heb te weinig zin en tijd om veel van zijn andere posts te controleren, maar wat ik in C&H zag....
I´m back.
pi_37531835
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:24 schreef Tafkahs het volgende:
Ik vind der untergang eigenlijk niet echt geloofwaardig om eerlijk te zijn. Speer was een ontzettende slimme rasopportunist, zoveel staat vast.
Als in hoe Traudl Jünge naar voren komt?
Ik doelde eerder op het langdurige interview met haar van een paar jaar geleden.
http://www.imdb.com/title/tt0311320/

Als het over Speer gaat tsja daar draait die film niet om. De rol van Speer was in die nadagen ook wel uitgespeeld.
quote:
Ik denk dat daar zijn charisma voornamelijk om de hoek is komen kijken. Of het een rasopportunist is weet ik niet eerder een berekende man die dondersgoed in de gaten had wat hij had gedaan en met wie hij zich heeft in gelaten. Ik vraag me ook af of je na zo'n ingrijpende gebeurtenis überhaupt in staat bent het gewone leven weer op te pakken. Mooi geïllustreerd in het boek in Europa van Geert Mak waarbij Engelse soldaten die gevochten hadden in de Eerste wereldoorlog spraken over dat de oorlog de film was en de rest aftiteling.
pi_37531934
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle denkwijzes zijn "mening" ...
Intrigerende uitspraak. Laat onverlet nl. dat sommige meningen fout kunnen zijn...
I´m back.
pi_37531980
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die is lastig (ik hop ook op en neer), hij was minister van bewapening. Maar dat is "Micheal Kalashnikov" in bepaalde opzichten ook. Weapons don't kill people, people do.
Hij maakte wel onderdeel uit van een fout regime... maar is de persoon A.Speer fout ?. Hij is niet de bedenker van het endlosingsvraagstuk of iets dergelijks. Ik zie hem eerder als een korperaal die elke order zo goed mogelijk probeerde uit te voeren zonder de zwarte bladzijde te (willen) kennen.
En dus als je kunt bewijzen dat hij weldegelijk sommige zwarte bladzijden heeft moeten weten (menselijker wijze), dan vervalt dit oordeel?
I´m back.
pi_37532025
In de docu laten ze Speer zeggen : " die misdadigers" .
Parblue, als je zit in de innercircle van Hitler dan hoor je erbij...bij "die misdadigers" .
Daarom zit het niet goed met zijn zelfkritiek die hij wel had laterrrrrr.... na de oorlog.
Hij was overtuigd nazi toch ? Hij wilde graag likken aan de hielen van de macht, Hitler?
Hij had toch kunnen weten dat ook zonder die Holocaust het zooitje niet deugde ?
Maar hij vond het wel deugen
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:57:53 #296
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37532031
ik heb me suf zitten piekeren over dit. Hoe moet je zoiets beoordelen, heel verhaal over vrouwen & politiek ?
pi_37532067
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

En dus als je kunt bewijzen dat hij weldegelijk sommige zwarte bladzijden heeft moeten weten (menselijker wijze), dan vervalt dit oordeel?
Hij wist toch genoeg zwarte bladzijden ? Naast de Holocaustpagina
pi_37532130
Speer heeft wel altijd volgehouden niet bij de beruchte Endlösing redevoering te zijn geweest. Ik meen me te herinneren dat hij wel bij die conferentie was maar voortijdig was vertrokken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:02:10 #299
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37532163
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
Parblue, als je zit in de innercircle van Hitler dan hoor je erbij...bij "die misdadigers" .
Daarom zit het niet goed met zijn zelfkritiek die hij wel had laterrrrrr.... na de oorlog.
Hij was overtuigd nazi toch ? Hij wilde graag likken aan de hielen van de macht, Hitler?
Hij had toch kunnen weten dat ook zonder die Holocaust het zooitje niet deugde ?
Dat vind ik het verneukeratieve aan Traudl Junge en Leni Riefenstahl, beiden waren lid van de nazi partij en beiden hebben genoeg materiaal langs zien komen om op z'n minst een vermoeden te hebben waarmee ze bezig waren. Datzelfde geldt in een hogere mate voor Speer trouwens.
pi_37532186
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
Nou volgens mij wordt in het boek van Fest iig min of meer bewezen dat de Joden uit Berlijn, waarmee hij bij zijn eerste opdracht van Hitler te maken kreeg, niet zomaar werden umgesiedeld, nadat hij hen bevel had gegeven hun huizen af te staan. Na de oorlog draaide hij er weliswaar lang om heen, sommigen namen het voor hem op, maar toch. Hij had het geweten, maakt Fest duidelijk... Dit maakt duidelijk dat-ie toch wel idd opportunist was.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')