Ik ben in vrij korte tijd, een half jaar tot een jaar, van 58 naar 72 kilo gegaan door flink te sporten (hardlopen). Door het sporten krijg je ook meer trek, waardoor je regelmatig tussendoortjes neemt, wat weer heel handig is om aan te komen. En hardlopen is een sport waarbij je in principe geen of nauwelijks vet verbrand heb ik begrepen, vanwege de hoge hartslag.quote:Op zondag 16 april 2006 22:14 schreef Burbo het volgende:
Ik weeg nu 65, maar wil 70 wegen, is daar ook een topic voor?
Oh daarom zijn die mararthonlopers allemaal zo dik!quote:Op maandag 17 april 2006 21:30 schreef BUG80 het volgende:
En hardlopen is een sport waarbij je in principe geen of nauwelijks vet verbrand heb ik begrepen, vanwege de hoge hartslag.
Je moet niet gelijk gaan marathonlopen natuurlijk. Professionele hardlopers zijn inderdaad mager geworden, maar die lopen heel veel, heel hard en heel langquote:Op maandag 17 april 2006 21:35 schreef ivosnivo het volgende:
klinkt me heel apart in de oren. volgens mij wordt je van hardlopen juist hardstikke mager. ik weet niet hoeveel je hardloopt en hoeveel tussendoortjes je neemt........
Idd maaltijden overslaan, zo val je afquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Maar goed dat ik nooit ben gaan hardlopen.
Even een update:
Gisteren inderdaad enorm over m'n limiet heen gegaan bij die paasbrunch, maar het was wel heerlijk!
Vanochtend gewogen op m'n moeders weegschaal, en omgerekend naar de mijne ben ik toch nog ongeveer een kilo'tje kwijt, maar ik zal me morgenochtend even op mijn eigen weegschaal wegen voor ik mijn regeltje update. Gewicht van een dag flink zondigen zit er bij mij meestal pas een dag of 2 later aan (al valt het dan meestal nog wel mee) dus het kan nog steeds tegenvallen. Als het er morgen nog steeds vanaf is, dan durf ik wel te updaten.
Vandaag door omstandigheden niet echt aan avondeten toegekomen, dus ik heb nog wat punten over en eigenlijk geen honger. Ach ja, dan begin ik de week met wat spaarpunten, kan ook geen kwaad.
Ik ben ooit van 76 naar 64 kg afgeslankt onder begeleiding van een diëtiste. Zij raadde halfvolle melk aan, omdat volle te veel vetten bevat en magere juist te weinig. Dus als jij graag halfvolle melk neemt en het vult ook...blijven doen zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 18 april 2006 07:53 schreef Chicaloca het volgende:
Weten jullie of halfvolle melk echt zo slecht is? Sommigen zeggen dat je er van afvalt en sommige beweren weer dat het dik maakt..dus nu weet ik het niet meer!
Ikzelf vind juist dat het goed vult en de keren dat ik melk drink val ik eigenlijk de dag erna meer af dan waneer ik het niet drink.
Er staat toch, door omstandigheden! Heb wel boterhammen gegeten, maar geen warm eten dus.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:11 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Idd maaltijden overslaan, zo val je af![]()
Ik drink tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar van die 0% vet-melk, ik proef echt geen verschil.quote:Op dinsdag 18 april 2006 07:53 schreef Chicaloca het volgende:
Weten jullie of halfvolle melk echt zo slecht is? Sommigen zeggen dat je er van afvalt en sommige beweren weer dat het dik maakt..dus nu weet ik het niet meer!
Ikzelf vind juist dat het goed vult en de keren dat ik melk drink val ik eigenlijk de dag erna meer af dan waneer ik het niet drink.
quote:Op zondag 16 april 2006 19:45 schreef Quinazoline het volgende:
Als je ook mee wil doen hoef je dat alleen maar even hier door te geven. Het makkelijkste is het als je dat op de volgende manier doet:
Usernaam (lengte) (bmi) was ... kg, weegt nu ..... kg en wil graag .... kg wegen hoeveel je al kwijt bent
dan kunnen we je namelijk heel makkelijk in het lijstje zetten. Als je dat lijstje ook een week bij wil houden is dat ook erg fijn, roep het dan even in dit topic, dan kom je vanzelf een keer aan de beurt.
Een paar posts terug was er ook al iemand die wilde aankomen, waarom openen jullie geen eigen topic waar mensen tips kunnen geven? Het lijkt mij niet echt handig om die dingen samen te voegen, maar ik weet natuurlijk niet hoe de rest erover denkt.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:27 schreef Borkydude het volgende:
Ik wil zwaarder de zomer in, is er hier plek voor mij?
Lijnen en dieeten is geen oplossing, dat werkt averechts (misschien een tip voor mensen die willen aankomenquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Er staat toch, door omstandigheden! Heb wel boterhammen gegeten, maar geen warm eten dus.
Ik sla echt nooit maaltijden over, maar gisteren zat ik rond etenstijd in de trein en had ik later op de avond ook geen tijd meer om nog iets warms te maken. Kan gebeuren.
Ik weet niet wie jij bent, maar ik kan er heel slecht tegen als 'vreemden' hier komen vertellen wat wij fout doen. Ik ben namelijk al maanden bezig met lijnen en ik doe het heus wel gezond, anders had ik het nooit zo lang vol kunnen houden.
Buikspieroefeningen hebben alleen nut als je,quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:00 schreef Quinazoline het volgende:
Tis wel ineens heel druk hier zeg!
Goed van je Minirulez, toch weer wat er af! En die paasbrunch valt dan wel weer mee als je daarna niet warm hebt gegeten, dus dat zal wel goed komen.![]()
Ik heb dadelijk een heel zwaar belangrijk tentamen, dat ik waarschijnlijk niet ga halen. Ik ben daar echt dagen lang voor aan het leren geweest en heb heel veel bijgeleerd, maar nog niet genoeg denk ik. Ik zal het wel zien. Vanavond in ieder geval naar mijn vriend toe en dan naar het sportcentrum om alle frustratie van het tentamen van me af te sporten.
Ik heb gemerkt dat ik echt te weinig sport. Ik val ook niet meer af terwijl ik wel goed eet, dus aan dat sporten ga ik proberen iets te doen. Ik ga op het moment 1 keer per week naar de sportschool of zwemmen, maar dat is niet genoeg. Volgens weekend mijn fietsspullen maar ophalen bij mijn ouders en dan proberen te racefiesten. Vanaf volgende week loop ik 5 dagen van 9-5 stage, dus dan zal er toch wel wat meer regelmaat komen denk ik. Misschien moet ik op de avonden dat ik 's avonds geen afspraken heb maar gaan fietsen, zodat ik dan toch op zo'n 2-3 keer sporten in de week kom. Van racefietsen verbrand je ook niet heel veel vet, maar alle beweging is beter dan niks, volgens mij. Als iemand racefietsroutes weet aan de zuidkant van Utrecht houd ik me aanbevolen.
Note to myself: BUIKSPIEROEFENINGEN DOEN! (want daar ben ik ook wel heel laks in, en dat is jammer).
Maar hoe gaat mijn buikje er dan af, of wordt ie in ieder geval wat minder slap? Welke cardiodingen moet ik dan doen? Ik doe meestal de crosstrainer. Fietsen vind ik saai want dan wordt mijn bovenlijf zo koud. Heb je nog andere tips? En waarom doen al die mensen dan steeds buikspieroefeningen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:46 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijnen en dieeten is geen oplossing, dat werkt averechts (misschien een tip voor mensen die willen aankomen). Je moet 6 a 7 gezonde maaltijden per dag gaan eten, en veel cardio doen. En dat waarschijnlijk voor de rest van je leven.
[..]
Buikspieroefeningen hebben alleen nut als je,
1 last van je rug hebt (meer steun krijgen enzo)
2 je al vrij droog bent en buikspieren wil.
Je moet echt een heel laag vetpercentage hebben wil je buikspieren gaan zien, als je maar een klein beetje vet hebt blijft dat altijd over die buikspieren heen (zodat je ze niet ziet). Beter is het dus om cardio te doen.
Hardlopen kun je doen of roeien, ik denk dat fietsen wat minder is omdat je daarbij alleen je benen gebruikt. Misschien steppen of zo'n langlouf apparaat. Omdat 99.9% van de mensen denkt dat je blokjes krijgt van buikspieroefeningen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:52 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar hoe gaat mijn buikje er dan af, of wordt ie in ieder geval wat minder slap? Welke cardiodingen moet ik dan doen? Ik doe meestal de crosstrainer. Fietsen vind ik saai want dan wordt mijn bovenlijf zo koud. Heb je nog andere tips? En waarom doen al die mensen dan steeds buikspieroefeningen?
Maar over die buikspieren: ik hoef echt geen blokjesbuik te hebben, maar wel een wat strakkere buik. Werkt het daar dan ook niet voor?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef ivosnivo vanalles.
Ik zou me tijd die ik besteed aan buikspieren investeren in cardio.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:36 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Maar over die buikspieren: ik hoef echt geen blokjesbuik te hebben, maar wel een wat strakkere buik. Werkt het daar dan ook niet voor?
Koop een stuk touw en ga touwtje springen, je wil niet weten hoe enorm zwaar dat is.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Quinazoline het volgende:
Maar cardio kan niet 's avonds voor het slapen gaan even op je kamer op de grond. En buikspieren wel. Als je me zegt dat het echt niks oplevert dan doe ik het niet hoor, maar het is toch beter dan niks doen?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:49 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Koop een stuk touw en ga touwtje springen, je wil niet weten hoe enorm zwaar dat is.
Dus ga je er maar meteen vanuit dat ik totaal onverantwoord bezig ben?quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:28 schreef ivosnivo het volgende:
En over dat dieeten en lijnen enzo, mijn punt was dat je er vaak wel van afvalt, maar dat je daarna 2 keer zo hard aankomt. Maar jullie hebben allemaal gelijk, ik heb totaal geen idee wat jullie eten enzo. Maar aangezien Mini_rulez het over lijnen had zei ik dat.
Nou, mij heeft het in elk geval een rechter figuur opgeleverd, een minder uitstulpend buikje. En dat voor maar 2x 50 keer ('s morgens en 's avonds). De meeste vrouwen willen trouwens helemaal geen blokjes. Ik ken er alleszins geen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:45 schreef Quinazoline het volgende:
Maar cardio kan niet 's avonds voor het slapen gaan even op je kamer op de grond. En buikspieren wel. Als je me zegt dat het echt niks oplevert dan doe ik het niet hoor, maar het is toch beter dan niks doen?
Tuin.quote:Op dinsdag 18 april 2006 16:57 schreef Maeghan het volgende:
Mijn ervaring is dat buikspieroefeningen wel werken hoor. Ik ben de afgelopen maanden nauwelijks afgevallen, maar mijn buik hangt echt een heel stuk minder en het enige wat ik gedaan heb zijn buikspieroefeningen en push ups.
Touwtjespringen is leuk, maar het ligt er maar aan hoe groot je kamer is of dat gaat. Ik zou het hier niet kunnen iig.
leen de tuin van de buurmanquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:53 schreef Iksje het volgende:
dan moet je die wel hebben natuurlijk, slimmerd![]()
Meestal is het zo dat als jij in een flat woont, je buurman ook in een flat woont.quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
leen de tuin van de buurman![]()
(stiekum midden in de nacht)
En om nou aan de overkant van de straat in de voortuin te gaan touwtje springen gaat me ook wat verquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Meestal is het zo dat als jij in een flat woont, je buurman ook in een flat woont.
Oke dit klinkt gek, is het ook, maar werkt wel. Ga touwtje springen zonder touwquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:41 schreef Iksje het volgende:
Dat maakt ook een kolère herrie- dat heb ik vroeger geprobeerd in een iets ruimere flat. De buren waren er niet erg blij mee
Je moet een klein beetje geduld hebben, hoor Chicaloca. De eerst volgende keer dat het hele lijstje wordt gepost zul je zien dat je erbij staat. Het wordt alleen niet steeds in de OP veranderd, omdat we dan bezig blijven. Als je dus even geduld hebt, sta je er de volgende keer in.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:15 schreef Chicaloca het volgende:
Hallo ben ik weer! Ik zie dat ik nog altijd niet in het rijtje sta
Ben vandaag weer ietsje lichter 63,9 kilo!
Alleen vind ik dat ik nog een buik heb en die MOET weg zijn voor zaterdag want dan wordt het 23 graden!!!!!!! Ik stond me vanochtend echt te frustreren voor de spiegel met aankleden.
Als ik bepaalde broeken aan doe dan ziet mijn buik er dikker uit dan bij andere...en als ik dan die andere broeken aantrek is mijn kont daar weer dik in en met een tshirtje zie je echt precies mijn buikvet zitten! Ik wil gewoon geen vet meer op mijn buik... Nu heb ik dus dat tshirtje aan met daaroverheen weer zo'n mouwvestje geknoopt, dan valt mijn buik minder op...Ik snap het ook niet hoe dat komt,
Ik val wel af maar mijn buik blijft zo dikkig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |