abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36344194
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17

Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:55:27 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36345727
Die regen mogen ze tot zondag bewaren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:40:52 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36355738
wel lekker weer, maar veelteveel post.. en dat op de dag dat ik verlof wou
ik ga mijn bed in ... maar ik heb wel blokkerbonnen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_36356669
Redelijk druk vandaag, maar het lijkt erop dat de echt krankzinnig drukke zaterdagen (vossen tot na 8-en en 10-12 blauwe bakken voor mijn ochtendwijk) toch wel tot het verleden behoren.

Vorige week werd onze vestiging vereerd met het bezoek van twee rechercheurs. Ze kwamen een collega meenemen voor een 2 uur durend kruisverhoor. Ze waren nml van de Postale Recherche (ik wist geeneens dat zoiets bestond), en hij werd verdacht ivm een enkele weken terug verdwenen bak post die pas weken later werd teruggevonden in het rommelhok waar de schoonmaakspullen liggen.

Ik moest gelijk denken aan die aflevering van Seinfeld waarin Newman op straat een passerend busje wordt ingetrokken om even later met een zinken emmer op zijn hoofd ondervraagd te worden door de postmaster-general.........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:49:20 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36357524
Die Recherche is laatst bij ons ook langsgeweest geloof ik.

Best veel post vandaag, aanslagen van het Waterschap hier. Maar wel lekker weer gelukking, ondanks alle regenvoorspellingen.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:01:59 #6
15869 gr8w8
Better by design.
pi_36357859
Bleh. Nou is het ongeveer ehm, twee weken goed gegaan en vandaag was het weer mis. Storing ind e machine, vertragring van de tweede lichting rode bakken minstens 45 minuten. Dat werd dus ruim een uur. Mijn nueus is behoorlijk leeg nu. Alles was al ingegooid, wijken al gezet en terug in de kast en we hadden nog een half uur over. Elke keer is het raak, dan weer een ingehuurde chauffeur die het niet kan vinden, een machine die vast loopt, fouten in de bediening, verkeerd ingeplanned. En die machine maakt gen fouten? Vandaag weer een serie van het waterschap geloof ik. Het lijkt wel of de machine juist de fout in gaat als hij een serie brieven van hetzelfde formaat op volgorde aangeboden krijgt. Even en oneven, hoog laag, alles door elkaar. Grrr.

Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_36358030
Carport, over die buslichting, de eerste is er al bij genaaid bij ons

Ze vroegen aan hem "kan je maandag lichting hoog doen?" Hij zegt "ja is goed",zeggen ze even later "o ja, dat is wel opleiding he" dus hij zei "ja maar dat doe ik niet"......... "Ja maar je hebt al ja gezegd" Ik had compleet los gegaan dan denk ik als ze me zoiets flikken
† The 3 Kings †
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:02:52 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36359484
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:

Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Ik wist niet dat Koninginnedag opschuift als het op zondag valt. Zoja, dan wel vrij neem ik aan
quote:
[verhaal]
Vertraging, waterschap, je zit toch niet bij mij op de vestiging he?
pi_36359520
quote:
Nee, ik dacht dat het geen vrije dag was, maar ik weet het niet helemaal zeker. Op deze computer heb ik geen inlogcodes van IntranetMailThuis, daar zou het op moeten staan. Nu zie ik dat het officieel geregeld is dat zaterdag de 29e een vrij dag is. Dus het lijkt me dat het dan een vrije dag is inderdaad.
Ik had die dag wel al vrij gevraagd ivm vakantie, maar nu blijkt dat de vlucht pas een dag later vertrekt en ik zaterdag gewoon zou kunnen werken. Mooi niet dat ik dat door ga geven daar
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:08 schreef TheSorrow het volgende:
Carport, over die buslichting, de eerste is er al bij genaaid bij ons

Ze vroegen aan hem "kan je maandag lichting hoog doen?" Hij zegt "ja is goed",zeggen ze even later "o ja, dat is wel opleiding he" dus hij zei "ja maar dat doe ik niet"......... "Ja maar je hebt al ja gezegd" Ik had compleet los gegaan dan denk ik als ze me zoiets flikken
Behoorlijk lullig inderdaad, maar deze uiterst trieste manier verbaast me niks
Als ze dat bij mij hadden gedaan was het ook simpel geweest: die opleiding geef ik niet, ik ga toch niet m'n eigen glazen ingooien

[ Bericht 3% gewijzigd door Carport op 25-03-2006 18:12:09 ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:13:25 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36364791
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 15:40 schreef nixxx het volgende:
wel lekker weer, maar veelteveel post.. en dat op de dag dat ik verlof wou
ik ga mijn bed in ... maar ik heb wel blokkerbonnen
Was inderdaad veel post vandaag, veel maandbladen ertussen geloof ik.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_36377282
quote:
Even opgezocht:
Op zaterdag 29 april is iedereen inderdaad vrij en wordt er nergens binnen TPG gewerkt. Op de maandag daarop (1 mei) wordt er gewerkt als een dinsdag/zaterdag, omdat er vrijdag 28 april natuurlijk wel de normale hoeveelheid zaterdagpost wordt aangeleverd.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:31:55 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36377365
Gratis vrije dag
  zondag 26 maart 2006 @ 14:34:41 #13
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36377453
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:31 schreef JDude het volgende:
Gratis vrije dag
Ik ben gelukkig per 1 april ex-postbode, gisteren de laatste keer gewerkt.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:15:59 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36378641
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig per 1 april ex-postbode, gisteren de laatste keer gewerkt.
Yeeeuh Plato trakteert op bier
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  zondag 26 maart 2006 @ 15:28:29 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36378931
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Yeeeuh Plato trakteert op bier
Mag niet tijdens werktijd.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:30:13 #16
15869 gr8w8
Better by design.
pi_36378972
Bier. En bowlen?

Mooi! Vrije dag dus. Achteraf gezien heb ik geen idee waarom ik twijfelde. Zal wel aan het vroege tijdstip en mijn werkmotivatie gelegen hebben.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:30:31 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36378976
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Mag niet tijdens werktijd.
wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijd is nog goedkoper voor je ook.. dan ben ik met een paar biertjes wel klaar
  zondag 26 maart 2006 @ 15:36:12 #18
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36379120
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:30 schreef nixxx het volgende:

[..]

wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijd is nog goedkoper voor je ook.. dan ben ik met een paar biertjes wel klaar
Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:55:41 #19
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_36379526
Het is meestal niet het werken zelf waar ik echt moe van word, maar het feit dat ik een paar km. moet afleggen van Pkt naar wijk en vice versa, en ik me dan nooit kan inhouden om ondanks m'n volle tassen zo hard mogelijk door het stadsverkeer te knallen .
  zondag 26 maart 2006 @ 20:08:30 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36386131
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.
ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietste
  zondag 26 maart 2006 @ 20:12:34 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36386252
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietste
OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.
  zondag 26 maart 2006 @ 20:14:31 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36386293
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.
er staat ook maar 7:20 voor die wijk
  zondag 26 maart 2006 @ 20:15:58 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36386332
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

er staat ook maar 7:20 voor die wijk
Dat zegt niks, ik ken een dienst waar 5.15 uur voor staat, maar die onmogelijk binnen de zeven uur te doen is. Gelukkig is dat mijn wijk niet.
  maandag 27 maart 2006 @ 14:11:33 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36403809
hmm lekkere collega's lopen hier bij mijn studentenkamer.. een pakje met Handtekening Ontvangst bij de buren afleveren
pi_36404994
Ondertussen 2 weken bezig met mn nieuwe wijken, gaat super. Heb een o.a een winkelcentum waar elke zaterdag leuke meisjes werken . Jup dat komt wel goed
  Licht Ontvlambaar maandag 27 maart 2006 @ 15:34:53 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36406393
Centraal gemaakt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36430113
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:29 schreef Carport het volgende:

[..]

Even opgezocht:
Op zaterdag 29 april is iedereen inderdaad vrij en wordt er nergens binnen TPG gewerkt. Op de maandag daarop (1 mei) wordt er gewerkt als een dinsdag/zaterdag, omdat er vrijdag 28 april natuurlijk wel de normale hoeveelheid zaterdagpost wordt aangeleverd.
Geweldig zat t me pas af te vragen idd hoe t nou precies zat met die rare koninginnedag!
  zaterdag 1 april 2006 @ 08:34:45 #28
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_36544122
Worden pakketjes ook op zaterdag bezorgd? Of alleen op werkdagen?
pi_36567093
Ik heb vandaag geleerd at ik extra voorzichtig moet zijn bij een zekere, verticaal geplaatste, naar binnen openende brievenbus in m'n wijk...

Die klerelijer heeft 'n smerige, donkerpaarse plek achtergelaten op de nagel van m'n middelvinger...

auw
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36567109
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:34 schreef Darklight het volgende:
Worden pakketjes ook op zaterdag bezorgd? Of alleen op werkdagen?
pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36567121
Mja ik werd ook vandaag bijna gepakt door zo'n kutkeffer, had hem nog nooit gehoord/gezien bij die bus, schrok me de tering
† The 3 Kings †
pi_36567249
Het was de bus zelf...
  zondag 2 april 2006 @ 09:10:19 #33
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_36570547
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,
Ja had het al gelezen
Maar is een rembours zending, en die worden niet op zaterdag geleverd, maar eerstvolgende werkdag
pi_36574889
quote:
Op zondag 2 april 2006 01:27 schreef Jordy-B het volgende:
Het was de bus zelf...
Mja ik bleef vorige x hangen aan zo'n inklapbus met trekveer... trok bijna mn vel eraf
† The 3 Kings †
pi_36799835
Mijn rembourszending in vrijdag verzonden en ligt al sinds zaterdagochtend in het distributiecentrum een paar kilometer van mijn huis (omdat het zaterdag niet bezorgd wordt ivm rembours) nu komt het maandag toch wel, of moet ik toch tot dinsdag wachten? (dan zou de 24 uurs service dus 5 dagen service worden...)
pi_36808182
Zaterdag was volop bagger bij ons... weer eens veel te warm dankzij de machines, veel post.... kloteweer, en dan nog een wijk wegbrengen die groter is als je eerste wijk....was om 4 uur klaar, en dan nog eens terug voor de aangetekenden....was ffies met paps auto gegaan, nieuwe locatie is toch 4km van mn huis..... daar nog een collega tegengekomen, en nog ffies wat gedronken.... maar t was geen relaxte zaterdag
† The 3 Kings †
  zondag 9 april 2006 @ 23:03:11 #37
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36808280
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:00 schreef TheSorrow het volgende:
.. maar t was geen relaxte zaterdag
dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...
pi_36810271
Wij hadden een hele bak machinepost die in de verkeerde batch was terechtgekomen... Was iedereen net aan het zetten, konden we eerst zo'n bak gaan uitgooien op de vos/hersorteringskast...
En hij zat vol met die dunne, kartonnen reklameblaadjes. (hetzelfde spul als dat van de postcodeloterij, ofzo.)

Maar doordat we daardoor zo belachelijk laat de straat op waren, was het wel droog...
pi_36811047
quote:
Op maandag 10 april 2006 00:10 schreef Jordy-B het volgende:
Wij hadden een hele bak machinepost die in de verkeerde batch was terechtgekomen... Was iedereen net aan het zetten, konden we eerst zo'n bak gaan uitgooien op de vos/hersorteringskast...
En hij zat vol met die dunne, kartonnen reklameblaadjes. (hetzelfde spul als dat van de postcodeloterij, ofzo.)

Maar doordat we daardoor zo belachelijk laat de straat op waren, was het wel droog...
Van Tom-Tom en de Nationale Postcode Loterij.... Die dingen waren nog verdomd pijnlijk, had precies een kloof op mn ringvinger, en die is daar aardig wat keer tegenaan gestoten
Bij mn eerste wijk zaten ze ook niet tussen de post, dus moest ik ze handmatig ingooien, wat een drama.... soms wel 8 voor 1 adres
quote:
Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...
Mja, groot gelijk
† The 3 Kings †
pi_36820376
Hey ik heb een aantal vraagjes:

Hoe zeg ik mijn contract op?
Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?

groetjes een TPG'er die het bedrijf en de mensen spuug- en spuugzat is
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_36820470
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:

Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?

Schriftelijk ontslag indienen en anders kan je het toch aan je vestigingsmanager oid vragen hoe je dat precies moet doen. Hetzelfde geldt voor je vrije uren.

TPG is inderdaad niet meer wat het geweest is .
  maandag 10 april 2006 @ 18:18:30 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_36829780
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:

Wat is de opzegtermijn?

2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.
Het enige leuke zijn nog de mensen bij ons.. de zaterdag mensen dan wel he, niet de meeste doordeweekse krachten
pi_36832997
quote:
Op maandag 10 april 2006 18:18 schreef nixxx het volgende:

[..]

2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.
Het enige leuke zijn nog de mensen bij ons.. de zaterdag mensen dan wel he, niet de meeste doordeweekse krachten
Hier precies hetzelfde.
De leuke verhalen en tijden van een paar jaar terug zijn er niet meer. Het is dat ik het heel goed kan vinden met een groepje zaterdagmedewerkers en ik een ideale combinatie werk heb: Business Point, agt + zakjes rijden, post bezorgen in de winkelstraat en evt. extra dingetjes zoals afsluiten. Was dat er niet, had ik er waarschijnlijk ook niet meer gewerkt (en zo zag het er ongeveer een jaar terug wel naar uit).

Binnenkort krijgen we trouwens petjes in verschillende kleuren om de teamgeest te versterken En ze denken dat ik dat ding ga dragen
pi_36833236
Op mijn vestiging is het jammer genoeg ook niet meer zo leuk als weleer.
De echte lol is er wel vanaf. Vroeger waren we op zaterdag echt een team. Gezamelijk pauzeren enzo tegenwoordig begin ik om 10:00 en ga dan meteen de straat op en 's middags stellen de pauze's ook niet veel meer voor.

Mja ik heb me erbij neergelegd en zing de rit gewoon uit.
  woensdag 12 april 2006 @ 11:11:16 #45
9505 Griffin2k
Be Bert Be Ernie Be Cool
pi_36881144
He allemaal, Ik zat zo even te balderen maar kon niet echt iets vinden over mijn vraag.

Ik heb een vakantie geboekt via TNT / Neckermann. Dit omdat je dan 10% korting krijgt voor iedereen die op mijn naam meegaat.

Nu heb ik per abuis een vaste baan gekregen en die kon ik absoluut niet afslaan. Dit is een fulltime baan btw.

De vakantie is pas in Augustus, maar ik trek het echt niet meer om op zaterdag te werken. werkdruk is hoog, sfeer is gigantisch veranderd sinds de HuisnummerSortering etc.

We hebben al een aanbetaling gedaan. Mijn vraag is kan ik ontslag nemen zonder dat ik die korting zomaar kwijt ben? Weten julile hier meer van?
I don't know much, but i do know i can FUCK !
pi_36887047
die verpeste sfeer is iets wat mij ook opviel..
Ik ben toen in 2001 begonnen bij de post, en in 2004 gestopt. En als ik nu nog oudcollega's spreek, dan hoor ik dat het ook alleen maar slechter is geworden..
Het is echt zo jammer
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:10:46 #47
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_37187039
wordt er volgende week zaterdag ook post bezorgt?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  zaterdag 22 april 2006 @ 17:28:21 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37188703
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:10 schreef 9christensen het volgende:
wordt er volgende week zaterdag ook post bezorgt?
volgende week vrij
pi_37189095
Kort dagje, vandaag... klein aantal stukken, groot volume...

Ze wisten bij mij in 't compartiment helemaal niet van de dreigende staking op sorteercentrum Zwolle...
pi_37190742
Hier een zeer drukke dag met weinig HSM-post maar veel plaatwerk. Elf volle blauwe bakken! En omdat een collega ziek naar huis ging kreeg ik ook nog zijn middagwijk erbij. En dat was dus een wijk die vroeger (pre-HSM) een ochtendwijk was, met 2,5 uur looptijd. Stevig doorgelopen maar toch pas om 16.45 klaar (6.30) begonnen. Wel 45 min. gepauzeerd natuurlijk!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_37190877
En nog een berichtje voor de collega's die het bij de TPG zat zijn. Solliciteer bij Sandd! Zoals je in de Mail (dat TPG krantje wat iedereen altijd ongelezen weggooit) kon lezen verdienen bezorgers daar (als je dat moet geloven) EUR 50 tot EUR 100 per dagdeel (dagdeel=4 uur). Dat is dus EUR 12,50 tot EUR 25 per uur! Lijkt me sterk, dat verdient de gemiddelde vestigingsmanager nog niet eens. Of is dit weer een truck van het management om ons te bewegen elders werk te gaan zoeken? (Natuurlijk verloop stimuleren)
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:16:34 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37191857
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En nog een berichtje voor de collega's die het bij de TPG zat zijn. Solliciteer bij Sandd! Zoals je in de Mail (dat TPG krantje wat iedereen altijd ongelezen weggooit) kon lezen verdienen bezorgers daar (als je dat moet geloven) EUR 50 tot EUR 100 per dagdeel (dagdeel=4 uur). Dat is dus EUR 12,50 tot EUR 25 per uur! Lijkt me sterk, dat verdient de gemiddelde vestigingsmanager nog niet eens. Of is dit weer een truck van het management om ons te bewegen elders werk te gaan zoeken? (Natuurlijk verloop stimuleren)

een collega van me mag zich gaan verantwoorden voor werkweigering... had ruzie gekregen met een andere collega bij postbussen. (die speelt nogal graag de baas) en was kwaad weggelopen.. Hoe maak ik van een mug een olifant om iemand eruit te werken....
pi_37192937
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier een zeer drukke dag met weinig HSM-post maar veel plaatwerk. Elf volle blauwe bakken! En omdat een collega ziek naar huis ging kreeg ik ook nog zijn middagwijk erbij. En dat was dus een wijk die vroeger (pre-HSM) een ochtendwijk was, met 2,5 uur looptijd. Stevig doorgelopen maar toch pas om 16.45 klaar (6.30) begonnen. Wel 45 min. gepauzeerd natuurlijk!
Hier hetzelfde! Veel plaatwerk, HSM-post was niet bovennormaal veel ofzo. Nog wat probleempjes met zieken en brommertjes en auto's die weigerden, maar voor de rest een lekker zaterdagje!
pi_37193955
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:16 schreef nixxx het volgende:

een collega van me mag zich gaan verantwoorden voor werkweigering... had ruzie gekregen met een andere collega bij postbussen. (die speelt nogal graag de baas) en was kwaad weggelopen.. Hoe maak ik van een mug een olifant om iemand eruit te werken....
Gelukkig is de post een van de meest sociale bedrijven in Nederland *kuch* *kuch* dus dat komt vast wel goed met je collega .
pi_37196233
Hier was het, ondanks de makro, redelijk rustig in mijn wijkjes... Bakken zaten normaal vol, niet overvol Ik was om half 3 al klaar, terwijl ik normaal met makro pas om 4 uur klaar ben, en ik heb mn 2e wijk (die tevens groter is als mn eerste) in dezelfde tijd gelopen als mn 1ste, 1 uur en 20 minuten En normaal doe ik er altijd ong. 2 uur over
Maarja ik was helemaal kapot, gister was het ook al laat en het nodige genuttigd .... Ben nu net wakker, maar ben nog steeds aardig brak
† The 3 Kings †
  maandag 24 april 2006 @ 20:56:48 #56
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_37257077
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 17:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

volgende week vrij
aha mooizo
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_37259757
quote:
Op maandag 24 april 2006 20:56 schreef 9christensen het volgende:

[..]

aha mooizo
Zeker, eindelijk weer een x uitslapen

Blijkt dat ik weer een paar uur mis van de buslichting, gaat weer geweldig qua uren telling daar
† The 3 Kings †
pi_37400800
Als zaterdagwerker had ik vandaag geen tweede tranche
  zaterdag 29 april 2006 @ 13:29:26 #59
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37401036
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Ik had helemáál niks.
pi_37404618
Heerlijk, nu pas wakker worden ipv half 8
† The 3 Kings †
pi_37416616
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Iedereen had toch vrij vandaag?
pi_37417967
Waardeloos trouwens, sommige wijken in Vlaardingen. Geen lange wijken in tijd gemeten, maar meestal zit de schoudertal flink vol, terwijl we daar in Maassluis juist vanaf zijn gestapt (kleine rondjes, niet veel in schoudertas). Er zat zelfs een 'rondje' van 6 (!!) bundels bij. Dan was het nog niet eens een drukke dag.
  zondag 30 april 2006 @ 00:54:12 #63
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37418006
Als de indeling van een wijk me niet bevalt dan pas ik 'm zelf aan... je hoeft 'm toch niet zo te lopen als 'ie uit de machine komt?
pi_37460321
Ik ben zaterdagmedewerker bij de TPG, en heb gekloot met de teamcoach.
Ik had namelijk mijn steunpuntzakken niet gekregen in de wijk. Ik heb ze nog gezocht in andere wijken, de teamcoach geprobeerd te bereiken (mobiel stond uit), ben terug naar de vestiging geweest (zakken waren er niet, en er was niemand meer aanwezig van de leidinggevenden). Ik heb uiteindelijk een memo op het bureau van de teamcoach neergelegd.

Toen kreeg ik op woensdag een telefoontje, dat ik het die avond (!) alsnog moest bezorgen, ze waren namelijk gevonden. Ik heb toen gezegd dat ik ze zou lopen mits ik tijd had. Dit bleek ik die avond dus niet te hebben.
De volgende ochtend heb ik een voicemail ontvangen, waarin hij zegt dat hij zeer kwaad is en diep teleurgesteld, en dat ik mij moet komen verantwoorden.

De volgende dag krijg ik een brief, waarin hij zegt dat hij voor woensdag (overmorgen) schirftelijk van mij uitleg wilt waarom ik 1) niet vermeld heb dat ik de steunpuntzakken niet had zaterdag (wat ik dus wel heb gedaan. Hij trekt nu in twijfel dat ik een memo heb neergelegd, maar daar heb ik getuigen van), waarom ik mij niet aan de afspraak heb gehouden om het die woensdagavond te lopen (ik heb hem duidelijk gezegd dat ik het zou lopen als ik er tijd voor had), en 3) hoe ik de tijd in ga vullen die ik zaterdag niet gewerkt heb.

Mijn vragen zijn nu:
- Kan hij mij verplichten om een schriftelijke verklaring in te laten leveren op een dag dat ik niet werkzaam ben bij de TPG?
- Kan hij mij verplichten om de post 's avonds doordeweeks te lopen, ook al heb ik er zaterdag alles aan gedaan om de post te bezorgen?
- Hoort de teamcoach niet tot een bepaalde tijd ofwel op de vestiging te zijn, of bereikbaar te zijn? En is hij daarin dus nalatig geweest?
pi_37460750
als ik jou was zou ik kijken wie er van jouw vestiging bij de vakbond zit, hier zit echt een vies luchtje aan...

Als ik dit lees ben ik nog veel blijer dat ik niet meer bij de post werk..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:12:56 #66
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37490683
leuk, @home is bezig met de modems te vervangen, m'n hele bus was oranje gekleurd van binnen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37550938
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.

Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
pi_37550983
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:12 schreef Klonk het volgende:
leuk, @home is bezig met de modems te vervangen, m'n hele bus was oranje gekleurd van binnen
boeiend als het goed is je bus toch al oranje
pi_37552212
Rotdag, vandaag...

Het lijkt vandaag nog warmer dan gisteren, dus het schoot voor geen meter op. ik was echt kapot...
In de laatste wijk werd ik nog even getrakteerd op een lekke voorband en een zwaar geval van kramp in beide kuiten.

Er was ook brand in een twee-onder-een-kap huis (dus twee nummers) in de straat waar ik zijn moest. Het was de laatste straat van de wijk (het was allemaal al geblust en ze waren al begonnen met slopen... van beide woningen blijft vrijwel niets over)...
Ik heb nog nooit iemand zo verslagen zien kijken als het meisje dat mij de post vroeg...

kutzooi.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 04-05-2006 20:45:10 ]
pi_37581555
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.

Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
Iemand al een antwoord op mijn vraag hierboven?
Vandaag kreeg ik trouwens een envelop met code SS. Iemand een lijstje misschien?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:13:09 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37582273
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:00 schreef Beach het volgende:

[..]

boeiend als het goed is je bus toch al oranje
ehmmm, nee

ik ben in dienst van een subco
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37626901
Zo de eerste echte zomerse zaterdag zit erop en het ging lekker Niet al te veel post en ik was om kwart over 2 klaar.

Altijd fijn, tpgpolotje, driekwartsbroek, zonnetje, warm, vrolijke mensen door weer....Jup dit maakt het postbode zijn leuk, dit zijn de dagen waarvan je het moet hebben en er zullen zeker nog meer komen
pi_37628386
Niet al te veel post?

Ik heb tijdens de kerst nog niet zoveel post gehad als afgelopen zaterdag... Echt een gigantische hoeveelheid bladen en andere goedbedoelde rotzooi...
  zondag 7 mei 2006 @ 15:00:33 #74
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_37628434
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb tijdens de kerst nog niet zoveel post gehad als afgelopen zaterdag... Echt een gigantische hoeveelheid bladen en andere goedbedoelde rotzooi...
Hier ook ontzettend veel. Sinds een paar weken hebben we de Libelle, Viva en nog meer tijdschriften op zaterdag erbij. En de Makro was zo dik dat het wel een Neckermann gids leek.

7 blauwe en 2 grijze bakken voor mijn wijk ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_37628560
Het grappige is dat ik o.a een klein winkelcentrum had. Nou die hadden (incl de makrozooi) minder post dan een doorsnee woonwijk die ik daarna deed
pi_37852518
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:

Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Ook heb ik gezien SS. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?
  maandag 15 mei 2006 @ 19:03:44 #77
15869 gr8w8
Better by design.
pi_37852597
Ik was gelukkig weer op het laatste moment toch nog vrij, vrijdags om 1500 nog moeten bellen of ik zaterdag vrij was, lekker ouderwets.
pi_37852623
Excuses voor mn taalgebruik:

Ik word hier simpelweg SCHIJTziek van.... Ik keek even op de roosters, zag toevallig de urenlijst van deze week liggen, en ik sta er alleen op zaterdag op, terwijl ik ma t/m wo toch ook 1 uur werk.... Het is al-tijd wat, altijd gezeik
† The 3 Kings †
pi_37861240
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:

[..]

Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.
pi_37870544
ik hoorde dat ophet kantoor waar ik werkte, ze mensen een soort van garantie geven..

als ze een andere baan vindne, en het bevalt toch niet, mogen ze terugkomen binnen een bepaalde tijd...
pi_37870874
Een sociale afvloei regeling.

Wat een sociaal bedrijf is TPG Post toch ook. Ze zouden bijna een lintje verdienen. "We" hebben ook nog ¤25000 overgemaakt naar Suriname. Alles voor een sociaal maatschappelijke manier van handelen .
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:38:16 #82
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37871213
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef MrX1982 het volgende:
Een sociale afvloei regeling.

Wat een sociaal bedrijf is TPG Post toch ook. Ze zouden bijna een lintje verdienen. "We" hebben ook nog ¤25000 overgemaakt naar Suriname. Alles voor een sociaal maatschappelijke manier van handelen .
hmm zou ik ook een afvloeiregeling kunnen krijgen als ik vrijwillig opstap als zaterdag medewerker? Dat ga ik namelijk toch al doen
pi_37871457
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:38 schreef nixxx het volgende:
hmm zou ik ook een afvloeiregeling kunnen krijgen als ik vrijwillig opstap als zaterdag medewerker? Dat ga ik namelijk toch al doen
Alleen als je in een derde wereld land woont.
Sociaal maatschappelijk handelen kent zijn grenzen .
pi_37875196
Werd vanochtend 3 x (jawel) wakker gebeld door de TPG

#1: Hoe gaat het met je verstandskies? "Ik heb gister al gewerkt" ... Ow dan schrijf ik je voor de rest van de week er ook bij!

5 minuten later:

#2: Ohja, er ligt hier nog een bekeuring van 16¤ voor je ? Ik heb geen idee wat het zou moeten zijn, dus dat zien we vanavond wel

En weer 5 minuten later, #3: of ik vrijdag een buslichting kon doen

Heel de tijd was ik net al weer in slaap gesukkeld, bellen ze weer
† The 3 Kings †
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:50:39 #85
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_37875386
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:

Aangezien in zo'n sorteercentrum een hoop identieke processen parallel plaatsvinden, zou ik zeggen dat het iets zegt over de route die het poststuk door het SC heeft gevolgd. Maar dat is maar een idee... geen idee of het waar is.
pi_37886446
quote:
Op maandag 15 mei 2006 22:40 schreef Carport het volgende:

[..]

Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.
Ik ben benieuwd...
pi_37897818
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen ) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus

Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en won Dus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
† The 3 Kings †
pi_37910921
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen ) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus

Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en won Dus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
Jaah, dat stukje heb ik ook gelezen
Mooi dat ik die straks even vergroot ga kopiëren en op het prikbord ga hangen
pi_37911142
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:04 schreef TheSorrow het volgende:
Excuses voor mn taalgebruik:

Ik word hier simpelweg SCHIJTziek van.... Ik keek even op de roosters, zag toevallig de urenlijst van deze week liggen, en ik sta er alleen op zaterdag op, terwijl ik ma t/m wo toch ook 1 uur werk.... Het is al-tijd wat, altijd gezeik
He je bent mij
Beloofd om veel te kunnen werken->alleen zaterdagen
pi_37916468
quote:

Het blijft vreemd dat TPG Post als een van de meest sociale bedrijven in Nederland dit blijkbaar niet leuk vindt.

Naar de buitenwereld stralen ze aan de ene kant een brok sociaal maatschappelijke betrokkenheid uit maar medewerkers die de daadwerkelijke kar trekken die TPG Post heet laten ze voornamelijk in de kou staan.

TPG Post als de eenzijdige barmhartige Samaritaan. De tragiek .
pi_37944923
In de Mail (de Post-Pravda) stond weer een mooi stukje over hoe sociaal TPG Post was als werkgever. Dat zou oa blijken uit het feit dat er nooit werd gestaakt. Slechte verklaring. Toen de HSM net draaide bij ons en de voorbereidingstijd halveerde had iemand het lef om in het bijzijn van een leidinggevende het woord staking te laten vallen. Als je voor het praten over staken al geschorst kan worden, wat gebeurt er dan als je echt zou gaan staken?

Nee, TPG is zo hyprocriet als wat. Naar de buitenwereld toe spelen ze de rol van filantroop (oa WFP), maar dat is niet meer dan een PR-stunt. Naar de medewerkers toe wordt heel anders gedaan. Het moge bekend zijn dat het puur en alleen gaat om winst maken. Die is overigens weer verder gestegen, volgens Mail. De medewerkers van TPG zijn kennelijk een noodzakelijk kwaad, het is dat je ze nodig hebt om winst te maken. Dat het werk voor deze mensen ook nog een beetje leuk moet blijven is duidelijk van secundair belang.
pi_37945129
En zojuist lees ik een bericht van Pieter Hollander. Het tussenzetten van HAH duurt te lang, het moet vanaf een nog nader te bepalen datum dit jaar los achter de hand mee. Dat is een landelijke regeling. Op zich nog niet zo schokkend, maar nu komt het: dit geldt ook bij meerdere soorten HAH op 1 dag! Dus al heb je de Gammakrant, de Karwei EN V&D's prijzencircus op 1 dag, moet het nog steeds los achter de hand mee. Het hah zelf mag wel worden samengevoegd, dus dat je stapeltjes maakt van 3 (let wel: niet invouwen!). Bij wijken met alleen flats werk dit misschien wel, maar met loopwijken met grote tuinen? Ik voorzie grote problemen, en als ze voet bij stuk houden denk ik dat meneer Bakker toch nog een keer een staking (of op z';n minst een demonstratie) krijgt.
pi_37945590
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de Mail (de Post-Pravda) stond weer een mooi stukje over hoe sociaal TPG Post was als werkgever. Dat zou oa blijken uit het feit dat er nooit werd gestaakt. Slechte verklaring. Toen de HSM net draaide bij ons en de voorbereidingstijd halveerde had iemand het lef om in het bijzijn van een leidinggevende het woord staking te laten vallen. Als je voor het praten over staken al geschorst kan worden, wat gebeurt er dan als je echt zou gaan staken?

Nee, TPG is zo hyprocriet als wat. Naar de buitenwereld toe spelen ze de rol van filantroop (oa WFP), maar dat is niet meer dan een PR-stunt. Naar de medewerkers toe wordt heel anders gedaan. Het moge bekend zijn dat het puur en alleen gaat om winst maken. Die is overigens weer verder gestegen, volgens Mail. De medewerkers van TPG zijn kennelijk een noodzakelijk kwaad, het is dat je ze nodig hebt om winst te maken. Dat het werk voor deze mensen ook nog een beetje leuk moet blijven is duidelijk van secundair belang.
Heldere anaylse waar ik me volledig bij aansluit.

Uiteindelijk draait het bij een bedrijf om winst. Niets meer niets minder. Dan kunnen ze zogenaamd sociaal maatschappelijk betrokken zijn door WFP te sponseren en het prominent uit te dragen en geld te doneren aan Suriname zoals afgelopen week is gebeurd en daarmee de nodige positieve media aandacht mee te generen. Net zoals na de Tsunami we een brief kregen waarin Peter Bakker op de voorpagina van het AD stond met een cheque voor de getroffen gebieden.

Ik begrijp de achterliggende reden wel. Door bij het grote publiek een bepaald beeld uit te dragen proberen ze een positief beeld neer te zetten waardoor ze het minder sociale beleid richting medewerkers kunnen verbloemen of gemakkelijker uitvoeren omdat ze de publieke opinie op de hand hebben. We doen toch veel voor arme mensen in de derde wereld.
Bedrijven die sociaal gaan doen moet je erg voor uit kijken want aan het einde van de rit interesseert het ze in Den Haag absoluut niets of ik morgen mijn baan verlies of minder kan werken dan vroeger, nu is dat bij mij persoonlijk niet het geval maar bij de sorteercentra verdwijnen er wel banen.

Van mij hoeft TPG Post geen sociaal maatschappelijk beeld uit te dragen als ze naar de mensen om wie het daadwerkelijk gaat, de medwerkers totaal niet sociaal zijn en in zekere zin asociaal zijn.
pi_37946596
quote:

Ik had verw8 dat ze me er wel voor zouden bellen maar ik ben nog steeds niet gebeld
† The 3 Kings †
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:11:00 #95
1037 Kaos
see you in 2017
pi_37960041
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zojuist lees ik een bericht van Pieter Hollander. Het tussenzetten van HAH duurt te lang, het moet vanaf een nog nader te bepalen datum dit jaar los achter de hand mee. Dat is een landelijke regeling. Op zich nog niet zo schokkend, maar nu komt het: dit geldt ook bij meerdere soorten HAH op 1 dag! Dus al heb je de Gammakrant, de Karwei EN V&D's prijzencircus op 1 dag, moet het nog steeds los achter de hand mee. Het hah zelf mag wel worden samengevoegd, dus dat je stapeltjes maakt van 3 (let wel: niet invouwen!). Bij wijken met alleen flats werk dit misschien wel, maar met loopwijken met grote tuinen? Ik voorzie grote problemen, en als ze voet bij stuk houden denk ik dat meneer Bakker toch nog een keer een staking (of op z';n minst een demonstratie) krijgt.
Volgens mij heb ik ooit vernomen dat ze dat hier ergens in de buurt al deden (volendam?) Bij ons worden alleen de kleine dingen achter de hand meegenomen. Opzich gaat dat prima maar wat die Pieter dus zegt ga ik echt nooit doen he Nou hadden ze dacht ik wel een systeem ontwikkeld genaamd de huis aan huis arm ofzo, maar denk maar niet dat ik daar mee ga lopen. Dan maar alleen op de zaterdag werken, tenminste geen HAH.
pi_37961305
Wij werken hier inmiddels al meer dan een jaar met die methode van achter de hand meenemen. In het begin even wennen, vooral in de zomer lastig (zwetende handen), maar volgens mij gaat het nu wel lekker.
Zelf loop ik bijna geen bestellingen meer, dus zou het niet goed weten

Overigens staan een van de teamcoaches en enkele collega's van mij op die foto van de Operationele Formule
pi_37964530
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Carport het volgende:
Wij werken hier inmiddels al meer dan een jaar met die methode van achter de hand meenemen. In het begin even wennen, vooral in de zomer lastig (zwetende handen), maar volgens mij gaat het nu wel lekker.
Zelf loop ik bijna geen bestellingen meer, dus zou het niet goed weten

Overigens staan een van de teamcoaches en enkele collega's van mij op die foto van de Operationele Formule
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?
Jullie zijn dus zo'n pilot-vestiging waar iedere pilot bij voorbaat slaagt. Je wordt bedankt ; ) Typisch trouwens dat je nou nooit eens hoort van een pilot die mislukte, en leidde tot het afblazen van een project. Iedere pilot is altijd al bij voorbaat een groot succes.............
pi_37965145
Hier in Assen brengt men volgens mij altijd de HAH achter de hand mee, al heb ik zelf geen ervaring met drie soorten...

Er staat een HAH samenvoegmachine, die meerdere soorten HAH door elkaar zet (dat gebeurde eerder met de hand, door een paar mensen op de maandagmorgen). De methode van wegbrengen verschilt verder per postbode...

Als ik een rondje loop, heb ik meestal de post op de arm en de HAH in de hand... Dat loopt wel lekker. Op de fiets neem ik een kleine hoeveelheid HAH achter de hand (je kan immers makkelijk in je fietstas grijpen als je door de HAH heen bent).

Het is wel waar dat het teveel tijd kost om het tussen de post te zetten... je krijgt tegenwoordig toch al te weinig tijd voor de voorbereiding...
pi_37966109
Bij ons neem je een HAH mee achter de hand en als het er twee zijn zet je ze er tussen. Lijkt me de beste methode.

Het is duidelijk dat Pieter Hollander waarschijnlijk nog nooit een brief heeft bezorgd.
pi_37967453
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?
Zelf loop ik vrijwel nooit meer met 3 HAH, maar vroeger wel vaak gedaan. Van tevoren wordt het HAH samengevoegd tot handelbare pakketjes. Ik liep dat vervolgens altijd met een schoudertas. Post leg ik op m'n onderarm, het HAH houd ik vast in m'n hand. Na het controleren van de post pak ik deze beet, pak het HAH en stop het vervolgens samen in de bus.
Zeker in het begin zal het flink wennen zijn en sommigen zullen het ook altijd lastig bijven vinden, maar het is ook een kwestie van gewenning.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie zijn dus zo'n pilot-vestiging waar iedere pilot bij voorbaat slaagt. Je wordt bedankt ; ) Typisch trouwens dat je nou nooit eens hoort van een pilot die mislukte, en leidde tot het afblazen van een project. Iedere pilot is altijd al bij voorbaat een groot succes.............
Jup.. sorry
Zelf ben ik over een aantal dingen écht niet te spreken. Ik lever mijn commentaar wel bij de juiste personen en heb ook al een aantal keer een gesprek gehad met de projectleider. Mijn argumenten worden heel snel van tafel geveegd onder het mom van 'volgens de theorie'. Ja, boeiend, ik werk in de praktijk, niet in de theorie. Uitnodigingen van mijn kant om dan een dag met mij mee te lopen om te zien waar ik tegen aanloop (hij snapt sommige dingen namelijk gewoon niet), neemt 'ie wel aan, maar komt ze niet na. Ja, zo heb ik er ook weinig aan.
Er zijn trouwens wel enkele dingen die bij ons als negatief worden beschouwd, maar dat wordt óf verzwegen naar anderen óf zo aangepast dat het wel werkzaam is.
Maargoed, er zijn genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben, maar er wordt met mijn commentaar simpelweg niks gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')