Dag allemaal!
Had geen idee dat deze (en het slank de zomer in-topic) bestond
![]()
en gezien mijn (inmiddels) bmi en doelstelling heb ik me aangemeld bij het slank de zomer in-topic.
Maar: omdat ik van nagenoeg 100kg binnen een jaar naar 80 ben gegaan, en hier heel makkelijk blijf en door mijn 'maniertjes' niet in verval ben geraakt, dacht ik, ik post mijn relaas ook hier, wellicht kan het anderen ook ondersteunen, of halen anderen hier ook tips uit
BrandX (1m76) (25.8) was 99,9 kg, weegt nu 80.0 kg en wil graag 75 kg wegen
(-19.9)Korte afvalgeschiedenis van BrandX (onderstreept wat tipjes voor anderen?):
Ik woog vorig in mei 2005 nog 99kg, dat wil zeggen: de dagen dat ik het lef had om op die verrekte weegschaal te staan
Ik woog per 1-1-2006 83kg, ben ruim drie maanden zwaar geblesseerd geweest waardoor ik niet verder afviel. Nu in vier weken 3 kg kwijtgeraakt.
Ik begon met wegen in januari 2005 en viel dus tot mei 2005 geen gram af. Ik sportte toen al 5 maanden 3x in de week (anderhalf uur bokstraining per keer), was
gestopt met alcohol drinken en at ik rigoureus minder. Kortom, een hoop effort, 0 resultaat. Frustratie alom.
Ben toen eens kritisch gaan kijken hoe ik het deed. Wat bleek?
ik at te weinig, waardoor voedsel zich direct omzette in reserves ipv verbranden. Lang verhaal kort: ik ben het volgende eetpatroon gaan volgen (n.b.: ik sta elke dag 6 uur op):
Mijn ontbijt:
2 sneetjes donkerbruin brood met mager beleg (kipfilet e.d.) vervolgens tot de lunch elke
2 uur iets lichts eten (een bammetje, sultana oid), of ik nou trek had of niet en old habits never die: veel koffie
Mijn lunch: het zgn lightmenu in de kantine: een kom soep, een bakje fruit en een vivit oid.
Daarnaast nam ik standaard een snack (kroket, frikandel) erbij!!!
Dit voorkwam bij mij mijn vreetbuien elke twee weken die ik van jan-mei had
![]()
)
Tot aan het diner:
Om de twee uur iets eten, maar nu ook fruit en verder minimaal een liter water (dit ook ter ondersteuning van de vochthuishouding voor de bokstraining om 17:00).
Het diner bestaat gewoon uit dat waar ik trek in heb. hoewel ik mij zo veel mogelijk onthoud van vettigheid.
Daarnaast ga ik vrij regelmatig uit eten (3, 4x per maand). Dan kies ik gewoon wat ik lekker vind. Maar wel tactisch: zoals iedereen kom je bij je keuze tot twee, drie menu's die je lekker lijken en waaruit je moet kiezen. De meesten, moi incluus, moeten dan best lang nadenken (keuzes maken is nooit makkelijk
![]()
) maar ik ben zo klaar! Want ik ga dan kijken:
welke van deze is het gezondst et voila: dat is mijn keuze
En verder, als zeer belangrijke ondersteuning:
ong. elke tien dagen een hele ananas eten! Hierin schijnen stoffen te zitten die heel intensief helpen bij het verbranden van vastzittend vet.
Ergo:
Door deze eet-/levenswijze blijf ik de mogelijkheid houden lekker te eten
![]()
en val toch af. Bijkomend voordeel van dit verhaal is dat je afvalt
met de 'vettigheidjes' de je jezelf permiteerd waardoor je lichaam er aan gewend raakt dit ook gewoon af te breken.
Vanaf nuIk heb veel minder behoefte aan vettigheid, dus de snacks tussen de middag zijn bijna weg uit het menu. Ik ontbijt alleen nog met magere/halfvolle yoghurt soms aangevuld met sultana. Het elke twee uur eten doe ik nog steeds en ik val per maand 1kg tot 1,5 kilo af. Ik hoop per 1 augustus de 75kg bereikt te hebben.
Iedereen hier heel veel succes met jullie doelstellingen halen!!! Dat jullie succes minimaal dat van mij mag evenaren