Het is geen isolatieplan, het is een stopzetting van zes jaar appeasement.quote:Op maandag 24 april 2006 11:57 schreef -scorpione- het volgende:
Nou Monidique, ik ben niet echt onder de indruk van je isolatie-plan.
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.quote:Wat is jou standpunt over wat NL wel en niet moet doen in de wereld?
Goed, straks gaat China aan de andere kant slurpen als een idioot.quote:Russia should cut oil to overfed Europe: Transneft
Bron : Reuters.com
MOSCOW (Reuters) - Russia's planned oil pipeline to Asia will help cut deliveries to Europe, which is currently being oversupplied with Russian crude, the head of Russia's pipeline monopoly Transneft told a newspaper.
"We have overfed Europe with crude. And every single economic manual says that excessive supplies depress prices," Semyon Vainshtok told the daily Nezavisimaya Gazeta in an interview published on Monday.
"So far we cannot reduce supplies as all our exports are going to Europe. But as soon as we divert (flows) to China, South Korea, Australia, Japan it will immediately take away crude from our European colleagues," he added.
Vainshtok has repeatedly said that building a pipeline to Asia would help diversify Russian oil flows and cut discounts on the country's mainstay Urals crude blend in European markets.
His new comments are likely to come under much closer scrutiny after another Russian monopoly, state gas behemoth Gazprom, shocked Europe last week by saying it would supply gas elsewhere if its expansion in Europe was blocked.
The European Union said Gazprom's threats only confirmed Europe's views that it needed to diversify its energy imports.
Russian critics say Gazprom's comments meant the Kremlin was increasingly actively using its energy power as a weapon in a situation when Europe relies on Moscow for a quarter of its gas needs and Russia produces every ninth oil barrel in the world.
Vainshtok said Transneft planned to use a shipping fee of $38 per tonne of crude oil on the Asian-Pacific pipeline route to make it competitive with current fees paid on the route to the Black Sea port of Novorossiisk.
The $11.5-billion pipeline will ship 600,000 barrels per day at the first stage, mainly to China, with supplies rising to 1.6 million bpd at the second stage, when a big terminal is build on the Russian Pacific coast.
Vainshtok said his firm would borrow 13.4 billion roubles ($487.1 million) from state bank Sberbank and another $2 billion via a five-year loan from Western banks. The firm had previously planned to borrow up to $6 billion from Western banks, led by Barlays.
Dooddoener. Waarom gooien mensen het toch altijd op dat vage begrip normen en waarden die wij zouden hebben in NL en Europa zonder specifiek te noemen welke deze zijn. En als ze toch genoemd moeten worden dan komt men aanzetten met allerlei normen en waarden die best leuk klinken maar ook totaal niet terug zijn te zien in het gedrag van overheid, burgers en bedrijfsleven.quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
Het is wél wenselijk. Vind jij niet. Ik wel.quote:Op maandag 24 april 2006 12:15 schreef -scorpione- het volgende:
Wat moeten wij in hemelsnaam met een Europees leger? Dan moeten ook alle buitenlandse politiek, inclusief standpunten, aligned worden en dat kan niet en is niet wenselijk.
Nee, het is niet wenselijk. Het zou geforceerd zijn en haalt alle nuance weg en zou het nog politieker maken. Europa is juist goed in het hebben van meerdere standpunten, dus de Fransen, Britten, Duitsers, Italianen, NL-ders, die elk een eigen mening hebben en die ook uit dragen. Dit moet je niet zomaar om zeep helpen omdat het wel leuk klinkt om met heel Europa 1 standpunt naar voren te brengen. De eenwording van Europa is tegelijkertijd haar ondergang.quote:Op maandag 24 april 2006 12:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is wél wenselijk. Vind jij niet. Ik wel.
nu ja de recente geschiedenis wijst anders uitquote:Op maandag 24 april 2006 12:51 schreef -scorpione- het volgende:
Dat slaat nergens op. Een Europees leger werkt alleen als het centraal wordt geleid en ingezet.
nix, maar betere samenwerking is ... beterquote:Wat is er mis met gewoon een goede samenwerking?
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
Dat bericht is allemaal al zo gepland door het Kremlin. Heeft allemaal van doen met de Yukos affaire om russische olie naar China te pompen via een pijpleiding die door Japan wordt betaald. Daarbij komt ook nog eens dat China een 20% belang heeft in het oliebedrijfje wat in het bericht staat.quote:Op maandag 24 april 2006 12:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goed, straks gaat China aan de andere kant slurpen als een idioot.
Natuurlijk is het geen vereiste, maar ik vind dat dat wel moet gebeuren, ja. Ik heb op zich niets tegen het leger en militaire acties.quote:Op maandag 24 april 2006 13:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?
Nog geen 50 jaar geleden waren er twee wereldoorlogen op het Europeese continent en nu zouden we opeens een Europees leger moeten hebben...quote:Op maandag 24 april 2006 12:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Wat moeten wij in hemelsnaam met een Europees leger? Dan moeten ook alle buitenlandse politiek, inclusief standpunten, aligned worden en dat kan niet en is niet wenselijk.
Wie zou er in hemelsnaam een EU land willen gaan aanvallen ?quote:Op maandag 24 april 2006 12:43 schreef sp3c het volgende:
nou dat slaat nergens op, je hoeft helemaal niet allemaal dezelfde mening te hebben ... bovendien is die er snel genoeg als een EU land aangevallen wordt, in dat geval zou het handig zijn als er binnen niet afzienbare tijd een stevig EU leger klaar staat om klappen uit te delen
Ik ook niet, ik vind dat wij ook onze eigen kernwapens moeten hebben... ICBM's, nucleaire bunkerbustersquote:Op maandag 24 april 2006 13:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen vereiste, maar ik vind dat dat wel moet gebeuren, ja. Ik heb op zich niets tegen het leger en militaire acties.
Helemaal mee eens . De ideologische denkwijze van de VS en de uitbreiding van hun 'world dominance' daar wil ik niet aan mee doen .quote:Op maandag 24 april 2006 12:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is geen isolatieplan, het is een stopzetting van zes jaar appeasement.
[..]
Nederland moet niet meedoen, moet duidelijk maken het als een misdaad tegen de menselijkheid en de soevereiniteit van Iran te zien, duidelijk maken dat een aanval op Iran een aanval op Westerse normen en waarden is en zich sterk maken voor een Europees leger. Dat lijkt mij een goed begin.
nee, we kunnen beter een vazal staat van de VS wordenquote:Op maandag 24 april 2006 12:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, het is niet wenselijk. Het zou geforceerd zijn en haalt alle nuance weg en zou het nog politieker maken. Europa is juist goed in het hebben van meerdere standpunten, dus de Fransen, Britten, Duitsers, Italianen, NL-ders, die elk een eigen mening hebben en die ook uit dragen. Dit moet je niet zomaar om zeep helpen omdat het wel leuk klinkt om met heel Europa 1 standpunt naar voren te brengen. De eenwording van Europa is tegelijkertijd haar ondergang.
moet wmb minstens 2,5 miljard bovenop (2.1% bnp)quote:Op maandag 24 april 2006 13:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Dus dat zou betekenen dat ons militaire budget ook flink opgeschroefd moet gaan worden ?
niet opeens, je bekijkt het verkeerd we hebben 2 wereldoorlogen op het Europeese continent uitgevochten en DUS moeten we een Europees leger hebben want die onzin moeten we niet meer.quote:Op maandag 24 april 2006 13:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Nog geen 50 jaar geleden waren er twee wereldoorlogen op het Europeese continent en nu zouden we opeens een Europees leger moeten hebben...![]()
momenteel niemand maar wat niet is kan nog komen, ik zit liever ergens mee verlegen dan er om verlegenquote:Op maandag 24 april 2006 13:55 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Wie zou er in hemelsnaam een EU land willen gaan aanvallen ?![]()
Dit valt reuze mee. Door 10% van het totale defensie budget veilig te stellen en in bepaalde voertuigen en wapens te investeren kunnen er 200.000 extreem goed uitgeruste soldaten overal ter wereld ingezet worden. Door de mankracht met een kwart te verminderen en de focus te leggen op goed getrainde manschappen zorgt hiervoor.quote:Op maandag 24 april 2006 13:42 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 14:10 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Nou liever niet. Als de mohammedanen hier over een jaar of 10 aan de macht komen, dan moet jij eens opletten wat er dan gebeurt met die wapens. Maak dan je borst maar nat voor WOIII.
alleen in het Zuiden word nog echt gevochten en ook maar op zeer beperkte schaalquote:Op maandag 24 april 2006 14:07 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Iemand schetste hier laatst het beeld dat de Invasie van Afganistan wel goed verlopen is afgezien van het feit dat Bin ' laden niet is gepakt . De realiteit is echter een complete chaos en een groeiende Taliban aanhang.
Ja, idd. En dan minstens, we moeten natuurlijk wel bij blijven bij onze europese landgenoten.quote:Op maandag 24 april 2006 14:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet wmb minstens 2,5 miljard bovenop (2.1% bnp)
[..]
maar een sterk eigen leger dwingt toch veel meer respect af bij onze bondgenoten...quote:Op maandag 24 april 2006 14:17 schreef sp3c het volgende:
niet opeens, je bekijkt het verkeerd we hebben 2 wereldoorlogen op het Europeese continent uitgevochten en DUS moeten we een Europees leger hebben want die onzin moeten we niet meer.
we moeten vrienden van elkaar blijven, sterke militaire banden dragen daar goed aan bij want het zijn uiteindelijk de militairen die moeten gaan schieten
Een oorlog voorkom je niet met een groot leger, de nadruk ligt in Europees verband op een trend naar meer technologie en minder manschappen, en hulpverlening (waarnemers, diplomaten, etc).quote:Op maandag 24 april 2006 14:46 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
maar een sterk eigen leger dwingt toch veel meer respect af bij onze bondgenoten...en op die manier kunnen we ze dan toch wel te vriend houden... Ik bedoel we hebben 16 miljoen mensen, we zijn toch veruit de grootste van de kleinere landen...
![]()
Zo pakken de VS dat toch ook niet aan. Wat nou waarnemers en diplomaten.... vliegdekschepen, tomahawks, ICBM's hebben we nodig....quote:Op maandag 24 april 2006 14:48 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Een oorlog voorkom je niet met een groot leger, de nadruk ligt in Europees verband op een trend naar meer technologie en minder manschappen, en hulpverlening (waarnemers, diplomaten, etc).
quote:Call for assassination of arab-parast president of Iran
Apr 23, 2006
Iran said on Sunday said a call published in Israeli newspaper 'Haaretz' on assassination of President Mahmoud Ahmadinejad showed its terrorist nature. Foreign Ministry spokesman Hamid-Reza Asefi made the remark while talking to domestic and foreign reporters in a reaction to a call made by Haaretz for planning to assassinate President Ahmadinejad.
"Prior to Iran, the UN Security Council and the international community should give response to Israeli state terrorism," he said.
He called on the international community and international organizations not to keep silent at public threat of the Zionist regime to assassinate Iranian president.
"It was not surprising for us since we've got acquainted with terrorist nature of the Zionist regime. The state terrorism of the Zionist regime is crystal clear to Iran.
"It is regrettable that European countries, the United States, the United Nations and Security Council paid no attention to such state terrorism.
"This case further discloses nature and identity of the Zionist regime's state terrorism against officials and freedom-seeking figures of regional states.
"The international organizations should respond why they kept silent at Israeli terrorist threat against Iran while the international community has mobilized all its forces for campaign against terrorism."
The spokesman said, "The terrorist threat added another dark page to the case of the Zionist regime."
tuurlijk, ik zeg ook niet dat we het Nederlandse leger maar af moeten schaffen alleen dat de CDS onder bevel moet komen te staan van een Europees stafhoofdkwartier (dus ook met Nederlandse militairen) ipv de SACEUR want door dat hele gezeik rond de Uruzgan missie (en in mindere mate de verlening van de Irak missie) ben ik een beetje uitgekeken op dat transatlantische.quote:Op maandag 24 april 2006 14:46 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
maar een sterk eigen leger dwingt toch veel meer respect af bij onze bondgenoten...en op die manier kunnen we ze dan toch wel te vriend houden... Ik bedoel we hebben 16 miljoen mensen, we zijn toch veruit de grootste van de kleinere landen...
![]()
Ik lees dat de Supreme Allied Commander Europe dus altijd een Amerikaan moet zijn...quote:Op maandag 24 april 2006 15:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk, ik zeg ook niet dat we het Nederlandse leger maar af moeten schaffen alleen dat de CDS onder bevel moet komen te staan van een Europees stafhoofdkwartier (dus ook met Nederlandse militairen) ipv de SACEUR want door dat hele gezeik rond de Uruzgan missie (en in mindere mate de verlening van de Irak missie) ben ik een beetje uitgekeken op dat transatlantische.
maar het mag wmb ook een veel sterkere Europese aanwezigheid binnen NATO zijn maar dan moeten Europese topmilitairen ook in aanmerking komen voor de positie van SACEUR maar dan zou je echt de hele organisatie om moeten gooien, die is echt ingesteld zodat de Amerikanen met kop en schouders boven iedereen uitstaan, dat was toendertijd wel aardig omdat de Amerikanen het tegen de Russen zouden op moeten nemen en Europa een rokende krater was maar nu is het gewoon kleinerend aan het worden
[ bron ]quote:Contacts close to the echelons of power in Pakistan's military headquarters, Rawalpindi, tell Asia Times Online that judging from the pattern of talks, all of the Muslim countries that side with the United States anticipate a US attack on Iran around October.
And, according to these contacts, their strategy is to consolidate opinion in the Organization of Islamic Conferences to be prepared. This does not mean stopping the attack, but being ready for the fallout in the Middle East and beyond.
correct dit is traditioneel een post voor Amerikaanse US Army 4 sterren generaals (tot en met Wesley Clark daarna volgenden afaik een USAF generaal en dan nu een USMC generaal) dat was toendertijd logisch omdat de Europese krijgsmachten massaal moesten herstructureren door het einde van WO2 (en nogal wat koloniale problemen hadden) en de Amerikaanse troepenconcentraties in Europa niet vanuit de VS konden worden geleid (en niet in de laatste plaats omdat Amerikanen niet willen dat hun troepen door niet Amerikanen worden aangevoerd)quote:Op maandag 24 april 2006 15:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik lees dat de Supreme Allied Commander Europe dus altijd een Amerikaan moet zijn...![]()
WTF is dit voor onzin.... nogal logisch dat er een Amerikaanse Hegemonie blijft bestaan...![]()
gebrek aan nieuws, vorige topic was een doemdenktopic over Iraanse kernbommen die in de rondte vlogen, trekt wel weer bij als er daadwerkelijk wat te melden isquote:Op maandag 24 april 2006 15:52 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ben even een paar uur offline en het hele topic is verandert in een doemdenktopic waar NL en Europa aan de vooravond staan van uitroeiing en de enige redding nog een Europees leger is en de banden met de VS te verbreken... oh oh oh.
Hoezo? Er staat niks in, dus wat spreekt je precies aan?quote:Op maandag 24 april 2006 16:04 schreef Monidique het volgende:
Dit opiniestuk in de LA Times somt het wat mij betreft wel op.
ook altijd.quote:Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb, is het ook vaak zo dat de Secretaris-Generaal een Europeaan is.
ja altijd maar die heeft geen leger en door het dual hat systeem (beiden zijn 'head of state') is het toch meer een ceremoniele functie ... beetje als de koningin, als hij echt tegen een operatie is dan kandie aftreden maar daar houd het op, vliegt een beetje de wereld af om te roepen dat de defensiebudgetten wel wat meer omhoog richting de 2% richtlijn mogenquote:Op maandag 24 april 2006 16:02 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb, is het ook vaak zo dat de Secretaris-Generaal een Europeaan is.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4826901quote:Iran: breken met nonproliferatieverdrag
Als het Westen blijft proberen Iran ervan te weerhouden nucleaire technologie te ontwikkelen, stapt Teheran uit het nonproliferatieverdrag. Dat heeft president Mahmoud Ahmadinejad verklaard.
Het nonproliferatieverdrag is bedoeld om de verspreiding van kermwapens te voorkomen. Ahmadinejad zei dat Iran zich wel degelijk aan het verdrag wil houden, maar dat het land zich genoodzaakt zal zien ermee te breken als het VN-atoombureau en de landen van het nonproliferatieverdrag het Iraanse recht op kernenergie niet accepteren.
Ook zei de Iraanse president dat hij niet verwacht dat de Verenigde Naties werkelijk zullen overgaan tot het opleggen van sancties aan Iran. De Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk pleiten in de VN-Veiligheidraad voor straffen, maar Rusland en China zijn tegen. Iran houdt vol dat het alleen nucleaire technologie wil ontwikkelen voor vreedzame doeleinden.
Ja joh, willen ze de bom ???quote:Op maandag 24 april 2006 18:43 schreef Frutsel het volgende:
De VS en Rusland hebben kernenergie aangeboden aan Iran, maar dat hebben ze afgeslagen...dus willen ze de bom...
Nou dan moet Iran bij de vn een resolutie neerleggen voor een aanval op de VS.quote:Op maandag 24 april 2006 21:26 schreef Krullehoofd het volgende:
andersom gebeurt het ook
Ach gut, alweer een Hitler. Ze schieten als paddestoelen uit de grond tegenwoordig. Drie jaar geleden was Irak nog de grootste bedreiging en Saddam de nieuwe Hitler.quote:
Iran 'greatest threat to Jews'
The Israeli defence minister today said Iran's nuclear programme was the biggest threat to Jews "since Hitler".
"Of all the threats we face, Iran is the biggest. The world must not wait. It must do everything necessary on a diplomatic level in order to stop its nuclear activity," Reuters reported Mr Mofaz telling a conference on Iran at Tel Aviv University.
He added: "Since Hitler we have not faced such a threat".
Guardian
De stage is set in ieder geval.quote:Op maandag 24 april 2006 02:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik sluit me aan achter de optie van NS.
Ik ga uit van een false-flag-operation. Maar goed de 28-ste is een milestone in deze reeks.
Is there a point of return na zoveel ophef.
dat kan niet, ze kunnen alleen andere landen adviseren.quote:Op maandag 24 april 2006 21:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou dan moet Iran bij de vn een resolutie neerleggen voor een aanval op de VS.
Zwak excuusquote:Op maandag 24 april 2006 23:34 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
dat kan niet, ze kunnen alleen andere landen adviseren.
In plaats daarvan drijven ze gewoon de olieprijs op.... veel effectiever dan de VN met z'n resoluties..quote:
Ik heb hele andere berichten gehoord !! Zembla aflevering hierover gezien ?? En die defensie specialist Rob de Wijk gehoord na zijn terugkeer uit Afganistan ?quote:Op maandag 24 april 2006 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen in het Zuiden word nog echt gevochten en ook maar op zeer beperkte schaal
onze mariniers zijn eind vorig jaar naar Mazar I Shariff geweest waar tijdens de oorlog stevig is gevochten dat is toch heel rustig afgelopen
het PRT in Pol e Khomri staat nota bene midden in de stad, sterker nog de plaatselijke moskee staat middenin het kamp!
De eenheid bestaat uit tweederangs infanteristen (groep geleide wapens, matrozen, grondpersoneel etc. mensen die doorgaans andere dingen doen dan gewapende patrouilles rijden) als het daar een complete chaos was dan waren er daar nu tientallen doden gevallen, de realiteit is echter dat de Afghanen maar wat blij zijn met die mensen want ze zorgen voor veiligheid, ruimen levensgevaarlijke wapendepots en mijnenvelden weg en verlenen medische assistentie.
Die moskee hebben ze ergens anders weer gebouwd zodat de mensen weer naar de kerk konden en de incidenten zijn bijna op 2 handen te tellen en dat beperkt zich tot kleine bommetjes langs de weg en schietpartijtjes waar geen gewonden bij vallen, grootste incident was volgens mij toen met die cart00nrellen waarbij mogelijk een Afghaan door Nederlandse waarschuwingsschoten om het leven is gekomen
quote:PATROUILLE PRT BETROKKEN BIJ VUURGEVECHT IN NOORD-AFGHANISTAN
Een patrouille van het Provinciaal Reconstruction Team is vanmorgen in de Afghaanse provincie Baghlan betrokken geraakt bij een vuurgevecht. Er werden naar schatting veertig tot vijftig schoten gelost. Aan Nederlandse zijde vielen geen gewonden. Tijdens het gevecht zag men één van de vijandelijke strijders neervallen. Niet duidelijk is of de persoon dekking zocht of gewond was.
Het vuurgevecht vond plaats ongeveer 20 km noord van Baghlan-stad, nabij het oord Quandahari, om half twaalf Nederlandse tijd. De patrouille, bestaande uit vier voertuigen en tien militairen werd vanaf de linkerflank onder vuur genomen met kleinkaliberwapens. In reactie trok de patrouille zich terug en zocht dekking. Daarbij is teruggeschoten.
De patrouille van het PRT riep de snel inzetbare beveiligingseenheid, de zogenoemde Quick Reaction Force, op. Uiteindelijk kon de patrouille zelf contact leggen met de QRF. Gezamenlijk zijn ze vervolgens veilig teruggekeerd op de thuisbasis in Pol-e-Khomri. Op Kaboel gestationeerde Nederlandse F-16 gevechtsvliegtuigen die in verhoogde staat van paraatheid waren gebracht, bleken uiteindelijk niet nodig.
De Afghaanse politie en de Koninklijke Marechaussee onderzoeken de zaak.
http://www.mindef.nl/actu(...)_prtvuurgevecht.aspx
quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:37 schreef Mikrosoft het volgende:
De enige hoop op vrede is dat het Amerikaanse Iraanse leger een staatsgreep pleegt. Bush Achmedinejad en de andere nazi's kunnen dan het beste zoals Ceausescu van Roemenië geëxecuteerd worden.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:52 schreef Mikrosoft het volgende:
Het Amerikaanse leger heeft meer reden tot onvrede dan het Iraanse.
Even weer wat propagandaquote:ElBaradei's report on Iran has to be negative-U.S.
BERLIN, April 25 (Reuters) - A key report by U.N. nuclear chief Mohamed ElBaradei on Iran's cooperation with U.N. Security Council demands that it suspend uranium enrichment will have to be negative, the U.S. ambassador to the IAEA said on Tuesday.
"This report that is due on Friday is meant to cover Iran's compliance with the demands of the (IAEA) board of governors and the Security Council," U.S. ambassador to the International Atomic Energy Agency (IAEA), Gregory Schulte told Reuters.
"Given the announcement they made two weeks ago (about enriching uranium) and given the apparent failure to cooperate further with the IAEA, we can only expect a negative report," he said.
ElBaradei's report is due to reach the Security Council and the IAEA's 35-nation board of governors by Friday.
Schulte also said he criticised Iranian President Mahmoud Ahmadinejad for what he said was a confrontational approach that "is driving Iran deeper into isolation and is putting Iran at the risk of sanctions."
He also said that Ahmadinejad's veiled threat to withdraw from the nuclear Non-Proliferation Treaty (NPT) proved that Tehran wants nuclear weapons. "I think the clear message from this veiled threat is that their programme is not a peaceful programme. If this programme was a peaceful one, why would they be threatening to pull out of the non-proliferation treaty?" Schulte said.
Iran insists its nuclear programme is peaceful and aimed solely at generating electricity.
He also said Ahmadinejad's recent comments that Iran was researching and testing advanced P-2 enrichment centrifuges to replace its earlier generation P-1 centrifuges had fuelled fears that Iran may have hidden more activities from U.N. inspectors.
"This ... raises additional questions about whether they (Iran) have further violated their safeguards obligations by conducting undeclared activities," he said.
He also reiterated that the United States was not preparing to attack Iran.
"Our goal is a peaceful settlement and that's why we're working so hard with the European Union, with the Security Council, to achieve this," Schulte said.
Oef, dat is koren op de molen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef Finchy het volgende:
Khamenei: Iran willing to transfer nuclear technology to countries like Sudan (AP)
Kijk eens aan, technologische vooruitgang voor iedereen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef Finchy het volgende:
Khamenei: Iran willing to transfer nuclear technology to countries like Sudan (AP)
Nou ja bijna iedereen dus.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:55 schreef -scorpione- het volgende:
Kijk eens aan, technologische vooruitgang voor iedereen.
bronquote:Op dinsdag 25 april 2006 14:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oef, dat is koren op de molen.
Heb je een link ?
Ik kom dit nergens tegen op andere nieuwsbronnen. Voorlopig geloof ik daar dus niks van.quote:
geld zat, je moet het ook niet aan voedsel uitgeven.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Alsof Sudan het geld ervoor heeft.
elk land dat anti israel/vs is mag het gratis hebben hoor van iran...quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
Alsof Sudan het geld ervoor heeft.
Is Soedan soennitisch? Zoja, dan is het een hoax-verhaal. Zo nee, dan zou het eventueel nog kunnen. Praktisch elk arabisch land heeft een hekel aan Iran, niet voor niets dat Saoedie-Arabie nukes gaat kopen (waarschijnlijk) van Pakistan, om zich te beschermen tegen Iran.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
elk land dat anti israel/vs is mag het gratis hebben hoor van iran...
geen samenwerking = gewoon uitschakelen die hap
ze willen 'vreedzame kernenergie' ... RIGHT...
waarom willen ze dan niet de energie zoals rusland ze aanbood...
Omdat ze een bom willen maken. Zoiezo hoe kan je ooit denken dat Iran het doet omquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geef het wat tijd.... dat komt nog wel (leuke first scoop.. als het waar is).quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:21 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Ik kom dit nergens tegen op andere nieuwsbronnen. Voorlopig geloof ik daar dus niks van.![]()
Ken ik er nog 1.quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:11 schreef Finchy het volgende:
Zo uit m'n duim.quote:
En, elk land dat die bom heeft, gebruikt em ook?quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:41 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Omdat ze een bom willen maken. Zoiezo hoe kan je ooit denken dat Iran het doet om
de enegie?
heel veel oneliners maar aangeven welke richting je op wilt wordt niet duidelijkquote:Op dinsdag 25 april 2006 15:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wát is precies frisse politiek? Doofpotpolitiek zodat het volk denkt dat het okay is? Opgeruimd staat netjes idee?
Ik ga even naar het toilet, en kotsen op onze oh zo geweldige beschaving.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
heel veel oneliners maar aangeven welke richting je op wilt wordt niet duidelijk![]()
Zie het als de Verdonk-politike: Net doen of je daadkrachtig bent, maar ondertussen eigen fouten op je ambtenaren afwenden als de fouten uitkomen, maar het liefts zoveel mogeliijk rapporten vertrouwelijk maken zodat het niet naarbuiten komt.![]()
En dat moet je dan even vertalen naar de politike in MO
zucht...quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Rusland had aangeboden om Iraans uranium in Rusland te verrijken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:10 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
zucht...komt ie weer..
wat bedoel je nou met die energie die rusland aanbood ???![]()
Volgens klik is Sudan soennitisch.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is Soedan soennitisch? Zoja, dan is het een hoax-verhaal. Zo nee, dan zou het eventueel nog kunnen. Praktisch elk arabisch land heeft een hekel aan Iran, niet voor niets dat Saoedie-Arabie nukes gaat kopen (waarschijnlijk) van Pakistan, om zich te beschermen tegen Iran.
Iran is een orthodox religieuze totalitaire staat.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:32 schreef Krullehoofd het volgende:
Oh ja, en voordat er nog weer iemand langs komt die Iran een orthodox religieuze totalitaire staat noemt...
Sunni branch of Islam, sometimes called orthodox....
en Iran hoort bij de Shia Islam.
Irak?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:13 schreef Krullehoofd het volgende:
and Iran has not invaded or attacked any nation for the past 250 years.
jammer, dat was andersom....quote:
Zal best, er staat nergens dat Iran die oorlog begonnen is. Feit is dat ze daar lekker hebben huisgehouden met zijn tweeen, niet echt vredelievend.quote:
Saddam was in ieder geval verantwoordelijk, anders was er dus niks gebeurd.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:53 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Zal best, er staat nergens dat Iran die oorlog begonnen is. Feit is dat ze daar lekker hebben huisgehouden met zijn tweeen, niet echt vredelievend.
Ja, om zich te beschermen tegen Iran, om wat het doet, niet per se omdat het sji'ieten zijn. Sji'ieten en soennieten kunnen perfect samenleven en samenwerken. Hamas, bij voorbeeld, die gebaseerd is op een extremistische soennietische leer, heeft er absoluut geen moeite mee tientallen miljoenen euro's te ontvangen van Iran.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is Soedan soennitisch? Zoja, dan is het een hoax-verhaal. Zo nee, dan zou het eventueel nog kunnen. Praktisch elk arabisch land heeft een hekel aan Iran, niet voor niets dat Saoedie-Arabie nukes gaat kopen (waarschijnlijk) van Pakistan, om zich te beschermen tegen Iran.
Dat gaat toch via Beirut ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hamas, bij voorbeeld, die gebaseerd is op een extremistische soennietische leer, heeft er absoluut geen moeite mee tientallen miljoenen euro's te ontvangen van Iran.
Geen flauw idee, maar het sji'ietische Iran geeft de soennietische Hamas geld. Mutant01 denkt dat sji'ieten en soennieten sowieso, zonder uitzondering niet samen kunnen werken omdat er een of ander permanent, niet te vermijden conflict zou zijn dat dat belet.quote:
Ze zien elkaar wel als moslim broerders omdat hun islamitische fundamenten gelijk zijn. Maar het hamas ondersteunen is meer om de aartsrivaal Israel dwars te zitten.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar het sji'ietische Iran geeft de soennietische Hamas geld. Mutant01 denkt dat sji'ieten en soennieten sowieso, zonder uitzondering niet samen kunnen werken omdat er een of ander permanent, niet te vermijden conflict zou zijn dat dat belet.
Is hamas een soennietische organisatie?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, om zich te beschermen tegen Iran, om wat het doet, niet per se omdat het sji'ieten zijn. Sji'ieten en soennieten kunnen perfect samenleven en samenwerken. Hamas, bij voorbeeld, die gebaseerd is op een extremistische soennietische leer, heeft er absoluut geen moeite mee tientallen miljoenen euro's te ontvangen van Iran.
Dat heb ik niet gezegd, laten we wel wezen er zijn niet soennitische landen aan te wijzen die op die schaal samenwerken met het sijietische Iran. Bovendien doelde ik meer op arabische landen die Iran toch als een buitenbeentje zien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Geen flauw idee, maar het sji'ietische Iran geeft de soennietische Hamas geld. Mutant01 denkt dat sji'ieten en soennieten sowieso, zonder uitzondering niet samen kunnen werken omdat er een of ander permanent, niet te vermijden conflict zou zijn dat dat belet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |