quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:11 schreef displission het volgende:
Rude dit is absoluut niet persoonlijk, maar ik geef je een tip..verkort de tekst en probeer het kort samen te vatten..houdt het simpel..dat leest wat makkelijker, de meeste mensen hebben nu zoiets van hmm..misschien wel interessant, maar dit ga ik niet lezen..
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:11 schreef displission het volgende:
Rude dit is absoluut niet persoonlijk, maar ik geef je een tip..verkort de tekst en probeer het kort samen te vatten..houdt het simpel..dat leest wat makkelijker, de meeste mensen hebben nu zoiets van hmm..misschien wel interessant, maar dit ga ik niet lezen..
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:42 schreef displission het volgende:
dan denk je toch helemaal niks jongen..?? En ook al interesseerd het je niet wat doe je dan in een topic als deze?? Dat snap ik niet helemaal! Haha--evil laugh![]()
quote:Om het universum te begrijpen hoef je niet echt te kunnen rekenen. Maar moet je gewoon logisch kunnen nadenken en je bewust zijn van het heden. Het heden ben je zelf en iedereen ervaart dat op een andere plaats. Je kunt immers nooit samen op dezelfde plek zijn. De enige keer dat 2 momenten "nu" echt samen komen, is het moment van bevruchting van een eicel, waarna er een nieuw moment nu ontstaat. Maar goed, dat zullen veel wetenschappers wel weer veel te filosofies vinden en daarom besteed ik aan dit punt niet te veel aandacht. Het eerste wat men moet leren te begrijpen is dat alle ruimte om jou heen zich t.o.v. jou eigenlijk in de toekomst bevindt. Om ergens naar toe te gaan zul je immers een afstand moeten afleggen zodat elk punt waar je nu niet bent eigenlijk een mogelijke plaats in de toekomst is. Op een tijdlijn bevindt alles zich dus voor jou. Ook al het licht wat jij ziet bevindt zich in eerste instantie voor jou, maar omdat het stil blijft staan in de tijd kun je dit licht op een later tijdstip waarnemen. Omdat alles t.o.v. jou uiteindelijk ook tegelijk met jou ouder wordt, alle massa reist in principe met dezelfde snelheid als jou door de tijd, blijft het licht t.o.v. elke massa achter in alle richtingen tegelijk. Zou het heelal een 3 dimensionale ruimte zijn waarbij tijd los van ruimte staat, dan zou je denken dat alles met lichtsnelheid kleiner zou worden. Dat is moeilijk om te begrijpen, maar d.m.v. het verstrijken van tijd laat elk voorwerp een 3 dimensionale ruimte achter in de tijd. Ik begrijp dat dit niet direct te vatten is, maar probeer je in te denken dat de richting van verleden in alle richtingen tegelijk gaat. Een lichtstraal gaat immers nooit richting toekomst, maar wijst altijd in de richting van verleden tijd. Ruimte waar wij ons morgen bevinden bestaat nog niet, zodoende kan licht ook nooit richting toekomstige tijd gaan.
Probeer jezelf het heelal niet voor te stellen als een enorme ruimte die steeds groter wordt maar stel je voor dat het steeds ouder wordt waarbij de ruimte om jou heen steeds groter wordt.
Ik hoop dat iemand van jullie dit enigszins begrijpt, en dat men zich ervan bewust wordt dat wij de grens van het universum zijn. Vroeger dacht men dat wij het middelpunt waren, daarna bevonden wij ons ergens in het heelal. En nu wordt het de tijd om te begrijpen dat het heden de grens is, en dat elk object of levensvorm zijn eigen grens vormt tussen verleden en toekomst. Dat is niet makkelijk, maar het is een onderdeel van ons leerproces en helpt ons naar een hoger bewustzijn.
Dat is bullshit, (ik wil je niet kwaadmaken dromenvanger), maar kijk eerst eens naar jezelf..hoe vaak zet jij in ouwehoer geen lappen tekst neer? Jij hebt bijna de meeste posts van het forumquote:Op zondag 26 maart 2006 12:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zou het bijna forum-vervuiling noemen. Je bent hardnekkig bezig ook. 1 topic is toch genoeg? Open 1 topic en plaats daar alles in van jezelf. Moet meer dan genoeg zijn.
Of ben jij de nieuwe Einstein
En waarom ben je van die bewering afgestapt? Einstein beweerde immers hetzelfde maar gaf er een andere draai aan. Vertel mij dan a.u.b. hoe jij het ziet, dan kunnen we daar een discussie over voeren. Ik wil ook niet met 100% beweren dat ik gelijk zou moeten hebben. Ik stel alleen maar dat als de relativiteitstheorie echt relatief zou zijn je hem dus ook 180 graden moet kunnen omdraaien.quote:Ik ben gelukkig weer afgestapt van die bewering dat tijd gelijk is aan ruimte.
Hij zei niet dat het hetzelfde is, hij zei dat er een verband tussen is.quote:Op maandag 27 maart 2006 17:31 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En waarom ben je van die bewering afgestapt? Einstein beweerde immers hetzelfde maar gaf er een andere draai aan. Vertel mij dan a.u.b. hoe jij het ziet, dan kunnen we daar een discussie over voeren. Ik wil ook niet met 100% beweren dat ik gelijk zou moeten hebben. Ik stel alleen maar dat als de relativiteitstheorie echt relatief zou zijn je hem dus ook 180 graden moet kunnen omdraaien.
Wat is het berband dan volgens jullie?quote:Op maandag 27 maart 2006 19:05 schreef Devolution het volgende:
[..]
Hij zei niet dat het hetzelfde is, hij zei dat er een verband tussen is.![]()
Heb je je nogsteeds niet ingelezen joh?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:06 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is het berband dan volgens jullie?
Zijn deze uitspraken van jou niet met elkaar in conflict? Bedoel je dat massa kleiner wordt als deze richting lichtsnelheid gaan, maar ineens oneindig groot bij het bereiken van deze lichtsnelheid?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:44 schreef rudeonline het volgende:
-knip-
"Hierdoor wordt een massa dus kleiner bij versnellen richting de lichtsnelheid"
-knip-
"Het is ook niet vreemd dat een massa oneindig groot zou worden bij het bereiken van de lichtsnelheid..."
-knip-
En hoe kon er dan 'iets' zijn voordat er hersenen waren (dus, zeg maar voor er leven was op Aarde)?quote:Op zaterdag 1 april 2006 06:30 schreef zoalshetis het volgende:
je hersens creëren alles, ook ruimte en verwachtingen. mensen zijn bang om de enige intelligente wezens te zijn.
Het volume van een massa neemt af wanneer het richting de "lichtsnelheid" gaat. Omdat de massa in principe gelijk blijft wordt het soortelijk gewicht van deze massa groter. Ik stel me daar zoiets bij voor als dat een massa samengeperst wordt. Een gewicht van 1kg met een volume van 0cm3 is toch ook zoiets als een oneindig grote massa..?quote:Op zaterdag 1 april 2006 06:28 schreef Castor het volgende:
[..]
Zijn deze uitspraken van jou niet met elkaar in conflict? Bedoel je dat massa kleiner wordt als deze richting lichtsnelheid gaan, maar ineens oneindig groot bij het bereiken van deze lichtsnelheid?
Massa wordt uitgedrukt in kg. Aangezien je 1 kg noemt, is de massa dus 1kg en niet oneindigquote:Op maandag 3 april 2006 10:02 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het volume van een massa neemt af wanneer het richting de "lichtsnelheid" gaat. Omdat de massa in principe gelijk blijft wordt het soortelijk gewicht van deze massa groter. Ik stel me daar zoiets bij voor als dat een massa samengeperst wordt. Een gewicht van 1kg met een volume van 0cm3 is toch ook zoiets als een oneindig grote massa..?
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken. Stel je maar eens een speldekopje van 1kg voor. Dat is dan toch een behoorlijk zware massa. Zo'n massa zou maar weinig ruimte over laten voor ruimte tussen te atomen in. Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden? Als je dit begrijpt zie misschien ook meteen in waarom de "lichtsnelheid" niet grhaalt kan worden door massa. Er is geen ruimte.quote:Op maandag 3 april 2006 13:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
Massa wordt uitgedrukt in kg. Aangezien je 1 kg noemt, is de massa dus 1kg en niet oneindig
Als jij begrijpt dat jij constant de mist in gaat, dan zie je ook meteen in waarom het belachelijk is dat je nu nog steeds over die bullshit theorie loopt te mekkerenquote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken. Stel je maar eens een speldekopje van 1kg voor. Dat is dan toch een behoorlijk zware massa. Zo'n massa zou maar weinig ruimte over laten voor ruimte tussen te atomen in. Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden? Als je dit begrijpt zie misschien ook meteen in waarom de "lichtsnelheid" niet grhaalt kan worden door massa. Er is geen ruimte.![]()
Zou moeten zijn :Boven de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer .quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden?
zelfde probleem als 911quote:Op maandag 3 april 2006 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als jij begrijpt dat jij constant de mist in gaat, dan zie je ook meteen in waarom het belachelijk is dat je nu nog steeds over die bullshit theorie loopt te mekkerenSerieus hoor, ik snap niet dat die plaat voor je kop zo dik is dat je niet wil inzien dat je ongelijk hebt.
Natuurlijk, je gaat dan nu weer vragen om je te laten zien waar je dan ongelijk hebt, maar daar zijn al 50 topics voor, waarin dat staat uitgelegd. Dat jij het dan nog niet ziet of wil zien is niet ons probleem, maar jouw probleem. Zoek een andere hobby of zo.
quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken. Stel je maar eens een speldekopje van 1kg voor. Dat is dan toch een behoorlijk zware massa. Zo'n massa zou maar weinig ruimte over laten voor ruimte tussen te atomen in. Bij de lichtsnelheid bestaat er geen ruimte meer, in welke ruimte zou die massa zich dan moeten bevinden? Als je dit begrijpt zie misschien ook meteen in waarom de "lichtsnelheid" niet grhaalt kan worden door massa. Er is geen ruimte.![]()
Nee, helemaal niet. De enige met 'hetzelfde probleem als bij 911' ben jij.quote:
Maar ontopic: Rude, check die post eens van A-Tuinhek. 1 kg = 1 kg...snap je die? Waarschijnlijk niet, maar het is veelzeggender dan het lijkt...quote:
Dat zeg ik, dan trek ik mijn opmerking bij deze terug (of ik plaats er een smilie achter maar om de een of andere reden kan ik niet editten als ik @ work ben).quote:
Dat snap ik heel goed hoor, alleen vraag ik mij af of je een massa van 1Kg kwijt kunt in een volume van 0cm3.. En waarom is 1Kg = 1Kg als massa zwaarder wordt als het beweegt?quote:Op maandag 3 april 2006 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
JIJ begon hoor, jij quote mij en verwijst vervolgens naar 911. Nu niet weer die slachtofferrol in man, flikker gewoon een end op man
Maar ontopic: Rude, check die post eens van A-Tuinhek. 1 kg = 1 kg...snap je die? Waarschijnlijk niet, maar het is veelzeggender dan het lijkt...
Welke massa heb je het over?quote:Op maandag 3 april 2006 16:15 schreef UncleScorp het volgende:
En hoe zit het met massa die implodeert als het té snel beweegt ?
Dus van al je eigen topics heb je niets geleerd, of niets willen leren? Want als je dit vraagt trek ik die conclusie. Dat brengt me bij mijn volgende vraag, nl wat je dan hebt willen bereiken met die stroom topics. Dat mensen zeiden dat je gelijk had of dat je iets wilde leren? Ik gok op het eerste. Niet dat ik je nou wil pesten of zo hoor, maar Rude kom op, dit is je toch al zoveel malen uitgelegd, het kan toch niet zo zijn dat je daar constant aan voorbij leest en maar de volgende vraag post? Dat is gewoon niet WILLEN zien hoor, als je het mij vraagt. Ik zie niet in waarom jij hier steeds topics opent, en dan steeds verwacht dat mensen blijven reageren als alles wat je doet alleen maar herhalingen van eerdere posten is etc. Ik vind dat het eens afgelopen moet zijn met die topics van je.quote:Op maandag 3 april 2006 16:10 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed hoor, alleen vraag ik mij af of je een massa van 1Kg kwijt kunt in een volume van 0cm3.. En waarom is 1Kg = 1Kg als massa zwaarder wordt als het beweegt?
Nou ik had video gezien over reizen door het heelal, lichtsnelheid of reizen door hyperspace ... en daarin werd gezegd dat té grote snelheid massa kan doen imploderen.quote:Op maandag 3 april 2006 16:16 schreef rudeonline het volgende:
Welke massa heb je het over?
Dat is helemaal niets bijzonders, bij het bereiken van de "lichtsnelheid" bestaat er geen ruimte meer. Een massa kan dan niks anders doen als nog verder imploderen. Waarschijnlijk gaat een massa bij het bereiken van de lichtsnelheid over in licht. Dat is eigenlijk exact wat er gebeurt bij een kernexplosie. Massa gaat dan ook over in straling. Straling/licht zelf beweegt echter niet vermoed ik, straling/licht zijn sporen die achter blijven.quote:Op maandag 3 april 2006 16:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou ik had video gezien over reizen door het heelal, lichtsnelheid of reizen door hyperspace ... en daarin werd gezegd dat té grote snelheid massa kan doen imploderen.
Verder ken ik er niets van hoor![]()
Dus je bent het wel een "beetje" met mij eens?quote:Op maandag 3 april 2006 16:29 schreef UncleScorp het volgende:
Daarom kan iets fysieks ook niet via hyperspace reizen ...
Eerlijk gezegd heb ik jouw topic/stelling nog niet in detail gevolgd , en wat ik hier net postte heb ik maar opgevangen uit een video die ik dit weekend gezien heb, maar waarvan ik ook nog niet echt weet wat ik ervan moet geloven.quote:Op maandag 3 april 2006 16:38 schreef rudeonline het volgende:
Dus je bent het wel een "beetje" met mij eens?![]()
Rude, je haalt massa en dichtheid door elkaar.quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Nee. Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie, niet in licht. En verder weet je zelf ook wel dat een massa niet de lichtsnelheid kan bereiken (althans, ik neem aan dat je dat wel weet anders zou je niet op je theorie gekomen zijn).quote:Op maandag 3 april 2006 16:28 schreef rudeonline het volgende:
Waarschijnlijk gaat een massa bij het bereiken van de lichtsnelheid over in licht. Dat is eigenlijk exact wat er gebeurt bij een kernexplosie.
Wat is het verschil tussen zichtbaar licht en straling?quote:Op maandag 3 april 2006 17:38 schreef Devolution het volgende:
[..]
Rude, je haalt massa en dichtheid door elkaar.
[..]
Nee. Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie, niet in licht. En verder weet je zelf ook wel dat een massa niet de lichtsnelheid kan bereiken (althans, ik neem aan dat je dat wel weet anders zou je niet op je theorie gekomen zijn).
Hetzelfde verschil als het verschil tussen en appel en fruit. (Zichtbaar) licht is een vorm van straling, namelijk elektromagnetische straling.quote:Op maandag 3 april 2006 17:43 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen zichtbaar licht en straling?
Zo groot is dat verschil dus niet, helemaal niet als we het hebben over de snelheid van licht of straling. Dat is exact gelijk. En volgens mij dus ook beide 0km/0sec.quote:Op maandag 3 april 2006 17:58 schreef Devolution het volgende:
[..]
Hetzelfde verschil als het verschil tussen en appel en fruit. (Zichtbaar) licht is een vorm van straling, namelijk elektromagnetische straling.
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 3 april 2006 18:11 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zo groot is dat verschil dus niet, helemaal niet als we het hebben over de snelheid van licht of straling. Dat is exact gelijk. En volgens mij dus ook beide 0km/0sec.
Een mooie lange post. Wat je hier stelt is gewoon al helemaal waar. Je moet het alleen leren zien. Onbewust creeeren wij onze eigen toekomst. Dat doe je door al je handelingen en beweingen. t.o.v. jezelf bied de ruimte en tijd jou continue mogelijkheden waarin je een soort van eigen toekomst kan bepalen. Als ik ergens sta kan ik continue zelf bepalen of ik links of rechtsom ga. Ook bepaal ik zelf wat ik zeg of schrijf. Door dit te doen bepaal ik een soort van toekomst. Ga ik vanavond naar de film met een aantal vrienden, dan is dat bepalend voor een deel van mijn eigen toekomst en die van mijn vrienden. Blijf ik vannavond thuis, dan zal mijn avond en die van mijn vrienden geheel anders verlopen. Door zelf mijn keuzes te maken bepaal ik een soort van toekomst, andere personen die ook hun eigen keuzes maken bepalen voor een deel ook mijn toekomst. Als iemand mij vanavond belt om naar de fim te gaan beinvloed hij mijn toekomst doordat ik iets anders dan b.v. juist weer niet ga doen.quote:En alles is een gegeven nog. Wie weet of we in de toekomst zelf gegevens kunnen toevoegen nog. I hope so. Dat we niet meer afhankelijk zijn van grenzen en beperkingen. Dat zou mooi zijn. Alles zelf in de hand hebben. En zelf bepalen hoe ver je gaat in het hele gebeuren.
Je overschat het Fok!-publiek, Ruudjequote:Op donderdag 6 april 2006 19:53 schreef rudeonline het volgende:
Overigens is mijn score helemaal niet zo slecht..
marktonderzoekje van rudeonline..
quote:Op donderdag 6 april 2006 19:35 schreef rudeonline het volgende:
We kunnen het natuurlijk ook op de filosofische boeg gooien, niks mis mee..
De goden, dat zijn we eigenlijk zelf. Wij creeeren de werkelijkheid naar onze eigen mogelijkheden en inzichten. God is de kracht die ons allen met elkaar verbind en is eigenlijk een soort van eenheid. Vandaar ook eerder mijn stelling dat alles eigenlijk 1 is, alles en iedereen maakt daar een klein stukje van deel.
Ik zou hier op willen reageren met het volgense..quote:Gisteren had ik het over uitbreiding van fantasie. Heeft ook met het bewustzijn te maken, en tevens uitbreiding van het bewustzijn. Ik was aan het denken of het bewustzijn misschien niet groter kan zijn dan het heelal. Dat je het heelal overstijgt met je bewustzijn.
Stel je vraag iets nauwkeuriger s.v.p. Wat was er fout aan mijn idee over straling en licht?quote:Op zaterdag 8 april 2006 13:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Ga je nog in op je fout over straling rude?
Heel knap van je, kun je ook in gaan op de wat meer filosofische posts in dit topic? En waarom gaan sommige soorten van straling "minder" snel? Heeft dat misschien te maken met de absorbatietijd die massa nodig heeft om een bepaalde straling te kunnen afgeven?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef ATuin-hek het volgende:
Die hele uitspraak was fout. Sommige vormen van straling gaan idd met de lichtsnelheid. Andere niet.
Nee het heeft te maken met de verschillende typen straling en wat ze zijn. Zoek het maar op op wikipedia.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:29 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Heel knap van je, kun je ook in gaan op de wat meer filosofische posts in dit topic? En waarom gaan sommige soorten van straling "minder" snel? Heeft dat misschien te maken met de absorbatietijd die massa nodig heeft om een bepaalde straling te kunnen afgeven?
Als je dit topic een beetje hebt gelezen dan zou je moeten weten dat we het hier niet over straling hebben met verschillende snelheden. Heb je ook nog een filosofische kijk op het geheel? En als je mij doorverwijst naar wikipedia blijkt wel dat je zelf niet in staat bent om een antwoord te geven. Is wikipedia heilig?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee het heeft te maken met de verschillende typen straling en wat ze zijn. Zoek het maar op op wikipedia.
Jemig hoe simpel moet ik het zeggen... jij doet een bewering die niet klopt. Jij zegt dat alle straling met de lichtsnelheid gaat. Dit is niet zo. Simpele middelbare school kennis.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:37 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je dit topic een beetje hebt gelezen dan zou je moeten weten dat we het hier niet over straling hebben met verschillende snelheden. Heb je ook nog een filosofische kijk op het geheel? En als je mij doorverwijst naar wikipedia blijkt wel dat je zelf niet in staat bent om een antwoord te geven. Is wikipedia heilig?
Ook hypotetisch kan dat laatste niet. Dat zou je ondertussen wel moeten wetenquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:22 schreef rudeonline het volgende:
Jammer dat er zo weinig reactie komen op deze post, het bewustzijn creeert het heelal? en de opvolgende 2. Gaan we weer miereneuken over de interpretatie van snelheid. Snelheid was relatief, als licht altijd dezelfde snelheid heeft kan het net zo goed 1, 0, of 300.000 km/sec zijn. Je kunt net zo goed stellen dat wij met 300.000km/sec bewegen. Met onze beging door het heelal meten we iig wel secondes. Iets wat aantoonbaar niet het geval is voor iets wat de lichtsnelheid nadert. Geen tijd, geen beweging. Ga hypothetisch naar pluto met c en kom terug met c, er is dan geen seconde voor je verstreken. Wat heeft er dan ooit kunnen bewegen?
Moet je toch wat vaker naar SF films kijken, die zijn 99% hyphotetisch... Hypothetisch kan ik in 2 tellen op mars zijn...quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ook hypotetisch kan dat laatste niet. Dat zou je ondertussen wel moeten weten
quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:28 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Moet je toch wat vaker naar SF films kijken, die zijn 99% hyphotetisch... Hypothetisch kan ik in 2 tellen op mars zijn...
Dit is ook eigenlijk veel te erg om jou ooit nog serriues te kunnen nemen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ook hypotetisch kan dat laatste niet. Dat zou je ondertussen wel moeten weten
Tis een onzinnige hypothese dus tsjaquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:31 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dit is ook eigenlijk veel te erg om jou ooit nog serriues te kunnen nemen.
"Hypothetisch kan dit niet" by A Tuin-hek...![]()
ermm.. die opmerking van mij was best wel OT hoor. Dat je er verder niet meer op in gaat moet je bij jezelf zoeken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:35 schreef rudeonline het volgende:
En nu on topic aub. Ga anders even naar feedback.
Nee maar gelukkig wordt jij wel ontzettend serieus genomen op verschillende fora, dat scheelt dan weerquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:31 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dit is ook eigenlijk veel te erg om jou ooit nog serriues te kunnen nemen.
"Hypothetisch kan dit niet" by A Tuin-hek...![]()
Er zijn 51 topics waarin wordt ingegaan op jouw theorie met duidelijke argumenten, maar die worden door jou gewoon aan de kant geschoven omdat die niet zijn wat jij wil horen Rude. Reeds in een van de eerste topics werd je theorie ontkracht (zelfs het 1e topic al volgens mij). Dat jij dat niet snapt of wil snappen is jouw probleem. Live with it.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:14 schreef rudeonline het volgende:
En kun je nu ook nog ingaan op mijn theorie met een duidelijk argument?
En wat had jij in te brengen dan? Behalve dan dat je een aantal andere fokkers "denkt" te begrijpen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er zijn 51 topics waarin wordt ingegaan op jouw theorie met duidelijke argumenten, maar die worden door jou gewoon aan de kant geschoven omdat die niet zijn wat jij wil horen Rude. Reeds in een van de eerste topics werd je theorie ontkracht (zelfs het 1e topic al volgens mij). Dat jij dat niet snapt of wil snappen is jouw probleem. Live with it.
Wat je zegt, de omgeving wordt op je netvlies geprojecteerd. De hersenen maken daar een bepaald beeld van. Als je nu puur in tijd zou proberen te denken, dan kun je ook stellen dat jouw hele omgeving zich t.o.v. jou in de toekomst afspeelt. Jij neemt echter continue het verleden waar. Letterlijk is alles wat je ziet al eerder gebeurt als het moment waarop jij het waarneemt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:34 schreef Sight_key het volgende:
Is het heelal wel zo belangrijk?
Ik bedoel, het zit toch allemaal tussen de oren?
En dan bedoel ik niet dat het heelal tussen de oren zit. Tussen de oren zit je hele besef. Het heelal zou je kunnen weghalen, maar dan heb je geen zon.
Wat ervaar je als het heelal niet bestaat? Wat ervaar je als de omgeving weg is? Of zit de omgeving toch tussen de oren? Nee de omgeving wordt geprojecteerd op je netvlies en zo vang je alles op. De rest van het besef staat daar los van volgens mij.
Maar ik ben niet 100 procent zeker ervan. Weet wel dat dit een deja vus is wederom. Maar daar raak ik ondertussen aan gewend.
Nu even over tijd denken dan maar, toch even helemaal inhoudelijk ingaan op jou bericht nu. Als ik denk in tijd, en het is nu 17:51:33.999999 dan is het volgende fragment van de film dat ik opvang 17:51:34. Dus als ik denk in fragmenten en in tijd dan is het inderdaad zo dat het heden de toekomst is. Maar het is ook zo flinterdun te noemen, je moet dan zover gaan hakken en zagen dat je komt tot ..... tot de waarheid, dan zie je de realiteit zoals hij is als je kunt kijken op die manier, misschien leven we wel continu in de toekomst inderdaad, dat het heden verleden is ook, alles kanquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:36 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat je zegt, de omgeving wordt op je netvlies geprojecteerd. De hersenen maken daar een bepaald beeld van. Als je nu puur in tijd zou proberen te denken, dan kun je ook stellen dat jouw hele omgeving zich t.o.v. jou in de toekomst afspeelt. Jij neemt echter continue het verleden waar. Letterlijk is alles wat je ziet al eerder gebeurt als het moment waarop jij het waarneemt.
Ik heb je vorige post nog wel even vluchting kunnen lezen, had je best mogen laten staan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:54 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Nu even over tijd denken dan maar, toch even helemaal inhoudelijk ingaan op jou bericht nu. Als ik denk in tijd, en het is nu 17:51:33.999999 dan is het volgende fragment van de film dat ik opvang 17:51:34. Dus als ik denk in fragmenten en in tijd dan is het inderdaad zo dat het heden de toekomst is. Maar het is ook zo flinterdun te noemen, je moet dan zover gaan hakken en zagen dat je komt tot ..... tot de waarheid, dan zie je de realiteit zoals hij is als je kunt kijken op die manier, misschien leven we wel continu in de toekomst inderdaad, dat het heden verleden is ook, alles kanMaar het gaat dan ook om het hakken in stukken, sowieso gaat het om hakken in stukken, je kunt alleen doordringen in de waarheid door alles in stukken te hakken, zoals ik mezelf weer doe herhalen.
Heb veel verwijderd van het bericht dus. Was aan het praten over het loslaten van het verleden in je leven, maar dat kan ik beter in R&P vertellen
Best een vreemde gedachte dat er alleen maar toekomst is. En wie weet ook wel logica. Als er alleen maar toekomst is, wat dan?
Wat zegt het heden dan?
Ik kan het je nog mooier vertellen, want de vertraging is zelfs nóg groter. Het kost namelijk ook tijd om het waargenomen beeld naar de hersenen te sturen en het daar te verwerken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
iets wat dus 1 km van jou af gebeurt zie je met een vertraging van 1/300.000ste seconde. Een heel klein beetje dus, maar wel werkelijk.
Helemaal goed, om nog dieper hier op in te gaan. De hele werkelijkheid speelt zich af tussen jouw oren. Letterlijk gezien neem je helemaal geen afstanden waar, je hersenen geven je die illusie..quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik kan het je nog mooier vertellen, want de vertraging is zelfs nóg groter. Het kost namelijk ook tijd om het waargenomen beeld naar de hersenen te sturen en het daar te verwerken.
Gelukkig ben jij alwetend, en weet jij dat ik andere Fokkers 'denk' te begrijpen. Jij bent echt de meest arrogante user op dit forum. "Ik zal je hersens niet teveel belasten vandaag", alsof jij alwetend bent en alles aan de rest, de onwetenden, moet uitleggen. Alsjeblieft zeg. Het feit dat je op meerdere plaatsen geband werd zegt genoeg. Daarnaast zijn hier een aantal mensen die natuurkunde gestudeerd hebben, iets wat jij niet gedaan hebt, en die vertellen je dat je fout zit. Al topics lang. En nu wil jij mij in dat hoekje duwen waar ik niets weet, maar vraag jij je dit eens af. Als ik geen natuurkunde gestudeerd heb, en iemand die dat wel heeft, die kan jou al niet overtuigen, waarom zou ik dat dan nog proberen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
Zal je hersens niet teveel bealsten vandaag, maar wat ik nog wil toevoegen is dat je continue leeft naar de toekomst toe. Het is goed om verleden, heden en toekomst als 3 afzondelijke plaatst, het enige wat immers echt bestaat is het heden. Echter alles wat je ziet is in wezen al eerder gebeurt, alles wat je ziet is eigenlijk verleden tijd. Iets wat nu gebeurt op de maan kunnen wij immers pas over een seconde waarnemen. Dichter bij huis is dat verschil natuurlijk kleiner, maar je ziet alles letterlijk met een vertraging van 1sec/300.000km. iets wat dus 1 km van jou af gebeurt zie je met een vertraging van 1/300.000ste seconde. Een heel klein beetje dus, maar wel werkelijk.
Dat over die hersens belasten was niet voor jou bedoelt, maar voor iemand die zich wel iets probeerde voor te stellen bij het leven in het nu. Sorry als je je aangesproken voelt, had overigens niks met arrogantie te maken maar meer met inlevingsvermogen waarbij ik denk te begrijpen wat de user bedoelde te zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij alwetend, en weet jij dat ik andere Fokkers 'denk' te begrijpen. Jij bent echt de meest arrogante user op dit forum. "Ik zal je hersens niet teveel belasten vandaag", alsof jij alwetend bent en alles aan de rest, de onwetenden, moet uitleggen. Alsjeblieft zeg. Het feit dat je op meerdere plaatsen geband werd zegt genoeg. Daarnaast zijn hier een aantal mensen die natuurkunde gestudeerd hebben, iets wat jij niet gedaan hebt, en die vertellen je dat je fout zit. Al topics lang. En nu wil jij mij in dat hoekje duwen waar ik niets weet, maar vraag jij je dit eens af. Als ik geen natuurkunde gestudeerd heb, en iemand die dat wel heeft, die kan jou al niet overtuigen, waarom zou ik dat dan nog proberen?
Het is trouwens niet zo dat zij niet slim genoeg zijn om jouw te overtuigen, het is eerder dat jij te koppig/eigenwijs, of te dom bent om te snappen dat je fout zit.
Die over de straling.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:53 schreef rudeonline het volgende:
Welke opmerking?
Lees daar je topichistorie maar voor door...quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:14 schreef rudeonline het volgende:
En kun je nu ook nog ingaan op mijn theorie met een duidelijk argument?
Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Je vraag over sraling slaat nergens op. Ik stel alleen maar dat als niets sneller gaat dan het licht waarbij ook nog eens de tijd tot stilstand komt dat licht dan helemaal niet kan bewegen. Als er straling is die trager gaat, dan komt dat vast door het feit dat sommige soorten straling wel iets van een massa hebben. Kun je ook nog op nieuwe posts van mij echt inhoudelijk ingaan of blijf je nalleen maar one liners plaatsen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees daar je topichistorie maar voor door...
Jij doet een bewering die niet klopt. Ik verbeter je. Simpel....quote:Op zondag 9 april 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Je vraag over sraling slaat nergens op. Ik stel alleen maar dat als niets sneller gaat dan het licht waarbij ook nog eens de tijd tot stilstand komt licht helemaal niet kan bewegen.
Dat is idd het geval. Dan zou je nu dus moeten weten wat er fout was aan die uitspraak van je.quote:Als er straling is die trager gaat, dan komt dat vast door het feit dat sommige soorten straling wel iets van een massa hebben.
Welke bewering klopt er niet?quote:Op zondag 9 april 2006 15:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij doet een bewering die niet klopt. Ik verbeter je. Simpel....
[..]
Dat is idd het geval. Dan zou je nu dus moeten weten wat er fout was aan die uitspraak van je.
Nougoed nog 1 keer dan... Licht is een vorm van straling. Sommige andere vormen van straling hebben wel massa en gaan dus niet met de lichtsnelheid.quote:
Sommige vormen van straling hebben massa ja. Niet allemaal. Dat idee over lichtsnelheid wat jij hebt ben ik samen met genoeg anderen nu toch wel afdoende op ingegaan lijkt me.quote:En dat punt van die straling hebben we hierbij dus opgelost. Als straling een soort van massa heeft kan het niet de absolute lichtsnelheid halen (0km/0sec, volgens mij..) omdat massa tijd en ruimte nodig heeft om in te bestaan. Iets wat bij de lichtsnelheid niet bestaat. ( lengtecontractie, tijdsdilatie)
En dat kon ik allemaal zo bedenken zonder daar ooit 1 boek over te hebben gelezen..quote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nougoed nog 1 keer dan... Licht is een vorm van straling. Sommige andere vormen van straling hebben wel massa en gaan dus niet met de lichtsnelheid.
[..]
Sommige vormen van straling hebben massa ja. Niet allemaal. Dat idee over lichtsnelheid wat jij hebt ben ik samen met genoeg anderen nu toch wel afdoende op ingegaan lijkt me.
Je bedacht het anders toch echt wel fout...quote:Op zondag 9 april 2006 16:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En dat kon ik allemaal zo bedenken zonder daar ooit 1 boek over te hebben gelezen..
Jij laat je niet overtuigen. Das iets geheel anders.quote:Verder blijven mijn ideeen over het licht nog altijd overeind. Niemand heeft me tot nu toe echt kunnen overtuigen waarom ik het fout zou hebben. Als iemand dat wel kan moet hij mij toch eens uitleggen hoe je over een constante snelheid durft te spreken als tijd en ruimte niet constant zijn...
( lengtecontractie, tijdsdilatie) op die manier kan ik van elke snelheid een constante snelheid maken.
Als ik eerst met 100km/u naar Den Haag rijdt en doe daat 1 uur over kan ik ook stellen dat ik in 1uur naar Maastrichtkan rijden met 100km/u in 1 uur. Laat m'n klok wat langzamer lopen of zeg gewoon dat de weg was uitgerekt..
Ik zou me graag laten overtuigen. Maar iets geloven doe ik niet. Ook niet als de man er erg wijs uitziet met een hele lange baard.quote:Op zondag 9 april 2006 16:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bedacht het anders toch echt wel fout...
[..]
Jij laat je niet overtuigen. Das iets geheel anders.
Welk deurtje?quote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef displission het volgende:
komop atuin hek zet dat deurtje van je tuin "open" waarom doe je het hekje dicht?
Alles wat je ziet speelt zich letterlijk af in je hoofd. Je hersens maken het licht wat je ziet tot een 3 dimensionale projectie. Alles wat je ziet speelt zich letterlijk af op jouw netvlies.quote:Op zondag 9 april 2006 16:22 schreef displission het volgende:
hmm aTuin-hek correctie op jouw bewoording van dat licht een vorm van straling is..
er is ook zoiets als innerlijk licht..en dat breekt alle grenzen door
Je hele waarneming bestaat alleen maar uit licht. Ook het toetsenbord wat je ziet is letterlijk gezien niets anders dan licht wat op jouw ogen valt. Wat bedoel je trouwens met onzichtbaar licht, uv straling?quote:Op zondag 9 april 2006 16:57 schreef displission het volgende:
Uhm daar ben ik niet zo in thuis..maar dat is jouw pakkie an..het is ook niet mijn projectje moet ik zeggen..ik reageerde alleen even op de opmerking van atuinhek..dat licht straling is..er zijn zoveel soorten van licht. Vroeger was het zonnelicht zelfs magisch..nu nog trouwens..maar heel veel mensen zien het alleen maar als "stralingslicht", terwijl juist de zon een soort onzichtbaar " licht" projecteerd wat er weer voor zorgt dat mensen vrolijk worden..heel logisch opzich, maar het werkt tevens ook heel aanstekelijk..en op deze manier kun je elkaar fijn helpen..en dan nog mag je je pik in een potloodmachine duwen als het lukt tenminste om alleen maar eens wat anders te doen dan het "automatische"..haha ik sta alleen niet in voor de gevolgen
keuzes he..
Ik kan m'n toetsenbord anders ook prima aanraken hoorquote:Op zondag 9 april 2006 17:03 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je hele waarneming bestaat alleen maar uit licht. Ook het toetsenbord wat je ziet is letterlijk gezien niets anders dan licht wat op jouw ogen valt. Wat bedoel je trouwens met onzichtbaar licht, uv straling?
En toch zie je hem met een vertraging van 1sec/300.000km...quote:Op zondag 9 april 2006 17:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik kan m'n toetsenbord anders ook prima aanraken hoor
Dus?quote:Op zondag 9 april 2006 17:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En toch zie je hem met een vertraging van 1sec/300.000km...
De hele werkelijkheid zie je dus niet in real time. Door zelf door de tijd te bewegen zie je alles op een iets later tijdstip.quote:
Gedeeltelijk mee eens. Niet alleen jij maar ook de informatie die naar je onderweg is beweegt in de tijd. Hangt natuurlijk allemaal weer af van wie de waarnemer is etc.quote:Op zondag 9 april 2006 17:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De hele werkelijkheid zie je dus niet in real time. Door zelf door de tijd te bewegen zie je alles op een iets later tijdstip.
Licht beweegt b.v. niet in de tijd. Als licht een reis maakt van 5 lichtjaar is er voor dat licht geen enkelle seconde voorbij gegaan. Wij zijn echter wel 5 jaar ouder geworden.quote:Op zondag 9 april 2006 18:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Niet alleen jij maar ook de informatie die naar je onderweg is beweegt in de tijd. Hangt natuurlijk allemaal weer af van wie de waarnemer is etc.
Zoals wij de tijd van licht zien ja. Daarom beweegt het nog wel in onze tijd.quote:Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Licht beweegt b.v. niet in de tijd. Als licht een reis maakt van 5 lichtjaar is er voor dat licht geen enkelle seconde voorbij gegaan. Wij zijn echter wel 5 jaar ouder geworden.
Wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo stenen?quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken.
Waar het om gaat is dat het soortelijk gewicht van een massa naar oneindig gaat op het moment dat ruimte minder wordt. Een kilo blijft natuurlijk gewoon een kilo, maar als je een volume van 0cm3 hebt waar laat je die massa dan?quote:Op zondag 9 april 2006 23:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo stenen?![]()
Die krijgen ze nog op de basisschool, groep 6 ofzo![]()
Overigens, ken je deze persoon al: Eit Gaastra
Ik denk dat jullie het heel goed kunnen vinden samen.
Het gaat om het punt dat jij stelt dat iets zwaarder wordt, terwijl de massa gelijk blijft. Dat doe je veel vaker; je haalt termen doormekaar heen en je betoog is erg warrig. Daarbij weet je hoe ik over de inhoud denk, dus daar ga ik maar niet meer op in; dat is een geouwehoer zonder einde van beide kanten.quote:Op maandag 10 april 2006 08:51 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het soortelijk gewicht van een massa naar oneindig gaat op het moment dat ruimte minder wordt. Een kilo blijft natuurlijk gewoon een kilo, maar als je een volume van 0cm3 hebt waar laat je die massa dan?
En wat de heer Gaastra betreft, ik weet niet wat zijn ideeen zijn, maar wat is er mis mee om anders te denken dan dat wat men nu denkt? Grensen verleggen doe je niet door theorieen slechts op 1 manier proberen te zien. Relatief = t.o.v het licht bewegen wij met 300.000km/sec.
Je kunt nog niet een bevestiggen dat wij met c bewegen t.o.v. het licht. Beetje kortzichtig.
Soms is het hier net een gekkenhuisquote:Op zondag 9 april 2006 17:48 schreef displission het volgende:
en ik kijk weer dwars door mijn toetsenbord heen
Helemaal niks, dat is juist prachtig !quote:Op maandag 10 april 2006 08:51 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Maar wat is er mis mee om anders te denken dan dat wat men nu denkt?
Kan best zijn.. maar jou methode is het iig niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:04 schreef rudeonline het volgende:
Dus alles wat men tot nu toe denkt heeft ook nog niks opgeleverd?
Het lijkt mij toch wel nuttig om de relativiteitstheorie ook eens te verklaren vanuit het standpunt van licht.. maar ja, daar zijn nog geen boeken over geschreven. Zou toch wel eens tijd worden.
Lijkt het je ook nuttig om een boek te schrijven over stamppot worteltjes vanuit het standpunt van andijvie? Wordt wel tijd.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:04 schreef rudeonline het volgende:
Dus alles wat men tot nu toe denkt heeft ook nog niks opgeleverd?
Het lijkt mij toch wel nuttig om de relativiteitstheorie ook eens te verklaren vanuit het standpunt van licht.. maar ja, daar zijn nog geen boeken over geschreven. Zou toch wel eens tijd worden.
Nou kijk, licht heeft geen rustmassa.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het een zeer interessante theorie..
Wat trouwens als massa niets meer is dan licht (fotonen) in een hoge dichteid gebundeld?
Wat bedoel je precies daarmee? Een atoom bv bestaat zeker niet uit licht.quote:Alles bestaat al uit (verscheidene vormen van) licht, dus waarom zou massa niet een 'bijproduct' zijn van licht?
Heeft massa wel een rustmassa? Als er massa bestaat, dan kan er nooit sprake zijn van stilstand. Massa bestaat immers uit trillende atomen. Enwaarom bestaat een atoom niet uit licht? Bij een kerexplosie gaat massa toch over in licht? Waar blijft die massa dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou kijk, licht heeft geen rustmassa.
[..]
Wat bedoel je precies daarmee? Een atoom bv bestaat zeker niet uit licht.
Doe jij anders een poging...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan best zijn.. maar jou methode is het iig niet.
jupquote:
joh... Er is dan ook alleen relatieve stilstand.quote:Als er massa bestaat, dan kan er nooit sprake zijn van stilstand. Massa bestaat immers uit trillende atomen.
Licht heeft geen massa. Een atoom wel. Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie.quote:Enwaarom bestaat een atoom niet uit licht? Bij een kerexplosie gaat massa toch over in licht? Waar blijft die massa dan?
Omdat elektronen in vergelijking met protonen en neutronen vrijwel geen massa hebben, bevindt vrijwel alle massa van een atoom zich in deze piepkleine kern. De protonen en neutronen worden bij elkaar gehouden door de sterke kernkracht. Het aantal protonen wordt het atoomnummer genoemd.quote:Op vrijdag 14 april 2006 03:04 schreef ATuin-hek het volgende:
<herhaal>
Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie.
</herhaal>
Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)quote:Licht heeft geen massa. Een atoom wel.
Maar als er massa overblijft, dan is er dus nog steeds een hele berg energie aanwezig. Het enige om die energie dan weer vrij te krijgen is door deze massa weer te splijten. Verder begrijp ik niet precies hoe jij het bewustzijn koppelt aan het waarnemen van massa, als je daar iets meer over zou willlen vertellen, graag...quote:Er wordt dus 1 Neutron bij de Uranium geduwt. DAARDOOR geld de OPBOUW van de atoom niet meer, en dus breekt de atoom in 2 nieuwe stabiele atomen en een shitload aan energie. Als MASSA omgezet zou worden in Energie dan zou dat wel een hele kleine massa zijn die zoveel energie afgeeft. En nádat de energie vrijgekomen is, blijft er nog steeds Massa over.
Toch blijk ik het idee van alles = een illusie zo intrigerend vinden. Dat zou nou echt een eye-opener zijn. Know thyself stond er in Delphi. Waarom zou dit er hebben gestaan? Als we kijken wat de mens tegenwoordig doet en denkt, kunnen we toch voor het overgrote merendeel concluderen, dat deze zichzelf niet kennen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
Maar als er massa overblijft, dan is er dus nog steeds een hele berg energie aanwezig. Het enige om die energie dan weer vrij te krijgen is door deze massa weer te splijten. Verder begrijp ik niet precies hoe jij het bewustzijn koppelt aan het waarnemen van massa, als je daar iets meer over zou willlen vertellen, graag...
Verder is het ook interesant dat afstanden er op een bepaalt punt niet toe doen. Logisch eigenlijk, afstanden nemen we waar in ons hoofd en kunnen slechts een illusie zijn die onze hersens ons geven.
Moet je voor de gein de massa links en rechts van de pijl eens vergelijken. Dan zal je zien dat daar een verschil in zit. En ja dit is een klein verschil maar ruim voldoende voor die shitload aan energie. E = mc^2 enzo.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef RickySway het volgende:
[..]
Omdat elektronen in vergelijking met protonen en neutronen vrijwel geen massa hebben, bevindt vrijwel alle massa van een atoom zich in deze piepkleine kern. De protonen en neutronen worden bij elkaar gehouden door de sterke kernkracht. Het aantal protonen wordt het atoomnummer genoemd.
Laten we eens kijken naar Uranium235, de meest gebrukte vorm in kernsplijting.
wat er gebeurd: 235U + 1 neutron --> 2 neutronen + 92Kr + 142Ba + ENERGIE
Er wordt dus 1 Neutron bij de Uranium geduwt. DAARDOOR geld de OPBOUW van de atoom niet meer, en dus breekt de atoom in 2 nieuwe stabiele atomen en een shitload aan energie. Als MASSA omgezet zou worden in Energie dan zou dat wel een hele kleine massa zijn die zoveel energie afgeeft. En nádat de energie vrijgekomen is, blijft er nog steeds Massa over.
Bijna. Dat moet het golfkarakter van massa zijn.quote:Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)
Dat heeft niets met massa maar alles met de onbepaaldheid van het moment van verval te maken.quote:Een experiment genaamd "Schrödingers Cat" toont aan (in theorie) hoe de massa van een radioactief deel niet vastgesteld kan worden zonder directe observatie. Dat lijkt toch al enigzins vergelijkbaar met "bewustzijn bepaald eigenschappen van materie", niet?
Helaas is dit slechts een thesis, en is het nooit onderzocht op waarheid in praktijk.
Ermmmmquote:Maar nu komt het:
Onder bepaalde omstandigheden zijn subatomaire kernpartikels zoals elektronen, in staat direct en synchroon met elkaar te kunnen communiceren ongeacht de afstand tussen de twee. Het maakt niet uit of ze tien meter of tien miljard kilometer van elkaar verwijderd zijn. Dit fenomeen noemt men kwantumverstrengeling, of quantum entanglement.
Dankzij dat experiment wordt Quantummechanics een stuk serieuzer genomen. Het probleem is dat de resultaten van het experiment niet passen binnen de atoomtheorie.
Die tegenspraak zie je alleen omdat je de RT niet snapt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
het bewustzijn creeert het heelal?
Thanx, en zo'n vreemde vogel ben ik echt niet. Ik sta behoorlijk met 2 benen op de grond maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien. In de huidige RT zit een enorme tegenspraak die men gewoon maar even over het hoofd ziet.
Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil.
Tijd en snelheid zijn verbonden met elkaar.
Hoe kan iets bewegen als de tijd stil staat?
Ik zou dan logischerwijs zeggen...
Zonder beweging geen tijd.
Aaah...quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Ho ik heb een foutje gemaakt. Die energie kan je idd ook in het verschil in bindingsenergie uitdrukken. Tis maar net hoe je het bekijktMy bad.
Kun je dit een beetje toelichten? Over welke energie heb je het? En wat bind zich?quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Ho ik heb een foutje gemaakt. Die energie kan je idd ook in het verschil in bindingsenergie uitdrukken. Tis maar net hoe je het bekijktMy bad.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien
Heb jij dit waargenomen?quote:Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil.
Het probleem is juist dat Rude zijn theorie (tot voor kort?) presenteerde als een wetenschappelijke theorie, terwijl het daar juist niet aan voldoetquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:00 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat mensen theoriën zoals deze van Rudeonline niet kunnen of willen begrijpen - juist omdat het zo ontzettend afwijkt van alles wat zij denken - zowel vanuit religieus als wetenschappelijk opzicht.
Forgive me if I'm wrong, maar dit is toch enigzins dogmatisch te noemen als je het mij vraagt.
Dat jij denkt dat de wetenschappelijke wereld doelbewust een theorie aanneemt waarvan ze weten dat deze een discrepantie bevat, dat laat wel zien wat voor verknipt beeld je hebt van wetenschapquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
Thanx, en zo'n vreemde vogel ben ik echt niet. Ik sta behoorlijk met 2 benen op de grond maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien. In de huidige RT zit een enorme tegenspraak die men gewoon maar even over het hoofd ziet.
Kan je ook een gegronde reden geven dat ik de theorie niet snap? Je hebt zelf zelfs de grondslag waar alles uit volgt aangenomen... (maw de postulates)quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:25 schreef rudeonline het volgende:
Dat moet je helemaal voor jezelf bepalen. Zoals je nu in WFL op me reageert ben je helemaal niet uit op discussie maar zit je je eigen frustatie alleen maar op mij af te reageren. Dat ik de theorie niet snap mag je best zeggen van mij, het verschil is alleen dat jij hem ook niet snapt maar gewoon hebt aangenomen. Reageer anders even op mijn vraag in je eigen woorden...
Lees daar je topichistorie maar voor na.quote:Hoe kan iets bewegen als de tijd stilstaat? Afstand afleggen kost immers tijd. t.o.v. het licht leggen wij altijd 300.000km/sec af.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Aaah...![]()
heb ik ook verdomd vaak meegemaakt, dat ik dacht dat ik gelijk had en dat iemand het even simpelweg anders neerzette..
Iig cool dat er begrip is..daar begint het natuurlijk allemaal mee!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_reaction#Energyquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kun je dit een beetje toelichten? Over welke energie heb je het? En wat bind zich?
Ligt eraan over wat voor atoommodel je het hebt. De snaartheorie kan geen atoommodel beschrijven zover ik weet, en het atoommodel van Bohr is natuurlijk het topic wat in elk quantumfysica boek wordt beschreven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef RickySway het volgende:
Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)
Die kat toont aan dat de axioma's van de QF op macroscopische schaal tot idiote dingen leidt. De massa van een radioactief deel ( weet niet precies wat je daar mee bedoelt, maar ik denk "deeltje") is erg nauwkeurig te meten, het is pas bij baryonische resonanties dat de massa niet meer nauwkeurig kan worden gemeten door de erg korte bestaanstijden.quote:Een experiment genaamd "Schrödingers Cat" toont aan (in theorie) hoe de massa van een radioactief deel niet vastgesteld kan worden zonder directe observatie. Dat lijkt toch al enigzins vergelijkbaar met "bewustzijn bepaald eigenschappen van materie", niet?
Helaas is dit slechts een thesis, en is het nooit onderzocht op waarheid in praktijk.
Dat idee, genaamd de EPR-paradox naar Einstein, Podolsky en Rosen, werd naar voren geschoven om aan te tonen dat de quantumfysica een instantane informatieoverdracht toelaat. Daarna is het idd experimenteel vastgesteld, maar dat was zeker niet het experiment waardoor de QF serieuzer wordt genomen ( eerder het tegenovergestelde ! ) Dat waren hele andere experimenten. Wiskundig betekent zo'n verstrengeling dat je een quantumtoestand niet als een simpel product van golffuncties kunt schrijven.quote:Maar nu komt het:
Onder bepaalde omstandigheden zijn subatomaire kernpartikels zoals elektronen, in staat direct en synchroon met elkaar te kunnen communiceren ongeacht de afstand tussen de twee. Het maakt niet uit of ze tien meter of tien miljard kilometer van elkaar verwijderd zijn. Dit fenomeen noemt men kwantumverstrengeling, of quantum entanglement.
Dankzij dat experiment wordt Quantummechanics een stuk serieuzer genomen. Het probleem is dat de resultaten van het experiment niet passen binnen de atoomtheorie.
Heb helaas geen examens/tentamens meer, zit al in het afstudeertraject. Maar daar kan het destemeer (namelijk praktijk) van pas komen.. Dus idd zijn het de betere momemten van geluk en begripquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Helemaal mee eensDaar leert men van. Zijn meestal ook erg fijne "ooooh zit dat zo!" momentjes (met een beetje geluk net voor een belangrijk tentamen
)
In eigen woorden a.u.b.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_reaction#Energy
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Binding_energy
ik... geloof... niet.... in..... je....theorie....quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:46 schreef rudeonline het volgende:
In eigen woorden a.u.b.
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:00 schreef Devolution het volgende:
Het probleem is juist dat Rude zijn theorie (tot voor kort?) presenteerde als een wetenschappelijke theorie, terwijl het daar juist niet aan voldoet
Misschien eist de wetenschap wel meer structuur. Da's heel iets anders dan "niet voorbereidt zijn". Niet alles wat voor een leek leukt klinkt, kun je concreet en constructief vertalen naar een theorie.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..
Jij vraagt wat het is. Die 2 links zijn daar beschrijvingen van. Wat hebben eigen woorden daar verder nog in te zoeken dan?quote:
Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij vraagt wat het is. Die 2 links zijn daar beschrijvingen van. Wat hebben eigen woorden daar verder nog in te zoeken dan?
Of zijn ideeën zijn zo absurd dat ze niet kunnen kloppen, of zijn theoriën zijn zo absurd dat ze niet in het huidige kader te plaatsen zijn..quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:39 schreef Haushofer het volgende:
Misschien eist de wetenschap wel meer structuur. Da's heel iets anders dan "niet voorbereidt zijn". Niet alles wat voor een leek leukt klinkt, kun je concreet en constructief vertalen naar een theorie.
Jij bent degene die het wil weten. In dat naslagwerk staat het haarfijn uiteengezet. Veel leesplezierquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullenquote:Op vrijdag 14 april 2006 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.
Dat is waarquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:21 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullen
maar das meer ten overvloede natuurlijk![]()
We create reality and reality creates us.. heerlijke wisselwerking als je het mij vraagt![]()
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is waarMaar dan moet hij het niet als een wetenschappelijke theorie brengen of er een wetenschappelijke theorie mee proberen te ontkrachten. Ter indicatie: volgens rude zijn 'theorie' is het makkelijker om naar achter te lopen in een bewegende trein dan naar voren. Je zou dus op het toilet goed uit moeten kijken dat je niet de verkeerde kant op staat
Ook zou het GPS systeem niet kunnen werken. Zaken die dus niet kloppen met de praktijk.
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
Het enige wat ik stel is dat niet het licht beweegt maar wij. Wiskundig maakt dat geen moer uit omdat je i.p.v. c = 300.000km/sec ook 1 zou kunnen invullen. Beter nog zou het zijn om voor c 0 in te vullen omdat c onveranderlijk is.
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.quote:Ook maakt het uit welke kant je op pist in een trein. Je zult er niet veel van merken zelf, maar waarom denk je dat de draairichting van de aarde er wel toe doet bij raketlanceringen b.v? Heeft toch echt met een bewegingsrichting te maken.
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.quote:GPS systemen zouden natuurlijk gewoon blijven werken volgens mijn theorie. Wiskundig zullen we dan enkelle +jes in -nnetjes moeten veranderen. Dat is alles.
Ongeduldig joh?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef rudeonline het volgende:
Gaat A Tuin-hek reageren op deze post? ( liefts inhoudelijk..)
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.
[..]
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.
[..]
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.
Maar niet over versnelling.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzoquote:Over welke voorspelling van mij heb je het? En waaron zou je niet met een andere wiskundige formule op dezelfde uitkomst uit kunnen komen?
Een simpel voorbeeld..
2 + 3 = 5 of 1 + 4 = 5
10 - 5 = 5 of 7 -2 = 5
Hoezo geen versnelling?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar niet over versnelling.
[..]
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzo
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.quote:
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.
Want?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.quote:en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want?
[..]
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.
Wat begrijp ik niet aan de term relatief?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
.
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:25 schreef Devolution het volgende:
Rude, ik heb nog één vraag voor je. Ben je het ermee eens dat massa om te zetten is in energie en andersom (al is het maar in theorie)?
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste. En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.
quote:Op zondag 16 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.
Vanuit een referentiepunt buiten de trein wel ja.quote:Op zondag 16 april 2006 13:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste.
Want? Ga je nu echt beweren dat de pot met een andere snelheid gaat?quote:En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.
Ik heb er nog 6 gevondenquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]Je stelt het stelsel van een foton als inertiaalstelsel, en je stelt "voor een foton staat de tijd stil" Je denkt dat de relativiteitstheorie zoiets betekent als "alles is relatief" Je gebruik van E=mc2 spreekt alle processen in kernreactoren, atoomwapens en deeltjesversnellers tegen Je stelt dat de natuurwetten in verschillende inertiaalstelsel verschillend zijn Je idee van wetenschap bedrijven is uberhaupt helemaal verknipt ( "men weet dat er iets niet deugt, maar voor het gemak vergeet men dat maar", je meest idiote idee tot nu toe ) Je haalt constant termen doorelkaar
Nou ja, dat zijn er in ieder geval 6. Alsof 1 niet genoeg is
Wat eigenlijk gebeurt is dat de massa ( urine, beetje klote voorbeeld) eerst vertraagd en dan weer versnelt. t.o.v. jou vertraagd de massa richting de pot, eenmaal aangekomen neemt het weer de snelheid van de trein aan.quote:Op zondag 16 april 2006 14:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vanuit een referentiepunt buiten de trein wel ja.
[..]
Want? Ga je nu echt beweren dat de pot met een andere snelheid gaat?
Dank je, ben benieuwt of je mijn theorie hier achter ook gelezen hebt. Ik geloof niet dat ik de gene ben die het niveau van de discussie omlaag haalt..quote:Op zondag 16 april 2006 14:32 schreef SHE het volgende:
Wat een gezwam...zonde, want de intentie is super
Idee, een 10
Uitvoering , een 3
Ermm.. nee. Dat is niet wat er gebeurt.quote:Op zondag 16 april 2006 15:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat eigenlijk gebeurt is dat de massa ( urine, beetje klote voorbeeld) eerst vertraagd en dan weer versnelt. t.o.v. jou vertraagd de massa richting de pot, eenmaal aangekomen neemt het weer de snelheid van de trein aan.
Jazeker. Dat doe je welquote:Op zondag 16 april 2006 16:01 schreef rudeonline het volgende:
Hoe bedoel je dat ik mijn denken niet controleer? En natuurlijk spuug ik op een aantal fundamenten van de RT. Ik stel tijd en ruimte exact aan elkaar gelijk. De 6 genoemde punten vind ik trouwens vrij zwak. Ik stel trouwens helemaal niet dat natuurwetten veranderlijk zijn. Ik stel dat de natuur exact hetzelfde blijft bij 99%c of 10%c. Hoe je het wend of keert, we gaan altijd 0%c. Voor c meet jre immers altijd dezelfde.
Hoe komt die massa anders ooit in die pot terecht? Het zal toch van snelheid moeten veranderen om van plaats te kunnen veranderen..quote:Op zondag 16 april 2006 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ermm.. nee. Dat is niet wat er gebeurt.
Iedereen leeft in een ander intertiaalstelsel, niemand heeft exact dezelfde snelheid.quote:Op zondag 16 april 2006 16:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jazeker. Dat doe je welAls jij stelt dat er een verschil is tussen 2 inertiaalstelsels...
De mens was niet de eerste met een bewustzijn. Verder is alles wat gebeurt om jou heen letterlijk iets in de toekomst. Je kunt slechts het verleden waarnemen wat jijzelf als het "nu" beschouwt.quote:Op zondag 16 april 2006 18:20 schreef SHE het volgende:
Eh...begin eens bij het begin...daar ga je namelijk al de mist in
Je durft zonder schroom te stellen dat tijd en ruimte een mentale projectie is, terwijl toch onomstotelijk is bewezen dat er al ruimte bestond voor de mens er zich met zijn superieur bewustzijn mee ging bemoeien.
Overigens kan ik het niet laten even een grote held te quoten die ik naar dit stuk heb verwezen en hiermee de vinger op je zere plek legt
' overigens is de veronderstelling dat buiten ons bewustzijnsniveau de toekomst ligt veel te kort door de bocht, omdat dit ook betekent dat alles wat wel gebeurt maar waar we ons niet van bewust zijn ook in de toekomst plaatsvindt. ook creëer je hiermee de suggestie dat een verhoging van ons bewustzijnsniveau ertoe leidt dat we in de toekomst kunnen kijken.'
Het probleem met je epistel is dat je wiskunde, theologie en filosofie zo gruwelijk door de war haalt dat je de fundamenten van je eigen theorie bij voorbaat al wankel maakt.
Ik heb het over snelheid in de bewegingsrichting van de treinquote:Op zondag 16 april 2006 18:12 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoe komt die massa anders ooit in die pot terecht? Het zal toch van snelheid moeten veranderen om van plaats te kunnen veranderen..
De snelheid van de massa die jij in de pot pist is toch echt anders. Zonder vetraging of versnelling t.o.v. jou kun je helemaal niet pissen. ( laten we het vanaf nu over massa hebben)quote:Op zondag 16 april 2006 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik heb het over snelheid in de bewegingsrichting van de trein
Wat heeft dat (afgezien dat het fout is) te maken met het feit dat jij zegt dat er een verschil is in de natuurwetten tussen 2 van die stelsels?quote:Op zondag 16 april 2006 18:13 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Iedereen leeft in een ander intertiaalstelsel, niemand heeft exact dezelfde snelheid.
LEES dan!quote:Op zondag 16 april 2006 18:43 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De snelheid van de massa die jij in de pot pist is toch echt anders. Zonder vetraging of versnelling t.o.v. jou kun je helemaal niet pissen. ( laten we het vanaf nu over massa hebben)
quote:
Inderdaad, da's een mooie wijze om het te zeggen. Termen worden door elkaar gehaald, en de algemene opvattingen over het onderwerp en wetenschap worden niet begrepen, terwijl dat heel erg nodig is. Daar maak je niet iets constructiefs van. Nou weet ik wel dat dat voor veel amateurwetenschappers niet altijd de bedoeling is, maar het is wel jammer; je komt namelijk nergens. Getuige de vele andere mensen zoals Rudeonline. Ik geloof dat die Gaastra niet meer op de natuurkunde-faculteit mocht komen, omdat hij op een gegeven moment toch wel erg vervelend werd. En dat zie ik als pure frustratie; je levenswerk zou immers es een keer volslagen flauwekul blijken te zijn.quote:Op zondag 16 april 2006 15:56 schreef SHE het volgende:
Sorry, maar ik vind je uitleg heel warrig.
Je spuugt in weze op de fundamenten van tijdsdilatatie en de massa-energie relatie.
Ik kan het enorm waarderen dat je in elk geval de moeite neemt om te denken..dat siert een mens enorm, het is alleen jammer dat je je denken niet controleert.
Neemt niet weg dat ik het overigens WEL leuk vind om andermans brainwaves te lezen.
quote:Op zondag 16 april 2006 19:44 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, kijk, ik kan de sterke persoonlijke overtuiging hebben dat als je andijvie gaat beschouwen als een fruitsoort, dat daarmee het wereldvoedselprobleem wordt opgelost. Het is bewonderingswaardig om het wereldvoedselprobleem te willen oplossen, maar ik denk dat mijn idee niet echt gaat werken. Rudeonline houdt nou al 2 en een half jaar vol dat andijvie een fruitsoort is, en dat hij daarmee het probleem kan oplossen. En om dat idee vast te houden gooit hij alle logica overboord, en meent dat alle groenteboeren al die jaren mis waren.
Ok, dat wilde ik even horen. Hiermee geef je namelijk zelf toe dat je theorie niet klopt, want als de lichtsnelheid 0 is, kun je geen massa in energie omzettenquote:Op zondag 16 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.
Tja, jammer, maar Rude ziet die c2 als een versnelling. Dus E=0 als de lichtsnelheid constant is. Daar klopt sowieso al helemaal niks van ( om te beginnen zijn de eenheden niet juist, maar daar geeft hij ook niks om ) , maar hij kan het voor hemzelf wel recht breien. Let maar opquote:Op zondag 16 april 2006 21:37 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ok, dat wilde ik even horen. Hiermee geef je namelijk zelf toe dat je theorie niet klopt, want als de lichtsnelheid 0 is, kun je geen massa in energie omzetten
E=mc2
Laat ik hier dan maar beginnen.quote:Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat heeft dat (afgezien dat het fout is) te maken met het feit dat jij zegt dat er een verschil is in de natuurwetten tussen 2 van die stelsels?
Nee, dat wordt niet verstaan onder "andere natuurwetten", Rude. Typisch weer een gevalletje "ken uw terminologie".quote:Op maandag 17 april 2006 19:49 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Laat ik hier dan maar beginnen.
Wat was er precies fout? Wat bedoel je met "het"?
En er is inderdaad een groot verschil in de natuurwet van 2 stelsels. Niemand ervaart een seconde exact net zo lang als een ander. Bewegende klokken lopen namelijk langzamer.
Ja.quote:Op maandag 17 april 2006 21:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, dat wordt niet verstaan onder "andere natuurwetten", Rude. Typisch weer een gevalletje "ken uw terminologie".
De volgende vraag is tamelijk relevant, en die hoef je alleen maar te beantwoorden met nee of ja.
Als iemand zich in een trein oid bevindt, die met een constante snelheid rijdt in een rechte lijn, kan hij dan een experiment bedenken dat expliciet aantoont dat de trein beweegt? En verschilt jouw antwoord met het antwoord van de relativiteitstheorie?
Dan moet je je afvragen hoe je daar ooit ingekomen bent..quote:Op maandag 17 april 2006 21:50 schreef Solitarias het volgende:
En wat als er geen raampjes in de trein zitten? Als het gewoon een gesloten wagon is met 6 massieve wanden?
Rude kom op, geef eens een normaal antwoord. Je wilt toch dat je serieus genomen wordt? Neem anderen dan ook serieusquote:Op maandag 17 april 2006 22:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dan moet je je afvragen hoe je daar ooit ingekomen bent..
Wat is jouw antwoord eigenlijk op mijn genoemde stelling om te bepalen of je beweegt?quote:Op maandag 17 april 2006 22:32 schreef Devolution het volgende:
[..]
Rude kom op, geef eens een normaal antwoord. Je wilt toch dat je serieus genomen wordt? Neem anderen dan ook serieus
Nee rude, de natuurwetten gedragen zich exact hetzelfde binnen een inertiaalstelsel. Of je nou een potje tafeltennis speelt in een constant bewegende trein of ergens langs het spoor. Het maakt niets uit.quote:Op maandag 17 april 2006 19:49 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Laat ik hier dan maar beginnen.
Wat was er precies fout? Wat bedoel je met "het"?
En er is inderdaad een groot verschil in de natuurwet van 2 stelsels. Niemand ervaart een seconde exact net zo lang als een ander. Bewegende klokken lopen namelijk langzamer.
Wat nou als de trein stilstaat en het heel hard waait?quote:Op maandag 17 april 2006 21:20 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ja.
Hij zou een raampje kunnen opendraaien en dan een voorwerp naar beneden kunnen laten vallen. Verwijdert hij zich dan van het voorwerp, dan weet hij dat de trein beweegt. Het voorwerp blijft dan liggen op het tijdstip waar hij zich dan verder van verwijdert.
...dat mensen nog op jou reageren... Als ik iets uit een trein donder dan beweegt dat voorwerp met dezelfde snelheid met mij mee, tenzij er weerstand is... Maargoed reutel jij maar rustig onzinnig verder, je zal je er wel beter door voelen ofzo.quote:Op maandag 17 april 2006 21:20 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ja.
Hij zou een raampje kunnen opendraaien en dan een voorwerp naar beneden kunnen laten vallen. Verwijdert hij zich dan van het voorwerp, dan weet hij dat de trein beweegt. Het voorwerp blijft dan liggen op het tijdstip waar hij zich dan verder van verwijdert.
En bij 99% van de lichtsnelheid dan? Alles gedraagt zich dan ook exact hetzelfde. Alleen gaat de tijd dan heel traag. En ook tijd is een natuurwet.quote:Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee rude, de natuurwetten gedragen zich exact hetzelfde binnen een inertiaalstelsel. Of je nou een potje tafeltennis speelt in een constant bewegende trein of ergens langs het spoor. Het maakt niets uit.
Dan nog beweegt de trein omdat de aarde draaid.quote:Op maandag 17 april 2006 23:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat nou als de trein stilstaat en het heel hard waait?
Nope, je merkt geen verschil in je tijdsverloop.quote:Op maandag 17 april 2006 23:12 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En bij 99% van de lichtsnelheid dan? Alles gedraagt zich dan ook exact hetzelfde. Alleen gaat de tijd dan heel traag. En ook tijd is een natuurwet.
En als het nou in de ruimte is?quote:Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dan nog beweegt de trein omdat de aarde draaid.
doe niet zo ongeduldigquote:Op dinsdag 18 april 2006 00:53 schreef rudeonline het volgende:
Inhoudelijk reageren aub.
Je merkt verschil in elkaars tijdsverloop.quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nope, je merkt geen verschil in je tijdsverloop.
Alleen als je niet in hetzelfde stelsel zit...quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:10 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je merkt verschil in elkaars tijdsverloop.
Je zit nooit in exact hetzelfde intertiaal stelsel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:15 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Alleen als je niet in hetzelfde stelsel zit...
Tuurlijk kan dat wel. Als ik 2 stalen balken aan elkaar las dan zitten ze echt wel in hetzelfde stelsel. Dan bewegen ze niet ten opzichte van elkaar.quote:Op dinsdag 18 april 2006 01:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je zit nooit in exact hetzelfde intertiaal stelsel.
Inhoudelijk heb ik je al een keer of 30 onderuit gehaald. Tel daarbij op hoevaak anderen je onderuit gehaald hebben en dan vraag ik me af wat je bedoeld... Je bent gewoon bezig met een kansloze missie.quote:Op maandag 17 april 2006 23:32 schreef rudeonline het volgende:
Inhoudelijk zeg je niet zoveel.. En al die d's en t's vind ik niet zo belangrijk. Ieder zijn sterke punt.
Dra-ma-tisch! Echt, 2e klas VMBO natuurkunde haalt dit al onderuit.quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kijk, en dat is heel interessant, want daar spreek je heel concreet de relativiteitstheorie tegen. Jij zegt dus: als de trein met een constante snelheid rijdt, dan is dat een fundamenteel andere situatie dan dat de aarde met tegenovergestelde snelheid ( in grootte gelijk ) onder de trein door gaat. Probeer in je hoofd dan nog es dat gedachtenexperiment te doen in beide gevallen. Waar komt het voorwerp in beide gevallen terecht, gezien vanuit verschillende plaatsen?quote:Op maandag 17 april 2006 21:20 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ja.
Nee, Haushofer heeft ook wel es andere dingen te doenquote:Op maandag 17 april 2006 22:40 schreef rudeonline het volgende:
Ik kreeg 1 reactie op mijn post. Slap gelul over een trein waar geen raampjes in zouden zitten. Wie reageerd hier niet normaal? Haushover heb ik ook niks meer horen zeggen over mijn simpele "ja"..
Dat is dus niet zo. Als ik een balk van 300.000km lengte zou hebben dan bewegen de 2 uiterste punten met een iets andere snelheid. Denk b.v. aan de kerklok en de klok op zeeniveau.quote:Op dinsdag 18 april 2006 03:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel. Als ik 2 stalen balken aan elkaar las dan zitten ze echt wel in hetzelfde stelsel. Dan bewegen ze niet ten opzichte van elkaar.
Zolang jij beweging kan waarnemen, als is het je ademhaling, dan kun je stellen dat je in beweging bent.quote:Op dinsdag 18 april 2006 09:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, Haushofer heeft ook wel es andere dingen te doen
Want Solitarias bedoelde met "Raampjes" : dan kun je niet kijken of je beweegt, en dus moet je een vernuftig experiment bedenken in plaats van simpel uit het raampje te kijken. Als je uit het raam kijkt, kun je toch geen onderscheid maken tussen of de aarde beweegt of de trein? Behalve natuurlijk als de snelheid niet constant is, want dan wordt je in je stoel gedrukt, en kun je wel degelijk zeggen wie er beweegt.
Ik ben heel benieuwd, want in 100 jaar tijd is er nog niet zo'n experiment bedacht
Daar gaat het niet omquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:26 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Zolang jij beweging kan waarnemen, als is het je ademhaling, dan kun je stellen dat je in beweging bent.
Onderstaande zou je toch aan het denken moeten zetten..quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar gaat het niet omHet gaat erom dat je niet absoluut kunt vaststellen of de trein beweegt, of de aarde er onder door. Bedenk eens een experiment waarmee je dat wel zou kunnen. Dus een experiment, waarbij de uitkomst eenduidig vaststelt dat de trein beweegt, en niet de aarde. Als je dat succesvol lukt, dan denk ik dat je binnen een paar maand voorpagina nieuws bent. Het lijkt me een goed plan als je hier heel lang over nadenkt, in plaats van binnen een dag weer met een nonsens antwoord te komen. Dit is namelijk een heel erg belangrijke stap in je denken, dus neem er de tijd voor.
Om het es door te trekken: Als jij in een lift zit boven de aarde, en je laat een steen vallen, dan kan dat 2 dingen betekenen: er is een zwaartekrachtsveld onder de lift, of de lift versnelt met een tegenovergestelde versnelling de andere kant op. Als je nou die lift groot genoeg maakt, dan kun je makkelijk een experiment bedenken waarin het onderscheid tussen de 2 gevallen wordt gemaakt, maar in een infinitesimaal klein ruimte-tijd gebiedje kun je dat niet met massa's. Wel bijvoorbeeld met een geladen deeltje; je kunt immers de lading omdraaien en kijken of daardoor de beweging verandert. Als dat wel zo is, dan heb je te maken met een elektrisch veld. Dit voorbeeld doet er verder nog niet zo toe, maar dan snap je wat er bedoelt wordt met "onderscheid maken".
Niet dat ik verwacht dat je dit ook daadwerkelijk gaat doen ofzo, maar ik vertoon weer es studieontwijkend gedrag.![]()
[vader-modus]quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:59 schreef Haushofer het volgende:
Niet dat ik verwacht dat je dit ook daadwerkelijk gaat doen ofzo, maar ik vertoon weer es studieontwijkend gedrag.![]()
Dan zitten ze niet in hetzelfde zwaartekrachtsveld. Daar gelden weer andere regels voor.quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:07 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Als ik een balk van 300.000km lengte zou hebben dan bewegen de 2 uiterste punten met een iets andere snelheid. Denk b.v. aan de kerklok en de klok op zeeniveau.
Toch fijn dat je die optie openhoud..quote:Als je dat succesvol lukt, dan denk ik dat je binnen een paar maand voorpagina nieuws bent.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Onderstaande zou je toch aan het denken moeten zetten..
Om het verschil in afgelegde weg te bepalen kunnen we het volgende doen. We besluiten om iedere keer als er voor ons een seconde voorbij gaat dat we 1 meter draad afrollen op een enorme katrol. Beide stellen we ons voor dat we 1m/sec bewegen t.o.v. de draadlengte.
Kom je nu weer met die draden aan? Ik dacht dat je daar vanaf was. Ik heb het een en ander gelezen over Eit Gaastra, nu weet ik dat jij anders heet, maar is het dan niet je neef of zo, want hij is net zo koppig en heeft net zo'n grote plaat voor zn kop als jij.
Een bewegende klok loopt langzamer terwijl de lichtsnelheid altijd gelijk blijft, iedere seconde 1 meter draad meten geeft hetzelfde effect.
1 persoon blijft achter op aarde terwijl een tweede een ruimtereis gaat maken.
Ik wil nu weten wie de meeste km af gaat leggen omdat je niet zomaar kunt stellen dat 1 van de 2 stilstaat en de ander beweegt. Alles beweegt, ook de aarde.
Ze spreken het volgende af..
Iedere seconde rollen ze 1 meter touw af. Nu vertrekt er 1 met 80% van de lichtsnelheid naar een planeet 10 lichtjaar hier vandaan. Als hij terugkomt meten beide waarnemers de lengte van het touw op. Wie heeft het langste stuk touw in handen?
Post stond tussen de tekst van Rudeonline, en kan niet editten dus nogmaals gepost.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Om het verschil in afgelegde weg te bepalen kunnen we het volgende doen. We besluiten om iedere keer als er voor ons een seconde voorbij gaat dat we 1 meter draad afrollen op een enorme katrol. Beide stellen we ons voor dat we 1m/sec bewegen t.o.v. de draadlengte.
Een bewegende klok loopt langzamer terwijl de lichtsnelheid altijd gelijk blijft, iedere seconde 1 meter draad meten geeft hetzelfde effect.
Ik wil nu weten wie de meeste km af gaat leggen omdat je niet zomaar kunt stellen dat 1 van de 2 stilstaat en de ander beweegt. Alles beweegt, ook de aarde.
Iedere seconde rollen ze 1 meter touw af. Nu vertrekt er 1 met 80% van de lichtsnelheid naar een planeet 10 lichtjaar hier vandaan. Als hij terugkomt meten beide waarnemers de lengte van het touw op. Wie heeft het langste stuk touw in handen?
Rude...quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:11 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Toch fijn dat je die optie openhoud..
Nou ja, laat maar. Dit is al veel vaker besproken. Bovendien vroeg ik je of je hier eens heel diep over na wilde denken, in plaats van dit soort flauwekul weer te poneren. Kijk, het antwoord van de RT gaat tegen jouw antwoord in. Dus het is de RT tegen jouw theorie. Zolang jouw theorie niks nuttigs doet en ook nog eens experimenten tegenspreekt, is het antwoord op deze vraag triviaal. En al 100 keer eerder gegeven.quote:
Hej ja, geef me es een schop onder mn reet, ga ik weer ff verderquote:Op dinsdag 18 april 2006 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[vader-modus]
Ga eens leren jongen, in plaats van S.O.G. te vertonen. Jezelf kun je nog wat bij leren, en de persoon waar jij steeds op reageert niet, dat is inmiddels wel gebleken.
[/vader-modus]
Ik heb m'n tentamens net gehad en nu een weekje vakantiequote:Op dinsdag 18 april 2006 13:16 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hej ja, geef me es een schop onder mn reet, ga ik weer ff verder![]()
Dat heb ik zeker niet gezegt. Stel dat we 1 meter touw nemen en zeggen dat 1 meter staat voor 300.000km, de richitng die af rolt maakt niet uit, want ook het licht gaat alle kanten tegelijk op met dezelfde "snelheid". Wat verteld de draadlengte jou dan t.o.v. het licht? Elke meter touw staat dan toch voor 300.000 afgelegde km van het licht? Minder draad, minder lichtkilometers. Zo simpel kan het zijn..quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Rude...
Tijd terug heb je al een keer toegegeven dat de draad hier volledig inrelevant is. De tijd bijhouden heeft hetzelfde effect. Wat er dan gebeurt zoek je maar op in je topic historie.
Jazeker wel. Kwam er op neer dat je een willekeurige waarde in kon vullen voor het touw. Dan maakt het hele touw dus niet uit.quote:
Precies hetzelfde als je klokje...quote:Stel dat we 1 meter touw nemen en zeggen dat 1 meter staat voor 300.000km, de richitng die af rolt maakt niet uit, want ook het licht gaat alle kanten tegelijk op met dezelfde "snelheid". Wat verteld de draadlengte jou dan t.o.v. het licht? Elke meter touw staat dan toch voor 300.000 afgelegde km van het licht? Minder draad, minder lichtkilometers. Zo simpel kan het zijn..
Als er geen tijd is om draad af te rollen, waarom zou er dan nog wel tijd zijn om te bewegen? Zou je het touw verbinden met de waarnemer op aarde en de waarnemer in de raket met een vrijlopende katrol tussen hun in, dan rolde het touw harder af bij de aardbewoner dan bij de persoon in de raket. Wie beweegt er dan relatief gezien het snelst t.o.v. dat touw?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jazeker wel. Kwam er op neer dat je een willekeurige waarde in kon vullen voor het touw. Dan maakt het hele touw dus niet uit.
[..]
Precies hetzelfde als je klokje...
En je doet die bewering omdat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:26 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als er geen tijd is om draad af te rollen, waarom zou er dan nog wel tijd zijn om te bewegen? Zou je het touw verbinden met de waarnemer op aarde en de waarnemer in de raket met een vrijlopende katrol tussen hun in, dan rolde het touw harder af bij de aardbewoner dan bij de persoon in de raket. Wie beweegt er dan relatief gezien het snelst t.o.v. dat touw?
Omdat er helemaal niet kan bewegen als de tijd stil zou blijven staan. En bij het naderen van de lichtsnelheid komt dat erg dicht in de buurt.quote:
<herhaal>quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:31 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Omdat er helemaal niet kan bewegen als de tijd stil zou blijven staan. En bij het naderen van de lichtsnelheid komt dat erg dicht in de buurt.
Onzin, je klok loopt bewezen langzamer. Laten we mijn experiment dan maar doen. Wedden dat ik gelijk heb over die topuwlengte.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
<herhaal>
Bij nadering van de lichtsnelheid staat je tijd niet bijna stil. Je ziet de tijd bij voorwerpen die ten opzichte van jou bijna met de lichtsnelheid gaan bijna stilstaan.
</herhaal>
Langzamer ten opzichte van wat?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Onzin, je klok loopt bewezen langzamer. Laten we mijn experiment dan maar doen. Wedden dat ik gelijk heb over die topuwlengte.
Het gaat je niet lukken he?quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Langzamer ten opzichte van wat?Je tijdsgevoel?
Je zou iets bedenken om BEWEGING te bewijzen, niet VERSNELLING. Bij jouw situatie komt versnelling voor.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:47 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het gaat je niet lukken he?
2 waarnemers, beide rollen een touw af met 1msec en komen elkaar na een bepaalde tijd weer tegen.
Er is dan een verschil in touwlengte. Klopt mijn voorspelling? Heeft niks met tijdsgevoel te maken.
Misschien kun je het niet direct zien. Maar als je bestaat, dan beweeg je ook. Ook celdeling is een vorm van beweging.quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je zou iets bedenken om BEWEGING te bewijzen, niet VERSNELLING. Bij jouw situatie komt versnelling voor.
Bygg- och Transportekonomi.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:18 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Misschien kun je het niet direct zien. Maar als je bestaat, dan beweeg je ook. Ook celdeling is een vorm van beweging.
Jij bent niet zo veel bezig met wetenschap denk ik?quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Wie weet is beweging wel een illusie.. Immers het gaat slechts om de waarneming die het idee van beweging creëert..
Als alles in verbinding met elkaar staat (wat ik zelf wel denk), is er dus enkel sprake van wisselwerking tussen de verbindingen (atomen, cellen enz..) Misschien ruilen ze wel gewoon van plek
Maar goed, ik vind het leuk om iemand te zien (rude) die fel tegen de wetenschap in gaat. Zie je niet zo vaak meer (behalve bij crea-fundi's) dus een welkome afwisseling
Want? Omdat ik niet al mijn vertrouwen in enkel de wetenschap leg?quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:48 schreef JeroenMeloen het volgende:
Jij bent niet zo veel bezig met wetenschap denk ik?![]()
over vastroesten van de wetenschap enzoquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:36 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Want? Omdat ik niet al mijn vertrouwen in enkel de wetenschap leg?
Ik zie de wetenschap juist als een stap in de goede richting. Het is het beste wat we op dat gebied nu hebben. Maar omdat ik een raar ideetje opschrijf, wat wetenschappelijk totaal niet te onderbouwen valt, kun je gaan denken dat ik niets met de wetenschap heb.. Maar ik vind het heerlijk om er af en toe radicaal anders tegen aan te kijken. Anders kom je nooit op bijzondere ideeën..
Het tegendeel is ook niet waar, maar ik volg een Universitaire opleiding.. Ik ben dus wel bezig met de wetenschap..
Kijk... dat vind ik dan weer leuk om te zien, dat soort topics.. Want of wetenschap vastgeroest is of niet, het gaat natuurlijk om de vooruitgang die je wilt boeken..quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:32 schreef Haushofer het volgende:
over vastroesten van de wetenschap enzo
Die grens is alleen vast te stellen door het collectief (de gehele mensheid wat dat betreft, maar in dit geval dus een grote groep wetenschappers.. daar zit wel het probleem.. maar goed); voor het individu zouden grenzen niet hoeven te gelden, wanneer deze inziet dat zijn perceptie van de werkelijkheid voor hem altijd juist is en met hem meeverandert. Wat dat betreft komt dit ook wel een beetje neer op wetenschap, maar ik wil de link niet vastleggen. Laten we het een zwavelstofbruggetje noemen (goh, toch nog wat geleerd van scheikunde..quote:En waar ligt de grens tussen "openstaan voor nieuwe frisse ideeen" en zinloos geblaat?
quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:18 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Misschien kun je het niet direct zien. Maar als je bestaat, dan beweeg je ook. Ook celdeling is een vorm van beweging.
Waardoor de primaire interrelatie van technologieën niet te onderschatten systeemonderzoek vergt om te komen tot het testen van de bedrijfszekerheid van het subsysteemquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed dan vraag ik het nog wat duidelijker. Bedenk een experiment om beweging van een inertiaalstelsel te bewijzen.
Alles wat beweegt zit in zijn eigen intertiaal stelsel. Een afstand van 1mm tussen 2 massa's is al voldoende om over 2 intertiaal stelsels te spreken.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Goed dan vraag ik het nog wat duidelijker. Bedenk een experiment om beweging van een inertiaalstelsel te bewijzen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Jij moet een experiment bedenken, en daar draai je om heen, dus ik vermoed (of je er nou omheen draait of niet, ik vermoed het toch wel trouwensquote:Op woensdag 19 april 2006 08:56 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Alles wat beweegt zit in zijn eigen intertiaal stelsel. Een afstand van 1mm tussen 2 massa's is al voldoende om over 2 intertiaal stelsels te spreken.
Je snapt de vraag echt niet, ej? Bedenk een experiment, wat in 2 verschillende inertiaalstelsel 2 verschillende antwoorden geeft, en wat dus aantoont dat de inertiaalstelsels niet equivalent zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 08:56 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Alles wat beweegt zit in zijn eigen intertiaal stelsel. Een afstand van 1mm tussen 2 massa's is al voldoende om over 2 intertiaal stelsels te spreken.
Al bemoei ik me niet meer met het beleid hier, (mag ik niet anders wordt ik door de twee truth-lods onder handen genomen - ja, lods, dat zijn loeder-modsquote:Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Haushofer het volgende:
Dit is een heel essentieel gedankenexperiment, Ruudje. Denk er eens heel, heel diep over na, zonder hier gelijk een post neer te kwakken.
[vader-modus]quote:Op woensdag 19 april 2006 10:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt de vraag echt niet, ej? Bedenk een experiment, wat in 2 verschillende inertiaalstelsel 2 verschillende antwoorden geeft, en wat dus aantoont dat de inertiaalstelsels niet equivalent zijn.
Een inertiaalstelsel is een stelsel wat geen kracht ondervindt; derhalve is de beweging eenparig. Dus met een constante snelheid in een rechte lijn. Of het heeft snelheid 0 natuurlijk, dat kan ook.
Dus een voorbeeldje: Ik rij in een auto met 10 m/s, jij rijdt in een auto 20 m/s, dan zitten we beide in een inertiaalstelsel. De richtingen hoeven niet hetzelfde te zijn. Onze snelheden zijn constant, en dus worden we niet in onze stoelen gedrukt. Dus we kunnen ook beide bv gaan pingpongen in de auto, en dat potje pingpong zal exact hetzelfde zijn alsof we zouden stilstaan. Dat laatste kun je moeilijk ontkennen, lijkt me; dat kun je zelf makkelijk nagaan. Desnoods ga je jongleren in de trein als die met een constante snelheid rijdt ofzo. En probeer het daarna nog eens als de trein stopt. Eenvoudig experiment, kost bijna niks ( al helemaal niet met een NS-kortingskaart! ), en het zal je versteld doen staan mocht het nog niet tot je doordringen.
Dus nog eens de vraag aan jou: bedenk es een experiment, wat aantoont dat jouw auto beweegt, en niet die van mij. Of als je in een trein zit: bedenk een experiment dat aantoont dat de trein beweegt, en niet dat de aarde onder de trein door beweegt. Dit is een heel essentieel gedankenexperiment, Ruudje. Denk er eens heel, heel diep over na, zonder hier gelijk een post neer te kwakken.
Ja, ik weet dat dit geen zin heeft, maar zolang hij maar beseft dat deze stap cruciaal is, vind ik het best. De wil om te overtuigen heb ik al lang laten varenquote:Op woensdag 19 april 2006 10:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
[vader-modus]
Vertoon jij nu weer S.O.G. jongen? Ga nou toch eens studeren...
[/vader-modus]
Je weet toch net zo goed als ik dat je tegen dovemansoren lult? Er komt toch weer een of ander verhaal wat geen steek houdt en wat om de hete brij heendraait? Ik heb nog geen post van Rude gezien waarin hij stelselmatig in gaat op punten die zijn aangedragen door iemand. Hij pakt er dan 1 punt uit waar hij een antwoord op denkt te hebben en dan volgt er een heel verhaal. De rest van de punten negeert hij voor het gemak even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |