Zeker weten! zou ik zeker doen in NL, maar dan moet je een kenteken hebben, dus al een auto die in de VS staat aangeschaft hebben in NL. De meeste Car-outlets staan wel op het internet, dus ik zou zeggen; sla je slag!quote:Op maandag 15 mei 2006 11:53 schreef Pat-man het volgende:
Verzekeren schijnt in NL mogelijk te zijn, dus misschien dat het dan iets voordeliger uitpakt.
Is dat zo? Als je dus 24 bent mag je geen auto kopen? Hoe komen die 16 jarige tieners dan aan hun auto?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef MLF het volgende:
ligt eraan hoe oud je bent, onder de 25 jaar krijg je geen auto
tenzij de regels zijn veranderd, mijn vriendin was 24 en mocht dus niet rijden
Dat zijn inwoners van Amerika. Das 1. Ten tweede, maar ik weet dit niet zeker, kan ik me voorstellen dat die auto op naam van de ouders wordt gezet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat zo? Als je dus 24 bent mag je geen auto kopen? Hoe komen die 16 jarige tieners dan aan hun auto?
omdat ze geen inwoner van amerika isquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Is dat zo? Als je dus 24 bent mag je geen auto kopen? Hoe komen die 16 jarige tieners dan aan hun auto?
bedoel je hier niet huren mee? daar hebben ze namelijk ook uitzonderingen voor...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:10 schreef MLF het volgende:
ligt eraan hoe oud je bent, onder de 25 jaar krijg je geen auto
tenzij de regels zijn veranderd, mijn vriendin was 24 en mocht dus niet rijden
is volgens mij erg dure hobby, zelf ook idd aan gedacht maar kon het niet echt vinden op internet wat nou precies de kosten zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:38 schreef illusions het volgende:
Raar land.. op je 16e autorijden, maar op je 21e mag je pas een sigaretje opsteken.
Is het niet wat om een Nederlandse auto (verzekerd en wel) naar Amerika te verschepen? Ik weet niet wat dat kost om te verschepen naar USA, maar als je een oud Corsa'tje uit NL daar hebt, ben je vrij goedkoop uit.
Ze kunnen de auto gewoon zelf verzekeren hoor. Maar voor Amerikanen gelden vaak wel andere regels ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zijn inwoners van Amerika. Das 1. Ten tweede, maar ik weet dit niet zeker, kan ik me voorstellen dat die auto op naam van de ouders wordt gezet.
Jij komt uit Nederland en wil daar voor 5 maanden een auto kopen, en dan loop je tegen een aantal beperkingen/problemen aan. Het is nou eenmaal zo.
[edit] Niet jij dus Jag...maar de TS![]()
Je mag in theorie 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs in de Verenigde Staten als je een ander visum hebt dan een toeristenvisum, dus theoretisch gesproken hoef je geen rijbewijs te halen in de VS als je minder dan 6 maanden blijft, ware het niet dat dit wel benodigd is om je auto te verzekeren als je een auto koopt in de VS.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:44 schreef Jie het volgende:
Houdt ook in gedachten dat je internationale rijbewijs hoogstens 90 dagen geld is, en daarna een rijbewijs van de desbetreffende staat nodig is. Gaat je niet veel kosten overigens, maar toch weer de nodige moeite.
Idd, internationaal rijbewijs is bullshit om te kopen. Fijne geldklopperij van de ANWB.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Je mag in theorie 6 maanden rijden op een Nederlands rijbewijs in de Verenigde Staten als je een ander visum hebt dan een toeristenvisum, dus theoretisch gesproken hoef je geen rijbewijs te halen in de VS als je minder dan 6 maanden blijft, ware het niet dat dit wel benodigd is om je auto te verzekeren als je een auto koopt in de VS.
Het Internationale Rijbewijs is niet nodig voor Nederlanders. Weggegooid geld, je Nederlandse Rijbewijs is namelijk ook gewoon geldig.
Niet helemaal dus, je hebt voor de verzekering een Amerikaans rijbewijs nodig. Een huurauto kun je als Nederlander gewoon rijden natuurlijk, een gekochte auto moet met Amerikaans rijbewijs. Ik kon met een "driver permit" de auto verzekeren, maar daarmee MOET dus altijd iemand van 21 of ouder meerijden. Als je zelfstandig wil rondkarren moet je het praktijkexamen doen en je rijbewijs halen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:35 schreef Pat-man het volgende:
Maar kan ik niet gewoon als ik m'n SSN heb een driver permit halen, de auto kopen en dan gewoon weer met m'n NL rijbewijs verder rijden?
quote:En wat kost het om een Amerikaans rijbewijs te halen? Is toch veel goedkoper dan die afzetters hier in NL?
Ik hoor NU toevallig net op de radio als ik dit tik dat Budget al aanbiedingen heeft voor $139 voor een week. Zonder benzine natuurlijk. En hou rekening met een toeslag voor bestuurders van 21 tot 25.quote:Bedankt i.i.g. voor de nuttige info. Denk dat het toch bij huren blijft aangezien dat waarschijnlijk net zo voordelig blijft als ik de auto alleen in het weekend huur. Lokaal verhuurbedrijf bij OC Airport vraagt maar zo'n $25,- p/d. Maar je weet maar nooit hoe alles gaat lopen en misschien is het dan toch handig om rijbewijs in de States te halen.![]()
Thnx voor de info nogmaals, als het zo weinig kost is het misschien zowiezo leuk om voor de gein te halen dat rijbewijs.quote:
Newport Beach... ik vertrek ook na de zomer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:59 schreef timmeeeh het volgende:
waar ga je stage lopen? Ik ga namelijk een half jaar studeren in San Diego na de zomer
ik wil misschien ook wel voor een tijdje een auto huren, misschien dat dit topic nog van pas komt..
ah, the o.c.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:12 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Newport Beach... ik vertrek ook na de zomer.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |