Ik wist niet dat Koninginnedag opschuift als het op zondag valt. Zoja, dan wel vrij neem ik aanquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Vertraging, waterschap, je zit toch niet bij mij op de vestiging he?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
[verhaal]
Nee, ik dacht dat het geen vrije dag was, maar ik weet het niet helemaal zeker. Op deze computer heb ik geen inlogcodes van IntranetMailThuis, daar zou het op moeten staan. Nu zie ik dat het officieel geregeld is dat zaterdag de 29e een vrij dag is. Dus het lijkt me dat het dan een vrije dag is inderdaad.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Behoorlijk lullig inderdaad, maar deze uiterst trieste manier verbaast me niksquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:08 schreef TheSorrow het volgende:
Carport, over die buslichting, de eerste is er al bij genaaid bij ons
Ze vroegen aan hem "kan je maandag lichting hoog doen?" Hij zegt "ja is goed",zeggen ze even later "o ja, dat is wel opleiding he" dus hij zei "ja maar dat doe ik niet"......... "Ja maar je hebt al ja gezegd"Ik had compleet los gegaan dan denk ik als ze me zoiets flikken
Was inderdaad veel post vandaag, veel maandbladen ertussen geloof ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:40 schreef nixxx het volgende:
wel lekker weer, maar veelteveel post.. en dat op de dag dat ik verlof wou![]()
ik ga mijn bed in ... maar ik heb wel blokkerbonnen
Even opgezocht:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
quote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig per 1 april ex-postbode, gisteren de laatste keer gewerkt.
![]()
wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijdquote:
Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijdis nog goedkoper voor je ook.. dan ben ik met een paar biertjes wel klaar
ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietstequote:Op zondag 26 maart 2006 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.
OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietste
er staat ook maar 7:20 voor die wijkquote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.
Dat zegt niks, ik ken een dienst waar 5.15 uur voor staat, maar die onmogelijk binnen de zeven uur te doen is. Gelukkig is dat mijn wijk niet.quote:
Geweldigquote:Op zondag 26 maart 2006 14:29 schreef Carport het volgende:
[..]
Even opgezocht:
Op zaterdag 29 april is iedereen inderdaad vrij en wordt er nergens binnen TPG gewerkt. Op de maandag daarop (1 mei) wordt er gewerkt als een dinsdag/zaterdag, omdat er vrijdag 28 april natuurlijk wel de normale hoeveelheid zaterdagpost wordt aangeleverd.
pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:34 schreef Darklight het volgende:
Worden pakketjes ook op zaterdag bezorgd? Of alleen op werkdagen?
Ja had het al gelezenquote:Op zondag 2 april 2006 01:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,
Mja ik bleef vorige x hangen aan zo'n inklapbus met trekveer... trok bijna mn vel erafquote:
dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...quote:
Van Tom-Tom en de Nationale Postcode Loterij.... Die dingen waren nog verdomd pijnlijk, had precies een kloof op mn ringvinger, en die is daar aardig wat keer tegenaan gestotenquote:Op maandag 10 april 2006 00:10 schreef Jordy-B het volgende:
Wij hadden een hele bak machinepost die in de verkeerde batch was terechtgekomen... Was iedereen net aan het zetten, konden we eerst zo'n bak gaan uitgooien op de vos/hersorteringskast...
En hij zat vol met die dunne, kartonnen reklameblaadjes. (hetzelfde spul als dat van de postcodeloterij, ofzo.)
Maar doordat we daardoor zo belachelijk laat de straat op waren, was het wel droog...
Mja, groot gelijkquote:Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...
Schriftelijk ontslag indienen en anders kan je het toch aan je vestigingsmanager oid vragen hoe je dat precies moet doen. Hetzelfde geldt voor je vrije uren.quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:
Hey ik heb een aantal vraagjes:
Hoe zeg ik mijn contract op?
Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?
groetjes een TPG'er die het bedrijf en de mensen spuug- en spuugzat is![]()
2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:
Hey ik heb een aantal vraagjes:
Hoe zeg ik mijn contract op?
Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?
groetjes een TPG'er die het bedrijf en de mensen spuug- en spuugzat is![]()
Hier precies hetzelfde.quote:Op maandag 10 april 2006 18:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.
Het enige leuke zijn nog de mensen bij ons.. de zaterdag mensen dan wel he, niet de meeste doordeweekse krachten
quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:10 schreef 9christensen het volgende:
wordt er volgende week zaterdag ook post bezorgt?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En nog een berichtje voor de collega's die het bij de TPG zat zijn. Solliciteer bij Sandd! Zoals je in de Mail (dat TPG krantje wat iedereen altijd ongelezen weggooit) kon lezen verdienen bezorgers daar (als je dat moet geloven) EUR 50 tot EUR 100 per dagdeel (dagdeel=4 uur). Dat is dus EUR 12,50 tot EUR 25 per uur! Lijkt me sterk, dat verdient de gemiddelde vestigingsmanager nog niet eens. Of is dit weer een truck van het management om ons te bewegen elders werk te gaan zoeken? (Natuurlijk verloop stimuleren)
Hier hetzelfde! Veel plaatwerk, HSM-post was niet bovennormaal veel ofzo. Nog wat probleempjes met zieken en brommertjes en auto's die weigerden, maar voor de rest een lekker zaterdagje!quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier een zeer drukke dag met weinig HSM-post maar veel plaatwerk. Elf volle blauwe bakken! En omdat een collega ziek naar huis ging kreeg ik ook nog zijn middagwijk erbij. En dat was dus een wijk die vroeger (pre-HSM) een ochtendwijk was, met 2,5 uur looptijd. Stevig doorgelopen maar toch pas om 16.45 klaar (6.30) begonnen. Wel 45 min. gepauzeerd natuurlijk!
Gelukkig is de post een van de meest sociale bedrijven in Nederland *kuch* *kuch* dus dat komt vast wel goed met je collegaquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:16 schreef nixxx het volgende:
een collega van me mag zich gaan verantwoorden voor werkweigering... had ruzie gekregen met een andere collega bij postbussen. (die speelt nogal graag de baas) en was kwaad weggelopen.. Hoe maak ik van een mug een olifant om iemand eruit te werken....![]()
aha mooizoquote:
Zeker, eindelijk weer een x uitslapenquote:
Ik had helemáál niks.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Als zaterdagwerker had ik vandaag geen tweede tranche
Iedereen had toch vrij vandaag?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Als zaterdagwerker had ik vandaag geen tweede tranche
boeiend als het goed is je bus toch al oranjequote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:12 schreef Klonk het volgende:
leuk, @home is bezig met de modems te vervangen, m'n hele bus was oranje gekleurd van binnen
Iemand al een antwoord op mijn vraag hierboven?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.
Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
ehmmm, neequote:Op donderdag 4 mei 2006 18:00 schreef Beach het volgende:
[..]
boeiend als het goed is je bus toch al oranje![]()
Hier ook ontzettend veel. Sinds een paar weken hebben we de Libelle, Viva en nog meer tijdschriften op zaterdag erbij. En de Makro was zo dik dat het wel een Neckermann gids leek.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb tijdens de kerst nog niet zoveel post gehad als afgelopen zaterdag... Echt een gigantische hoeveelheid bladen en andere goedbedoelde rotzooi...
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.
Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Ook heb ik gezien SS. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:
[..]
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef MrX1982 het volgende:
Een sociale afvloei regeling.
Wat een sociaal bedrijf is TPG Post toch ook. Ze zouden bijna een lintje verdienen. "We" hebben ook nog ¤25000 overgemaakt naar Suriname. Alles voor een sociaal maatschappelijke manier van handelen.
Alleen als je in een derde wereld land woont.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:38 schreef nixxx het volgende:
hmm zou ik ook een afvloeiregeling kunnen krijgen als ik vrijwillig opstap als zaterdag medewerker? Dat ga ik namelijk toch al doen
Aangezien in zo'n sorteercentrum een hoop identieke processen parallel plaatsvinden, zou ik zeggen dat het iets zegt over de route die het poststuk door het SC heeft gevolgd. Maar dat is maar een idee... geen idee of het waar is.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?
Ik ben benieuwd...quote:Op maandag 15 mei 2006 22:40 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.
Jaah, dat stukje heb ik ook gelezenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus
Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en wonDus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
He je bent mijquote:Op maandag 15 mei 2006 19:04 schreef TheSorrow het volgende:
Excuses voor mn taalgebruik:
Ik word hier simpelweg SCHIJTziek van.... Ik keek even op de roosters, zag toevallig de urenlijst van deze week liggen, en ik sta er alleen op zaterdag op, terwijl ik ma t/m wo toch ook 1 uur werk.... Het is al-tijd wat, altijd gezeik
Het blijft vreemd dat TPG Post als een van de meest sociale bedrijven in Nederland dit blijkbaar niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus
Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en wonDus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
Heldere anaylse waar ik me volledig bij aansluit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de Mail (de Post-Pravda) stond weer een mooi stukje over hoe sociaal TPG Post was als werkgever. Dat zou oa blijken uit het feit dat er nooit werd gestaakt. Slechte verklaring. Toen de HSM net draaide bij ons en de voorbereidingstijd halveerde had iemand het lef om in het bijzijn van een leidinggevende het woord staking te laten vallen. Als je voor het praten over staken al geschorst kan worden, wat gebeurt er dan als je echt zou gaan staken?
Nee, TPG is zo hyprocriet als wat. Naar de buitenwereld toe spelen ze de rol van filantroop (oa WFP), maar dat is niet meer dan een PR-stunt. Naar de medewerkers toe wordt heel anders gedaan. Het moge bekend zijn dat het puur en alleen gaat om winst maken. Die is overigens weer verder gestegen, volgens Mail. De medewerkers van TPG zijn kennelijk een noodzakelijk kwaad, het is dat je ze nodig hebt om winst te maken. Dat het werk voor deze mensen ook nog een beetje leuk moet blijven is duidelijk van secundair belang.
Ik had verw8 dat ze me er wel voor zouden bellen maar ik ben nog steeds niet gebeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Volgens mij heb ik ooit vernomen dat ze dat hier ergens in de buurt al deden (volendam?) Bij ons worden alleen de kleine dingen achter de hand meegenomen. Opzich gaat dat prima maar wat die Pieter dus zegt ga ik echt nooit doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zojuist lees ik een bericht van Pieter Hollander. Het tussenzetten van HAH duurt te lang, het moet vanaf een nog nader te bepalen datum dit jaar los achter de hand mee. Dat is een landelijke regeling. Op zich nog niet zo schokkend, maar nu komt het: dit geldt ook bij meerdere soorten HAH op 1 dag! Dus al heb je de Gammakrant, de Karwei EN V&D's prijzencircus op 1 dag, moet het nog steeds los achter de hand mee. Het hah zelf mag wel worden samengevoegd, dus dat je stapeltjes maakt van 3 (let wel: niet invouwen!). Bij wijken met alleen flats werk dit misschien wel, maar met loopwijken met grote tuinen? Ik voorzie grote problemen, en als ze voet bij stuk houden denk ik dat meneer Bakker toch nog een keer een staking (of op z';n minst een demonstratie) krijgt.
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Carport het volgende:
Wij werken hier inmiddels al meer dan een jaar met die methode van achter de hand meenemen. In het begin even wennen, vooral in de zomer lastig (zwetende handen), maar volgens mij gaat het nu wel lekker.
Zelf loop ik bijna geen bestellingen meer, dus zou het niet goed weten
Overigens staan een van de teamcoaches en enkele collega's van mij op die foto van de Operationele Formule
Zelf loop ik vrijwel nooit meer met 3 HAH, maar vroeger wel vaak gedaan. Van tevoren wordt het HAH samengevoegd tot handelbare pakketjes. Ik liep dat vervolgens altijd met een schoudertas. Post leg ik op m'n onderarm, het HAH houd ik vast in m'n hand. Na het controleren van de post pak ik deze beet, pak het HAH en stop het vervolgens samen in de bus.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?
Jup.. sorryquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie zijn dus zo'n pilot-vestiging waar iedere pilot bij voorbaat slaagt. Je wordt bedankt ; ) Typisch trouwens dat je nou nooit eens hoort van een pilot die mislukte, en leidde tot het afblazen van een project. Iedere pilot is altijd al bij voorbaat een groot succes.............
bron: nu.nlquote:DEN HAAG - TPG Post, de postdivisie van TNT, heeft van de overheid de opdracht gekregen voor het merendeel van haar postvervoer. TPG Post neemt onder meer de losse post, de 24- en 48-uurs partijenpost, antwoordstukken, buitenlandse post en binnen- en buitenlandse pakketten van de overheid voor zijn rekening.
Het gaat onder meer om de belastingaanslagen en transactiemail voor de gezamenlijke overheidspartijen. Het contract geldt voor drie jaar, aldus TPG Post vrijdag. Wat de order waard is, is niet bekendgemaakt. "Het gaat om honderden miljoenen brieven en documenten", aldus een woordvoerster.
Eerder was een deel van de overheidspost, de zogeheten geadresseerde bulkpost, gegund aan prijsvechter Sandd, een kleine concurrent van TPG Post. De postmarkt is al voor ruim 50 procent geliberaliseerd. Voor briefpost onder de 50 gram gaat de markt hoogstwaarschijnlijk 1 januari 2008 open. Dan is de gehele postmarkt vrij.
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef TheSorrow het volgende:
Ik word net gebeld, ik mag die bekeuring mooi zelf betalen, 'aangezien onze vestiging hier niet aan meedoet, dat de baas het betaald'... Zal mn pa blij mee zijn, die was nu al laaiendMaarja, ze zullen het wel heuren
Lijkt mij (en mn collega's) ook... Ik had het er vandaag over, de teamcoach gaf het terug... 'Tommy, wegpiraatquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.
Ze moeten het gewoon betalen en proberen je met een kluitje in het riet te sturen.
toch wel prettig dat we zo'n order nog houden... Nou maar hopen dat we ze ervan kunnen overtuigen dat onze hoge kwaliteit het prijsverschil rechtvaardigt...quote:
Dat lijkt me een regelrechte rampquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:17 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb trouwens even aan een collega gevraagd hoe het zit bij drie soorten HAH... die worden hier in Assen ook gewoon achter de hand meegenomen...
Valt wel mee... Het wordt wat lastiger als je drie soorten HAH formaatje gammagids hebt, maar over het algemeen heb je één grote en twee dunne en/of kleinere soorten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat lijkt me een regelrechte ramp3 hah in één hand.
Ik fiets zelfs als ik bij de politie de post moet brengen met mn fiets zeker een meter of 50 over de stoep, voor het bureau langs... Verder ook eigelijk in mn wijken overal waar dat net even makkelijker is...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:12 schreef Jordy-B het volgende:
In de fietsstraten in mijn wijk fiets ik praktisch alles over de stoep... moet ook wel, want als je steeds stoep op-stoep af moet, hou je geen wielen over (om over de belasting voor je knieën nog maar te zwijgen)...
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een agent je bekeurt omdat je gewoon zo goed en zo snel mogelijk je werk probeert te doen, eigenlijk...
En ik kom ook lang niet uit met de tijd als ik steeds terug naar de straat moet...
We hebben toch vrijstelling?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:58 schreef JDude het volgende:
Ik knal altijd hele stukken over de stoep en ook TPG-bedrijfswagens parkeer ik net waar het uitkomt. Nog nooit één bon gezien.
Je mag toch ook korte stukken zonder gordel om rijden?quote:
Ik denk dat geen postbode zich daaraan houdt, dat kan ook niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:29 schreef hisham_abbas het volgende:
Kut is ook dat postbodes van het bedrijf niet (langzaam) op de stoep mogen fietsen, er geldt zeg maar geen uitzondering voor postbodes. Waardeloos, als een bedrijf echt iets voor haar mensen overhad, hadden ze anders besloten.
Klopt, mits stapvoets... yeah rightquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:27 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je mag toch ook korte stukken zonder gordel om rijden?
Kan me idd niet voorstellen dan ik bekeurd zou worden omdat ik over de stoep fiets. Heb gewoon hele stukken met een plantsoen tussen stoep en straat, en ga die stukken echt niet lopen hoor.
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoortquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:22 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
We hebben toch vrijstelling?
Ik wil nog een x samen met een collega gewoon die bus midden op een kruispunt zetten en uitstappen, kijken hoe ze reageren"Ja maar ik heb vrijstelling!"
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoort![]()
Gewoon d'r tussen zettenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoort![]()
Jups, morgen wordt er geen post opgehaald of bezorgd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff iets anders± weet iemand of het morgen een werkdag is.
Volgens mij moet dat zelfs wettelijk geregeld zijn, anders zou TPG Post allang alle regels lang en bred aan haar laars gelapt hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ik heb hier regelmatig 3 HAH, gisteren nog. Gamma, Praxis (dik boekwerk) en AH. Het went.
Wat betreft verschillen tussen vergoedingen bij verschillende vestigingen: ik weet dat je bij de ene vestiging een fietsvergoeding kunt krijgen en bij de andere niet. Bij ons niet natuurlijk...
Ff iets anders± weet iemand of het morgen een werkdag is.
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:12 schreef zjroentje het volgende:
Morgen is vrij.
Dubbel werk? Morgen is er geen buslichting en zijn de postkantoren gesloten . Je hebt vrijdag dus de post van vandaag (woensdag)...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:44 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.
Dat van dat dubbel werk valt nog wel mee, het totaal postvolume ligt op een week als deze toch echt wel lager dan in een normale week met 6 werkdagen. En er zullen toch echt wel meer bedrijven zijn die voor of na hemelvaart een tandje bij moeten zetten om het werk van die vrije dag weg te werken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:44 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.
Als het even niet kan... bij ons klinkt het zo: "de teamcoaches bepalen of ze meegaan of niet"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Als het goed is is er morgen geen kampioen... Er is iig de afspraak dat de kampioen als het even kan niet op zaterdag wordt bezorgd...
Geen makro, bijna geen post van bedrijven... Het kon wel eens een geinig dagje worden, morgen...
Nou ik weet t niet hoor...De avonddienst was om bij in slaap te vallen zo weinig post er was bijna geen bedrijf in leven geloof ik....vandaag lopen was wel erg te weinig mensen en te veel post (***kampioen en HAH)quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dubbel werk? Morgen is er geen buslichting en zijn de postkantoren gesloten . Je hebt vrijdag dus de post van vandaag (woensdag)...
Op zaterdag heb je dubbel werk, want dan heb je de buslichting van de donderdag en de reguliere post van vrijdag.
same herequote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:36 schreef gr8w8 het volgende:
Inderdaad, weer viel mee, ik heb het droog gehouden ieg. Wel veel grote stukken.
Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Als het goed is is er morgen geen kampioen... Er is iig de afspraak dat de kampioen als het even kan niet op zaterdag wordt bezorgd...
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...quote:Op zondag 28 mei 2006 09:22 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.
Ik wel.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...
Supersite inderdaad!!quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
dat scheelt iddquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef NY_Giant het volgende:
Is de Makro folder vandaag overal al bezorgd? Thuis kregen we hem vandaag dus al. Zou wel lekker zijn, morgen geen makro bezorgen...
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
"is het al vijf uur? Neehee? dan is de post ook niet te laat... goeiemorgen"
Zulke klanten zijn vervelend...
Haha dat ken ik. Als je een uurtje later bent dan normaal. "Wat ben je laat vandaag."quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikik heb tot 5 uur.
quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...quote:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef nixxx het volgende:
zaterdag ook weer zoiets leuks.. grote bos sleutels aan de deur.. niemand die opendoet als ik bel.. sleutels bij buren gedumpt en maar even een paar briefjes geschreven, een door de brievenbus gemikt en 1 met een elastiekje om de deurklink " Sleutels op nr 1 "![]()
Ruitje inslaan en kat adopterenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...
Oom agent kan je trouwens een boete geven als je zo diefstal 'uitlokt'.
ja.. doe het ook altijd.. en als er niemand thuis is, toch ff bij de buren afgeven.. ook al laten mensen ze expres hangen, voor hun kind ofzo.. tsja das dan stom van ze, moet je niet doen, verzin maar wat anders.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.
a) het is gewoon ongelooflijk dom van de bewoner
b) ik vind het de normaalste zaak van de wereld om dan even aan te bellen
Jup, ik doe hetzelfde. Ik ga me verder niet bemoeien daarmee.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef TheSorrow het volgende:
Ik bel ook altijd aan, maar als ze niet opendoen is dat hun fout, en laat ik ze lekker hangen
Dat komt omdat nog steeds niet overal is doorgedrongen dat de postbode tegenwoordig ook na tien uur 's ochtends kan komen.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb overigens als ik een half uur voorloop op mijn schema al dat die oudjes zeiken dat ik te laat ben.
bonusquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:55 schreef texelonia het volgende:
Weet iemand toevallig welke eisen er zijn om voor die bonus in juni in aanmerking te komen? Moet je bijvoorbeeld een bepaalde datum nog in dienst zijn?
en je moet nog een postzegel plakken ookquote:Op zondag 28 mei 2006 12:07 schreef Moirist0 het volgende:
Waarom moet je voor het aanmelden van intranet je E-mail adres herhalen?? Toch al behoorlijk primitief dat ik het nog moet printen en opsturen ookIs het wel relaxed?
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:54 schreef martinnutjuh het volgende:
Morgen iemand in opleiding... Gaat voor de 3e keer mee nu met iemand, dus dat wordt rustig voor mij dan. Mag mooi zelf lopen, misschien dat ik af en toe iets meepak, maarja, op een maandag...???
Jah is toch weer net anders dan op dinsdag t/m zaterdag.... maar ik moet nog is kijken hoe ik dat ga doenquote:Op zondag 11 juni 2006 20:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?
Het is wel de bedoeling dat degene die opleiding krijgt, al het werk zelf doet (in ieder geval wat betreft het rondbrengen van de post).quote:Op zondag 11 juni 2006 22:15 schreef MadGuy het volgende:
Je duwt gewoon wat post in de handen van degene in opleiding, geeft wat instructies en doet zelf de andere helft. Beide sneller klaar en degene in opleiding leert het aldoende. Zo moeilijk is het allemaal niet; goed op nummertjes en straatnaam letten, post goed doorduwen.
Zeker. Ik ben dan wel wat later thuis, maar degene die van mij opleiding krijgt, kent wel gelijk de hele wijk uit z'n/d'r hoofd. En het is sowieso een relaxt dagje voor mij...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:24 schreef MadGuy het volgende:
En jij doet dat ook? Ik vind het wel prettig op tijd klaar te zijn.
Lees je zeker nooit blad MAIL! daar stond t best met koeieletters in....quote:Op maandag 12 juni 2006 20:18 schreef Troeta het volgende:
krijgen we in juni een bonus??? Daar heb ik niks over gehoord.
Dat zou wel erg lekker zijn, hoeveel is dat ongeveer?
Ik heb 2x opleiding gehad in een wijk die ik toch niet hoefde te lopen echt fdaar heb je wat aan. Ik was al bezorger geweest bij een concurrent en 5 jaar krantenbezorger, dus hoe ik post moest lopen wist ik welquote:Op zondag 11 juni 2006 22:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb overigens ook wel eens een ervaren postbode meegehad en ik snapte nu ook niet waar dat goed voor was, behalve om de wijk uit te leggen, tot ik zag hoe hij stuntelde. Hij liet zijn fiets vallen, raakte in de war met subnummers en straatnamen...
Het lopen van de wijk is niet bepaald het belangrijkste onderdeel van de opleiding... Dat is doorgaans een kwestie van achter de post aanlopen. Het is belangrijker dat je vooral het binnenwerk leert en leert hoe je om moet gaan met bijvoorbeeld aangetekende brieven...quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:45 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Ik heb 2x opleiding gehad in een wijk die ik toch niet hoefde te lopen echt fdaar heb je wat aan. Ik was al bezorger geweest bij een concurrent en 5 jaar krantenbezorger, dus hoe ik post moest lopen wist ik welUiteindelijk 3x opleiding gehad, want ja de 3e keer kende ik mn eigen wijk nog niet echt die had ik pas 1x gelopen.
Uiteindelijk heb ik bij de eerste van de 4 te bestellen wijken wat verteld over de maandag. Overgens had ze al 3x opleiding gehad op andere dagen en zelfs al alleen gelopen doordeweeks.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:43 schreef martinnutjuh het volgende:
ik mocht een postbezorger opleiden... geen binnenwerk etc dus, alleen lopen
Je zei toch net dat het hypothetisch was?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:06 schreef MadGuy het volgende:
Ja het pakketje bevatte niet eens bubbeltjesplastic. De bewoner kwam wel nadat ik net geweest was de erf oprijden, maar ik deed of mijn neus bloedde. Hij kwam gelukkig niet naar me toe, ofzo.
Natuurlijk is het ontzettend fout en zal ik het heus wel netjes afhandelen mocht ik het op mijn bord krijgen, maar nu had ik er gewoon de pee in dat die brievenbus gewoon klote was. Hij was groot, maar de doorgang was zo onpraktisch.
Och...quote:Op zondag 18 juni 2006 12:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je zei toch net dat het hypothetisch was?![]()
We doen de pauze eigenlijk altijd gezamelijk met het compartiment waar ik in zit en er is altijd wel wat te kletsen (en anders ligt er wel een leesmap), maar het is vervelend als je zoiemand bent als ik (die nooit brood meeneemt) en de automaat gewoon leeg is. En als je nu mèt kantinebediening al hebt dat het brood op is, wat mag je dan wel niet verwachten als de bediening weggaat? Vandaar dat ik het even vraag, want jullie zitten immers wellicht op postkantoren waar zulke bezuinigingen al zijn doorgevoerd...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:24 schreef Carport het volgende:
Ja, op zo'n kantoor werk ik
We hebben iets van ~200 mensen rondlopen denk ik. In de kantine staan drie automaten: één met dingen als chips, gevulde koeken en blikjes fris, eentje met broodjes en een koffie-automaat. Hoe dat bevalt? Tjah, op deze vestiging ken ik niet anders. Andere vestigingen waar ik wel eens kom, hebben wel bediening, maar daar hoef ik niet te lunchen. Zelf zit ik vrijwel nooit in de kantine. Ten eerste is het ontzettend saai en zit iedereen maar duf voor zich uit te kijken. Daarnaast eet ik liever wat onderweg (af en toe krijg ik ook wel eens wat aangeboden bij van die eettentjes) of ga thuis even eten (wat is zo'n bedrijfsauto toch heerlijk). Soms pluk ik ook 's ochtends alvast een broodje uit de machine om dat later die dag op te eten. Loop je rond het middaguur naar die automaat is 'ie vaak al leeg
![]()
Bij andere bedrijven waar ik heb gewerkt was het bedrijfsrestaurant in ieder geval veel beter geregeld, dat wel! Maarja, TPG hè![]()
Na het werk zitten we dan vaak nog even na te borrelen in de kantine, of nu met mooi weer buiten.
nog vroeger je bed uitquote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:28 schreef Troeta het volgende:
Dan moet je maar leren om brood te smeren s'ochtends, is nog veel gezonder ook, en goedkoper!
Klinkt als mijn eerste vestiging, maar die is inmiddels opgehevenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef zjroentje het volgende:
Ik werk op een klein kantoortje. Op een zaterdag zijn we met zo'n 20 man. Geen kantinejuffrouw of iets dergelijks, gewoon je eigen bammen meenemen.
En de kantine is ook maar 5 bij 6 ofzo, met een klein keukentje en een koelkast.
Da's toevallig! Ik had van de zomer ook een ex-taxichauffeur in opleiding. Aardige man, kettingroker, gaf het na 1 dag al op. Op dag twee belde hij op dat íe in bed lag en overal pijn had.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb ook wel eens opleiding gegeven aan een ex-taxichauffeur die het wel leuk leek om bij de post te komen werken... Best 'n oude kerel... ergens in de veertig, schat ik.
Hij liep behoorlijk langzaam (maar hij deed echt zijn best)... Toen ik liet zien hoe snel ik normaalgesproken loop, was 'ie not amused...
Binnen een maand was 'ie weer weg...
Dat moeten wij dus al sinds ik daar werk (oktober 2003)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:41 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in Assen moeten we sinds vandaag ook op zaterdag de aangetekende brieven met legitimatie meenemen (2e aanbieding)...
Het zal wel normaal zijn, maar ik vrees dat het betekent dat ik iedere zaterdag weer helemaal terug naar het postkantoor mag om het lijstje in te leveren...
Dat moeten wij ook al heel lang inderdaad. Overigens zijn ze er niet al te vaak, dus uiteindelijk valt het wel mee. Ik moet eigenlijk sowieso terug omdat er altijd wel een paar bussen zijn die overvol met post zitten. De zendingen bestemd voor die bussen gaan mooi retour.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:41 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in Assen moeten we sinds vandaag ook op zaterdag de aangetekende brieven met legitimatie meenemen (2e aanbieding)...
Het zal wel normaal zijn, maar ik vrees dat het betekent dat ik iedere zaterdag weer helemaal terug naar het postkantoor mag om het lijstje in te leveren...
Zeker, ben niet te beroerd om een uurtje langer te werken, extra geld, alleen ik wil niet dan ik dadelijk om 7 of 8 uur moet werken. Begin normaal om 10.20u (lekkere tijdquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
@ renz0r: ik ben ooit op mijn strepen gaan staan en heb wijken geëist die bij mijn contract horen. Misschien een idee?
Dat soort dingen doe ik dus in een van de rooie brievenbussen...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat moeten wij ook al heel lang inderdaad. Overigens zijn ze er niet al te vaak, dus uiteindelijk valt het wel mee. Ik moet eigenlijk sowieso terug omdat er altijd wel een paar bussen zijn die overvol met post zitten. De zendingen bestemd voor die bussen gaan mooi retour.
Gewoon enkele stukken... Ik flikker echt geen hele bundels in de brievenbus, hoor... Gewoon netjes erbij zetten waarom het stuk retour moet en verder geeft dat eigenlijk geen vertraging, want het wordt maandag alweer aangeboden (als we de acties voor de kwaliteit van de weekendpost mogen geloven).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:17 schreef renz0r het volgende:
Totdat ze erachter komen op een 1 of andere manier
Dat klopt niet helemaal, het is niet echt dezelfde functie. Een zaterdagbesteller is een besteller die alleen een contract voor de zaterdag heeft. Bovendien valt een zaterdagbesteller onder een aparte CAO, namelijk de CAO voor zaterdagbestellers, terwijl postbodes (zowel fulltime als deeltijd) onder de CAO voor TPG vallen. Zo verdient deze laatste groep een stuk meer op zaterdag, want zij krijgen 50% TOT voor de zaterdag (Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen), terwijl een zaterdagkracht in principe nooit toeslag krijgt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:37 schreef MadGuy het volgende:
Jep, het zijn benamingen voor dezelfde functie.Als je mag sorteren kun je er sowieso wel van uitgaan dat je een postbode bent en niet slechts bezorger want bezorgers mogen niet sorteren.
Dat mag ook absoluut niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gewoon enkele stukken... Ik flikker echt geen hele bundels in de brievenbus, hoor... Gewoon netjes erbij zetten waarom het stuk retour moet en verder geeft dat eigenlijk geen vertraging, want het wordt maandag alweer aangeboden (als we de acties voor de kwaliteit van de weekendpost mogen geloven).
Misschien een krapte op jouw vestiging. Daarnet belde de groepsleider of ik vandaag wilde komen werken. Er was zojuist een zieke. Hij liet wel weten dat hij baalde omdat ik vandaag niet beschikbaar was. De gunstige werklocatie ten spijt. Vaak willen ze dan ook nog weten waarom je niet beschikbaar bent.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:19 schreef Beach het volgende:
TPG is gewoon echt superberoed.
Vanalles beloven, maar dingen regelen ho maar![]()
Hoe vaak heb ik niet meegemaakt dat er zieken waren en er geen vervangers waren geregeld![]()
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:38 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat mag ook absoluut niet.
Wij hebben er zelfs een speciaal overleg voor gehad en als het weer gebeurt staan we zo op straat.
Ze kunnen ook zien van wie het vandaan komt.
Ik schaamde me dood bij het overleg, want ik deed het zowat elke week![]()
'k vind op maandag werken altijd wel lekker, eigenlijk... Mits ik de wijken een beetje ken.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:32 schreef renz0r het volgende:
Zo, dadelijk weer ff werken. Lekker weer en weer money in the pocket
Is maar een paar uurtjes (drie?) maar alles is meegenomen.
Je vestiging heeft vast wel een brievenbusquote:Op maandag 3 juli 2006 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.
Zo pak ik het ook altijd aan met de rechttoe rechtaan straten, weggen en lanen. Hartstikke handig. Ik word op maandag nog wel het meeste ziek van het gesleep met de fiets.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k vind op maandag werken altijd wel lekker, eigenlijk... Mits ik de wijken een beetje ken.
Vandaag heb ik twee wijken die ik als m'n broekzak ken![]()
Ik zet altijd de even en de oneven kant van laag naar hoog en doe vervolgens die twee bundels met de ruggen tegen elkaar om één grote bundel te vormen. Op die manier kan je zonder problemen de even en oneven kant tegelijkertijd wegbrengen (je fietsts in één richting door de straat heen en zigzagt tussen de even en oneven kant en tijdens het bezorgen)
Ja... een rooie.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:26 schreef Troeta het volgende:
[..]
Je vestiging heeft vast wel een brievenbus
Dat is het jammere van de maandag, je krijgt geen 5 uur betaald, je krijgt maar 2,5 uur betaald ofzo.. Hetzelfde met dinsdag, dan loop je ook vaak tot laat, terwijl je dienst misschien tot 3 uur of half 4 staat, maar er is dan altijd veel post + vaak dubbel HAH..quote:Op maandag 3 juli 2006 17:40 schreef renz0r het volgende:
Zo dan klaar....van 12.00u tot 17.15u.
Lekker warm weer.
Moest 5 wijken voorbereiden en 2.5 wegbrengen...Pffff dat was minder. 1 kende ik er en die andere anderhalf niet. Nog redelijk kunnen vinden.
Maandag heb je bizar weinig post, alleen je moet je wijken wel gewoon lopen. Heb wel zere poten maar ach, wel dik 5 uur in de pocket.
Als ik maandag tot 17:00u loop krijg ik ook tot 17:00u uitbetaald. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:20 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat is het jammere van de maandag, je krijgt geen 5 uur betaald, je krijgt maar 2,5 uur betaald ofzo.. Hetzelfde met dinsdag, dan loop je ook vaak tot laat, terwijl je dienst misschien tot 3 uur of half 4 staat, maar er is dan altijd veel post + vaak dubbel HAH..
Bij ons deden ze een tassencontrole in de ochtend, en iemand had nog afschrijvers van de vorige dag in z'n schoudertas. Kwam hem te staan op een officiele waarschuwingquote:Op maandag 3 juli 2006 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.
Er zijn wel meerdere dingen logisch, jammer genoeg op onze vestiging niet.... Ik zal waarschijnlijk wel dom zijn dat ik dit hier post maar ik moet dit gewoon ff kwijt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:45 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Als ik maandag tot 17:00u loop krijg ik ook tot 17:00u uitbetaald. Dat is toch niet meer dan logisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |