abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:43:12 #201
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37371719
Whahaha, volgens die site is mijn ideale gewicht 61.3 kilo. Ze zijn niet wijs. Ik ben al heel blij als ik die 74 die ik nu als streef heb staan ooit ga halen.
pi_37372269
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:13 schreef ymme het volgende:

Gaan jullie morgen nog wat leuks doen?
Tjah eigenlijk niet veel leuks.

s'Middags beetje over de rommelmarkt lopen, 's ochtends nog de wekelijkse boodschappen doen. En morgenvroeg naar de formido, ze hebben leuke acties van 25% korting, en ik moet een schuurmachine hebben.... mooi meegenomen dus!

Niet veel bijzonders dus.... er zijn wel altijd lekkere eettentjes, maar eigenlijk neem ik nooit wat als die er staan op een braderie of rommelmarkt. Dus koninginnedag wordt voor mij dus ook een makkie!

Ik registreer nijn gewicht trouwens ook bij valtaf.nl Daar is mijn ideale gewicht 64 kilo. Vind ik zelf ook een mooi gewicht, maar ik ga eerst voor die 70 kilo......

8 Jaar geleden toen ik 19 was, woog ik tussen de 58 en 62 kilo. Maar ik heb me erbij neergelegd dat ik dat gewicht nooit meer ga halen. En een beetje vet mag er toch wel blijven zitten toch? Ik bedoel superdun vind ik ehct lelijk....... en ik denk dat het mij ook niet meer echt staat.

Dus ga eerst voor de 70, dan voor de 65

Zal als ik thuis ben even kijken wat mijn ideale gewicht is op die site Ben erg benieuwd....
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:06:29 #203
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_37372345
Voor mijn geeft ie 62.8kg... met 13 jaar woog ik 71kg. Kan me niet herinneren ooit iets in de 60kg te hebben gewogen (zal dus rond mijn 11de/12de jaar zijn geweest).

Laagste gewicht dat ik heb gehad sinds ik "volgroeid" ben was iets van 75kg, dát voelt nu al onhaalbaar om ooit weer te wegen. Voorlopig spring ik een gat in de lucht als ik 80kg weeg (BMI is dan rond de 28, het zij zo).
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_37372582
Ik heb heeeeel honger, ben allang wakker, heb niet ontbeten en er is dan ook helemaal niets in huis....
En TARA zegt aldoor dat hij zó meegaat naar de winkel (al meer dan een uur)
Als hij niet binnen een kwartier meegaat begin ik alvast aan hem te ontbijten
Beginnende bij het oor
Echt, ik wist niet dat mijn humeur zo kon kelderen van geen eten
(gisteren ook al niet al te veel gehad, avondeten was een kop soep met stokbrood en daarna niets meer gehad )
pi_37372690
52.5 als mijn ideale gewicht....

Keep on dreaming zeg ik dan....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37372734
Volgens die site is mijn ideale gewicht 59,6 kg . Volgens mij was ik op de middelbare school al iets zwaarder. Ik houd het lekker op een gewicht tussen 65 en 70 kg en als ik 65 kg ooit weer weeg ben ik dik tevreden .

Wat ik met Koninginnedag ga doen?
Misschien gaan we vanavond even de stad in (Utrecht) om te kijken of we nog wat rommel kunnen kopen. We nemen altijd maar een klein bedrag mee omdat we (mn vriendlief) anders in staat zijn om te veel rommel te kopen. Zo heeft vriendlief ooit eens 6 irish koffie kopjes gekocht omdat ie ze zo goed kon gebruiken. Naja, ze staan nu nog blinkend in de kast . Morgenavond gaan we bij vrienden in A'dam eten en we gaan heel gewaagd met de auto
pi_37373643
het regent hier!!!
het moet eigenlijk wel droog blijven, anders gaat het skaten vanavond niet door... ...
Maarja, als het skaten niet dorogaat ga ik wel zwemmen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37374021
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 08:29 schreef YPPY het volgende:

Dat is heftig Riann. Vooral omdat het wel lijkt dat je tante het echt heeft. Ga je nu op zoek naar meer informatie over die ziekte of wacht je nog maar even af? Sterkte!
Ik weet genoeg over de ziekte. Maar ik doe het nu via het ziekenhuis maar ja er gaat wel lang overheen voordat ik natuurlijk weer iets te horen krijg van hoe en wat. Gewoon afwachten maar is wel lang afwachten.
pi_37374042
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
ow ja Isa, in Hoogeveen is genoeg te krijgen na 8 uur hoor zal je even op ideeen brengen:
snackbar, Mac Donalds, meerdere shoarma en italiaanse tenten etc etc.
dus valt best nog mee.

ow ja Isa> hoe was het satehuis uiteindelijk? wat heb je genomen?
Maar ik ben te lui om m'n huis uit te gaan om naar de Mac te fietsen En shoarma lust ik niet
Ik ben een snoeper, geen snacks eter.

Ik heb een erg gezellige avond gehad in het satehuis en ik heb Gado Gado zonder saus gehad en salade van de saladebar. Dus eigenlijk viel dat allemaal wel mee. Alleen heb ik wel 2 el satésaus uit een schaaltje genomen en dat was lèkker! Echt, ik heb nog nooit zulke lekkere satesaus geproefd.

En ik vind een BMI van 21,5 geen ideaalgewicht
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37374174
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:22 schreef Pandorah het volgende:
wat ik met Koninginnedag ga doen?
Misschien gaan we vanavond even de stad in (Utrecht) om te kijken of we nog wat rommel kunnen kopen. We nemen altijd maar een klein bedrag mee omdat we (mn vriendlief) anders in staat zijn om te veel rommel te kopen. Zo heeft vriendlief ooit eens 6 irish koffie kopjes gekocht omdat ie ze zo goed kon gebruiken. Naja, ze staan nu nog blinkend in de kast . Morgenavond gaan we bij vrienden in A'dam eten en we gaan heel gewaagd met de auto
Daarom ga ik niet naar rommelmarkten, ik koop ook allerlei troepjes en dat terwijl ik nu juist van alle troep probeer af te komen. En succes met de auto! Heel veel succes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37374258
In de supermarkt hier liggen trouwens ijsjes met de naam "Not Guilty" in de smaak Forest Fruit. Ze zijn héél erg lekker en er zitten 38 kcal per ijsje in.
pi_37374497
pff, mensen, Koninginnedag/nacht, praat me er niet van! Voor mij is dat altijd een dag lang leven de lol, maar mijn beste vriendin heeft besloten dat alles tot in de minuut moet worden vastgelegd, en dat doen we dus ook. (vb: ik moet vanavond om half 10 van huis vertrekken, samen met iedereen die bij mij slaapt, want anders gaan we te laat de stad in en missen we alles. dat heeft zij bepaald...)
Ik wordt er helemaal knettermesjogge van, vooral omdat ze op deze manier het redelijk aan het verpesten is voor iedereen.... Ik hoop dat het alsnog gezellig wordt, anders sta ik niet meer voor mezelf in....
pi_37374585
Leuk, zo'n regeltante, Ieneminie
pi_37374645
Nou, op een of andere manier wil mn ochtendhumeur vandaag niet verdwijnen, vraag me toch af hoe dat komt
pi_37374650
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:15 schreef Isabeau het volgende:
In de supermarkt hier liggen trouwens ijsjes met de naam "Not Guilty" in de smaak Forest Fruit. Ze zijn héél erg lekker en er zitten 38 kcal per ijsje in.
Hebbuh!
Ik ben weer vrolijk ontbijt op, dus ik vind iedereen weer lief
pi_37374664
Kom je gezellig langs Nu nog gratis met de trein
pi_37374720
Maarten zegt dat het best kan
dat we dan best saampjes kunnen gaan
Want we hebben niets te doen vandaag en wél ov
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:04:55 #218
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_37375848
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik ben te lui om m'n huis uit te gaan om naar de Mac te fietsen En shoarma lust ik niet
Ik ben een snoeper, geen snacks eter.

Ik heb een erg gezellige avond gehad in het satehuis en ik heb Gado Gado zonder saus gehad en salade van de saladebar. Dus eigenlijk viel dat allemaal wel mee. Alleen heb ik wel 2 el satésaus uit een schaaltje genomen en dat was lèkker! Echt, ik heb nog nooit zulke lekkere satesaus geproefd.

En ik vind een BMI van 21,5 geen ideaalgewicht
haha ik ben ook geen snacker hoor, vriendlief daarentegen wel, die is gister in zijn eentje nog shoarma wezen eten
en over sate, ik kan dat echt niet meer verdragen.. krijg er maagkrampen en darmkrampen van, dus ik eet geen sate meer.

ow ja. nog even leuk nieuws. mijn gewicht verandert eigenlijk de laatste maand amper. Maar toch word ik smaller... heb een nieuwe broek gekocht maat 42/35
mijn streef was maat 42 halen, dus dat heb ik al gehaald... alleen mijn gezonde BMI heb ik nog niet, dus ga nog even door.
Misschien dat ik over een paar maandjes in maat 40 pas, dat is echt zooooooo lang geleden! (denk een jaartje of 10)

dus ondanks weinig gewichtsafname ben ik best tevreden over mijn vorderingen en zet ik stug door.

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_37375886
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:29 schreef freecell het volgende:
Maarten zegt dat het best kan
dat we dan best saampjes kunnen gaan
Want we hebben niets te doen vandaag en wél ov
Oh!! Hoe laat zijn jullie hier en eten jullie mee? (vis...)
pi_37375987
Ehm... dan nemen de 14.38 trein (ik wilde de 14.18 nemen, maarten wees me er subtiel op dat we dan ver zouden moeten lopen ) Dus dan zijn we om 15.15 op Hoogeveen station.
Mee-eten is wel lekker Maarten eet tegenwoordig ook vis Maar kan dat wel bij jou? IVM hoeveelheden en dergelijke?

( en vind je het wel gezellig als we komen is ook nog een issue )
pi_37376082
Ik vroeg of je kwam en dan ga ik nu zeggen dat ik het he-le-maal niet gezellig vind als jullie komen....dat zou raar zijn

Gewoon bij het voedingscentrum kijken wat we eten, er is genoeg vis in huis.
Geloof ik
pi_37376342
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik vroeg of je kwam en dan ga ik nu zeggen dat ik het he-le-maal niet gezellig vind als jullie komen....dat zou raar zijn

Gewoon bij het voedingscentrum kijken wat we eten, er is genoeg vis in huis.
Geloof ik
ok
moet ik de aubergine meenemen? en de paprika? en de wokgroenten?
(doe je msn eens aan, dit wordt wel heel erg SC)
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:23:18 #223
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37376421
Mogen ben ik de hele dag op de rommelmarkt te vinden. Moet daar namelijk werken. Wel gezellig hoor en ik heb toch geen tijd om iets te kopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37376591
Wij gaan
Zie je straks
pi_37377321
Ik kom net terug van de dermatoloog. Ik moet dus om de maand mijn bloed laten prikken om cholesterol te laten checken (en elke maand zwangerschapstest, bloed of urinetest). Nu blijkt dus dat mijn cholesterol waarden precies mooi in het midden liggen en ik mijn triglyceriden waren zelfs wat aan de lage kant

Ongezond? Ik?
pi_37377864
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:49 schreef octopussy het volgende:
Ongezond? Ik?
Groot misverstand dat dik gelijk staat aan ongezond zijn Heb je roacutane gekregen?
pi_37377876
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:23 schreef YPPY het volgende:
Mogen ben ik de hele dag op de rommelmarkt te vinden. Moet daar namelijk werken. Wel gezellig hoor en ik heb toch geen tijd om iets te kopen.
Ik heb jarenlang voor de kerk op de rommelmarkt gestaan, was altijd erg gezellig
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:24:49 #228
1762 YPPY
Yppiaans
pi_37378342
Wat ik moet doen is voornamelijk rondjes lopen en hopen dat alles goed gaat en mensen kalmeren. Waarschijnlijk ga ik niks verkopen. Tenzij ik iemand af moet wissselen bij de lootjes ofzo.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_37378359
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Groot misverstand dat dik gelijk staat aan ongezond zijn Heb je roacutane gekregen?
Yep, ik gebruik het nu al een maand en mijn huid is al een stuk rustiger. Wel heb ik in het begin een rood hoofd gehad, maar nu niet meer. Ik smeer nu elke ochtend en elke avond happy derm (creme) op mijn gezicht en mijn huidje voelt de hele dag fijn aan. Nou dan neem ik de droge lippen (moet ongeveer elk uur een keertje smeren, wordt een tik) en de bloedneus maar voor lief.

En het wordt allemaal vergoed

Vanavond ga ik Den Haag in, eens even kijken of Koninginnenach dit jaar wel leuk is
pi_37378516
Heel veel plezier in Den Haag, octopussy!! (en of ik nou was begonnen met Roacutane in de lente...ik denk het niet...)
pi_37379301
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:25 schreef octopussy het volgende:

[..]

Yep, ik gebruik het nu al een maand en mijn huid is al een stuk rustiger. Wel heb ik in het begin een rood hoofd gehad, maar nu niet meer. Ik smeer nu elke ochtend en elke avond happy derm (creme) op mijn gezicht en mijn huidje voelt de hele dag fijn aan. Nou dan neem ik de droge lippen (moet ongeveer elk uur een keertje smeren, wordt een tik) en de bloedneus maar voor lief.

En het wordt allemaal vergoed

Vanavond ga ik Den Haag in, eens even kijken of Koninginnenach dit jaar wel leuk is
Weet jij welke artiesten/bands er komen optreden?
pi_37380993
Geen flauw idee. Ik heb met een groepje vrienden om 8 uur afgesproken bij CS en we gaan vanuit daar wel verder zien. Ik was al eens eerder in Den Haag geweest op koninginnenach, maar toen was het vooral beredruk, een rotzooi, veel te duur drinken en veel agressieve dronken lui.

Maar goed ik ben overgehaald
pi_37381182
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 16:45 schreef octopussy het volgende:
Geen flauw idee. Ik heb met een groepje vrienden om 8 uur afgesproken bij CS en we gaan vanuit daar wel verder zien. Ik was al eens eerder in Den Haag geweest op koninginnenach, maar toen was het vooral beredruk, een rotzooi, veel te duur drinken en veel agressieve dronken lui.

Maar goed ik ben overgehaald
hmm ik ben er nog nooit geweest, en weet niet of ik vanavond ga.... tenzij er leuk bands komen of artiesetn
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:24:39 #234
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37382324
Hallooooooooo zeg!
Waar ben ik aan begonnen door weer mee te doen hier. Een dagje werken en gelijk zo'n 20 minuten bijlezen wat er weer allemaal gepost is Dit houd ik nooit bij......

Oh ja: gefeliciteerd Yppy! Hoe lang 'moet' je nog?
Op naar de 73!!!!
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:26:57 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_37382405
Volgens mij is er iemand uit de OP verdwenen die al een maand niet meer bijgewerkt heeft, maar die wel veel afgevallen is. We zitten nog maar op 350 kilo

Iemand zegt ze dan:

Cutie
Droeke
Faat
Ieneminie
Ikiskoel
Pandorah
RedScorpion
octopussy
ymme

Het is dus gebleken dat na vijf weken niet updaten je regeltje verdwijnt
Accounts zijn nog wel gewoon geldig, gewoon opnieuw inloggen dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:39:31 #236
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37382827
Ik geloof dat ik nog niet in kan loggen Troel? Of doe ik iets fout...?
Op naar de 73!!!!
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:51:02 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_37383151
hmmm, je inlognaam en wachtwoord allemaal in kleine letters. Ik zal eens kijken.

Ik kom er gewoon in
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_37384880
ik ben na mijn werk vanmorgen nog naar asten gefietst boodschapjes gedaan. Is wel goed van me dat doe ik nu een paar keer in de week als ik alleen smorgens hoef te werken. 2 weken terug voor het eerst weer op de fietst gezeten zat gewoon een hele laag stof op Alleen toen ik terug kwam ben ik in slaap gevallen tot kwart voor 5 dat is wel weer minder voor het afvallen. En morgen weer van 7 tot half 2 werken. Ik moet zeggen ik heb zo wel relaxte tijden nu ik een contract heb van parttime. Ik ben bij Balans in totaal 3 kilo nou kwijt maar ik wil eerst smorgens bij mezelf 82 wegen voordat ik hier de update geef en dat doe ik zondag want dan hoef ik niet vroeg op
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 april 2006 @ 19:29:41 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37385891
Fietsen is leuk! Wij gaan morgen kijken voor een nieuwe fiets, met een mooi fietsstoeltje voor Isa. Ze heeft al een helmpje met Winnie de Pooh erop
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_37390717
Ik ben net wezen skaten, de tocht was 24 km, plus dus nog erheen skaten en terug(een km of 3 a 4 gok ik...)...
De betere sokken helpen, maar mijn huid is eigenlijk al iets te kapot van eerdere blaren om er goed van te genieten... Maar ik heb nu een paar tips gekregen om mijn skates weer wat beter te maken dus de blaren blijven ook straks wel weg...
pi_37391016
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 19:29 schreef Sjeen het volgende:
Fietsen is leuk! Wij gaan morgen kijken voor een nieuwe fiets, met een mooi fietsstoeltje voor Isa. Ze heeft al een helmpje met Winnie de Pooh erop
Fietsen is zeker leuk!!! Ik heb vorige week een Mountainbike gekocht en ben al fanatiek aan het fietsen geweest toen het zo zonnig was begin deze week (heerlijk - alleen nie zo gunstig met astma & hooikoorts)
pi_37392779
Vandaag voor de derde keer Start to Run gevolgd. 22 minuten is het schema nu (gelukkig met nog heel wat wandelen in, heb nauwelijks spierpijn).
Maar ik schrok wel toen de begeleider uitlegde waarom je goede schoenen moet kopen, je gewrichten (voet, enkel) krijgen per schok zo'n 300kg kracht om op te vangen.
Heb wel het gevoel dat het goed zit met m'n schoenen, alleen een sportbeha vinden lukt niet!!
Ik heb een kleine cup (85B) en was vandaag bij Perrysport gaan kijken. Vond ik dus een Shockabsorber maat 80B die heel goed steunde (nauwelijks beweging) maar dus te strak zat. De 85B van hetzelfde model steunde heel wat minder goed want de cups leken ook groter geworden
En ik heb zoiets van: als dat ding niet goed zit als je stilstaat, zit het helemaal niet lekker als je beweegt. Toch? Mijn vriend denkt dat het is als een "brace" dragen, dat je er gewoon aan moet wennen aan dat minder aangename gevoel...

Morgen sauna met 3 vriendinnen alleen jammer dat het sprietjes van rond de 50 kg zijn. Ach ja, het wordt vast heel fijn want we krijgen ook een bodyscrub en een bamboemassage met ylang ylang-olie. Klinkt niet slecht
  zaterdag 29 april 2006 @ 00:08:37 #243
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37393273
De cups van een 85B beha horen ook groter te zijn dan die van een 80B. Hoe groter de omvangsmaat van een beha, hoe groter de cupgrootte bij dezelfde letter. De B van een 85B is dus groter dan die van een 80B, die weer groter is dan een 75B etc. Geen idee waar het op slaat, maar zo werkt 't wel.

En dat het verlies ineens veel minder dan 400 was, viel me vanochtend ook al op, maar ik zag niet waar 't hem in zat (ken dat lijstje ook niet uit m'n hoofd ).
pi_37395940
De cups zijn hetzelfde zoals ik altijd begreep alleen de 80 en de 85 en zo ervoor is de breedte omvang
  zaterdag 29 april 2006 @ 07:49:20 #245
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37396062
En joepie, weer er wat vanaf Ik weeg nu 73.5 kg met kleding aan En ik heb nu eindelijk een gezond BMI

Iedereen een fijne Koninginnedag
pi_37396085
Oh wat gaaf, poohy!! Super zeg, leuk koninginnedagcadeautje

Ik ben een stuk zwaarder dan gisteren (2 kilo!! twee kilo!!). Gisteren uit eten geweest en het was een 'het kan me ook helemaal niets schelen' avondje. Ik heb tapas, stokbrood en kruidenboter, spareribs, patat, mayonaise, sausjes, bonbons, bier en veel ijs met slagroom gehad
Daarna buikpijn en nu dus afgestraft op de weegschaal. Maar het was wel lekker

Dat wordt dus Meimaand-Balansmaand
  zaterdag 29 april 2006 @ 08:07:28 #247
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37396124
Klinkt lekker Isabeau
Maar dat het dan meteen twee kilo kan schelen snap ik dan niet

Ik heb vandaag lekker patat gegeten met mayo, chocola op en nu zit ik lekker aan de whiskey-cola

Gelukkig heb ik dus geen weegschaal thuis staan, dat helpt enorm. Anders zou ik morgen in volle verwachting erop staan en dan met afgrijzen zien dat ik ben aangekomen Nu kan ik mijn foute eten veel beter los laten
pi_37396245
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 08:07 schreef poohy het volgende:
Klinkt lekker Isabeau
Maar dat het dan meteen twee kilo kan schelen snap ik dan niet
* Isabeau heeft het net allemaal in de eetmeter ingevoerd

4880 kcal...
pi_37396297
En deze week gemiddeld per dag: 2800 kcal. Dat kan ik gemiddeld nog omlaag brengen naar 2300 kcal met dit weekend erbij. Pfff, wat een baggerweek voor iemand op dieet zeg Maar goed, gewoon weer verder en dit vergeten
pi_37396298
eh, niet vergeten....ik moet me eigenlijk juist afvragen wat er fout ging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')