Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:51 schreef Jordy-B het volgende:
Als het goed is is er morgen geen kampioen... Er is iig de afspraak dat de kampioen als het even kan niet op zaterdag wordt bezorgd...
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...quote:Op zondag 28 mei 2006 09:22 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar het mag ook geen 2 dagen achter elkaar blijven liggen hoorde ik. Vandaar dat het vandaag mee moest.
Ik wel.quote:Op zondag 28 mei 2006 12:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k had gister geen kampioen in de tassen, dunkt me...
Supersite inderdaad!!quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
dat scheelt iddquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:42 schreef NY_Giant het volgende:
Is de Makro folder vandaag overal al bezorgd? Thuis kregen we hem vandaag dus al. Zou wel lekker zijn, morgen geen makro bezorgen...
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:39 schreef Jordy-B het volgende:
"is het al vijf uur? Neehee? dan is de post ook niet te laat... goeiemorgen"
Zulke klanten zijn vervelend...
Haha dat ken ik. Als je een uurtje later bent dan normaal. "Wat ben je laat vandaag."quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Bij miij ook, gister een paar bejaarden 'oh wat ben je laat' ikik heb tot 5 uur.
quote:Op zondag 28 mei 2006 14:15 schreef Moirist0 het volgende:
Nog ff wat anders, waarom staat http://www.respectthemailman.nl/ niet in de TS?![]()
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...quote:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...quote:Op maandag 5 juni 2006 22:40 schreef nixxx het volgende:
zaterdag ook weer zoiets leuks.. grote bos sleutels aan de deur.. niemand die opendoet als ik bel.. sleutels bij buren gedumpt en maar even een paar briefjes geschreven, een door de brievenbus gemikt en 1 met een elastiekje om de deurklink " Sleutels op nr 1 "![]()
Ruitje inslaan en kat adopterenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Da's echt zielig... fijne buren heeft die bewoner ook, dat die zich genoodzaakt ziet om het aan de postbode over te laten...
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
Dat gebeurt best vaak, eigenlijk... 'k bel wel altijd even aan als ik sleutels buiten de deur zie hangen...
Oom agent kan je trouwens een boete geven als je zo diefstal 'uitlokt'.
ja.. doe het ook altijd.. en als er niemand thuis is, toch ff bij de buren afgeven.. ook al laten mensen ze expres hangen, voor hun kind ofzo.. tsja das dan stom van ze, moet je niet doen, verzin maar wat anders.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Wel geweldig altijd die reacties "dat er toch nog éérlijke mensen zijn" etc.
a) het is gewoon ongelooflijk dom van de bewoner
b) ik vind het de normaalste zaak van de wereld om dan even aan te bellen
Jup, ik doe hetzelfde. Ik ga me verder niet bemoeien daarmee.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef TheSorrow het volgende:
Ik bel ook altijd aan, maar als ze niet opendoen is dat hun fout, en laat ik ze lekker hangen
Dat komt omdat nog steeds niet overal is doorgedrongen dat de postbode tegenwoordig ook na tien uur 's ochtends kan komen.quote:Op maandag 5 juni 2006 21:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb overigens als ik een half uur voorloop op mijn schema al dat die oudjes zeiken dat ik te laat ben.
bonusquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:55 schreef texelonia het volgende:
Weet iemand toevallig welke eisen er zijn om voor die bonus in juni in aanmerking te komen? Moet je bijvoorbeeld een bepaalde datum nog in dienst zijn?
en je moet nog een postzegel plakken ookquote:Op zondag 28 mei 2006 12:07 schreef Moirist0 het volgende:
Waarom moet je voor het aanmelden van intranet je E-mail adres herhalen?? Toch al behoorlijk primitief dat ik het nog moet printen en opsturen ookIs het wel relaxed?
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:54 schreef martinnutjuh het volgende:
Morgen iemand in opleiding... Gaat voor de 3e keer mee nu met iemand, dus dat wordt rustig voor mij dan. Mag mooi zelf lopen, misschien dat ik af en toe iets meepak, maarja, op een maandag...???
Jah is toch weer net anders dan op dinsdag t/m zaterdag.... maar ik moet nog is kijken hoe ik dat ga doenquote:Op zondag 11 juni 2006 20:55 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft het om iemand op maandag opleiding te geven?
Het is wel de bedoeling dat degene die opleiding krijgt, al het werk zelf doet (in ieder geval wat betreft het rondbrengen van de post).quote:Op zondag 11 juni 2006 22:15 schreef MadGuy het volgende:
Je duwt gewoon wat post in de handen van degene in opleiding, geeft wat instructies en doet zelf de andere helft. Beide sneller klaar en degene in opleiding leert het aldoende. Zo moeilijk is het allemaal niet; goed op nummertjes en straatnaam letten, post goed doorduwen.
Zeker. Ik ben dan wel wat later thuis, maar degene die van mij opleiding krijgt, kent wel gelijk de hele wijk uit z'n/d'r hoofd. En het is sowieso een relaxt dagje voor mij...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:24 schreef MadGuy het volgende:
En jij doet dat ook? Ik vind het wel prettig op tijd klaar te zijn.
Lees je zeker nooit blad MAIL! daar stond t best met koeieletters in....quote:Op maandag 12 juni 2006 20:18 schreef Troeta het volgende:
krijgen we in juni een bonus??? Daar heb ik niks over gehoord.
Dat zou wel erg lekker zijn, hoeveel is dat ongeveer?
Ik heb 2x opleiding gehad in een wijk die ik toch niet hoefde te lopen echt fdaar heb je wat aan. Ik was al bezorger geweest bij een concurrent en 5 jaar krantenbezorger, dus hoe ik post moest lopen wist ik welquote:Op zondag 11 juni 2006 22:31 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb overigens ook wel eens een ervaren postbode meegehad en ik snapte nu ook niet waar dat goed voor was, behalve om de wijk uit te leggen, tot ik zag hoe hij stuntelde. Hij liet zijn fiets vallen, raakte in de war met subnummers en straatnamen...
Het lopen van de wijk is niet bepaald het belangrijkste onderdeel van de opleiding... Dat is doorgaans een kwestie van achter de post aanlopen. Het is belangrijker dat je vooral het binnenwerk leert en leert hoe je om moet gaan met bijvoorbeeld aangetekende brieven...quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:45 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Ik heb 2x opleiding gehad in een wijk die ik toch niet hoefde te lopen echt fdaar heb je wat aan. Ik was al bezorger geweest bij een concurrent en 5 jaar krantenbezorger, dus hoe ik post moest lopen wist ik welUiteindelijk 3x opleiding gehad, want ja de 3e keer kende ik mn eigen wijk nog niet echt die had ik pas 1x gelopen.
Uiteindelijk heb ik bij de eerste van de 4 te bestellen wijken wat verteld over de maandag. Overgens had ze al 3x opleiding gehad op andere dagen en zelfs al alleen gelopen doordeweeks.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:43 schreef martinnutjuh het volgende:
ik mocht een postbezorger opleiden... geen binnenwerk etc dus, alleen lopen
Je zei toch net dat het hypothetisch was?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:06 schreef MadGuy het volgende:
Ja het pakketje bevatte niet eens bubbeltjesplastic. De bewoner kwam wel nadat ik net geweest was de erf oprijden, maar ik deed of mijn neus bloedde. Hij kwam gelukkig niet naar me toe, ofzo.
Natuurlijk is het ontzettend fout en zal ik het heus wel netjes afhandelen mocht ik het op mijn bord krijgen, maar nu had ik er gewoon de pee in dat die brievenbus gewoon klote was. Hij was groot, maar de doorgang was zo onpraktisch.
Och...quote:Op zondag 18 juni 2006 12:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je zei toch net dat het hypothetisch was?![]()
We doen de pauze eigenlijk altijd gezamelijk met het compartiment waar ik in zit en er is altijd wel wat te kletsen (en anders ligt er wel een leesmap), maar het is vervelend als je zoiemand bent als ik (die nooit brood meeneemt) en de automaat gewoon leeg is. En als je nu mèt kantinebediening al hebt dat het brood op is, wat mag je dan wel niet verwachten als de bediening weggaat? Vandaar dat ik het even vraag, want jullie zitten immers wellicht op postkantoren waar zulke bezuinigingen al zijn doorgevoerd...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:24 schreef Carport het volgende:
Ja, op zo'n kantoor werk ik
We hebben iets van ~200 mensen rondlopen denk ik. In de kantine staan drie automaten: één met dingen als chips, gevulde koeken en blikjes fris, eentje met broodjes en een koffie-automaat. Hoe dat bevalt? Tjah, op deze vestiging ken ik niet anders. Andere vestigingen waar ik wel eens kom, hebben wel bediening, maar daar hoef ik niet te lunchen. Zelf zit ik vrijwel nooit in de kantine. Ten eerste is het ontzettend saai en zit iedereen maar duf voor zich uit te kijken. Daarnaast eet ik liever wat onderweg (af en toe krijg ik ook wel eens wat aangeboden bij van die eettentjes) of ga thuis even eten (wat is zo'n bedrijfsauto toch heerlijk). Soms pluk ik ook 's ochtends alvast een broodje uit de machine om dat later die dag op te eten. Loop je rond het middaguur naar die automaat is 'ie vaak al leeg
![]()
Bij andere bedrijven waar ik heb gewerkt was het bedrijfsrestaurant in ieder geval veel beter geregeld, dat wel! Maarja, TPG hè![]()
Na het werk zitten we dan vaak nog even na te borrelen in de kantine, of nu met mooi weer buiten.
nog vroeger je bed uitquote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:28 schreef Troeta het volgende:
Dan moet je maar leren om brood te smeren s'ochtends, is nog veel gezonder ook, en goedkoper!
Klinkt als mijn eerste vestiging, maar die is inmiddels opgehevenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef zjroentje het volgende:
Ik werk op een klein kantoortje. Op een zaterdag zijn we met zo'n 20 man. Geen kantinejuffrouw of iets dergelijks, gewoon je eigen bammen meenemen.
En de kantine is ook maar 5 bij 6 ofzo, met een klein keukentje en een koelkast.
Da's toevallig! Ik had van de zomer ook een ex-taxichauffeur in opleiding. Aardige man, kettingroker, gaf het na 1 dag al op. Op dag twee belde hij op dat íe in bed lag en overal pijn had.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:35 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb ook wel eens opleiding gegeven aan een ex-taxichauffeur die het wel leuk leek om bij de post te komen werken... Best 'n oude kerel... ergens in de veertig, schat ik.
Hij liep behoorlijk langzaam (maar hij deed echt zijn best)... Toen ik liet zien hoe snel ik normaalgesproken loop, was 'ie not amused...
Binnen een maand was 'ie weer weg...
Dat moeten wij dus al sinds ik daar werk (oktober 2003)quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:41 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in Assen moeten we sinds vandaag ook op zaterdag de aangetekende brieven met legitimatie meenemen (2e aanbieding)...
Het zal wel normaal zijn, maar ik vrees dat het betekent dat ik iedere zaterdag weer helemaal terug naar het postkantoor mag om het lijstje in te leveren...
Dat moeten wij ook al heel lang inderdaad. Overigens zijn ze er niet al te vaak, dus uiteindelijk valt het wel mee. Ik moet eigenlijk sowieso terug omdat er altijd wel een paar bussen zijn die overvol met post zitten. De zendingen bestemd voor die bussen gaan mooi retour.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 08:41 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in Assen moeten we sinds vandaag ook op zaterdag de aangetekende brieven met legitimatie meenemen (2e aanbieding)...
Het zal wel normaal zijn, maar ik vrees dat het betekent dat ik iedere zaterdag weer helemaal terug naar het postkantoor mag om het lijstje in te leveren...
Zeker, ben niet te beroerd om een uurtje langer te werken, extra geld, alleen ik wil niet dan ik dadelijk om 7 of 8 uur moet werken. Begin normaal om 10.20u (lekkere tijdquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
@ renz0r: ik ben ooit op mijn strepen gaan staan en heb wijken geëist die bij mijn contract horen. Misschien een idee?
Dat soort dingen doe ik dus in een van de rooie brievenbussen...quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:26 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat moeten wij ook al heel lang inderdaad. Overigens zijn ze er niet al te vaak, dus uiteindelijk valt het wel mee. Ik moet eigenlijk sowieso terug omdat er altijd wel een paar bussen zijn die overvol met post zitten. De zendingen bestemd voor die bussen gaan mooi retour.
Gewoon enkele stukken... Ik flikker echt geen hele bundels in de brievenbus, hoor... Gewoon netjes erbij zetten waarom het stuk retour moet en verder geeft dat eigenlijk geen vertraging, want het wordt maandag alweer aangeboden (als we de acties voor de kwaliteit van de weekendpost mogen geloven).quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:17 schreef renz0r het volgende:
Totdat ze erachter komen op een 1 of andere manier
Dat klopt niet helemaal, het is niet echt dezelfde functie. Een zaterdagbesteller is een besteller die alleen een contract voor de zaterdag heeft. Bovendien valt een zaterdagbesteller onder een aparte CAO, namelijk de CAO voor zaterdagbestellers, terwijl postbodes (zowel fulltime als deeltijd) onder de CAO voor TPG vallen. Zo verdient deze laatste groep een stuk meer op zaterdag, want zij krijgen 50% TOT voor de zaterdag (Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen), terwijl een zaterdagkracht in principe nooit toeslag krijgt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:37 schreef MadGuy het volgende:
Jep, het zijn benamingen voor dezelfde functie.Als je mag sorteren kun je er sowieso wel van uitgaan dat je een postbode bent en niet slechts bezorger want bezorgers mogen niet sorteren.
Dat mag ook absoluut niet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:50 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gewoon enkele stukken... Ik flikker echt geen hele bundels in de brievenbus, hoor... Gewoon netjes erbij zetten waarom het stuk retour moet en verder geeft dat eigenlijk geen vertraging, want het wordt maandag alweer aangeboden (als we de acties voor de kwaliteit van de weekendpost mogen geloven).
Misschien een krapte op jouw vestiging. Daarnet belde de groepsleider of ik vandaag wilde komen werken. Er was zojuist een zieke. Hij liet wel weten dat hij baalde omdat ik vandaag niet beschikbaar was. De gunstige werklocatie ten spijt. Vaak willen ze dan ook nog weten waarom je niet beschikbaar bent.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:19 schreef Beach het volgende:
TPG is gewoon echt superberoed.
Vanalles beloven, maar dingen regelen ho maar![]()
Hoe vaak heb ik niet meegemaakt dat er zieken waren en er geen vervangers waren geregeld![]()
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:38 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat mag ook absoluut niet.
Wij hebben er zelfs een speciaal overleg voor gehad en als het weer gebeurt staan we zo op straat.
Ze kunnen ook zien van wie het vandaan komt.
Ik schaamde me dood bij het overleg, want ik deed het zowat elke week![]()
'k vind op maandag werken altijd wel lekker, eigenlijk... Mits ik de wijken een beetje ken.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:32 schreef renz0r het volgende:
Zo, dadelijk weer ff werken. Lekker weer en weer money in the pocket
Is maar een paar uurtjes (drie?) maar alles is meegenomen.
Je vestiging heeft vast wel een brievenbusquote:Op maandag 3 juli 2006 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.
Zo pak ik het ook altijd aan met de rechttoe rechtaan straten, weggen en lanen. Hartstikke handig. Ik word op maandag nog wel het meeste ziek van het gesleep met de fiets.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:41 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'k vind op maandag werken altijd wel lekker, eigenlijk... Mits ik de wijken een beetje ken.
Vandaag heb ik twee wijken die ik als m'n broekzak ken![]()
Ik zet altijd de even en de oneven kant van laag naar hoog en doe vervolgens die twee bundels met de ruggen tegen elkaar om één grote bundel te vormen. Op die manier kan je zonder problemen de even en oneven kant tegelijkertijd wegbrengen (je fietsts in één richting door de straat heen en zigzagt tussen de even en oneven kant en tijdens het bezorgen)
Ja... een rooie.quote:Op maandag 3 juli 2006 18:26 schreef Troeta het volgende:
[..]
Je vestiging heeft vast wel een brievenbus
Dat is het jammere van de maandag, je krijgt geen 5 uur betaald, je krijgt maar 2,5 uur betaald ofzo.. Hetzelfde met dinsdag, dan loop je ook vaak tot laat, terwijl je dienst misschien tot 3 uur of half 4 staat, maar er is dan altijd veel post + vaak dubbel HAH..quote:Op maandag 3 juli 2006 17:40 schreef renz0r het volgende:
Zo dan klaar....van 12.00u tot 17.15u.
Lekker warm weer.
Moest 5 wijken voorbereiden en 2.5 wegbrengen...Pffff dat was minder. 1 kende ik er en die andere anderhalf niet. Nog redelijk kunnen vinden.
Maandag heb je bizar weinig post, alleen je moet je wijken wel gewoon lopen. Heb wel zere poten maar ach, wel dik 5 uur in de pocket.
Als ik maandag tot 17:00u loop krijg ik ook tot 17:00u uitbetaald. Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:20 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat is het jammere van de maandag, je krijgt geen 5 uur betaald, je krijgt maar 2,5 uur betaald ofzo.. Hetzelfde met dinsdag, dan loop je ook vaak tot laat, terwijl je dienst misschien tot 3 uur of half 4 staat, maar er is dan altijd veel post + vaak dubbel HAH..
Bij ons deden ze een tassencontrole in de ochtend, en iemand had nog afschrijvers van de vorige dag in z'n schoudertas. Kwam hem te staan op een officiele waarschuwingquote:Op maandag 3 juli 2006 11:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Op zaterdag gaat hier om half vier zo'n beetje de deur dicht... Ik ga dus echt niet voor die paar stukken (meestal fouten van de sorteermachine) op zondag of maandag naar het postkantoor... En de stukken een week in de fietstas houden, wordt nog veel minder gewaardeerd.
Er zijn wel meerdere dingen logisch, jammer genoeg op onze vestiging niet.... Ik zal waarschijnlijk wel dom zijn dat ik dit hier post maar ik moet dit gewoon ff kwijt.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:45 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Als ik maandag tot 17:00u loop krijg ik ook tot 17:00u uitbetaald. Dat is toch niet meer dan logisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |