abonnement Unibet Coolblue
pi_36998807
quote:
Op zondag 16 april 2006 07:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

War raar dat je omtrek is toegenomen terwijl je aan het afvallen bent! Weet je dit wel zeker? Volgens de bh ben je 5 cm in omvang toegenomen aan de bovenkant (dus gemeten onder je borsten door).
Ja, dat is echt zo. Maar volgens de verkoopster kwam dat omdat ik een kleinere cup had. Dus 90B is dan hetzelfde als 85C ofzo. Ik vond het ook stom maar ik kijk gewoon niet naar de getallen, en ik heb nu een BH die past en lekker zit.
Broeken, rokken en shirtjes kan ik nu wel 1-2 maten kleiner kopen, dus het zal wel goed zitten.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_36998855
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:10 schreef Klein het volgende:

[..]

Woensdag 5 april was je nog 74 kilo..
Hoe krijg je er in godsnaam 4 kilo af in vijf dagen?!!!

(Geen aanval, meer verbazing en verwondering!! )
Ik heb vaker pieken en dalen zoals deze. Ik heb suikerziekte, dus soms val ik zomaar ineens 5 kg af in een week. Als ik dan weer regelmatig ga eten en me aan m'n medicatieschema hou, komen er weer 3 kilo's bij.
pi_36998879
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:14 schreef Ils het volgende:
1m80 en 60 kilo willen wegen? Volgens mij is dat ook wel een beetje te weinig
Je kunt nooit te dun zijn, als het aan mij ligt wil ik zelfs wel 45 wegen, allesbehalve dan de walgelijke 70 kilo's die ik nu weeg
pi_36998979
Als ik eerlijk mag zijn klinkt dat niet heel gezond. Met 70 kilo heb je al een BMI van 21,nogwat dus dat is absoluut een gezond gewicht. Misschien moet ik me er niet mee bemoeien, maar is het niet gezonder (zeker met suikerziekte) om regelmatig te eten en gewoon je medicatie te nemen? Ik denk dat het veel gezonder zou zijn om af te vallen door te sporten en niet door weinig te eten, want volgens mij is dat echt niet goed voor je. Plus dat je daar meteen ook strakker van wordt en dat lijkt me juist een doel dat jij zou willen halen, toch?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_36999026
Woehoe! 2 dagen al niet gesnoept! Dat voelt echt lekker! Zo nog even hardlopen en de hond uitlaten weer een paar cal. eraf
pi_37000583
quote:
Op zondag 16 april 2006 09:51 schreef Quinazoline het volgende:
Als ik eerlijk mag zijn klinkt dat niet heel gezond.
Dat was idd ook mijn eerste gedachte.

Goed, misschien ben ik wat panisch omdat ik anorexia van nogal dichtbij heb meegemaakt, maar je moet wel gewoon op een gezonde manier naar jezelf en je lichaam blijven kijken hoor. Woorden zoals 'walgelijk' zetten bij mij echt alle haren overeind.
Met diëten moet je altijd al oppassen dat je gezond blijft en niet te weinig binnenkrijgt, maar als je toch al suikerziekte hebt zou ik toch extra voorzichtig zijn! Ga dan zoals Quinazoline zegt inderdaad wat meer sporten, zodat je regelmatig kunt blijven eten.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37000719
Oja, eventjes een update van mij:
Gisteren heb ik zelf gekookt met mijn vader. Allerlei lekkere dingen gemaakt en van alles een beetje meegegeten maar ik heb me wel aan mijn punten gehouden!

Alleen vanmiddag paasbrunch met mijn 'schoonfamilie'. Ik zat net eens het menu te bekijken op internet. Ik heb wel wat puntjes gespaard deze week (ondanks de Whopper!), maar ik vrees dat ik het daar niet mee ga redden! Zoveel lekkere dingen... Ach ja, ik probeer weer van alles een klein beetje te nemen en verder neem ik het vandaag niet zo nauw met de punten. Ik kan het toch allemaal niet precies nagaan, en een keertje niet alles hoeven tellen is ook wel fijn.

Morgenochtend update ik mijn regeltje. Quinazoline, zal ik de rest dan ook doen deze week?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_37000927
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:35 schreef Mini_rulez het volgende:
Morgenochtend update ik mijn regeltje. Quinazoline, zal ik de rest dan ook doen deze week?
Das goed, ik mail je het ding wel even.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37002022
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:27 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dat was idd ook mijn eerste gedachte.

Goed, misschien ben ik wat panisch omdat ik anorexia van nogal dichtbij heb meegemaakt, maar je moet wel gewoon op een gezonde manier naar jezelf en je lichaam blijven kijken hoor. Woorden zoals 'walgelijk' zetten bij mij echt alle haren overeind.
Met diëten moet je altijd al oppassen dat je gezond blijft en niet te weinig binnenkrijgt, maar als je toch al suikerziekte hebt zou ik toch extra voorzichtig zijn! Ga dan zoals Quinazoline zegt inderdaad wat meer sporten, zodat je regelmatig kunt blijven eten.
Ik doe alles wandelend of met de fiets, en ik zwem 3x per week anderhalf uur. Maar toch val ik niet meer af. Ik heb 85 kilo gewogen op z'n meest, intussen zijn er dus 15 kilo's af. En toch vinden veel mensen mij nog te dik, dus dat is een duidelijk signaal dat je het ook bent. Eens dik, altijd dik, zo werkt het nu eenmaal. Ik ben nog lang niet zo dun als een Kate Moss bijvoorbeeld, en dat is toch wat iedereen wil zien (en terecht).
pi_37002305
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:33 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik doe alles wandelend of met de fiets, en ik zwem 3x per week anderhalf uur. Maar toch val ik niet meer af. Ik heb 85 kilo gewogen op z'n meest, intussen zijn er dus 15 kilo's af. En toch vinden veel mensen mij nog te dik, dus dat is een duidelijk signaal dat je het ook bent. Eens dik, altijd dik, zo werkt het nu eenmaal. Ik ben nog lang niet zo dun als een Kate Moss bijvoorbeeld, en dat is toch wat iedereen wil zien (en terecht).
Wat is dit voor onzin? Eens dik altijd dik? Mensen roepen wel vaker wat, daar moet je niet op letten. Vroeger riep men altijd dat ik niet dik was terwijl ik flink overgewicht had . Ik vind eigenlijk je ideaal een beetje eng: jezelf uithongeren en geen medicatie gebruiken terwijl je diabetes hebt? Denk eens flink na... ga onmiddellijk goed voor jezelf zorgen en gebruik je medicatie! De gevolgen van diabetes zijn vrij ernstig als je er niet serieus mee omgaat! Dus: eet regelmatig en gezond, niet te veel eten en snoepen, zorg dat je regelmatig sport en zorg dat je spieroefeningen doet (die tip had mijn vriend laatst gehad van de internist). En als je Kate Moss als ideaalbeeld blijft zien (dat was toch diegene die drugs gebruikte) moet je misschien toch eens hulp gaan zoeken?
pi_37002453
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:45 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Eens dik altijd dik? Mensen roepen wel vaker wat, daar moet je niet op letten. Vroeger riep men altijd dat ik niet dik was terwijl ik flink overgewicht had . Ik vind eigenlijk je ideaal een beetje eng: jezelf uithongeren en geen medicatie gebruiken terwijl je diabetes hebt? Denk eens flink na... ga onmiddellijk goed voor jezelf zorgen en gebruik je medicatie! De gevolgen van diabetes zijn vrij ernstig als je er niet serieus mee omgaat! Dus: eet regelmatig en gezond, niet te veel eten en snoepen, zorg dat je regelmatig sport en zorg dat je spieroefeningen doet (die tip had mijn vriend laatst gehad van de internist). En als je Kate Moss als ideaalbeeld blijft zien (dat was toch diegene die drugs gebruikte) moet je misschien toch eens hulp gaan zoeken?
Ik neem mijn medicatie altijd, maar soms niet op tijd. Ben nogal chaotisch. En mezelf uithongeren heb ik nooit gedaan, ik vergeet gewoon vaak te eten, en dat grijp ik 's avonds naar een snack . Weet dat het niet verstandig is met suiker, moet misschien toch maar eens meer gaan opletten...
Voor de rest: a lot of people zien Kate als ideaal, en ik vind er dan ook nix mis mee. Misschien vind jij het niet mooi, maar ik wel
pi_37002782
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:33 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:

[..]

Ik doe alles wandelend of met de fiets, en ik zwem 3x per week anderhalf uur. Maar toch val ik niet meer af. Ik heb 85 kilo gewogen op z'n meest, intussen zijn er dus 15 kilo's af. toch vinden veel mensen mij nog te dik, dus dat is een duidelijk signaal dat je het ook bent. Eens dik, altijd dik, zo werkt het nu eenmaal. Ik ben nog lang niet zo dun als een Kate Moss bijvoorbeeld, en dat is toch wat iedereen wil zien (en terecht).
Dat is je reinste kolder. Toen ik mt 38 had werd ik gepest met mijn gewicht, iedereen vond me dik, etc. Ik ben toen gaan lijnen, dat ging verkeerd, eetstoornisje gehad, dertig kilo aangekomen, etc. Toen puinruimen, zelfvertrouwen gekregen, ondanks mtje 48. En toen zei iedereen opeens dat ze me helemaal niet zo dik vonden. "Nee, X is pas dik, jij toch niet?" etc. Als ik nu foto's zie van toen ik mt 38 had kan ik wel janken, want ik was écht niet dik maar gewoon heel normaal. Als ik toen niet had geluisterd, had ik er al die jaren nog steeds zo leuk uitgezien. In plaats daarvan heb ik me jaren dik en lelijk en onzeker gevoeld.

Wat anderen zeggen is wel het allerlaatste waar je naar moet luisteren.

En nee, Kate Moss is een griezelige bonenstaak. Als je er zo uit wilt zien dan verziek je je lichaam voor een stel mensen wat het nog niet waard is je schoenen erop af te vegen als ze je niet nemen zoals je bent en je dik noemen bij een heel net gewicht.
Sanity is (not) statistical
pi_37003164
quote:
Op zondag 16 april 2006 12:33 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:

[..]

Ik doe alles wandelend of met de fiets, en ik zwem 3x per week anderhalf uur. Maar toch val ik niet meer af. Ik heb 85 kilo gewogen op z'n meest, intussen zijn er dus 15 kilo's af. En toch vinden veel mensen mij nog te dik, dus dat is een duidelijk signaal dat je het ook bent. Eens dik, altijd dik, zo werkt het nu eenmaal. Ik ben nog lang niet zo dun als een Kate Moss bijvoorbeeld, en dat is toch wat iedereen wil zien (en terecht).
Maar denk je niet dat als je niet meer afvalt door veel te sporten en gezond te eten, dat je gewicht gewoon goed is? Als je al zoveel bent afgevallen (ik weet niet hoelang geleden dat is) moet je lichaam zich misschien nog aanpassen aan je nieuwe gewicht. Dat alles weer een beetje goed verdeeld wordt zegmaar. Dat eens dik, altijd dik vind ik onzin. Je zal misschien wel altijd moeten opletten, maar als je dat gewoon doet blijf je echt niet altijd dik. Je zal er hoogstens aanleg voor blijven hebben.
En ook ik vind Kate Moss echt niet mooi dun.

Sowieso, met 70 kg en 1.m80 ben je gewoon niet te dik, wat die mensen ook tegen je zeggen. Ik zou willen dat ik zo'n BMI had als jij.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 16 april 2006 @ 13:30:56 #264
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_37003472
zelfs ik probeer niet te zeggen dat ik walgelijk ben, met mijn 93 kilo en 1.60 meter. want er zijn altijd nog mensen dikker en die wil ik niet walgelijk noemen.

dik en vies combineren in je hoofd is heel gevaarlijk en schadelijk voor je zelfvertrouwen. Ik durfde mensen heel lang niett e knuffleen omdat ik het idee had dat ze me vies vonden...alleen omdat ik dik was!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_37003766
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:30 schreef kwakveense het volgende:
zelfs ik probeer niet te zeggen dat ik walgelijk ben, met mijn 93 kilo en 1.60 meter. want er zijn altijd nog mensen dikker en die wil ik niet walgelijk noemen.

dik en vies combineren in je hoofd is heel gevaarlijk en schadelijk voor je zelfvertrouwen. Ik durfde mensen heel lang niett e knuffleen omdat ik het idee had dat ze me vies vonden...alleen omdat ik dik was!
Toen ik het bericht van CSDG las had ik eerst ook dat gevoel, dat ik dan zelf wel helemaal walgelijk moest zijn.

Ik heb ook een tijdje het idee gehad dat ik lelijk was en dat anderen dat ook heel erg vonden. Bijvoorbeeld als een vriendin me gewoon een knuffel wilde geven, zat ik constant mijn buik in te houden en voelde dat heel ongemakkelijk. Terwijl dat wel gewoon vrienden van me zijn. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik daar gelukkig van af ben. Als ik nu in de spiegel kijken ben ik niet ontevreden. Er kan absoluut nog wel wat meer af (dat zou zeker wel leuk zijn) maar ik vind mezelf niet meer vies lelijk/dik.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37005682
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:42 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Toen ik het bericht van CSDG las had ik eerst ook dat gevoel, dat ik dan zelf wel helemaal walgelijk moest zijn.

Ik heb ook een tijdje het idee gehad dat ik lelijk was en dat anderen dat ook heel erg vonden. Bijvoorbeeld als een vriendin me gewoon een knuffel wilde geven, zat ik constant mijn buik in te houden en voelde dat heel ongemakkelijk. Terwijl dat wel gewoon vrienden van me zijn. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik daar gelukkig van af ben. Als ik nu in de spiegel kijken ben ik niet ontevreden. Er kan absoluut nog wel wat meer af (dat zou zeker wel leuk zijn) maar ik vind mezelf niet meer vies lelijk/dik.
voor dat jij en kwakveense zover al gekomen zijn, petje af! Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe het is, ik ben nooit echt veel te zwaar geweest, maar zat tot voor kort wel op de grens. In ieder geval was voor mij belangrijk dat ik me er niet lekker meer bij voelde.
Des te meer bewondering voor jullie houding en doorzettingsvermogen om er toch iets aan te doen. En dik(ker dan gemiddeld) betekent zeker niet vies of lelijk (maar overigens ook niet 'gezellig' zoals sommigen dit plegen goed te praten), maar gewoon lekker mens. Als je als persoon knuffelbaar bent maakt het niet uit wat je weegt.

Wat betreft CSDG....ik wil me hier niet boos om maken, en zal dat ook proberen. Het moet me wel van het hart dat ik als arts in opleiding (met nog hoogstaande idealen van mensen redden enzo ) het erg eng vind om te lezen dat iemand streeft naar een gewicht/BMI/uiterlijk dat niet gezond is en zó met z'n lichaam en ziekte omgaat dat dit verstrekkende gevolgen kan hebben.
Diabetes is een zeer gevaarlijke ziekte als je er niet goed mee omgaat (en dus niet 'gewoon suikerziekte'). Ik heb mensen hun nieren kapot zien gaan, hun gezichtsvermogen zien verliezen, amputaties van benen zien ondergaan, allemaal door de diabetes. En de gevolgen van slecht omgaan met je ziekte merk je nu nog niet direct, maar als de gevolgen er eenmaal zijn kun je het niet terugdraaien.
Laten we schoonheidsidealen alsjeblieft omzetten in gezondheidsidealen, en daarbij realistisch blijven....iedereen heeftz'n eigen verantwoordelijkheid en eigen ideeën over zijn lichaam, maar pas in vredesnaam heel goed op wat je doet...
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_37005880
Een beenamputatie scheelt anders aardig wat kilo's hoor.

Het is gewoon hopen dat CSDG op een gegeven moment inziet dat ze niet gezond bezig is, en dat 60 kilo, laat staan 45, bij 1.80 een compleet absurde wens is. Maar waarschijnlijk zal dat wel even duren, en moet het eerst flink fout gaan, zoals bij mij en heel erg veel andere mensen.

Een kennis van m'n moeder is ongeveer zo lang en heeft nu een BMI van 18 of zo, en die ziet er echt griezelig en ongezond uit. Echt schrikken om die vrouw te zien. Dan ben ik toch opeens zeer content met mijn 29,4.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maeghan op 16-04-2006 15:12:16 ]
Sanity is (not) statistical
pi_37009111
quote:
Op zondag 16 april 2006 15:07 schreef Maeghan het volgende:
Een beenamputatie scheelt anders aardig wat kilo's hoor.
Van kanker wordt je ook errug slank.
Ik vind Kate Moss niet zo eng dun hoor, het is een heel mooi frèle (sp?) meisje/vrouw. Hard roepen dat je 47 kilo wil wegen is volgens mij puberale aandachttrekkerij.
pi_37010294
Smaken verschillen duidelijk haha. Ik had even op foto's zitten kijken, en op eentje heeft ze haar armen omhoog en heel haar ribben steken uit dan, en borsten heeft ze daar ook vrijwel niet. Dat vind ik dan toch best eng. En op een foto had ze echt wel superdunne armen. Maar goed, ik vind het al wonderbaarlijk dat ik een rib aan de zijkant kan zien als ik me helemaal uitrek, misschien scheelt dat ;-) Ik vind vrouwen die eruit zien alsof ze de griep wél zullen overleven zelf toch mooier =)

Ik voel me trouwens helemaal niet aangesproken door CSDG's uitspraak. Ik dacht niet gelijk dat ik dan wel walgelijk zou zijn. Gelukkig maar, want drie jaar geleden zou ik dacht echt wel zo opgevat hebben. Ik voel me helemaal niet walgelijk ;-)
Sanity is (not) statistical
pi_37010433
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:18 schreef Maeghan het volgende:
Smaken verschillen duidelijk haha. Ik had even op foto's zitten kijken, en op eentje heeft ze haar armen omhoog en heel haar ribben steken uit dan, en borsten heeft ze daar ook vrijwel niet. Dat vind ik dan toch best eng. En op een foto had ze echt wel superdunne armen. Maar goed, ik vind het al wonderbaarlijk dat ik een rib aan de zijkant kan zien als ik me helemaal uitrek, misschien scheelt dat ;-) Ik vind vrouwen die eruit zien alsof ze de griep wél zullen overleven zelf toch mooier =)

Ik voel me trouwens helemaal niet aangesproken door CSDG's uitspraak. Ik dacht niet gelijk dat ik dan wel walgelijk zou zijn. Gelukkig maar, want drie jaar geleden zou ik dacht echt wel zo opgevat hebben. Ik voel me helemaal niet walgelijk ;-)
Bij jou staat je figuur. Je zegt dat je maat 48 hebt, maar zou eerder denken 42 ofzo... Bij mij staat het gewoon niet, vind ik zelf dan. Ik vind Kate Moss een goed figuur hebben maar jou ook. Beauty comes in diffrent packages, alleen zou ik voor mezelf superslank prefereren
pi_37010479
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:18 schreef Maeghan het volgende:
Smaken verschillen duidelijk haha. Ik had even op foto's zitten kijken, en op eentje heeft ze haar armen omhoog en heel haar ribben steken uit dan, en borsten heeft ze daar ook vrijwel niet. Dat vind ik dan toch best eng. En op een foto had ze echt wel superdunne armen. Maar goed, ik vind het al wonderbaarlijk dat ik een rib aan de zijkant kan zien als ik me helemaal uitrek, misschien scheelt dat ;-) Ik vind vrouwen die eruit zien alsof ze de griep wél zullen overleven zelf toch mooier =)

Ik voel me trouwens helemaal niet aangesproken door CSDG's uitspraak. Ik dacht niet gelijk dat ik dan wel walgelijk zou zijn. Gelukkig maar, want drie jaar geleden zou ik dacht echt wel zo opgevat hebben. Ik voel me helemaal niet walgelijk ;-)
Zo vatte ik het ook niet op, maar ik dacht wel gelijk dat ze mij dan ook wel walgelijk zou moeten vinden, terwijl ik dat zal gelukkig helemaal niet vind . Nu niet meer, precies wat jij zegt.

En ik heb ook ff gegoogled op Kate Moss, maar ik blijf mij mijn mening.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37010645
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:22 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:

[..]

Bij jou staat je figuur. Je zegt dat je maat 48 hebt, maar zou eerder denken 42 ofzo... Bij mij staat het gewoon niet, vind ik zelf dan. Ik vind Kate Moss een goed figuur hebben maar jou ook. Beauty comes in diffrent packages, alleen zou ik voor mezelf superslank prefereren
Ik had 48, nu heb ik 42/44.

Superslank kun je dan wel mooi vinden, het blijft ongezond vanaf een bepaald punt. Het punt wat jij wilt bereiken is ongezond, vind je je uiterlijk dan belangrijker dan je lichamelijk welzijn?
En vind je het niet zonde van je vrouwelijke vormen? Ik vind het altijd zo jammer van vrouwen als ze geen heupen of borsten meer hebben. Ja ok, kwestie van smaak, da's waar.

Btw, jammer dat je geen foto waar je helemaal op staat in je fotoboek hebt, maar je hebt echt een leuk koppie en mooie, sprekende ogen (lekker offtopic)

[ Bericht 1% gewijzigd door Maeghan op 16-04-2006 17:37:55 ]
Sanity is (not) statistical
pi_37011470
quote:
Op zondag 16 april 2006 17:22 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:

[..]

alleen zou ik voor mezelf superslank prefereren
bij 47 kilo en 1.80 zie jij er ongeveer zo uit:


Dat heeft niets met superslank te maken. Dus doe effe normaal graag.
pi_37012272
Dat beeld had ik nou niet bepaald voor ogen. Hoewel, als ik zo dun word, zie ik 1 groot voordeel. Ik kan voor een paar weken ALLES eten wat ik wil, in GROTE hoeveelheden, hehehe
pi_37012294
Je kunt er wel om lachen, maar wat iedereen probeert te zeggen is heel serieus bedoeld. Als je echt zoiets ongezonds nastreeft (en daar qua gewicht in de buurt komt) dan is dat gewoon heel gevaarlijk.
Ik probeerde het subtiel te brengen, maar iedereen na mij (die wel ervaring hebben met eetstoornissen) is er ook echt heel duidelijk in: dit is echt niet gezond om na te streven! Zeker in combinatie met diabetes!

Volgens mij zou het veel beter zijn om je bezig te houden met het accepteren van je eigen lichaam, hoewel dat natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan is.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37012372
Nou, zoiets als op het plaatje streef ik niet na hoor. En dicht in de buurt kom ik al helemáál niet. Hoor juist van iedereen continu hoe dik ik ben etc. Dan denk ik wel eens: ligt dat nou aan jullie, dat jullie iemand met een gezond gewicht al dik vinden, of ligt het aan mij, dat ik echt extreem dik bén? Soms weet ik het even niet meer. Misschien van beiden een beetje.
pi_37012504
Maar wie zijn dat dan die dat zeggen? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat vrienden of familie tegen je zeggen dat je dik bent. Tegen mij hebben ze het nooit gezegd (alleen mijn ouders/vriend zeiden dat ik wel wat aangekomen was toen ik echt te dik aan te worden was).

Ik denk dat het dus echt aan die mensen ligt, want als ik in je fotoboek kijk zie ik gewoon een meisje met een mooi postuur (voor zover ik dat kan zien) en ben je ECHT NIET dik.

edit: Die meiden die zo mooi superslank zijn (zoals jij dat vind) hebben volgens mij ook een soort aanleg om zo slank te zijn. Ik zie ook echt wel het verschil tussen (mooier) slank zoals Kate Moss en het plaatje van hierboven, maar om er zoals bijvoorbeeld Kate Moss uit te zien moet je daar volgens mij een bepaalde aanleg voor hebben, anders is het gewoon onhaalbaar.
Zoiets als op de site van dove http://www.dove.com vind ik persoonlijk veel mooier.

[ Bericht 16% gewijzigd door Quinazoline op 16-04-2006 18:47:50 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37012600
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:36 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Hoor juist van iedereen continu hoe dik ik ben etc.
Met wat voor rare mensen ga jij om? Dumpen die lui.
pi_37012709
quote:
Op zondag 16 april 2006 18:42 schreef Quinazoline het volgende:
Maar wie zijn dat dan die dat zeggen? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat vrienden of familie tegen je zeggen dat je dik bent. Tegen mij hebben ze het nooit gezegd (alleen mijn ouders/vriend zeiden dat ik wel wat aangekomen was toen ik echt te dik aan te worden was).

Ik denk dat het dus echt aan die mensen ligt, want als ik in je fotoboek kijk zie ik gewoon een meisje met een mooi postuur (voor zover ik dat kan zien) en ben je ECHT NIET dik.

edit: Die meiden die zo mooi superslank zijn (zoals jij dat vind) hebben volgens mij ook een soort aanleg om zo slank te zijn. Ik zie ook echt wel het verschil tussen (mooier) slank zoals Kate Moss en het plaatje van hierboven, maar om er zoals bijvoorbeeld Kate Moss uit te zien moet je daar volgens mij een bepaalde aanleg voor hebben, anders is het gewoon onhaalbaar.
Nou, daar vergis je je 'n beetje in. In dunne-meisjes-winkels zoals New York Fashion heb ik maat 42 nodig. Ik heb geen dik gezicht, maar onder mn taille begint de horror, brede heupen etc. Ik heb een tijdje 58 kg gewogen en toen was ik wel echt slank, maar mn heupen waren nog steeds superbreed en mn kont dik.

Nee familie zegt niet dat ik dik ben, die vinden mij normaal en mijn (extreem dikke) tante vind me zelfs slank
Maar vriendinnen vinden dat er wel iets af mag, zeker als ik in New York Fashion een maat 42 uit de rekken pak en zij een 36.
Anyway, genoeg over lijnen, dieeten en gewicht... Ik ga even eten
pi_37012799
NY fashion ken ik dan weer niet ( ) maar het is dus zeker niet zo dat iedereen je dik vindt! k vind het nogal lomp van die vriendinnen dat ze dat durven te zeggen. Dan hebben ze eerder zelf een probleem dan dat jij daar een probleem van moet maken?
En wat je zegt, als jij ook bij 58 kg brede heupen hebt, dan is dat toch je bouw en niets anders dan dat? IDoor af te vallen zullen je heupen dan echt niet smaller worden! Bij 58kg/1.80m is dat namelijk echt geen overtollig vet meer wat daar zit hoor!

Eet smakelijk trouwens .
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37012943
Jum, heb net gegeten: gebakken krieltjes, vissticks en doperwtjes worteltjes. Lekker, redelijk gezond (alles gebakken in zonnebloemolie) en toch heeeel simpel.
pi_37013474
Hahaha, die hele winkel ken ik niet, maar ik weet zo al dat ik niet eens aan zo'n winkel hoef te denken. Over het algemeen krijg ik de kleren in boetiekjes en dergelijke niet over m'n hoofd en de broeken niet boven m'n knieën in de grootste maat (twintig kilo geleden al niet hoor). Bij Miss Etam pas ik in mt 42, bij de Hunkemoller passen slips in XXL bij lange na nog niet, en van een duur jeans merk heb ik wel eens een XXXL spijkerbroek gepast die ik niet veel hoger dan m'n knieën kreeg. =P Het zegt ook allemaal niks met die maten. Maar bij boetiekjes zie ik weleens kleren waarvan ik me letterlijk afvraag of er wel mensen van boven de 12 zijn die daarin passen. Kijk, als je nou bij de H&M een maat 42 nodig hebt, dan mag er wel wat af. Maar dan nog, met jouw lengte vind ik dat ook geen enorm grote maat.

Zijn je vriendinnen trouwens ook allemaal zo lang als jij? Weet je zeker dat ze niet gewoon jaloers zijn of zo? Als ik ooit zo'n mooie BMI zou hebben, zou echt niemand tegen me moeten zeggen dat ik dik ben, want dan krijgen ze de wind van voren. De mensen die dat zouden zeggen zijn dan echt m'n vriendjes niet. Ik weet hoe je je voelt hoor, want ik geloofde het ook toen iedereen zei dat ik dik was. Het was op een gegeven moment zelfs zo erg dat ik niet eens meer kleren durfde te kopen en later niet eens meer naar buiten durfde. Als je dan achteraf foto's ziet en ziet dat je helemaal niet dik bent maar je realiseert dat je gewoon gepest werd om een andere reden, zie je opeens in hoeveel tijd je hebt verdaan met die flauwekul, en dat is geen fijne ervaring.

Bij jouw lengte en kan ik me werkelijk niet voorstellen dat je met 58 kilo een dikke kont hebt of brede heupen. Maar hoe dan ook, zelfs al is het zo, lekker boeiend. Als dat jouw figuur is kun je er maar beter aan wennen, want als je dat bij 58 kg nog hebt is afvallen niet echt een serieuze optie meer. Als je brede heupen hebt bij dat gewicht, dan zal dat niet zijn omdat er een dikke laag spek overheen zit, maar omdat de natuur besloten heeft je er lekker vruchtbaar uit te laten zien. Het zij zo, doe je niets aan.

Het lijkt me toch wel goed voor je als je een beetje minder waarde hecht aan wat anderen zeggen en gaat uit vinden wat jij zélf van je lichaam vindt. Als je zelf twijfelt of je omgeving wel gelijk heeft, neem dan even afstand en denk na over wat je wil. Als je je geen voorstelling meer kunt maken van hoe je eruit ziet, neem dan foto's van jezelf en kijk daar eens naar, mss. helpt dat. Of kijk eens naar iemand die ongeveer even lang is en dezelfde maat heeft, of je die dik vindt. Het was voor mij echt een eye opener toen ik in een pashokje stond en ik iemand anders dezelfde broek in dezelfde maat zag showen aan een vriendin. Voor mijn gevoel was een maat 44 namelijk echt op z'n minst drie keer zo groot, maar dat meisje was helemaal geen blubberig varken of zo.

Als je toch af wilt vallen dan is dat jouw keuze en daar heeft niemand verder wat mee te maken, maar doe het dan op z'n minst op een gezonde manier en houdt rekening met je beperkingen. Het is het echt niet waard om je lichaam te verzieken om een paar kilo kwijt te raken en het KAN gewoon gezond.
Sanity is (not) statistical
pi_37013534
Mooi gesproken Maeghan. Geeft alleen maar aan dat jij gewoon veel verder bent dan ik, in dit opzicht. Ik hoop echt dat ik er op een dag net zo over kan denken als jij dat nu doet. Klasse!
pi_37013590
Dankje. Het heeft bij mij ook een jaar of acht geduurd om zo ver te komen hoor, het is gewoon moeilijk.

Ik heb trouwens gelijk trek in vissticks nu. =P
Sanity is (not) statistical
pi_37013599
Hier trouwens een kwootje van de user SHE uit een ander topic:
quote:
Het is dat je veel te dik bent, anders had ik je wellicht een leuke baan aan kunnen bieden in dat circuit; ik heb er nog steeds zo mijn connecties.
pi_37013605
Maar ik vind het wel goed dat je wel op de een of andere manier ziet dat het ook aan jouw beeld kan liggen, en dat je echt niet dik bent. Is het ook niet zo dat je bij een lengte van 1.80 gewoon een grote maat nodig hebt soms, omdat je gewoon zo groot bent?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37013619
Wat Maeghan over maten zegt dat klopt wel. Ik draag maat 40 t/m 48 Een goed antwoord op de vraag 'Welke maat heb je" kan ik niet geven. Ik pak iets uit een rek, probeer het uit en pas dan de maat aan naar gelang het te los of te krap zit.

En veel boutique's hebben Franse of Italiaanse maten en die zijn sowieso kleiner dan Nederlandse maten. Een maat 42 in Frankrijk is een maat 38 hier heb ik me laten vertellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37013632
Ja, als iedereen zich wat zou aantrekken van wat SHE zegt, dan zou heel fok! zich slecht voelen volgens mij. Lekker belangrijk wat iemand op internet van je denkt! (en waarom reageer ik hier serieus op, want dat weet je best..).

Jullie zijn toch al zo lief voor elkaar
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37013660
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:28 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Hier trouwens een kwootje van de user SHE uit een ander topic:
Lekker maar weer.

Doet me denken aan dat Duitse meisje met een BMI van 17 of zo die meedeed aan America's Next Top Model, maar dan de Duitse versie. Zij werd weggestuurd omdat ze te dik was. Dik is een relatief begrip.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37013689
Haha, nee vond het gewoon een grappige kwoot. Ik trek me er niet echt iets van aan, gewoon een dom wijf. Maar goed, back on topic maarweer Ik heb nog steeds honger, zelfs na een goed maal. Iemand een idee wat ik nog kan nemen? Iets lekker zoet graag
pi_37013693
Iets lekker zoet? Fruit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 16 april 2006 @ 19:32:49 #292
139452 gaai
zwarte poes
pi_37013698
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:32 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Haha, nee vond het gewoon een grappige kwoot. Ik trek me er niet echt iets van aan, gewoon een dom wijf. Maar goed, back on topic maarweer Ik heb nog steeds honger, zelfs na een goed maal. Iemand een idee wat ik nog kan nemen? Iets lekker zoet graag
Fruit
*I just realized.....i don't care*
pi_37013705
Dat heb ik ook altijd: zin in zoete dingen na het eten. Eigenlijk vooral in zoete dingen gecombineerd met deeg, gevulde koeken ofzo. Ik heb nog geen oplossing gevonden daarvoor, dus zorg nu maar gewoon dat ik helemaal niks in huis heb.

In tic-tac zitten ook bijna geen calorieen, dus dat soort dingen snoep ik dan maar.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37013725
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lekker maar weer.

Doet me denken aan dat Duitse meisje met een BMI van 17 of zo die meedeed aan America's Next Top Model, maar dan de Duitse versie. Zij werd weggestuurd omdat ze te dik was. Dik is een relatief begrip.


Weet je dat ik daar echt van schrik eigenlijk? Ik weet wel dat dat wereldje raar is, maar toch is het even schrikken als je die maten ziet. Je had ook een tijdje zo'n modezender, en daar stonden af en toe maten bij in beeld van de modellen. Er zaten meiden bij met heupen van 70 cm of zo, ik wist niet eens dat dat kon Kom ik dan aan met m'n heupen van 110, terwijl ik twee koppen te klein ben om model te zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_37013729
Heb iets in mn koelkast gevonden: magere kwark van Optimel. Van m'n eeuwig lijnende moeder. Ff kijken of dat te nassen is
pi_37013817
Nog een vraagje. Weet iemand toevallig of een flesje Hero Fruit2Day past in een dieet? Ik ben veel weg voor studie en werk, en heb dan niet altijd zin fruit te eten (lees: nooit )
Is een flesje Fruit2Day dan een optie? Er is geen suiker aan toegevoegd en er zitten in een flesje dacht iets van rond de 100 kcal in
pi_37013841
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:33 schreef Quinazoline het volgende:
Dat heb ik ook altijd: zin in zoete dingen na het eten.
Ik heb nooit zin in dingen na het avondeten. Wel 's ochtends en overdag trouwens, maar 's ochtends voldoet een boterham met hagelslag prima, en 's middags ook wel eigenlijk. En verder fruit inderdaad, of iets als sultana, mueslirepen, vruchtensap, etc. Of ik haal gewoon chocolaatjes, of een stukje chocolate-wortel-walnotencake en een soyberry bandit bij Shakies <3 Voor 's avonds zou ik gaan voor fruit of yoghurt. Of een zoete theevariant, kokosthee of vanillethee oid.

Als je een echt nagerecht wilt mss. van dat walnoten-honing ijs van Hertogs, die kleine bakjes. Of die meloenvariant. Daar zit evenveel kcal in als in yoghurt en zeker die walnotenvariant is mierzoet. Sorbetijs van AH zit ook niet zo veel in.

Zelf ben ik dus gewend geen toetjes te eten, zeker sinds ik niet meer tegen zuivel kan. De eerste dagen zat ik nog wel jaloers te kijken naar de vruchtenyoghurt van m'n ouders, maar het went.

Lijkt me dat Fruit2Day geen kwaad kan. Ok, er zit in zo'n flesje wel iets meer dan in en gemiddeld stuk fruit denk ik, dus als het even kan zou ik wel gewoon aanwennen een appel of zo in je tas te gooien. Ik heb ook geen zin om een sinaasappel te gaan schoonmaken onderweg, of een gekneusde banaan ergens terug te vinden, maar appels zijn wel handige dingen.

Optimel, brr. Als er geen suiker en geen vet in zit, vraag ik me af wat dan wel en waarom het zoveel moet kosten.
Sanity is (not) statistical
pi_37013847
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:33 schreef Maeghan het volgende:



Weet je dat ik daar echt van schrik eigenlijk? Ik weet wel dat dat wereldje raar is, maar toch is het even schrikken als je die maten ziet. Je had ook een tijdje zo'n modezender, en daar stonden af en toe maten bij in beeld van de modellen. Er zaten meiden bij met heupen van 70 cm of zo, ik wist niet eens dat dat kon Kom ik dan aan met m'n heupen van 110, terwijl ik twee koppen te klein ben om model te zijn.
Dit meisje werd in de vorige uitgezonden serie van ANTM als eerste weggestemd omdat ze te dik was:


Ik vond haar het allermooist
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_37013878
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:38 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Nog een vraagje. Weet iemand toevallig of een flesje Hero Fruit2Day past in een dieet? Ik ben veel weg voor studie en werk, en heb dan niet altijd zin fruit te eten (lees: nooit )
Is een flesje Fruit2Day dan een optie? Er is geen suiker aan toegevoegd en er zitten in een flesje dacht iets van rond de 100 kcal in
Ik neem het ook wel eens.

Je zou misschien op overgewicht.nl of een andere voedingswijzer eens in kunnen vullen wat je eet op een dag en laten berekenen hoeveel calorieen je mag. 100 valt best mee, als je verder neit te veel snoept.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_37013927
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit meisje werd in de vorige uitgezonden serie van ANTM als eerste weggestemd omdat ze te dik was:

[afbeelding]
Ik vond haar het allermooist
te DIK?

Het is inderdaad een compleet andere wereld!
Everything which is not impossible, will eventually happen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')