Heldere anaylse waar ik me volledig bij aansluit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de Mail (de Post-Pravda) stond weer een mooi stukje over hoe sociaal TPG Post was als werkgever. Dat zou oa blijken uit het feit dat er nooit werd gestaakt. Slechte verklaring. Toen de HSM net draaide bij ons en de voorbereidingstijd halveerde had iemand het lef om in het bijzijn van een leidinggevende het woord staking te laten vallen. Als je voor het praten over staken al geschorst kan worden, wat gebeurt er dan als je echt zou gaan staken?
Nee, TPG is zo hyprocriet als wat. Naar de buitenwereld toe spelen ze de rol van filantroop (oa WFP), maar dat is niet meer dan een PR-stunt. Naar de medewerkers toe wordt heel anders gedaan. Het moge bekend zijn dat het puur en alleen gaat om winst maken. Die is overigens weer verder gestegen, volgens Mail. De medewerkers van TPG zijn kennelijk een noodzakelijk kwaad, het is dat je ze nodig hebt om winst te maken. Dat het werk voor deze mensen ook nog een beetje leuk moet blijven is duidelijk van secundair belang.
Ik had verw8 dat ze me er wel voor zouden bellen maar ik ben nog steeds niet gebeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus
Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en wonDus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
Volgens mij heb ik ooit vernomen dat ze dat hier ergens in de buurt al deden (volendam?) Bij ons worden alleen de kleine dingen achter de hand meegenomen. Opzich gaat dat prima maar wat die Pieter dus zegt ga ik echt nooit doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zojuist lees ik een bericht van Pieter Hollander. Het tussenzetten van HAH duurt te lang, het moet vanaf een nog nader te bepalen datum dit jaar los achter de hand mee. Dat is een landelijke regeling. Op zich nog niet zo schokkend, maar nu komt het: dit geldt ook bij meerdere soorten HAH op 1 dag! Dus al heb je de Gammakrant, de Karwei EN V&D's prijzencircus op 1 dag, moet het nog steeds los achter de hand mee. Het hah zelf mag wel worden samengevoegd, dus dat je stapeltjes maakt van 3 (let wel: niet invouwen!). Bij wijken met alleen flats werk dit misschien wel, maar met loopwijken met grote tuinen? Ik voorzie grote problemen, en als ze voet bij stuk houden denk ik dat meneer Bakker toch nog een keer een staking (of op z';n minst een demonstratie) krijgt.
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Carport het volgende:
Wij werken hier inmiddels al meer dan een jaar met die methode van achter de hand meenemen. In het begin even wennen, vooral in de zomer lastig (zwetende handen), maar volgens mij gaat het nu wel lekker.
Zelf loop ik bijna geen bestellingen meer, dus zou het niet goed weten
Overigens staan een van de teamcoaches en enkele collega's van mij op die foto van de Operationele Formule
Zelf loop ik vrijwel nooit meer met 3 HAH, maar vroeger wel vaak gedaan. Van tevoren wordt het HAH samengevoegd tot handelbare pakketjes. Ik liep dat vervolgens altijd met een schoudertas. Post leg ik op m'n onderarm, het HAH houd ik vast in m'n hand. Na het controleren van de post pak ik deze beet, pak het HAH en stop het vervolgens samen in de bus.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?
Jup.. sorryquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie zijn dus zo'n pilot-vestiging waar iedere pilot bij voorbaat slaagt. Je wordt bedankt ; ) Typisch trouwens dat je nou nooit eens hoort van een pilot die mislukte, en leidde tot het afblazen van een project. Iedere pilot is altijd al bij voorbaat een groot succes.............
bron: nu.nlquote:DEN HAAG - TPG Post, de postdivisie van TNT, heeft van de overheid de opdracht gekregen voor het merendeel van haar postvervoer. TPG Post neemt onder meer de losse post, de 24- en 48-uurs partijenpost, antwoordstukken, buitenlandse post en binnen- en buitenlandse pakketten van de overheid voor zijn rekening.
Het gaat onder meer om de belastingaanslagen en transactiemail voor de gezamenlijke overheidspartijen. Het contract geldt voor drie jaar, aldus TPG Post vrijdag. Wat de order waard is, is niet bekendgemaakt. "Het gaat om honderden miljoenen brieven en documenten", aldus een woordvoerster.
Eerder was een deel van de overheidspost, de zogeheten geadresseerde bulkpost, gegund aan prijsvechter Sandd, een kleine concurrent van TPG Post. De postmarkt is al voor ruim 50 procent geliberaliseerd. Voor briefpost onder de 50 gram gaat de markt hoogstwaarschijnlijk 1 januari 2008 open. Dan is de gehele postmarkt vrij.
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:26 schreef TheSorrow het volgende:
Ik word net gebeld, ik mag die bekeuring mooi zelf betalen, 'aangezien onze vestiging hier niet aan meedoet, dat de baas het betaald'... Zal mn pa blij mee zijn, die was nu al laaiendMaarja, ze zullen het wel heuren
Lijkt mij (en mn collega's) ook... Ik had het er vandaag over, de teamcoach gaf het terug... 'Tommy, wegpiraatquote:Op zaterdag 20 mei 2006 09:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Huh het betreft toch TPG Post als geheel. Lijkt me sterk dat jouw vestiging daar niet aan mee doet.
Ze moeten het gewoon betalen en proberen je met een kluitje in het riet te sturen.
toch wel prettig dat we zo'n order nog houden... Nou maar hopen dat we ze ervan kunnen overtuigen dat onze hoge kwaliteit het prijsverschil rechtvaardigt...quote:
Dat lijkt me een regelrechte rampquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:17 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb trouwens even aan een collega gevraagd hoe het zit bij drie soorten HAH... die worden hier in Assen ook gewoon achter de hand meegenomen...
Valt wel mee... Het wordt wat lastiger als je drie soorten HAH formaatje gammagids hebt, maar over het algemeen heb je één grote en twee dunne en/of kleinere soorten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat lijkt me een regelrechte ramp3 hah in één hand.
Ik fiets zelfs als ik bij de politie de post moet brengen met mn fiets zeker een meter of 50 over de stoep, voor het bureau langs... Verder ook eigelijk in mn wijken overal waar dat net even makkelijker is...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:12 schreef Jordy-B het volgende:
In de fietsstraten in mijn wijk fiets ik praktisch alles over de stoep... moet ook wel, want als je steeds stoep op-stoep af moet, hou je geen wielen over (om over de belasting voor je knieën nog maar te zwijgen)...
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een agent je bekeurt omdat je gewoon zo goed en zo snel mogelijk je werk probeert te doen, eigenlijk...
En ik kom ook lang niet uit met de tijd als ik steeds terug naar de straat moet...
We hebben toch vrijstelling?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:58 schreef JDude het volgende:
Ik knal altijd hele stukken over de stoep en ook TPG-bedrijfswagens parkeer ik net waar het uitkomt. Nog nooit één bon gezien.
Je mag toch ook korte stukken zonder gordel om rijden?quote:
Ik denk dat geen postbode zich daaraan houdt, dat kan ook niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:29 schreef hisham_abbas het volgende:
Kut is ook dat postbodes van het bedrijf niet (langzaam) op de stoep mogen fietsen, er geldt zeg maar geen uitzondering voor postbodes. Waardeloos, als een bedrijf echt iets voor haar mensen overhad, hadden ze anders besloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |