bron: nu.nlquote:DEN HAAG - TPG Post, de postdivisie van TNT, heeft van de overheid de opdracht gekregen voor het merendeel van haar postvervoer. TPG Post neemt onder meer de losse post, de 24- en 48-uurs partijenpost, antwoordstukken, buitenlandse post en binnen- en buitenlandse pakketten van de overheid voor zijn rekening.
Het gaat onder meer om de belastingaanslagen en transactiemail voor de gezamenlijke overheidspartijen. Het contract geldt voor drie jaar, aldus TPG Post vrijdag. Wat de order waard is, is niet bekendgemaakt. "Het gaat om honderden miljoenen brieven en documenten", aldus een woordvoerster.
Eerder was een deel van de overheidspost, de zogeheten geadresseerde bulkpost, gegund aan prijsvechter Sandd, een kleine concurrent van TPG Post. De postmarkt is al voor ruim 50 procent geliberaliseerd. Voor briefpost onder de 50 gram gaat de markt hoogstwaarschijnlijk 1 januari 2008 open. Dan is de gehele postmarkt vrij.
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef TheSorrow het volgende:
Ik word net gebeld, ik mag die bekeuring mooi zelf betalen, 'aangezien onze vestiging hier niet aan meedoet, dat de baas het betaald'... Zal mn pa blij mee zijn, die was nu al laaiendMaarja, ze zullen het wel heuren
Lijkt mij (en mn collega's) ook... Ik had het er vandaag over, de teamcoach gaf het terug... 'Tommy, wegpiraatquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.
Ze moeten het gewoon betalen en proberen je met een kluitje in het riet te sturen.
toch wel prettig dat we zo'n order nog houden... Nou maar hopen dat we ze ervan kunnen overtuigen dat onze hoge kwaliteit het prijsverschil rechtvaardigt...quote:
Dat lijkt me een regelrechte rampquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:17 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb trouwens even aan een collega gevraagd hoe het zit bij drie soorten HAH... die worden hier in Assen ook gewoon achter de hand meegenomen...
Valt wel mee... Het wordt wat lastiger als je drie soorten HAH formaatje gammagids hebt, maar over het algemeen heb je één grote en twee dunne en/of kleinere soorten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat lijkt me een regelrechte ramp3 hah in één hand.
Ik fiets zelfs als ik bij de politie de post moet brengen met mn fiets zeker een meter of 50 over de stoep, voor het bureau langs... Verder ook eigelijk in mn wijken overal waar dat net even makkelijker is...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:12 schreef Jordy-B het volgende:
In de fietsstraten in mijn wijk fiets ik praktisch alles over de stoep... moet ook wel, want als je steeds stoep op-stoep af moet, hou je geen wielen over (om over de belasting voor je knieën nog maar te zwijgen)...
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een agent je bekeurt omdat je gewoon zo goed en zo snel mogelijk je werk probeert te doen, eigenlijk...
En ik kom ook lang niet uit met de tijd als ik steeds terug naar de straat moet...
We hebben toch vrijstelling?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:58 schreef JDude het volgende:
Ik knal altijd hele stukken over de stoep en ook TPG-bedrijfswagens parkeer ik net waar het uitkomt. Nog nooit één bon gezien.
Je mag toch ook korte stukken zonder gordel om rijden?quote:
Ik denk dat geen postbode zich daaraan houdt, dat kan ook niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:29 schreef hisham_abbas het volgende:
Kut is ook dat postbodes van het bedrijf niet (langzaam) op de stoep mogen fietsen, er geldt zeg maar geen uitzondering voor postbodes. Waardeloos, als een bedrijf echt iets voor haar mensen overhad, hadden ze anders besloten.
Klopt, mits stapvoets... yeah rightquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:27 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Je mag toch ook korte stukken zonder gordel om rijden?
Kan me idd niet voorstellen dan ik bekeurd zou worden omdat ik over de stoep fiets. Heb gewoon hele stukken met een plantsoen tussen stoep en straat, en ga die stukken echt niet lopen hoor.
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoortquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:22 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
We hebben toch vrijstelling?
Ik wil nog een x samen met een collega gewoon die bus midden op een kruispunt zetten en uitstappen, kijken hoe ze reageren"Ja maar ik heb vrijstelling!"
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoort![]()
Gewoon d'r tussen zettenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:04 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Een collega heeft een keer de bus bijna dwars over de weg gezet net voor een leswagen...die had gelijk een voorbeeld van hoe het niet hoort![]()
Jups, morgen wordt er geen post opgehaald of bezorgd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ff iets anders± weet iemand of het morgen een werkdag is.
Volgens mij moet dat zelfs wettelijk geregeld zijn, anders zou TPG Post allang alle regels lang en bred aan haar laars gelapt hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Limbo-lil het volgende:
Ik heb hier regelmatig 3 HAH, gisteren nog. Gamma, Praxis (dik boekwerk) en AH. Het went.
Wat betreft verschillen tussen vergoedingen bij verschillende vestigingen: ik weet dat je bij de ene vestiging een fietsvergoeding kunt krijgen en bij de andere niet. Bij ons niet natuurlijk...
Ff iets anders± weet iemand of het morgen een werkdag is.
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:12 schreef zjroentje het volgende:
Morgen is vrij.
Dubbel werk? Morgen is er geen buslichting en zijn de postkantoren gesloten . Je hebt vrijdag dus de post van vandaag (woensdag)...quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:44 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.
Dat van dat dubbel werk valt nog wel mee, het totaal postvolume ligt op een week als deze toch echt wel lager dan in een normale week met 6 werkdagen. En er zullen toch echt wel meer bedrijven zijn die voor of na hemelvaart een tandje bij moeten zetten om het werk van die vrije dag weg te werken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:44 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
en vrijdag dubbel werk. Dat ligt niet aan het bedrijf, maar aan de aard van de werkzaamheden. Brieven en pakjes bezorgen is voor zover ik weet de enige mogelijke werkzaamheid in Nederland waarbij je na een bijzondere vrije dag met bijna dubbel werk wordt geconfronteerd.
Als het even niet kan... bij ons klinkt het zo: "de teamcoaches bepalen of ze meegaan of niet"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Als het goed is is er morgen geen kampioen... Er is iig de afspraak dat de kampioen als het even kan niet op zaterdag wordt bezorgd...
Geen makro, bijna geen post van bedrijven... Het kon wel eens een geinig dagje worden, morgen...
Nou ik weet t niet hoor...De avonddienst was om bij in slaap te vallen zo weinig post er was bijna geen bedrijf in leven geloof ik....vandaag lopen was wel erg te weinig mensen en te veel post (***kampioen en HAH)quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dubbel werk? Morgen is er geen buslichting en zijn de postkantoren gesloten . Je hebt vrijdag dus de post van vandaag (woensdag)...
Op zaterdag heb je dubbel werk, want dan heb je de buslichting van de donderdag en de reguliere post van vrijdag.
same herequote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:36 schreef gr8w8 het volgende:
Inderdaad, weer viel mee, ik heb het droog gehouden ieg. Wel veel grote stukken.
Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Als het goed is is er morgen geen kampioen... Er is iig de afspraak dat de kampioen als het even kan niet op zaterdag wordt bezorgd...
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...quote:Op zondag 28 mei 2006 09:22 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.
Ik wel.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...
Supersite inderdaad!!quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
dat scheelt iddquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef NY_Giant het volgende:
Is de Makro folder vandaag overal al bezorgd? Thuis kregen we hem vandaag dus al. Zou wel lekker zijn, morgen geen makro bezorgen...
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
"is het al vijf uur? Neehee? dan is de post ook niet te laat... goeiemorgen"
Zulke klanten zijn vervelend...
Haha dat ken ik. Als je een uurtje later bent dan normaal. "Wat ben je laat vandaag."quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikik heb tot 5 uur.
quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...quote:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef nixxx het volgende:
zaterdag ook weer zoiets leuks.. grote bos sleutels aan de deur.. niemand die opendoet als ik bel.. sleutels bij buren gedumpt en maar even een paar briefjes geschreven, een door de brievenbus gemikt en 1 met een elastiekje om de deurklink " Sleutels op nr 1 "![]()
Ruitje inslaan en kat adopterenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...
Oom agent kan je trouwens een boete geven als je zo diefstal 'uitlokt'.
ja.. doe het ook altijd.. en als er niemand thuis is, toch ff bij de buren afgeven.. ook al laten mensen ze expres hangen, voor hun kind ofzo.. tsja das dan stom van ze, moet je niet doen, verzin maar wat anders.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.
a) het is gewoon ongelooflijk dom van de bewoner
b) ik vind het de normaalste zaak van de wereld om dan even aan te bellen
Jup, ik doe hetzelfde. Ik ga me verder niet bemoeien daarmee.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef TheSorrow het volgende:
Ik bel ook altijd aan, maar als ze niet opendoen is dat hun fout, en laat ik ze lekker hangen
Dat komt omdat nog steeds niet overal is doorgedrongen dat de postbode tegenwoordig ook na tien uur 's ochtends kan komen.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb overigens als ik een half uur voorloop op mijn schema al dat die oudjes zeiken dat ik te laat ben.
bonusquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:55 schreef texelonia het volgende:
Weet iemand toevallig welke eisen er zijn om voor die bonus in juni in aanmerking te komen? Moet je bijvoorbeeld een bepaalde datum nog in dienst zijn?
en je moet nog een postzegel plakken ookquote:Op zondag 28 mei 2006 12:07 schreef Moirist0 het volgende:
Waarom moet je voor het aanmelden van intranet je E-mail adres herhalen?? Toch al behoorlijk primitief dat ik het nog moet printen en opsturen ookIs het wel relaxed?
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:54 schreef martinnutjuh het volgende:
Morgen iemand in opleiding... Gaat voor de 3e keer mee nu met iemand, dus dat wordt rustig voor mij dan. Mag mooi zelf lopen, misschien dat ik af en toe iets meepak, maarja, op een maandag...???
Jah is toch weer net anders dan op dinsdag t/m zaterdag.... maar ik moet nog is kijken hoe ik dat ga doenquote:Op zondag 11 juni 2006 20:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |