abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37336792
Is die spierpijn isa, ook niet van de spanning op dat moment.
Spanning en reanimeren.
pi_37336839
Misschien, ymme, geen idee. Ik had overigens wel vaker gereanimeerd in het ziekenhuis, maar nooit zonder arts oid. (en al 'mijn' reanimaties in het verleden hebben het niet gehaald ) en dan los je elkaar heel snel af. Maar nu kon niemand reanimeren. Kunnen jullie reanimeren?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 april 2006 @ 10:05:36 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37336973
Alleen in theorie, ben ik bang. Maar ja, theorie kan ook werken. Ik had ooit op de BBC gezien hoe je een kind dat stikt moet 'behandelen'. Ik heb Christan daarmee al twee keer kunnen redden van een dreigende verstikking (hapje vis en een snoepje)...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37336997
ik kan niet reanimeren, ik wil nog altijd een EHBO cursus(en reanimatie) gaan doen, maar nog geen tijd voor gehad, maar het is denk ik voor mij sowieso handig als ik op school rond ga lopen....
eerst over een paar weken maar weer eens cursusje brandblussen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_37337006
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Misschien, ymme, geen idee. Ik had overigens wel vaker gereanimeerd in het ziekenhuis, maar nooit zonder arts oid. (en al 'mijn' reanimaties in het verleden hebben het niet gehaald ) en dan los je elkaar heel snel af. Maar nu kon niemand reanimeren. Kunnen jullie reanimeren?
Ik doe wel om de paar jaar elke keer een uitgebreide EHBO cursus.
Dit omdat ik de leiding heb over veel jonge meiden met dansen.
En in een kantine bij het sportpark sta. En dan is het wel verstandig om up-to-date te blijven.
Ik heb het eerlijk gezegt nog nooit echt nodig gehad.
Een paar keer jongens met een uitstekend bot.. nou daar doe ik dan niets aan. Laat een paar dekens halen, leg die over z'n jongen heen, en bel de ambulance.
Maar echt nodig gehad zoals reanimeren nee. Maar ik kan het wel.
pi_37337015
Wow Isabeau! Wat een verhaal, kan me voorstellen dat je dan in je hoofd in paniek bent hoor!
Ja ik kan wel reanimeren, heb 2 jaar HBO-V gedaan en dan leer je het ook. Gelukkig nog nooit in de praktijk hoeven te doen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37337028
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat dacht je maar. In mijn hoofd was ik echt helemaal in paniek. Niemand die me kon helpen, niemand die wist wat te doen (112 was al wel gebeld) en toen ik naast die man zat en constateerde dat ik gewoon geen halsslagader kon voelen/vinden (nou ja, er klopte iets niet ) en hij ook echt niet leek te ademen was ik echt wel in paniek. Heb ook nog naar iemand gesnauwd die zei dat ik hem in de stabiele zijligging moest leggen Maar ja er zat niets anders op dan te gaan reanimeren en heb dus snel z'n jas open geritst en ben maar begonnen. En na 10 keer drukken bedacht ik me dat ik nog in zijn mond had moeten kijken of er niets vastzat en en...nou ja, er schiet van alles door je heen en ik was eigenlijk best in paniek. Maar dat zag niemand denk ik Maar goed, de man is afgevoerd en verder weet ik niets. En ik heb cappucinno gekregen van een koffiezaakje dat uitkijkt op de plek waar die man lag
Het is volgens mij ook heel wat anders of je aan het werk bent en dan plotseling moet reanimeren of dat je zomaar op straat iemand tegenkomt.
Ik ben wel benieuwd naar wat je gesnauwd hebt
pi_37337090
Ik kan trouwens wel reanimeren
Tenminste... ik kon altijd reanimeren
Ik ben mijn "gewone EHBO" kwijt door de herhalingslessen te vergeten
Maar ik heb mijn EHBO voor hulpverleners nog wel Die is ook nog uitgebreider
  donderdag 27 april 2006 @ 10:14:52 #34
80407 glimworm
'The Shining'
pi_37337174
Ik heb ooit op de lagere school een EHBO cursus gehad.. Maar meer dan de stabiele zijligging is me daar niet van bijgebleven
Glimmen is een keuze
  donderdag 27 april 2006 @ 10:24:03 #35
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37337397
Zo, wat gaat het toch weer hard hier! (zowel kg's als posts)
Ik heb me maar weer eens aangemeld, want in het slank-de-zomer-in-topic voel ik me toch niet helemaal op mijn gemak..... Bovendien is mijn bmi weer boven de 25 (25,1 om precies te zijn) en zijn jullie veel fanatieker en dus motiverender voor mij
Dus... binnenkort pronk ik weer in het lijstje, en hoop ik dat we met z'n allen weer boven de 400 kg komen, mede door mijn bijdrage natuurlijk
Nu eerst eens bijlezen hier...!
Op naar de 73!!!!
pi_37337470
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:14 schreef glimworm het volgende:
Ik heb ooit op de lagere school een EHBO cursus gehad.. Maar meer dan de stabiele zijligging is me daar niet van bijgebleven
Is ook niet dat je zegt het meest zinnige uit de EHBO
Al wordt er altijdwel heel erg op gehamerd
pi_37337502
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:24 schreef Kroeltroel het volgende:
en hoop ik dat we met z'n allen weer boven de 400 kg komen,
Dat hoop ik toch niet
  donderdag 27 april 2006 @ 10:38:32 #38
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_37337785
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:59 schreef Isabeau het volgende:
Kunnen jullie reanimeren?

Maar ik heb het ook gelukkig nooit in praktijk hoeven brengen, want ik ben iemand die ECHT in paniek raakt. Dan weet ik bij voorbaat al dat de persoon het niet zal halen
pi_37338071
quote:
Op donderdag 27 april 2006 08:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, en ik heb gisteren op straat iemand gereanimeerd Gewoon. Zomaar. Hij lag daar toch.

Twee uur erna zat ik nog steeds te shaken van de adrenalinerush

Was het gisteren nationale hartstilstand dag ofzo???
Krijg weer helemaal kippenvel en flashbacks naar gisteren nu ik jou verhaal lees.

Ik fiets naar de stad gisterochtend, valt degene voor me zomaar van zijn fiets.
Geen pols, geen halsslagader geen ademhaling...Ben toen in een reflex ook begonnen
met reanimeren. Heb nog mijn mobieltje naar een omstander gegooid van bel NU 112.

Leuk al tientallen mensen om je heen als je geen idee hebt of je het nu eigenlijk goed aan het doen bent.

Heb de hele avond hyper op mijn werk gelopen, en ben pas super laat in slaapgevallen.

Jeetje Isa wat eng... allebei op dezelfde dag..
  donderdag 27 april 2006 @ 10:49:10 #40
3358 pluisje
Mevrouw Mans
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 april 2006 @ 11:07:39 #41
13151 crew  Rewimo
pi_37338505
Jee Anansi, jij ook al? Goed gedaan joh! Heb jij nog iets gehoord over hoe het afgelopen is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 april 2006 @ 11:10:25 #42
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_37338570
Ik bedoel natuurlijk meer dan 400 kg afvallen, freecell

Jee, aan de reanimatie... Ik heb wel geleerd hoe het moet, maar weet niet of ik mijn hoofd koel zou kunnen houden wanneer het werkelijk moet gebeuren. Wel een naar idee dat je nu niet eens weet hoe het is afgelopen met desbetreffende persoon!
Op naar de 73!!!!
pi_37338626
Hij "deed het weer" toen de ambulance wegreed. Verder geen idee.
Ben eigenlijk wel nieuwgierig, maar goed dat zullen we wel nooit te weten komen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 april 2006 @ 11:18:32 #44
13151 crew  Rewimo
pi_37338811
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:11 schreef Anansi het volgende:
Hij "deed het weer" toen de ambulance wegreed. Verder geen idee.
Ben eigenlijk wel nieuwgierig, maar goed dat zullen we wel nooit te weten komen.
Dan heb je het in elk geval goed gedaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 april 2006 @ 12:37:28 #45
13151 crew  Rewimo
pi_37341147
Die twee mensen hebben in elk geval een extra kans gekregen doordat jullie er waren, meiden Compliment!
pi_37341378
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:37 schreef Rewimo het volgende:
Die twee mensen hebben in elk geval een extra kans gekregen doordat jullie er waren, meiden Compliment!
Hier sluit ik mij volledig bij aan...
pi_37341425
Ik heb net even 200Kcal verbrand.
Ik hoop dat de gebakken bananen nu iets minder schadelijk zijn gemaakt
Ik heb op valtaf en overgewicht.nl gekeken hoeveel Kcal er in een portie zitten (6 stuks) maar ik kan het dus echt nergens vinden. Net zoals softijs. Ik ben een slechte speurder op het internet
  donderdag 27 april 2006 @ 12:55:16 #48
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_37341700
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:45 schreef ymme het volgende:
Ik heb net even 200Kcal verbrand.
Ik hoop dat de gebakken bananen nu iets minder schadelijk zijn gemaakt
Ik heb op valtaf en overgewicht.nl gekeken hoeveel Kcal er in een portie zitten (6 stuks) maar ik kan het dus echt nergens vinden. Net zoals softijs. Ik ben een slechte speurder op het internet
Waarop step jij? En hoelang hou je het vol, Ik heb thuis ook een stepapparaat maar langer dan 5 min hou ik het niet vo9l, en dan heb ik nog maar 55 kal verbrand...
pi_37341702
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:48 schreef Anansi het volgende:

Was het gisteren nationale hartstilstand dag ofzo???
Krijg weer helemaal kippenvel en flashbacks naar gisteren nu ik jou verhaal lees.

Ik fiets naar de stad gisterochtend, valt degene voor me zomaar van zijn fiets.
Geen pols, geen halsslagader geen ademhaling...Ben toen in een reflex ook begonnen
met reanimeren. Heb nog mijn mobieltje naar een omstander gegooid van bel NU 112.

Leuk al tientallen mensen om je heen als je geen idee hebt of je het nu eigenlijk goed aan het doen bent.

Heb de hele avond hyper op mijn werk gelopen, en ben pas super laat in slaapgevallen.

Jeetje Isa wat eng... allebei op dezelfde dag..
Echt waar?!?! Wat bizar! Ik zit hier met open mond te lezen Ik was ook he-le-maal hyper, precies hetzelfde En de mensen die blijven kijken, onbegrijpelijk! En het leek of het uuuren duurde voor de ambulance er was. Maar bij mij was de ambulance al gebeld, dus dat hoefde ik gelukkig niet te regelen. Wat bizar zeg, ik vind dit echt absurd. Jij (neem ik aan) in Groningen dus. Ik heb trouwens wel een keer een reanimatie in Groningen gezien, maar ben toen doorgelopen. Later bedacht ik dat ik misschien toch had kunnen helpen (met aflossen en zo). Dat was toen tegenover de ABN-Amro, dus het stomme is dat ik nu ook denk dat jij daar dus gereanimeerd hebt (stom he)

Enne, Freecell, ik snauwde "Dàcht het niet hè" <--- incl. boze blik dus
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37341753
Goed hoor dat jullie kunnen reanimeren!
Ik kan het zelf niet maar vriendjelief heeft een reanimatiediploma dus daar moet ik dan de hele tijd bij in de buurt blijven .

Wij hadden wel ooit eens in Parijs dat iemand aan mijn vriendje vroeg of hij dokter was. Toen hij zei "in opleiding" was dat ook prima want er had iemand een hartstilstand gehad in een bus (zo langs de Seine, dus de hele weg stond vast). Volgens lief was het meer een epileptische aanval maar goed, zijn frans is niet geweldig en hun engels ook niet... Hoe het afgelopen is weten we niet want die man is vervolgens met een ambulance afgevoerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')