Nu even over tijd denken dan maar, toch even helemaal inhoudelijk ingaan op jou bericht nu. Als ik denk in tijd, en het is nu 17:51:33.999999 dan is het volgende fragment van de film dat ik opvang 17:51:34. Dus als ik denk in fragmenten en in tijd dan is het inderdaad zo dat het heden de toekomst is. Maar het is ook zo flinterdun te noemen, je moet dan zover gaan hakken en zagen dat je komt tot ..... tot de waarheid, dan zie je de realiteit zoals hij is als je kunt kijken op die manier, misschien leven we wel continu in de toekomst inderdaad, dat het heden verleden is ook, alles kanquote:Op zaterdag 8 april 2006 17:36 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat je zegt, de omgeving wordt op je netvlies geprojecteerd. De hersenen maken daar een bepaald beeld van. Als je nu puur in tijd zou proberen te denken, dan kun je ook stellen dat jouw hele omgeving zich t.o.v. jou in de toekomst afspeelt. Jij neemt echter continue het verleden waar. Letterlijk is alles wat je ziet al eerder gebeurt als het moment waarop jij het waarneemt.
Ik heb je vorige post nog wel even vluchting kunnen lezen, had je best mogen laten staan.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:54 schreef Sight_key het volgende:
[..]
Nu even over tijd denken dan maar, toch even helemaal inhoudelijk ingaan op jou bericht nu. Als ik denk in tijd, en het is nu 17:51:33.999999 dan is het volgende fragment van de film dat ik opvang 17:51:34. Dus als ik denk in fragmenten en in tijd dan is het inderdaad zo dat het heden de toekomst is. Maar het is ook zo flinterdun te noemen, je moet dan zover gaan hakken en zagen dat je komt tot ..... tot de waarheid, dan zie je de realiteit zoals hij is als je kunt kijken op die manier, misschien leven we wel continu in de toekomst inderdaad, dat het heden verleden is ook, alles kanMaar het gaat dan ook om het hakken in stukken, sowieso gaat het om hakken in stukken, je kunt alleen doordringen in de waarheid door alles in stukken te hakken, zoals ik mezelf weer doe herhalen.
Heb veel verwijderd van het bericht dus. Was aan het praten over het loslaten van het verleden in je leven, maar dat kan ik beter in R&P vertellen
Best een vreemde gedachte dat er alleen maar toekomst is. En wie weet ook wel logica. Als er alleen maar toekomst is, wat dan?
Wat zegt het heden dan?
Ik kan het je nog mooier vertellen, want de vertraging is zelfs nóg groter. Het kost namelijk ook tijd om het waargenomen beeld naar de hersenen te sturen en het daar te verwerken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
iets wat dus 1 km van jou af gebeurt zie je met een vertraging van 1/300.000ste seconde. Een heel klein beetje dus, maar wel werkelijk.
Helemaal goed, om nog dieper hier op in te gaan. De hele werkelijkheid speelt zich af tussen jouw oren. Letterlijk gezien neem je helemaal geen afstanden waar, je hersenen geven je die illusie..quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef Devolution het volgende:
[..]
Ik kan het je nog mooier vertellen, want de vertraging is zelfs nóg groter. Het kost namelijk ook tijd om het waargenomen beeld naar de hersenen te sturen en het daar te verwerken.
Gelukkig ben jij alwetend, en weet jij dat ik andere Fokkers 'denk' te begrijpen. Jij bent echt de meest arrogante user op dit forum. "Ik zal je hersens niet teveel belasten vandaag", alsof jij alwetend bent en alles aan de rest, de onwetenden, moet uitleggen. Alsjeblieft zeg. Het feit dat je op meerdere plaatsen geband werd zegt genoeg. Daarnaast zijn hier een aantal mensen die natuurkunde gestudeerd hebben, iets wat jij niet gedaan hebt, en die vertellen je dat je fout zit. Al topics lang. En nu wil jij mij in dat hoekje duwen waar ik niets weet, maar vraag jij je dit eens af. Als ik geen natuurkunde gestudeerd heb, en iemand die dat wel heeft, die kan jou al niet overtuigen, waarom zou ik dat dan nog proberen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
Zal je hersens niet teveel bealsten vandaag, maar wat ik nog wil toevoegen is dat je continue leeft naar de toekomst toe. Het is goed om verleden, heden en toekomst als 3 afzondelijke plaatst, het enige wat immers echt bestaat is het heden. Echter alles wat je ziet is in wezen al eerder gebeurt, alles wat je ziet is eigenlijk verleden tijd. Iets wat nu gebeurt op de maan kunnen wij immers pas over een seconde waarnemen. Dichter bij huis is dat verschil natuurlijk kleiner, maar je ziet alles letterlijk met een vertraging van 1sec/300.000km. iets wat dus 1 km van jou af gebeurt zie je met een vertraging van 1/300.000ste seconde. Een heel klein beetje dus, maar wel werkelijk.
Dat over die hersens belasten was niet voor jou bedoelt, maar voor iemand die zich wel iets probeerde voor te stellen bij het leven in het nu. Sorry als je je aangesproken voelt, had overigens niks met arrogantie te maken maar meer met inlevingsvermogen waarbij ik denk te begrijpen wat de user bedoelde te zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij alwetend, en weet jij dat ik andere Fokkers 'denk' te begrijpen. Jij bent echt de meest arrogante user op dit forum. "Ik zal je hersens niet teveel belasten vandaag", alsof jij alwetend bent en alles aan de rest, de onwetenden, moet uitleggen. Alsjeblieft zeg. Het feit dat je op meerdere plaatsen geband werd zegt genoeg. Daarnaast zijn hier een aantal mensen die natuurkunde gestudeerd hebben, iets wat jij niet gedaan hebt, en die vertellen je dat je fout zit. Al topics lang. En nu wil jij mij in dat hoekje duwen waar ik niets weet, maar vraag jij je dit eens af. Als ik geen natuurkunde gestudeerd heb, en iemand die dat wel heeft, die kan jou al niet overtuigen, waarom zou ik dat dan nog proberen?
Het is trouwens niet zo dat zij niet slim genoeg zijn om jouw te overtuigen, het is eerder dat jij te koppig/eigenwijs, of te dom bent om te snappen dat je fout zit.
Die over de straling.quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:53 schreef rudeonline het volgende:
Welke opmerking?
Lees daar je topichistorie maar voor door...quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:14 schreef rudeonline het volgende:
En kun je nu ook nog ingaan op mijn theorie met een duidelijk argument?
Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Je vraag over sraling slaat nergens op. Ik stel alleen maar dat als niets sneller gaat dan het licht waarbij ook nog eens de tijd tot stilstand komt dat licht dan helemaal niet kan bewegen. Als er straling is die trager gaat, dan komt dat vast door het feit dat sommige soorten straling wel iets van een massa hebben. Kun je ook nog op nieuwe posts van mij echt inhoudelijk ingaan of blijf je nalleen maar one liners plaatsen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees daar je topichistorie maar voor door...
Jij doet een bewering die niet klopt. Ik verbeter je. Simpel....quote:Op zondag 9 april 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Je vraag over sraling slaat nergens op. Ik stel alleen maar dat als niets sneller gaat dan het licht waarbij ook nog eens de tijd tot stilstand komt licht helemaal niet kan bewegen.
Dat is idd het geval. Dan zou je nu dus moeten weten wat er fout was aan die uitspraak van je.quote:Als er straling is die trager gaat, dan komt dat vast door het feit dat sommige soorten straling wel iets van een massa hebben.
Welke bewering klopt er niet?quote:Op zondag 9 april 2006 15:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij doet een bewering die niet klopt. Ik verbeter je. Simpel....
[..]
Dat is idd het geval. Dan zou je nu dus moeten weten wat er fout was aan die uitspraak van je.
Nougoed nog 1 keer dan... Licht is een vorm van straling. Sommige andere vormen van straling hebben wel massa en gaan dus niet met de lichtsnelheid.quote:
Sommige vormen van straling hebben massa ja. Niet allemaal. Dat idee over lichtsnelheid wat jij hebt ben ik samen met genoeg anderen nu toch wel afdoende op ingegaan lijkt me.quote:En dat punt van die straling hebben we hierbij dus opgelost. Als straling een soort van massa heeft kan het niet de absolute lichtsnelheid halen (0km/0sec, volgens mij..) omdat massa tijd en ruimte nodig heeft om in te bestaan. Iets wat bij de lichtsnelheid niet bestaat. ( lengtecontractie, tijdsdilatie)
En dat kon ik allemaal zo bedenken zonder daar ooit 1 boek over te hebben gelezen..quote:Op zondag 9 april 2006 16:09 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nougoed nog 1 keer dan... Licht is een vorm van straling. Sommige andere vormen van straling hebben wel massa en gaan dus niet met de lichtsnelheid.
[..]
Sommige vormen van straling hebben massa ja. Niet allemaal. Dat idee over lichtsnelheid wat jij hebt ben ik samen met genoeg anderen nu toch wel afdoende op ingegaan lijkt me.
Je bedacht het anders toch echt wel fout...quote:Op zondag 9 april 2006 16:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En dat kon ik allemaal zo bedenken zonder daar ooit 1 boek over te hebben gelezen..
Jij laat je niet overtuigen. Das iets geheel anders.quote:Verder blijven mijn ideeen over het licht nog altijd overeind. Niemand heeft me tot nu toe echt kunnen overtuigen waarom ik het fout zou hebben. Als iemand dat wel kan moet hij mij toch eens uitleggen hoe je over een constante snelheid durft te spreken als tijd en ruimte niet constant zijn...
( lengtecontractie, tijdsdilatie) op die manier kan ik van elke snelheid een constante snelheid maken.
Als ik eerst met 100km/u naar Den Haag rijdt en doe daat 1 uur over kan ik ook stellen dat ik in 1uur naar Maastrichtkan rijden met 100km/u in 1 uur. Laat m'n klok wat langzamer lopen of zeg gewoon dat de weg was uitgerekt..
Ik zou me graag laten overtuigen. Maar iets geloven doe ik niet. Ook niet als de man er erg wijs uitziet met een hele lange baard.quote:Op zondag 9 april 2006 16:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je bedacht het anders toch echt wel fout...
[..]
Jij laat je niet overtuigen. Das iets geheel anders.
Welk deurtje?quote:Op zondag 9 april 2006 16:23 schreef displission het volgende:
komop atuin hek zet dat deurtje van je tuin "open" waarom doe je het hekje dicht?
Alles wat je ziet speelt zich letterlijk af in je hoofd. Je hersens maken het licht wat je ziet tot een 3 dimensionale projectie. Alles wat je ziet speelt zich letterlijk af op jouw netvlies.quote:Op zondag 9 april 2006 16:22 schreef displission het volgende:
hmm aTuin-hek correctie op jouw bewoording van dat licht een vorm van straling is..
er is ook zoiets als innerlijk licht..en dat breekt alle grenzen door
Je hele waarneming bestaat alleen maar uit licht. Ook het toetsenbord wat je ziet is letterlijk gezien niets anders dan licht wat op jouw ogen valt. Wat bedoel je trouwens met onzichtbaar licht, uv straling?quote:Op zondag 9 april 2006 16:57 schreef displission het volgende:
Uhm daar ben ik niet zo in thuis..maar dat is jouw pakkie an..het is ook niet mijn projectje moet ik zeggen..ik reageerde alleen even op de opmerking van atuinhek..dat licht straling is..er zijn zoveel soorten van licht. Vroeger was het zonnelicht zelfs magisch..nu nog trouwens..maar heel veel mensen zien het alleen maar als "stralingslicht", terwijl juist de zon een soort onzichtbaar " licht" projecteerd wat er weer voor zorgt dat mensen vrolijk worden..heel logisch opzich, maar het werkt tevens ook heel aanstekelijk..en op deze manier kun je elkaar fijn helpen..en dan nog mag je je pik in een potloodmachine duwen als het lukt tenminste om alleen maar eens wat anders te doen dan het "automatische"..haha ik sta alleen niet in voor de gevolgen
keuzes he..
Ik kan m'n toetsenbord anders ook prima aanraken hoorquote:Op zondag 9 april 2006 17:03 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je hele waarneming bestaat alleen maar uit licht. Ook het toetsenbord wat je ziet is letterlijk gezien niets anders dan licht wat op jouw ogen valt. Wat bedoel je trouwens met onzichtbaar licht, uv straling?
En toch zie je hem met een vertraging van 1sec/300.000km...quote:Op zondag 9 april 2006 17:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik kan m'n toetsenbord anders ook prima aanraken hoor
Dus?quote:Op zondag 9 april 2006 17:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
En toch zie je hem met een vertraging van 1sec/300.000km...
De hele werkelijkheid zie je dus niet in real time. Door zelf door de tijd te bewegen zie je alles op een iets later tijdstip.quote:
Gedeeltelijk mee eens. Niet alleen jij maar ook de informatie die naar je onderweg is beweegt in de tijd. Hangt natuurlijk allemaal weer af van wie de waarnemer is etc.quote:Op zondag 9 april 2006 17:53 schreef rudeonline het volgende:
[..]
De hele werkelijkheid zie je dus niet in real time. Door zelf door de tijd te bewegen zie je alles op een iets later tijdstip.
Licht beweegt b.v. niet in de tijd. Als licht een reis maakt van 5 lichtjaar is er voor dat licht geen enkelle seconde voorbij gegaan. Wij zijn echter wel 5 jaar ouder geworden.quote:Op zondag 9 april 2006 18:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Niet alleen jij maar ook de informatie die naar je onderweg is beweegt in de tijd. Hangt natuurlijk allemaal weer af van wie de waarnemer is etc.
Zoals wij de tijd van licht zien ja. Daarom beweegt het nog wel in onze tijd.quote:Op zondag 9 april 2006 18:27 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Licht beweegt b.v. niet in de tijd. Als licht een reis maakt van 5 lichtjaar is er voor dat licht geen enkelle seconde voorbij gegaan. Wij zijn echter wel 5 jaar ouder geworden.
Wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo stenen?quote:Op maandag 3 april 2006 14:04 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zou het volume van een massa van 1kg echter bijna 0 zijn, dan mag je toch wel van een hele zware massa spreken.
Waar het om gaat is dat het soortelijk gewicht van een massa naar oneindig gaat op het moment dat ruimte minder wordt. Een kilo blijft natuurlijk gewoon een kilo, maar als je een volume van 0cm3 hebt waar laat je die massa dan?quote:Op zondag 9 april 2006 23:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is zwaarder: een kilo veren of een kilo stenen?![]()
Die krijgen ze nog op de basisschool, groep 6 ofzo![]()
Overigens, ken je deze persoon al: Eit Gaastra
Ik denk dat jullie het heel goed kunnen vinden samen.
Het gaat om het punt dat jij stelt dat iets zwaarder wordt, terwijl de massa gelijk blijft. Dat doe je veel vaker; je haalt termen doormekaar heen en je betoog is erg warrig. Daarbij weet je hoe ik over de inhoud denk, dus daar ga ik maar niet meer op in; dat is een geouwehoer zonder einde van beide kanten.quote:Op maandag 10 april 2006 08:51 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat het soortelijk gewicht van een massa naar oneindig gaat op het moment dat ruimte minder wordt. Een kilo blijft natuurlijk gewoon een kilo, maar als je een volume van 0cm3 hebt waar laat je die massa dan?
En wat de heer Gaastra betreft, ik weet niet wat zijn ideeen zijn, maar wat is er mis mee om anders te denken dan dat wat men nu denkt? Grensen verleggen doe je niet door theorieen slechts op 1 manier proberen te zien. Relatief = t.o.v het licht bewegen wij met 300.000km/sec.
Je kunt nog niet een bevestiggen dat wij met c bewegen t.o.v. het licht. Beetje kortzichtig.
Soms is het hier net een gekkenhuisquote:Op zondag 9 april 2006 17:48 schreef displission het volgende:
en ik kijk weer dwars door mijn toetsenbord heen
Helemaal niks, dat is juist prachtig !quote:Op maandag 10 april 2006 08:51 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Maar wat is er mis mee om anders te denken dan dat wat men nu denkt?
Kan best zijn.. maar jou methode is het iig niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:04 schreef rudeonline het volgende:
Dus alles wat men tot nu toe denkt heeft ook nog niks opgeleverd?
Het lijkt mij toch wel nuttig om de relativiteitstheorie ook eens te verklaren vanuit het standpunt van licht.. maar ja, daar zijn nog geen boeken over geschreven. Zou toch wel eens tijd worden.
Lijkt het je ook nuttig om een boek te schrijven over stamppot worteltjes vanuit het standpunt van andijvie? Wordt wel tijd.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:04 schreef rudeonline het volgende:
Dus alles wat men tot nu toe denkt heeft ook nog niks opgeleverd?
Het lijkt mij toch wel nuttig om de relativiteitstheorie ook eens te verklaren vanuit het standpunt van licht.. maar ja, daar zijn nog geen boeken over geschreven. Zou toch wel eens tijd worden.
Nou kijk, licht heeft geen rustmassa.quote:Op woensdag 12 april 2006 18:44 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het een zeer interessante theorie..
Wat trouwens als massa niets meer is dan licht (fotonen) in een hoge dichteid gebundeld?
Wat bedoel je precies daarmee? Een atoom bv bestaat zeker niet uit licht.quote:Alles bestaat al uit (verscheidene vormen van) licht, dus waarom zou massa niet een 'bijproduct' zijn van licht?
Heeft massa wel een rustmassa? Als er massa bestaat, dan kan er nooit sprake zijn van stilstand. Massa bestaat immers uit trillende atomen. Enwaarom bestaat een atoom niet uit licht? Bij een kerexplosie gaat massa toch over in licht? Waar blijft die massa dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 18:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou kijk, licht heeft geen rustmassa.
[..]
Wat bedoel je precies daarmee? Een atoom bv bestaat zeker niet uit licht.
Doe jij anders een poging...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kan best zijn.. maar jou methode is het iig niet.
jupquote:
joh... Er is dan ook alleen relatieve stilstand.quote:Als er massa bestaat, dan kan er nooit sprake zijn van stilstand. Massa bestaat immers uit trillende atomen.
Licht heeft geen massa. Een atoom wel. Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie.quote:Enwaarom bestaat een atoom niet uit licht? Bij een kerexplosie gaat massa toch over in licht? Waar blijft die massa dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |