Ik heb je ook maar even aan de lijst toegevoegdquote:Op maandag 1 mei 2006 17:16 schreef z80 het volgende:
eens kijken of ik nu wel op de kaart blijf staan.
z80 Duitsland
Na verloop van tijd (ik geloof 24 uur) mogen alleen modjes em nog wijzigen....quote:Op maandag 1 mei 2006 17:37 schreef devzero het volgende:
Is het bijhouden van de op nou zo moeilijk?
48 uur geloof ik, maar ik had mezelf geloof ik dat ik in deel 6 of 7 al had gemeld dat ik in tallahassee, Fl, USA woon, en staat ook al een tijdje op die wikiquote:Op maandag 1 mei 2006 17:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Na verloop van tijd (ik geloof 24 uur) mogen alleen modjes em nog wijzigen....ErwinRommel leest altijd mee in dit topic en die kan altijd de OP wijzigen.....
Link naar die wiki pagina? Kan em zo 123 niet vinden....quote:Op maandag 1 mei 2006 18:11 schreef troma78 het volgende:
Het lijkt me het handigst als je gewoon de wiki in de OP zet, is het fout, dan ligt het aan de persoon zelf
De link staat in je OPquote:Op maandag 1 mei 2006 18:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Link naar die wiki pagina? Kan em zo 123 niet vinden....![]()
quote:
klik klik zou ik zeggenquote:Op maandag 1 mei 2006 16:42 schreef maartena het volgende:
En we hebben nu ook een pagina in Wiki zodat iedereen zichzelf makkelijk in het lijstje kan toevoegen: klik
Lekker weer daar?quote:Op maandag 1 mei 2006 17:52 schreef ThE-FuNkY het volgende:
Dan magtie mij er ook wel op toevoegen
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Ik woon nu een goede 2,5jaar in Spanje en bevalt me goed. Voorlopig hoef ik niet meer terug naar Nederland.. Teminste, niet om te wonen.. dus alleen voor vakantie etc
wat is Auckland voor een stad?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:26 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ik wilde het in het weekend van 20,21 juli doen maar ik moet nog even kijken of ik via www.couchsurfing.com een slaapplek kan regelen en wanneer mijn flatmates naar Cape Reinga gaan aangezien ik daar ook nog heen wil.
Dan Wellington.quote:
Lekker tussen de schildpadden zeker..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik sta er ook niet bij, ik woon sindskort op Galapagos (zakelijk)
Waarom ben je verhuisd naar Wellington dan?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:18 schreef poohy het volgende:
Het is zo grappig, toen ik in Auckland woonde en vertelde dat ik naar Wellington ging verhuizen keek iedereen mij medelijdend aan![]()
Als ik in Wellington vertel dat ik in Auckland heb gewoond krijg ik precies dezelfde reactie![]()
Een veel gehoorde 'grap' is dan ook: Why is it always windy in wellington? Because Auckland sucks![]()
Maar toegegeven, in Auckland is inderdaad meer te beleven. Ik blijf hier toch een beetje het dorpsgevoel houden![]()
Ah ik wist niet dat je in natuurreservaten mocht wonen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 03:19 schreef poohy het volgende:
Ik sta er niet tussen![]()
Poohy, Wellington, Nieuw-Zeeland![]()
Heb jullie allebij op de Wiki gezet, konden jullie trouwens zelf ook doen, das het leuke van wikiquote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ilona daar serieus woont.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:41 schreef troma78 het volgende:
[..]
[..]
Heb jullie allebij op de Wiki gezet, konden jullie trouwens zelf ook doen, das het leuke van wiki![]()
wat voor zaken doe je daar? Visvangst? Toerisme? Documentaire maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
En waarom niet? Ik weet dat er een hoop biologen zitten daar, misschien doet ilona daar ook wel een project van een aantal jaar. Je klinkt net als een paar verzuurde "kennisen" die vlak voor ik vertrok tegen me zeiden "oh, je gaat naar florida? zeker een jaartje vakantie vieren en dan weer snel naar huis"quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ilona daar serieus woont.![]()
Haha, vaag, je stond er niet meer opquote:
Niet op Buitenland wiki pagina hoor, kijk maar bij de gescheidenis van die pagina.quote:
No shit? Da's cool. Wat doe je daar? Foto's? Voor hoe lang ben je er?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 04:22 schreef ilona-scuderia het volgende:
ilona lult alleen maar onzin hoor.quote:Op woensdag 3 mei 2006 04:01 schreef StefanP het volgende:
No shit? Da's cool. Wat doe je daar? Foto's? Voor hoe lang ben je er?
quote:
Waarom niet? Ook in natuurgebieden wordt gewerkt, en het zou zeker interessant zijn om daar meer over te horen. Mijn ouders hebben twee keer op projectbasis in de Galapagos gewerkt, inventarisatie van plantensoorten. Vandaar.quote:Op woensdag 3 mei 2006 04:14 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
No shit, de Galapagos is een natuurgebied en iedereen hapt ook nog.
![]()
Zou jij niet wat enthousiaster zijn als je op de Galapagos mocht werken?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook in natuurgebieden wordt gewerkt, en het zou zeker interessant zijn om daar meer over te horen. Mijn ouders hebben twee keer op projectbasis in de Galapagos gewerkt, inventarisatie van plantensoorten. Vandaar.
Maar er schijnen hier mensen Ilona beter te kennen en die denken dat ze maar wat loopt te roepen. If so, helaas.
Ik wel jaquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Zou jij niet wat enthousiaster zijn als je op de Galapagos mocht werken?![]()
Precies. En iemand die daar gaat wonen komt dat ook echt wel hier enthousiast melden.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:23 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik wel jaIk zou er zelf best wel een paar maandjes doorbrengen. Maarja, wie ben ik
Coolquote:Op maandag 1 mei 2006 17:52 schreef ThE-FuNkY het volgende:
Dan magtie mij er ook wel op toevoegen
ThE-FuNkY, Alicante, Spanje
Ik woon nu een goede 2,5jaar in Spanje en bevalt me goed. Voorlopig hoef ik niet meer terug naar Nederland.. Teminste, niet om te wonen.. dus alleen voor vakantie etc
quote:Quake near Tonga triggers small tsunami
UPDATED 8.40am Thursday May 4, 2006
A 7.8-magnitude earthquake struck central Tonga this morning, prompting a tsunami warning for New Zealand and other countries which was then lifted.
A small tsunami of less than half a metre was observed at Niue (east of Tonga) and at Pago Pago in American Samoa (north of Tonga).
The National Crisis Management Centre in New Zealand said there were no reports of damage in Fiji, Niue, the Solomons, Tokelau or Rarotonga.
Spokesman Allen Walley said: "Whilst electricity is out in Tonga, there are no reports of major damage at this time."
Geological and Nuclear Science seismologist Brian Ferris said the quake was also felt in Auckland and Gisborne. He was awoken by an alarm system when the quake struck.
"There has been a small wave, about half a metre high, detected near Niue and Pago Pago, but that's not going to threaten New Zealand," he said.
In New Zealand, police call centres received more than 50 calls an hour as worried people tried to find out what they should do. People fled their homes in Gisborne where a tsunami was originally predicted to hit at 6.21am.
People ran into the streets of Tongan capital Nuku'alofa as buildings shook during the quake which lasted about four minutes, a police officer told Radio New Zealand.
New Zealand jazz musician Richard Adams was in a hotel in Nuku'Alofa when the quake struck.
"It was the biggest earthquake I've ever felt," Mr Adams told CNN. "Things were falling over, my bag was falling over it went on for at least ... well, it felt like five minutes, but I guess it was probably a minute."
Power to the hotel - the Pacific Royale - was cut, and it was littered with broken glass and plates, and pot plants were toppled.
In panic, one guest jumped from third floor balcony into the hotel court yard.
"He was the only tourist injured. He jumped from his room, maybe he was afraid," said William Vea, the night receptionist at the hotel.
A report on Sky Television said it was felt in several Tongan islands. A resident told Sky he felt tremors lasting over 30 seconds.
The quake hit 170km northeast of the Tongan capital Nuku'alofa at 3.26am (NZT), at a depth of 38km, the New Zealand Institute of Geological and Nuclear Sciences (GNS) said.
The epicentre was near the Ha'apai islands in central Tonga, approximately 2150km northeast of Auckland.
The quake was reported by GNS as magnitude 8.1, but the Pacific Tsunami Warning Centre in Hawaii later said it measured 7.8 on the Richer scale.
The Tsunami Warning Centre issued warnings for countries in the region at 3.42am, saying at the time it did not know whether the quake actually generated a tsunami. If it did, it could have hit Fiji at 5.13am and Gisborne at 6.21am.
The Centre later cancelled all warnings, and said New Zealand would likely experience half-metre swells only.
Niue registered a 0.21m wave at 4.03am and Pago Pago registered a 0.15m wave at 4.36am, according to data on the Tsunami Warning Centre website.
- NZPA, REUTERS, NZHERALD STAFF
Et tu maartena?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:05 schreef Lucille het volgende:
maartena is 48 uur weg wegens compleet uitleggen hoe je moet ad-blocken.
Gister en vandaag niet.. denk dat het morgen wel weer mooi isquote:
Ken het wel, komt der nooitquote:Op donderdag 4 mei 2006 01:46 schreef zwelgje81 het volgende:
[..]
Coolkom je soms heel toevallig wel eens in moraira?
Heb er namelijk gewoond maar ik zoek iemand die een foto van mijn ouderlijk huis kan maken
![]()
Ligt ter hoogte van Benissa en Teulada
Ja hoor, alleen heb ik dan net geluched en ben dan gewoon op werk: dus de deur van mijn kantoortje gaat gewoon even dichtquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:54 schreef Individual het volgende:
Gaat iemand nog 2 minuten stilte in acht nemen om 20:00CET? Ik wel denk ik, ik ben dan net thuis.
Zolang ik mijn huur niet in euroos kan betalen boeit het me eigenlijk niet zoquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef SeLang het volgende:
Houden de USA gangers trouwens nog banktegoeden aan in US$, of heb je die inmiddels (gedeeltelijk) omgezet naar euro? (ivm de ineenstorting van de US$)
Ow, die twee tonquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef devzero het volgende:
[..]
Je loopt ze te versieren met het bankafschrift van je 2 ton
quote:Op donderdag 4 mei 2006 06:50 schreef popolon het volgende:
Et tu maartena?
Maarten, jij Don Diego wannabe.
Zo rijk ben ik niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef SeLang het volgende:
Houden de USA gangers trouwens nog banktegoeden aan in US$, of heb je die inmiddels (gedeeltelijk) omgezet naar euro? (ivm de ineenstorting van de US$)
Oh ja, echte Amerikanen doen natuurlijk alles op de pof.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet.Maar ik heb nog wel een "noodpotje" aan Euro's op mijn Nederlandse bankrekening. Wel handig voor als ik op bezoek ben etc...
quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef ThE-FuNkY het volgende:
[..]
Gister en vandaag niet.. denk dat het morgen wel weer mooi is
en eergister hadden we het hier op werk zelfs al over om maar in kortebroek naar het werk te gaan komen..
[..]
Ken het wel, komt der nooit
Maar als ik der een x heen gaat, hoor je het van me en dan wil ik wel even een fototje voor je maken hoor
Een bedrijf zal altijd een voorkeur voor locals hebben, tenzij jij iets specifieks te bieden hebt wat ze lokaal niet kunnen vinden. Ook als jouw opleidings- en ervaringsniveau zich kan meten met dat van lokale mensen (of zelfs beter is), dan nog heb jij altijd een cultuur- en taal achterstand.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:47 schreef poohy het volgende:
Even een vraagje aan iedereen die in zijn/haar emigratieland naar werk is gaan zoeken![]()
Zelf ondervinden wij nogal problemen met het vinden van een behoorlijke baan. Mijn vriend heeft een beroep waar hier een schreeuwend te kort aan is. Maar dat betekent dus nog niet dat hij makkelijk werk kan vindenHij is zeg maar overgekwalificeerd (dat is hier ook niet zo moeilijk
) en dat werkt tot nu toe alleen maar tegen. Hij denkt er zelfs aan om zijn cv simpeler te maken om er voor te zorgen dat werkegevers zich niet 'aangevallen' voelen
![]()
Wat we ook merken is dat je nieuwzeelandse werkervaring moet hebben (terwijl het niveau hier een stuk lager ligt!). Je kan in alle landen van de wereld een topbaan gehad hebben, maar nee als je in NZ hebt gewerkt, dan pas heb je een kans! Het liefst moet je hier ook gestudeerd hebben![]()
Zelf heb ik ook de grootste moeite om een behoorlijke baan te vinden. Ik zie zat banen die ik makkelijk aankan, maar daar word ik simpelweg niet voor aangenomen. Ook omdat ik hier een buitenlander ben en helaas geen engels accent heb.
Nu ben ik erg benieuwd naar jullie er varingen met het zoeken naar werk in het land waar jullie nu wonen![]()
Nou ik niet hoor, ik heb het prima naar mijn zin in mijn baan. Net vandaag voor de tweede keer in de 8 maanden dat ik er werk promotie gemaakt. Het financiele plaatje dat daaraan hangt is ook weer mooi meegenomen. Ik klaag niet, heb het enorm naar mijn zin en alle verwachtingen die ik had van verhuizen naar Ierland zijn tot nu toe uitgekomen, in plural by the way.quote:Op maandag 8 mei 2006 23:48 schreef troma78 het volgende:
Moet maar weer eens op zoek naar ander werk denk ik
Dat is niet prettig inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:00 schreef troma78 het volgende:
Tja, het probleem is voor mij vooral dat het een klein bedrijf is, en dat de meeste mensen die er werken buiten Shannon wonen. En promotie zit er niet in, vooral aangezien het bedrijf volgens mij kopje onder aan het gaan is.
Ik zit er dan ook stevig aan te denken om wellicht richting Galway te gaan aangezien daar meer werk is dan hier (als NL'er)!
Ik sta er ook niet bij, laat maar dan.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:37 schreef devzero het volgende:
Is het bijhouden van de op nou zo moeilijk?
Daar hebben we de wiki voor:quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:11 schreef static het volgende:
Ik sta er ook niet bij, laat maar dan.
je vergeet er een paar:quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat zijn bij jullie nationale "feestdagen"? Dagen dat men dus vrij is van werk?
Hier hebben we:
21 april - Tiradentes (een verzetsstrijder tegen het Portugees bewind)
7 September - Onafhankelijkheid van Brazilië tkv Portugal
15 november - Proclamatie van de Republiek Brazilië
Natuurlijk zijn er dan nog de religieuze dagen, deze reken ik even niet mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |