abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 11:36:26 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38363394
Gloria Jean's heb ik nog niet geprobeerd, binnenkort eens doen. Ik denk dat ik eind juni ergens richting Wellington kom voor 2 nachten. Mijn plan voor het noordereiland is Tongariro en Wellington. In Tongariro heb je Mt Rua-nogwat waar sneeuw moet liggen. 24 juni ga ik hier weg dus ik denk rond de 26/27/28e in Wellington.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:26:38 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38367584
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Bijna hetzelfde als ik maar dan is het huis zo'n 140 jaar oud en dat voor zo'n £1,000 per maand en ik krijg er geen zwembad bij. (een vijver in de tuin dat nog net wel...)
Ik had in de UK zo'n piepklein rijtjeshuis uit 1870.
Dat was niet veel. De muurtjes leken wel karton, ik kon mijn buurman bijna letterlijk horen ademen.
Toch kostte dat £625 per maand
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:08:45 #243
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38369146
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er in jullie wijk wonen. Niet stad, maar wijk.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:34:21 #244
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_38370078
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had in de UK zo'n piepklein rijtjeshuis uit 1870.
Dat was niet veel. De muurtjes leken wel karton, ik kon mijn buurman bijna letterlijk horen ademen.
Toch kostte dat £625 per maand
Echt supergroot is het ook niet, maar een identiek huis in de straat werd voor £350,000 verkocht! We hebben echt geluk gehad met de huurprijs.

Ik weet dat ik buren heb, maar hoor ze nooit eigenlijk... Het hele huis is ook 'refurbished' voordat ik er 2.5 jaar geleden introk, dus misschien hebben ze wat aan de isolatie gedaan.
reset
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:35:03 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38374628
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:30 schreef Jaguarized het volgende:
Ik kan hier nog steeds in korte broek lopen. Weer is ontzettend goed bij 19 graden en een lekker zonnetje. En dan te bedenken dat het hier al herfst/winter is.
Ik heb hier ook wel eens met Kerstmis in korte broek gezeten
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:41:10 #246
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_38374839
Nou, morgen ga ik weer terug naar Amsterdam dan 4,5 maand buitenland. Het wordt wel tijd, want in Maynooth is inmiddels niks meer te beleven.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:02:28 #247
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38375637
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

je wordt hier voor gek versleten als je met kerst niet in korte broek rondloopt
zonnig Brasil
pi_38375681
Is de rust wedergekeerd in San Pablo?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:42:17 #249
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_38377053
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 06:04 schreef maartena het volgende:

[..]

Waar woon jij?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:50:22 #250
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38377329
Even wat anders: Mijn zusje woont voor 3 jaar op Oost-Timor (Timor Leste - voor een VN project), en daar zijn sinds een week of 2 flinke rellen aan de gang. Intussen zijn al 1300 Australische troepen gearriveerd om de boel onder controle te houden, en ook komen er uit Portugal, Maleisië en Nieuw Zeeland binnenkort militairen om te helpen. Mijn zus woont niet heel ver van het vliegveld, en dat is dus een gebied dat onder controle is van de Australiërs, dus we denken dat haar woning in ieder geval nog niet geplunderd is of in de fik gestoken.

Zelf zit ze nu in Kenia. Ze vertrok gelukkig een week voor de erge onlusten begonnen naar Kenia voor een speciale cursus van de Verenigde Naties, en heeft er nu een vakantie achteraan geplakt. Ze heeft een retour ticket voor Dili via Bali, maar waarschijnlijk zal ze naar Bali vliegen, en van daaruit naar Darwin waar de rest van het VN personeel ook heen is ge-evacueerd, maar momenteel weet ze nog niks. Even afwachten dus, maar ik maak me dus wel zorgen over mijn zus en d'r appartement in Dili. Ben in ieder geval blij dat ze zelf veilig zit!

Nieuws:
http://www.cnn.com/2006/W(...)unrest.ap/index.html
http://www.cnn.com/2006/W(...)australia/index.html

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 30 mei 2006 @ 17:51:20 #251
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38377359
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:42 schreef PLAE@ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een goede 10.000 kilometer van mij vandaan dus!
-
pi_38377850
Is dat appartement gehuurd of gekocht?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:08:09 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38377916
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dat appartement gehuurd of gekocht?
Gehuurd, ze woont samen met een Australische die ook voor de VN werkt. Die zit intussen al in Darwin.
-
pi_38377999
Dus dan is ze hooguit wat persoonlijke spullen kwijt, kan erger natuurlijk
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:17:07 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38378282
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dan is ze hooguit wat persoonlijke spullen kwijt, kan erger natuurlijk
Inderdaad. Ze hebben al eens eerder bij haar kleren gejat, en aangezien iedereen in Dili 3 maten kleiner is in dan zij kan ze ook in Dili dus geen kleren kopen.... dat doet ze sowieso dus al op Bali ($200 voor een retourvlucht van een paar uur) waar ze gewoon normaal maatje Australiër verkopen. Ik denk dat ze op de terugweg uit voorzorg maar wat nieuwe kleren inslaat.

Tis in ieder geval geen pretje momenteel op Oost Timor. Ik heb d'r in Kenya nog even gebeld, voor 8 minuten, dus ik zal wel een 3-dollar-per-minuut gesprek op mijn rekening zien binnenkort!
-
pi_38378643
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:32:52 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38378884
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar heb je toch een internet verbinding voor nodig. Die heeft ze trouwens wel in het VN compound op Oost Timor, en dan MSN-en we ook regelmatig.... maar in Kenia heeft ze alleen maar telefoon, en in haar appartement in Dili ook. Je kunt daar nog niet eens dial-up internet krijgen.... In Kenia wellicht wel, maar daar zit ze ook hooguit 3 weken. Op het VN compound hebben ze een satelliet verbinding, en op zondag gaat ze er vaak heen omdat er dan niemand werkt, en dan kan ze rustig chatten met het thuisfront.... Samen met anderen die ook naar huis willen mailen etc.

Het gaat wel goedkomen met haar, nu eerst maar eens de situatie op Oost Timor onder controle krijgen.
-
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:19:33 #258
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38393128
hoe zit het trouwens met de WK bij jullie ?
hier 5 uur verschil (vroeger) dus alle wedstrijden midden op de dag

en aangezien voetbal hier heilig is, ligt dus alles stil gedurende de wedstrijden (en erna, en ervoor, ...)

maar beter dan 4 jaar geleden toen we wedstrijden op de meest onmogelijke tijdstippen hadden; 12 uur verschil
zonnig Brasil
pi_38393504
Je hebt vooral nog een hele avond
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:38:43 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38393938
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
9 uur vroeger, alle wedstrijden dus s'ochtends en s'middags.
-
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:48:16 #261
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38394356
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:19 schreef qwerty_x het volgende:

en aangezien voetbal hier heilig is, ligt dus alles stil gedurende de wedstrijden (en erna, en ervoor, ...)

maar beter dan 4 jaar geleden toen we wedstrijden op de meest onmogelijke tijdstippen hadden; 12 uur verschil
10 uur later, midden in de nacht dus. Er wordt me wel een Oranje vlag vanuit Nederland door een FOKker toegestuurd.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:48:30 #262
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38394370
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:35 schreef maartena het volgende:

[..]

We hebben hier zaterdag een Pre Christmas Winter party.
  woensdag 31 mei 2006 @ 04:48:20 #263
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_38397801
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:16 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waar en hoe?
Concord NH, getrouwd met een Amerikaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 31 mei 2006 @ 04:56:16 #264
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38397808
WK ?
O ja, dat is dit jaar geloof ik
Mijn reisverslagen
  woensdag 31 mei 2006 @ 05:05:55 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38397810
Zijn er hier trouwens mensen met een Slingbox? (http://www.slingmedia.com/)
Via zo'n ding kun je locale TV kijken overal op de wereld.

Dat ding zet je dan bij een kennis/ familie neer (in NL) en heeft een verbinding met kabel en internet. Vervolgens kun je dan via je PC/laptop overal ter wereld dat ding bedienen en de TV-programmas via stream ontvangen.

Nu ben ik in weinig NL programmas geinteresseerd, maar ik had graag live de Tour de France willen kijken (niet te krijgen in Taiwan). Was perfect geweest, vooral omdat het door het tijdsverschil voor mij na werktijd is.
Helaas heb ik geen kennis/familie in NL met een breedband internet verbinding die zijn upload bandbreedte aan mij wil doneren
Mijn reisverslagen
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:07:42 #266
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38398187
Helaas is het hier inderdaad 10 uur verschil met Duitsland Helaas leeft het WK hier helemaaal niet dus kijken op het werk zit er niet in Dat was alleen mogelijk geweest met Rugby waarschijnlijk

Jeetje Maartena, wat afschuwelijk dat je zus nu in Timor zit. De kranten staan er hier vol van en het ziet er allemaal vreselijk uit
In ieder geval heel veel sterkte
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:34:57 #267
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38398478
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:07 schreef poohy het volgende:
Jeetje Maartena, wat afschuwelijk dat je zus nu in Timor zit. De kranten staan er hier vol van en het ziet er allemaal vreselijk uit
In ieder geval heel veel sterkte
Ze zit nu in Kenia, en vliegt pas Zaterdag weer richting Timor, met een overstop op Bali. Waarschijnlijk vliegt ze echter van Bali naar Darwin, Australië om zich bij de rest van het VN personeel te voegen totdat de situatie weer veilig is.

Maar in Dili is nog wel haar appartement met al haar meubeltjes, kleren, spullen.... en ook niet onbelangrijk: Haar auto staat nog in de buurt van het vliegveld. Ik weet niet of ze die bij de VN heeft kunnen parkeren voordat ze naar Kenia vloog voor een cursus.

Het gaat met haar wel goedkomen hoor, alleen loopt ze dus de kans terug te keren naar een afgebrand appartement en/of auto, maar het is dus nog even afwachten. En ze had nu net vorig jaar een mooie Izuzu (?) 4WD laten overkomen uit Japan voor $6000, want er zijn natuurlijk geen verharde wegen buiten Dili...
-
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:39:59 #268
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38398548
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 05:05 schreef SeLang het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen met een Slingbox? (http://www.slingmedia.com/)
Via zo'n ding kun je locale TV kijken overal op de wereld.

Dat ding zet je dan bij een kennis/ familie neer (in NL) en heeft een verbinding met kabel en internet. Vervolgens kun je dan via je PC/laptop overal ter wereld dat ding bedienen en de TV-programmas via stream ontvangen.

Nu ben ik in weinig NL programmas geinteresseerd, maar ik had graag live de Tour de France willen kijken (niet te krijgen in Taiwan). Was perfect geweest, vooral omdat het door het tijdsverschil voor mij na werktijd is.
Helaas heb ik geen kennis/familie in NL met een breedband internet verbinding die zijn upload bandbreedte aan mij wil doneren
Ik ken de slingbox idd wel, maar heb em niet. Ik kan de Tour de France (en nu de Giro d'Italia) ontvangen op het Amerikaanse OLN (Outdoor Life Network). Die zenden wel meer internationale sporten uit trouwens.
-
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:15:22 #269
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_38399225
Speciaal voor Jaguarized: Starbucks te Lambton Quay

woensdag 31 mei 2006 @ 10:18:30 #270
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_38400802

Ook al in zo'n mooie oud en historisch pand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')