Peter | maandag 1 mei 2006 @ 22:27 |
Hier alweer deel 21 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Wie heeft er mooie treinpics? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is niet veel intresse in, iig niet bij mij en ik heb er weinig vraag naar gezien, dus daar ga ik niet op in. Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs ga ik ook niet op in, maar wil je er wat van weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Het is mij te veel werk om dit op voorhand allemaal te gaan zitten typen. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion en Syntus, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans, Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en per 11 december 2005 Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich. Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Vanaf december 2006 zullen alle treinen ten noorden van Zwolle als stoptrein gaan rijden. Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal. En vanaf 2005 ook nog op het traject Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg. De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Arriva Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Vroeger NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden). Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Noordned. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS. ![]() De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden. Syntus Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's. Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen. Connexxion Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Interieur en exterieur. NS Reizigers diesel Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter. Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. NS-Regio heeft de aanbesteding gewonnen voor Apeldoorn-Zutphen. Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld. electrisch En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn. De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden. Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes. Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur. Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm. Het ICK van buiten. Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg. Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven. De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort. DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren. Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen. De Panda 2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3. ...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas. Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, SM90, plan V, plan T en SGM. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Foto's: Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren. De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Mendini-interieur, balkon en 1e klas. Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook. Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en met de Spelen van nu in Turijn (waar NS sponsor van is), rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Er is ook een Olymische Thalys, maar die staat nog op reserve tot 25 februari.Aanvulling, deze thalys heeft de sporters op 26 februari terug naar Zwolle gebracht en is nu waarschijnelijk z'n bestickering al weer kwijt. Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. Nu het reizigersvervoer wat terugloopt, komt NSR om in de IRM-stellen en ze weten van gekheid niet wat ze er mee moeten doen, dus ze komen de komende tijd op de gekste plaatsen in dienst, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. En natuurlijk weer de foto's... 1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte. verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant. Een wat minder bekend treinstel was de SM90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat ze weer alle negen in Zwolle aan de kant staan, al mogen ze tegenwoordig weer als los treinstel rijden, waar vroeger altijd met twee stellen moest worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal worden gereden in verband met uitstekende stukken trein. Tegenwoordig is de indeling (in beide klassen, net als DM’90) 2+2, en is de inzet beperkt tot Zwolle-Emmen. Als ze werken is het echter één van de fijnste treinen van het land. Helaas worden de rumoeren omtrent het verdwijnen (op reserve, verkoop....) de laatste tijd steeds sterker, dus wil je nog zo’n technisch geavanceerd stel meemaken: grijp je kans! Per december 2005 staan deze high-tech stellen terzijde in Onnen ![]() Wederom fotootjes. 1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift. En van de buitenkant ziet het ding er zo uit. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen zou moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen.. De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. De selectieprocedure voor vervangers is al een tijd bezig, en verwacht wordt dat dit jaar toch eindelijk eens besloten wordt waarmee mat'64 vervangen gaat worden. Het zit er dik in dat het deze keer geen speciaal Nederlands product wordt, maar een kant-en-klaar trein. Een T en een V. Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over. Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm. De Citypendels zijn eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. Sinds vorig jaar zijn de eerste Sprinters weer terug uit Denemarken, en daarmee voerde NS Commercie het product 'Sprinter' in, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen. SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter) SGMm van binnen en buiten. NS Internationaal NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS). De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Overig internationaal Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen. Op Roosendaal-Antwerpen: Maastricht-Luik: De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik (foto: treinfoto.be) Venlo-Hamm: Overig binnenland Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op castellum te laten stoppen. Nu rijden er twee trams van de HTM, evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt) A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Duvel | maandag 1 mei 2006 @ 22:29 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2006 @ 22:31 |
Ik had nog een mooie pic voor het ICK interieur ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 mei 2006 @ 22:34 |
![]() | |
MREn | maandag 1 mei 2006 @ 22:38 |
quote:Met je eigen draagbare koelbox? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2006 @ 22:39 |
quote:Da's mijn fototas ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 mei 2006 @ 22:43 |
oh! ik weet niet als het in ALLE DH-2 / 1 stellen is, maar aan de kant van de schakelkast zit bij de deur een stopcontact? is die ook ergens goed voor? | |
MREn | maandag 1 mei 2006 @ 22:43 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 mei 2006 @ 23:04 |
geen ICK Mren ![]() | |
MREn | maandag 1 mei 2006 @ 23:10 |
quote:Dat was er toen nog helemaal niet ![]() | |
Brembo | maandag 1 mei 2006 @ 23:29 |
Kwam laatst een vage trein tegen, had hem gelukig gefotografeerd met me mobiel. Maar dat ding had iets van 3 werktreinen op sleep, en leek niet van Vollker en Wessel of RailInfra... Maar goed, pluim voor de NS om een extra trein tussen Arnhem en Zutphen tijdens Konninginnedag om 01:45 s'nachts ![]() ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:02 |
van 2 uur tot 9 uur in de trein gezeten vandaag hehe heb wel leuke fotos gemaakt morgen ff posten, veel treinen ingezeten rotterdam zuthpen schiphol den haag rotterdam | |
verzameldirk | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:06 |
Weet iemand hoe het met die stichting gaat die een wadloper wou redden voor het nageslacht ![]() | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 00:39 |
quote:Kansloos ten onder. Maar ze hebben nu het nog ambitieuzere plan opgevat om de lijn Leewarden- Stiens te heropenen. Dat die lijn over het terein van de vliegbasis Leeuwarden loopt, wordt maar even vergeten. URL ergens achterin het vorige topic. | |
verzameldirk | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:05 |
quote:Ja Ja dus de zelfde grapjassen, ik heb hun site gezien, allemaal luchtfietserij, met een lint daar rijden zonder goede rails en inderdaad over de vliegbasis. Laat ze maar dromen. Er rijd nog eerder een stoomtrein naar Stavoren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
verzameldirk | dinsdag 2 mei 2006 @ 01:17 |
heb net even op de site gekeken van die luchtfietsers maar er staat nu alleen de tekst : Dit domein is te koop | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 02:34 |
quote:Dat levert meer op dan daar met een Lint heen-en-weer te gaan kachelen ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 mei 2006 @ 08:05 |
quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 2 mei 2006 @ 10:16 |
Komend weekend inderdaad stoomtreintjes tussen Sneek en Stavoren... Wie komt allemaal? Reizen jullie mee, of gaan jullie ergens staan. Waar? MIsschien een meeting ![]() | |
456 | dinsdag 2 mei 2006 @ 10:27 |
quote: ![]() Overigens; ten tijde van de schoonmaak in den bosch van de autoslaaptreinen (ik spreek nu van lang lang geleden kleinkinderen... tot 1996) hadden we idd in de trein stopcontacten voor de stofzuigers... Maar daar lag dan ook tapijt in... (bcm/bcvm(h)) | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 2 mei 2006 @ 12:09 |
quote:Zo lijkt het zowaar nog wat ![]() | |
jorienvdherik | dinsdag 2 mei 2006 @ 12:14 |
Ik heb ook nog foto's gemaakt gister excuus voor slechte kwaliteit Rotterdam Lombardijen - Breda - Dubbeldekker Breda - Zutphen - IRM Zutphen - Apeldoorn - Buffel ? Apeldoorn - Schiphol - Koploper Schiphol - Den Haag Holland Spoor - IRM Den Haag Moerwijk - Rotterdam Lombardijen - Hondekop Was van 2 uur tot 9 uur met de trein onderweg ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 mei 2006 @ 12:28 |
Was het zo mistig gisteren of moet je even een doekje over je lens halen? ![]() De laatste is inderdaad Leiden. quote: ![]() Ik bedoel dus dat dit niet kan, omdat er al tien jaar geen Hondekoppen meer rijden. Zie voor meer info het vorige topic. | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 mei 2006 @ 15:28 |
quote:oh stofzuigen ze die treinen dan nog? ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 2 mei 2006 @ 16:07 |
quote:Geen idee, 't mag ook voor de Kärcher zijn! Ze stofzuigen de hal van Rotterdam Centraal wel trouwens. Daar zit ook ergens in een hoekje een simpel stopcontact. Wel lollig om te zien! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 mei 2006 @ 16:43 |
quote:hmm volgende keer mn multimeter es mee :p kijken als dr ook "SAP" op staat zonder Depot voeding ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 2 mei 2006 @ 20:48 |
Gister dus naar Den Haag gegaan, vandaag weer terug. En uiteraard ook wat foto's gemaakt, niet zo veel, mn reis had dit keer een ander doel. Merk en type: 1200-serie Eigenaar: ACTS Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden CS Datum: 1 mei 2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: treinnummer 1251 Merk en type: onbekend Eigenaar: ACTS Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden CS Datum: 1 mei 2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: treinnummer 6703 Merk en type: Sprinter / SGMm Eigenaar: NS Land van herkomst: Nederland Locatie: Den Haag CS Datum: 2 mei 2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: treinnummer 2984 Zaterdag met de lentetour naar Utrecht ![]() | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 20:56 |
Zie ook http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/fotogalerij/DE6700.html ![]() Herkomst is trouwens eerder België dan Nederland, daar hebben ze als 6300's decennia rondgereden, en nu pas een paar jaartjes voor ACTS. | |
Alexxxxx | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:19 |
quote:Met herkomst bedoel ik het land waar de eigenaar is gevestigd, of als het een voertuig met kenteken betreft het land waar het vehikel op kenteken staat. En voor zover ik weet is ACTS een Nederlands bedrijf. En als ze internationaal zijn rijd deze trein voor de Nederlandse vestiging ![]() | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:33 |
quote:Ik ken ze vooral van vroeger, toen de BBA nog in de reguliere busdienst vanuit Eindhoven op Lommel (lijn Neerpelt-Antwerpen) reed. Voor de terugrit was het altijd wachten op aankomst van de trein uit Antwerpen, die werden toentertijd met de 6300's gereden (stuurstand net 4 rode rijtuigen). Indrukwekkend gebrom, was van aardige afstand te voelen. | |
Brembo | dinsdag 2 mei 2006 @ 21:51 |
quote:Hahahahahaahah ![]() ![]() Zat vandaag in een VIRM (VI) met een goede airco... Hij deed het goed, alleen zat behoorlijk te trillen was in het gangpad bij de zesde bak. Maar je hoorde het gewoon in de "coupes". Maar goed, voor de rest zal eff foto post van een vreemde loc voor mij of hij lijkt op die van ACTS. | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 22:04 |
quote:De sticker zit op een diesel ![]() | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 2 mei 2006 @ 22:08 |
quote:Er staat een koploper daar, en je fotografeert hem niet? Wat doe je! ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 2 mei 2006 @ 22:17 |
quote:Ik heb in het verleden al genoeg koplopers gefotografeerd, me dunkt. | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 2 mei 2006 @ 22:19 |
quote:Nooit genoeg! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 2 mei 2006 @ 23:27 |
quote:ludiek omstikkeren naar NS doodloper :p | |
Willy84 | dinsdag 2 mei 2006 @ 23:39 |
23:10 uur Dordrecht<->Roosendaal Door een aangevaren spoorbrug rijden er tussen Lage Zwaluwe en Oudenbosch geen treinen maar bussen. Vertraging: 30-60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Dordrecht en Roosendaal kunnen omreizen via Breda. Prognose: * De rest van de dag. * De verwachting is dat de treinen morgenvroeg kunnen rijden. | |
MREn | dinsdag 2 mei 2006 @ 23:46 |
quote:Dat is toch niets aparts? Er zit veel impact in een aanvaring (enorme massa), en dan wil je je brug wel even controleren op (te) grote verplaatsingen en/of breuken. Int. treinen worden omgeleid via Breda, dus geen overstappen, wel kopmaken. | |
Alexxxxx | dinsdag 2 mei 2006 @ 23:49 |
Whehe, ja als er om deze tijd een spoorbrug kaduuk gaat kun je verwachten dat er de rest van de dag nog vertragingen zijn ![]() | |
Brembo | woensdag 3 mei 2006 @ 00:18 |
quote: Maar die dingen krijgen toch geen ERMTS beveiliging, dus komen er toch niet op ![]() Hier BTW me vage loc, ![]() | |
MREn | woensdag 3 mei 2006 @ 00:25 |
Dat is een V100 van Spitzke Spoorbouw, ze hebber er een stuk of drie geloof ik. | |
Willy84 | woensdag 3 mei 2006 @ 01:20 |
Ik vond het nogal opmerkelijk ![]() | |
MREn | woensdag 3 mei 2006 @ 02:57 |
quote:Ze kunnen er prima op voor extra tractie, als er maar een andere loc bij zit voor de beveiliging. De ACTS's 6700'en hebben nu ook al geen ATB, dus daarvoor maakt het niets uit. | |
MREn | woensdag 3 mei 2006 @ 02:59 |
quote:Ach, net als autbestuurders: niet iedereen is even ervaren en je hebt soms last van ander verkeer, stromingen of gewoon moeheid. | |
Tfz | woensdag 3 mei 2006 @ 12:22 |
quote:Zie bv. www.acts-nl.com en dan ergens zoeken naar een publicatie over de Betuweroute. Die stickers zitten op zowel ACTS-, rail4chem- als ERS Railways-loccen. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 mei 2006 @ 12:35 |
quote:Betuwe route is ook voor goederen, en die bedrijven doen voornamelijk goederen per spoor ![]() zal wel tevens een publicatie stunt zijn om de duistere mist om de betuwe route wat te doen opdoeken :p | |
blup | woensdag 3 mei 2006 @ 12:43 |
alexxx op je site bij station fotos heb je eigenaar NS? staan ![]() Stations zijn eigendom van NS Vastgoed Beheer geloof ik. | |
Ou-Tannu | woensdag 3 mei 2006 @ 13:08 |
quote:NS Realstate zal t dan wel zijn. op zn engels ![]() doet KPN ook ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 13:10 |
quote: ![]() Zeg, heb jij toevallig ook een filmpje van het koppelen van de doorloopdeuren (wat tegenwoordig niet meer gebeurt dus)? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 3 mei 2006 @ 13:12 |
Mja, daarom heb ik dat er dus staan. Ik weet wel wie de eigenaar is, maar niet hoe ze zich noemen. | |
Alexxxxx | woensdag 3 mei 2006 @ 13:12 |
quote:Nee, ik film niet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 13:14 |
oh jammer ![]() | |
Tfz | woensdag 3 mei 2006 @ 17:35 |
quote:Wat een redenering weer ![]() Klik 1 Klik 2 | |
Fred | woensdag 3 mei 2006 @ 17:35 |
quote: quote:NS Stations is de eigenaar: http://www.nsstations.nl/ | |
Ou-Tannu | woensdag 3 mei 2006 @ 17:57 |
wel een leuke kaart die ze op hebben daar! www.xepo.nl/kaart.pdf | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 21:56 |
quote:Mega station ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 21:56 |
hee maar nog ff over de OP he? er staat dat er tussen Houten en Castellum TWEE trams rijden bla bla. Ben ik toch zeer benieuwd waar die andere staat ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 3 mei 2006 @ 21:58 |
quote:Ik gok in het tramtopic ![]() [centraal] tram topic | |
Fred | woensdag 3 mei 2006 @ 22:01 |
quote:In Leidschedam... Staat daar een beetje reserve te staan. Ik ga ff opzoeken wat ze er mee doen, want ik dacht dat ze hem niet meer gebruiken edit: Heb het ff opgezocht: De NS huurde voor de lijn 2 trams van Den Haag (die weer oorspronkelijk uit Hannover komen, maar das een ander verhaal). Te weten No.: 6016 en 6021. De trams zijn door NS geel geschilderd met leuke gekleurde deuren. Tram 6016 rijdt al jaren heen en weer. 6021 staat sinds 11-03 stil in Leidschendam en is in april 2005 terug naar Hannover gegaan. De downchopper (om de 1500V te verlagen naar 750V) is naar de RET gegaan en is verwerkt in een metro, zodat er testritten over de Hofplein gehouden kunnen worden voor randstadrail. Eigenlijk moest de tram begin dit jaar al vervangen zijn door SGM-II (Spitspendel) (want die zijn straks toch niet meer nodig voor de Hofpleinlijn). Helaas hebben ze bij de aanleg van het stukje spoor nog geen ATB aangelegd. Dus mag een trein niet harder dan 40km/h. Hierdoor kan de gewenste rijtijd niet gehaald worden. De tram blijft dus tot 2010, als (eindelijk) het vierde spoor wordt aangelegd. bron: Spoorwegen 2006 / Trams 2006 | Uitgeverij de Alk [ Bericht 48% gewijzigd door Fred op 03-05-2006 22:11:38 ] | |
Peter | woensdag 3 mei 2006 @ 22:04 |
quote:ik las ergens dat er 1 voor reserveonderdelen was gekocht... | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 22:13 |
oh okee. En het is dus WEL een afgedankt Hannovers ding wat daarna nog even door de HTM afgereden is, en nu goed genoeg voor de NS ![]() gaan er na 2007 wel *niet meer nodige* SGM2 stellen rijden naar Castellum? | |
Duvel | woensdag 3 mei 2006 @ 22:21 |
quote:Zie boven, pas in 2010. Dan zou de spoorverdubbeling tussen Utrecht en Houten Castellum klaar moeten zijn... | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 22:24 |
quote:dus dat uit elkaar knetterende zootje schroot, waar ook geen reserveonderdelen meer voor zijn, moet nog 4 jaar op en neer knotsen en botsen? ![]() | |
Fred | woensdag 3 mei 2006 @ 22:25 |
quote:De trams hebben bij de HTM ook weinig gereden... | |
Fred | woensdag 3 mei 2006 @ 22:26 |
quote:Jep... of er moet iemand ophet idee komen om toch maar even een atb-systeem neer te leggen... | |
Dr_Flash | woensdag 3 mei 2006 @ 22:36 |
anyway, de OP mag dus aangepast worden: er rijdt maar EEN trammetje naar Castellum ![]() en mag meteen mijn plaatje van het ICK interieur er bij in dan? ![]() | |
Peter | woensdag 3 mei 2006 @ 22:40 |
A'dam centraal, vanmiddag met kleur: verschil in neuzen: 1 loc vóór de trein: en 1 midden-in ![]() ![]() het was iig wel lekker weer in scheveningen ![]() btw op de route adamCS - scheveningen(via haarlem) kom je wel vage dingen tegen zeg... bij nedtrain haarlem hele rare combinaties van gekoppelde stellen en losstaande rijtuigen.. en ook nog een blauwe engel ( geel met zilverkleurige ramen) richting scheveningen.. net voor die kruising van sporen.. | |
Fred | woensdag 3 mei 2006 @ 22:59 |
quote:Dat zijn 2 DD-AR4tjes aan elkaar gekoppeld en dan kan het inderdaad voorkomen dat er een lokomotief voor en eentje in het midden zit. | |
MREn | woensdag 3 mei 2006 @ 23:38 |
quote:Veel stoerder als twee stammetjes met de loccen tegen elkaar zitten en je de hele stam mooi in beeld krijgt ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 00:31 |
quote:Da's wel lastig... Ik weet nog dat toen de DD-ARs net in dienst kwamen, ik dat echt een stoer gezicht vond! Heb ook nog foto's gemaakt toen die dingen voor het eerst in Noord Holland werden ingezet. | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 08:40 |
quote:Dat geeft leuke mogelijkheden met een fisheye-objectief, gok ik zo ![]() | |
Brembo | donderdag 4 mei 2006 @ 14:03 |
quote:Toen de Loc's nog tussen Zwolle en Roosendaal reden, zag je soms ook vreemde combinaties. 2 Loc's achter elkaar en zooi ICK en stuurstand voor op. Ik denk dat het makkelijker en goedkoper is om de trein gewoon lekker laten mee te rijden in plaats van het loskoppelen. | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2006 @ 15:56 |
NS sluit toiletten in strijd tegen wildpoepers LEEUWARDEN - Poep en plas op het spoor in het station van Leeuwarden heeft er in de afgelopen maand vier keer voor gezorgd dat treinen door een stootblok gleden. De NS hebben inmiddels besloten dat conducteurs de toiletten moeten afsluiten als de trein langer dan een paar minuten stilstaat in Leeuwarden. Dat heeft een woordvoerder van NS woensdag laten weten in een reactie op een klacht van de conducteursvakbond VVMC. Deze bond stelde dat het station niet goed wordt schoongemaakt en deed hierover haar beklag bij spoorbeheerder ProRail. De viezigheid is inmiddels opgeruimd. "Vannacht zijn de sporen in Leeuwarden schoongemaakt", benadrukte de NS-woordvoerder. Gewond Afgelopen vrijdag ging het volgens de VVMC voor het laatst mis in Leeuwarden door uitwerpselen op het spoor. De trein liep tijdens de glijpartij een beschadigde koppeling op. Bij de incidenten ligt de snelheid van de treinen erg laag en het is volgens VVMC-bestuurder Eilert daaraan te danken dat er geen machinisten of reizigers gewond zijn geraakt. Het is niet de eerste keer dat een treinstation wordt getroffen door wildpoepers en -plassers. Eerder trof het spoorbedrijf al maatregelen tegen het fenomeen in Groningen. "Onze toiletten zijn al voorzien van stickers, waarin we klanten oproepen om er alleen gebruik van te maken als de trein rijdt", aldus de zegsman van NS. .. .. .. .. .. Alsof dat werkt. InterCIty's staan gemiddeld zo'n 20 minuten stil. Moeten ze dus eerst alle wc's dicht doen. Om 10 minuten later ze weer open te doen... En dat gaan ze natuurlijk een keer vergeten. Zodat als de trein net rijdt, iemand naar de wc moet. Dat niet kan. En de conducteur zit dan natuurlijk op het andere treinstel, zodat iemand tot na Heerenveen moet wachten.... ![]() | |
456 | donderdag 4 mei 2006 @ 16:09 |
Kwestie van tijd dat er een opvangbak onder aan de trein gaat komen voor dit soort dingen. In sommige landen gaat het binnenkort verplicht worden als ik me niet vergis. | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 16:19 |
quote:Volgens mij is 't in sommige landen al verplicht. Ik dacht dat er een ook paar ICRm rijtuigen voorzien waren van een soort bioreactor zodat de stront niet op het spoor terecht kwam, maar wat er verder van die proef terecht is gekomen weet ik ook niet. | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 16:42 |
quote:daarom mogen de nederlandse treinen ook niet naar t buitenland, omdat we geen tanks hebben ![]() tenminste staat mij iets van bij | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2006 @ 16:50 |
Wou al zeggen, de treinen naar Berlijn hebben zo'n wegzuig-systeem op de wc. En volgens mij wordt die zooi ook niet naar buiten gegooit maar opgeslagen. | |
MREn | donderdag 4 mei 2006 @ 16:53 |
quote:Geldt vooral voor Duitsland. BNL flikkert nog gewoon alle stront tussen de rails. | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2006 @ 17:07 |
We lopen gewoon weer ns achter | |
456 | donderdag 4 mei 2006 @ 17:28 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 17:46 |
quote:ICK stammen toch ook? alleen als dat opgeslagen word? | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 17:51 |
quote:ICK pleurt het ook op de rails volgens mij. Oude Duitse bakken. Aan de andere kant de urine wordt opgeslagen in de tegeltjes van de vloer aan de geur te ruiken... | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 17:54 |
quote:daar zit geen groot open gat in? maar wordt t netjes afgezogen dacht ik? als t dan nog op de rail pleurt sja, ![]() mischien een idee voor de ICM3/4tjes om een tank er in te gooien ![]() komt toch ruimte vrij door het weghalen van de doorloopkop ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 18:12 |
quote:In plaats van de doorloopkop een giertank, waarom ook niet! ![]() Ik zou zeggen, bel NedTrain en stel het voor! | |
Brembo | donderdag 4 mei 2006 @ 18:39 |
quote:Nee met een Plan T maak je goeienaam in Duitsland ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 18:47 |
quote:Gaat wel tien keer zo hard als normaal. Alleen maar heel eventjes. | |
Zug-Chef | donderdag 4 mei 2006 @ 19:17 |
quote:Net iets nieuwer ![]() Deze juweeltjes: ![]() ![]() Kon ff niet zo snel een foto van de wc vinden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 19:47 |
quote: quote:Het niet hebben van tanks in combinatie met Duitsland is al eens eerder behoorlijk misgegaan ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 19:47 |
quote:Plan T:HS 8) edit uit de op quote:wordt daar met de drie smaken ook de SGMm? bedoelt? hoewel dat gewoon SGM's zijn..? dan zouden t toch 2 smaken zijn? ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Ou-Tannu op 04-05-2006 20:09:18 ] | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 20:14 |
ja goed punt Ou-T ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 20:16 |
quote:viel me nu eens op ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 20:18 |
wie beheert die OP eigenlijk? ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 20:18 |
Eigenlijk heb je vijf soorten SGM: SGM-proto, SGM2, SGM3 uit SGM2, SGM3 vers uit fabriek, SGMm. Mooi hè! ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 20:20 |
quote:ook goed, maar dan moet t wel Correct in de OP :-) | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 20:26 |
quote:[SPOOR] Updates voor de centrale OP | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 20:28 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 4 mei 2006 @ 20:47 |
quote:MREn | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 20:49 |
quote:ja goddomme, ik zit net te betogen dat het veel handiger is om dat ding in de wiki te knallen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 20:50 |
quote:mja, k zou zeggen ga je gang? ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 4 mei 2006 @ 20:50 |
quote:Waarom heb je dat nog niet gedaan dan? | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 20:52 |
ik was bezig, maar hij staat idd al wel in de wiki ![]() ik pas ff wat dingen aan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 21:00 |
zo, aangepast, EEN tram, en het ICK interieur. onderaan de OP staat de link naar het wikitopic, daar kunnen Ou-Tannu, Duvel en MREn hun definitieve oordeel over de sprintertjes vellen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 mei 2006 @ 21:06 |
quote:nja, tis gewoon dat er foutive info staat eigenlijks :p | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 21:08 |
quote:verbeter dan ![]() | |
MREn | donderdag 4 mei 2006 @ 22:13 |
quote:Inwendig zijn er geen enorme verschillen. Een verlengde SGM-III is het zelfde als een SGM-III af-fabriek. Dan zou je het verschil bij IRM ook moeten maken. VIRM III->IV, VIRM IV->VI, IRM-VI en -IV nieuw. Of de verschillende deelseries plan V1 t/m V13? Of ICM-0 t/m ICM-4? Lijkt mij persoonlijk wat te specifiek (en weinig relevant?) voor de OP. | |
MREn | donderdag 4 mei 2006 @ 22:15 |
quote:er is niets fout aan hoor, incompleet misschien, maar niet fout. dat een van de Houtense trams weg is, is wel een fout, dat sgm-geneuzel niet. | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 22:22 |
quote:Van mij hoeft dat soort waanzin er ook niet in hoor! ![]() Ik gaf het alleen maar aan ter illustratie. Er zit soms meer verschil in de deelseries dan je zou denken. Het is een van de redenen dat de revisie van ICR zo lang duurt (had een jaar of wat geleden al klaar moeten zijn). | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 23:18 |
quote:Die tramfout heb ik rechtgezet, van de sprinters heb ik niet echt kaas gegeten, regelenjullie dat ff ![]() | |
Brembo | donderdag 4 mei 2006 @ 23:20 |
quote:Dan moet in de OP ook komen, welke treinstellen een vastgeschroefde asbak hebben en welke niet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 23:21 |
quote:nee, da's idd over de top ![]() | |
Duvel | donderdag 4 mei 2006 @ 23:34 |
quote:Wel joh. Ik heb ooit nog een lijst proberen bij te houden van subtiele verschillen in het DD-AR materieel: blauw of grijs linoleum op de vloer, en of er kruiskopschroeven of die andere (platkop?) waren gebruikt bij de raamkozijnen. Ziek, dat wel, maar je moet wat als je iedere ochtend het zelfde stuk ziet. En in een DD-AR pitten kan ik niet. | |
Dr_Flash | donderdag 4 mei 2006 @ 23:46 |
DD-AR had nooit in de vaart mogen komen ![]() | |
Duvel | vrijdag 5 mei 2006 @ 00:28 |
quote:Ze willen ze gaan verbouwen. Enkele suggesties: Uiterlijk omgeschilderd: ![]() Interieur vernieuwd: ![]() Nieuwe kop erop: ![]() | |
Steve-O | vrijdag 5 mei 2006 @ 00:41 |
quote:Wat een zeikerds ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 00:57 |
quote:mischien ook elk stammetje zn EIGEN moterwagen geven? ipv een 1700/1800 series eloc? ![]() ![]() | |
Steve-O | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:00 |
quote:Dat zijn die geel zwarte tanken die der achter/voor hangen toch ? Spuuglelijke dingen ja ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:14 |
Frans design he? ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:16 |
quote:Des te meer reden om die stammen echte moterwagens te geven ;P | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:23 |
quote:Ik ben in zo'n motorwagen verliefd geworden op mn huidige vrouw, en zij op mij. Ik ben dus voor ![]() | |
Fred | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:34 |
Dan zit NSR straks helemaal met een megavoorraad 1700 locs... | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:36 |
quote:daar kan je ook bergen andere dingen mee doen ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:37 |
quote:i knew IT! | |
Fred | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:42 |
quote:Op de watergraafsmeer neerzetten naast die grote berg ICK die als reserve staat ![]() NSR kan er alleen maar personenrijtuigen mee trekken en daarvoor hebben ze er al genoeg. Verkopen aan Railion heeft ook geen zin, want die hebben er ook te veel... Verkopen aan het buitenland... beetje moeilijk met een zeldzaam =1500 (+20% 10%) Voltage. | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:47 |
quote:nou 1700/1800 elocs voor een staartje ICK hangen en trap de 400 series van de Plan V maar weg ![]() | |
MREn | vrijdag 5 mei 2006 @ 01:49 |
quote:Dat gaat mooi allemaal in dienst met DRGL2007, loccen overschot is dan ook voorbij, oa door formatie van korte (3600-serie)stammen ICR en van trek-trekstammen ICK. | |
Peter | vrijdag 5 mei 2006 @ 02:05 |
quote:trek-trek stammen? hebben ze geen stuurstanden over / kunnen die niet relatief snel geproduceerd worden? | |
MREn | vrijdag 5 mei 2006 @ 02:53 |
quote:Niet voor ICK ![]() | |
456 | vrijdag 5 mei 2006 @ 09:54 |
Welke 3600 serie komen ze? Ik neem aan die 'sneltrein' die van Breda naar Arnhem gaat? Overigens, waarom zouden ze de DDAR van een nieuwe neus gaan voorzien? Ziet er allemaal wel beter uit overigens. Grappig dat er al wel plaatjes zijn voor een evt verbouwing van DDAR (hou oud zijn die dingen nu eenmaal) en dat ik ze nog niet van ICM heb gezien... | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 10:12 |
Zou het jammer vinden als de 1700/1800 elocs weggaan. Ik heb het niet zo op EMU's | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:32 |
quote:Bovenste gaat enigsinds nog wel, maar liever gewoon het huidige uiterlijk. Innerlijk ![]() ![]() | |
Fluffy_Augurk | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:34 |
quote:Als ze er zouden zijn, zou ik niet eens durven kijken ![]() Niets mis met de huidige ICMs. | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:47 |
quote:ja maar ze passen dan niet echt meer bij stammetjes, ![]() of ze moeten de locs ook omschilderen? en SCHOON houden? | |
Tfz | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:47 |
quote:Die gaan voorlopig ook niet weg; hier worden alleen weer wat absurde, niet-doordachte denkbeelden geuit. | |
blup | vrijdag 5 mei 2006 @ 11:53 |
Die locs mogen ook wel eens door de wasserette ja.. | |
Duvel | vrijdag 5 mei 2006 @ 12:34 |
quote:Die plaatjes zijn niet ondoordacht hoor, die komen van NS zelf. Zoals je weet zijn ze al een tijdje aan het onderzoeken wat ze met het DD-AR park gaan doen. De huidige 30 à 31 DD-AR 1700'en vervangen door motorwagens lijkt me gezien het locpark inderdaad onzinnig, temeer het DD-AR rijtuigpark inmiddels 13 jaar oud is, dus nu nog gloednieuwe motorwagens kopen matcht volgens mij beroerd. [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 05-05-2006 13:22:19 ] | |
Tfz | vrijdag 5 mei 2006 @ 12:35 |
quote:Ik doel dan ook niet op jouw reactie. | |
Duvel | vrijdag 5 mei 2006 @ 13:24 |
quote:Het huidige uiterlijk is vaal geel met donkergele postzegels, voorzien van grafittiresten en divers vuil. Het is echt net schroot. Ze zijn trouwens ook aan het experimenteren met de luchtinlaat op de rijtuigen, zoals ik laatst zag op Utrecht Centraal: ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 13:28 |
aan het eind van de middag twee stoomlocs in Leeuwarden, voor het aankomende stoomweekend. om even over vieren ga ik er even kijken ![]() | |
Brembo | vrijdag 5 mei 2006 @ 14:52 |
quote:Eigenlijk is het gewoon ook een jaren 80 Plan V, die raampjes bovenop de bovenkant ![]() ![]() Ik vind trouwens de 16/17/1800 serie juist wel mooi ![]() ![]() | |
the_disheaver | vrijdag 5 mei 2006 @ 15:41 |
quote:pfff... ![]() ![]() | |
mirrie1986 | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:05 |
er reed hier zonet gewoon een vet gave oude locomotief langs in meppel! Gaaf zeg! | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:05 |
quote:Damn ik was er toen, maar heb niks gezien | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:06 |
quote:Ja, klopt, richting Leeuwarden ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:07 |
quote:Ik heb ook niks gezien, maar ik lees net dat de eerste nu pas in Meppel is ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:10 |
quote:Ga je strax nog naar Lwd... Ik misschien nu nog wel, als die dingen strax langs komen... | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:18 |
Leeuwarden DH1: 3103 - 3104 - 3106 - 3108 Vrijdag 5 Mei 2006 - 15:08 Leeuwarden Stoptrein Leeuwarden - Groningen DH2: 3228 Vrijdag 5 Mei 2006 - 15:09 Leeuwarden DH1: 3109 Vrijdag 5 Mei 2006 - 16:30 Leeuwarden Achter De Hoven Stoptrein Groningen - Leeuwarden DH1 + DH2: 3111 + 3216 Vrijdag 5 Mei 2006 - 16:41 Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden - Dokkumer Lokaaltsje Vrijdag 5 Mei 2006 Poepincident op Lwd: Leeuwarden Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden Vrijdag 5 Mei 2006 [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 05-05-2006 17:24:12 ] | |
Radjesh | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:22 |
Spoor ![]() ![]() Maastricht: ![]() Eindhoven ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:23 |
quote:gelukkig geen poep er tussen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:28 |
quote:Denk het niet, ik hou het bij morgenochtend... Nu vanmiddag is het aangekondigd, sta je daar tussen 200 treinenfappers. En foto's maken ho maar, lopen er weer jan doedels voor je lens langs... Als ik ze morgen zie heb ik geluk, en anders zie ik het maandag of zaterdag wel op Omrop Fryslân. | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:30 |
quote:dat je die kapotte koppelingskappen door het poepglijden die opp spoor 1 (ja toch? iig die richting Sneek/Starum) lagen niet eens op de foto hebt gezet ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:30 |
quote:Wel apart dat het er eigenlijik al had moeten zijn, rond 4 uur. Maar niemand gezien toen... Waar lees jij waar ze zijn eigenlijk ? btw Waarom ontlopen we elkaar altijd op Lwd CS ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:33 |
quote: quote:En ik heb noiot gezegd dat ze om 4 uur op CS zouden zijn.. alleen dat er aan het eind van de middag twee zouden komen, met een uur er tussenin... en dat IK er om 4 uur zou zijn ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:45 |
quote:Nee ok, maar doelde er meer op dat ik dus helemaal geen fotograven zag... Als er dus ergens deze middag stoomtreinen langs komen... zou je toch verwachten dat er al wel wat lui zijn... | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:51 |
quote:Toen ik er was, was het vrij druk.. ik zie het verschil alleen niet tussen een bevrijdingsfestivalganger en een fotograaf... | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 17:57 |
quote:Niet? Nouja al die bevrijdingsfestivallui zijn te herkennen aan die breezah chicks die er rondlopen plus al die jonge lui. Ik denk niet dat hun interesse hebben in een stoomlok. De wat oudere man zal over het algemeen daar meer interesse in hebben | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 18:09 |
quote:Dacht dat het op spoor 4 was ![]() ![]() | |
Tfz | vrijdag 5 mei 2006 @ 22:10 |
quote:Ik wil niet zoveel zeggen, maar die "treinfappers" maken dezelfde kwaliteit kiekjes als jij dus zo denigrerend doen is een beetje triest. ![]() Naast het spoor: Die gare beschermhoedjes (koppelkappen, zo je wilt) liggen daar regelmatig, heeft niks met doorglijden te maken. Een verzameling van die dingen zie je op alle stations waar regelmatig mat '64 gesplitst en gecombineerd wordt wel. @Radjesh: Wanneer is de foto in Eindhoven gemaakt? Gisteren rond een uur of zes? | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 22:24 |
quote:mwah, die ene mat '64 die per week in Lwd komt?? En treinfappers is een geuzennaam ![]() ![]() | |
Tfz | vrijdag 5 mei 2006 @ 22:38 |
quote:Lw. ICM en DH I/II heeft ze ook overigens, dus dat verklaart wel wat ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 23:13 |
quote:Je hebt wat gemist joh... was moooooooiiii hier ![]() Een kleine selectie uit het fotoboek: ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 mei 2006 @ 23:25 |
nah, morgenochtend om kwart voor zeven ben ik er, met een beetje geluk staan ze er dan nog ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 5 mei 2006 @ 23:33 |
quote:Juh vast wel. Rond 10en begint de show in Sneek.... Maar is t om 7 uur dan al wel licht Oja, s avonds na de laatste rit gaan ze een dinertochtje maken richting Groningen... | |
the_disheaver | zaterdag 6 mei 2006 @ 00:21 |
quote:Hoe laat is dat? (aankomst groningen)? | |
Zug-Chef | zaterdag 6 mei 2006 @ 00:29 |
quote:Had het nog gevraagd aan enkele lui van de VSM, maar ze wisten het nog niet... | |
Zug-Chef | zaterdag 6 mei 2006 @ 11:29 |
Op de site staat dit: Het programma zaterdag 6 mei De trein vertrekt en komt aan op het Centraal station van Leeuwarden aan het Stationsplein. Het programma is als volgt: 18.30 – 18.50 uur. Ontvangst op het perron van het station in Leeuwarden. Persoonlijk welkom door gedeputeerde Piet Bijman, voorzitter van Farm Friends 19.00 uur. Vertrek per trein van Leeuwarden 22.30 uur. Terugkomst trein in Leeuwarden. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 6 mei 2006 @ 20:11 |
Hm, ik hoorde zojuist inderdaad een stoomfluit over de stad heen gillen. Dit topic verklaart dus veel. ![]() | |
Fluffy_Augurk | zaterdag 6 mei 2006 @ 21:50 |
Vanmiddag iemand onder een trein terecht gekomen tussen rotterdam en gouda, weet iemand meer over vertragingen, hoe lang dit geduurd heeft en waar het ongeveer was? En kan iemand me helpen aan de naam van een website met treinspots, treinstelsamenstellingen e.d., iets met een a erin? Ik kan het niet meer vinden ![]() | |
the_disheaver | zaterdag 6 mei 2006 @ 23:04 |
En hij was er ook daadwerkelijk. Rond 9 uur, geen foto's... | |
Hr-Flip | zaterdag 6 mei 2006 @ 23:35 |
quote:www.somda.nl | |
Fluffy_Augurk | zondag 7 mei 2006 @ 00:02 |
quote:Super, thanks! ![]() | |
Saekerhett | zondag 7 mei 2006 @ 09:14 |
quote:Vriend van mij zat in die trein, iemand had zelfmoord gepleegd... Vertraging duurde ongeveer 2 uur. Hij zag hoe ze bezig waren de stukjes onder de trein weg te halen, en ze moesten heel de trein van voor naar achter meerdere malen checken... Brrrr ![]() | |
verzameldirk | zondag 7 mei 2006 @ 11:32 |
voor veel nieuws over Openbaar vervoer met spotmeldingen " http://groups.yahoo.com/group/ovl/ | |
Fluffy_Augurk | zondag 7 mei 2006 @ 12:39 |
quote:Dat is echt verschrikkelijk.. ![]() Ik heb begrepen dat het een intercity naar rotterdam was? Althans, een vriend van mij moest de intercity van 7 over 1 hebben, en kreeg te horen dat die niet reed, 'omdat er iemand onder lag'. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 13:34 |
quote:Heb me er net aangemeld. Zit jij daar ook of ben jij een van de beheerders daar | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 13:56 |
quote:he bah :/ nou is rood geen lelijke kleur maar t vloekt volgens mij enorm bij t geel ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 13:58 |
quote:Zo'n aanrijding is ook maar zonde van de gele treinen ![]() | |
Saekerhett | zondag 7 mei 2006 @ 14:58 |
quote:Nee, was de intercity van Rotterdam naar Utrecht. | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 15:01 |
quote:Yep, hoewel ik t bij een Wadsloper niet eens zo erg zou vinden ![]() | |
Peter | zondag 7 mei 2006 @ 15:44 |
quote:maar die zijn niet kapot te krijgen ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 15:45 |
quote:moauw ![]() tis dat t niet kan / mag maar anders 2 DH-2 tjes voorzien van remote controll en op een stuk afgelegen spoor met 100Km/h op elkaar laten vegen :p geheid dat ze stuk zijn? | |
Fluffy_Augurk | zondag 7 mei 2006 @ 15:52 |
quote:Ok, thanks. ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 16:49 |
quote:Ik zou het wel erg vinden ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 17:34 |
quote:Ojee een kloon ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 17:42 |
Onder het motto pics or stfu ![]() Leeuwarden ICM Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden ICM Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden Wadlopertjes 3228 en 3111 Vrijdag 5 Mei 2006 Leeuwarden Vrijdag 5 Mei 2006 | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 17:42 |
quote:Of een lurkende wadloperliefhebber die zich heeft aangemeld omdat hij (of zij) het wadloperbashen niet maar aan kon zien | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 17:47 |
quote:Ach als je het vergelijkt met een Lint, is de wadloper opzich nog redelijk | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:00 |
Hehe, nee, ben echt een treinenliefhebber hoor, dus vandaar mijn naam ![]() ![]() Ik zal ook ff wat pics uploaden ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 18:03 |
quote:dan mag je strax een andere nick gaan uitzoeken ![]() | |
the_disheaver | zondag 7 mei 2006 @ 18:06 |
Het zijn irritante bakken, maar wadlopers blijven lief. | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 18:07 |
ach welnee, ik vind de wadloper ook tof ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:07 |
Momentje... Wat ik me ondertussen afvraag... wat hebben jullie tegen Wadlopers? Ik reis er erg vaak mee, en vind ze zo erg nog niet ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:08 |
Nog 7 maanden, dan komen eindelijk de nieuwe duitse treinen hier. Wat zal dat een verademing zijn. Trouwens Alexxxxx nog pics kunnen schieten gister ochtend ? | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 18:10 |
quote:Nope, was niks.. gisteravond bij thuiskoomst wel, maar toen was het al te donker. | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:11 |
quote:Ze stonden ook een stuk verderop he. Bijna tegen over de container terminal | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:16 |
quote:Ik vind dat ze teveel lawaai maken. Ze roesten bijna weg. Ze worden niet schoongemaakt (al is dat logisch met het oog op dec2006). Ze zijn bijna altijd vol... iemand anders nog wat toe te voegen | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:16 |
![]() ![]() ![]() ![]() (lukt het nu wel zo?) quote:Lawaai vind ik ze niet echt maken (ik merk het niet echt, alleen als ze vertrekken maken ze lawaai) Ze maken ze idd helaas niet meer schoon, wat ik persoonlijk ook erg jammer vind. Al die vliegen erop zijn echt niet mooi ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:17 |
quote:Lijkt van wel ![]() ![]() | |
verzameldirk | zondag 7 mei 2006 @ 18:17 |
quote:Nee zit daar al jaren is heel erg informatief maar ook soms verschrikkelijk irritant.... Als je je aanmeld dan kun je kiezen voor iedere keer als er iets wijzigd een e-mail, let wel op dan krijg je een stuk of honderd per dag en soms meer. Je kunt het ook per 25 berichten krijgen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
the_disheaver | zondag 7 mei 2006 @ 18:18 |
quote:Jawel, maar de helft ervan zijn geen wadlopers ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:19 |
Ja oke, maar Buffels vind ik ook mooi hoor ![]() Maar mijn collectie foto's zijn 85% wadlopers ![]() | |
the_disheaver | zondag 7 mei 2006 @ 18:19 |
quote:Als je het geluid in de wadloper en de buffel vergelijkt (Zelfde traject) is het geluidsverschil ernorm. | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:23 |
Oja Alexxxxx, dat zooitje op spoor 1 heb ik nog voor je | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:23 |
quote:Mja, daar geef ik je gelijk in. Maar het lawaai heeft ook weer wat. Dan weet je gewoon meteen dat het een Wadloper is ![]() Ik moet nog een aantal wadlopers (de nummers ervan) fotograveren, maar ik zie die bijna nooit in Groningen zelf. Kan het zijn dat er ook wadlopers zijn die gewoon permanent in Friesland dienst doen? | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:24 |
Welke moet je nog ? | |
verzameldirk | zondag 7 mei 2006 @ 18:25 |
quote:De GTW's komen uit Zwitserland ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:26 |
Van de DH 2's: 3207 3217 3228 3209 3223 3229 3214 3224 3230 3231 (deze was er ook dacht ik) Van de DH-1: 3103 3112 3106 3108 3111 | |
verzameldirk | zondag 7 mei 2006 @ 18:29 |
quote:Vraagje aan Wadloper ben jij de Wadloper uit Oet..... Dick oet W..... | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:30 |
quote:Nee, ik ben degene niet ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:31 |
quote:ghe 3228 was in Lwd vrijdag. 3111 reed in ieder geval een paar keer mee naar groningen met 3216 dacht ik. Verder stonden 3103 - 3106 en 3108 allemaal in Lwd naast spoor 5. Zie mijn fotos van een paar blz terug | |
Alexxxxx | zondag 7 mei 2006 @ 18:33 |
3106, 3108, 3111, 3112, 3224 en 3229 heb ik in Leeuwarden op de foto gezet, dus dat is heel goed mogelijk ![]() | |
Peter | zondag 7 mei 2006 @ 18:33 |
quote:GWT's? pics? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 18:33 |
quote:Oke, ander land, zelfde schoonheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:34 |
Je moet soms ook net de trein denk ik 'treffen'. Bij somda (waar ik ook lid ben) kunnen ze ook niet goed voorspellen welke wadlopers ingezet worden en waar. ![]() Ik ga wel een keertje naar Leeuwarden in het weekend. Weten jullie een plaats waar je (net zoals Groningen) dichtbij kan komen? | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:37 |
quote:Mooie foto's ![]() | |
verzameldirk | zondag 7 mei 2006 @ 18:39 |
kennen jullie de site van de 'Echte" Wadloper http://www.wadloper.nl.tt/ en de site van de fabrikant van de Arriva GTW's http://www.stadlerrail.com/default.asp?n=94&ms=6&h=1&id=227&s=1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:44 |
quote:Ja die ken ik ![]() ![]() | |
Peter | zondag 7 mei 2006 @ 18:48 |
quote:welke neus neemt arriva? ![]() -edit- ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 18:52 |
Nog maar even een plaatje van een ICM ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 19:54 |
Mischien dat ik vrijdag avond nog wat Buitenlands materiaal heb ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 20:09 |
![]() Ze mistaan niet in het landschap op die foto... Maar hier ? | |
the_disheaver | zondag 7 mei 2006 @ 20:12 |
quote:Een wadloper past daar beter in... Nee, hij past idd niet echt in N-nl, maar ook daar niet in... Meer een randstad trein ofzo. | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 20:15 |
quote:Waar gaat de reis heen ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 20:17 |
quote:Londen, via frankrijk, dus met wat geluk :p | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 20:18 |
quote:Gaaf, met de kanaaltrein dus... Leuke terminal hebben ze in Parijs-Gare-Du-Nord... ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 20:38 |
quote:ik hoop dat ik wat fotos kan maken, en anders wel van de underground ![]() | |
ROG | zondag 7 mei 2006 @ 20:42 |
Volgende week zondag in Transportwereld (RTL5 meen ik) een stukje over die vrachttreinen, RMS ofzo? In ieder geval die geel met blauwe en wat zilver. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 21:03 |
quote:ja klopt, zag net het eindstukje op rtl7.. Interessant iig ![]() Ook boeiend.vanavond op NGC om 22:00 Crash Scene Investigation: Train Collision Na een Canadese treinramp waarbij 27 slachtoffers vallen, brengt een onderzoek onbegrijpelijke procedures van treinconducteurs en personeel aan het licht. | |
Ou-Tannu | zondag 7 mei 2006 @ 21:16 |
Plan Utjes Bij Zuthen (6 mei 2006)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() bron: http://www.railtrack.nl/PlanU.htm | |
Zug-Chef | zondag 7 mei 2006 @ 21:33 |
Zuthen als in Zutphen ?? Wat doet dat ICM daar eigenlijk ???? | |
Wadloper | zondag 7 mei 2006 @ 21:43 |
Ik had in Zwolle gezien dat (ik dacht Plan U) een soort kastje op het dak vlakbij de cabine had zien zitten. Enig idee wat dat kan zijn? Ik heb er een plaatje van: ![]() | |
Duvel | zondag 7 mei 2006 @ 22:47 |
quote:Volgens mij is dat de airco voor de machinist. | |
Ou-Tannu | maandag 8 mei 2006 @ 00:03 |
quote:ja ![]() ICM naar enschede? ![]() | |
the_disheaver | maandag 8 mei 2006 @ 00:10 |
quote:Niet een beetje overdreven groot? Bovendien zorgt het voor zoveel extra luchtweerstand dat je beter er een goed ventitalitesysteem in kunt zetten... | |
Peter | maandag 8 mei 2006 @ 00:37 |
quote:geen roetfilter? torbofan? kachel? regenton? ( om de wc mee door te spoelen?) duiveltil? iets? | |
Fred | maandag 8 mei 2006 @ 00:55 |
quote:airco | |
ROG | maandag 8 mei 2006 @ 02:16 |
Regenton? ![]() Waar zit het water voor de wc in een trein eigenlijk, onderin toch? Vandaar het irritante voetpompje? | |
the_disheaver | maandag 8 mei 2006 @ 02:19 |
quote:Bovenin. wat is er irritant aan? | |
Wadloper | maandag 8 mei 2006 @ 07:10 |
Airco lijkt me idd beetje groot. Maar bij de andere plan U die hierboven staan zie je dat niet op het dak :S | |
Duvel | maandag 8 mei 2006 @ 08:16 |
quote:Dan zal ie uit museaal oogpunt wel geen airco hebben! ![]() Volgens mij hebben alleen de Plan U's die een nieuwe motor en nieuw interieur gekregen hebben, ook airco. | |
Wadloper | maandag 8 mei 2006 @ 16:50 |
quote:Dat kan ook ![]() | |
Brembo | maandag 8 mei 2006 @ 16:58 |
quote:ICM is de nachttrein van Arnhem -> Zutphen op Zaterdagnacht. Komt uitrichting Zutphen omstreeks 01:00 en vertrekt uit Arnhem om 02:49. | |
ROG | maandag 8 mei 2006 @ 17:01 |
quote:Te klein pedaaltje, duurt altijd een tijdje voor er water uitkomt en dan is het met stoten. ![]() | |
Hextrasher | maandag 8 mei 2006 @ 22:03 |
Voor de treinspotters: donderdag ochtend 11 mei om 8:00 uur vertrekt de SSN Jubileum Express vanuit Rotterdam CS. We gaan met de 23 023 en 65 018 met een stam rijtuigen via Utrecht, naar Arnhem en Emmerich door Duitsland naar uiteindelijk Korbach. Hou het Nederlandse spoor dus in de gaten ![]() En ik ga mee ![]() | |
Duvel | maandag 8 mei 2006 @ 22:13 |
quote:Zonde eigenlijk van die Sprinterramen in die rode U... ![]() | |
Tfz | maandag 8 mei 2006 @ 23:10 |
quote:Heeft niks met airco te maken maar is e.o.a. iets dat verband houdt met een afvoer/filter van de motor. | |
Fred | dinsdag 9 mei 2006 @ 01:05 |
quote:ik dacht me te herinneren dat ze kasten als airco geplaatst hebben. edit: mijn geheugen begint oud te worden. Ik heb het opgezocht in de boeken van R. Latten. Het is geen airco maar een lucht inlaat/uitlaat van de motor. Je ziet ze niet op alle DE-III-en, maar alleen op de 15 die een paar jaar geleden een nieuwe motor hebben gekregen. [ Bericht 26% gewijzigd door Fred op 09-05-2006 01:16:06 ] | |
Wadloper | dinsdag 9 mei 2006 @ 06:25 |
Ahh, dat verklaart het wat het is ![]() Thanks ![]() Wadloper (DH-2) 3227 op opstelspoor te Groningen ![]() Eveneens Wadloper 3227 te Groningen | |
Wadloper | dinsdag 9 mei 2006 @ 07:35 |
Ik had ook nog ergens in april in Zuidbroek een hele rits goederenwagons gespot, en heb er een aantal foto's van gemaakt:![]() ![]() ![]() ![]() Als jullie meer foto's willen van wadlopers en andere treinen, zeg het maar hoor ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Wadloper op 09-05-2006 07:42:01 ] | |
Duvel | dinsdag 9 mei 2006 @ 08:42 |
quote:Ah ok, duidelijk. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 9 mei 2006 @ 09:30 |
quote:Nou okee dan. Wat is dan de reden dat het zo'n spuuglelijke kast moest worden? Als een katalysator achterop een auto zo'n vorm had, zou iemand dat geaccepteerd hebben? ![]() | |
Tfz | dinsdag 9 mei 2006 @ 09:32 |
quote:De kast direct boven de cabines op het dak? Dat is airco inderdaad. | |
456 | dinsdag 9 mei 2006 @ 11:34 |
www.hetgroterdamproject.nl Veel leesstof, over geinig project. Uitgebreid iig, en ze nemen er de tijd voor! Ook leuke aparte treinsetjes die ze zelf maken. | |
Duvel | dinsdag 9 mei 2006 @ 14:00 |
quote:Joa, diej. Het ook en ventilatorke drin. | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 9 mei 2006 @ 22:38 |
Beetje aangeklooid in paint. Lijkt ie een beetje? ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 9 mei 2006 @ 22:52 |
quote:Ik mis wieltjes... ![]() | |
Peter | dinsdag 9 mei 2006 @ 22:52 |
quote:hij klopt goed.. alleen mis ik iets.. wielen ![]() ( en er hangen wel wat bakken onder) en de drukknop om de deur te openen | |
Alexxxxx | dinsdag 9 mei 2006 @ 22:56 |
maar 1 deur ![]() Maar ik doe het je neit na hoor, erg mooi ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:00 |
quote:Op de gecropte versie bedoel je? | |
the_disheaver | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:03 |
quote:Machinist meot nog een deur hebben... | |
#ANONIEM | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:05 |
quote:My bad... ![]() | |
Peter | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:09 |
oja, d'r staat geen [NS-teken] | Koploper op ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:28 |
quote:Zit die bij de Koploper niet altijd aan de rechterkant? | |
the_disheaver | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:39 |
quote: ![]() Klopt ![]() Maar ik mis wel het eindstation-bordje. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:44 |
quote:En dat stomme niet-roken-pictogram. ![]() | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:48 |
Wielen ben ik nog niet aan begonnen, dit is een erg moeilijke klus. Eindstationbordje komt erop, drukknopje ook! En de tekst koploper heb ik het juiste lettertype nog niet voor kunnen vinden, weet iemand deze? En ik zie zelf nog dat ik de deurraampjes iets kleiner moet maken. Daarbij klopt het ventilatieroostertje boven de deuren nog niet helemaal. Ben ook begonnen aan een IRM, maar die ziet er nog niet zo heel mooi uit ![]() Bedankt voor de opbouwende kritiek! ![]() | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:48 |
quote:Pictogrammen zoek ik ook nog naar, maar kan geen goede plaatjes ervan vinden.. ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:51 |
Er komt een trein op Ameland ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:54 |
Een trein op asflat is geen trein!! ![]() | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:56 |
Update: | |
Alexxxxx | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:57 |
quote:Op mijn site zijn zulke voertuigen dan ook bij de bussen ingedeeld ![]() het tweeling boemeltje Stad-Tram Antwerpen | |
Alexxxxx | dinsdag 9 mei 2006 @ 23:58 |
quote:Een beetje koploper gaat natuurlijk naar Leeuwarden he? ![]() | |
Fluffy_Augurk | woensdag 10 mei 2006 @ 00:00 |
quote:Tuurlijk! ![]() Maar dat wordt dan wel lettertype 4 ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 10 mei 2006 @ 00:13 |
quote:Volgens mij klopt de voorkant niet helemaal. In jouw afbeelding is de voorkant van de zijkant gezien bol, en volgens mij lopen de deuren kaarsrecht van beneden naar boven. | |
Alexxxxx | woensdag 10 mei 2006 @ 00:23 |
Even in mn archief naar zijaanzichten van koploeprs voor je gezocht ![]() De laatste foto is gemaakt door Lipje btw ![]() Al mn koploperfoto's staan hier, voor als je nog meer foto's nodig hebt ![]() | |
verzameldirk | woensdag 10 mei 2006 @ 00:44 |
wie kan mij helpen aan foto's van laadkisten. Vervoer per auto en trein bij van gend en loos ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 10 mei 2006 @ 00:51 |
quote:Even naar het DAF museum gaan daar staat er eentje. Kun je foto's maken wat je wilt, inclusif truck + oplegger. | |
blup | woensdag 10 mei 2006 @ 09:12 |
Let wel op als je gaat painten, 1e klas heeft 'n lijntje. ![]() | |
Fluffy_Augurk | woensdag 10 mei 2006 @ 09:15 |
quote:Super! Ik zie nu dat ziggy deels gelijk heeft, kaarsrecht lopen ze niet, maar ook niet zo bol als op mijn plaatje. Er zitten 2 kleine, afgeronde hoeken in. Mooi, ik zal het aanpassen ![]() | |
Fluffy_Augurk | woensdag 10 mei 2006 @ 09:17 |
quote:Hehe ja, zover was ik gelukkig zelf ook nog wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 10 mei 2006 @ 17:00 |
quote:is dat niet een fiets-met-asociaal-groot-bagagekaartje-eraan-pictootje dan? ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 mei 2006 @ 17:15 |
Hier heb je een plaatje van dat pictogram (links op de foto)![]() | |
Fluffy_Augurk | woensdag 10 mei 2006 @ 20:48 |
Dank je, wadloper! Dat is een mooi, duidelijk plaatje! ![]() En super dat iedereen hier meedenkt ![]() | |
ReisT | woensdag 10 mei 2006 @ 21:11 |
quote:In een Sprinter zitten Plan U / T / V -ramen, niet andersom. Plan V-ramen in het materieel-'46 museumtreinstel, dat is pas zonde... | |
Duvel | woensdag 10 mei 2006 @ 21:14 |
quote:Wel andersom. ![]() | |
Wadloper | woensdag 10 mei 2006 @ 21:17 |
quote:Graag gedaan, als je mee foto's nodig hebt, wil ik wel ff in men archief kijken, en anders maak ik een plaatje voor je dit weekend ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 10 mei 2006 @ 23:50 |
zo even een berichtje vanuit londen van mij, vandaag even illegaal op kings cross wezen foto's maken ![]() ![]() Foto's volgen nog wel ![]() in de loop van zaterdag denk ik ![]() | |
the_disheaver | donderdag 11 mei 2006 @ 02:55 |
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB ![]() ![]() Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen? ![]() | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 10:17 |
quote:Rijd je continu op je grens, is de kans op een ATB noodstop veel groter. Ik denk dat het averechts zou werken. Als de trein continu tegen de limiet rijdt van het ATB vak waar hij op rijdt, en het gaat bijvoorbeeld eventjes een stukje heuvelaf, heb je zo die ATB te pakken. Bovendien, stem je de reistijden af op de grens, heb je totaal geen speelruimte meer. Over de paintkoploper: Ik ben ermee bezig, heb de voorkant aangepast. Heb zelf een beetje het niet-roken pictogram geïmproviseerd, het fiets-met-asociaal-groot-bagagekaartje komt er vandaag nog op. Ik kan alleen helaas niet uploaden op mijn werk ![]() Heb ook maar even een fok!loper skin erbij gemaakt ![]() | |
Brembo | donderdag 11 mei 2006 @ 11:31 |
quote:Hoor je nog wel , HC ATB ![]() ![]() | |
the_disheaver | donderdag 11 mei 2006 @ 11:47 |
quote:Hij vergat HC te zeggen. Enkel 'ATB! ..... ATB!!' | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 12:03 |
Ik denk ook dat de HC zelf weet dat het voor hem bestemd is ![]() | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 12:07 |
Hoe zou een machinist zich voelen als hij per ongeluk door een rood sein rijdt en vervolgens dit ziet: Activity ended, ignored red light. En vervolgens zit hij weer in het menu ![]() | |
Duvel | donderdag 11 mei 2006 @ 12:26 |
quote:Hoeveel mensen zouden gedacht hebben dat de trein een fietser geschept had? ![]() | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 12:37 |
Het fiets-met-asociaal-groot-bagagekaartje-icoontje staat erop ![]() | |
ROG | donderdag 11 mei 2006 @ 15:06 |
Wát betekent het witte stickertje met gele stip, denk aan een ei met dooier erin, in de WC's van NS treinen? ![]() | |
Duvel | donderdag 11 mei 2006 @ 16:00 |
quote:Dat zit toch aan de buitenkant? Volgens mij betekent het dat daar een vulmond zit voor het waterreservoir. | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 18:27 |
update:![]() | |
Duvel | donderdag 11 mei 2006 @ 18:39 |
quote:Leuk! ![]() | |
Fluffy_Augurk | donderdag 11 mei 2006 @ 18:55 |
Je hebt volkomen gelijk ![]() Zo beter, of is het too much? | |
Wadloper | donderdag 11 mei 2006 @ 19:11 |
Hij is erg mooi al! Ga vooral door ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 11 mei 2006 @ 19:18 |
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22 |