eventjes de kale url met het 'voeg een afbeelding toe knopje' invoeren.quote:Op woensdag 26 april 2006 23:15 schreef Pandorah het volgende:
Zo! Deel 100 komt echt snel! Kom maar op met die chocola!![]()
Wil een van de modjes die afbeelding werkend krijgen? Ik weet namelijk niet hoe ik dat zo snel moet doen. Dank
.
Ja, maar als ik dat doe weet ik toch dat dat puur van de zwangerschap was en niet m'n eigen overgewicht dat ik kwijt ben. Dan ben ik ook niet trots als ik eronder zit. En vlak voor ik zwanger werd was ik alweer een paar kilo kwijt en woog ik 88, dus dit is gewoon m'n gewicht van vorige zomer en een mooi startpunt. Het moet toch wel te halen zijn om weer op die 91 te zitten binnen afzienbare tijd na de bevalling, zeker met al het vocht dat ik vasthoud.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Jojogirl, dit motiveert wel heel slechtMaak van je startgewicht gewoon het hoogste gewicht en probeer straks dan vanaf daar af te vallen.
Wat goed joh, ik bedoel dat je niet in paniek raakt op zo'n moment (moet je toch altijd maar afwachten als het echt is...) en een geluk voor die man dat jij er wasquote:Op donderdag 27 april 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, en ik heb gisteren op straat iemand gereanimeerdGewoon. Zomaar. Hij lag daar toch.
Twee uur erna zat ik nog steeds te shaken van de adrenalinerush![]()
Ik was maar 6 kilo aangekomen tot week 36 of zo. En toen nog 7 kilo vocht erbij in de laatste wekenquote:Op donderdag 27 april 2006 08:31 schreef Jojogirl het volgende:
Ja, maar als ik dat doe weet ik toch dat dat puur van de zwangerschap was en niet m'n eigen overgewicht dat ik kwijt ben. Dan ben ik ook niet trots als ik eronder zit. En vlak voor ik zwanger werd was ik alweer een paar kilo kwijt en woog ik 88, dus dit is gewoon m'n gewicht van vorige zomer en een mooi startpunt. Het moet toch wel te halen zijn om weer op die 91 te zitten binnen afzienbare tijd na de bevalling, zeker met al het vocht dat ik vasthoud.voor alle vakantiegangers, veel plezier
Ok. Ik snap dat je zat te shaken.quote:Op donderdag 27 april 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, en ik heb gisteren op straat iemand gereanimeerdGewoon. Zomaar. Hij lag daar toch.
Ja, dat dacht je maar. In mijn hoofd was ik echt helemaal in paniek. Niemand die me kon helpen, niemand die wist wat te doen (112 was al wel gebeld) en toen ik naast die man zat en constateerde dat ik gewoon geen halsslagader kon voelen/vinden (nou ja, er klopte iets nietquote:Op donderdag 27 april 2006 09:06 schreef Rewimo het volgende:
Wat goed joh, ik bedoel dat je niet in paniek raakt op zo'n moment (moet je toch altijd maar afwachten als het echt is...) en een geluk voor die man dat jij er was![]()
Heb je gehoord hoe het met hem is inmiddels?
Veel mensen zullen zeggen, misschien kan je die dingen niet verdragen, maar ik zou eerder denken aan een voedselvergiftiging. Geloof me ik heb bij verschillende restaurants gewerkt en ook bij een bakker. Bij de meeste zaken is de hygiëne echt om van te huilen. Daarom ga ik ook zelden tot nooit uit etenquote:Op donderdag 27 april 2006 08:11 schreef Isabeau het volgende:
Jojogirl, dit motiveert wel heel slechtMaak van je startgewicht gewoon het hoogste gewicht en probeer straks dan vanaf daar af te vallen.
En ik heb precies hetzelfde, poohy!Al die destructieve dieetverknallende negatieve gedachten als 'ik heb nu 1 bonbon gehad en dùs is mijn hele dieet mislukt' die bestaan niet meer
En daar ben ik héél erg blij mee, dat was een enorme stap in de goede richting voor mijn gevoel.
Rewimo veel plezier en ik wens je vele gezonde uurtjes toe
Het uit eten gisteren was erg lekker (dat viel me mee) en ik heb mijn bord maar 3/4e leeggegeten, maar 's avonds had ik enorme buikpijn en echt heel erg vies stinkende diarreeEn nu ben ik nog steeds beroerd. Lekker....uit eten
Ik kijk ook de Smaakpolitiequote:Op donderdag 27 april 2006 09:54 schreef Emu het volgende:
Veel mensen zullen zeggen, misschien kan je die dingen niet verdragen, maar ik zou eerder denken aan een voedselvergiftiging. Geloof me ik heb bij verschillende restaurants gewerkt en ook bij een bakker. Bij de meeste zaken is de hygiëne echt om van te huilen. Daarom ga ik ook zelden tot nooit uit eten![]()
Ik doe wel om de paar jaar elke keer een uitgebreide EHBO cursus.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien, ymme, geen idee. Ik had overigens wel vaker gereanimeerd in het ziekenhuis, maar nooit zonder arts oid. (en al 'mijn' reanimaties in het verleden hebben het niet gehaald) en dan los je elkaar heel snel af. Maar nu kon niemand reanimeren. Kunnen jullie reanimeren?
Het is volgens mij ook heel wat anders of je aan het werk bent en dan plotseling moet reanimeren of dat je zomaar op straat iemand tegenkomt.quote:Op donderdag 27 april 2006 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat dacht je maar. In mijn hoofd was ik echt helemaal in paniek. Niemand die me kon helpen, niemand die wist wat te doen (112 was al wel gebeld) en toen ik naast die man zat en constateerde dat ik gewoon geen halsslagader kon voelen/vinden (nou ja, er klopte iets niet) en hij ook echt niet leek te ademen was ik echt wel in paniek. Heb ook nog naar iemand gesnauwd die zei dat ik hem in de stabiele zijligging moest leggen
Maar ja er zat niets anders op dan te gaan reanimeren en heb dus snel z'n jas open geritst en ben maar begonnen. En na 10 keer drukken bedacht ik me dat ik nog in zijn mond had moeten kijken of er niets vastzat en en...nou ja, er schiet van alles door je heen en ik was eigenlijk best in paniek. Maar dat zag niemand denk ik
Maar goed, de man is afgevoerd en verder weet ik niets. En ik heb cappucinno gekregen van een koffiezaakje dat uitkijkt op de plek waar die man lag
![]()
Is ook niet dat je zegt het meest zinnige uit de EHBOquote:Op donderdag 27 april 2006 10:14 schreef glimworm het volgende:
Ik heb ooit op de lagere school een EHBO cursus gehad.. Maar meer dan de stabiele zijligging is me daar niet van bijgebleven![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 10:24 schreef Kroeltroel het volgende:
en hoop ik dat we met z'n allen weer boven de 400 kg komen,
quote:Op donderdag 27 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Kunnen jullie reanimeren?
quote:Op donderdag 27 april 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Dan heb je het in elk geval goed gedaanquote:Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Anansi het volgende:
Hij "deed het weer" toen de ambulance wegreed. Verder geen idee.
Ben eigenlijk wel nieuwgierig, maar goed dat zullen we wel nooit te weten komen.
Hier sluit ik mij volledig bij aan...quote:Op donderdag 27 april 2006 12:37 schreef Rewimo het volgende:
Die twee mensen hebben in elk geval een extra kans gekregen doordat jullie er waren, meidenCompliment!
Waarop step jij? En hoelang hou je het vol, Ik heb thuis ook een stepapparaat maar langer dan 5 min hou ik het niet vo9l, en dan heb ik nog maar 55 kal verbrand...quote:Op donderdag 27 april 2006 12:45 schreef ymme het volgende:
Ik heb net even 200Kcal verbrand.
Ik hoop dat de gebakken bananen nu iets minder schadelijk zijn gemaakt
Ik heb op valtaf en overgewicht.nl gekeken hoeveel Kcal er in een portie zitten (6 stuks) maar ik kan het dus echt nergens vinden. Net zoals softijs. Ik ben een slechte speurder op het internet
quote:Op donderdag 27 april 2006 10:48 schreef Anansi het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Was het gisteren nationale hartstilstand dag ofzo???
Krijg weer helemaal kippenvel en flashbacks naar gisteren nu ik jou verhaal lees.
Ik fiets naar de stad gisterochtend, valt degene voor me zomaar van zijn fiets.
Geen pols, geen halsslagader geen ademhaling...Ben toen in een reflex ook begonnen
met reanimeren. Heb nog mijn mobieltje naar een omstander gegooid van bel NU 112.
Leuk al tientallen mensen om je heen als je geen idee hebt of je het nu eigenlijk goed aan het doen bent.
Heb de hele avond hyper op mijn werk gelopen, en ben pas super laat in slaapgevallen.
Jeetje Isa wat eng... allebei op dezelfde dag..
Dat ding van telsell.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:55 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Waarop step jij? En hoelang hou je het vol, Ik heb thuis ook een stepapparaat maar langer dan 5 min hou ik het niet vo9l, en dan heb ik nog maar 55 kal verbrand...
Ja, ik weet het. Helaas maar al te vaak meegemaakt dat de reanimatie uiteindelijk gestaakt wordt en het tijdstip van overlijden genoteerdquote:Op donderdag 27 april 2006 12:56 schreef octopussy het volgende:
Wat mij vorig jaar tijdens mijn rescue cursus is verteld is dat er maar heel weinig mensen zijn die na reanimatie (mbv hartmassage en beademen) toch nog overleven.
Bij ons op kantoor hangt er ook een. Ik heb het er pas nog met de receptioniste over gehad.quote:Op donderdag 27 april 2006 12:56 schreef octopussy het volgende:
Wauw we hebben heldinnen hier in het topic![]()
Ik las toevallig gisteren dat berichtje over dat Dirk van de Broek AED's (defibrillators) gaat plaatsen in hun winkels. Die dingen mogen ze wat mij betreft overal wel ophangen.
Wat mij vorig jaar tijdens mijn rescue cursus is verteld is dat er maar heel weinig mensen zijn die na reanimatie (mbv hartmassage en beademen) toch nog overleven. Met een AED is de kans veel groter.
Maar je moet natuurlijk doen wat je kan. Die persoon is op het moment van hartstilstand in de slechtst denkbare toestand, dus je kan die toestand alleen maar verbeteren.
Er is in die cursus veel aandacht besteed aan de reden waarom mensen vaak niet ingrijpen bij een noodsituatie. Dat heeft bij mij wel mijn ogen geopend. Gelukkig heb ik nooit zoiets meegemaakt. Ik denk dat ik ook wel heeel erg van slag zou zijn de paar dagen daarna. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je er over kan praten met iemand en misschien ook na kan gaan hoe het verder met die persoon is gegaan.
Nee niet groningen. Woon in Den Haag (studeer geneeskunde in Rotterdam).quote:Op donderdag 27 april 2006 12:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Echt waar?!?! Wat bizar! Ik zit hier met open mond te lezen
Ik was ook he-le-maal hyper, precies hetzelfde
En de mensen die blijven kijken, onbegrijpelijk! En het leek of het uuuren duurde voor de ambulance er was. Maar bij mij was de ambulance al gebeld, dus dat hoefde ik gelukkig niet te regelen. Wat bizar zeg, ik vind dit echt absurd. Jij (neem ik aan) in Groningen dus. Ik heb trouwens wel een keer een reanimatie in Groningen gezien, maar ben toen doorgelopen. Later bedacht ik dat ik misschien toch had kunnen helpen (met aflossen en zo). Dat was toen tegenover de ABN-Amro, dus het stomme is dat ik nu ook denk dat jij daar dus gereanimeerd hebt
(stom he)
Enne, Freecell, ik snauwde "Dàcht het niet hè"<--- incl. boze blik dus
Is zo'n mondje echt nodig dan? Anders zou zoiets toch gewoon een keer uitgedeeld moeten worden aan mensen?quote:Op donderdag 27 april 2006 13:21 schreef Anansi het volgende:
[..]
Nee niet groningen. Woon in Den Haag (studeer geneeskunde in Rotterdam).
Voor mijn gevoel duurde het ook uren voordat die ambulance kwam (kan niet meer als 5 minuten geweest zijn, lag nog net niet op de stoep voor het ziekenhuis maar was maar 400meter ofzo..
Dit was buiten mijn ehbo lessen om de eerste keer dat ik gereanimeerd heb, en op mijn ehbolessen vonden ze het elke keer maar net voldoende (niet genoeg kracht in mijn handen en longen), maar blijkbaar was het in het echt toch goed genoeg.
Kreeg jij achteraf van mensen ook allemaal opmerkingen van "had je een mondkapje bij dan, dat je gereanimeerd hebt". Ik heb daar helemaal neit overnagedacht op dat moment...
Maar wel heel bizar zo op de zelfde dag![]()
De meneer bij mij ook niet, maar had op de monitor wel een hartslag na dat ze die AED uit de ambulance gebruikt hadden. Dus ik hoop er maar het beste van..quote:Op donderdag 27 april 2006 13:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En deze man kwam ook niet bij toen de ambulancebroeders het overnamen.
Echt ongelofelijk bizar! Nee, ik kreeg verder geen opmerkingen. De ambulancebroeders vroegen wel direct aan mij wat er was gebeurd, maar daar had ik geen antwoord op natuurlijk. Hij is 'ingeladen' (al reanimerend) en afgevoerd. Een vrouw met een schort voor van een koffiehuisje kwam naar buiten en bood me een kop koffie aan en alhoewel ik helemaal niet van koffie hou heb ik cappucino zonder suiker gedronkenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:21 schreef Anansi het volgende:
Maar wel heel bizar zo op de zelfde dag![]()
ik kan natuurlijk reanimerenquote:Op donderdag 27 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien, ymme, geen idee. Ik had overigens wel vaker gereanimeerd in het ziekenhuis, maar nooit zonder arts oid. (en al 'mijn' reanimaties in het verleden hebben het niet gehaald) en dan los je elkaar heel snel af. Maar nu kon niemand reanimeren. Kunnen jullie reanimeren?
knijpluchtzakquote:Op donderdag 27 april 2006 13:31 schreef Isabeau het volgende:
(hoe heet dat eigenlijk??)
dat is de ambuballon...lees hierbovenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
. Dan staat iemand anders met een mondkap/blaasbalg (hoe heet dat eigenlijk??) aan het hoofdeinde.
.
Ik herinnerde me van het ziekenhuis nog wel hoe zwaar het is, maar als je het dan echt alleen moet doen dan is het zo ongelofelijk zwaar. Ik denk dat de ambu er gewoon binnen 10 minuten was, maar het leek een eeuwigheid. En ik heb nu best spierpijn, ja. En je techniek wordt ook steeds slechter trouwens als je moe wordt. Ik moest mezelf steeds corrigeren om het toch goed te blijven doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ja van de hartmassage kan je flinke spierpijn krijgen in je schouders en bovenarmen,
Ah, heet dat zoquote:Op donderdag 27 april 2006 13:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
dat is de ambuballon...lees hierboven![]()
Hahaha was jij ook al zo verbaasd, zo van goh... het werkt ook nog wat ik doe..quote:Op donderdag 27 april 2006 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En natuurlijk had ik niets bij me, geen mondkapje, geen doekje niets. Dus je doet maar wat je geleerd hebt op poppen. Chinlift, neus dicht (eh, dat vergat ik de eerste teug) goed kijken of de borst omhoog komt (verrek, ja!) en aan de slag. Verstand op nul, adrenaline door je hele lijf.
Oh wacht, 's avonds vroeg iemand me nog wel of ik dat niet ongelofelijk smerig vond: de mond van een vreemde vent. En ik dacht altijd vooraf dat dat ook zo zou zijn, maar toen ik bezig was had ik zo'n droge mond (zenuwen?) en heb ik er eigenlijk totaal niet bij nagedacht.
Kwam er bij jou nog politie bij? Den vroeg me dat, maar ik heb geen politie gezien.
Doe het in godsnaam voor er iemand waar je veel van houdt in elkaar zaktquote:Op donderdag 27 april 2006 13:37 schreef Ieneminie het volgende:
pff, spannende verhalen allemaal, hoop dat het allemaal goed komt/is met de personen waar het om gaat! Ik neem me elke keer weer voor om een EHBO cursus te gaan doen, maar het komt er maar niet van....
ja, en dat terwijl tubgirl verboden is.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Maar er lijken wel dagelijks dat soort topics te verschijnen de laatste tijd. En het is ook allemaalen ranzig en vies en...vul maar in.
Nou, wie weet!quote:Op donderdag 27 april 2006 14:26 schreef Anansi het volgende:
Heel vreemd, maar ik hoop ergens wel dat hij toch gelijk heeft.
Onze maatschappij is iets te oppervlakkig om dat te zien, ymmequote:Op donderdag 27 april 2006 14:31 schreef ymme het volgende:
En ach lelijk, wie is dat nou echt dan. Als je mooi van binnen bent, hoe kun je dan echt lelijk zijn.
Ach ja, kun je zien hoe het hoog het gemiddelde IQ is van de Nederlander.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Onze maatschappij is iets te oppervlakkig om dat te zien, ymme
Ik ben deze week al 2x (!) nageroepen op straat dat ik een dikke reet heb.
En 18 kilo zwaarder werd ik nooit nageroepen
En dat is geheel 100% waar.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:37 schreef Troel het volgende:
Ik krijg de laatste tijd juist heel vaak te horen dat ik zo'n gigantisch mooi en knap gezicht heb gekregen door het afvallen
quote:Op donderdag 27 april 2006 14:43 schreef Anansi het volgende:
Hihi jullie zouden eens gewoon allemaal bij mij op het werk langs moeten komen.
Goed voor je zelf vertrouwen... Aantal kinderen met een enorme voorkeur voor stevige collega's.
"Jij bent heeeeeel mooi vandaag!!"
Met als mooiste opmerking laatst in de supermakt.
We stonden af te rekenen, had 3 rolstoelers bij in mijn eentje (2 duw, 1 electrisch), voor ons stond een heeeeeeel dunne mevrouw. Roept 1 van de kinderen heel hard door de supermarkt "die mevrouw moet wel meer eten hoor anders valt ze door d'r benen" waarop een van de andere kinderen instemmend roept "ja als je nog dunner word, dan spoel je zo door de douche"![]()
geef mij dan maar een kind. Eerlijk zijn omdat je gedronken hebt vind ik niet je van het, want zodra je weer nuchter bent zeg je dat je niet meer weet wat er gebeurd is en komt het allemaal door de alcoholquote:Op donderdag 27 april 2006 14:45 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Niemand is zo eerlijk als een kind of een dronken persoon
Zelf fruit meenemen.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:00 schreef Anansi het volgende:
Nu weer even een vraagje wat meer ontopic
Komend weekend een trouwfeest, van morgenavond tot zondagochtend.
Daarbij werd al enorm moeilijk gedaan toen ik vertelde koemelk allergie te hebben...
kortom ik moest het ter plekke maar vragen en zelf uitzoeken.
Dan van maandagochtend tot vrijdagochtend op vakantiekamp.
Kreeg net de boodschappenlijst van het vakantiekamp.... we eten macaroni, patat, soep met broodjes en pannenkoeken....
Help!! Hoe ga ik deze week nog een beetje gezond krijgen. (nog afgezien van hoe zorg ik dat alles koemelkvrij word)
quote:Op donderdag 27 april 2006 15:14 schreef Anansi het volgende:
Ja toch liever eerlijke kinderen, als donken mensen.
Maar op dat moment kon ik wel door de grond zakken hoor![]()
Toch heb ik liever die eerlijke antwoorden als dat ze al heel snel alleen maar antwoorden geven die sociaal wenselijk zijn...
Gelukkig komt dat bij ons door het verstandelijke niveau van de kinderen weinig voor, de meeste zijn goudeerlijk.
Nog 2 voorbeeldjes:
"Heb jij een nieuwe jas"
"Ja, vind je hem leuk? "
"Nee ik vind hem STOM, je moet een rode jas geen blauwe"
Midden in het dorp aan het wandelen, komt een brede meneer in een zwart/witte jas aan met een enorm grote hond langs, zwart met af en toe bruine/witte vlek.
Waarop 1 van de kinderen heel hard roept "Anansi, kijk!!! EEN KOE!!"
De meneer loopt sindsdien 3 straten om als hij ons in de verte aan ziet komen, hij was echt heel beledigd(hij dacht dat het over hem ging, maar het kind bedoelde toch echt de hond)
Mijn neefje heeft er ook een handje van om te zeggen jij bent dik. Nu zegt hij dat de laatste tijd niet meer tegen mij. Omdat ik een stuk dunner ben geworden. Mijn broer is ook best stevig dikker als ik nu. En daar zegt hij dat nu tegen. Nou ja ik kreeg er geen rooie kop van want ach is mijn neefje en ik kan goed opschieten met mijn moeders kant van de familie die heeft maar 1 zusje. En ik heb dan ook een behoorlijke mond terug tegen mijn neefje. En mijn broer ook die zegt ook gewoon tegen mijn neefje hou jij je kop maar dicht.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:35 schreef octopussy het volgende:
[..]
![]()
Kindren kunnen ook hard zijn hoor: laatst op een verjaardag kwam een nichtje (5 jaarofzo) van mijn tante (ik kende dat meisje verder niet) op mijn riante schoot klimmen. Keek me aan en zei: "Jij bent dik"
Dus ik met mijn rode kop voor mijn hele familie. En maar een beetje lachen![]()
Ik vond dat kind toch al niet leuk, maar wel mooi dat ze bij MIJ op schoot klom.
Oja, ik ben gisteren bij mijn nicht van 25 op kraambezoek geweest. En natuurlijk even het hummeltje in mijn armen gehouden.![]()
![]()
![]()
Ach als ik klaar ben met mijn studie ga ik ook wel eens nadenken over het mamma worden. Nu eerst nog zeker een jaartje niet aan denken.
Klopt juist omdat ze zo eerlijk zijn, kan het af en toe heel hard overkomen. Ik denk dat de dunne mevrouw in supermarkt zich op dat moment ook echt niet prettig voelde.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:35 schreef octopussy het volgende:
Kindren kunnen ook hard zijn hoor: laatst op een verjaardag kwam een nichtje (5 jaarofzo) van mijn tante (ik kende dat meisje verder niet) op mijn riante schoot klimmen. Keek me aan en zei: "Jij bent dik"
Spannende tijden.quote:Op donderdag 27 april 2006 16:26 schreef Riann het volgende:
Ik ben dinsdag naar genetica in veldhoven ziekenhuis geweest.
Over de spierziekte: Curshmann Steinert
3 zusjes van mijn vader hebben het. Is ondenkt voordat smam zwanger werd van mij. Toen was de wetenschap nog niet zo ver dat ze het in DNA konden zien. Dus spap had de symthomen niet dus die had het niet. Dus zo is mijn moeder ook zwanger geworden van mij. Maar tegenwoordig kunnen ze het zien in DNA. Ik heb bijv dat mijn handen verkrampen als ik ze dichtvou heel hard en dan moet je ze in 1 keer open kunnen doen dat kan ik bijv niet en mijn moeder vond dat ik verdacht veel op de zusjes van mijn vader leek in dat soort dingen ook met het slikken en zo. Zoals ik slik zo doen zij dat ook ik heb ook altijd mijn mond open staan ik kan die niet helemaal dicht. En allemaal van dat soort dingen. Nu was ik er dinsdag dus geweest. Om te laten onderzoeken of ik het dan misschien toch had. Die dokter kneep ook in mijn hand die werd helemaal wit dat vond ze ook niet helemaal okay. Maar nu blijkt dat mijn vader toch drager kan zijn van die ziekte. Maar wij wisten niet of mijn tante's DNA af hadden laten staan toen het mogelijk was om zeker te weten dat het om die spierziekte Curshmann Steinert gaat. Dat hebben ze toen op symthomen geconstateert. Dus heb ik gister de brief laten invullen door mijn tante dat de dokter gegevens kan opvragen over haar en kijken of het gebeurd is. Als het gebeurd is en het is met zekerheid de ziekte Curshmann Steinert mag ik meteen bloedprikken. Is het niet het geval moet eerst mijn tante nog een keer bloed laten prikken. En dan pas ik. maar het duurt 3 maanden dus als ze bloed moet afstaan weet ik pas over meer als een half jaar of ik het heb of niet. Je kunt het ook in gradaties hebben ik hoop mocht ik het hebben dat ik het in een lage graditie heb. Want zoals mijn tante's nu leven dat wil ik echt niet. Mocht ik het niet hebben stuurt ze mij toch door naar een neuroloog ivm met mijn hand enzo omdat het toch niet helemaal normaal is. Maar dat wou ik even van mij afschrijven het is best spannend en zo.
Oh ik weer hoor. Wat een muts ben ik.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:22 schreef pluisje het volgende:
Ik denk dat ze hier komt op te proberen af te vallen ymme, anders zou ze ook niet in het lijstje in de OP staan he
*gniffel dat zeiden we het vorige topic ook al weet je nog gniffel*quote:Op donderdag 27 april 2006 17:25 schreef ymme het volgende:
[..]
Oh ik weer hoor. Wat een muts ben ik.
Dan is ze maar heel weinig hier te vinden.
tik op hoofd, voortaan eerst kijken en dan typen.
Het zal wel door de gebeurtenissen komen.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:30 schreef Troel het volgende:
[..]
*gniffel dat zeiden we het vorige topic ook al weet je nog gniffel*
*AUWquote:Op donderdag 27 april 2006 17:16 schreef ymme het volgende:
[..]
![]()
Verder niets te melden.
Wat je hier bijvoorbeeld komt doen![]()
Ja, mijn streefgewicht is 72 kilo. Of ik het ga halen weet ik niet, maar het is ongeveer mijn ideale gewicht. Omdat ik natuurlijk met die operatie zit kan ik niet echt een datum vaststellen, maar in principe is het zo dat na verloop van tijd het afvallen steeds minder snel gaat en je vanzelf stabiel wordt. Ik hoop dat dat dus pas over een tijdje isquote:Op donderdag 27 april 2006 18:21 schreef Ymke het volgende:
Troel , heb je ook een streefgewicht en een datum waarop je dat wilt behalen?
Jawel hoor. Ik moet gewoon beter op letten.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:19 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
*AUW
![]()
* AnnekeM wil ook afvallen
het gaat ook zo snel in deze topics dat mijn berichtjes niet eens opvallen
Ow, het kwam niet bot over hoorquote:Op donderdag 27 april 2006 18:25 schreef Ymke het volgende:
Ehm sorry troel , ik stel mn vraag misschien wat bot
Maar ik wil je graag een voorstel doen mbt fotografie
Hoi Hoi , ik wil je graag een voorstel doen , ik wil graag oefenen met portretfotografie( je mag aan rewimo vragen wie ik ben) Is het een idee , dat als je je streefgewicht bereikt dat ik een mooie reportage van je maak?quote:Op donderdag 27 april 2006 18:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, mijn streefgewicht is 72 kilo. Of ik het ga halen weet ik niet, maar het is ongeveer mijn ideale gewicht. Omdat ik natuurlijk met die operatie zit kan ik niet echt een datum vaststellen, maar in principe is het zo dat na verloop van tijd het afvallen steeds minder snel gaat en je vanzelf stabiel wordt. Ik hoop dat dat dus pas over een tijdje is
Uhm, nouja, dan it je dus inderdaad met het probleem dat ik niet weet of ik dat ooit ga bereiken enzo. In principe is elke kilo voo rmij een nieuw streefgewicht. Maar als het gewoon met mijn kleren aan is ben ik er zeker voor in hoor!quote:Op donderdag 27 april 2006 18:28 schreef Ymke het volgende:
[..]
Hoi Hoi , ik wil je graag een voorstel doen , ik wil graag oefenen met portretfotografie( je mag aan rewimo vragen wie ik ben) Is het een idee , dat als je je streefgewicht bereikt dat ik een mooie reportage van je maak?
Jij mooie fotos en ik een nieuw model?
Wie doet er nou boeken wegquote:Op donderdag 27 april 2006 18:21 schreef Isabeau het volgende:
HoiAls je naar een dieetclubmeeting gaat kan ik ze zo voor je meenemen: Isa ruimt haar boeken op
(spam)
Je hoeft voor mij je streefgewicht niet perse te halen hoor , zo bedoel ik het niet , maar ik dacht dat het misschien een leuk idee was.quote:Op donderdag 27 april 2006 18:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Uhm, nouja, dan it je dus inderdaad met het probleem dat ik niet weet of ik dat ooit ga bereiken enzo. In principe is elke kilo voo rmij een nieuw streefgewicht. Maar als het gewoon met mijn kleren aan is ben ik er zeker voor in hoor!
Wheheh, nouja, er was ook zo'n project met zonder klerenquote:Op donderdag 27 april 2006 18:32 schreef Ymke het volgende:
En natuurlijk met je kleding aan , het leek me gewoon een leuk idee![]()
Lijkt me een heel leuk plan ,spreken we een keer af , ik neem wel kontakt met je opquote:Op donderdag 27 april 2006 18:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Wheheh, nouja, er was ook zo'n project met zonder kleren
Utrecht is prima voor mijCombineren is voor mij ook geen probleem. De komende twee weken ben ik alleen erg druk op mijn werk, maar als je wilt kunnen we daarna wel een keer wat afspreken, en dan na een tijdje weer wat, kan je nog vaker oefenen
Stom boekquote:Op donderdag 27 april 2006 18:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Wie doet er nou boeken weg
En dan helemaal Jostein Gaarder – Door een spiegel in raadselen
quote:Op donderdag 27 april 2006 18:28 schreef Ymke het volgende:
Hoi Hoi , ik wil je graag een voorstel doen , ik wil graag oefenen met portretfotografie( je mag aan rewimo vragen wie ik ben) Is het een idee , dat als je je streefgewicht bereikt dat ik een mooie reportage van je maak?
Jij mooie fotos en ik een nieuw model?
Ik lees al jaren stiekem mee , ben ook niet een van de slankstequote:Op donderdag 27 april 2006 20:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]Ymke
Hoe kom jij hier zo ineens verzeild?
Troel: Als je een regeltje wilt, moet je maar even mailenquote:Op donderdag 27 april 2006 20:06 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik lees al jaren stiekem mee , ben ook niet een van de slankste![]()
Kom dan gewoon gezellig meepostenquote:Op donderdag 27 april 2006 20:06 schreef Ymke het volgende:
Ik lees al jaren stiekem mee , ben ook niet een van de slankste![]()
Oh maar dat wil ik ook wel , het lukt me alleen nietquote:Op donderdag 27 april 2006 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Ja, je hoeft niet af te vallen hoor als je te zwaar bentJe moet alleen de intentie hebben dat ooit te willen gaan doen
Dan zit je hier helemaal goedquote:Op donderdag 27 april 2006 20:47 schreef Ymke het volgende:
Oh maar dat wil ik ook wel , het lukt me alleen niet![]()
Ik wil zo'n 20 kilo kwijt , ik was ooit een dwangmatige rookster en ben nu een dwangmatige eetster. zo erg dat iedereen me tegenwoordig vraagt of ik weer zwanger benquote:
Nee , ik mag niet meer zwanger worden , heb nog maar een eierstok en geen baarmoedermond meer.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:53 schreef Isabeau het volgende:
Oh jee, dat is ernstigen dan bedoel ik niet die 20 kilo, die moet ik ook nog ergens verliezen, maar het vragen of je zwanger bent
(Ben je zwanger?
)
Schuldgevoelens zijn okquote:Op donderdag 27 april 2006 21:06 schreef Isabeau het volgende:je geeft mensen dus gewoon een schuldgevoel!
Net goed trouwens, moeten ze maar niet zo tactloos zijn.
Schijnzwanger dan????quote:Op donderdag 27 april 2006 21:08 schreef Pandorah het volgende:
Riann: sterkte met die onduidelijkheid zeg
Ymke: ook dikke knuf, lijkt mij dan extra vervelend als ze dat vragen
![]()
Ach, ik ben bijna op mijn streefgewicht en mij vragen ze soms nog steeds of ik zwanger ben (en dan heb je gewoon een wat dikkere buik omdat je ongesteld bent). Een dode blik doet ook wonderen. En voor de duidelijkheid Nee! Ik! ben! niet! zwanger!
Heerlijk die zelfspotquote:Op donderdag 27 april 2006 21:11 schreef Maeghan het volgende:
Aan mij vragen mensen nooit of ik zwanger ben. Maar ik denk dat dat komt omdat zwangere buiken meestal niet uit drie rolletjes bestaan.
Kijk , ik eet best gezond , ben zelf al tig jaar werkzaam in de gezondheidszorg , en ik weet het allemaal wel , ik kook altijd gezond , maar ik eet teveel , nog steeds na 3 jaar stopt met roken te zijn eet ik nu ipv van dat ik een sigaret opsteek. Ik eet alles wat los en vast zit , terwijl ik het niet eens lekker vind. Er moet iets "gevuld "wordenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:13 schreef Isabeau het volgende:
Het heeft minder met wilskracht te maken dan mensen je doen geloven. Het heeft meer te maken met je hele levensstijl omgooien en dat tot gewoonte creëren. Op wilskracht alleen kom je er namelijk ook niet.
Mijn grootste aantal calorien verobber ik sávonds , na een uur of 8 wil ik eten , en nee het lukt me niet met komkommertjes , enz . Ik wil noten en worst en kaas ..... Daar zit het hem bij mij in.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:19 schreef Isabeau het volgende:
Alweer iemand uit de gezondheidszorgStraks wordt dit nog de Zorg-Dieetclub.
Heb je al proberen te analyseren wanneer het erger is, zit er een patroon in? Eet je om emoties weg te eten of stress of eet je omdat je een groot aantal uren sinds je laatste maaltijd laat voorbij gaan (druk druk druk)?
Etc.
Dat hou ik een dag vol , en dan ga ik het gewoon halen , bij de snackbar of ergens anders , ik eet dus ook rustig iets uit de diepvries wat ik helemaal niet lekker vindquote:Op donderdag 27 april 2006 21:23 schreef Isabeau het volgende:
Raar idee misschien. Maar als je nou begint met dat niet in huis halen? Wat doe je dan om een uur of 8?
Hoogeveenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:26 schreef Maeghan het volgende:
Naar de winkel op de hoek rijden die na achten open is, of naar de benzinepomp natuurlijk. Ik wat voor een gehucht woon jij Isa, dat ze daar na 8en geen lekkere dingen meer verkopen =P
Ik moet maar gaan verhuizen denk ikquote:Op donderdag 27 april 2006 21:26 schreef Maeghan het volgende:
Naar de winkel op de hoek rijden die na achten open is, of naar de benzinepomp natuurlijk. Ik wat voor een gehucht woon jij Isa, dat ze daar na 8en geen lekkere dingen meer verkopen =P
Hmm, moeilijke situatie. Doet me aan mezelf denken in de periode dat ik gewoon boter, bloem en suiker ging mengen om dan maar koekjes te bakken en omdat ik niet op het produkt wilde wachten at ik het deeg maar opquote:Op donderdag 27 april 2006 21:26 schreef Ymke het volgende:
Dat hou ik een dag vol , en dan ga ik het gewoon halen , bij de snackbar of ergens anders , ik eet dus ook rustig iets uit de diepvries wat ik helemaal niet lekker vindOf wat niet eens helemaal ontdooit is
![]()
Ik werk in een apz , we hebben alleen wat valium in de aanbieding. hebben?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:29 schreef Maeghan het volgende:
Weet je wat erg is? Ik werk in een supermarkt. Vier avonden in de week. Fijn hoor, als je op zaterdagavond alle nieuwe aanbiedingen ziet staan. Ik heb van de week dus mooi magnums getracteerd op m'n werk, omdat ze in de aanbieding waren, altijd een goed excuus om er zelf ook een te nemen ;-)
quote:Op donderdag 27 april 2006 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmm, moeilijke situatie. Doet me aan mezelf denken in de periode dat ik gewoon boter, bloem en suiker ging mengen om dan maar koekjes te bakken en omdat ik niet op het produkt wilde wachten at ik het deeg maar op![]()
Maar daar ben ik op een gegeven moment 'gewoon' mee opgehouden, geen idee hoe.
Nee hoor, ik heb twee chronisch zieke ouders, dus dat heb ik allang in huis mocht ik dat willen. Wil je tramagetic? =P Schijn je alleen wel enorme dorst van te krijgen, maar als je nou genoeg water drinkt ehb je vast geen honger meer. ;-) Heb trouwens ook wat thyrax in de aanbieding, om je verbranding wat op te schroevenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:30 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik werk in een apz , we hebben alleen wat valium in de aanbieding. hebben?
Van thyrax krijg je hartkloppingen en ik ben al zo hypochrondisch als de.... . dus niet echt een goed ideequote:Op donderdag 27 april 2006 21:32 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb twee chronisch zieke ouders, dus dat heb ik allang in huis mocht ik dat willen. Wil je tramagetic? =P Schijn je alleen wel enorme dorst van te krijgen, maar als je nou genoeg water drinkt ehb je vast geen honger meer. ;-) Heb trouwens ook wat thyrax in de aanbieding, om je verbranding wat op te schroeven![]()
![]()
Ik wandel volgens www.morgenbeginik.nlquote:Op donderdag 27 april 2006 21:32 schreef teigan het volgende:
hm, ik zei net tegen vriendje dat isabeau zoveel beweegt, nu wil hij mij ook af en toe het huis uitschoppen dat ik ook ga wandelen...
ik zei er nl. ook bij dat ik stiekum strontjaloers ben dat jij wel zoveel afvalt en ik niet isabeau...
Oh, ik zie je reacties niet als zeuren hoor, ik denk niet dat er iemand is in deze topics die zoiets als zeuren ziet. En als je wel ff lekker wil zeuren: we zijn allemaal heel liefquote:Op donderdag 27 april 2006 21:31 schreef Ymke het volgende:
Ik zeur er verder ook niet over , ik moet het ook zelf eens gaan oplossen
Ik weet het , ik ben ook honderd keer gestopt met roken voordat het ineens zonder problemen ging , dit gaat me ook ooits eens lukkenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik zie je reacties niet als zeuren hoor, ik denk niet dat er iemand is in deze topics die zoiets als zeuren ziet. En als je wel ff lekker wil zeuren: we zijn allemaal heel lief*kuch*
En uit ervaring weet ik dat als je echt niet toe bent aan afvallen, dan wil het niet. Hoe stom dat ook klinkt.
Probeer ik behulpzaam te zijn, is het weer niet goed.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:34 schreef Ymke het volgende:
[..]
Van thyrax krijg je hartkloppingen en ik ben al zo hypochrondisch als de.... . dus niet echt een goed idee![]()
Ow ja , ondankbaar is ook een van ,m eigenschappenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:41 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Probeer ik behulpzaam te zijn, is het weer niet goed.![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 21:50 schreef Isabeau het volgende:
Leuk, zo'n rijtje foto'sGa ik ook ooit doen.
Ik vind je hier: 89 kilo trouwens het slankst lijken
quote:Op donderdag 27 april 2006 21:50 schreef Ymke het volgende:
Ook al ben je misschien een maatje meer , je bent een heel mooie vrouw![]()
nee dat ligt aan ZIJN karakterquote:Op donderdag 27 april 2006 21:53 schreef Maeghan het volgende:
![]()
Willen jullie dat ook even mailen aan m'n collega die mij niet wil?![]()
Of zou het gewoon aan m'n karakter liggen?![]()
quote:Op donderdag 27 april 2006 21:50 schreef Ymke het volgende:
idd dat wou ik net te zeggenquote:Op donderdag 27 april 2006 21:50 schreef Ymke het volgende:
Oh, dan kom ik daar wel een dagje skatenquote:Op vrijdag 28 april 2006 09:20 schreef teigan het volgende:
Isabeau, zijn er leuke routes in de omgeving van Hoogeveen? Of wilde je in Groningen komen skaten? Je laat het maar weten hoor.. Lijkt me gezellig
Volgens hun BMI calculator zou mijn ideal gewicht 70kg zijn, hilarisch vind ik het gewoonquote:Op donderdag 27 april 2006 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wandel volgens www.morgenbeginik.nlSucces! Morgen 2,5 uur trouwens....vandaar dat ik nu studeer onder het lopen, het voelt anders als verloren tijd.
En wanneer gaan we een keer skaten
Dat van mij 63,3 kilo... dat woog ik toen ik 15 was ofzoquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:11 schreef Emu het volgende:
[..]
Volgens hun BMI calculator zou mijn ideal gewicht 70kg zijn, hilarisch vind ik het gewoondan is er van mij niets meer over.
Nog heel even doorzetten danquote:
En ik dacht dat ik nog maar 16 kilo hoefde...valt dat even tegenquote:
64.8 hier. Dat ligt nog lager dan dat wat Lemmens zeiquote:Op vrijdag 28 april 2006 10:11 schreef Emu het volgende:
[..]
Volgens hun BMI calculator zou mijn ideal gewicht 70kg zijn, hilarisch vind ik het gewoondan is er van mij niets meer over.
Ga zo door.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:01 schreef charmed_angel het volgende:
Gaat goed met mij..... vamnochtend 80,8!
Tjah eigenlijk niet veel leuks.quote:
Ik weet genoeg over de ziekte. Maar ik doe het nu via het ziekenhuis maar ja er gaat wel lang overheen voordat ik natuurlijk weer iets te horen krijg van hoe en wat. Gewoon afwachten maar is wel lang afwachten.quote:Op vrijdag 28 april 2006 08:29 schreef YPPY het volgende:
Dat is heftig Riann. Vooral omdat het wel lijkt dat je tante het echt heeft. Ga je nu op zoek naar meer informatie over die ziekte of wacht je nog maar even af? Sterkte!
Maar ik ben te lui om m'n huis uit te gaan om naar de Mac te fietsenquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
ow ja Isa, in Hoogeveen is genoeg te krijgen na 8 uur hoorzal je even op ideeen brengen:
snackbar, Mac Donalds, meerdere shoarma en italiaanse tenten etc etc.
dus valt best nog mee.
ow ja Isa> hoe was het satehuis uiteindelijk? wat heb je genomen?
Daarom ga ik niet naar rommelmarkten, ik koop ook allerlei troepjes en dat terwijl ik nu juist van alle troep probeer af te komen. En succes met de auto!quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:22 schreef Pandorah het volgende:
wat ik met Koninginnedag ga doen?
Misschien gaan we vanavond even de stad in (Utrecht) om te kijken of we nog wat rommel kunnen kopen. We nemen altijd maar een klein bedrag mee omdat we (mn vriendlief) anders in staat zijn om te veel rommel te kopen. Zo heeft vriendlief ooit eens 6 irish koffie kopjes gekocht omdat ie ze zo goed kon gebruiken. Naja, ze staan nu nog blinkend in de kast. Morgenavond gaan we bij vrienden in A'dam eten en we gaan heel gewaagd met de auto
![]()
Hebbuh!quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:15 schreef Isabeau het volgende:
In de supermarkt hier liggen trouwens ijsjes met de naam "Not Guilty" in de smaak Forest Fruit. Ze zijn héél erg lekker en er zitten 38 kcal per ijsje in.
haha ik ben ook geen snacker hoor, vriendlief daarentegen wel, die is gister in zijn eentje nog shoarma wezen etenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik ben te lui om m'n huis uit te gaan om naar de Mac te fietsenEn shoarma lust ik niet
Ik ben een snoeper, geen snacks eter.
Ik heb een erg gezellige avond gehad in het satehuis en ik heb Gado Gado zonder saus gehad en salade van de saladebar. Dus eigenlijk viel dat allemaal wel mee. Alleen heb ik wel 2 el satésaus uit een schaaltje genomen en dat was lèkker!Echt, ik heb nog nooit zulke lekkere satesaus geproefd.
En ik vind een BMI van 21,5 geen ideaalgewicht
Oh!! Hoe laat zijn jullie hier en eten jullie mee? (vis...)quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef freecell het volgende:
Maarten zegt dat het best kan
dat we dan best saampjes kunnen gaan
Want we hebben niets te doen vandaag en wél ov
okquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg of je kwam![]()
![]()
en dan ga ik nu zeggen dat ik het he-le-maal niet gezellig vind als jullie komen....dat zou raar zijn
Gewoon bij het voedingscentrum kijken wat we eten, er is genoeg vis in huis.
Geloof ik
Groot misverstand dat dik gelijk staat aan ongezond zijnquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:49 schreef octopussy het volgende:
Ongezond? Ik?
Ik heb jarenlang voor de kerk op de rommelmarkt gestaan, was altijd erg gezelligquote:Op vrijdag 28 april 2006 14:23 schreef YPPY het volgende:
Mogen ben ik de hele dag op de rommelmarkt te vinden. Moet daar namelijk werken. Wel gezellig hoor en ik heb toch geen tijd om iets te kopen.
Yep, ik gebruik het nu al een maand en mijn huid is al een stuk rustiger. Wel heb ik in het begin een rood hoofd gehad, maar nu niet meer. Ik smeer nu elke ochtend en elke avond happy derm (creme) op mijn gezicht en mijn huidje voelt de hele dag fijn aan. Nou dan neem ik de droge lippen (moet ongeveer elk uur een keertje smeren, wordt een tik) en de bloedneus maar voor lief.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Groot misverstand dat dik gelijk staat aan ongezond zijnHeb je roacutane gekregen?
Weet jij welke artiesten/bands er komen optreden?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:25 schreef octopussy het volgende:
[..]
Yep, ik gebruik het nu al een maand en mijn huid is al een stuk rustiger. Wel heb ik in het begin een rood hoofd gehad, maar nu niet meer. Ik smeer nu elke ochtend en elke avond happy derm (creme) op mijn gezicht en mijn huidje voelt de hele dag fijn aan. Nou dan neem ik de droge lippen (moet ongeveer elk uur een keertje smeren, wordt een tik) en de bloedneus maar voor lief.
Enhet
wordt
allemaal
vergoed
![]()
Vanavond ga ik Den Haag in, eens even kijken of Koninginnenach dit jaar wel leuk is![]()
hmm ik ben er nog nooit geweest, en weet niet of ik vanavond ga.... tenzij er leuk bands komen of artiesetnquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:45 schreef octopussy het volgende:
Geen flauw idee. Ik heb met een groepje vrienden om 8 uur afgesproken bij CS en we gaan vanuit daar wel verder zien. Ik was al eens eerder in Den Haag geweest op koninginnenach, maar toen was het vooral beredruk, een rotzooi, veel te duur drinken en veel agressieve dronken lui.
Maar goed ik ben overgehaald![]()
![]()
Fietsen is zeker leuk!!! Ik heb vorige week een Mountainbike gekochtquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:29 schreef Sjeen het volgende:
Fietsen is leuk! Wij gaan morgen kijken voor een nieuwe fiets, met een mooi fietsstoeltje voor Isa. Ze heeft al een helmpje met Winnie de Pooh erop![]()
* Isabeau heeft het net allemaal in de eetmeter ingevoerdquote:Op zaterdag 29 april 2006 08:07 schreef poohy het volgende:
Klinkt lekker Isabeau
![]()
Maar dat het dan meteen twee kilo kan schelen snap ik dan niet![]()
Ikke ookquote:
quote:Dikke leugenaars
Mensen zijn aan de telefoon vaak niet helemaal eerlijk over hun lengte en gewicht. Daardoor is het aantal dikkerds in de Verenigde Staten jarenlang onderschat.
Een onderzoeksgroep onder leiding van Majid Ezzati van de Harvard School of Public Health vergeleek twee grote Amerikaanse bevolkingsonderzoeken. Het ene werkte alleen met telefonische interviews en bij het andere werden mensen ook echt gemeten en gewogen. De uitkomsten verschilden flink. Dat komt doordat mensen zichzelf aan de telefoon langer en slanker voordoen dan ze zijn, aldus de onderzoekers.
Mannen verzonnen er standaard ongeveer tweeënhalve centimeter lichaamslengte bij, vrouwen onder de zestig 'vergaten' gemiddeld vier kilo gewicht. De mate van leugenachtigheid varieerde trouwens flink per staat. In Texas waren de verschillen bijzonder groot. Op basis van telefonisch onderzoek werd in 2000 geschat dat 18 procent van de mannen en 24 procent van de vrouwen te zwaar waren, maar in werkelijkheid was het 30 en 37 procent, menen de onderzoekers.
Ja, ik vermoedde dat jij hem wel erg leuk zou vinden inderdaadquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En wat leuk, freecell, eenroze
stethoscoop.
Nopes. De cupmaat is afhankelijk van de breedteomvang. Als je tieten niet gekrompen zijn, maar je breedte wel, en je gaat dus terug in de breedte, ga je qua cupmaat omhoog.quote:Op zaterdag 29 april 2006 06:25 schreef Riann het volgende:
De cups zijn hetzelfde zoals ik altijd begreep alleen de 80 en de 85 en zo ervoor is de breedte omvang
Leukquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:04 schreef teigan het volgende:
freecell, ik heb die vent met zijn operatiespullen ook gezien ja, maar ik hoef zu lk soort dingen niet zo nodig...
wij hebben nog wel Harry Potter 4 op dvd gekocht(bij de mediamarkt) en die heb ik net even zitten kijken..
Tja, op zich is strak niet zo erg als het niet zeer doet of echt knelt. Ik heb de Shock Absorber een maat te klein (85C ipv 90C omdat ze die dus niet maken) en ik merk het met sporten echt niet meer. Maar ze hebben ook verschillende modellen he. Want de sportbh's voor de hogere intensiteiten kreeg ik gewoon niet aan terwijl die voor intensiteit 2 een maat te klein dus goed genoeg zit om flink mee te springen (dat is dus zeg maar zo'n topje ipv echt een bh-achtig iets).quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:46 schreef Iksje het volgende:
Heb wel het gevoel dat het goed zit met m'n schoenen, alleen een sportbeha vinden lukt niet!!
Ik heb een kleine cup (85B) en was vandaag bij Perrysport gaan kijken. Vond ik dus een Shockabsorber maat 80B die heel goed steunde (nauwelijks beweging) maar dus te strak zat.
Had iemand dat toevallig nou nog gezien? Ik moest er opeens weer aan denken door dat stukje over liegen aan de telefoon. Ik voel nooit de behoefte te liegen over m'n gewicht eigenlijk. Jullie wel?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef Maeghan het volgende:
Zeg, heeft een van jullie de Yes toevallig gekocht? Daar staan altijd van die meisjes in, een keer in ondergoed en een keer in kleding. Er staat een meisje in dat ongeveer mijn postuur heeft van toen ik 93 kilo woog, ze is twee centimeter korter dan ik, en beweert 63 kilo te wegen en maat 40 te hebben. Terwijl haar vriendinnetje dat maat 38 zegt te hebben ongeveer de helft zo breed is.
Ik heb dat regelmatig in het ziekenhuis gehad. Mensen die op de weegschaal lichter/net zo zwaar als ik waren en er gewoon duidelijk veel dikker uit zagen. Ik heb het allemaal nooit zo begrepen. Heb ik zwaarder vet of zo?quote:Op zondag 30 april 2006 17:13 schreef Iksje het volgende:
Het is ook moeilijk om te schatten met wat voor postuur je overeen komt... bij gewicht speelt meer mee dan alleen lengte en gewicht. Vet weegt minder dan spieren. En dat vergeet ik soms ook wel eens als ik mensen zie in 'mijn lijf'. Dan denk ik, hoe kan dat nu dat zij zo veel/zo weinig weegt?
Verschil in weegschaal lijkt me ook meespelen toch? Als je thuis een hebt die een beetje voordelig weegt... ;-)quote:Op zondag 30 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en over dat liegen aan de telefoon...mensen vertellen de dokter ook vaak niet het juiste gewicht. Ik heb toch regelmatig meegemaakt dat iemand volgens de anamnese 77 kilo woog en op de weegschaal in het ziekenhuis 82 oid. (dus niet alleen te verklaren met verschil normaal 's ochtends wegen + nu kleren aan hebben)
Wat moet dat héérlijk zijn, pluis!quote:Op zondag 30 april 2006 18:16 schreef pluisje het volgende:
De echte doorslag kwam vorig weekend, toen ik er achter kwam dat ik precies dezelfde maat heb als mijn zus. Mijn zus, die ik altijd als slank heb beschouwd, en waarmee ik echt nooit kleding kon ruilen
Ik had van tevoren nooit durven dromen dat wij ooit dezelfde maat zouden dragen, zij is altijd de tengere en ik de stevige geweest, en nu dat wel zo is vind ik het wel even mooi geweest
Voorlopig blijf ik nog wel dagelijks wegen denk ik, veel te bang om terug te vallenquote:Op zondag 30 april 2006 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat moet dat héérlijk zijn, pluis!![]()
Ik hoop dat je verder rond dit gewicht zult blijven(weeg jezelf nog wel regelmatig, om de vinger aan de pols te houden
)
Jaaa, dag, zo moet je dat niet zien hoorquote:Op zondag 30 april 2006 19:01 schreef teigan het volgende:
Ik weet heel goed dat ik het aan mezelf te danken heb dat ik te zwaar ben
Dat zegt alles welquote:Op zondag 30 april 2006 19:23 schreef miss_dynastie het volgende:
En mij raakt het niet meer zo. Ik heb dan misschien een dikke reet, maar ik heb ook een best aardig karakter. Kan ik van die bashers niet zeggen.
van die eerste opmerking ga ik bijna huilen(ben een beetje labieltjes ja)quote:Op zondag 30 april 2006 19:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jaaa, dag, zo moet je dat niet zien hoor
Echt niet
En mij raakt het niet meer zo. Ik heb dan misschien een dikke reet, maar ik heb ook een best aardig karakter. Kan ik van die bashers niet zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |