abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 11:35:53 #1
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_37839600
Ik ga in september 5 maanden stage lopen in de VS. Nu wil ik me graag kunnen verplaatsen en fietsen en OV is niet echt een goede optie daar. Dus wil ik het liefste een auto. Huren voor 5 maanden is veels te duur, dus dan wordt het kopen.

Nu hoor ik daar veel verschillende dingen over. De een zegt dat het niet mogelijk is de ander weer wel maar dat het heel veel moeite kost. Wordt o.a. hier genoemd.

Heeft iemand hier al ervaring mee of ken je iemand die hier ervaring mee heeft, dan zou ik alle tips kunnen gebruiken!

Graag serieuze reacties...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_37839692
Een auto kopen in de VS is veel goedkoper dan in NL, maar dan ben je er nog niet. Je mot em nml. ook nog verzekeren en daar zit em de kneep, da's super duur! Als je daar nml. brokken maakt en dan doel ik niet op materiele schade, maar erger, persoonlijk letsel toebrengt kan dit veelal in de miljoenen lopen qua schadeclaims. Wel iets om in je achterhoofd te houden dus indien je daar wilt gaan rijden.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:53:28 #3
69307 Pat-man
pi_37840133
Verzekeren schijnt in NL mogelijk te zijn, dus misschien dat het dan iets voordeliger uitpakt.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_37840253
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:53 schreef Pat-man het volgende:
Verzekeren schijnt in NL mogelijk te zijn, dus misschien dat het dan iets voordeliger uitpakt.
Zeker weten! zou ik zeker doen in NL, maar dan moet je een kenteken hebben, dus al een auto die in de VS staat aangeschaft hebben in NL. De meeste Car-outlets staan wel op het internet, dus ik zou zeggen; sla je slag!

Tip: Ik zou voor een midsize sedan gaan (Ford Cougar class)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:10:45 #5
140904 MLF
Unazukin
pi_37872285
ligt eraan hoe oud je bent, onder de 25 jaar krijg je geen auto
tenzij de regels zijn veranderd, mijn vriendin was 24 en mocht dus niet rijden
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:13:13 #6
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37872372
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef MLF het volgende:
Is dat zo? Als je dus 24 bent mag je geen auto kopen? Hoe komen die 16 jarige tieners dan aan hun auto?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 11:44:16 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_37873406
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is dat zo? Als je dus 24 bent mag je geen auto kopen? Hoe komen die 16 jarige tieners dan aan hun auto?
Dat zijn inwoners van Amerika. Das 1. Ten tweede, maar ik weet dit niet zeker, kan ik me voorstellen dat die auto op naam van de ouders wordt gezet.

Jij komt uit Nederland en wil daar voor 5 maanden een auto kopen, en dan loop je tegen een aantal beperkingen/problemen aan. Het is nou eenmaal zo.

[edit] Niet jij dus Jag...maar de TS
Breitling - Instruments for Professionals
pi_37908235
Raar land.. op je 16e autorijden, maar op je 21e mag je pas een sigaretje opsteken.

Is het niet wat om een Nederlandse auto (verzekerd en wel) naar Amerika te verschepen? Ik weet niet wat dat kost om te verschepen naar USA, maar als je een oud Corsa'tje uit NL daar hebt, ben je vrij goedkoop uit.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:17:20 #9
140904 MLF
Unazukin
pi_37911621
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

omdat ze geen inwoner van amerika is
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:06:09 #10
69307 Pat-man
pi_37921455
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef MLF het volgende:
bedoel je hier niet huren mee? daar hebben ze namelijk ook uitzonderingen voor...
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:06:54 #11
69307 Pat-man
pi_37921477
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:38 schreef illusions het volgende:
Raar land.. op je 16e autorijden, maar op je 21e mag je pas een sigaretje opsteken.

Is het niet wat om een Nederlandse auto (verzekerd en wel) naar Amerika te verschepen? Ik weet niet wat dat kost om te verschepen naar USA, maar als je een oud Corsa'tje uit NL daar hebt, ben je vrij goedkoop uit.
is volgens mij erg dure hobby, zelf ook idd aan gedacht maar kon het niet echt vinden op internet wat nou precies de kosten zijn.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:11:23 #12
69307 Pat-man
pi_37921605
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zijn inwoners van Amerika. Das 1. Ten tweede, maar ik weet dit niet zeker, kan ik me voorstellen dat die auto op naam van de ouders wordt gezet.

Jij komt uit Nederland en wil daar voor 5 maanden een auto kopen, en dan loop je tegen een aantal beperkingen/problemen aan. Het is nou eenmaal zo.

[edit] Niet jij dus Jag...maar de TS
Ze kunnen de auto gewoon zelf verzekeren hoor. Maar voor Amerikanen gelden vaak wel andere regels ja.

"het is nou eenmaal zo" schiet ik niet echt wat mee op he, daarom probeer ik hier voor een oplossing te kijken.
  donderdag 18 mei 2006 @ 07:08:18 #13
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37940633
Is dit niet een vraag voor Vampier, maartena of StefanP?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37940678
Verschepen gaat weinig zin hebben, zoiets moet dan per boot, en dat kost je gewoon twee maanden voor het eindelijk in de US is... per vliegtuig moet je dan toch op z'n minst een ferrari verschepen ofzo, anders wordt het rendement van de verschepings kosten erg laag. Per boot moet je op zo'n 1000 tot 2000 euro rekenen vermoed ik zo.

Nu woon ik zelf sinds kort in Canada, en daar zijn de regels als volgt:
Een auto kopen, daarvoor dien je een canadees rijbewijs te hebben. met een uittreksel c.q. bewijs waaruit blijkt dat je in de afgelopen drie jaar hebt gereden in land van herkomst, is een theorie examen vaak voldoende, maar dat gaat je dan ook zoiezo enkele weken kosten.

Hierna moet je de auto verzekeren, en daarvoor moet je een verblijfsvergunning hebben langer dan een jaar, en een vast inkomen, dat ga je met een tijdelijk verblijfsvergunning van slechts 5 maanden dus niet voor elkaar krijgen, en als student al helemaal niet. Daarnaast betaal je als 'buitenlander' zoiezo de hoofdprijs.

Nou is Canada geen USA, maar ik kan me niet echt voorstellen dat het in de US heel erg anders is geregeld eigelijk... In Japan waar ik 3 jaar geleden heb gewoont was het ook al ongeveer zo.
  donderdag 18 mei 2006 @ 07:41:29 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37940752
Om een auto te kunnen kopen in de VS, moet je minimaal een "driver permit" hebben (het oefenrijbewijs dat je krijgt na je theorieexamen), en een Social Security Number. Nu is dat niet helemaal voor de auto ZELF nodig, maar in de Verenigde Staten is verzekeren verplicht, en daar heb je dus beiden voor nodig.

Stap 1: Regel een Social Security Number. Die krijg je als het goed is als je stage loopt. (Want, je werkt en betaald belasting etc).

Stap 2: Ga naar de lokale DMV, en doe het theorieexamen. (Hier heb je dus al je SSN kaart voor nodig).

Stap 3: Na het theorieexamen krijg je een "driver permit". Hiermee mag je een auto kopen, de auto verzekeren, en afrijden. Let op, je mag alleen afrijden in een verzekerde auto (bewijs word gevraagd) maar dat mag ook een huurauto zijn. Een tweede punt is dat je met een driver permit altijd iemand van 21 of ouder met je mee moet hebben, omdat het officieel slechts een lesrijbewijs is.

Stap 4: Na je auto gekocht te hebben en verzekerd te hebben, kun je afrijden, en heb je een Amerikaans rijbewijs.

Het belangrijkste is eigenlijk het SSN. Geen Social Security Number = Geen Auto.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37955650
Houdt ook in gedachten dat je internationale rijbewijs hoogstens 90 dagen geld is, en daarna een rijbewijs van de desbetreffende staat nodig is. Gaat je niet veel kosten overigens, maar toch weer de nodige moeite.
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:45:56 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37957687
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:44 schreef Jie het volgende:
Houdt ook in gedachten dat je internationale rijbewijs hoogstens 90 dagen geld is, en daarna een rijbewijs van de desbetreffende staat nodig is. Gaat je niet veel kosten overigens, maar toch weer de nodige moeite.
Je mag in theorie 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs in de Verenigde Staten als je een ander visum hebt dan een toeristenvisum, dus theoretisch gesproken hoef je geen rijbewijs te halen in de VS als je minder dan 6 maanden blijft, ware het niet dat dit wel benodigd is om je auto te verzekeren als je een auto koopt in de VS.

Het Internationale Rijbewijs is niet nodig voor Nederlanders. Weggegooid geld, je Nederlandse Rijbewijs is namelijk ook gewoon geldig.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:35:28 #18
69307 Pat-man
pi_37959041
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Je mag in theorie 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs in de Verenigde Staten als je een ander visum hebt dan een toeristenvisum, dus theoretisch gesproken hoef je geen rijbewijs te halen in de VS als je minder dan 6 maanden blijft, ware het niet dat dit wel benodigd is om je auto te verzekeren als je een auto koopt in de VS.

Het Internationale Rijbewijs is niet nodig voor Nederlanders. Weggegooid geld, je Nederlandse Rijbewijs is namelijk ook gewoon geldig.
Idd, internationaal rijbewijs is bullshit om te kopen. Fijne geldklopperij van de ANWB.

Maar kan ik niet gewoon als ik m'n SSN heb een driver permit halen, de auto kopen en dan gewoon weer met m'n NL rijbewijs verder rijden? En wat kost het om een Amerikaans rijbewijs te halen? Is toch veel goedkoper dan die afzetters hier in NL?

Bedankt i.i.g. voor de nuttige info. Denk dat het toch bij huren blijft aangezien dat waarschijnlijk net zo voordelig blijft als ik de auto alleen in het weekend huur. Lokaal verhuurbedrijf bij OC Airport vraagt maar zo'n $25,- p/d. Maar je weet maar nooit hoe alles gaat lopen en misschien is het dan toch handig om rijbewijs in de States te halen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:49:38 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37959403
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:35 schreef Pat-man het volgende:
Maar kan ik niet gewoon als ik m'n SSN heb een driver permit halen, de auto kopen en dan gewoon weer met m'n NL rijbewijs verder rijden?
Niet helemaal dus, je hebt voor de verzekering een Amerikaans rijbewijs nodig. Een huurauto kun je als Nederlander gewoon rijden natuurlijk, een gekochte auto moet met Amerikaans rijbewijs. Ik kon met een "driver permit" de auto verzekeren, maar daarmee MOET dus altijd iemand van 21 of ouder meerijden. Als je zelfstandig wil rondkarren moet je het praktijkexamen doen en je rijbewijs halen.
quote:
En wat kost het om een Amerikaans rijbewijs te halen? Is toch veel goedkoper dan die afzetters hier in NL?

Ik betaalde in 2002 nog $12 voor mijn theorieexamen, driver permit, rijexamen, en het rijbewijs... Omdat Ahhnold de staatskas die door de vorige gouverneur goed geplunderd was weer probeert te vullen, is de prijs in 2004 verdubbeld naar $25. natuurlijk nog steeds een schijntje vergeleken bij Nederland. Natuurlijk is dat zonder rijlessen, maar die heb je natuurlijk niet nodig als je al een Nederlands rijbewijs hebt.

De kosten zijn verschillend per staat, maar ik denk dat je tussen de $15 en de $30 klaar kunt zijn met de hele riedel. Echt een schijntje dus.
quote:
Bedankt i.i.g. voor de nuttige info. Denk dat het toch bij huren blijft aangezien dat waarschijnlijk net zo voordelig blijft als ik de auto alleen in het weekend huur. Lokaal verhuurbedrijf bij OC Airport vraagt maar zo'n $25,- p/d. Maar je weet maar nooit hoe alles gaat lopen en misschien is het dan toch handig om rijbewijs in de States te halen.
Ik hoor NU toevallig net op de radio als ik dit tik dat Budget al aanbiedingen heeft voor $139 voor een week. Zonder benzine natuurlijk. En hou rekening met een toeslag voor bestuurders van 21 tot 25.

Voor een periode van 5 maanden, of eigenlijk 4 maanden want je bent zo een maand bezig met het kopen van een auto, de verplichte keuring voor tweede handsauto's te doen, je kenteken te regelen bij de DMV, je driver permit, verzekering, en dan rijbewijs regelen, en je "pink slip" krijgen welke de auto op jouw naam zet etc....dat je je moet afvragen of het voor die korte periode het wel waard is.

Een beetje afhankelijk van waar je zit, maar het oosten van de VS heeft veel betere OV mogelijkheden dan het westen van de VS natuurlijk, zoals goede uitgebreide metrosystemen in de grotere steden.
-
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:59:09 #20
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_37959715
waar ga je stage lopen? Ik ga namelijk een half jaar studeren in San Diego na de zomer

ik wil misschien ook wel voor een tijdje een auto huren, misschien dat dit topic nog van pas komt..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:06:50 #21
69307 Pat-man
pi_37959918
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:49 schreef maartena het volgende:

...
Thnx voor de info nogmaals, als het zo weinig kost is het misschien zowiezo leuk om voor de gein te halen dat rijbewijs.

Ik kom bij jou om de hoek te zitten Kom in Newport Beach te zitten (zie Cali topic), dus zit er aan te denken om daar fiets te kopen en een kamer dicht bij 't werk. En dan voor in de weekenden een auto te huren, maar een eigen auto zou wel even wat makkelijker wezen.
Had trouwens deze site gevonden http://www.unitedautorental.com. Deze verhuren de auto (compact) voor Daily Rate = $31.99 en daar komt geen underage toeslag meer bovenop. Wel een limit van 150 miles p/d maar ja, zoveel zal ik nou ook weer nie rijden.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:12:02 #22
69307 Pat-man
pi_37960077
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:59 schreef timmeeeh het volgende:
waar ga je stage lopen? Ik ga namelijk een half jaar studeren in San Diego na de zomer

ik wil misschien ook wel voor een tijdje een auto huren, misschien dat dit topic nog van pas komt..
Newport Beach... ik vertrek ook na de zomer.
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:19:50 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37960354
Wat een gedoe allemaal
Vampire Romance O+
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:30:48 #24
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_37965615
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:12 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Newport Beach... ik vertrek ook na de zomer.
ah, the o.c.
das niet zo ver van san diego!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 21 mei 2006 @ 17:35:52 #25
69307 Pat-man
pi_38050639
@ Maartena:

Wat betaal je zo ongeveer aan een autoverzekering p/m??? Da's ook wel belangrijk om te weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')