abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:22:09 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37512960
quote:
NAVO: GEEN CIA-VLUCHTEN
Secretaris-generaal: Geen aanwijzingen illegaal vervoer in EU
Bron: Sp!ts - www.spitsnet.nl PDF-file

BRUSSEL –– Secretaris-generaal van de NAVO Jaap de Hoop Scheffer
zegt dat er geen aanwijzingen zijn dat in of boven het luchtruim
van EU-lidstaten illegale vluchten van de Amerikaanse geheime
dienst CIA hebben plaatsgevonden. „Mij is daarvan niets bekend”,
aldus De Hoop Scheffer gisteren in de commissie Buitenlandse
Zaken van het Europees Parlement (EP).
Eerder op de dag had de EU-gezant voor het buitenland Javier Solana
ook al gezegd dat hem niets bekend is van CIA-vluchten. De
Amerikaanse organisatie Human Rights Watch en voorlopige rapporten
van een speciale commissie van het EP en de Raad van Europa,
een samenwerkingsverband voor mensenrechten van 46 Europese
landen, denken wel dat er CIAvluchten hebben plaatsgevonden.
Volgens De Hoop Scheffer is de kwestie eind vorig jaar uitgebreid
besproken tijdens een diner van ministers van Buitenlandse Zaken
van NAVO- en EU-lidstaten. „Toen kwamen er ook geen aanwijzingen
voor dergelijke CIA-acties boven tafel.”
De Europese antiterrorismecoordinator en voormalige staatssecretaris
van Binnenlandse Zaken Gijs de Vries zei twee weken geleden
al dat er geen bewijzen zijn voor operaties van de CIA, waarbij
gevangenen uit Afghanistan illegaal op Europese luchtmachtbases
zouden zijn vastgehouden. Zowel De Hoop Scheffer als De
Vries zei dat zij pal staan voor de mensenrechten in Europa. Zij zullen
er naar eigen zeggen ook op toezien dat er in Europa geen martelpraktijken
van de CIA zouden plaatsvinden. Volgens De Hoop
Scheffer is er binnen de NAVO ook geen discussie nodig over CIAvluchten.
Hij zal ook niet naar de speciale CIA-onderzoekscommissie
van het EP komen. (ANP)
Al enkele oude topics hierover:
.amnesty reclame in o.a de spits walgelijk
Amerika ,Voor Of tegen ( het vervolg op het amnesty topic )

Even een oud, rommelachtig overzichtje van me: Hoe zat dat nou met die CIA vluchten? ,
dateert alweer van 10 februari 2006.

Maargoed, uit dat overzicht is met name dit bericht opvallend.
quote:
BBC: Rice 'to talk tough on CIA claim'

US Secretary of State Condoleezza Rice is expected to go on the offensive over EU concerns that the US has operated secret CIA prisons in Eastern Europe.
[..]
The German government has a list of at least 437 flights suspected of being operated by the CIA in German airspace, according to a German magazine.

Der Spiegel said the aircraft had made landings in Berlin, Frankfurt and the US airbase at Ramstein.
[..]
En het daarop volgend bericht maakt het af:
quote:
BBC: Rice allays CIA prison row fears

Condoleezza Rice's tour of Europe has been dogged by the row
European ministers are satisfied with Condoleezza Rice's explanation on the issue of alleged secret CIA prisons overseas, Nato and EU officials say.
The US secretary of state's European tour has been dogged by reports the US secretly transported and held terror suspects using European locations.

She says US interrogators are banned from using torture at home and abroad.

[..]
Dus, nu snap ik iets niet. Wat is het. Even naïef gezien.

A
  • Weet de NAVO nergens van af, en bestaat het niet?
    B
  • Weet de NAVO nergens van af, en bestaat het wel?
    C
  • Weet de NAVO ergens van af, en bestaat het niet?
    D
  • Weet de NAVO ergens van af, en bestaat het wel?

?
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      woensdag 3 mei 2006 @ 15:23:25 #2
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_37512997
    Mag ik hiervoor een hulplijn gebruiken?

Enniewee, ik gok op 'D'.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_37513025
    Als de CIA geheime vluchten maakt dan zouden ze het De Hoop Praatjes echt gaan vertellen Kom op zeg, zelfs de regering in de VS. weet niet alles wat de CIA doet.
    pi_37513066
    ...mjaw .. ze weten het mooi te vertellen. Er zijn geen aanwijzingen. En hij zegt dat er niks bekend is. Hebben ze dit wel onderzocht dan ?
      Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:26:15 #5
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37513097
    ik kies E de NATO weet ergens vanaf maar doet alsof de neusjes bloeden
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      woensdag 3 mei 2006 @ 15:26:25 #6
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_37513100
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    Als de CIA geheime vluchten maakt dan zouden ze het De Hoop Praatjes echt gaan vertellen Kom op zeg, zelfs de regering in de VS. weet niet alles wat de CIA doet.
    Jamaar, ik bedoel, met het oog op veiligheid tegenwoordig, wordt er dan niet bijgehouden wat voor vliegtuigen er landen op 's lands vliegvelden, met de bijbehorende lading?
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:25 schreef feessie het volgende:
    ...mjaw .. ze weten het mooi te vertellen. Er zijn geen aanwijzingen. En hij zegt dat er niks bekend is. Hebben ze dit wel onderzocht dan ?
    Sterker nog, laatste zin van het artikel:
    quote:
    Hij zal ook niet naar de speciale CIA-onderzoekscommissie
    van het EP komen. (ANP)
    Yeap the Haup Sheaver wíl het niet eens weten!?
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_37513298
    SPC3 jij doet/deed? iets bij defensie, dan kun je ons vast wel verklappen of de NAVO niet alle vliegbewegingen in de gaten houden.
      woensdag 3 mei 2006 @ 15:39:55 #8
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_37513420
    tvp
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_37513681
    Heeft de Navo eigenlijk nog wel nut ? Volgens mij kunnen ze het beter afschaffen..
    pi_37513815
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:34 schreef Basp1 het volgende:
    SPC3 jij doet/deed? iets bij defensie, dan kun je ons vast wel verklappen of de NAVO niet alle vliegbewegingen in de gaten houden.
    Nee dat kan ie niet want de MIVD leest mee
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_37513876
    Iedereen weet dat het gebeurt, al is het alleen door logisch te redeneren, dus ook NAVO weet het. Helaas is politiek wat complexer dus moet iedereen verbaasd en verontwaardigd doen.
    pi_37513886
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:50 schreef feessie het volgende:
    Heeft de Navo eigenlijk nog wel nut ? Volgens mij kunnen ze het beter afschaffen..
    En dan? Weer de dienstplicht activeren ( hoewel ik daar niet op tegen ben ) om te kunnen voldoen aan een minimale beveiliging?
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 15:57:49 #13
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37513905
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:34 schreef Basp1 het volgende:
    nee BS1AP daar heb ik nix mee te maken
      woensdag 3 mei 2006 @ 16:03:48 #14
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_37514077
    een beetje jammer weer van onze jaap.
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_37535304
    quote:
    Op woensdag 3 mei 2006 15:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En dan? Weer de dienstplicht activeren ( hoewel ik daar niet op tegen ben ) om te kunnen voldoen aan een minimale beveiliging?
    Ja bijvoorbeeld.. Volgens mij zijn er na de Kosovo crisis geen Navo missies meer geweest ? Kan het mis hebben hoor ?
      Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 09:48:38 #16
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37536162
    wel hoor, de bekendste is natuurlijk ISAF in Afghanistan maar daarnaast heeft de marine bijvoorbeeld het standing naval force meditarreannean (dat Nederland bij tijd en wilen heeft geleid) en de mijnenveeg missie in de Baltic de luchtmacht heeft deelgenomen aan de airpolicing taak boven de baltische staten en het laatste deel van operatie display detterance (patriots in Turkije) was een NATO missie
      donderdag 4 mei 2006 @ 11:22:26 #17
    144541 zwelgje81
    http://forum.fok.nl/topic/8562
    pi_37538792
    BRUSSEL - De Amerikaanse regering erkent dat er CIA-vluchten met gevangenen boven Europa hebben plaatsgevonden. Maar de regering noemt het „absurd” dat dit er duizenden zouden zijn geweest.

„Er zijn inderdaad vluchten geweest, waarbij in sommige gevallen ook gevangen zijn overgebracht”, aldus juridisch adviseur van het VS-ministerie van Buitenlandse Zaken John Bellinger donderdag tijdens een persbijeenkomst in Brussel. „Maar dat het om duizenden vluchten gaat, is absurd.”

Volgens Bellinger zijn „er slechts zeer in zeer uitzonderlijke gevallen” van terrorisme verdachte personen overgebracht vanuit de VS naar landen van herkomst, waar zij berecht zijn.

Er is daarbij volgens hem geen sprake geweest van marteling, in tegenstelling tot wat de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt. Verder zijn er veel vluchten geweest om agenten of informatie over te brengen. Aantallen wilde Bellinger niet noemen.

Het Zwitserse parlementslid Dick Marty stelde twee maanden geleden namens de Raad van Europa, een samenwerkingsverband voor mensenrechten van 46 Europese landen, al een voorlopig rapport op waarin hij sprak over zeker duizend CIA-vluchten boven Europa. Bellinger: „Eerst waren het er vierhonderd, later duizend en straks duizenden. Die cijfers zijn incorrect. Ook de beschuldiging dat er veel mensen zijn overgebracht naar andere landen is incorrect.”

De suggestie dat grote aantallen gevangen zijn overgebracht naar andere landen is volgens Bellinger ook gevaarlijk voor de samenwerking met Europese landen in de strijd tegen terrorisme. Hij wilde niet ingaan op de vraag of Europese regeringen altijd op de hoogte waren van het overbrengen van gevangen.

Het transport van gevangenen is volgens hem wel „een nuttig instrument om terrorisme te bestrijden”. De Verenigde Staten staan overigens al langer onder druk om het gevangenenkamp op de marinebasis Guantánamo Bay op Cuba te sluiten. Bellinger stelde dat de VS dit kamp ook willen afbouwen. Mede met het oog daarop zijn gevangenen overgebracht naar andere

Dit geeft dus weer een andere blik op de verklaringen die de NAVO gister heeft afgegeven en sommige europeese leiders. Ookal zeggen ze dat het geen duizende vluchten zijn, geloof ik het niet een echt. Ik bedoel, eerst werd er stellig verklaard dat hier geen sprake van zou zijn, toen kwam alles in opspraak, onderzoeken enzo en nu komt de USA met dat het wel enkele vluchten zijn maar zeker geen duizenden. Ik zou denken waar rook is is vuur
    pi_37538844
    Vreem, in de Telegraaf van vandaag geeft de USA het toe.

Kut NAVO, dat liegt en bedriegt ook maar.
    Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
      Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 11:24:47 #19
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37538865
    dus eigenlijk zegt hij gewoon 'we hebben jullie bedrogen'
      donderdag 4 mei 2006 @ 12:35:39 #20
    146580 scubaboy
    Als ik nat ben kan het niet di
    pi_37541294
    De NAVO ontkent het maar de VS gee3ft het toe??
    quote:
    Buitenland

do 4 mei 2006, 10:03 | 58 reacties
    VS geeft CIA-vluchten boven EU toe
    BRUSSEL - De Amerikaanse regering erkent dat er CIA-vluchten met gevangenen boven Europa hebben plaatsgevonden. Maar de regering noemt het „absurd” dat dit er duizenden zouden zijn geweest.

AP
    Een vermeend CIA-vliegtuig, een Boeing 737.
    Foto: AP

„Er zijn inderdaad vluchten geweest, waarbij in sommige gevallen ook gevangen zijn overgebracht”, aldus juridisch adviseur van het VS-ministerie van Buitenlandse Zaken John Bellinger donderdag tijdens een persbijeenkomst in Brussel. „Maar dat het om duizenden vluchten gaat, is absurd.”

Volgens Bellinger zijn „er slechts zeer in zeer uitzonderlijke gevallen” van terrorisme verdachte personen overgebracht vanuit de VS naar landen van herkomst, waar zij berecht zijn.

Er is daarbij volgens hem geen sprake geweest van marteling, in tegenstelling tot wat de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zegt. Verder zijn er veel vluchten geweest om agenten of informatie over te brengen. Aantallen wilde Bellinger niet noemen.

Het Zwitserse parlementslid Dick Marty stelde twee maanden geleden namens de Raad van Europa, een samenwerkingsverband voor mensenrechten van 46 Europese landen, al een voorlopig rapport op waarin hij sprak over zeker duizend CIA-vluchten boven Europa. Bellinger: „Eerst waren het er vierhonderd, later duizend en straks duizenden. Die cijfers zijn incorrect. Ook de beschuldiging dat er veel mensen zijn overgebracht naar andere landen is incorrect.”

De suggestie dat grote aantallen gevangen zijn overgebracht naar andere landen is volgens Bellinger ook gevaarlijk voor de samenwerking met Europese landen in de strijd tegen terrorisme. Hij wilde niet ingaan op de vraag of Europese regeringen altijd op de hoogte waren van het overbrengen van gevangen.

Het transport van gevangenen is volgens hem wel „een nuttig instrument om terrorisme te bestrijden”. De Verenigde Staten staan overigens al langer onder druk om het gevangenenkamp op de marinebasis Guantánamo Bay op Cuba te sluiten. Bellinger stelde dat de VS dit kamp ook willen afbouwen. Mede met het oog daarop zijn gevangenen overgebracht naar andere landen.
      donderdag 4 mei 2006 @ 14:13:03 #21
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_37544348
    laat het mij je nogmaals vragen Sp3c,
    hoe vind je het nu dat degenen die ons regeren leugenaars zijn?
      Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 16:09:03 #22
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37547844
    antwoord kun je vinden in het topic waar je het de vorige keer hebt gevraagd
    pi_37548364
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef BaajGuardian het volgende:
    laat het mij je nogmaals vragen Sp3c,
    hoe vind je het nu dat degenen die ons regeren leugenaars zijn?
    Politici liegen!? Onmogelijk
      Moderator donderdag 4 mei 2006 @ 16:27:11 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37548513
    ja ik vond het ook al een beetje een vreemde vraag ... gras is over het algemeen ook groen kan ik me ok niet druk om maken
      donderdag 4 mei 2006 @ 17:50:25 #25
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_37550761
    kunnen we dan nog van democratie (dat het volk bepaalt) spreken?
    nee.

mooi. punt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')