abonnement Unibet Coolblue
pi_37298522
Ik drink eigenlijk heeeeel zelden en heb er nooit goed tegen gekund. Nu dus helemaal niet meer, maar koninginnedag wordt dus gelukkig geen probleem voor mij. In ieder geval iets wat meevalt voor mij, maar ik kan je dus geen tips geven helaas.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37298574
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:08 schreef karoltje het volgende:
Ik ga morgen maar weer met Flexi aan de slag . Ik merk dat ik steeeds losser wordt. Je neemt toch sneller 1 plakje ontbijtkoek ipv 3 als het je ook 3x zoveel punten kost!
Wel goed dat je zelf inziet wanneer je even streng voor jezelf moet zijn. Beter eerlijk zijn dan jezelf voor de gek houden en doen alsof je goed bezig bent als dat niet zo is. Succes ermee.
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:23 schreef Ilske het volgende:
Ben vandaag goed bezig geweest qua punten, en heb net lekker gesport (wel een andere instructrice, maar dat houdt je scherp zullen we maar zeggen [lees: weer eens regelmatig met je benen in de knoop zitten bij steps ]).
Oja, ik ga morgen ook weer! Was het al bijna vergeten. We hadden een weekje geen les, maar morgen begint de nieuwe cursus. Dezelfde instructrice gelukkig, zij is danslerares dus ze wil nog weleens wat eh, ambitieuze pasjes gebruiken. Maar goed, nu heb ik ze wel aardig door, dus ik hoop dat ze ze niet weer gaat veranderen.
quote:
Overigens merk ik wel dat ook de gevoeligheid voor alcohol flink toeneemt. Eerder kon ik vrij makkelijk veel drinken (deed in overigens niet vaak), nu voel ik bij 3 glaasjes wijn al behoorlijk wat in mijn hoofd. Hebben jullie daar ook last van?
Ja, dat heb ik ook. Omdat ik de afgelopen tijd bijna niks meer heb gedronken, kan ik nog maar heel weinig hebben. Dat was wel te merken op het gala laatst.
Op zich is het wel goedkoop dronken worden.

Wat gaan jullie allemaal doen met Koninginnedag dan? Wij doen eigenlijk niks speciaals, want in Limburg is nooit zo veel boeiends te doen. Misschien ga ik even naar Duitsland met mijn ouders, daar zijn de kledingwinkels gewoon open.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37300441
Misschien scheelt het als je wat sterkers drinkt. De minder sterke drankjes sla je makkelijk achterover waardoor je meer drinkt en sneller drinkt, en dus sneller dronken wordt en meer punten binnenkrijgt. Als ik pure wodka drink, dan drink ik echt geen vijf glazen, terwijl ik dat met iets als Baileys, Breezer of wijn makkelijk red.
Sanity is (not) statistical
pi_37302917
Goedenmorgen allemaal,

Erg he die trek in lekkers tussendoor. Komende twee weken mag ik van mezelf niet snoepen ( liep toch ook weer enigzins uit de hand hier).

In Limburg is met koninginnedag niet echt iets te doen, dus het zal wel een dag lekker rustig aan doen worden.
pi_37303063
Goedemorgen!

Bij ons is het juist groots feest met koninginnedag, dus dat word moeilijk, ik denk dat ik gewoon s'avonds pas heen ga. En morgen ga ik uit eten met de meiden van mijn werk, dus dat word ook al een calorievol avondje.. Maar ik heb mezelf voorgenomen om deze zondag in ieder geval 62 kilo te wegen, al moet ik honderd rondjes rennen, het moet en het zal.
pi_37303106
Nou succes, Bubblegum Barbie Mij gaat 62 net niet lukken voor koninginnedag 2006. Ik moet werken trouwens, dus ik mis alle feestelijkheden. Maar dat is niet zo erg, kan ik ook niet eten of geld uitgeven
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37303115
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Goedemorgen!

Bij ons is het juist groots feest met koninginnedag, dus dat word moeilijk, ik denk dat ik gewoon s'avonds pas heen ga. En morgen ga ik uit eten met de meiden van mijn werk, dus dat word ook al een calorievol avondje.. Maar ik heb mezelf voorgenomen om deze zondag in ieder geval 62 kilo te wegen, al moet ik honderd rondjes rennen, het moet en het zal.
Dan gaat het ook helemaal lukken
We rennen gewoon met je mee ( al vrees ik dat ik na tien rondjes al op appegapen lig, mara dan rennen we in gedachten met je mee)
pi_37303221
Wisten jullie eigenlijk dat Filet American eigenlijk heel gezond is, het voedingscentrum heeft het voorkeur product net als kipfilet en sla. Ik = blij
pi_37303653
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:03 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat Filet American eigenlijk heel gezond is, het voedingscentrum heeft het voorkeur product net als kipfilet en sla. Ik = blij
Zeer goed nieuws idd. Worden we erg blij van
Dacht altijd dat er erg veel vet in zat.
pi_37303725
Goedemorgen
Ik ga mezelf in ieder geval niet verbieden om te snoepen. Als ik dan namelijk 1 dingetjes pak dan voelt het al alsof het fout is en dan ben ik toch fout bezig dus kan ik ook wel meer pakken etc. Daarom mag ik dus best af en toe snoepen, als ik er maar van geniet.

En filet americain is vies dus ik houd het maar bij kipfilet.

En nu aan het werk!
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37303960
Dara heb je gelijk in. Ik heb alleen gemerkt dat ik te veel suikers aan het eten was. Steeds moe, dizzy en zo nog meer. Het was geen lage bloeddruk of bloedarmoede dus ben ik gaan zoeken. Daarna op het SB dieet uitgekomen en nu al heel erg enthousiast. ( Er staan heel erg lekkere recepten op het SB forum. Niet alleen voor sb-ers, maar voor iedereen die gezond wil eten. )
pi_37304435
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:45 schreef wenneke1 het volgende:
Dara heb je gelijk in. Ik heb alleen gemerkt dat ik te veel suikers aan het eten was. Steeds moe, dizzy en zo nog meer. Het was geen lage bloeddruk of bloedarmoede dus ben ik gaan zoeken. Daarna op het SB dieet uitgekomen en nu al heel erg enthousiast. ( Er staan heel erg lekkere recepten op het SB forum. Niet alleen voor sb-ers, maar voor iedereen die gezond wil eten. )
Ik heb ook gezocht naar South Beach, omdat je er zulke goede verhalen over hoort en zelf de site dieetfabels weinig kritiek heeft, maar ik kom telkens op sites terecht waar het geld kost of dat je boekjes e.d. moet bestellen.. Ik kan ook nergens vinden wat je nou wel en niet mag eten en hoe die stappen nou precies werken. En uit het SB topic word ik ook niet echt wijzer.
pi_37304492
Ik heb uiteindelijk een link gevonden waar een heleboel recepten op stonden en op de site soutbeachdieet.nl vindt je de algemene info, voorbeelden van menu's en aangegeven wat je wel en niet mag eten in de drie fases.
Ik ga stiekum ( ben eigenlijk aan het werken) even kijken of ik de link voor je kan vinden.
pi_37304517
en das heel snel, hier is ie:
www.southbeachforum.net
pi_37305213
Met keuniginnedag ga ik gewoon los hoor . Je wordt ook haast gedwongen met al die hotdog-tentjes .

Gisteren voor het eerst aan de apparaten gehangen en cardio-dingen gedaan. (Ik doe normaal alleen lesjes in de sportschool.) Beviel op zich wel maar ik heb nu spierpijn!! Ai ai ai ik kan me daar altijd zo beroerd van voelen .

Maar vanmiddag ga ik lekker wel naar FatBurningStep . (Of FeestBeestStep zoals de instructeur het noemt .)
pi_37305300
quote:
Op woensdag 26 april 2006 09:03 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat Filet American eigenlijk heel gezond is, het voedingscentrum heeft het voorkeur product net als kipfilet en sla. Ik = blij
Inderdaad, goed hè. Als mijn ouders 's avonds hapjes maken, neem ik meestal ook filet américain en van die magere paté. Dan kun je nog enigszins verantwoord wat mee-eten.
In kipknakworst zitten trouwens ook best wel weinig kcal, kwam ik laatst achter.

Oja, ik heb me vanochtend stiekem gewogen en er is toch weer een halve kilo af sinds het weekend. Vanmiddag lekker sporten en dan hopen dat het geen random schommeling was.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37305421
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:44 schreef karoltje het volgende:
Met keuniginnedag ga ik gewoon los hoor . Je wordt ook haast gedwongen met al die hotdog-tentjes .

Gisteren voor het eerst aan de apparaten gehangen en cardio-dingen gedaan. (Ik doe normaal alleen lesjes in de sportschool.) Beviel op zich wel maar ik heb nu spierpijn!! Ai ai ai ik kan me daar altijd zo beroerd van voelen .

Maar vanmiddag ga ik lekker wel naar FatBurningStep . (Of FeestBeestStep zoals de instructeur het noemt .)
Zo, jij bent wel fanatiek bezig opeens. Ga zo door!
Dat is een cheerleader die je aanmoedigt.

En inderdaad, als je Koninginnedag echt leuk vindt moet je dat gewoon doen, dan duurt het maar ietsje langer voor je op je streefgewicht zit. Als je goed je best doet, moet je jezelf ook dingen kunnen toestaan.
Alleen niet elk weekend natuurlijk.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37305688
Dat foto-idee van Mini vind ik trouwens een leuk idee! Ik zal het goede voorbeeld geven:


Ik en mijn altijd trouwe buikje .



Nou ik ben dus Karolina, woon in Haarlem en studeer laatstejaars aan de PABO . Bijna diploma binnen dus!

Ik ben een ontzettende snoeperd en heb al 20 jaar een buikje.. (zien jullie het verband al?). Maar goed nu mag die er wel eens keer af! Ben erg slecht met afvallen en heb ook nog geen resultaten geboekt sinds ik bij dit topic zit maar ik begin elke keer weer met frisse moed! Het zijn maar 4 kilootjes dus zo moeilijk moet dat niet zijn!
Nu jullie!

[ Bericht 40% gewijzigd door karoltje op 26-04-2006 11:12:34 (Moest van Mini :P.) ]
pi_37305873
Mooie foto's. Van wanneer zijn deze en waar was je op vakantie???

Foto's is een leuk idee idd, maar is het fotoboek daar niet voor???? Voor het overige leuk plan.
pi_37305914
Mooie foto's! Als meer mensen het doen, zal ik er even één mooie post ofzo van maken.

Misschien een verhaaltje erbij van wie je bent, wat je doet, waarom je wilt afvallen en hoe je het doet?
Ik zeg maar wat.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37306004
Gefixt .
pi_37306104
Trouwens, is het leuk om voor- en na- (of tussen-)foto's te maken en die om de zoveel tijd te posten?
Ik heb nog wel een voor-foto, erg motiverend zijn die.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37306137
Jaaah leuk! Ik heb ze niet maar wil ze heel graag van jullie zien!!!
pi_37306166
Ik ga, zodra ik thuis ben kijken of ik een leuke foto kan vinden en dan plaats ik die met verhaaltje en verder.
pi_37306177
Ik voel me nu echt zo'n knutselmoeder.

Nouja, ik moet even gaan graven voor een duidelijke voor-foto, en ik zal mijn vriendje vragen om vanavond even een foto te maken als 'tussenstand'.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37306321
Hoezo knutselmoeder
pi_37306372
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:22 schreef wenneke1 het volgende:
Hoezo knutselmoeder
Omdat ik gelijk allerlei ideeën krijg van collages maken met foto's en verhaaltjes enzo.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37306592
Ow vandaar... dan ben ik er ook een
pi_37308730
Aahh!! Dat is een vet leuk idee , ik ga thuis ook opzoek naar een foto, en dan mag mijn boyfriend die inscannen en tegen die tijd dat dat gebeurd is ga ik er ook een verhaaltje bij typen. (kan nog wel een weekje duren) Super idee
pi_37309349
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aahh!! Dat is een vet leuk idee , ik ga thuis ook opzoek naar een foto, en dan mag mijn boyfriend die inscannen en tegen die tijd dat dat gebeurd is ga ik er ook een verhaaltje bij typen. (kan nog wel een weekje duren) Super idee
Leuk! Ik ben wel benieuwd... Zeg maar tegen je vriendje dat hij op moet schieten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37309712
Hmm, foto's... ik ben even hard aan het nadenken, maar misschien moet ik mezelf dan maar weer eens op de foto laten zetten door mijn vriend nu... kun je zien hoe 58,5 kilo wendy er nu uit zien
pi_37309840
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben wel benieuwd... Zeg maar tegen je vriendje dat hij op moet schieten.
Die zweep zal ik zeker gebruiken..
pi_37315133
Leuk dames!

Vandaag in mijn mik:

Ontbijt: 1 plakje ontbijtkoek (1pt.)
Lunch: Groot volkorenstokbroodje met kruidenkaas en kipfilet. . . (10,5 pt.)
Nu: aardbeien . (0 pt.)

En vanavond sla met een beetje carpaccio . (7 pt.)

Best gezond toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door karoltje op 26-04-2006 16:37:06 ]
pi_37316838
Da's zeker gezond.

Mijn vriendje en ik gaan vanavond hospiteren en dat komt qua tijd wat lastig uit, dus hij wil even langs de Mac. Ik heb punten gespaard voor een hamburger. Die zijn het minst slecht.
Net heerlijk gesport, ik voel me opeens heel nuttig.
Pff, ik blijf editten hier.

[ Bericht 13% gewijzigd door Mini_rulez op 26-04-2006 17:30:48 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 26 april 2006 @ 18:13:26 #235
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_37318130
Leuke foto's karoltje!
Dat buikje zie je waarschijnlijk zelf 10x zo groot als dat wij dat zien,
je ziet er namelijk hartstikke goed uit!

Ik ga zo even weer callanetics doen..helpt niet echt bij t afvallen, vanwege het spieren kweken, maar je wordt er wel strakker door!
pi_37330850
Nog twee paaseitjes en een bitterbal gegeten maar dat mocht nog van de puntjes . (En normaal neem ik ca. 8 bitterballen .)

Maarreh.. doe ook eens foto's posten enzo !
pi_37336804
Goodmurning,

Helaas nog geen foto's gevonden die geschikt zijn om hier neer te zetten. ( Er hangt altijd nog zon klein mensje bij, waardoor je dus net niks ziet.)

Twee dagen sb-en en ik ben iets meer dan een halve kilo kwijt. Ik ga dus met heel veel goeie zin weer een dag verder. Ik zie de zomer met iets meer vertrouwen tegemoet nu. ( Mss dan toch nog die bikini aankunnen )
pi_37337334
Ook goedemorgen!
Ik hoop dat het bij jullie net zulk lekker weer is als hier (Groningen-city), want het zonnetje staat hoog! Zo te lezen gaat iedereen weer lekker, en dat met paaseitjes en bitterbal...jummie!
Wat de foto's betreft: ik weet niet in hoeverre ik echt een before/after-vergelijking kan maken, maar in general is in ieder geval een voorstel-foto (of 2 ) met wat leuke info natuurlijk welkom of niet?
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37337442
ow, p.s. off-topic, heb net voor mezelf iets goeds gedaan: had dinsdag mijn haar laten verven bij de kapper, maar het is totaal niet geworden wat ik gevraagd had (moest donkerder met wat warm-blonde banen erin, het is net iets roder dan mijn eigen kleur geworden ), dus ben er net heen gegaan en heb het vriendelijk en rustig uitgelegd en gevraagd om samen tot een oplossing te komen (m.n. omdat E 47,-- van je lening nog best wel veel geld is).

Resultaat: ik word morgen opnieuw geverfd!

't stelt eigenlijk niks voor maar ik vind dit altijd best moeilijk
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37338828
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:21 schreef Ilske het volgende:
Ook goedemorgen!
Ik hoop dat het bij jullie net zulk lekker weer is als hier (Groningen-city), want het zonnetje staat hoog! Zo te lezen gaat iedereen weer lekker, en dat met paaseitjes en bitterbal...jummie!
Wat de foto's betreft: ik weet niet in hoeverre ik echt een before/after-vergelijking kan maken, maar in general is in ieder geval een voorstel-foto (of 2 ) met wat leuke info natuurlijk welkom of niet?
Yep, het zonnetje begint hier ook weer lekker door te komen. Dadelijk maar weer lekker in de zon gaan zitten lezen. 's Middags schijnt hij hier recht naar binnen.
De foto's hoeven niet per se voor en na te zijn hoor, als we maar weten hoe iedereen eruit ziet.

Goed trouwens, van die kapper! Ik vind dat soort dingen ook altijd erg moeilijk, dus heel knap dat je het toch gedaan hebt! Uiteindelijk ben jij degene die met de foute kleur rondloopt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37338976
Ik had dus gisteren punten gespaard voor een hamburger, maar volgens mij was dit een typisch geval van "God straft onmiddelijk". Ik ben de halve nacht opgeweest met migraine.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37339236
Ik heb ook maar eens besloten dat er nog even snel, voor de zomer, 3 kilo eraf moet.

Ik weeg momenteel 65 kilo bij een lengte van 166 cm.

Ik ga dit proberen te doen door meer te sporten en minder te snoepen (oh wat is chocolade toch lekker).
pi_37339389
quote:
Op donderdag 27 april 2006 11:31 schreef CALAMITY het volgende:
Ik heb ook maar eens besloten dat er nog even snel, voor de zomer, 3 kilo eraf moet.

Ik weeg momenteel 65 kilo bij een lengte van 166 cm.

Ik ga dit proberen te doen door meer te sporten en minder te snoepen (oh wat is chocolade toch lekker).
Welkom en succes met afvallen.

Wij geven hier af en toe een update van ons gewicht, sommige mensen wekelijks maar de meeste mensen minder vaak. Als je dat ook wilt, moet je even een 'regeltje' maken (zie openingspost).
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 27 april 2006 @ 13:09:11 #244
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_37342130
Ik wil me ook ff opgeven maar hoe bereken ik me BMI
Hari-Bo (185cm) wil van 98kg naar 85kg deze zomer.
En doe nu aan 2 avonden fitness en 1 avond freefight, vorige week begonnen en daarvoor dik 8 jaar niets aan sport gedaan
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  donderdag 27 april 2006 @ 13:19:04 #245
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37342453
Je BMI bereken je door je gewicht te delen door het kwadraat van je lengte. In jouw geval dus: 98/(1.85*1.85)=28.6

Voor mensen met een BMI van >27 die willen afvallen is er trouwens de Dieetclub reeks hier in Lifestyle.
pi_37345488
Ik ben eens gaan kijken, maar deze foto is de meest recente:

Helaas is mijn figuur dus niet goed zichtbaar vanwege de winterjas, maar het is nog ongeveer hetzelfde nu...

Deze is van een tijdje terug toen ik dus nog een kilo of 5 zwaarder was...



Uiteraard vanuit de meest charmante hoek genomen
pi_37349114
Wat heb ik vandaag gegeten:

1 boterham met gerookte zalm.
1 plaatje peperkoek.
een stuk of wat witte druiven.
1 hele komkommer.

(heb gisteren verjaardag gehad en teveel gegeten vandaar vandaag zo weinig, ik weet dat je van weinig eten niet afvalt, maar omdat het gisteren zoveel was, moet het toch helpen die dag ernaar niet zoveel te eten )
pi_37351173
Bweh, wil eigenlijk heel even boos zijn en janken tegelijk . Had echt ff een klotemoment in de supermarkt, zo'n 'waar doe ik het nog allemaal voor'-gevoel. Iedereen lijkt dan ook ineens met superlekkere (lees: vol suiker en vol vet) dingen in z'n mandje....ik had zooooooooon zin in dameblanchepudding!
Heb de verleiding weerstaan en champignonnetjes, ham en eitjes gekocht om straks een omelet te maken..ook lekker maar het haalt het niet bij lekkere gegratineerde burritos...
Stomme ww!

zo, dat lucht op
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37355255
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37355379
Hmm, beetje veel waarheden koppelen aan onzin.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37355835
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Lees dit artikel eens!
http://utopia.knoware.nl/(...)g.overgewicht.1.html
Ik weet niet of dit voor mij bedoeld was of gewoon in general, ik moet alleen zeggen dat je niet alleen aan Isabeau maar ook aan mij een zeer kritische lezer hebt....
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37362297
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:56 schreef wendy-tje het volgende:
Ik ben eens gaan kijken, maar deze foto is de meest recente:
[afbeelding]
Helaas is mijn figuur dus niet goed zichtbaar vanwege de winterjas, maar het is nog ongeveer hetzelfde nu...

Deze is van een tijdje terug toen ik dus nog een kilo of 5 zwaarder was...

[afbeelding]

Uiteraard vanuit de meest charmante hoek genomen
Het is toch wel goed te zien hoor. Zeker in zo'n strakke broek. Maar wel mooi.

Lekker bezig trouwens. Heb je zelf paarden of verzorg je ze alleen maar?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37362541
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Lees dit artikel eens!
http://utopia.knoware.nl/(...)g.overgewicht.1.html
Ach, er zijn ongeveer zoveel verklaringen voor overgewicht als er diëtisten/artsen zijn. Artikelen die beweren de oorzaak gevonden te hebben, vertrouw ik nooit helemaal.

-edit- never mind.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37368359
quote:
Op donderdag 27 april 2006 23:11 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het is toch wel goed te zien hoor. Zeker in zo'n strakke broek. Maar wel mooi.

Lekker bezig trouwens. Heb je zelf paarden of verzorg je ze alleen maar?
Het paard van het meest recente plaatje is van mezelf.
Die andere is van mijn vriendin, die heb ik een tijdje verzorgd.

Op het moment zit het met de beweging bij mij wel goed, ik fiets 30 a 40 km per dag....
Dat ziet de weegschaal ook gelukkig
pi_37368389
Mee eens. Is een beetje kort door de bocht om meteen iedereen een stofwisselingsziekte aan te praten. Denk toch dat het meeste overgewicht komt door te veel ongezond eten, te weinig bewegen en dat bij veel vrouwen na een zwangerschap ook best wel wat pondjes blijven zitten.

Persoonlijk voel ik me bij het SB-dieet kiplekker. Ik eet genoeg en val mooi af. Heb geen hongergevoel en mag heel veel lekkere dingen eten. ( Heb niet het idee dat ik iets anders mankeer dan gewoon nog wat babyvet waar ik me ook absoluut niet voor schaam!!! )
pi_37368633
Ik denk dat het voor ons ook niet van toepassing is, wij zitten hier allemaal op een gezond gewicht.

Maar bijvoorbeeld een vriendin van me, 29 jaar oud, weegt 115 kilo. Ze eet gezond, maar wat ze ook probeert, ze valt gewoon niet af. Daar moet haast meer aan de hand zijn.
Ook beweegt ze genoeg... ze is al eens naar de huisarts geweest, maar die deed het af als onzin, ze moest maar gewoon minder eten, maar zoveel eet ze niet. Ze snoept nauwelijks, eet gewoon 3 maaltijden per dag, normale porties....
pi_37369326
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:17 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Het paard van het meest recente plaatje is van mezelf.
Die andere is van mijn vriendin, die heb ik een tijdje verzorgd.

Op het moment zit het met de beweging bij mij wel goed, ik fiets 30 a 40 km per dag....
Dat ziet de weegschaal ook gelukkig
Wat leuk dat je een eigen paard hebt. Rij je ook regelmatig?
Kleintje vertelde hier altijd hoeveel calorieën ze verbrandde met paardrijden.

Goed van dat fietsen! 40km per dag, poeh. Is dat gewoon onderweg naar je werk/school of nog extra? Ook als je eenmaal op je streefgewicht bent is dat natuurlijk supergezond. Merk jij nou dat het makkelijker is om op gewicht te blijven als je veel beweging krijgt? Moet je bijvoorbeeld nog erg op je eten letten?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37369372
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:18 schreef wenneke1 het volgende:
Mee eens. Is een beetje kort door de bocht om meteen iedereen een stofwisselingsziekte aan te praten. Denk toch dat het meeste overgewicht komt door te veel ongezond eten, te weinig bewegen en dat bij veel vrouwen na een zwangerschap ook best wel wat pondjes blijven zitten.

Persoonlijk voel ik me bij het SB-dieet kiplekker. Ik eet genoeg en val mooi af. Heb geen hongergevoel en mag heel veel lekkere dingen eten. ( Heb niet het idee dat ik iets anders mankeer dan gewoon nog wat babyvet waar ik me ook absoluut niet voor schaam!!! )
Vind ik ook. Je kunt je wel verschuilen achter een moeilijk woord, maar uiteindelijk hebben wij hier volgens mij gewoon iets te veel gesnackt.
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 09:33 schreef wendy-tje het volgende:
Ik denk dat het voor ons ook niet van toepassing is, wij zitten hier allemaal op een gezond gewicht.

Maar bijvoorbeeld een vriendin van me, 29 jaar oud, weegt 115 kilo. Ze eet gezond, maar wat ze ook probeert, ze valt gewoon niet af. Daar moet haast meer aan de hand zijn.
Ook beweegt ze genoeg... ze is al eens naar de huisarts geweest, maar die deed het af als onzin, ze moest maar gewoon minder eten, maar zoveel eet ze niet. Ze snoept nauwelijks, eet gewoon 3 maaltijden per dag, normale porties....
Heeft ze ook niet veel gegeten in het verleden? Helaas is het zo dat als je eenmaal dik bent, je lichaam allerlei manieren vindt om dat gewicht te handhaven met weinig eten (bijv. evenveel als dunnere mensen ook eten om op gewicht te blijven).
Anders moet er natuurlijk meer aan de hand zijn, dat is inderdaad wel zo iemand waar je aan denkt bij een stofwisselingsstoornis. Dan blijft het volgens mij ook niet bij een paar kilootjes te veel, zoals wij hebben.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37369391
Kijk dan kun je idd verder gaan kijken. Wat is er aan de hand met iemand. Mss een schildklierprobleem of mss idd hypoglycemie of iets dergelijks.
Wat ik jammer vind in dit artikel is dat er meteen voor iedereen een diagnose gesteld wordt.
Als dit als voorlichting gegeven zou worden en de toon van het artikel zou iets minder als je dit hebt dan heb je dat zijn, zou het een nuttig en goed artikel zijn denk ik.

Maar je hebt gelijk, wij hebben niets te klagen eigenlijk. ( Al las ik net een artikel dat je groter dan maatje 38 in new york bijv niet kunt kopen. Groter dan dat en je moet naar de speciale maten winkels gaan.)

BTW leuke foto's en een schitterend paard.
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:32:21 #260
3744 Kleintje
op en top!
pi_37369809
Terug van vakantie (al 1,5 week) en de draad weer opgepakt.
Was aangekomen met de vakantie maar dat is er alweer vanaf.
All inclusive vakanties betekent gewoon 'vreten!!!!!'

Maar goed, zit nu keurig op de 62,2
Volgende week vrijdag wil ik dat 61,2 hebben.

Ben goed bruin geworden op vakantie, dus daar hoort een slank figuur bij.
Ik ga dus hard aan de slag!
pi_37370114
@mini_rulez: ik fietste altijd al 20 km naar het werk, maar mijn paard staat nu verder weg, dus dat komt er dan nog bij, vandaar
Ik merk inderdaad dat veel bewegen helpt om goed op gewicht te blijven. Ik blijf op mijn eten letten, zal ook altijd wel moeten denk ik, maar ik veroorloof me wel wat meer Het is echt uitkijken nog, uitbalanceren wat ik wel en niet kan doen qua eten. Rijden doe ik nog niet, mijn paard moet nog 3 jaar worden, maar binnenkort ga ik wel met hem aan de slag

Over mijn vriendin: ze heeft natuurlijk weleens meer gegeten dan nu, maar ze heeft altijd al een te hoog BMI gehad. Wrang voor haar, haar zus at altijd veel meer en ongezonder en die is superslank. Ze is ook de enige thuis die dit zo heeft, de rest is (behoorlijk) slank. De huisarts vindt het dus allemaal maar onzin, en tsja, als die dat vindt kom je niet snel verder he? Crashen wil ze terecht niet, daar schiet je immers niks mee op.

@kleintje: haha, zo'n all inclusive vakantie lijkt me inderdaad funest voor de lijn. Hoe groot was de schade uiteindelijk?
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:50:37 #262
3744 Kleintje
op en top!
pi_37370282
Moeilijk te zeggen, was 63,5 maar moest ook ongesteld worden en dan ben ik altijd zwaarder...
pi_37370453
Dan doe je het toch netjes in anderhalve week!
pi_37385280
Vandaag keurig aan de puntjes gehouden . Ze zijn wel nu al op dus dat wordt bikkelen op de verjaardag straks!

Morgen wordt drama .
pi_37386815
't Gaat hier al een tijdje niet lekker. Kheb geen zin meer om te sporten en zelf die ene keer per week schiet er nog wel eens bij in. Ook word ik te laks met tussendoortjes die ik toch neem, en dan geen fruit maar iets ongezonds.

Dus vanaf vandaag ga ik er weer extra hard tegen aan. Ik heb een bikini gekocht (voor het eerst in mijn leven!!!) en het bovenstukje is maat 38 en broekje maat 40! Terwijl ik van 44-past-net-(niet) kom! En die bikini zit natuurlijk nog mooier als ik nog wat dunner ben, en het voelt echt als een goede motivatie. Als het morgen enigzins goed weer is ga ik naar buiten om een stukje te wandelen. Al is het maar een half uur. Ik heb een voorraad fruit ingeslagen en heb ook weinig anders in huis, dus ik ga er weer flink tegen aan. En nu ga ik ook weer doorzetten en niet allerlei flauwe excuses gebruiken.

Vriendje was ook een beetje boos omdat ik weer niet was gaan sporten. Eigenlijk wel terecht, maar ik was ook al naar de tandarts geweest en dat was ook al een overwinning. Maar toch.

Schoppen jullie mij ook als ik het weer laat verslonzen?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37387642
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:05 schreef Quinazoline het volgende:
't Gaat hier al een tijdje niet lekker. Kheb geen zin meer om te sporten en zelf die ene keer per week schiet er nog wel eens bij in. Ook word ik te laks met tussendoortjes die ik toch neem, en dan geen fruit maar iets ongezonds.

Dus vanaf vandaag ga ik er weer extra hard tegen aan. Ik heb een bikini gekocht (voor het eerst in mijn leven!!!) en het bovenstukje is maat 38 en broekje maat 40! Terwijl ik van 44-past-net-(niet) kom! En die bikini zit natuurlijk nog mooier als ik nog wat dunner ben, en het voelt echt als een goede motivatie. Als het morgen enigzins goed weer is ga ik naar buiten om een stukje te wandelen. Al is het maar een half uur. Ik heb een voorraad fruit ingeslagen en heb ook weinig anders in huis, dus ik ga er weer flink tegen aan. En nu ga ik ook weer doorzetten en niet allerlei flauwe excuses gebruiken.

Vriendje was ook een beetje boos omdat ik weer niet was gaan sporten. Eigenlijk wel terecht, maar ik was ook al naar de tandarts geweest en dat was ook al een overwinning. Maar toch.

Schoppen jullie mij ook als ik het weer laat verslonzen?
Je moet vaker gaan sporten, dan wordt het 1. routinematiger 2. minder vermoeiend 3. na het sporten voel je je lekkerder.

Ik merk zelf dat als ik een week oid nauwelijks heb gesport dat mn lichaam lui wordt en ik er zelf ook veel minder zin in heb.

Dit geldt voor mij iedergeval , en ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit herkennen.
pi_37387828
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 20:33 schreef bloodyserious het volgende:

[..]

Je moet vaker gaan sporten, dan wordt het 1. routinematiger 2. minder vermoeiend 3. na het sporten voel je je lekkerder.

Ik merk zelf dat als ik een week oid nauwelijks heb gesport dat mn lichaam lui wordt en ik er zelf ook veel minder zin in heb.

Dit geldt voor mij iedergeval , en ik denk dat er genoeg mensen zijn die dit herkennen.
Probleem is dus dat ik daar echt nauwelijks tijd voor heb omdat ik niet sport in de stad waar ik studeer. Plus dat ik door de week gewoon volle dagen maak en vaak 's avonds nog moet vergaderen enzo. In het weekend ben ik ook iedere keer ergens anders (thuis, bij mijn vriend, bij mijn ouders, bij de ouders van mijn vriend) dus die routine is zo moeilijk om erin te krijgen. Misschien maar een zomer-zwemkaart hier in de stad kopen ofzo, als dat betaalbaar is.
En ik zie ook wel dat dit een beetje klinkt alsof ik er geen moeite voor wil doen, maar ik krijg het dus echt niet voor elkaar.


Sorry trouwens dat ik even niet op de rest reageer, maar het wil ff niet...


[ Bericht 5% gewijzigd door Quinazoline op 28-04-2006 20:57:15 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37396541
-Trinity- (1m55) (21,23) was 51 kg, weegt nu 51 kg en wil graag 49 kg wegen -0.

Het gaat me niet zozeer om het gewicht (ik weet dat het heel weinig lijkt, maar het komt meer door m'n bouw en m'n lengte), maar om het buikje wat ik heb sinds de winter. Afgelopen zomer ben ik ook afgevallen, en daar was ik echt heel blij mee. Maar nu heb ik toch weer een buikje, en passen mijn broeken weer minder. Het voornaamste probleem is dat als ik op dieet ben, ik toch al snel last krijg van honger/een te lage suikerspiegel als ik me aan het ritme houdt, en dat veroorzaakt dat ik er vanaf wijk. En ik eet/drink gewoon te veel dingen met suiker erin: daar moet ik mee ophouden . Game on...
pi_37396827
Na mijn gemopper van gisteren gaf de weegschaal vanmorgen een kilo minder aan. Ik ga nog maar even niet updaten, maar ik ben wel blij dat er toch nog iets van af gaat (was al weer heeel lang geleden).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37396877
Beter mopperen dan grijpen naar chocola.
En nou met goede moed weer verder
pi_37396924
Precies. Maar volgens mij is die bikini wel een goede motivatie. Ik heb NOG NOOIT een bikini gehad, en nu durf ik er gewoon 1 te kopen. Dan is het natuurlijk zonde als ik daar dadelijk weer niet in pas deze zomer. Voor het broekje twijfelde ik tussen maat 40 en 42 (kon eigenlijk allebei) dus ik heb mooi een 40 genomen. Kan het nog een maand ruilen dus als ik spijt krijg breng ik heb wel terug, maar als ik nog een kilo kwijt raak zit die 40 gewoon netjes, dus dat zal wel goed komen.

En chocolade heb ik gewoon niet in huis. Luikse wafels (van die lekkere met klontjes suker erin) zjin mijn zwakke punt, maar die heb ik ook lekker niet.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37397012
Das dan idd heel mooi. Die 40 gaat dan ook wel mooi zitten dus.

Mijn zwakke punt is echt chocola en ik heb nog een zak paaseitjes hier liggen. De verleiding is echt soms heel groot, maar tot nu toe heb ik hem echt helemaal kunnen weerstaan. Bij mij gaat er gemiddeld nu een halve kilo per dag af en ik hang zon beetje rond de maat 38 nu. ( alhoewel dat ook weer enbeetje van het merk afhangt want ik heb gister een rok maat 36 gekocht die perfect zit )
pi_37397180
Paaseitjes heb ik 0 op dit jaar en daar ben ik erg trots op . Ik krijg op mijn werk nog wel eens een doos merci of andere chocolade, maar daar moet ik dan meteen mee rond gaan omdat ik het anders zelf op eet. Doe ik dat niet, dan gaat het gegarandeerd fout.

En een keer chocolade eten is ook niet erg hoor. Een vriend van me had laatst van die extrapure chocolade en daar heb ik gewoon 1 blokje van genomen. Daar ga ik ook echt niet dood aan. Als je er maar van geniet denk ik dan.

Maar een halve kilo per dag... Jij bent toch al wel even bezig, of vergis ik me nu? Dat is wel heel efficient lijnen dan namelijk! Ik heb het idee dat ik zo'n beetje op het gewicht aan het komen ben dat alleen gezond eten niet meer helpt en dat ik nu toch echt moet gaan bewegen. Dat ga ik dan vanmiddag ook maar doen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37397358
Pure chocola zit ook veel minder suiker in en is dus ook veel minder ongezond ( en ook nog eens heel lekker vind ik)

Ja ik ben idd al een tijdje bezig. zon twee maanden in totaal nu. Nu val ik vrij veel af omdat ik aan het sout beach dieet ben begonnen. Voor mij werkt dat echt heel goed. Daarnaast doe ik ook vrij veel aan fitness, 1 keer per week ballet en heb ik hier een kleine ( nu nog ) liggen.
Dus vandaar dat het nu even heel snel gaat.
pi_37397688
Oja, dat had ik gezien inderdaad dat je daarmee begonnen was. Hopen dat het zo goed blijft werken. En veel bewegen is natuurlijk altijd belangrijk. Dat vind ik nog het allermoeilijkste. Ik probeer wel altijd naar de universiteit te fietsen, maar verder zit het bewegen er nog niet echt ingeslepen bij mij. Dat wordt volgens mij mijn volgende aandachtspunt.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37397883
wenneke, denk je eraan dat dat nooit een pond vet per dag kan wezen aangezien je lichaam dat niet zo snel kan verbranden? Ik vrees dat er heel erg veel spierweefsel bijzit en dat lijkt me niet je bedoeling. En hoe minder spierweefsel je krijgt, hoe lager je basaalmetabolisme wordt en hoe sneller je straks na het lijnen weer aankomt doordat je basaalmetabolisme is afgenomen. Pas je een beetje op en ga je wat meer eten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37397976
Ik denk er aan en ik eet meer nu dan ik voorheen at toen ik hier nog net mee bezig was.
ik eet op een dag bijv:

ontbijt: tomatensap, kom yoghurt met cruesli.
Tussendoor: flinke plak kaas
lunch: salade met vanalles en nog wat, bijv. surimi of griekse salade, met eieren, lijnzaadbri\odd enz enz.
en als avondeten varieert het van vegetarische gerechten tot bijv biefreepjes met groenten in een sojasaus. En uiteraard ook toetjes zoals bijv chocomouse e.d.

Maar je hebt in elk geval gelijk dat het iets is waar je heel goed op moet letten.
pi_37398016
Je eet genoeg hoor, daar niet van, maar te snel afvallen voelt heel erg lekker (ik ken het), maar hou in je achterhoofd dat je best wel eens spierweefsel aan het vernietigen kan zijn. En dat heeft weer negatieve lange termijn effecten voor je gewicht.

En probeer de chocolademousse van de Aldi eens Als beste uit de test van Radar of Kassa (onthou ik nooit) en ik kwam ook nog tot de conclusie dat er minder kcal inzitten dan in alle anderen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398099
Je hebt idd helemaal gelijk.
Ik merk wel dat ik echt een suikerverslaafde was en dat laat ik nu en dat merk ik dan wel heel sterk. Ik ben niet meer de hele dag door moe en dizzy en dat is voor mij nog veel belangrijker dan afvallen. Ik voel me nu voor het eerst in tijden weer eens echt lekker. ( buiten nu ff maar dat ligt toch echt aan die halve fles wijn gister)

En idd de mousse van de aldi is echt super. Ik heb ook zelf heel lekker recepten ervoor en als er interesse is wil ik ze best mailen of de vindplaats doorgeven.
pi_37398136
Oeh, voor mij even geen recepten met chocolade Misschien in juni. Mei wordt balansmaand
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398184
Andere lekker toetjes dan??? Citroenmousse bijv...
pi_37398268
Vitalinea heeft ook lekkere chocomouse!
pi_37398366
Citroensorbet ijs, ook heerlijk.
En de nieuwe "Not Guilty Forest Fruit" ijsjes! Slechts 38 kcal per zalig ijsje, dat is nog minder dan de 50 kcal per perenijsje.

de vitalinea chocolademousse vind ik niet zo lekker...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398409
He gelukkig, eindelijk nog iemend die van citroen houdt...
pi_37398508
Maar dan wel die van de AH en niet die van de Aldi...die vond ik lang zo lekker niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398524
heb ik nog nooit gehad, die van de AH is supers.
pi_37398542
Mij werd die van de Aldi ook aangeraden en aangezien die goedkoper was heb ik die ook een keer genomen. Viel me vies tegen. Ik dacht nog: "Ze heeft die van de AH waarschijnlijk nooit gehad "
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37398581
Waarschijnlijk niet. Maar ja smaken verschillen.
pi_37401844
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 11:22 schreef wenneke1 het volgende:
Je hebt idd helemaal gelijk.
Ik merk wel dat ik echt een suikerverslaafde was en dat laat ik nu en dat merk ik dan wel heel sterk. Ik ben niet meer de hele dag door moe en dizzy en dat is voor mij nog veel belangrijker dan afvallen. Ik voel me nu voor het eerst in tijden weer eens echt lekker. ( buiten nu ff maar dat ligt toch echt aan die halve fles wijn gister)

En idd de mousse van de aldi is echt super. Ik heb ook zelf heel lekker recepten ervoor en als er interesse is wil ik ze best mailen of de vindplaats doorgeven.
Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?
pi_37405262
Mijn huisgenote heeft een uur geleden croisantjes en saucijzenbroodjes gebakken en zit nu aan de American Pizza salami. Het ruikt zo ontzettend lekker.

En ik eet een kiwi .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37410203
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:58 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het voordat je van je suikerverslaving af was en wat laat je sindsdien allemaal staan, als ik vragen mag?
Ben er nu een week mee bezig en ik heb nu al niet meer het gevoel perse snoep te moeten eten. ( Wat niet wil zeggen dat ik er geen zin meer in heb, maar ik moet niet meer.)
Ik eet nu geen brood, pasta rijst en snoep. Er is hier op fok ook een South Beach topic waar heel veel nuttige info in staat.
pi_37412772
Isabeau, die not guilty forest fruit ijsjes, wat is dat? Zitten daar zoetstoffen in of wat?
Sanity is (not) statistical
pi_37416291
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 21:06 schreef Maeghan het volgende:
Isabeau, die not guilty forest fruit ijsjes, wat is dat? Zitten daar zoetstoffen in of wat?
Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37416419
Vandaag:

2 afbakbroodjes kaas (bodempje leggen )
1 patatje pinda
1 kaassouflee
1 hotdog
1 loempia

1 champagne
2 bessen
1 bier
1 wijn
2 baco
1 cola light

. Morgen weer netjes! Skeeleren en fruit enzo!
pi_37416601
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 23:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee, Maeghan, dat zou best kunnen. Er stond namelijk op dat er geen suiker in zat, maar ze waren wel lekker zoet. Van binnen is het yoghurt en van buiten een rood bosvruchten laagje.
Ja dan zal 't wel. Jammer.
Sanity is (not) statistical
  zondag 30 april 2006 @ 08:51:26 #296
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_37420591
Ik kom het topic weer eens binnenwandelen, want het is wel weer nodig ook helaas. Ik zal mijn lijntje weer helemaal resetten, veel verschillen doet het niet. Vandaag een plan van aanpak schrijven, morgen weer aan de slag.

GWS (1m68) (23,6) was 66,7 kg, is nu 66,7 kg en wil graag 56,0 kg wegen. 0,0

[ Bericht 1% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 30-04-2006 08:59:47 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_37420625
ff senl tussendoor nog voor diegene die een mooi buikje willen; ga hardlopen, dat is echt verreweg het beste daarvoor. En natuurlijk ook gewoon lekker de buikspier oefeningen blijven doen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  Boks-Chick zondag 30 april 2006 @ 09:48:18 #298
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_37420866
Dag allemaal!

Leuk dit topic, bij deze meld ik mij aan.

Had geen idee dat deze (en het dieettopic) bestond en gezien mijn bmi en doelstelling meld ik me bij dit topic aan )

BrandX (1m76) (25.8) was 99,9 kg, weegt nu 80.0 kg en wil graag 75 kg wegen (-19.9)

Die laatste 19.9 is natuurlijk alleen even een opstekertje voor mezelf .
Maar laat ik hier maar met een schone lei (dus 80 kg) beginnen

Korte afvalgeschiedenis van BrandX (onderstreept wat tipjes voor anderen?):
Ik woog vorig in mei 2005 nog 99kg, dat wil zeggen: de dagen dat ik het lef had om op die verrekte weegschaal te staan Ik woog per 1-1-06 83kg, ben ruim drie maanden zwaar geblesseerd geweest waardoor ik niet verder afviel. Nu in vier weken 3 kg kwijtgeraakt.
Ik begon met wegen in januari 2005 en viel dus tot mei 2005 geen gram af. Ik sportte toen al 5 maanden 3x in de week (anderhalf uur bokstraining per keer), was gestopt met alcohol drinken en at ik rigoureus minder. Kortom, een hoop effort, 0 resultaat. Frustratie alom.

Ben toen eens kritisch gaan kijken hoe ik het deed. Wat bleek? ik at te weinig, waardoor voedsel zich direct omzette in reserves ipv verbranden. Lang verhaal kort: ik ben het volgende eetpatroon gaan volgen (n.b.: ik sta elke dag 6 uur op):
Mijn ontbijt:
2 sneetjes donkerbruin brood met mager beleg (kipfilet e.d.) vervolgens tot de lunch elke 2 uur iets lichts eten (een bammetje, sultana oid), of ik nou trek had of niet en old habits never die: veel koffie

Mijn lunch: het zgn lightmenu in de kantine: een kom soep, een bakje fruit en een vivit oid. Daarnaast nam ik standaard een snack (kroket, frikandel) erbij!!! Dit voorkwam bij mij mijn vreetbuien elke twee weken die ik van jan-mei had )

Tot aan het diner:
Om de twee uur iets eten, maar nu ook fruit en verder minimaal een liter water (dit ook ter ondersteuning van de vochthuishouding voor de bokstraining om 17:00).
Het diner bestaat gewoon uit dat waar ik trek in heb. hoewel ik mij zo veel mogelijk onthoud van vettigheid.

Daarnaast ga ik vrij regelmatig uit eten (3, 4x per maand). Dan kies ik gewoon wat ik lekker vind. Maar wel tactisch: zoals iedereen kom je bij je keuze tot twee, drie menu's die je lekker lijken en waaruit je moet kiezen. De meesten, moi incluus, moeten dan best lang nadenken (keuzes maken is nooit makkelijk ) maar ik ben zo klaar! Want ik ga dan kijken: welke van deze is het gezondst et voila: dat is mijn keuze

En verder, als zeer belangrijke ondersteuning: ong. elke tien dagen een hele ananas eten! Hierin schijnen stoffen te zitten die heel intensief helpen bij het verbranden van vastzittend vet.

Ergo:
Door deze eet-/levenswijze blijf ik de mogelijkheid houden lekker te eten en val toch af. Bijkomend voordeel van dit verhaal is dat je afvalt met de 'vettigheidjes' de je jezelf permiteerd waardoor je lichaam er aan gewend raakt dit ook gewoon af te breken.

Vanaf nu
Ik heb veel minder behoefte aan vettigheid, dus de snacks tussen de middag zijn bijna weg uit het menu. Ik ontbijt alleen nog met magere/halfvolle yoghurt soms aangevuld met sultana. Het elke twee uur eten doe ik nog steeds en ik val per maand 1kg tot 1,5 kilo af. Ik hoop per 1 augustus de 75kg bereikt te hebben.
lolwut
pi_37421077
Hoi BrandX! Welkom hier, en netjes gedaan tot nu toe!

Ik had even een vraagje want ik heb hier volgens mij iets gelezen van mensen die waren begonnen met een hardlooptraining. Waar hebben jullie dat schema vandaan gehaald? Op morgenbeginik.nl vind ik namelijk alleen iets voor wandelen, maar ik wil gaan hardlopen en kan niks vinden. Wie helpt mij?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37422146
Nuttig verhaal BrandX succes met de laatste kilootjes!

Net even netjes al mijn feest-vreterijen ingevuld en het waren maar liefst 44 punten .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')