Ik heb je ook maar even aan de lijst toegevoegdquote:Op maandag 1 mei 2006 17:16 schreef z80 het volgende:
eens kijken of ik nu wel op de kaart blijf staan.
z80 Duitsland
Na verloop van tijd (ik geloof 24 uur) mogen alleen modjes em nog wijzigen....quote:Op maandag 1 mei 2006 17:37 schreef devzero het volgende:
Is het bijhouden van de op nou zo moeilijk?
48 uur geloof ik, maar ik had mezelf geloof ik dat ik in deel 6 of 7 al had gemeld dat ik in tallahassee, Fl, USA woon, en staat ook al een tijdje op die wikiquote:Op maandag 1 mei 2006 17:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Na verloop van tijd (ik geloof 24 uur) mogen alleen modjes em nog wijzigen....ErwinRommel leest altijd mee in dit topic en die kan altijd de OP wijzigen.....
Link naar die wiki pagina? Kan em zo 123 niet vinden....quote:Op maandag 1 mei 2006 18:11 schreef troma78 het volgende:
Het lijkt me het handigst als je gewoon de wiki in de OP zet, is het fout, dan ligt het aan de persoon zelf
De link staat in je OPquote:Op maandag 1 mei 2006 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Link naar die wiki pagina? Kan em zo 123 niet vinden....![]()
quote:
klik klik zou ik zeggenquote:Op maandag 1 mei 2006 16:42 schreef maartena het volgende:
En we hebben nu ook een pagina in Wiki zodat iedereen zichzelf makkelijk in het lijstje kan toevoegen: klik
Lekker weer daar?quote:Op maandag 1 mei 2006 17:52 schreef ThE-FuNkY het volgende:
Dan magtie mij er ook wel op toevoegen
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Ik woon nu een goede 2,5jaar in Spanje en bevalt me goed. Voorlopig hoef ik niet meer terug naar Nederland.. Teminste, niet om te wonen.. dus alleen voor vakantie etc
wat is Auckland voor een stad?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:26 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ik wilde het in het weekend van 20,21 juli doen maar ik moet nog even kijken of ik via www.couchsurfing.com een slaapplek kan regelen en wanneer mijn flatmates naar Cape Reinga gaan aangezien ik daar ook nog heen wil.
Dan Wellington.quote:
Lekker tussen de schildpadden zeker..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik sta er ook niet bij, ik woon sindskort op Galapagos (zakelijk)
Waarom ben je verhuisd naar Wellington dan?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:18 schreef poohy het volgende:
Het is zo grappig, toen ik in Auckland woonde en vertelde dat ik naar Wellington ging verhuizen keek iedereen mij medelijdend aan![]()
Als ik in Wellington vertel dat ik in Auckland heb gewoond krijg ik precies dezelfde reactie![]()
Een veel gehoorde 'grap' is dan ook: Why is it always windy in wellington? Because Auckland sucks![]()
Maar toegegeven, in Auckland is inderdaad meer te beleven. Ik blijf hier toch een beetje het dorpsgevoel houden![]()
Ah ik wist niet dat je in natuurreservaten mocht wonen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:19 schreef poohy het volgende:
Ik sta er niet tussen![]()
Poohy, Wellington, Nieuw-Zeeland![]()
Heb jullie allebij op de Wiki gezet, konden jullie trouwens zelf ook doen, das het leuke van wikiquote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ilona daar serieus woont.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:41 schreef troma78 het volgende:
[..]
[..]
Heb jullie allebij op de Wiki gezet, konden jullie trouwens zelf ook doen, das het leuke van wiki![]()
wat voor zaken doe je daar? Visvangst? Toerisme? Documentaire maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
En waarom niet? Ik weet dat er een hoop biologen zitten daar, misschien doet ilona daar ook wel een project van een aantal jaar. Je klinkt net als een paar verzuurde "kennisen" die vlak voor ik vertrok tegen me zeiden "oh, je gaat naar florida? zeker een jaartje vakantie vieren en dan weer snel naar huis"quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ilona daar serieus woont.![]()
Haha, vaag, je stond er niet meer opquote:
Niet op Buitenland wiki pagina hoor, kijk maar bij de gescheidenis van die pagina.quote:
No shit? Da's cool. Wat doe je daar? Foto's? Voor hoe lang ben je er?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
ilona lult alleen maar onzin hoor.quote:Op woensdag 3 mei 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:
No shit? Da's cool. Wat doe je daar? Foto's? Voor hoe lang ben je er?
quote:
Waarom niet? Ook in natuurgebieden wordt gewerkt, en het zou zeker interessant zijn om daar meer over te horen. Mijn ouders hebben twee keer op projectbasis in de Galapagos gewerkt, inventarisatie van plantensoorten. Vandaar.quote:Op woensdag 3 mei 2006 04:14 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
No shit, de Galapagos is een natuurgebied en iedereen hapt ook nog.
![]()
Zou jij niet wat enthousiaster zijn als je op de Galapagos mocht werken?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook in natuurgebieden wordt gewerkt, en het zou zeker interessant zijn om daar meer over te horen. Mijn ouders hebben twee keer op projectbasis in de Galapagos gewerkt, inventarisatie van plantensoorten. Vandaar.
Maar er schijnen hier mensen Ilona beter te kennen en die denken dat ze maar wat loopt te roepen. If so, helaas.
Ik wel jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zou jij niet wat enthousiaster zijn als je op de Galapagos mocht werken?![]()
Precies. En iemand die daar gaat wonen komt dat ook echt wel hier enthousiast melden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:23 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik wel jaIk zou er zelf best wel een paar maandjes doorbrengen. Maarja, wie ben ik
Coolquote:Op maandag 1 mei 2006 17:52 schreef ThE-FuNkY het volgende:
Dan magtie mij er ook wel op toevoegen
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Ik woon nu een goede 2,5jaar in Spanje en bevalt me goed. Voorlopig hoef ik niet meer terug naar Nederland.. Teminste, niet om te wonen.. dus alleen voor vakantie etc
quote:Quake near Tonga triggers small tsunami
UPDATED 8.40am Thursday May 4, 2006
A 7.8-magnitude earthquake struck central Tonga this morning, prompting a tsunami warning for New Zealand and other countries which was then lifted.
A small tsunami of less than half a metre was observed at Niue (east of Tonga) and at Pago Pago in American Samoa (north of Tonga).
The National Crisis Management Centre in New Zealand said there were no reports of damage in Fiji, Niue, the Solomons, Tokelau or Rarotonga.
Spokesman Allen Walley said: "Whilst electricity is out in Tonga, there are no reports of major damage at this time."
Geological and Nuclear Science seismologist Brian Ferris said the quake was also felt in Auckland and Gisborne. He was awoken by an alarm system when the quake struck.
"There has been a small wave, about half a metre high, detected near Niue and Pago Pago, but that's not going to threaten New Zealand," he said.
In New Zealand, police call centres received more than 50 calls an hour as worried people tried to find out what they should do. People fled their homes in Gisborne where a tsunami was originally predicted to hit at 6.21am.
People ran into the streets of Tongan capital Nuku'alofa as buildings shook during the quake which lasted about four minutes, a police officer told Radio New Zealand.
New Zealand jazz musician Richard Adams was in a hotel in Nuku'Alofa when the quake struck.
"It was the biggest earthquake I've ever felt," Mr Adams told CNN. "Things were falling over, my bag was falling over it went on for at least ... well, it felt like five minutes, but I guess it was probably a minute."
Power to the hotel - the Pacific Royale - was cut, and it was littered with broken glass and plates, and pot plants were toppled.
In panic, one guest jumped from third floor balcony into the hotel court yard.
"He was the only tourist injured. He jumped from his room, maybe he was afraid," said William Vea, the night receptionist at the hotel.
A report on Sky Television said it was felt in several Tongan islands. A resident told Sky he felt tremors lasting over 30 seconds.
The quake hit 170km northeast of the Tongan capital Nuku'alofa at 3.26am (NZT), at a depth of 38km, the New Zealand Institute of Geological and Nuclear Sciences (GNS) said.
The epicentre was near the Ha'apai islands in central Tonga, approximately 2150km northeast of Auckland.
The quake was reported by GNS as magnitude 8.1, but the Pacific Tsunami Warning Centre in Hawaii later said it measured 7.8 on the Richer scale.
The Tsunami Warning Centre issued warnings for countries in the region at 3.42am, saying at the time it did not know whether the quake actually generated a tsunami. If it did, it could have hit Fiji at 5.13am and Gisborne at 6.21am.
The Centre later cancelled all warnings, and said New Zealand would likely experience half-metre swells only.
Niue registered a 0.21m wave at 4.03am and Pago Pago registered a 0.15m wave at 4.36am, according to data on the Tsunami Warning Centre website.
- NZPA, REUTERS, NZHERALD STAFF
Et tu maartena?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:05 schreef Lucille het volgende:
maartena is 48 uur weg wegens compleet uitleggen hoe je moet ad-blocken.
Gister en vandaag niet.. denk dat het morgen wel weer mooi isquote:
Ken het wel, komt der nooitquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:46 schreef zwelgje81 het volgende:
[..]
Coolkom je soms heel toevallig wel eens in moraira?
Heb er namelijk gewoond maar ik zoek iemand die een foto van mijn ouderlijk huis kan maken
![]()
Ligt ter hoogte van Benissa en Teulada
Ja hoor, alleen heb ik dan net geluched en ben dan gewoon op werk: dus de deur van mijn kantoortje gaat gewoon even dichtquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:54 schreef Individual het volgende:
Gaat iemand nog 2 minuten stilte in acht nemen om 20:00CET? Ik wel denk ik, ik ben dan net thuis.
Zolang ik mijn huur niet in euroos kan betalen boeit het me eigenlijk niet zoquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef SeLang het volgende:
Houden de USA gangers trouwens nog banktegoeden aan in US$, of heb je die inmiddels (gedeeltelijk) omgezet naar euro? (ivm de ineenstorting van de US$)
Ow, die twee tonquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Je loopt ze te versieren met het bankafschrift van je 2 ton
quote:Op donderdag 4 mei 2006 06:50 schreef popolon het volgende:
Et tu maartena?
Maarten, jij Don Diego wannabe.
Zo rijk ben ik niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef SeLang het volgende:
Houden de USA gangers trouwens nog banktegoeden aan in US$, of heb je die inmiddels (gedeeltelijk) omgezet naar euro? (ivm de ineenstorting van de US$)
Oh ja, echte Amerikanen doen natuurlijk alles op de pof.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet.Maar ik heb nog wel een "noodpotje" aan Euro's op mijn Nederlandse bankrekening. Wel handig voor als ik op bezoek ben etc...
quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef ThE-FuNkY het volgende:
[..]
Gister en vandaag niet.. denk dat het morgen wel weer mooi is
en eergister hadden we het hier op werk zelfs al over om maar in kortebroek naar het werk te gaan komen..
[..]
Ken het wel, komt der nooit
Maar als ik der een x heen gaat, hoor je het van me en dan wil ik wel even een fototje voor je maken hoor
Een bedrijf zal altijd een voorkeur voor locals hebben, tenzij jij iets specifieks te bieden hebt wat ze lokaal niet kunnen vinden. Ook als jouw opleidings- en ervaringsniveau zich kan meten met dat van lokale mensen (of zelfs beter is), dan nog heb jij altijd een cultuur- en taal achterstand.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:47 schreef poohy het volgende:
Even een vraagje aan iedereen die in zijn/haar emigratieland naar werk is gaan zoeken![]()
Zelf ondervinden wij nogal problemen met het vinden van een behoorlijke baan. Mijn vriend heeft een beroep waar hier een schreeuwend te kort aan is. Maar dat betekent dus nog niet dat hij makkelijk werk kan vindenHij is zeg maar overgekwalificeerd (dat is hier ook niet zo moeilijk
) en dat werkt tot nu toe alleen maar tegen. Hij denkt er zelfs aan om zijn cv simpeler te maken om er voor te zorgen dat werkegevers zich niet 'aangevallen' voelen
![]()
Wat we ook merken is dat je nieuwzeelandse werkervaring moet hebben (terwijl het niveau hier een stuk lager ligt!). Je kan in alle landen van de wereld een topbaan gehad hebben, maar nee als je in NZ hebt gewerkt, dan pas heb je een kans! Het liefst moet je hier ook gestudeerd hebben![]()
Zelf heb ik ook de grootste moeite om een behoorlijke baan te vinden. Ik zie zat banen die ik makkelijk aankan, maar daar word ik simpelweg niet voor aangenomen. Ook omdat ik hier een buitenlander ben en helaas geen engels accent heb.
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie er varingen met het zoeken naar werk in het land waar jullie nu wonen![]()
Nou ik niet hoor, ik heb het prima naar mijn zin in mijn baan. Net vandaag voor de tweede keer in de 8 maanden dat ik er werk promotie gemaakt. Het financiele plaatje dat daaraan hangt is ook weer mooi meegenomen. Ik klaag niet, heb het enorm naar mijn zin en alle verwachtingen die ik had van verhuizen naar Ierland zijn tot nu toe uitgekomen, in plural by the way.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:48 schreef troma78 het volgende:
Moet maar weer eens op zoek naar ander werk denk ik
Dat is niet prettig inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:00 schreef troma78 het volgende:
Tja, het probleem is voor mij vooral dat het een klein bedrijf is, en dat de meeste mensen die er werken buiten Shannon wonen. En promotie zit er niet in, vooral aangezien het bedrijf volgens mij kopje onder aan het gaan is.
Ik zit er dan ook stevig aan te denken om wellicht richting Galway te gaan aangezien daar meer werk is dan hier (als NL'er)!
Ik sta er ook niet bij, laat maar dan.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:37 schreef devzero het volgende:
Is het bijhouden van de op nou zo moeilijk?
Daar hebben we de wiki voor:quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:11 schreef static het volgende:
Ik sta er ook niet bij, laat maar dan.
je vergeet er een paar:quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat zijn bij jullie nationale "feestdagen"? Dagen dat men dus vrij is van werk?
Hier hebben we:
21 april - Tiradentes (een verzetsstrijder tegen het Portugees bewind)
7 September - Onafhankelijkheid van Brazilië tkv Portugal
15 november - Proclamatie van de Republiek Brazilië
Natuurlijk zijn er dan nog de religieuze dagen, deze reken ik even niet mee.
Nou meer nog even om de practische redenen nog een paar weken hier en dan schrijf ik me uit.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:24 schreef ErwinRommel het volgende:
"af en toe" woonachtig in Nl zie ik niet als iemand die daadwerkelijk in het buitenland woont en dus is ge-emigreerd. (of het moet voor vakantie in NL zijn.)
@Static waar woon je? En is dat permanent? Zo ja wil ik je best toevoegen.
Carnaval is niet echt een feestdag, ok er word gefeest maar het is niet nationaal in de wet vastgelegd dat men vrij moet zijn. Ook 1 mei is niet bij wet vastgelegdquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:36 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
je vergeet er een paar:
2 dagen carnaval
1 mei, dia de trabalho
Naar welk land ga je verkassen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef ExtendedVersion het volgende:
[..]
Nou meer nog even om de practische redenen nog een paar weken hier en dan schrijf ik me uit.
En daarna idd voor vakantie in NL.
Italie, carrara. Foto's ed zijn al onderweg.quote:
Ik probeer het eerst nog even hier, ik moet immers ook aan mijn vriendin en haar moeder denken die beide samen met me wonen (en kindje sinds vandaagquote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat is niet prettig inderdaad.
Maar in Galway is werk zat, zeker voor bi- of multilinguals. Gezellig! Ik kan je eventueel wel wegwijs maken hoor. Mail me maar eens op ElizabethR62 apenstaartdingus hotmail.com als je serieus plannen hebt. Wellicht kan ik iets voor je doen.
Lekker werken/geld verdienen toch.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:19 schreef poohy het volgende:
In Nieuw-Zeeland heb je (naast de feestdagen die Jaguarized) noemde, maar liefst 15 vakantiedagen als werknemer per jaar![]()
Dan pak je je vakanties verkeerd aan... Ik ga volgende maand weer eens een weekje weg.quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
Lekker werken/geld verdienen toch.Ik verveel me altijd dood in vakanties.
Dat klopt wel, ik boek eigenlijk nooit een reisje ofzo in mijn vakanties.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:15 schreef Libris het volgende:
Dan pak je je vakanties verkeerd aan... Ik ga volgende maand weer eens een weekje weg.
Welke dag is typerend voor Wellington?quote:Op donderdag 11 mei 2006 01:19 schreef poohy het volgende:
In Nieuw-Zeeland heb je (naast de feestdagen die Jaguarized) noemde, maar liefst 15 vakantiedagen als werknemer per jaar![]()
Maar goed, daar heb ik tot nu toe geen last van omdat ik als werkeloze heel veel vrij heb gehad![]()
Daarnaast heeft elke regio ook een eigen feestdag per jaar.
Ik heb er spijt van dat ik niet vaker de trein naar Parijs ofzo gepakt heb. Vanuit Maastricht was ik zelfs sneller in Parijs dan waar mijn ouders wonen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat klopt wel, ik boek eigenlijk nooit een reisje ofzo in mijn vakanties.
Additionally, the Holidays Act 1981 specifies each locality observing a Provincial Anniversary Day to celebrate the founding days or landing days of the first colonists of the various colonial provinces.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Welke dag is typerend voor Wellington?
bijnaquote:
Zondagquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:15 schreef troma78 het volgende:
Ja, wat is het nu?
Wow!! Gefeliciteerd!! Dat is snel gegaan. Good man! Sláinte!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:35 schreef troma78 het volgende:
Mooi om te weten
BTW: over twee weken begin ik bij een nieuw bedrijf![]()
Beetje traag, maar het topic is dicht. Laatste keer dat ik bloemen besteld heb was via florient.nl en die bloemen waren erg goed. Deze moederdag ben ik een beetje vergeten.... Bel mijn broertje vandaag wel even of die iets kan regelen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
Laat ik het ook maar even hier neerzetten, omdat er wellicht Fokkers zijn in het buitenland die hier al eens ervaring mee hebben.
Bloemen bezorgen
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:14 schreef z80 het volgende:
[..]
bijna
ma heeft gemeld dat het op zondag is.
fleurop.nl. Ik heb het vandaag laten bezorgen, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
Laat ik het ook maar even hier neerzetten, omdat er wellicht Fokkers zijn in het buitenland die hier al eens ervaring mee hebben.
Bloemen bezorgen
Vertel.quote:Op zondag 14 mei 2006 05:44 schreef poohy het volgende:
Leuk idee om bloemen te sturen voor moederdag![]()
Heb trouwens eindelijk een baan gevonden (wel tegen een bedroevend salaris maar zo kritisch ben ik allang niet meer) en maandag ga ik beginnen!
Heb er zin in![]()
Ik denk toch dat je de folder moet lezenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef ennuik het volgende:
Mag ik dit topic vervuilen met een (op het oog simpel lijkende) belastingvraag?
Ja, ik ben nog steeds bezig met het M-formulier, ookal had het per 1 mei binnen moeten zijn. Elke keer als ik denk dat het klaar is, komt er een nieuwe vraag boven.
Nu loop ik vast bij vraag 1C![]()
In 2005 heb ik 9 maanden in Nederland gewoond, daar alleen inkomsten uit loon (en een beetje ziektewet). Geen partner, geen winst, geen auto van de zaak, geen eigen woning, geen kind, helemaal niets behalve dus mijn loon en wat ziektekosten. In december 2005 een baantje gekregen in Zweden waar ik nog geen belasting over heb betaald maar ik ben natuurlijk wel wat verschuldigd.
Het lijkt er op dat ik er voor kan kiezen om voor heel 2005 (incl de periode in Zweden) als Nederlands belastingplichtige beschouwd te worden. Het voordeel lijkt mij dat ik dan ziektekosten voor heel 2005 af kan trekken maar verder kom ik niet met voor- en nadelen.
Natuurlijk heb ik contact opgenomen met Belastingdienst Buitenland maar het "gesprek" (in onverstaanbaar Limburgs) ging ongeveer zo: "Neu heur mevrouwtje, daar kan u niet zomaar voor kiezen. Als u wil kiezen moet u goed oppassen, er zijn nogal wat haken en ogen. Als u het verkeerd doet, moet u alles terug betalen, nee dan kan u geen bezwaar maken. Neu heur mevrouwtje, ik kan u dat niet uitleggen, dan zijn we twee uur bezig en daar heb ik echt geen tijd veur. Mevrouwtje, u moet gewoon de bijlage lezen en daar staat alles in. Ik hang nu op, ik heb hier geen tijd voor. Bovendien moet u ons hier niet mee lastig vallen, maar de gewone Belastingtelefoon. Nou, doei he!"....![]()
Dus... Mijn vraag: wat zijn (in mijn situatie) de voor- en nadelen voor het kiezen van het een of het ander? Aan welke "haken en ogen" moet ik denken? Iemand een idee?
Nee, dat is helaas niet mijn huisquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:10 schreef Isegrim het volgende:
Hey StefanP, die foto van jouw auto waar dat huis op de achtergrond staat, is dat jouw huis?
Ik kom af en toe in Texas. Ik ken daar vooral mensen die in de lagere inkomensklassen zitten (ik kom daar om een terdoodveroordeelde te bezoeken en dan krijg je dat) en die moeten zich allemaal uit de naad werken om een beetje fatsoenlijk te kunnen leven... Ik heb altijd het idee dat je in de VS véél harder moet werken dan hier, ondanks het feit dat het leven goedkoper is. Als je voor een baas werkt, is het helemaal fijn. Drie weken op vakantie? Vergeet het maar. Te vaak ziek? Hup, ontslagen.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Hoeveel gaat daar nou ongeveer aan belasting vanaf ?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:59 schreef StefanP het volgende:
Het gemiddelde gezinsinkomen hier in Plano en Frisco is echter bijna 80000 dollar,
Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik altijd een Nederlands accent in mijn Engels zal houden en de meeste mensen mij wel zullen kwalificeren als buitenlander. Het schijnt (volgens mijn vriendinnetje) dat ik langzaam aan een amerikaans accent begin te krijgen in mijn engels (ik woon nu 1.5 jaar in Florida). Beter zo dan zoals een (ook Nederlandse) collega van me doet, geforceerd Amerikaans praten terwijl duidelijk te horen is dat het geforceerd is.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:31 schreef poohy het volgende:
Ondanks dat mijn vriend Engels is en we hier al ruim een jaar wonen, kom ik helaas maar niet van mijn nederladse accent afEn dat zal helaas ook nooit gebeuren. Het is geen RuudLubbers Engels, maar ja ik ben er niet echt weg van
![]()
Vaak denkt men dat ik uit Australie of Zuid-Afrika komquote:Soms kom ik volgens anderen kom ik uit:
Zuid-Afrika![]()
Amerika![]()
Engeland![]()
Is 25% de eerste en enige schijf tot 450000 ?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
25%. De eerstvolgende schijf is pas bij 450000 dollar of zo dus ik maak me geen illusies ooit meer belasting te hoeven betalen
Volgens sommige collegaas bij het computer science department is daar ook het grootste gedeelte van de grad. students van Chinese of Indische afkomst. De Amerikaanse studenten willen niet verder dan hun bachelor omdat ze dan "de echte" wereld in willen en geld verdienen. Maarja, wat heb je op een R&D afdeling aan mensen die op hun luie reet door hun bachelor zijn gegaan, terwijl zo'n bedrijf voor het zelfde geld een ir/dr uit India kan halen die wel gemotiveerd is.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:59 schreef StefanP het volgende:
Frappant is ook dat zeker 75% van de ITers, ingenieurs e.d. hier inmiddels van Indische of Chinese afkomst is. Echt. Zonder hoogopgeleide buitenlanders zou de economie van de VS helemaal vastlopen.
Ja in de Westerse wereld zijn we veel te verwend geworden (ikzelf inclusiefquote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:33 schreef devzero het volgende:
[..]
Volgens sommige collegaas bij het computer science department is daar ook het grootste gedeelte van de grad. students van Chinese of Indische afkomst. De Amerikaanse studenten willen niet verder dan hun bachelor omdat ze dan "de echte" wereld in willen en geld verdienen. Maarja, wat heb je op een R&D afdeling aan mensen die op hun luie reet door hun bachelor zijn gegaan, terwijl zo'n bedrijf voor het zelfde geld een ir/dr uit India kan halen die wel gemotiveerd is.
BTW: ik had jou toch ambitieuzer ingeschatquote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:23 schreef StefanP het volgende:
25%. De eerstvolgende schijf is pas bij 450000 dollar of zo dus ik maak me geen illusies ooit meer belasting te hoeven betalen
Sorry, ik heb me vergist. Dit is de tabel voor 2006:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is 25% de eerste en enige schijf tot 450000 ?
Als er nog een lagere schijf bestaat dan zou je totaal dus nog minder dan 25% betalen.
Hoeveel betaal je in NL eigenlijk over een inkomen van $80.000 (¤ 63.000) ?
Ruim 40% denk ik ?
1 2 3 4 5 6 7 | $0 - $7,550 10.000% $0 - $15,100 10.000% $7,551 - $30,650 15.000% $15,101 - $61,300 15.000% $30,651 - $74,200 25.000% $61,301 - $123,700 25.000% $74,201 - $154,800 28.000% $123,701 - $188,450 28.000% $154,801 - $336,550 33.000% $188,451 - $336,550 33.000% $336,551 + 35.000% $336,551 + 35.000% |
Er zijn een aantal staten die geen state income tax heffen. Florida is daar 1 van en Texas doet het volgens mij ook niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan state tax doet StefanP niet?
Ik spreek accentloos Amerikaans Engels, zonder Nederlands accent. Ik krijg wel eens te horen dat ik geen Nederlander ben. Sterker nog, toen ik voor mijn interview kwam voor naturalisatie tot Amerikaans staatsburger kreeg ik te horen dat "they might as well give it to you, you sound as American as apple pie"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:31 schreef poohy het volgende:
Hoe gaat het trouwens met de taal die jullie in je woonland spreken?
Hoe is dat bij jullie?
Zonder laagopgeleide Mexicanen ook..... althans California met haar bijna 3 miljoen illegalen, naar schatting een kwart van alle illegalen in de VS heeft een sub-economie die bestaat uit illegalen. En de Amerikanen maken er ook zeer gretig gebruik van, bij de lokale Home Depot staan elke ochtend zeker 50 of 60 man te wachten als ik er langs rijd op weg naar mijn werk. Die worden meestal opgehaald door contractors etc, om in de bouw te werken.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 03:59 schreef StefanP het volgende:
Echt. Zonder hoogopgeleide buitenlanders zou de economie van de VS helemaal vastlopen.
Dit klopt toch best aardig met wat je zei ?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik heb me vergist. Dit is de tabel voor 2006:
[ code verwijderd ]
Veel meer dan ik zei, maar goed, nog altijd stukken lager dan in Nederland
Wat hoog!quote:
Hier in Taiwan zijn de Filipijnen de 'Turken'.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 05:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Zonder laagopgeleide Mexicanen ook..... althans California met haar bijna 3 miljoen illegalen, naar schatting een kwart van alle illegalen in de VS heeft een sub-economie die bestaat uit illegalen. En de Amerikanen maken er ook zeer gretig gebruik van, bij de lokale Home Depot staan elke ochtend zeker 50 of 60 man te wachten als ik er langs rijd op weg naar mijn werk. Die worden meestal opgehaald door contractors etc, om in de bouw te werken.
Daar komt het wel op neer. En iedereen maar roepen dat ze "onze" banen stelen, en dat er genoeg "echte Amerikanen" zijn die dat werk willen doen.... En toch zie ik elke dag weer (voornamelijk blanke) contractors een zootje Mexicanen oppikken en achter in de longbed-truck-met-crew-compartment stappen met 3 of 4 tegelijk om ergens verderop een huis te gaan bouwen wat voor $2 miljoen word verkocht.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 05:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oftewel legalized slavery
Het goedkoopste plekje om te wonen in de VS is Vancouver, Washington.quote:
Waar woon jij?quote:
Hoeveel is de state tax?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 06:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Het goedkoopste plekje om te wonen in de VS is Vancouver, Washington.
In Washington betaal je geen state tax. En Vancouver grenst dus met alleen een rivier ertussen met Portland, Oregon. En in Oregon is dus geen sales tax. Dus, even winkelen in Portland, en je betaald dus letterlijk alleen nog maar Federale belasting.
California heeft wel State Tax, en een Sales Tax van 8.25%. Nog altijd beter dan die 19% in Nederland natuurlijk....
Van 1% tot 9%, afhankelijk van hoeveel je verdiend. Er zijn 6 brackets. En dan zijn er nog weer kortingen voor als je getrouwd bent, of getrouwd met kinderen, en diverse uitzonderingen. Er zijn geloof ik 18 verschillende mogelijkheden ofzo om het even ingewikkeld te maken.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is de state tax?
Nee, 53% volgens het laatste tarief.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is 25% de eerste en enige schijf tot 450000 ?
Als er nog een lagere schijf bestaat dan zou je totaal dus nog minder dan 25% betalen.
Hoeveel betaal je in NL eigenlijk over een inkomen van $80.000 (¤ 63.000) ?
Ruim 40% denk ik ?
Klopt nietquote:
uhuh.. 52% om precies te zijn, azijnpisser.quote:
Klopt ook niet, want er zijn meer schijven dan de hoogste. De totale belastingdruk zal rond de 40% liggen denk ikquote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:56 schreef K33T het volgende:
[..]
uhuh.. 52% om precies te zijn, azijnpisser.
Trouwens, weet iemand of je nog redelijk kunt leven als je werkloos raakt in VS (hebben ze überhaupt wel een uitkering)?. En zijn er ook uitkeringen voor gehandicapten? Want een neef van mij is namelijk van plan om naar VS te gaan.
Bij een vermogen van ¤63.000,- kom je in NL sowieso in aanraking met de 52%-schijf, ik bedoel maar.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt ook niet, want er zijn meer schijven dan de hoogste. De totale belastingdruk zal rond de 40% liggen denk ik
Wat? Hoe? Waar?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:59 schreef DiegoArmandoMaradon... het volgende:
En die bestaan in andere landen niet?
Diego Armando Maradona en iets onderbouwen?quote:Op zondag 28 mei 2006 00:36 schreef popolon het volgende:
Wat? Hoe? Waar?
Kom op je kunt het misschien wel, meer dan die ene regel typen.
Zet 'm op Don Armani.![]()
When hell freezes over.quote:
Diego heeft wel gelijk, dwz hij geeft hij geeft het juiste antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:31 schreef K33T het volgende:
[..]
Bij een vermogen van ¤63.000,- kom je in NL sowieso in aanraking met de 52%-schijf, ik bedoel maar.
Trouwens, als je gaat beginnen over de totale belastingdruk, dan blijft die heus niet 40% hoor. Veel hoger zelfs. Want je vergeet bij de totale belastingdruk zoals de 19% BTW, de BPM, OZB, enz. enz. Misschien ben je al vergeten hoe Nederland weer in elkaar stak
Ik heb ook liever een wat gematigder klimaat.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef popolon het volgende:
Kut wat warm, maarten, Libris, selang etc. Hoe hou je het vol zo lang in die warmte het vol te houden.
Gewoon met de fiets naar werk gaan. Ik merk al bijna niet meer dat het 90+F isquote:Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef popolon het volgende:
Kut wat warm, maarten, Libris, selang etc. Hoe hou je het vol zo lang in die warmte het vol te houden.
Een bijkomend nadeel voor een nauwkeurige berekening is dat je met een hoger inkomen waarschijnlijk ook meer aftrekposten hebt. Voeg daarbij een 2de, 3de en 4de huis en een simpel weg gemiddelde van de schijven nemen is er niet bij. Ik kan me daarom wel vinden in de simpele benadering van 40%quote:Op zondag 28 mei 2006 03:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Diego heeft wel gelijk, dwz hij geeft hij geeft het juiste antwoord op mijn vraag.
Ik bedoelde de totale inkomstenbelasting, dus niet alleen het deel dat in de 52% schijf valt.
Omdat het onderste deel van je inkomen in lagere schijven valt is de totale inkomstenbelasting dus altijd lager.
Aircon.... En daarnaast gewoon jezelf aanpassen, wat langzamer aan als je buiten bent, niet moeilijk doen over zweten, dan maar een douche extra nemen.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:05 schreef popolon het volgende:
[..]
When hell freezes over.
Ik wil winter.
Daar zorgt een goede airco voor.quote:Op zondag 28 mei 2006 05:31 schreef Libris het volgende:
20, jeeez wat koud...
Ik zet hem hooguit op 25, als de vochtigheid maar weg is..
Gezellig, regen.quote:Op zondag 28 mei 2006 05:53 schreef Libris het volgende:
Regen in Singapore op het moment: http://app.nea.gov.sg/cms/htdocs/mss5.asp
Ziet er goed uit Libris, lekker rood.quote:Op zondag 28 mei 2006 05:53 schreef Libris het volgende:
Regen in Singapore op het moment: http://app.nea.gov.sg/cms/htdocs/mss5.asp
Ik ben jaloersquote:Op zaterdag 27 mei 2006 04:27 schreef devzero het volgende:
Het schijnt (volgens mijn vriendinnetje) dat ik langzaam aan een amerikaans accent begin te krijgen in mijn engels (ik woon nu 1.5 jaar in Florida).
Dat mag idd wel eens schoongemaakt worden.quote:Op zondag 28 mei 2006 05:28 schreef popolon het volgende:
Ik heb de central airco vandaag voor het eerst aangehad, buiten 35, binnen 20.
Maar ik overdreef ook een beetje, zie laatste post.
Van de week en gisteren
Nou nog even schoon spoelen met de pomp (er ligt wat zand in) en klaar, ik heb er al wel in gelegen natuurlijk.
Ik loop hier nog steeds in korte broek.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:13 schreef poohy het volgende:
Volgens mij is het iets typisch nederlands om over het weer te praten![]()
Maar goed, ik kan natuurlijk niet achterblijven.
Hier waait het zoals gewoonlijk en met de afwezige isolatie hebben we erg veel last van de kouHet rolkacheltje staat nu standaard naast me en 's nachts naar de wc gaan is echt een ramp
![]()
Kan wel weer mijn lievelings (winter)jas aan![]()
Welkom. Stage of werk?quote:Op maandag 29 mei 2006 19:04 schreef Dakota het volgende:
ik woon sinds kort ook in het buitenland, europa! Ierland
Is dat nou duur in onderhoud, zo'n zwembad? Verder wel heel cool natuurlijkquote:Op zondag 28 mei 2006 05:28 schreef popolon het volgende:
Ik heb de central airco vandaag voor het eerst aangehad, buiten 35, binnen 20.
Maar ik overdreef ook een beetje, zie laatste post.
Van de week en gisteren
Nou nog even schoon spoelen met de pomp (er ligt wat zand in) en klaar, ik heb er al wel in gelegen natuurlijk.
Waar en hoe?quote:
werk. werk, werk en studiequote:Op maandag 29 mei 2006 19:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Welkom. Stage of werk?
Zet je zelf op de kaart uit de op, schenk wat in en stel je voor
Mooi, lekker koel. Ik vlieg morgen naar San Diego voor een klein weekje UCSD. Hoewel ik bang ben dat ik weinig zon zal zienquote:Op maandag 29 mei 2006 22:51 schreef maartena het volgende:
Zon. Blauwe lucht. 25 tot 30 graden. Dat was het vorige week ook al. En dat zal het volgende week ook wel weer worden. Af en toe is het gesprek van de dag dat men een wolk heeft gezien.
't Water is gratis (was anders ook nog wel te betalenquote:Op maandag 29 mei 2006 19:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Is dat nou duur in onderhoud, zo'n zwembad? Verder wel heel cool natuurlijk
14.000 gallons (53000 liter)quote:Op maandag 29 mei 2006 10:18 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat mag idd wel eens schoongemaakt worden.Hoe groot en diep is het?
Kan je er in duiken? Gezien de duikplank...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:42 schreef popolon het volgende:
[..]
14.000 gallons (53000 liter)
2.5 meter diep, aan de andere kant baby diepte.
Ik denk zo'n meter of acht of negen meter lang.
En geloof me, na zo'n Michigan winter zag dat er nog goed uit.
Yep, hij veert als een gek dat ding.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:45 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Kan je er in duiken? Gezien de duikplank...
Gheghe... altijd vet om met het warme weer even een duik te nemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Yep, hij veert als een gek dat ding.
Maar die schattingen zijn ruw, ik ben twee meter en ik verdwijn in het diepe gedeelte geheel onder water dus ik denk iets van 2.5 meter ofzo.
En een biertje op het 'terrasje'.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Gheghe... altijd vet om met het warme weer even een duik te nemen.
Wij hadden een bar naast het zwembad.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 06:54 schreef popolon het volgende:
[..]
En een biertje op het 'terrasje'.![]()
Maar die 19 graden die jij hebt klinken mij als muziek in de oren, ik ben geen liefhebber van (te) warm.
Wij lieten het ook doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:08 schreef popolon het volgende:
Schoonmaken doen we zelf, oh nee, dat laten we doen.
Ding doet het helemaal zelf, hoef je niets aan te doen.
Valt nog mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:29 schreef Libris het volgende:
Zaterdagmiddag lagen er drie mensen in het zwembad, daar kan ik wel mee leven
Idem, maar die van mij kost 2300 euro/maandquote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:33 schreef Libris het volgende:
zo'n 750 a 800 euro per maand...
3 slaapkamer, 1 grote, 1 normale en 1 kleine plus 2 badkamers.
Dat meen je nietquote:Op maandag 29 mei 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik loop hier nog steeds in korte broek.![]()
Vandaag ook nog.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:28 schreef poohy het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Vandaag ook nog? Hier is het nu nog steeds koud en valt het met bakken uit de hemel![]()
Ik heb erg veel zin in mooi weer en een zwembad. Wie weet maken we op de terugreis nog een stop in Thailand![]()
Bijna hetzelfde als ik maar dan is het huis zo'n 140 jaar oud en dat voor zo'n £1,000 per maand en ik krijg er geen zwembad bij. (een vijver in de tuin dat nog net wel...)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 07:33 schreef Libris het volgende:
zo'n 750 a 800 euro per maand...
3 slaapkamer, 1 grote, 1 normale en 1 kleine plus 2 badkamers. Complex is 2 jaar oud
Je moederquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Idem ongeveer maar dan een stuk kleinere kamer en wel iedere dag een schoonmaakster
Jeetje ik lees het net. Wat zonde zeg.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 08:31 schreef poohy het volgende:
Ja, terugreis![]()
Staat uitgebreid beschreven in mijn fotoboek. Wie weet zijn we nog eerder terug in Nederland dan jij![]()
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En net nu ik een gratis overnachting zoek in Wellington.
Hebben ze Starbucks in Wellington?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:01 schreef poohy het volgende:
[..]
![]()
Het is inderdaad jammer dat we terug gaan naar Nederland want ja er waren natuurlijk ook positieve dingen aan Nieuw-Zeeland. Ik zal de relaxedheid wel missen en de vele cafeetjes waar je alle soorten koffie kan drinken![]()
Ik had in de UK zo'n piepklein rijtjeshuis uit 1870.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:14 schreef Individual het volgende:
[..]
Bijna hetzelfde als ik maar dan is het huis zo'n 140 jaar oud en dat voor zo'n £1,000 per maand en ik krijg er geen zwembad bij. (een vijver in de tuin dat nog net wel...)
Echt supergroot is het ook niet, maar een identiek huis in de straat werd voor £350,000 verkocht!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik had in de UK zo'n piepklein rijtjeshuis uit 1870.
Dat was niet veel. De muurtjes leken wel karton, ik kon mijn buurman bijna letterlijk horen ademen.
Toch kostte dat £625 per maand
Ik heb hier ook wel eens met Kerstmis in korte broek gezetenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:30 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan hier nog steeds in korte broek lopen. Weer is ontzettend goed bij 19 graden en een lekker zonnetje.En dan te bedenken dat het hier al herfst/winter is.
je wordt hier voor gek versleten als je met kerst niet in korte broek rondlooptquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel eens met Kerstmis in korte broek gezeten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:42 schreef PLAE@ het volgende:Een goede 10.000 kilometer van mij vandaan dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
Gehuurd, ze woont samen met een Australische die ook voor de VN werkt. Die zit intussen al in Darwin.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dat appartement gehuurd of gekocht?
Inderdaad. Ze hebben al eens eerder bij haar kleren gejat, en aangezien iedereen in Dili 3 maten kleiner is in dan zij kan ze ook in Dili dus geen kleren kopen.... dat doet ze sowieso dus al op Bali ($200 voor een retourvlucht van een paar uur) waar ze gewoon normaal maatje Australiër verkopen. Ik denk dat ze op de terugweg uit voorzorg maar wat nieuwe kleren inslaat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dan is ze hooguit wat persoonlijke spullen kwijt, kan erger natuurlijk
Daar heb je toch een internet verbinding voor nodig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
9 uur vroeger, alle wedstrijden dus s'ochtends en s'middags.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
hoe zit het trouwens met de WK bij jullie ?
hier 5 uur verschil (vroeger) dus alle wedstrijden midden op de dag
10 uur later, midden in de nacht dus.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
hoe zit het trouwens met de WK bij jullie ?
hier 5 uur verschil (vroeger) dus alle wedstrijden midden op de dag
en aangezien voetbal hier heilig is, ligt dus alles stil gedurende de wedstrijden (en erna, en ervoor, ...)
maar beter dan 4 jaar geleden toen we wedstrijden op de meest onmogelijke tijdstippen hadden; 12 uur verschil
We hebben hier zaterdag een Pre Christmas Winter party.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb hier ook wel eens met Kerstmis in korte broek gezeten
Concord NH, getrouwd met een Amerikaan.quote:
Ze zit nu in Kenia, en vliegt pas Zaterdag weer richting Timor, met een overstop op Bali. Waarschijnlijk vliegt ze echter van Bali naar Darwin, Australië om zich bij de rest van het VN personeel te voegen totdat de situatie weer veilig is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 08:07 schreef poohy het volgende:
Jeetje Maartena, wat afschuwelijk dat je zus nu in Timor zit. De kranten staan er hier vol van en het ziet er allemaal vreselijk uit![]()
In ieder geval heel veel sterkte![]()
Ik ken de slingbox idd wel, maar heb em niet. Ik kan de Tour de France (en nu de Giro d'Italia) ontvangen op het Amerikaanse OLN (Outdoor Life Network). Die zenden wel meer internationale sporten uit trouwens.quote:Op woensdag 31 mei 2006 05:05 schreef SeLang het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen met een Slingbox? (http://www.slingmedia.com/)
Via zo'n ding kun je locale TV kijken overal op de wereld.
Dat ding zet je dan bij een kennis/ familie neer (in NL) en heeft een verbinding met kabel en internet. Vervolgens kun je dan via je PC/laptop overal ter wereld dat ding bedienen en de TV-programmas via stream ontvangen.
Nu ben ik in weinig NL programmas geinteresseerd, maar ik had graag live de Tour de France willen kijken (niet te krijgen in Taiwan). Was perfect geweest, vooral omdat het door het tijdsverschil voor mij na werktijd is.
Helaas heb ik geen kennis/familie in NL met een breedband internet verbinding die zijn upload bandbreedte aan mij wil doneren
Dan kan je je lol op hier, want het staat er vol vanquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:18 schreef Jaguarized het volgende:
Ook al in zo'n mooie oud en historisch pand.![]()
Heeee dank je wel ! Zo´n Income Tax allowance is gewoon de Belastingvrije som als ik het goed begrijp ? Dan vind ik het wel een "vriendelijk" belastingklimaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef Individual het volgende:
Hier zijn de rates:
http://www.hmrc.gov.uk/rates/it.htm
En hier nog veel meer info over werken in de UK:
http://www.dti.gov.uk/employment/a-z-employment/index.html
Sucess!
Volgens mij wel ja en het is idd niet zo'n slecht belastingklimaat. Ik doe m'n eigen taxes niet, maar ik zie wel wat er op mijn bankrekening komt..quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heeee dank je wel ! Zo´n Income Tax allowance is gewoon de Belastingvrije som als ik het goed begrijp ? Dan vind ik het wel een "vriendelijk" belastingklimaat.
Het systeem ziet er liever uit dan het NLse. Maar dan heb ik een idee wat ik aan een aanbieding heb mochten ze ermee komen (wat er wel naar uit ziet).quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja en het is idd niet zo'n slecht belastingklimaat. Ik doe m'n eigen taxes niet, maar ik zie wel wat er op mijn bankrekening komt..![]()
quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:11 schreef Jaguarized het volgende:
Auckland Fine 16.0° 5.0°
Wellington A few showers 12.0° 6.0°
Why is it always windy in Wellington? Because Auckland rocks.![]()
Het was vanmiddag toch wel weer even 22 graden op de thermometer.quote:
Hoe is het in Nederland dan?quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:34 schreef Natalie het volgende:
Kunnen jullie dat goede weer niet even hier naartoe blazen?
Ja, JIJ gaat in CA wonen. Hier is het 28 graden en het is fucking NH ja?!quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:47 schreef maartena het volgende:
[afbeelding]
De zomer is hier in ieder geval goed begonnen......
staat nog op de OPquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar ben je geweest?
het zelfde als in Duitsland (waar ik woon)quote:
Er is niets legaals aan om illegal aliens te huren voor werk, maar om het slavernij te noemen is silly, want no participant is forced into the labor.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 05:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oftewel legalized slavery
kiss my ass!!!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:22 schreef Jaguarized het volgende:
Always mooi om just some English words er in te throwen.![]()
What is your deal? Je gebruikt diequote:
Ten eerste, ik ben nooit Nederlander geweest, ik heb in NL gewoond (as well as Israel), en NL was mijn eerste taal niet. Ik woon al 15 jaar niet meer in NL en ik spreek het dus ook niet meer (toen ik in NL woonde sprak ik NL met klasgenoten etc, maar thuis was het Spaans/Herbreeuws). Ik ben pas NLs weer gaan gebruiken toen ik op deze forums terechtkwam.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:29 schreef poohy het volgende:
Daar heb ik zo'n hekel aan. De meeste mensen doen dit namelijk expres![]()
Ik ben zo vaak Nederlanders tegengekomen die 'indruk' wilden maken door engelse woorden er doorheen te gooien.
Kijk mij eens! Ik ben zoooo lang niet meer in Nederland geweest en ik raak de taal helemaal kwijt![]()
Ik weet wat je bedoelt, maar ik doe het zelf ook. Niet zozeer met schrijven, maar wel met spreken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:29 schreef poohy het volgende:
Daar heb ik zo'n hekel aan. De meeste mensen doen dit namelijk expres![]()
Ik ben zo vaak Nederlanders tegengekomen die 'indruk' wilden maken door engelse woorden er doorheen te gooien.
Kijk mij eens! Ik ben zoooo lang niet meer in Nederland geweest en ik raak de taal helemaal kwijt![]()
Het Engels van een Nederlander herken je vrij snel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:39 schreef Individual het volgende:
Wat is vreemd vind is dat veel Nederlanders geloven dat ze accentloos Engels spreken... Na 5 jaar weten ze nog steeds wel te vertellen dat ik geen Brit ben. Wat dan wel is weer een ander verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |