Dat is dus niet officieel, maar als jij dat leuker vindt moet je het dikste punt meten Als je maar steeds hetzelfde punt meet. Voor gezondheidsbepaling zijn er vaste regels, zie boven.quote:Op maandag 24 april 2006 10:10 schreef wenneke1 het volgende:
Het gaat om je buikomtrek, het dikste punt ongeveer halverwege tussen je navel en schaamheuvel.
Dunste stuk is je taille omtrek.
Dan moet ik nog eventjes door, want die is op dit moment precies 80 cm .quote:Op maandag 24 april 2006 10:10 schreef Isabeau het volgende:
Het maakt niet veel uit, als je maar consequent hetzelfde punt meet, Quinazoline
Het gaat er namelijk om dat je meet dat het minder wordt
Voor je gezondheid: je taille-omtrek wordt gemeten met een meetlint op het smalste deel van je middel tussen de onderste rib en de bovenkant van het heupbeen. Voor het correct aflezen mag het lint de huid niet samendrukken en moet deze evenwijdig zijn met de grond. De meting gebeurt op het einde van een normale uitademing. Voor een goede gezondheid moet je middelomtrek onder de 80 cm zijn.
Maar er is een standaard voor...en buikomtrek geeft een beter idee van gezondheidsrisico's dan je gewicht alleen. Gewicht dat zich ophoopt in je benen en billen is lang zo ongezond niet als gewicht dat alleen in je buik zit. Voor vrouwen geldt een hoog risico boven de 88 cm, een iets verhoogd risico tussen de 80 en 88 cm en geen verhoogd risico als de omtrek onder de 80 cm is.quote:Op maandag 24 april 2006 10:19 schreef wenneke1 het volgende:
Toch zou het fijn zijn als dara een standaard voor ontwikkeld zou worden. Mijn ideale gewicht ligt bijv op 66 kilo, terwijl mijn buikomtrek dan veel te groot is en ik weer een verhoogd risico loop.
Schaam schaam...quote:Op maandag 24 april 2006 10:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar er is een standaard voor...en buikomtrek geeft een beter idee van gezondheidsrisico's dan je gewicht alleen. Gewicht dat zich ophoopt in je benen en billen is lang zo ongezond niet als gewicht dat alleen in je buik zit. Voor vrouwen geldt een hoog risico boven de 88 cm, een iets verhoogd risico tussen de 80 en 88 cm en geen verhoogd risico als de omtrek onder de 80 cm is.
Yeps, gebruik ik ook. Maar met mijn opgerekte buik heeft dat heeeel veel creme nodig vrees ikquote:Op maandag 24 april 2006 10:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebruik jij ook van die crèmepjes om je huid strakker te maken? Een paar weken terug was iedereen hier daar heel positief over.
-edit- het masseren, helpt dat echt?
de meeste afslankcremes werken omdat mensen nooit creme of bodylotion hebben gebruikt en nu ineens beginnen met smeren en kneden Tijd geleden werd dat onderzocht en het bleek geen moer uit te maken of je een dure afslankcreme gebruikte of bijvoorbeeld een goedkope bodylotion. De tijd van het inmasseren was de beslissende factor of het strakker werd.quote:Op maandag 24 april 2006 10:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Gebruik jij ook van die crèmepjes om je huid strakker te maken? Een paar weken terug was iedereen hier daar heel positief over.
-edit- het masseren, helpt dat echt?
Wij stellen ons wasgoed graag ter beschikking hoor...quote:Op maandag 24 april 2006 12:44 schreef Maeghan het volgende:
Heb je geen wasgoed meer liggen wat je kunt strijken, of een kamer die nodig gestofzuigd moet? =)
gewoon GAAN! niet zeuren dat je er de dicipline niet voor hebt want dat helpt niet!quote:Op maandag 24 april 2006 12:17 schreef karoltje het volgende:
Ik heb het er anders verdomd moeilijk mee . Maar ik heb ook gewoon geen discipline . Vanmorgen maar weer eens op de weeschaal en ik was gewoon keihard zwaarder dan toen ik begon hier . Ben nu een beetje iebelig en heb niet echt trek dus ik probeer daar mijn voordeel uit te halen.. Nadeel is dat ik te iebelig ben om te sporten .
Wil je je regeltje even opschrijven zoals dat van Ilske? Dan zet ik hem erbij.quote:Op maandag 24 april 2006 20:29 schreef basl het volgende:
Zet mij er ook maar bij:
basl, 178 weegt 75 kilo, wil 68 wegen
Hij gaat lekker bij jou hè? Over de helft van wat je nu kwijt wilt.quote:Op maandag 24 april 2006 20:43 schreef Ilske het volgende:
Update na WW-bijeenkomst (is dan week 17 neem ik aan?):
(17) Ilske (1m77) (23,2) was 78,3 kg, weegt nu 72,8 kg en wil eerst graag 68 kg wegen -5,5
Dankjewel voor je enthousiaste reactie en het aanpassen van mn regel, voelt als nóg een extra steuntje in de rug!quote:Op maandag 24 april 2006 22:23 schreef Mini_rulez het volgende:
En even een update van mij...
Van het weekend heb ik me niet echt aan m'n punten gehouden, ik trok het eventjes niet meer (stress van school en ik voelde me nogal beroerd zaterdag), vandaar dat ik ook niet afgevallen ben. Maar wel heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant.
Vandaag gaat het goed, ik moet nu zelfs nog iets extra's nemen om te zorgen dat ik niet te weinig eet (dat heeft bij mij erg snel effect op mijn verbranding, geloof ik). Vanmiddag tijdens het leren lekker een uurtje in het zonnetje gezeten om wat kleur te krijgen.
Grappig trouwens, nu ik afgevallen ben merk ik dat ik er veel meer plezier in heb om voor mijn eigen lichaam te zorgen. Make-up op doen, sporten, lekkere crèmepjes smeren na het zonnen, dat was eerst allemaal niets voor mij maar nu vind ik het wel leuk. Nu mijn figuur mooier begint te worden, is het ook echt de moeite waard om het helemaal af te maken.
Ja inderdaad, het belangrijkste is volgens mij om bij een tegenslag niet meteen te denken "nu heb ik het verpest" en dan helemaal op te houden, maar gewoon weer verder te gaan.quote:Op maandag 24 april 2006 22:37 schreef Ilske het volgende:
[..]
Dankjewel voor je enthousiaste reactie en het aanpassen van mn regel, voelt als nóg een extra steuntje in de rug!
Zoals jouw weekend ging moet je het misschien zien als de kaart die ik vanavond bij de WW kreeg: als het écht even niet gaat: pauze-moment. En dan weer verder met frisse moed!
Inderdaad, en ik heb ook zoiets van: ik heb niet al die moeite gedaan om af te vallen om er verder als een slons bij te gaan lopen. Beetje raar misschien, maar toch.quote:Lekker ook om inderdaad ff in het zonnetje te kruipen, komt je vitamine D ook weer op peil, en voor het humeur is het ook goed. Kleurtje erop:
Wel leuk dat je dat schrijft over het verzorgen van je lijf, dat hoor je wel meer. Niet dat het eerder niet mocht of de moeite waard was, maar goed: van zoiets moet je alleen maar genieten.
Heb je btw ook nog foto's van je nieuwe broek enzo? Ik spreek denk ik voor vele benieuwden!
Dat eerste getal tussen haakjes is het weeknummer, nu dus 17. Dat doen we om te kijken hoe vaak mensen hun regeltje updaten, zodat we van tijd tot tijd wat regeltjes kunnen weghalen van mensen de al een hele tijd niet langs zijn geweest.quote:Op maandag 24 april 2006 23:24 schreef basl het volgende:
(25) basl (1m78) (23,7) was 75 kg, weegt nu 75 kg en wil eerst graag 68 kg wegen -0
Anders was het wel een héle grote groep 16-jarigen op dieetquote:Op maandag 24 april 2006 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat eerste getal tussen haakjes is het weeknummer, nu dus 17.
Hij is aangepast.quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:01 schreef Innocence het volgende:
Mini-Rulez, je hebt wat verkeerd overgenomen, mijn regeltje was twee weken terug al -1
Anders schiet het natuurlijk niet op...
Ja, precies dat! Omdat ik redelijk in de buurt van mijn streefgewicht kom wil ik me af en toe weer iets toe staan. Maar dat gaat dus dan weer mis. Niet zo mis als het 'vroeger' ging, maar toch wel mis genoeg om niet goed genoeg bezig te zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:41 schreef Klein het volgende:
Ik heb net weer lekker twee uurtjes gesport..
Een lesje steps en een uurtje gefietst.
Maar echt helpen doet dat sporten niet als ik in t weekend elke keer de fout in ga..
Ga echt proberen de aankomende weken in het weekend geen tussendoortjes te nemen.
Gelukkig moet ik de aankomende weekjes een dag in t weekend werken, dus geen tijd om te snoepen..
Wat is het toch moeilijk om jezelf weer een beetje lekkers toe te staan en dan niet direct door te slaan naar de verkeerde kant..
Heel herkenbaar. Ik heb zelfs momenten dat ik denk 'fuck it, ik ben nu wel dun genoeg' als ik zin heb in iets lekkers. Helaas denk ik daar de rest van de dag anders over.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:00 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja, precies dat! Omdat ik redelijk in de buurt van mijn streefgewicht kom wil ik me af en toe weer iets toe staan. Maar dat gaat dus dan weer mis. Niet zo mis als het 'vroeger' ging, maar toch wel mis genoeg om niet goed genoeg bezig te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |