Nou, van mij hoef je niet te blijven, maar dat is niet aan mij he. Dat wil je zelf of je wilt het niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Nah.. denk 't niet. Wil je me graag weghebben, Tafkahs?
Niets echt boeiends vermoed ikquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Zo eens kijken wat peter r de vries te melden heeft over JFK.
Zou een keer tijd worden ookquote:PvdA dreigt akkoord over JSF op te zeggen
ANP
DEN HAAG - De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF). Zo'n overeenkomst wordt opgezegd als de PvdA volgend jaar toetreedt tot een nieuwe regering, zegt PvdA-Tweede Kamerlid Luuk Blom in het blad Intermediair.
De Nederlandse regering sloot ook eerder een akkoord over de JSF met de Amerikanen. Nederland draagt bij aan de ontwikkeling van de JSF en kan daarvan later de vruchten plukken. Volgens dit akkoord maken Nederlandse bedrijven kans op orders om te helpen bij de ontwikkeling van de JSF en krijgt Nederland korting als de regering besluit de JSF-toestellen aan te schaffen voor de Nederlandse krijgsmacht.
Dat laatste besluit wordt dit najaar verwacht, hoewel PvdA, GroenLinks en SP steeds uitermate kritisch zijn geweest over de aanschaf van de JSF. Onderzoek door de Amerikaanse Rekenkamer heeft uitgewezen dat de ontwikkeling van het gevechtsvliegtuig 23 maanden achter ligt op schema en dat het 30 procent duurder uitpakt dan geraamd.
[Advertentie]
Dit laatste was eerder voor de PvdA reden om te bepleiten het hele JSF-akkoord opnieuw tegen het licht te houden. GroenLinks heeft altijd bepleit nieuwe gevechtsvliegtuigen, die de F16's moeten vervangen, gewoon 'van de plank' te kopen. De SP pleit voor modernisering van de F16 in plaats van de aanschaf van een nieuw type vliegtuig.
PvdA-er Blom zegt dat bijna alle Amerikaanse JSF-orders in Nederland terecht zijn gekomen bij Stork en dat het in feite gaat om verkapte steun van de overheid aan dit bedrijf. Blom zegt geen ‘6 miljard euro in de sloot te willen gooien’.
Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappenquote:
Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijnquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja als ze een minder rendabele zuiderzeelijn al schrappen.
quote:wordt dan alweer een nagel aan de doodskist van de NAVO
het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder meequote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.
Ik zie het al voor me.
uuuh sir Bush *smile* *smile* I would like to cancel this deal.*smile *smile*
Bush: What?!
Wouter: Did I say cancel I mean support.*smile* *smile*
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:04 schreef zakjapannertje het volgende:
het is eigenlijk ook geen idee van de PvdA, de nieuwe Noorse regering (met dezelfde politieke kleur als Wouter Bos) kwam hier al eerder mee
quote:511 Teletekst di 02 mei
Heineken in Indiase bierbrouwerij
` Heineken betreedt de biermarkt in
India.Via de joint venture Asia Pacific
Breweries neemt Heineken een belang van
76% in Aurangabad Breweries Ltd (AUBL).
Met de transactie is ongeveer 14,5
miljoen euro gemoeid.
De joint venture,waarin Heineken voor
42% deelneemt,heeft het recht om het
belang in AUBL de komende jaren uit te
breiden tot 100%.Het Indiase bedrijf
heeft twee brouwerijen,in de deelstaten
Maharashtra en Goa.Die brouwen samen
250.000 hectoliter bier per jaar.
Volgens gegevens van Heineken wordt nu
in India 8 miljoen hectoliter bier per
jaar op de markt gebracht.
Lacht Kamp soms beter? Met z'n verhaaltje in buitenhof dat er een heli van 15 mln euri even uit de lucht geschoten wordt in Afghanistan? (heb ik van Pberends)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
De regering moet gewoon akkoord gaan. Lijkt me sterk dat Woutertje zo'n order cancelled mocht hij MP worden.
Ik zie het al voor me.
uuuh sir Bush *smile* *smile* I would like to cancel this deal.*smile *smile*
Bush: What?!
Wouter: Did I say cancel I mean support.*smile* *smile*
haha tja die ligt er onderhand alquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Misschien valt er wat te combineren met de Betuwelijn
ze willen gewoon niet langer geassocieerd worden met losersquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik begrijp de angst van de PvdA wel. Zo'n deal cancel je niet even. Zelfs niet met de namaak lach van Wouter Bos.
http://www.demorgen.be/telex/?news=B316936quote:Populariteit Bush blijft dalen
De populariteit van de Amerikaanse president George W. Bush blijft afglijden. Dat blijkt uit een peiling van USA Today/Gallup. De daling is zo erg dat ze dreigt een weerslag te hebben op het resultaat van zijn partij bij de Congresverkiezingen in november.
De populariteit van de Amerikaanse president is gezakt naar 34 procent, tegenover 36 procent begin maart en 43 procent begin dit jaar. Vooral de appreciatie van het economisch, het buitenlands en het energiebeleid zijn bijzonder laag.
Slechts 26 procent van de ondervraagden kan zich vinden in de manier waarop Bush de actuele kwestie rond migratie aanpakt. Als er nu Congresverkiezingen waren, zou 54 procent van de kiezers Democratisch stemmen en 39 procent Republikeins. (Belga/AG 17:49)
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:18 schreef du_ke het volgende:
Er is alleen toegezegd mee te werken in de ontwikkeling. Er is indertijd expliciet afgesproken dat er nog niets besteld zou worden..
De PvdA zit de bui al hangen.quote:De PvdA wil niet dat het huidige kabinet een akkoord sluit over de aanschaf van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig Joint Strike Fighter (JSF).
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF02052006_053quote:Verhuizen binnen EU wordt makkelijker
BRUSSEL - Verhuizen van België naar een ander land in de Europese Unie moet voortaan even makkelijk worden als verhuizen binnen de eigen landsgrenzen. Dat is de filosofie achter een nieuwe Europese richtlijn die gisteren van kracht is geworden. Zo hoeven inwoners van andere lidstaten niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen.
Momenteel wonen ongeveer zeven miljoen EU-burgers in een andere lidstaat. Met eenvoudiger en duidelijkere regels hoopt de Europese Commissie mogelijke drempelvrees weg te nemen en de mobiliteit binnen Europa gevoelig te versterken. ,,De inwerkingtreding van deze richtlijn is een mijlpaal die het pad effent voor een echt Europees burgerschap'', zo verklaarde eurocommissaris voor Justitie en Binnenlandse Zaken Franco Frattini.
Dankzij de nieuwe richtlijn hoeven EU-burgers niet langer een verblijfsvergunning aan te vragen wanneer ze meer dan drie maand in een andere lidstaat willen verblijven. Een eenvoudige registratie volstaat voortaan. Wel moeten ze nog steeds bewijzen dat ze een economische activiteit uitvoeren of over voldoende bestaansmiddelen en een ziekteverzekering beschikken. Na een verblijf van vijf jaar vallen ook deze voorwaarden weg en krijgen EU-burgers uit andere landen een permanent recht om in het land te wonen.
Ook de voorwaarden voor partners en familieleden worden versoepeld. Zo kunnen ze genieten van een automatisch verblijfsrecht indien de EU-burger overlijdt of een einde maakt aan een huwelijk of partnerschapsregeling. Voor niet-gehuwde partners en homoseksuele paren geldt nog steeds het familierecht van de Europese lidstaat in kwestie.
Hoewel de richtlijn van kracht is geworden, zijn enkel Oostenrijk, Slovakije en Slovenië volledig klaar met de omzetting van de regels. Het Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Frankrijk en Spanje leggen de laatste hand aan de wetgeving. Maar ook in de landen waar de regelgeving nog niet in orde is, kunnen Europeanen die rechten al afdwingen.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)5-9741-7CF66128D44A}quote:De Hoop Scheffer wil niet voor CIA-commissie verschijnen
De secretaris-generaal van de Navo Jaap de Hoop Scheffer wil niet voor de CIA-onderzoekscommissie van het Europees Parlement (EP) verschijnen.
Op de vraag of hij een uitnodiging van de CIA-onderzoekscommissie zou aanvaarden, zei de Hoop Scheffer botweg: "Dat staat niet op mijn agenda." De weigering viel op, want enkele minuten voordien had de Hoge Vertegenwoordiger Javier Solana de parlementsleden van de CIA-Commissie aangespoord om de Hoop Scheffer te ondervragen.
Bijna 2 uur lang werd Solana door de CIA-Commissie aan de tand gevoeld. Dat leverde alvast één duidelijke verklaring op. Toen men hem zei dat de Unie in oktober 2001 - enkele weken na de aanslag op de Twin Towers - de Unie een akkoord met de VS over de bijzondere uitleveringen (extraordinary renditions) had gesloten, corrigeerde Solana de vraagsteller. "Dit was geen akkoord tussen de Unie en de Vis, wel een akkoord tussen de VS en de Navo."
"Daarvoor, zo vervolgde Solana, moet u niet bij mij, maar wel bij de Hoop Scheffer zijn.".
eigenlijk kwam je voor dit he:quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
tvp
http://www.trouw.nl/hetni(...)tenlandse+ondernemerquote:Brinkhorst: Vrij baan voor buitenlandse ondernemer
van onze redactie politiek
Minister Brinkhorst wil het buitenlanders gemakkelijker maken om zich in Nederland als ondernemer te vestigen.
De bewindsman van economische zaken denkt dat dat goed is voor de economie. Hij introduceert daartoe een zogeheten puntensysteem, waarbij persoonlijke eigenschappen, het ondernemingsplan en de toegevoegde waarde voor de economie punten opleveren. Ook kijkt de overheid naar opleiding, ervaring, inkomen, marktpotentie en investeringen. Een migrant wordt straks toegelaten als hij 120 van de maximaal 300 punten scoort. Daarmee wil het kabinet belemmeringen wegnemen voor migranten om zich in Nederland te vestigen, zonder ’oneigenlijke’ kandidaten aan te trekken.
Volgens Brinkhorst kunnen zelfstandig ondernemende migranten bijdragen aan de Nederlandse innovatiekracht, de kenniseconomie en werkgelegenheid creëren. Want ,,een zelfstandige verdringt geen werkloze, maar creëert werkgelegenheid”. Tussen 2001 en mei 2005 zijn 599 aanvragen door migranten ingediend om ondernemer in Nederland te worden. Daarvan zijn er 108 ingewilligd, voornamelijk aan Amerikanen, Roemenen en Polen.
Het voorstel van Brinkhorst is gedurfd. De afgelopen weken stootte staatssecretaris Van Hoof van sociale zaken nog zijn hoofd toen hij de arbeidsmarkt wilde vrijgeven voor Oost-Europeanen. Een Kamermeerderheid van CDA en PvdA blokkeerde dat uit vrees voor arbeidsconcurrentie. Van Hoof besloot toen buitenlandse werknemers slechts sectorgewijs toe te laten na instemming van de sociale partners.
quote:Verdonk wil premier worden
Uitgegeven: 2 mei 2006 21:13
Laatst gewijzigd: 2 mei 2006 22:06
AMSTERDAM - Als de VVD bij de komende Tweede Kamerverkiezingen de grootste partij wordt, wil Rita Verdonk minister-president worden. "Met alle liefde", zei ze dinsdagavond tijdens een partijbijeenkomst in Amsterdam. Verdonk zou daarmee de eerste vrouwelijke premier van Nederland worden.
Als de VVD niet de grootste partij wordt, zal Verdonk Kamerlid worden, kondigde de kandidaat-lijsttrekker van de VVD aan. Verdonk is nu minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Als ze in mei tot lijsttrekker wordt gekozen, zal ze minister blijven. "Ik blijf tot het eind minister en ga niet tussentijds de Kamer in", zei ze.
Twee functies
Verdonk wil beide functies dan combineren. "Ik maak het me niet makkelijk. Ik doe dit erbij en de consequenties zijn voor mij", zei Verdonk. Ze heeft overigens nooit op de Kamerlijst van de VVD gestaan, haar belangrijkste tegenstrever Mark Rutte wel.
Geruchten
Aan het begin van de bijeenkomst wilde Verdonk enkele geruchten uit de wereld helpen. Als ze geen lijsttrekker wordt, zal ze nummer twee of drie op de lijst worden en samen "voor de partij gaan". Ook zal ze nooit een eigen partij beginnen, verzekerde ze haar toehoorders in het Bethaniënklooster.
Ik vind het prima. Ik moet nog een lijst (laten) overnemen met 22000 artikelen. Als ik daar een stel goedkope Polen of andere oostblokkers voor kan versieren is dat uiteraard puik.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
eigenlijk kwam je voor dit he:
[..]
http://www.trouw.nl/hetni(...)tenlandse+ondernemer
Slappe hap dat de Hoop Schetter niet voor deze commissie wil verschijnen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:09 schreef zakjapannertje het volgende:
alweer een pleidooi tot opheffing van de NAVO:
[..]
http://www.hbvl.be/nieuws(...)5-9741-7CF66128D44A}
Du_Ke is je schoonmaakster.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Drugshond is mijn buschauffeur.
Had het nu niet gezegd. Nu vind ik je zielig.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik hou niet van schoonmakenquote:
Nee hoor, ik vermaak me uitstekend met stuitende Brabanders en hun crematoriumhumor.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Had het nu niet gezegd. Nu vind ik je zielig.
krasse uitsprakenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Slappe hap dat de Hoop Schetter niet voor deze commissie wil verschijnen.
Het blijft een zak lucht, deze luchtige hondendrol. Het is een godswonder dat dit
stuk diaree zover is gekomen in het leven.
Ingelikt zoals het een waar politicus betaamt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Slappe hap dat de Hoop Schetter niet voor deze commissie wil verschijnen.
Het blijft een zak lucht, deze luchtige hondendrol. Het is een godswonder dat dit
stuk diaree zover is gekomen in het leven.
Er moet toch een soort antigif voor de hahahaha-alles-een-grapje volkje bestaan, zou je zeggen. Bedankt voor de bevestigingquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:50 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vermaak me uitstekend met stuitende Brabanders en hun crematoriumhumor.
quote:172 tt-EEN 172 di 02 mei 06:32:24
buitenland
DUITSLAND HAKT KNOPEN DOOR
In Duitsland hebben de sociaal-democra-
ten en de christen-democraten onder
leiding van kanselier Merkel een ak-
koord bereikt over een aantal gevoelige
onderwerpen.
Zo zouden de belastingen voor de rijken
stijgen met drie procent.
Voorts is er sprake van een verhoging
van de kinderbijslag. Die maatregel
moet het lage geboortecijfer in Duits-
land opkrikken. Meer details komen er
in de loop van de dag.
De onderhandelingen waren een eerste
belangrijke test voor de samenhang
binnen de grote coalitie in Duitsland.
Hij maakte een grap over deportaties en douchen toen hij ons afleverde bij de (huiveringwekkende) Stasi-gevangenis.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Er moet toch een soort antigif voor de hahahaha-alles-een-grapje volkje bestaan, zou je zeggen. Bedankt voor de bevestiging
Als ze nu gewoon oproepen dat er meer blanke Duitsers moeten komen zouden ze niet zulke vage "signalen" hoeven komen. En het is nog goedkoper ook nog.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:13 schreef zakjapannertje het volgende:
Nederlandse stranden blijven ook in de toekomst in de zomer drukbezocht, als het aan de Duitse regering ligt:
[..]
Dat dit jouw streven isquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als ze nu gewoon oproepen dat er meer blanke Duitsers moeten komen zouden ze niet zulke vage "signalen" hoeven komen. En het is nog goedkoper ook nog.
quote:Inschrijfplicht voor EU-burgers in Nederland
Uitgegeven: 1 mei 2006 18:39
Laatst gewijzigd: 1 mei 2006 19:01
DEN HAAG - Inwoners van de Europese Unie en Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland die langer dan drie maanden in Nederland willen verblijven, moeten zich vanaf 1 mei inschrijven bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Ze hoeven dan geen bewijs van rechtmatig verblijf meer aan te vragen en krijgen ook geen verblijfsvergunning meer.
quote:'Advocaten blunderen bij asielprocedures'
Uitgegeven: 2 mei 2006 08:07
Laatst gewijzigd: 2 mei 2006 11:25
AMSTERDAM - Advocaten maken jaarlijks tientallen fouten in asielprocedures. Tal van asielzoekers zijn sinds de invoering van de Vreemdelingenwet vijf jaar geleden door blunders van advocaten hun verblijfsvergunning misgelopen. Dat zegt Frits Koers van de Commissie Rechtsbijstand Asielzoekers (CRA) dinsdag in Algemeen Dagblad.
Even irrelevant,quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Als ze nu gewoon oproepen dat er meer blanke Duitsers moeten komen zouden ze niet zulke vage "signalen" hoeven komen. En het is nog goedkoper ook nog.
maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Ik moet nog een lijst (laten) overnemen met 22000 artikelen. Als ik daar een stel goedkope Polen of andere oostblokkers voor kan versieren is dat uiteraard puik.
Ik krijg een beetje het gevoel alsof je constant cynisch bent. Is dat ook wel eens niet zo?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:30 schreef Yildiz het volgende:
Twee fantástische berichten over de immer geweldige, nooit-falende, en altijd volprezen immigratieregelgeving.
[..]
[..]
Chapeau.
Sigaartje iemand?
OMG... When does the hurting stopquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Even irrelevant,
[..]
maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.
Ge-wél-dig! Niet?
Hetzelfde als dat men in India nu Chinezen inhuurt voor het werk wat het westen uitbesteedt.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Even irrelevant,
[..]
maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.
Ge-wél-dig! Niet?
Ik dacht dat ze in Polen uit Oekraïne haalden maar uit Wit Rusland kan ook prima iddquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:31 schreef Yildiz het volgende:
[s]
[..] maar ik hoorde zojuist uit betrouwbare Poolse bronnen dat men in Polen, voor het zware werk, al mensen uit Wit-Rusland aan laat rukken.
Ge-wél-dig! Niet?
Of taiwanese bedrijven die hun R&D uitbesteden aan chineze bedrijvenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat men in India nu Chinezen inhuurt voor het werk wat het westen uitbesteedt.
That's my job.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje het gevoel alsof je constant cynisch bent. Is dat ook wel eens niet zo?
I did not know that. ( copyright: the Big Lebowski)quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat men in India nu Chinezen inhuurt voor het werk wat het westen uitbesteedt.
Nee hoor, ik vind het prima.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
That's my job.
En als het je niet bevalt, moet je met mijn woordvoerder praten.
Wiens werk het is geen woord los te laten over haar cliënten.
Okey. Ik vind je wel een toffe peer, als moderator. Trouwens.quote:
Enig idee wat zwartrijden kost....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Ja, sukkels zo blijft de prijs hoogquote:Olieprijs sluipt weer richting 75 dollar per vat
De olieprijs komt weer in de buurt van het record van anderhalve week terug. Toen noteerde een vat Crude oil 75,35 dollar.
Onrust oliemarkt
Vandaag noteert de olieprijs weer boven de 74 dollar per vat. Voor het weekend was dit nog 71 dollar. De stijging is het gevolg van nieuwe onrust in Nigeria en aanhoudende spanning rondom het nucleaire beleid van Iran.
Uranium verrijken
Iran is er in geslaagd uranium te verrijken met een percentage van 4,8%. Volgens het hoofd van het Iraanse atoomenergieagentschap zal Iran niet verder gaan dan een percentage van 5%. Laag verrijkt uranium (3 tot 5%) is geschikt als brandstof voor een kerncentrale. Voor kernwapens moet uranium tot 90% worden verrijkt.
Sancties Iran
Verschillende landen willen dat Iran stopt met het verrijken van uranium, omdat zij vrezen dat Iran toch aan kernwapens werkt. De Verenigde Naties dreigen met sancties. De vrees bestaat dat Iran zijn oliekraan dan dichtdraait. Volgens de Iraanse minister van buitenlandse zaken zal het niet zo ver komen; Rusland en China zouden hem gezegd hebben hun veto te zullen gebruiken om sancties of een inval te voorkomen.
100 dollar per vat
Tegelijkertijd zei de Iraanse minister van olie dat een olieprijs van 100 dollar per vat komende winter niet ondenkbaar is. De olieverwerkende industrie kan de explosief toegenomen vraag niet aan.
Benzineverbruik VS
In Amerika is de benzineprijs ondertussen het gesprek van de dag. Daar is het vakantieseizoen aanstaande, waarin Amerikanen traditiegetrouw massaal in de auto stappen. Een liter benzine kost er nu omgerekend 63 eurocent. Toch blijven de Amerikanen even veel benzine verbruiken als voorheen. Overigens ligt de benzineprijs in Nederland ongeveer twee keer zo hoog, doordat er hier meer accijnzen worden geheven.
Het geboortecijfer in duitsland ligt op 1,5 kind per vrouw (nederland heeft 1,7 tot 1,8; 2,1 is noodzakelijk voor een stabiel blijvend bevolkingsaantal)..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:21 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij kampt DLD gewoon met ernstige vergrijzing en zullen ze hun arbeiders ergens vandaan moeten halen. Dan kan je zelf fokken (de socialistische en katholieke methode of importeren de liberale methode).
quote:"I'm A Jewish Buddhist -- A JuBu"...
The altar in Becca Topol's living room carries a statue of Buddha and a garden stone painted with the Hebrew word for peace, shalom.
In April she celebrated Passover with a "Zen Seder" feast that opened with a modified Haggada narrative comparing Israel's exodus from Egypt to Buddha's liberation from suffering.
http://www.latimes.com/ne(...)ll=la-home-headlines
En dat dus tot in de eeuwigheid....meer kinderen per vrouw komt gewoon neer op uitstel van de vergrijzing.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het geboortecijfer in duitsland ligt op 1,5 kind per vrouw (nederland heeft 1,7 tot 1,8; 2,1 is noodzakelijk voor een stabiel blijvend bevolkingsaantal)..
Vaticaanstad is de enige staat met een lager geboorteaantal dan Duitsland.
PB Construction works.quote:AMSTERDAM - De metselaar die het woord 'lul' in een Woerdense villamuur verwerkte, heeft dit er dinsdag moeten uithakken. De verwijderde bakstenen zijn vervangen door stenen in andere kleuren, zo schrijft het Algemeen Dagblad donderdag. In de muur valt nu geen letterpatroon meer te ontdekken.
De commotie om de merkwaardige bezienswaardigheid ontstond afgelopen weekend. Een buurman attendeerde de bewoner van het desbetreffende huis op het feit dat in lichtgetinte bakstenen het woord 'lul' prijkte. Volgens de directeur van het betrokken aannemersbedrijf, R. Uijtewaal, was dit "puur toeval". Een wraakactie van een van de metselaars achtte hij uitgesloten.
Een wijkbewoner die in een zelfde type huis woont, had de Uijtewaal vanuit Houston laten weten dat hij zich dood schrok toen hij in het vliegtuig naar de VS de krant las. "Hij dacht dat het een foto van zíjn huis was waar lul op de gevel stond", aldus de aannemer.
Het gesprek met de metselaar heeft niets opgeleverd. "Ik kan niet bewijzen dat hij het heeft gedaan. Maar degene die het eruit gehakt heeft, was wel heel snel klaar".
lekkerrrrr wijf!quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:35 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Britney, too hot to call.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:18 schreef Drugshond het volgende:
In a recent poll, 22% of Americans were in favor of escalating
the airstrikes against Sweden, but only if current economic sanctions
aren't working. I'm not sure which is the stronger factor, sheer
ingnorance and indifference to European geography, or an overwhelming
desire to bomb Europe until there is no geography.
![]()
nee, 2,1 kinderen per vrouw betekent dat je land een stabiele arbeidsmarkt behoud, de kinderen hun ouders kunnen blijven onderhouden .... en je geen immigratie nodig hebt (immigratie is een vorm van bevolkingsgroei met veel nadelen, sociaal-cultureel gezien)..quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:23 schreef Autodidact het volgende:
En dat dus tot in de eeuwigheid....meer kinderen per vrouw komt gewoon neer op uitstel van de vergrijzing.
Dat is gewoon de vrije markt, smerige socialist.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, sukkels zo blijft de prijs hoog![]()
. Ze vragen er gewoon om.
Je begrijpt me niet, om op groei-economie te blijven leven moet er tot in de eeuwigheid een groei zijn in bevolkingsaantal. Nou zie ik dat niet snel gebeuren, dus misschien is het beter als we gaan wennen aan een krimp-economie.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, 2,1 kinderen per vrouw betekent dat je land een stabiele arbeidsmarkt behoud, de kinderen hun ouders kunnen blijven onderhouden .... en je geen immigratie nodig hebt (immigratie is een vorm van bevolkingsgroei met veel nadelen, sociaal-cultureel gezien)..
Bij 2,1 kinderen blijft de bevolking stabiel...
getallen die ver hieronder liggen, zorgen ervoor dat de bestaande vorm van pensioenvoorziening niet meer houdbaar is, oudere mensen moeten langer doorwerken, bovendien kunnen de pensioenfondsen in de problemen komen, omdat er steeds minder geld inkomt, maar ze meer aan uitkeringen moeten uitgeven ....
Dat zorgt voor een 'krimp-economie' oftewel, een economie waarvan het BNP structureel daalt, iets dat gigantische gevolgen heeft (de na-oorlogse west-europese economieen zijn op structurele groei gebaseerd, mensen gaan ervanuit ieder jaar er een paar procent op vooruit te gaan en bouwen daarop hun toekomstplannen)..
Ik zat overigens nog te hoog wat betreft geboortecijfer van duitsland, dat is niet 1,5, maar 1,38 kinderen per vrouw ...
Bij Academici is dat zelfs 0,9 kinderen per vrouw, en bij vrouwen zonder schooldiploma 1,8... ook bij allochtonen en lagere sociale klassen loopt het geboortecijfer eerder naar de 2,0
http://de.wikipedia.org/w(...)ate_ausdifferenziert
Opvallend is ook dat de bevolkingsaanwas in oost-duitsland het allerlaagst is, daar komen jaarlijks per 1000 inwoners minder dan 6 kinderen ter wereld
http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Gebrate_BRD_1996.png
quote:Sorry that I misremembered the exact phrase Ahmadinejad had used. He made an analogy to Khomeini's determination and success in getting rid of the Shah's government, which Khomeini had said "must go" (az bain bayad berad). Then Ahmadinejad defined Zionism not as an Arabi-Israeli national struggle but as a Western plot to divide the world of Islam with Israel as the pivot of this plan.
The phrase he then used as I read it is "The Imam said that this regime occupying Jerusalem (een rezhim-e ishghalgar-e qods) must [vanish from] from the page of time (bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad)."
Ahmadinejad was not making a threat, he was quoting a saying of Khomeini and urging that pro-Palestinian activists in Iran not give up hope-- that the occupation of Jerusalem was no more a continued inevitability than had been the hegemony of the Shah's government.
Whatever this quotation from a decades-old speech of Khomeini may have meant, Ahmadinejad did not say that "Israel must be wiped off the map" with the implication that phrase has of Nazi-style extermination of a people. He said that the occupation regime over Jerusalem must be erased from the page of time.
Again, Ariel Sharon erased the occupation regime over Gaza from the page of time.
Misschien denk je dat de bevolking groeit als je een geboortecijfer van 1,8 hebt ...?quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet, om op groei-economie te blijven leven moet er tot in de eeuwigheid een groei zijn in bevolkinsaantal. Nou zie ik dat niet snel gebeuren, dus misschien is het beter als we gaan wennen aan een krimp-economie.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Misschien denk je dat de bevolking groeit als je een geboortecijfer van 1,8 hebt ...?
Dat is niet zo, pas bij 2,1 geboortes per vrouw stijgt de bevolking en daar zitten we zwaar onder ... het pogen de geboorteaantallen naar die 2,1 omhoog te schoreven is keihard nodig om gewoon de bestaande welvaart te behouden, niet eens om 'groei' te creeeren....
Die 'krimp-economie' is geen leuke keuze... het betekent domweg dat je continue moet inleveren, en nee, daar is helemaal geen enkel draagkracht voor ..... bij de minste geringe bezuinigingen, zelfs als die gewoon bedoeld zijn om een kort termijn laagconjunctuur weer op gang te brengen, stemt de meerderheid van de bevolking direkt al massaal op idiote kortzichtige populisten als Marijnissen, die doen alsof de bomen nog steeds in de hemel groeien ....
Een demografisch beleid gericht op een tragere bevolkingsafname in west-europa is domweg noodzakelijk, ook om te voorkomen dat we over 10 jaar een land hebben met 5% Poolse bevolking en een Poolse tweede generatie die op scooters rondkart en oude autochtoonse dames hun handtasjes weggrist..
Die klote Polen zijn ook allemaal zwaar fundamentalistisch Rooms-Katholiek, en zoals je weet is dat een gevaarlijke fundamentalistische godsdienst, met wereldheers-ambitie, speciaal gericht op de herovering van Nederland, dat ze verloren in 1568 ...
volgens mij heeft de huidige bevolkinsgroei weinig te maken met stemmen op Balkje ... enkel kun je zeggen dat als 40 jaar terug de christelijke vrouwen iets meer kinderen gekregen hadden er vast een aansprekendere christelijke leider geboren zou moeten zijn ...quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:01 schreef Tafkahs het volgende:
Hoe laag is de bevolkingsgroei om de meerderheid op idioten als Balkenende te laten stemmen eigenlijk(1,8?)
Oh.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
aanvraag loopt..... stond in een ander topic [Centraal] Klein/grappig/vaag nieuws.
Zolang de Katholieke mensen minder fokken zal het CDA wel minder interessant worden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:14 schreef George-Butters het volgende:
De Hoop Schetter, diaree eerste klas.
Foto! Foto!quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, net weer terug van de kapper.
Juan Cole is een eerste klas dhimmi.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:52 schreef Monidique het volgende:
Johan_de_With vroeg een tijdje geleden of Ahmedinajad daadwerkelijk had gedreigd met het vernietigen van Israël. Volgens Juan Cole, een historicus die Perzisch spreekt, niet.
[..]
Coupe Kusters?quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
dat er meer blanke Duitsers moeten komen
quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
"Juan Cole is een eerste klas dhimmi."
Over 10 of 15 jaar wordt het CDA natuurlijk overgenomen door Radikale Katholieke Poolse allochtonen: Janus-Piotr Wałckęnenda, Kasimir Eulinscki, Stanisław Verhaguczelscki ...quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:23 schreef Autodidact het volgende:
Zolang de Katholieke mensen minder fokken zal het CDA wel minder interessant worden.
CDA in de positie die D66 nu heeft zeg maar, maar dan zonder perspectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |