Ik wist niet dat Koninginnedag opschuift als het op zondag valt. Zoja, dan wel vrij neem ik aanquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Vertraging, waterschap, je zit toch niet bij mij op de vestiging he?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
[verhaal]
Nee, ik dacht dat het geen vrije dag was, maar ik weet het niet helemaal zeker. Op deze computer heb ik geen inlogcodes van IntranetMailThuis, daar zou het op moeten staan. Nu zie ik dat het officieel geregeld is dat zaterdag de 29e een vrij dag is. Dus het lijkt me dat het dan een vrije dag is inderdaad.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
Maar wat ik eigenlijk kwam vragen: Koninginnedag valt dit jaar op 29 april. En dus niet op de 30ste omdat dat een zondag is. Vrij of niet?
Behoorlijk lullig inderdaad, maar deze uiterst trieste manier verbaast me niksquote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:08 schreef TheSorrow het volgende:
Carport, over die buslichting, de eerste is er al bij genaaid bij ons
Ze vroegen aan hem "kan je maandag lichting hoog doen?" Hij zegt "ja is goed",zeggen ze even later "o ja, dat is wel opleiding he" dus hij zei "ja maar dat doe ik niet"......... "Ja maar je hebt al ja gezegd"Ik had compleet los gegaan dan denk ik als ze me zoiets flikken
Was inderdaad veel post vandaag, veel maandbladen ertussen geloof ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:40 schreef nixxx het volgende:
wel lekker weer, maar veelteveel post.. en dat op de dag dat ik verlof wou![]()
ik ga mijn bed in ... maar ik heb wel blokkerbonnen
Even opgezocht:quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
quote:
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig per 1 april ex-postbode, gisteren de laatste keer gewerkt.
![]()
wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijdquote:
Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
wie zei er iets over tijdens werktijd? na werktijdis nog goedkoper voor je ook.. dan ben ik met een paar biertjes wel klaar
ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietstequote:Op zondag 26 maart 2006 15:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan niet zeggen dat ik nou zo moe ben na een dagje post rondbrengen. Behalve rond de kerstdagen, maar dat is een ander verhaal.
OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik was afgelopen zaterdag van 0600 tot 15:15 bezig.. ik was wel moe toen ik terugfietste
er staat ook maar 7:20 voor die wijkquote:Op zondag 26 maart 2006 20:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
OK, dat is begrijpelijk, ik werk nooit langer dan een uur of zes à zeven.
Dat zegt niks, ik ken een dienst waar 5.15 uur voor staat, maar die onmogelijk binnen de zeven uur te doen is. Gelukkig is dat mijn wijk niet.quote:
Geweldigquote:Op zondag 26 maart 2006 14:29 schreef Carport het volgende:
[..]
Even opgezocht:
Op zaterdag 29 april is iedereen inderdaad vrij en wordt er nergens binnen TPG gewerkt. Op de maandag daarop (1 mei) wordt er gewerkt als een dinsdag/zaterdag, omdat er vrijdag 28 april natuurlijk wel de normale hoeveelheid zaterdagpost wordt aangeleverd.
pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,quote:Op zaterdag 1 april 2006 08:34 schreef Darklight het volgende:
Worden pakketjes ook op zaterdag bezorgd? Of alleen op werkdagen?
Ja had het al gelezenquote:Op zondag 2 april 2006 01:21 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
pakketjes gaan via de pakketservice... En die bezorgt ook op zaterdag,
Mja ik bleef vorige x hangen aan zo'n inklapbus met trekveer... trok bijna mn vel erafquote:
dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...quote:
Van Tom-Tom en de Nationale Postcode Loterij.... Die dingen waren nog verdomd pijnlijk, had precies een kloof op mn ringvinger, en die is daar aardig wat keer tegenaan gestotenquote:Op maandag 10 april 2006 00:10 schreef Jordy-B het volgende:
Wij hadden een hele bak machinepost die in de verkeerde batch was terechtgekomen... Was iedereen net aan het zetten, konden we eerst zo'n bak gaan uitgooien op de vos/hersorteringskast...
En hij zat vol met die dunne, kartonnen reklameblaadjes. (hetzelfde spul als dat van de postcodeloterij, ofzo.)
Maar doordat we daardoor zo belachelijk laat de straat op waren, was het wel droog...
Mja, groot gelijkquote:Op zondag 9 april 2006 23:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
dat is het nooit meer lijkt het wel... of ik word een ouwe lul...
Schriftelijk ontslag indienen en anders kan je het toch aan je vestigingsmanager oid vragen hoe je dat precies moet doen. Hetzelfde geldt voor je vrije uren.quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:
Hey ik heb een aantal vraagjes:
Hoe zeg ik mijn contract op?
Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?
groetjes een TPG'er die het bedrijf en de mensen spuug- en spuugzat is![]()
2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef Beach het volgende:
Hey ik heb een aantal vraagjes:
Hoe zeg ik mijn contract op?
Ik heb nog heel wat vrije uren (+80) staan, krijg ik die uitbetaald als ik wegga?
Wat is de opzegtermijn?
groetjes een TPG'er die het bedrijf en de mensen spuug- en spuugzat is![]()
Hier precies hetzelfde.quote:Op maandag 10 april 2006 18:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
2 maanden geloof ik als je een vast contract hebt. Als je het kan regelen moet je die vrije uren opnemen voor je ontslag ingaat, als je ze uit laat betalen dan pakt de belasting een groot deel van je poen af.
Het enige leuke zijn nog de mensen bij ons.. de zaterdag mensen dan wel he, niet de meeste doordeweekse krachten
quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:10 schreef 9christensen het volgende:
wordt er volgende week zaterdag ook post bezorgt?
quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En nog een berichtje voor de collega's die het bij de TPG zat zijn. Solliciteer bij Sandd! Zoals je in de Mail (dat TPG krantje wat iedereen altijd ongelezen weggooit) kon lezen verdienen bezorgers daar (als je dat moet geloven) EUR 50 tot EUR 100 per dagdeel (dagdeel=4 uur). Dat is dus EUR 12,50 tot EUR 25 per uur! Lijkt me sterk, dat verdient de gemiddelde vestigingsmanager nog niet eens. Of is dit weer een truck van het management om ons te bewegen elders werk te gaan zoeken? (Natuurlijk verloop stimuleren)
Hier hetzelfde! Veel plaatwerk, HSM-post was niet bovennormaal veel ofzo. Nog wat probleempjes met zieken en brommertjes en auto's die weigerden, maar voor de rest een lekker zaterdagje!quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier een zeer drukke dag met weinig HSM-post maar veel plaatwerk. Elf volle blauwe bakken! En omdat een collega ziek naar huis ging kreeg ik ook nog zijn middagwijk erbij. En dat was dus een wijk die vroeger (pre-HSM) een ochtendwijk was, met 2,5 uur looptijd. Stevig doorgelopen maar toch pas om 16.45 klaar (6.30) begonnen. Wel 45 min. gepauzeerd natuurlijk!
Gelukkig is de post een van de meest sociale bedrijven in Nederland *kuch* *kuch* dus dat komt vast wel goed met je collegaquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:16 schreef nixxx het volgende:
een collega van me mag zich gaan verantwoorden voor werkweigering... had ruzie gekregen met een andere collega bij postbussen. (die speelt nogal graag de baas) en was kwaad weggelopen.. Hoe maak ik van een mug een olifant om iemand eruit te werken....![]()
aha mooizoquote:
Zeker, eindelijk weer een x uitslapenquote:
Ik had helemáál niks.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Als zaterdagwerker had ik vandaag geen tweede tranche
Iedereen had toch vrij vandaag?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:21 schreef hisham_abbas het volgende:
Als zaterdagwerker had ik vandaag geen tweede tranche
boeiend als het goed is je bus toch al oranjequote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:12 schreef Klonk het volgende:
leuk, @home is bezig met de modems te vervangen, m'n hele bus was oranje gekleurd van binnen
Iemand al een antwoord op mijn vraag hierboven?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.
Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
ehmmm, neequote:Op donderdag 4 mei 2006 18:00 schreef Beach het volgende:
[..]
boeiend als het goed is je bus toch al oranje![]()
Hier ook ontzettend veel. Sinds een paar weken hebben we de Libelle, Viva en nog meer tijdschriften op zaterdag erbij. En de Makro was zo dik dat het wel een Neckermann gids leek.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:58 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb tijdens de kerst nog niet zoveel post gehad als afgelopen zaterdag... Echt een gigantische hoeveelheid bladen en andere goedbedoelde rotzooi...
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:58 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Kan iemand mij toelichting geven op de codes die bij sortering op enveloppen worden geprint.
Ik weet dat de eerste letter staat voor de plaatsnaam van het sorteercentrum. De twee cijfers daarna voor het nummer van de sorteermachine. Maar wat betekenen vervolgens de twee letters daarna?
Ik ben vandaag in mijn post tegengekomen KK en PP. Ook heb ik gezien SS. Wat betekenen deze codes en zijn er nog meer?
Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:
[..]
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef MrX1982 het volgende:
Een sociale afvloei regeling.
Wat een sociaal bedrijf is TPG Post toch ook. Ze zouden bijna een lintje verdienen. "We" hebben ook nog ¤25000 overgemaakt naar Suriname. Alles voor een sociaal maatschappelijke manier van handelen.
Alleen als je in een derde wereld land woont.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:38 schreef nixxx het volgende:
hmm zou ik ook een afvloeiregeling kunnen krijgen als ik vrijwillig opstap als zaterdag medewerker? Dat ga ik namelijk toch al doen
Aangezien in zo'n sorteercentrum een hoop identieke processen parallel plaatsvinden, zou ik zeggen dat het iets zegt over de route die het poststuk door het SC heeft gevolgd. Maar dat is maar een idee... geen idee of het waar is.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:01 schreef Jeffrey2000 het volgende:
Niemand van de TPG medewerkers die weet wat deze codes betekenen?
Ik ben benieuwd...quote:Op maandag 15 mei 2006 22:40 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik zal het eens voor je navragen, zelf weet ik het ook niet.
Jaah, dat stukje heb ik ook gelezenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus
Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en wonDus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
He je bent mijquote:Op maandag 15 mei 2006 19:04 schreef TheSorrow het volgende:
Excuses voor mn taalgebruik:
Ik word hier simpelweg SCHIJTziek van.... Ik keek even op de roosters, zag toevallig de urenlijst van deze week liggen, en ik sta er alleen op zaterdag op, terwijl ik ma t/m wo toch ook 1 uur werk.... Het is al-tijd wat, altijd gezeik
Het blijft vreemd dat TPG Post als een van de meest sociale bedrijven in Nederland dit blijkbaar niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Het is dus gebleken dat ik op 9 maart om 17.56 geflitst ben op de weg vlakbij het voorsorteercentrum, wat tegenwoordig het postkantoor is (we gingen 11 maart verhuizen) met 57 kilometer, waarvan er 3 afgaan.. 4 km te hard dus
Maar ik heb vandaag zoals waarschijnlijk velen van jullie de krant gelezen over dat stukje van die postbode die t aanvechte en wonDus ik betaal niets, en leg netjes uit dat hun het mogen doen
Heldere anaylse waar ik me volledig bij aansluit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
In de Mail (de Post-Pravda) stond weer een mooi stukje over hoe sociaal TPG Post was als werkgever. Dat zou oa blijken uit het feit dat er nooit werd gestaakt. Slechte verklaring. Toen de HSM net draaide bij ons en de voorbereidingstijd halveerde had iemand het lef om in het bijzijn van een leidinggevende het woord staking te laten vallen. Als je voor het praten over staken al geschorst kan worden, wat gebeurt er dan als je echt zou gaan staken?
Nee, TPG is zo hyprocriet als wat. Naar de buitenwereld toe spelen ze de rol van filantroop (oa WFP), maar dat is niet meer dan een PR-stunt. Naar de medewerkers toe wordt heel anders gedaan. Het moge bekend zijn dat het puur en alleen gaat om winst maken. Die is overigens weer verder gestegen, volgens Mail. De medewerkers van TPG zijn kennelijk een noodzakelijk kwaad, het is dat je ze nodig hebt om winst te maken. Dat het werk voor deze mensen ook nog een beetje leuk moet blijven is duidelijk van secundair belang.
Ik had verw8 dat ze me er wel voor zouden bellen maar ik ben nog steeds niet gebeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
Volgens mij heb ik ooit vernomen dat ze dat hier ergens in de buurt al deden (volendam?) Bij ons worden alleen de kleine dingen achter de hand meegenomen. Opzich gaat dat prima maar wat die Pieter dus zegt ga ik echt nooit doen hequote:Op donderdag 18 mei 2006 11:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zojuist lees ik een bericht van Pieter Hollander. Het tussenzetten van HAH duurt te lang, het moet vanaf een nog nader te bepalen datum dit jaar los achter de hand mee. Dat is een landelijke regeling. Op zich nog niet zo schokkend, maar nu komt het: dit geldt ook bij meerdere soorten HAH op 1 dag! Dus al heb je de Gammakrant, de Karwei EN V&D's prijzencircus op 1 dag, moet het nog steeds los achter de hand mee. Het hah zelf mag wel worden samengevoegd, dus dat je stapeltjes maakt van 3 (let wel: niet invouwen!). Bij wijken met alleen flats werk dit misschien wel, maar met loopwijken met grote tuinen? Ik voorzie grote problemen, en als ze voet bij stuk houden denk ik dat meneer Bakker toch nog een keer een staking (of op z';n minst een demonstratie) krijgt.
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Carport het volgende:
Wij werken hier inmiddels al meer dan een jaar met die methode van achter de hand meenemen. In het begin even wennen, vooral in de zomer lastig (zwetende handen), maar volgens mij gaat het nu wel lekker.
Zelf loop ik bijna geen bestellingen meer, dus zou het niet goed weten
Overigens staan een van de teamcoaches en enkele collega's van mij op die foto van de Operationele Formule
Zelf loop ik vrijwel nooit meer met 3 HAH, maar vroeger wel vaak gedaan. Van tevoren wordt het HAH samengevoegd tot handelbare pakketjes. Ik liep dat vervolgens altijd met een schoudertas. Post leg ik op m'n onderarm, het HAH houd ik vast in m'n hand. Na het controleren van de post pak ik deze beet, pak het HAH en stop het vervolgens samen in de bus.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar 3 soorten neem je dus ook los achter de hand mee. Hoe doe je dat dan? Loop je hele kleine rondjes, gebruik je een schoudertas of heb je gewoon kolenschoppen van handen?
Jup.. sorryquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie zijn dus zo'n pilot-vestiging waar iedere pilot bij voorbaat slaagt. Je wordt bedankt ; ) Typisch trouwens dat je nou nooit eens hoort van een pilot die mislukte, en leidde tot het afblazen van een project. Iedere pilot is altijd al bij voorbaat een groot succes.............
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |