Voor drie boterhammen 's middags hoef je je toch niet te schamen? Zeker als je 's ochtends maar 1 boterham hebt, kan dat volgens mij best.quote:Op zondag 16 april 2006 19:42 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Dan eet ik 's ochtends 1 boterham met iets zoets, meestal hagelslag of vlokken.
's middags 3 boterhammen (schaam schaam) met iets van kipfilet oid. En een flesje fruit2day.
's avonds gewoon lekker wat de pot schaft, niet te vet.
Daar kan ik niets aan doenquote:Op zondag 16 april 2006 19:45 schreef Quinazoline het volgende:En niet doorposten na een slotje he.
Iedereen was in de 40/50 kilo range en zij was geloof ik 61 kilo of zo.quote:Op zondag 16 april 2006 19:41 schreef Quinazoline het volgende:
te DIK?
Het is inderdaad een compleet andere wereld!
Daar zat ik ook net over na te denken. Ik ga wel eens wat jatten bij de burenquote:Op zondag 16 april 2006 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen idee hoe het hier met de nummers gaat. De OP van deze topicreeks is ook steeds....slechter gewordenEr staat niet eens meer in wat het nou precies voor reeks is en zo. Zie de Dieetclub voor een wat betere OP.
Hier en daar een beetje tweaken en toepasbaar maken voor Slank De Zomer Inquote:Op zondag 16 april 2006 19:53 schreef Quinazoline het volgende:
Daar zat ik ook net over na te denken. Ik ga wel eens wat jatten bij de buren.
Voor die 15 kg heb ik geen enkele moeite gedaan. Ik werd heel erg ziek, wat later dus diabetes type I bleek te zijn, waardoor ik in 1 maand tijd ruim 10 kg verloor. Was wel blij met de kilo's die eraf waren, maar niet met de suikerquote:Op zondag 16 april 2006 19:53 schreef Quinazoline het volgende:
Overigens CSDG: (ik blijf je nog heeel even lastig vallen, daarna zal ik ophouden, ok?): Je bent al 15 kilo kwijt, voel je je daar niet ontzettend trots op? Dat lijkt me namelijk ook een enorme prestatie. En stammen die opmerkingen niet uit de tijd dat je nog 15 kilo zwaarder was? Ik snap namelijk ECHT niet dat iemand je dik zou noemen.
Ja, Jamie houdt niet van mensen die dingen niet willen eten. Hij was met die opleiding voor die vervelende jongeren ook boos dat mensen bepaalde dingen niet wilden proeven.quote:Op zondag 16 april 2006 19:54 schreef teigan het volgende:
Ik zag gisteren bij Jensen Jamie Oliver, en die zat te kankeren op een groep die ooit bij hem zou eten, en vlak van tevoren aankwam met dat ze allemaal South Beach deden... Hij was toen zo boos geweest... Ik vond het wel grappig om te zien..
Volgens mij vond Jamie dat ook het ergste. Het leukste was dat het een gezelschap met Clinton was die SB deden. Hij was zo pissig dat hij daarna Clinton niet meer wilde ontmoeten en hij ging gewoon naar huis, naar zijn vrouw.quote:Op zondag 16 april 2006 19:57 schreef Maeghan het volgende:
Maar idd ook wel irritant als je zoiets niet ruim vtv aangeeft.
Nee, dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar dan kan ik me ook voorstellen dat je lichaam zich nog niet helemaal heeft aangepast, dus wellicht zal het allemaal nog ietsje 'bijtrekken', als je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 16 april 2006 19:55 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Voor die 15 kg heb ik geen enkele moeite gedaan. Ik werd heel erg ziek, wat later dus diabetes type I bleek te zijn, waardoor ik in 1 maand tijd ruim 10 kg verloor. Was wel blij met de kilo's die eraf waren, maar niet met de suiker![]()
Veel sporten doet een hoop volgens mij, en dat doe je al fanatiek las ik. Hoelang is dat allemaal geleden?quote:
Anderhalf uur zwemmen vind ik behoorlijk sportief hoor! Als ik ga is het meestal 40 baantje + nog een paar, en ben ik met 3 kwartier weer het bad uit. En drie keer in de weekquote:Op zondag 16 april 2006 20:06 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Nou, heel fanatiek ben ik niet, ben liever lui dan moe. 3x in de week ga ik zwemmen, anderhalf uurtje, van 7 tot half 9. Dat is gewoon lekker ontspannend enzo, en bovendien heel gezond. Verder doe ik alles wel fietsend en wandelend.
Al zul je met zwemmen niet veel vet verliezen.quote:Op zondag 16 april 2006 20:10 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Anderhalf uur zwemmen vind ik behoorlijk sportief hoor! Als ik ga is het meestal 40 baantje + nog een paar, en ben ik met 3 kwartier weer het bad uit. En drie keer in de week.
Ik moet maar eens een voorbeeld aan je nemen volgens mij.
Maar je verbrandt wel energie toch? En je conditie wordt er toch beter van?quote:Op zondag 16 april 2006 20:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Al zul je met zwemmen niet veel vet verliezen.
Nou, dat kan ik me niet voorstellen als ik me inspanquote:Op zondag 16 april 2006 20:27 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Je verband iets van 200 kcal met een uur zwemmen.
Ga niet lijnen, maar verander je leefgewoontes en kies iets wat bij je past en wat je oneindig kan volhouden.quote:Op zondag 16 april 2006 20:53 schreef Ltd. het volgende:
heeft iemand een supertip?
65 kilo? Hoe groot (of klein) ben je dan wel niet? Misschien moet je is een kijkje nemen in het centraal bodybuilding topic.quote:Op zondag 16 april 2006 22:14 schreef Burbo het volgende:
Ik weeg nu 65, maar wil 70 wegen, is daar ook een topic voor?
Ja, er is een hele reeks topics geweest met mensen die wilden aankomen, maar volgens mij de laatste tijd niet meer. Als je serieus bent kun je misschien zelf een soort 'Weight Gain' topicreeks beginnen of zo. Zover ik weet zijn er genoeg op Fok met jouw probleem die graag wat zwaarder willen worden. Maar veel tips die ik tegenkwam in vroegere topics vond ik altijd wel grappig, omdat het exact dezelfde tips (op de hoeveelheid te eten kcal na dan) waren die je krijgt om af te vallenquote:Op zondag 16 april 2006 22:14 schreef Burbo het volgende:
wat is hier grappig aan?quote:Op maandag 17 april 2006 08:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar veel tips die ik tegenkwam in vroegere topics vond ik altijd wel grappig, omdat het exact dezelfde tips (op de hoeveelheid te eten kcal na dan) waren die je krijgt om af te vallenO.a. sporten (krachttraining) en op regelmatige tijden eten.
ik zeg er ook bij dat je om aan te komen OOK je eten moet aanpassen.quote:Op maandag 17 april 2006 14:32 schreef kwakveense het volgende:
je komt van spierkracht trainign niet persé aan...als je afvalt en je doet aan krachttrining zul je eerder je spiermassa op peil houden terwijl die normaal flink zou slinken. daardoor blijft je verbranding goed/wordt beter en verbrand je sneller en meer vet.
per saldo val je dus af. alleen in t begin kan t zijn dat je een beetje aankomt...
Ik ben in vrij korte tijd, een half jaar tot een jaar, van 58 naar 72 kilo gegaan door flink te sporten (hardlopen). Door het sporten krijg je ook meer trek, waardoor je regelmatig tussendoortjes neemt, wat weer heel handig is om aan te komen. En hardlopen is een sport waarbij je in principe geen of nauwelijks vet verbrand heb ik begrepen, vanwege de hoge hartslag.quote:Op zondag 16 april 2006 22:14 schreef Burbo het volgende:
Oh daarom zijn die mararthonlopers allemaal zo dik!quote:Op maandag 17 april 2006 21:30 schreef BUG80 het volgende:
En hardlopen is een sport waarbij je in principe geen of nauwelijks vet verbrand heb ik begrepen, vanwege de hoge hartslag.
Je moet niet gelijk gaan marathonlopen natuurlijk. Professionele hardlopers zijn inderdaad mager geworden, maar die lopen heel veel, heel hard en heel langquote:Op maandag 17 april 2006 21:35 schreef ivosnivo het volgende:
klinkt me heel apart in de oren. volgens mij wordt je van hardlopen juist hardstikke mager. ik weet niet hoeveel je hardloopt en hoeveel tussendoortjes je neemt........
Idd maaltijden overslaan, zo val je afquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Maar goed dat ik nooit ben gaan hardlopen.
Even een update:
Gisteren inderdaad enorm over m'n limiet heen gegaan bij die paasbrunch, maar het was wel heerlijk!
Vanochtend gewogen op m'n moeders weegschaal, en omgerekend naar de mijne ben ik toch nog ongeveer een kilo'tje kwijt, maar ik zal me morgenochtend even op mijn eigen weegschaal wegen voor ik mijn regeltje update. Gewicht van een dag flink zondigen zit er bij mij meestal pas een dag of 2 later aan (al valt het dan meestal nog wel mee) dus het kan nog steeds tegenvallen. Als het er morgen nog steeds vanaf is, dan durf ik wel te updaten.
Vandaag door omstandigheden niet echt aan avondeten toegekomen, dus ik heb nog wat punten over en eigenlijk geen honger. Ach ja, dan begin ik de week met wat spaarpunten, kan ook geen kwaad.
Ik ben ooit van 76 naar 64 kg afgeslankt onder begeleiding van een diëtiste. Zij raadde halfvolle melk aan, omdat volle te veel vetten bevat en magere juist te weinig. Dus als jij graag halfvolle melk neemt en het vult ook...blijven doen zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 18 april 2006 07:53 schreef Chicaloca het volgende:
Weten jullie of halfvolle melk echt zo slecht is? Sommigen zeggen dat je er van afvalt en sommige beweren weer dat het dik maakt..dus nu weet ik het niet meer!
Ikzelf vind juist dat het goed vult en de keren dat ik melk drink val ik eigenlijk de dag erna meer af dan waneer ik het niet drink.
Er staat toch, door omstandigheden! Heb wel boterhammen gegeten, maar geen warm eten dus.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:11 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Idd maaltijden overslaan, zo val je af![]()
Ik drink tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar van die 0% vet-melk, ik proef echt geen verschil.quote:Op dinsdag 18 april 2006 07:53 schreef Chicaloca het volgende:
Weten jullie of halfvolle melk echt zo slecht is? Sommigen zeggen dat je er van afvalt en sommige beweren weer dat het dik maakt..dus nu weet ik het niet meer!
Ikzelf vind juist dat het goed vult en de keren dat ik melk drink val ik eigenlijk de dag erna meer af dan waneer ik het niet drink.
quote:Op zondag 16 april 2006 19:45 schreef Quinazoline het volgende:
Als je ook mee wil doen hoef je dat alleen maar even hier door te geven. Het makkelijkste is het als je dat op de volgende manier doet:
Usernaam (lengte) (bmi) was ... kg, weegt nu ..... kg en wil graag .... kg wegen hoeveel je al kwijt bent
dan kunnen we je namelijk heel makkelijk in het lijstje zetten. Als je dat lijstje ook een week bij wil houden is dat ook erg fijn, roep het dan even in dit topic, dan kom je vanzelf een keer aan de beurt.
Een paar posts terug was er ook al iemand die wilde aankomen, waarom openen jullie geen eigen topic waar mensen tips kunnen geven? Het lijkt mij niet echt handig om die dingen samen te voegen, maar ik weet natuurlijk niet hoe de rest erover denkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:27 schreef Borkydude het volgende:
Ik wil zwaarder de zomer in, is er hier plek voor mij?
Lijnen en dieeten is geen oplossing, dat werkt averechts (misschien een tip voor mensen die willen aankomenquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Er staat toch, door omstandigheden! Heb wel boterhammen gegeten, maar geen warm eten dus.
Ik sla echt nooit maaltijden over, maar gisteren zat ik rond etenstijd in de trein en had ik later op de avond ook geen tijd meer om nog iets warms te maken. Kan gebeuren.
Ik weet niet wie jij bent, maar ik kan er heel slecht tegen als 'vreemden' hier komen vertellen wat wij fout doen. Ik ben namelijk al maanden bezig met lijnen en ik doe het heus wel gezond, anders had ik het nooit zo lang vol kunnen houden.
Buikspieroefeningen hebben alleen nut als je,quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:00 schreef Quinazoline het volgende:
Tis wel ineens heel druk hier zeg!
Goed van je Minirulez, toch weer wat er af! En die paasbrunch valt dan wel weer mee als je daarna niet warm hebt gegeten, dus dat zal wel goed komen.![]()
Ik heb dadelijk een heel zwaar belangrijk tentamen, dat ik waarschijnlijk niet ga halen. Ik ben daar echt dagen lang voor aan het leren geweest en heb heel veel bijgeleerd, maar nog niet genoeg denk ik. Ik zal het wel zien. Vanavond in ieder geval naar mijn vriend toe en dan naar het sportcentrum om alle frustratie van het tentamen van me af te sporten.
Ik heb gemerkt dat ik echt te weinig sport. Ik val ook niet meer af terwijl ik wel goed eet, dus aan dat sporten ga ik proberen iets te doen. Ik ga op het moment 1 keer per week naar de sportschool of zwemmen, maar dat is niet genoeg. Volgens weekend mijn fietsspullen maar ophalen bij mijn ouders en dan proberen te racefiesten. Vanaf volgende week loop ik 5 dagen van 9-5 stage, dus dan zal er toch wel wat meer regelmaat komen denk ik. Misschien moet ik op de avonden dat ik 's avonds geen afspraken heb maar gaan fietsen, zodat ik dan toch op zo'n 2-3 keer sporten in de week kom. Van racefietsen verbrand je ook niet heel veel vet, maar alle beweging is beter dan niks, volgens mij. Als iemand racefietsroutes weet aan de zuidkant van Utrecht houd ik me aanbevolen.
Note to myself: BUIKSPIEROEFENINGEN DOEN! (want daar ben ik ook wel heel laks in, en dat is jammer).
Maar hoe gaat mijn buikje er dan af, of wordt ie in ieder geval wat minder slap? Welke cardiodingen moet ik dan doen? Ik doe meestal de crosstrainer. Fietsen vind ik saai want dan wordt mijn bovenlijf zo koud. Heb je nog andere tips? En waarom doen al die mensen dan steeds buikspieroefeningen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijnen en dieeten is geen oplossing, dat werkt averechts (misschien een tip voor mensen die willen aankomen). Je moet 6 a 7 gezonde maaltijden per dag gaan eten, en veel cardio doen. En dat waarschijnlijk voor de rest van je leven.
[..]
Buikspieroefeningen hebben alleen nut als je,
1 last van je rug hebt (meer steun krijgen enzo)
2 je al vrij droog bent en buikspieren wil.
Je moet echt een heel laag vetpercentage hebben wil je buikspieren gaan zien, als je maar een klein beetje vet hebt blijft dat altijd over die buikspieren heen (zodat je ze niet ziet). Beter is het dus om cardio te doen.
Hardlopen kun je doen of roeien, ik denk dat fietsen wat minder is omdat je daarbij alleen je benen gebruikt. Misschien steppen of zo'n langlouf apparaat. Omdat 99.9% van de mensen denkt dat je blokjes krijgt van buikspieroefeningen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:52 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar hoe gaat mijn buikje er dan af, of wordt ie in ieder geval wat minder slap? Welke cardiodingen moet ik dan doen? Ik doe meestal de crosstrainer. Fietsen vind ik saai want dan wordt mijn bovenlijf zo koud. Heb je nog andere tips? En waarom doen al die mensen dan steeds buikspieroefeningen?
Maar over die buikspieren: ik hoef echt geen blokjesbuik te hebben, maar wel een wat strakkere buik. Werkt het daar dan ook niet voor?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef ivosnivo vanalles.
Ik zou me tijd die ik besteed aan buikspieren investeren in cardio.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:36 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar over die buikspieren: ik hoef echt geen blokjesbuik te hebben, maar wel een wat strakkere buik. Werkt het daar dan ook niet voor?
Koop een stuk touw en ga touwtje springen, je wil niet weten hoe enorm zwaar dat is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Quinazoline het volgende:
Maar cardio kan niet 's avonds voor het slapen gaan even op je kamer op de grond. En buikspieren wel. Als je me zegt dat het echt niks oplevert dan doe ik het niet hoor, maar het is toch beter dan niks doen?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Koop een stuk touw en ga touwtje springen, je wil niet weten hoe enorm zwaar dat is.
Dus ga je er maar meteen vanuit dat ik totaal onverantwoord bezig ben?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef ivosnivo het volgende:
En over dat dieeten en lijnen enzo, mijn punt was dat je er vaak wel van afvalt, maar dat je daarna 2 keer zo hard aankomt. Maar jullie hebben allemaal gelijk, ik heb totaal geen idee wat jullie eten enzo. Maar aangezien Mini_rulez het over lijnen had zei ik dat.
Nou, mij heeft het in elk geval een rechter figuur opgeleverd, een minder uitstulpend buikje. En dat voor maar 2x 50 keer ('s morgens en 's avonds). De meeste vrouwen willen trouwens helemaal geen blokjes. Ik ken er alleszins geen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Quinazoline het volgende:
Maar cardio kan niet 's avonds voor het slapen gaan even op je kamer op de grond. En buikspieren wel. Als je me zegt dat het echt niks oplevert dan doe ik het niet hoor, maar het is toch beter dan niks doen?
Tuin.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:57 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat buikspieroefeningen wel werken hoor. Ik ben de afgelopen maanden nauwelijks afgevallen, maar mijn buik hangt echt een heel stuk minder en het enige wat ik gedaan heb zijn buikspieroefeningen en push ups.
Touwtjespringen is leuk, maar het ligt er maar aan hoe groot je kamer is of dat gaat. Ik zou het hier niet kunnen iig.
leen de tuin van de buurmanquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef Iksje het volgende:
dan moet je die wel hebben natuurlijk, slimmerd![]()
Meestal is het zo dat als jij in een flat woont, je buurman ook in een flat woont.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
leen de tuin van de buurman![]()
(stiekum midden in de nacht)
En om nou aan de overkant van de straat in de voortuin te gaan touwtje springen gaat me ook wat verquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Meestal is het zo dat als jij in een flat woont, je buurman ook in een flat woont.
Oke dit klinkt gek, is het ook, maar werkt wel. Ga touwtje springen zonder touwquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:41 schreef Iksje het volgende:
Dat maakt ook een kolère herrie- dat heb ik vroeger geprobeerd in een iets ruimere flat. De buren waren er niet erg blij mee
Je moet een klein beetje geduld hebben, hoor Chicaloca. De eerst volgende keer dat het hele lijstje wordt gepost zul je zien dat je erbij staat. Het wordt alleen niet steeds in de OP veranderd, omdat we dan bezig blijven. Als je dus even geduld hebt, sta je er de volgende keer in.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:15 schreef Chicaloca het volgende:
Hallo ben ik weer! Ik zie dat ik nog altijd niet in het rijtje sta
Ben vandaag weer ietsje lichter 63,9 kilo!
Alleen vind ik dat ik nog een buik heb en die MOET weg zijn voor zaterdag want dan wordt het 23 graden!!!!!!! Ik stond me vanochtend echt te frustreren voor de spiegel met aankleden.
Als ik bepaalde broeken aan doe dan ziet mijn buik er dikker uit dan bij andere...en als ik dan die andere broeken aantrek is mijn kont daar weer dik in en met een tshirtje zie je echt precies mijn buikvet zitten! Ik wil gewoon geen vet meer op mijn buik... Nu heb ik dus dat tshirtje aan met daaroverheen weer zo'n mouwvestje geknoopt, dan valt mijn buik minder op...Ik snap het ook niet hoe dat komt,
Ik val wel af maar mijn buik blijft zo dikkig
Klopt, ik heb nog geen tijd gehad om ze te updaten deze week. Mea maxima culpa.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:15 schreef Chicaloca het volgende:
Hallo ben ik weer! Ik zie dat ik nog altijd niet in het rijtje sta
Je hoeft toch nog maar 1,5 kilo? Zo erg kan het niet zijn. Valt jezelf waarschijnlijk meer op dan een ander.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:42 schreef Klein het volgende:
Ik heb weer eens een 'oh mijn god, wat voel ik me dik week'..
Blegh, hoopte dat het na een paar dagen gezond eten en sporten wel beter zou gaan. Maar voel me nog steeds niet lekker..
Duik dus maar weer eens de sportschool in..![]()
Op een andere tijd gaan sporten of eerder opstaan om te ontbijten.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:19 schreef gaai het volgende:
Het ontbijten wil nog niet zo lukkenIk ga altijd 's ochtends van 9 tot 11 sporten en om nou voor die tijd te eten zie ik éigenlijk niet zitten......ik heb het idee dat ik dan last krijg van dat voedsel in m'n maag ( iemand ervaring?)....en als ik om 10 over 11 terugkom en heb gedouched is het alweer half 12 en denk ik dat ik beter kan wachten met eten tot het lunchtijd is........
![]()
Dus hoe krijg ik dat ontbijt nou in m'n ritme........?
Valt jezelf denk ik niet eens op. Ik weeg wekelijks en weeg de tussen de 56.5 en 57.5 maar zie totaal geen verschil in de spiegel.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:21 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Je hoeft toch nog maar 1,5 kilo? Zo erg kan het niet zijn. Valt jezelf waarschijnlijk meer op dan een ander.
Voor het sporten ontbijten met iets lichts. Kommetje Fruit&Fibre met magere melk bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:19 schreef gaai het volgende:
Dus hoe krijg ik dat ontbijt nou in m'n ritme........?
Eigenlijk is dat dus een beetje m'n vraag ja......hoe vroeg moet je eten om er geen last meer van te hebben.......want op zich ben ik vroeg genoeg op ( kinderenquote:Op woensdag 19 april 2006 22:31 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Op een andere tijd gaan sporten of eerder opstaan om te ontbijten.
Misschien inderdaad relatief licht beginnen? Dus geen stapel boterhammen maar een kom melk met wat allbran-achtig spul of bijvoorbeeld gewoon een plak ontbijtkoek?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef gaai het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat dus een beetje m'n vraag ja......hoe vroeg moet je eten om er geen last meer van te hebben.......want op zich ben ik vroeg genoeg op ( kinderen)....op een andere tijd sporten is geen optie......
Nee hoor, dat is zeker niet te veel. Als je regelmatig maar 900 kcal op een dag binnenkrijgt, vooral als het de verkeerde dingen zijn of in combinatie met weinig sporten, vind ik het niet gek dat je op gegeven moment niet meer afvalt. Dat is namelijk echt te weinig, dan gaat je verbranding in de bekende spaarstand (die hier zo vaak voorbij komt) en verbruik je nog niet meer dan je binnenkrijgt. Daarnaast kom je dan heel snel aan als je een keertje wel wat meer eet.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:59 schreef Chicaloca het volgende:
OP mijn werk neem ik als avondeten 2 sneden brood met kipfilet mee en een literfles water en dan kom ik in totaal uit op 1400 calorien tegenover 900 gisteren voelt dat aan of ik veel teveel gegeten heb.
Maar ja dit is toch nog niet teveel om af te vallen volgens mij he?
als standaard regel geld dat je moet stoppen met eten 2uur voor dat je gaat sporten.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:38 schreef gaai het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat dus een beetje m'n vraag ja......hoe vroeg moet je eten om er geen last meer van te hebben.......want op zich ben ik vroeg genoeg op ( kinderen)....op een andere tijd sporten is geen optie......
Ik moet ook een stukje fietsen naar de sportschool maar ik vind dat altijd wel lekker. Ze zeggen dat je pas na een half uurtje sporten begint met vet verbranden. Nou, dan is het eerste kwartier daarvan al om door het fietsen en wordt je training in de sportschool beter gebruikt.quote:Op maandag 24 april 2006 09:23 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik heb een vriend van me al een sportschoolabbonement aangepraat, maar hij is net zo gemotiveerd als mij.. Dus dat schiet niet op, en ik zit ook met het probleem dat ik 4 km van de sportschool vandaan woon en dus eerst een eind moet fietsen voor ik er ben en dan na het sporten weer terug.. Nja ik ga mijn hoop vestiggen op mooi weer en dan gaan wandelen. Verbrand je met wandelen eigenlijk wel calorieen?
Je taille meet je op het dunste punt, je heupen op het breedste, voor zover ik weet.quote:Op maandag 24 april 2006 10:06 schreef Quinazoline het volgende:
Waar moet je eigenlijk meten? Want als ik op het dikste punt van mijn buik meet dan scheelt dat zo'n 20 cm met het dunste punt.
Het gaat om je buikomtrek, het dikste punt ongeveer halverwege tussen je navel en schaamheuvel.quote:Op maandag 24 april 2006 10:06 schreef Quinazoline het volgende:
Waar moet je eigenlijk meten? Want als ik op het dikste punt van mijn buik meet dan scheelt dat zo'n 20 cm met het dunste punt.
Dat is dus niet officieel, maar als jij dat leuker vindt moet je het dikste punt metenquote:Op maandag 24 april 2006 10:10 schreef wenneke1 het volgende:
Het gaat om je buikomtrek, het dikste punt ongeveer halverwege tussen je navel en schaamheuvel.
Dunste stuk is je taille omtrek.
Dan moet ik nog eventjes door, want die is op dit moment precies 80 cmquote:Op maandag 24 april 2006 10:10 schreef Isabeau het volgende:
Het maakt niet veel uit, als je maar consequent hetzelfde punt meet, Quinazoline
Het gaat er namelijk om dat je meet dat het minder wordt![]()
Voor je gezondheid: je taille-omtrek wordt gemeten met een meetlint op het smalste deel van je middel tussen de onderste rib en de bovenkant van het heupbeen. Voor het correct aflezen mag het lint de huid niet samendrukken en moet deze evenwijdig zijn met de grond. De meting gebeurt op het einde van een normale uitademing. Voor een goede gezondheid moet je middelomtrek onder de 80 cm zijn.
Maar er is een standaard voor...en buikomtrek geeft een beter idee van gezondheidsrisico's dan je gewicht alleen. Gewicht dat zich ophoopt in je benen en billen is lang zo ongezond niet als gewicht dat alleen in je buik zit. Voor vrouwen geldt een hoog risico boven de 88 cm, een iets verhoogd risico tussen de 80 en 88 cm en geen verhoogd risico als de omtrek onder de 80 cm is.quote:Op maandag 24 april 2006 10:19 schreef wenneke1 het volgende:
Toch zou het fijn zijn als dara een standaard voor ontwikkeld zou worden. Mijn ideale gewicht ligt bijv op 66 kilo, terwijl mijn buikomtrek dan veel te groot is en ik weer een verhoogd risico loop.
quote:Op maandag 24 april 2006 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar er is een standaard voor...en buikomtrek geeft een beter idee van gezondheidsrisico's dan je gewicht alleen. Gewicht dat zich ophoopt in je benen en billen is lang zo ongezond niet als gewicht dat alleen in je buik zit. Voor vrouwen geldt een hoog risico boven de 88 cm, een iets verhoogd risico tussen de 80 en 88 cm en geen verhoogd risico als de omtrek onder de 80 cm is.
Yeps, gebruik ik ook. Maar met mijn opgerekte buik heeft dat heeeel veel creme nodig vrees ikquote:Op maandag 24 april 2006 10:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebruik jij ook van die crèmepjes om je huid strakker te maken? Een paar weken terug was iedereen hier daar heel positief over.
-edit- het masseren, helpt dat echt?
quote:Op maandag 24 april 2006 10:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebruik jij ook van die crèmepjes om je huid strakker te maken? Een paar weken terug was iedereen hier daar heel positief over.
-edit- het masseren, helpt dat echt?
Wij stellen ons wasgoed graag ter beschikking hoor...quote:Op maandag 24 april 2006 12:44 schreef Maeghan het volgende:
Heb je geen wasgoed meer liggen wat je kunt strijken, of een kamer die nodig gestofzuigd moet? =)
quote:Op maandag 24 april 2006 12:17 schreef karoltje het volgende:
Ik heb het er anders verdomd moeilijk mee. Maar ik heb ook gewoon geen discipline
. Vanmorgen maar weer eens op de weeschaal en ik was gewoon keihard zwaarder dan toen ik begon hier
. Ben nu een beetje iebelig en heb niet echt trek dus ik probeer daar mijn voordeel uit te halen.. Nadeel is dat ik te iebelig ben om te sporten
.
Wil je je regeltje even opschrijven zoals dat van Ilske? Dan zet ik hem erbij.quote:Op maandag 24 april 2006 20:29 schreef basl het volgende:
Zet mij er ook maar bij:
basl, 178 weegt 75 kilo, wil 68 wegen
Hij gaat lekker bij jou hè? Over de helft van wat je nu kwijt wilt.quote:Op maandag 24 april 2006 20:43 schreef Ilske het volgende:
Update na WW-bijeenkomst (is dan week 17 neem ik aan?):
(17) Ilske (1m77) (23,2) was 78,3 kg, weegt nu 72,8 kg en wil eerst graag 68 kg wegen -5,5
Dankjewel voor je enthousiaste reactie en het aanpassen van mn regel, voelt als nóg een extra steuntje in de rug!quote:Op maandag 24 april 2006 22:23 schreef Mini_rulez het volgende:
En even een update van mij...
Van het weekend heb ik me niet echt aan m'n punten gehouden, ik trok het eventjes niet meer (stress van school en ik voelde me nogal beroerd zaterdag), vandaar dat ik ook niet afgevallen ben. Maar wel heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant.
Vandaag gaat het goed, ik moet nu zelfs nog iets extra's nemen om te zorgen dat ik niet te weinig eet (dat heeft bij mij erg snel effect op mijn verbranding, geloof ik). Vanmiddag tijdens het leren lekker een uurtje in het zonnetje gezeten om wat kleur te krijgen.
Grappig trouwens, nu ik afgevallen ben merk ik dat ik er veel meer plezier in heb om voor mijn eigen lichaam te zorgen. Make-up op doen, sporten, lekkere crèmepjes smeren na het zonnen, dat was eerst allemaal niets voor mij maar nu vind ik het wel leuk. Nu mijn figuur mooier begint te worden, is het ook echt de moeite waard om het helemaal af te maken.
Ja inderdaad, het belangrijkste is volgens mij om bij een tegenslag niet meteen te denken "nu heb ik het verpest" en dan helemaal op te houden, maar gewoon weer verder te gaan.quote:Op maandag 24 april 2006 22:37 schreef Ilske het volgende:
[..]
Dankjewel voor je enthousiaste reactie en het aanpassen van mn regel, voelt als nóg een extra steuntje in de rug!![]()
Zoals jouw weekend ging moet je het misschien zien als de kaart die ik vanavond bij de WW kreeg: als het écht even niet gaat: pauze-moment. En dan weer verder met frisse moed!
Inderdaad, en ik heb ook zoiets van: ik heb niet al die moeite gedaan om af te vallen om er verder als een slons bij te gaan lopen. Beetje raar misschien, maar toch.quote:Lekker ook om inderdaad ff in het zonnetje te kruipen, komt je vitamine D ook weer op peil, en voor het humeur is het ook goed. Kleurtje erop:![]()
Wel leuk dat je dat schrijft over het verzorgen van je lijf, dat hoor je wel meer. Niet dat het eerder niet mocht of de moeite waard was, maar goed: van zoiets moet je alleen maar genieten.
Heb je btw ook nog foto's van je nieuwe broek enzo? Ik spreek denk ik voor vele benieuwden!
Dat eerste getal tussen haakjes is het weeknummer, nu dus 17. Dat doen we om te kijken hoe vaak mensen hun regeltje updaten, zodat we van tijd tot tijd wat regeltjes kunnen weghalen van mensen de al een hele tijd niet langs zijn geweest.quote:Op maandag 24 april 2006 23:24 schreef basl het volgende:
(25) basl (1m78) (23,7) was 75 kg, weegt nu 75 kg en wil eerst graag 68 kg wegen -0
Anders was het wel een héle grote groep 16-jarigen op dieetquote:Op maandag 24 april 2006 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat eerste getal tussen haakjes is het weeknummer, nu dus 17.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:01 schreef Innocence het volgende:
Mini-Rulez, je hebt wat verkeerd overgenomen, mijn regeltje was twee weken terug al -1
Anders schiet het natuurlijk niet op...
Ja, precies dat! Omdat ik redelijk in de buurt van mijn streefgewicht kom wil ik me af en toe weer iets toe staan. Maar dat gaat dus dan weer mis. Niet zo mis als het 'vroeger' ging, maar toch wel mis genoeg om niet goed genoeg bezig te zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:41 schreef Klein het volgende:
Ik heb net weer lekker twee uurtjes gesport..
Een lesje steps en een uurtje gefietst.
Maar echt helpen doet dat sporten niet als ik in t weekend elke keer de fout in ga..
Ga echt proberen de aankomende weken in het weekend geen tussendoortjes te nemen.
Gelukkig moet ik de aankomende weekjes een dag in t weekend werken, dus geen tijd om te snoepen..
Wat is het toch moeilijk om jezelf weer een beetje lekkers toe te staan en dan niet direct door te slaan naar de verkeerde kant..![]()
Heel herkenbaar. Ik heb zelfs momenten dat ik denk 'fuck it, ik ben nu wel dun genoeg' als ik zin heb in iets lekkers. Helaas denk ik daar de rest van de dag anders over.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:00 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja, precies dat! Omdat ik redelijk in de buurt van mijn streefgewicht kom wil ik me af en toe weer iets toe staan. Maar dat gaat dus dan weer mis. Niet zo mis als het 'vroeger' ging, maar toch wel mis genoeg om niet goed genoeg bezig te zijn.
Wel goed dat je zelf inziet wanneer je even streng voor jezelf moet zijn. Beter eerlijk zijn dan jezelf voor de gek houden en doen alsof je goed bezig bent als dat niet zo is. Succes ermee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:08 schreef karoltje het volgende:
Ik ga morgen maar weer met Flexi aan de slag. Ik merk dat ik steeeds losser wordt. Je neemt toch sneller 1 plakje ontbijtkoek ipv 3 als het je ook 3x zoveel punten kost!
Oja, ik ga morgen ook weer! Was het al bijna vergeten. We hadden een weekje geen les, maar morgen begint de nieuwe cursus. Dezelfde instructrice gelukkig, zij is danslerares dus ze wil nog weleens wat eh, ambitieuze pasjes gebruiken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:23 schreef Ilske het volgende:
Ben vandaag goed bezig geweest qua punten, en heb net lekker gesport (wel een andere instructrice, maar dat houdt je scherp zullen we maar zeggen [lees: weer eens regelmatig met je benen in de knoop zitten bij steps]).
Ja, dat heb ik ook. Omdat ik de afgelopen tijd bijna niks meer heb gedronken, kan ik nog maar heel weinig hebben. Dat was wel te merken op het gala laatst.quote:Overigens merk ik wel dat ook de gevoeligheid voor alcohol flink toeneemt. Eerder kon ik vrij makkelijk veel drinken (deed in overigens niet vaak), nu voel ik bij 3 glaasjes wijn al behoorlijk wat in mijn hoofd. Hebben jullie daar ook last van?
Dan gaat het ook helemaal lukkenquote:Op woensdag 26 april 2006 08:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Goedemorgen!
Bij ons is het juist groots feest met koninginnedag, dus dat word moeilijk, ik denk dat ik gewoon s'avonds pas heen ga. En morgen ga ik uit eten met de meiden van mijn werk, dus dat word ook al een calorievol avondje.. Maar ik heb mezelf voorgenomen om deze zondag in ieder geval 62 kilo te wegen, al moet ik honderd rondjes rennen, het moet en het zal.
Zeer goed nieuws idd. Worden we erg blij vanquote:Op woensdag 26 april 2006 09:03 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat Filet American eigenlijk heel gezond is, het voedingscentrum heeft het voorkeur product net als kipfilet en sla. Ik = blij![]()
Ik heb ook gezocht naar South Beach, omdat je er zulke goede verhalen over hoort en zelf de site dieetfabels weinig kritiek heeft, maar ik kom telkens op sites terecht waar het geld kost of dat je boekjes e.d. moet bestellen.. Ik kan ook nergens vinden wat je nou wel en niet mag eten en hoe die stappen nou precies werken. En uit het SB topic word ik ook niet echt wijzer.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:45 schreef wenneke1 het volgende:
Dara heb je gelijk in. Ik heb alleen gemerkt dat ik te veel suikers aan het eten was. Steeds moe, dizzy en zo nog meer. Het was geen lage bloeddruk of bloedarmoede dus ben ik gaan zoeken. Daarna op het SB dieet uitgekomen en nu al heel erg enthousiast. ( Er staan heel erg lekkere recepten op het SB forum. Niet alleen voor sb-ers, maar voor iedereen die gezond wil eten. )
Inderdaad, goed hè. Als mijn ouders 's avonds hapjes maken, neem ik meestal ook filet américain en van die magere paté. Dan kun je nog enigszins verantwoord wat mee-eten.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:03 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat Filet American eigenlijk heel gezond is, het voedingscentrum heeft het voorkeur product net als kipfilet en sla. Ik = blij![]()
Zo, jij bent wel fanatiek bezig opeens. Ga zo door!quote:Op woensdag 26 april 2006 10:44 schreef karoltje het volgende:
Met keuniginnedag ga ik gewoon los hoor. Je wordt ook haast gedwongen met al die hotdog-tentjes
.
Gisteren voor het eerst aan de apparaten gehangen en cardio-dingen gedaan. (Ik doe normaal alleen lesjes in de sportschool.) Beviel op zich wel maar ik heb nu spierpijn!! Ai ai ai ik kan me daar altijd zo beroerd van voelen.
Maar vanmiddag ga ik lekker wel naar FatBurningStep. (Of FeestBeestStep zoals de instructeur het noemt
.)
Omdat ik gelijk allerlei ideeën krijg van collages maken met foto's en verhaaltjes enzo.quote:
Leuk! Ik ben wel benieuwd... Zeg maar tegen je vriendje dat hij op moet schieten.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aahh!! Dat is een vet leuk idee![]()
, ik ga thuis ook opzoek naar een foto, en dan mag mijn boyfriend die inscannen en tegen die tijd dat dat gebeurd is ga ik er ook een verhaaltje bij typen. (kan nog wel een weekje duren) Super idee
![]()
Die zweep zal ik zeker gebruiken..quote:Op woensdag 26 april 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben wel benieuwd... Zeg maar tegen je vriendje dat hij op moet schieten.![]()
Yep, het zonnetje begint hier ook weer lekker door te komen. Dadelijk maar weer lekker in de zon gaan zitten lezen. 's Middags schijnt hij hier recht naar binnen.quote:Op donderdag 27 april 2006 10:21 schreef Ilske het volgende:
Ook goedemorgen!
Ik hoop dat het bij jullie net zulk lekker weer is als hier (Groningen-city), want het zonnetje staat hoog! Zo te lezen gaat iedereen weer lekker, en dat met paaseitjes en bitterbal...jummie!![]()
Wat de foto's betreft: ik weet niet in hoeverre ik echt een before/after-vergelijking kan maken, maar in general is in ieder geval een voorstel-foto (of 2) met wat leuke info natuurlijk welkom of niet?
Welkom en succes met afvallen.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:31 schreef CALAMITY het volgende:
Ik heb ook maar eens besloten dat er nog even snel, voor de zomer, 3 kilo eraf moet.
Ik weeg momenteel 65 kilo bij een lengte van 166 cm.
Ik ga dit proberen te doen door meer te sporten en minder te snoepen (oh wat is chocolade toch lekker).
Ik weet niet of dit voor mij bedoeld was of gewoon in general, ik moet alleen zeggen dat je niet alleen aan Isabeau maar ook aan mij een zeer kritische lezer hebt....quote:Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Lees dit artikel eens!
http://utopia.knoware.nl/(...)g.overgewicht.1.html
Het is toch wel goed te zien hoor. Zeker in zo'n strakke broek.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:56 schreef wendy-tje het volgende:
Ik ben eens gaan kijken, maar deze foto is de meest recente:
[afbeelding]
Helaas is mijn figuur dus niet goed zichtbaar vanwege de winterjas, maar het is nog ongeveer hetzelfde nu...
Deze is van een tijdje terug toen ik dus nog een kilo of 5 zwaarder was...
[afbeelding]
Uiteraard vanuit de meest charmante hoek genomen
Ach, er zijn ongeveer zoveel verklaringen voor overgewicht als er diëtisten/artsen zijn. Artikelen die beweren de oorzaak gevonden te hebben, vertrouw ik nooit helemaal.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Lees dit artikel eens!
http://utopia.knoware.nl/(...)g.overgewicht.1.html
Het paard van het meest recente plaatje is van mezelf.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is toch wel goed te zien hoor. Zeker in zo'n strakke broek.Maar wel mooi.
Lekker bezig trouwens. Heb je zelf paarden of verzorg je ze alleen maar?
Wat leuk dat je een eigen paard hebt. Rij je ook regelmatig?quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:17 schreef wendy-tje het volgende:
[..]
Het paard van het meest recente plaatje is van mezelf.
Die andere is van mijn vriendin, die heb ik een tijdje verzorgd.
Op het moment zit het met de beweging bij mij wel goed, ik fiets 30 a 40 km per dag....
Dat ziet de weegschaal ook gelukkig![]()
Vind ik ook. Je kunt je wel verschuilen achter een moeilijk woord, maar uiteindelijk hebben wij hier volgens mij gewoon iets te veel gesnackt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:18 schreef wenneke1 het volgende:
Mee eens. Is een beetje kort door de bocht om meteen iedereen een stofwisselingsziekte aan te praten. Denk toch dat het meeste overgewicht komt door te veel ongezond eten, te weinig bewegen en dat bij veel vrouwen na een zwangerschap ook best wel wat pondjes blijven zitten.
Persoonlijk voel ik me bij het SB-dieet kiplekker. Ik eet genoeg en val mooi af. Heb geen hongergevoel en mag heel veel lekkere dingen eten. ( Heb niet het idee dat ik iets anders mankeer dan gewoon nog wat babyvet waar ik me ook absoluut niet voor schaam!!! )
Heeft ze ook niet veel gegeten in het verleden? Helaas is het zo dat als je eenmaal dik bent, je lichaam allerlei manieren vindt om dat gewicht te handhaven met weinig eten (bijv. evenveel als dunnere mensen ook eten om op gewicht te blijven).quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:33 schreef wendy-tje het volgende:
Ik denk dat het voor ons ook niet van toepassing is, wij zitten hier allemaal op een gezond gewicht.
Maar bijvoorbeeld een vriendin van me, 29 jaar oud, weegt 115 kilo. Ze eet gezond, maar wat ze ook probeert, ze valt gewoon niet af. Daar moet haast meer aan de hand zijn.
Ook beweegt ze genoeg... ze is al eens naar de huisarts geweest, maar die deed het af als onzin, ze moest maar gewoon minder eten, maar zoveel eet ze niet. Ze snoept nauwelijks, eet gewoon 3 maaltijden per dag, normale porties....
Je moet vaker gaan sporten, dan wordt het 1. routinematiger 2. minder vermoeiend 3. na het sporten voel je je lekkerder.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:05 schreef Quinazoline het volgende:
't Gaat hier al een tijdje niet lekker. Kheb geen zin meer om te sporten en zelf die ene keer per week schiet er nog wel eens bij in. Ook word ik te laks met tussendoortjes die ik toch neem, en dan geen fruit maar iets ongezonds.
Dus vanaf vandaag ga ik er weer extra hard tegen aan. Ik heb een bikini gekocht (voor het eerst in mijn leven!!!) en het bovenstukje is maat 38 en broekje maat 40! Terwijl ik van 44-past-net-(niet) kom! En die bikini zit natuurlijk nog mooier als ik nog wat dunner ben, en het voelt echt als een goede motivatie. Als het morgen enigzins goed weer is ga ik naar buiten om een stukje te wandelen. Al is het maar een half uur. Ik heb een voorraad fruit ingeslagen en heb ook weinig anders in huis, dus ik ga er weer flink tegen aan. En nu ga ik ook weer doorzetten en niet allerlei flauwe excuses gebruiken.
Vriendje was ook een beetje boos omdat ik weer niet was gaan sporten. Eigenlijk wel terecht, maar ik was ook al naar de tandarts geweest en dat was ook al een overwinning. Maar toch.
Schoppen jullie mij ook als ik het weer laat verslonzen?
Probleem is dus dat ik daar echt nauwelijks tijd voor heb omdat ik niet sport in de stad waar ik studeer. Plus dat ik door de week gewoon volle dagen maak en vaak 's avonds nog moet vergaderen enzo. In het weekend ben ik ook iedere keer ergens anders (thuis, bij mijn vriend, bij mijn ouders, bij de ouders van mijn vriend) dus die routine is zo moeilijk om erin te krijgen. Misschien maar een zomer-zwemkaart hier in de stad kopen ofzo, als dat betaalbaar is.quote:Op vrijdag 28 april 2006 20:33 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
Je moet vaker gaan sporten, dan wordt het 1. routinematiger 2. minder vermoeiend 3. na het sporten voel je je lekkerder.
Ik merk zelf dat als ik een week oid nauwelijks heb gesport dat mn lichaam lui wordt en ik er zelf ook veel minder zin in heb.
Dit geldt voor mij iedergeval , en ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit herkennen.
Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 29 april 2006 11:22 schreef wenneke1 het volgende:
Je hebt idd helemaal gelijk.
Ik merk wel dat ik echt een suikerverslaafde was en dat laat ik nu en dat merk ik dan wel heel sterk. Ik ben niet meer de hele dag door moe en dizzy en dat is voor mij nog veel belangrijker dan afvallen. Ik voel me nu voor het eerst in tijden weer eens echt lekker. ( buiten nu ff maar dat ligt toch echt aan die halve fles wijn gister)
En idd de mousse van de aldi is echt super. Ik heb ook zelf heel lekker recepten ervoor en als er interesse is wil ik ze best mailen of de vindplaats doorgeven.
Ben er nu een week mee bezig en ik heb nu al niet meer het gevoel perse snoep te moeten eten. ( Wat niet wil zeggen dat ik er geen zin meer in heb, maar ik moet niet meer.)quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:58 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?
Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.quote:Op zaterdag 29 april 2006 21:06 schreef Maeghan het volgende:
Isabeau, die not guilty forest fruit ijsjes, wat is dat? Zitten daar zoetstoffen in of wat?
Ja dan zal 't wel. Jammer.quote:Op zaterdag 29 april 2006 23:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: |