Ikke ookquote:
quote:Dikke leugenaars
Mensen zijn aan de telefoon vaak niet helemaal eerlijk over hun lengte en gewicht. Daardoor is het aantal dikkerds in de Verenigde Staten jarenlang onderschat.
Een onderzoeksgroep onder leiding van Majid Ezzati van de Harvard School of Public Health vergeleek twee grote Amerikaanse bevolkingsonderzoeken. Het ene werkte alleen met telefonische interviews en bij het andere werden mensen ook echt gemeten en gewogen. De uitkomsten verschilden flink. Dat komt doordat mensen zichzelf aan de telefoon langer en slanker voordoen dan ze zijn, aldus de onderzoekers.
Mannen verzonnen er standaard ongeveer tweeënhalve centimeter lichaamslengte bij, vrouwen onder de zestig 'vergaten' gemiddeld vier kilo gewicht. De mate van leugenachtigheid varieerde trouwens flink per staat. In Texas waren de verschillen bijzonder groot. Op basis van telefonisch onderzoek werd in 2000 geschat dat 18 procent van de mannen en 24 procent van de vrouwen te zwaar waren, maar in werkelijkheid was het 30 en 37 procent, menen de onderzoekers.
Ja, ik vermoedde dat jij hem wel erg leuk zou vinden inderdaadquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En wat leuk, freecell, eenroze
stethoscoop.
Nopes. De cupmaat is afhankelijk van de breedteomvang. Als je tieten niet gekrompen zijn, maar je breedte wel, en je gaat dus terug in de breedte, ga je qua cupmaat omhoog.quote:Op zaterdag 29 april 2006 06:25 schreef Riann het volgende:
De cups zijn hetzelfde zoals ik altijd begreep alleen de 80 en de 85 en zo ervoor is de breedte omvang
Leukquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:04 schreef teigan het volgende:
freecell, ik heb die vent met zijn operatiespullen ook gezien ja, maar ik hoef zu lk soort dingen niet zo nodig...
wij hebben nog wel Harry Potter 4 op dvd gekocht(bij de mediamarkt) en die heb ik net even zitten kijken..
Tja, op zich is strak niet zo erg als het niet zeer doet of echt knelt. Ik heb de Shock Absorber een maat te klein (85C ipv 90C omdat ze die dus niet maken) en ik merk het met sporten echt niet meer. Maar ze hebben ook verschillende modellen he. Want de sportbh's voor de hogere intensiteiten kreeg ik gewoon niet aan terwijl die voor intensiteit 2 een maat te klein dus goed genoeg zit om flink mee te springen (dat is dus zeg maar zo'n topje ipv echt een bh-achtig iets).quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:46 schreef Iksje het volgende:
Heb wel het gevoel dat het goed zit met m'n schoenen, alleen een sportbeha vinden lukt niet!!
Ik heb een kleine cup (85B) en was vandaag bij Perrysport gaan kijken. Vond ik dus een Shockabsorber maat 80B die heel goed steunde (nauwelijks beweging) maar dus te strak zat.
Had iemand dat toevallig nou nog gezien? Ik moest er opeens weer aan denken door dat stukje over liegen aan de telefoon. Ik voel nooit de behoefte te liegen over m'n gewicht eigenlijk. Jullie wel?quote:Op donderdag 27 april 2006 21:07 schreef Maeghan het volgende:
Zeg, heeft een van jullie de Yes toevallig gekocht? Daar staan altijd van die meisjes in, een keer in ondergoed en een keer in kleding. Er staat een meisje in dat ongeveer mijn postuur heeft van toen ik 93 kilo woog, ze is twee centimeter korter dan ik, en beweert 63 kilo te wegen en maat 40 te hebben. Terwijl haar vriendinnetje dat maat 38 zegt te hebben ongeveer de helft zo breed is.
Ik heb dat regelmatig in het ziekenhuis gehad. Mensen die op de weegschaal lichter/net zo zwaar als ik waren en er gewoon duidelijk veel dikker uit zagen. Ik heb het allemaal nooit zo begrepen. Heb ik zwaarder vet of zo?quote:Op zondag 30 april 2006 17:13 schreef Iksje het volgende:
Het is ook moeilijk om te schatten met wat voor postuur je overeen komt... bij gewicht speelt meer mee dan alleen lengte en gewicht. Vet weegt minder dan spieren. En dat vergeet ik soms ook wel eens als ik mensen zie in 'mijn lijf'. Dan denk ik, hoe kan dat nu dat zij zo veel/zo weinig weegt?
Verschil in weegschaal lijkt me ook meespelen toch? Als je thuis een hebt die een beetje voordelig weegt... ;-)quote:Op zondag 30 april 2006 17:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh, en over dat liegen aan de telefoon...mensen vertellen de dokter ook vaak niet het juiste gewicht. Ik heb toch regelmatig meegemaakt dat iemand volgens de anamnese 77 kilo woog en op de weegschaal in het ziekenhuis 82 oid. (dus niet alleen te verklaren met verschil normaal 's ochtends wegen + nu kleren aan hebben)
Wat moet dat héérlijk zijn, pluis!quote:Op zondag 30 april 2006 18:16 schreef pluisje het volgende:
De echte doorslag kwam vorig weekend, toen ik er achter kwam dat ik precies dezelfde maat heb als mijn zus. Mijn zus, die ik altijd als slank heb beschouwd, en waarmee ik echt nooit kleding kon ruilen
Ik had van tevoren nooit durven dromen dat wij ooit dezelfde maat zouden dragen, zij is altijd de tengere en ik de stevige geweest, en nu dat wel zo is vind ik het wel even mooi geweest
Voorlopig blijf ik nog wel dagelijks wegen denk ik, veel te bang om terug te vallenquote:Op zondag 30 april 2006 18:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat moet dat héérlijk zijn, pluis!![]()
Ik hoop dat je verder rond dit gewicht zult blijven(weeg jezelf nog wel regelmatig, om de vinger aan de pols te houden
)
Jaaa, dag, zo moet je dat niet zien hoorquote:Op zondag 30 april 2006 19:01 schreef teigan het volgende:
Ik weet heel goed dat ik het aan mezelf te danken heb dat ik te zwaar ben
Dat zegt alles welquote:Op zondag 30 april 2006 19:23 schreef miss_dynastie het volgende:
En mij raakt het niet meer zo. Ik heb dan misschien een dikke reet, maar ik heb ook een best aardig karakter. Kan ik van die bashers niet zeggen.
van die eerste opmerking ga ik bijna huilen(ben een beetje labieltjes ja)quote:Op zondag 30 april 2006 19:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jaaa, dag, zo moet je dat niet zien hoor
Echt niet
En mij raakt het niet meer zo. Ik heb dan misschien een dikke reet, maar ik heb ook een best aardig karakter. Kan ik van die bashers niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |