abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37397883
wenneke, denk je eraan dat dat nooit een pond vet per dag kan wezen aangezien je lichaam dat niet zo snel kan verbranden? Ik vrees dat er heel erg veel spierweefsel bijzit en dat lijkt me niet je bedoeling. En hoe minder spierweefsel je krijgt, hoe lager je basaalmetabolisme wordt en hoe sneller je straks na het lijnen weer aankomt doordat je basaalmetabolisme is afgenomen. Pas je een beetje op en ga je wat meer eten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37397976
Ik denk er aan en ik eet meer nu dan ik voorheen at toen ik hier nog net mee bezig was.
ik eet op een dag bijv:

ontbijt: tomatensap, kom yoghurt met cruesli.
Tussendoor: flinke plak kaas
lunch: salade met vanalles en nog wat, bijv. surimi of griekse salade, met eieren, lijnzaadbri\odd enz enz.
en als avondeten varieert het van vegetarische gerechten tot bijv biefreepjes met groenten in een sojasaus. En uiteraard ook toetjes zoals bijv chocomouse e.d.

Maar je hebt in elk geval gelijk dat het iets is waar je heel goed op moet letten.
pi_37398016
Je eet genoeg hoor, daar niet van, maar te snel afvallen voelt heel erg lekker (ik ken het), maar hou in je achterhoofd dat je best wel eens spierweefsel aan het vernietigen kan zijn. En dat heeft weer negatieve lange termijn effecten voor je gewicht.

En probeer de chocolademousse van de Aldi eens Als beste uit de test van Radar of Kassa (onthou ik nooit) en ik kwam ook nog tot de conclusie dat er minder kcal inzitten dan in alle anderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398099
Je hebt idd helemaal gelijk.
Ik merk wel dat ik echt een suikerverslaafde was en dat laat ik nu en dat merk ik dan wel heel sterk. Ik ben niet meer de hele dag door moe en dizzy en dat is voor mij nog veel belangrijker dan afvallen. Ik voel me nu voor het eerst in tijden weer eens echt lekker. ( buiten nu ff maar dat ligt toch echt aan die halve fles wijn gister)

En idd de mousse van de aldi is echt super. Ik heb ook zelf heel lekker recepten ervoor en als er interesse is wil ik ze best mailen of de vindplaats doorgeven.
pi_37398136
Oeh, voor mij even geen recepten met chocolade Misschien in juni. Mei wordt balansmaand
pi_37398184
Andere lekker toetjes dan??? Citroenmousse bijv...
pi_37398268
Vitalinea heeft ook lekkere chocomouse!
pi_37398366
Citroensorbet ijs, ook heerlijk.
En de nieuwe "Not Guilty Forest Fruit" ijsjes! Slechts 38 kcal per zalig ijsje, dat is nog minder dan de 50 kcal per perenijsje.

de vitalinea chocolademousse vind ik niet zo lekker...
pi_37398409
He gelukkig, eindelijk nog iemend die van citroen houdt...
pi_37398508
Maar dan wel die van de AH en niet die van de Aldi...die vond ik lang zo lekker niet.
pi_37398524
heb ik nog nooit gehad, die van de AH is supers.
pi_37398542
Mij werd die van de Aldi ook aangeraden en aangezien die goedkoper was heb ik die ook een keer genomen. Viel me vies tegen. Ik dacht nog: "Ze heeft die van de AH waarschijnlijk nooit gehad "
pi_37398581
Waarschijnlijk niet. Maar ja smaken verschillen.
pi_37401844
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:22 schreef wenneke1 het volgende:
Je hebt idd helemaal gelijk.
Ik merk wel dat ik echt een suikerverslaafde was en dat laat ik nu en dat merk ik dan wel heel sterk. Ik ben niet meer de hele dag door moe en dizzy en dat is voor mij nog veel belangrijker dan afvallen. Ik voel me nu voor het eerst in tijden weer eens echt lekker. ( buiten nu ff maar dat ligt toch echt aan die halve fles wijn gister)

En idd de mousse van de aldi is echt super. Ik heb ook zelf heel lekker recepten ervoor en als er interesse is wil ik ze best mailen of de vindplaats doorgeven.
Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?
pi_37405262
Mijn huisgenote heeft een uur geleden croisantjes en saucijzenbroodjes gebakken en zit nu aan de American Pizza salami. Het ruikt zo ontzettend lekker.

En ik eet een kiwi .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37410203
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:58 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?
Ben er nu een week mee bezig en ik heb nu al niet meer het gevoel perse snoep te moeten eten. ( Wat niet wil zeggen dat ik er geen zin meer in heb, maar ik moet niet meer.)
Ik eet nu geen brood, pasta rijst en snoep. Er is hier op fok ook een South Beach topic waar heel veel nuttige info in staat.
pi_37412772
Isabeau, die not guilty forest fruit ijsjes, wat is dat? Zitten daar zoetstoffen in of wat?
Sanity is (not) statistical
pi_37416291
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:06 schreef Maeghan het volgende:
Isabeau, die not guilty forest fruit ijsjes, wat is dat? Zitten daar zoetstoffen in of wat?
Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.
pi_37416419
Vandaag:

2 afbakbroodjes kaas (bodempje leggen )
1 patatje pinda
1 kaassouflee
1 hotdog
1 loempia

1 champagne
2 bessen
1 bier
1 wijn
2 baco
1 cola light

. Morgen weer netjes! Skeeleren en fruit enzo!
pi_37416601
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.
Ja dan zal 't wel. Jammer.
Sanity is (not) statistical
  zondag 30 april 2006 @ 08:51:26 #296
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_37420591
Ik kom het topic weer eens binnenwandelen, want het is wel weer nodig ook helaas. Ik zal mijn lijntje weer helemaal resetten, veel verschillen doet het niet. Vandaag een plan van aanpak schrijven, morgen weer aan de slag.

GWS (1m68) (23,6) was 66,7 kg, is nu 66,7 kg en wil graag 56,0 kg wegen. 0,0

[ Bericht 1% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 30-04-2006 08:59:47 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_37420625
ff senl tussendoor nog voor diegene die een mooi buikje willen; ga hardlopen, dat is echt verreweg het beste daarvoor. En natuurlijk ook gewoon lekker de buikspier oefeningen blijven doen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  Boks-Chick zondag 30 april 2006 @ 09:48:18 #298
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_37420866
Dag allemaal!

Leuk dit topic, bij deze meld ik mij aan.

Had geen idee dat deze (en het dieettopic) bestond en gezien mijn bmi en doelstelling meld ik me bij dit topic aan )

BrandX (1m76) (25.8) was 99,9 kg, weegt nu 80.0 kg en wil graag 75 kg wegen (-19.9)

Die laatste 19.9 is natuurlijk alleen even een opstekertje voor mezelf .
Maar laat ik hier maar met een schone lei (dus 80 kg) beginnen

Korte afvalgeschiedenis van BrandX (onderstreept wat tipjes voor anderen?):
Ik woog vorig in mei 2005 nog 99kg, dat wil zeggen: de dagen dat ik het lef had om op die verrekte weegschaal te staan Ik woog per 1-1-06 83kg, ben ruim drie maanden zwaar geblesseerd geweest waardoor ik niet verder afviel. Nu in vier weken 3 kg kwijtgeraakt.
Ik begon met wegen in januari 2005 en viel dus tot mei 2005 geen gram af. Ik sportte toen al 5 maanden 3x in de week (anderhalf uur bokstraining per keer), was gestopt met alcohol drinken en at ik rigoureus minder. Kortom, een hoop effort, 0 resultaat. Frustratie alom.

Ben toen eens kritisch gaan kijken hoe ik het deed. Wat bleek? ik at te weinig, waardoor voedsel zich direct omzette in reserves ipv verbranden. Lang verhaal kort: ik ben het volgende eetpatroon gaan volgen (n.b.: ik sta elke dag 6 uur op):
Mijn ontbijt:
2 sneetjes donkerbruin brood met mager beleg (kipfilet e.d.) vervolgens tot de lunch elke 2 uur iets lichts eten (een bammetje, sultana oid), of ik nou trek had of niet en old habits never die: veel koffie

Mijn lunch: het zgn lightmenu in de kantine: een kom soep, een bakje fruit en een vivit oid. Daarnaast nam ik standaard een snack (kroket, frikandel) erbij!!! Dit voorkwam bij mij mijn vreetbuien elke twee weken die ik van jan-mei had )

Tot aan het diner:
Om de twee uur iets eten, maar nu ook fruit en verder minimaal een liter water (dit ook ter ondersteuning van de vochthuishouding voor de bokstraining om 17:00).
Het diner bestaat gewoon uit dat waar ik trek in heb. hoewel ik mij zo veel mogelijk onthoud van vettigheid.

Daarnaast ga ik vrij regelmatig uit eten (3, 4x per maand). Dan kies ik gewoon wat ik lekker vind. Maar wel tactisch: zoals iedereen kom je bij je keuze tot twee, drie menu's die je lekker lijken en waaruit je moet kiezen. De meesten, moi incluus, moeten dan best lang nadenken (keuzes maken is nooit makkelijk ) maar ik ben zo klaar! Want ik ga dan kijken: welke van deze is het gezondst et voila: dat is mijn keuze

En verder, als zeer belangrijke ondersteuning: ong. elke tien dagen een hele ananas eten! Hierin schijnen stoffen te zitten die heel intensief helpen bij het verbranden van vastzittend vet.

Ergo:
Door deze eet-/levenswijze blijf ik de mogelijkheid houden lekker te eten en val toch af. Bijkomend voordeel van dit verhaal is dat je afvalt met de 'vettigheidjes' de je jezelf permiteerd waardoor je lichaam er aan gewend raakt dit ook gewoon af te breken.

Vanaf nu
Ik heb veel minder behoefte aan vettigheid, dus de snacks tussen de middag zijn bijna weg uit het menu. Ik ontbijt alleen nog met magere/halfvolle yoghurt soms aangevuld met sultana. Het elke twee uur eten doe ik nog steeds en ik val per maand 1kg tot 1,5 kilo af. Ik hoop per 1 augustus de 75kg bereikt te hebben.
lolwut
pi_37421077
Hoi BrandX! Welkom hier, en netjes gedaan tot nu toe!

Ik had even een vraagje want ik heb hier volgens mij iets gelezen van mensen die waren begonnen met een hardlooptraining. Waar hebben jullie dat schema vandaan gehaald? Op morgenbeginik.nl vind ik namelijk alleen iets voor wandelen, maar ik wil gaan hardlopen en kan niks vinden. Wie helpt mij?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37422146
Nuttig verhaal BrandX succes met de laatste kilootjes!

Net even netjes al mijn feest-vreterijen ingevuld en het waren maar liefst 44 punten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')