abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2006 @ 14:32:00 #201
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37004901
Wat een gezwam...zonde, want de intentie is super

Idee, een 10
Uitvoering , een 3
  zondag 16 april 2006 @ 14:34:13 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37004953
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

• Je stelt het stelsel van een foton als inertiaalstelsel, en je stelt "voor een foton staat de tijd stil"
  • Je denkt dat de relativiteitstheorie zoiets betekent als "alles is relatief"
  • Je gebruik van E=mc2 spreekt alle processen in kernreactoren, atoomwapens en deeltjesversnellers tegen
  • Je stelt dat de natuurwetten in verschillende inertiaalstelsel verschillend zijn
  • Je idee van wetenschap bedrijven is uberhaupt helemaal verknipt ( "men weet dat er iets niet deugt, maar voor het gemak vergeet men dat maar", je meest idiote idee tot nu toe )
  • Je haalt constant termen doorelkaar

Nou ja, dat zijn er in ieder geval 6. Alsof 1 niet genoeg is
  • Ik heb er nog 6 gevonden

zal ik?
    pi_37006948
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 14:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Vanuit een referentiepunt buiten de trein wel ja.
    [..]

Want? Ga je nu echt beweren dat de pot met een andere snelheid gaat?
    Wat eigenlijk gebeurt is dat de massa ( urine, beetje klote voorbeeld) eerst vertraagd en dan weer versnelt. t.o.v. jou vertraagd de massa richting de pot, eenmaal aangekomen neemt het weer de snelheid van de trein aan.
    pi_37007058
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 14:32 schreef SHE het volgende:
    Wat een gezwam...zonde, want de intentie is super

Idee, een 10
    Uitvoering , een 3
    Dank je, ben benieuwt of je mijn theorie hier achter ook gelezen hebt. Ik geloof niet dat ik de gene ben die het niveau van de discussie omlaag haalt..

En welke 6 punten zou je willen noemen? Ik stel eigenliojk maar 1 ding. En dat is dat de RT verkeerd om wordt gehouden. Niet het licht beweegt, maar wij bewegen. Door onze beweging creeeren we steeds meer tijd en ruimte. Ruimte en tijd van morgen ( of straks) bestaan op het moment "nu" nu nog niet.
      zondag 16 april 2006 @ 15:56:33 #205
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_37007558
    Sorry, maar ik vind je uitleg heel warrig.

Je spuugt in weze op de fundamenten van tijdsdilatatie en de massa-energie relatie.
    Ik kan het enorm waarderen dat je in elk geval de moeite neemt om te denken..dat siert een mens enorm, het is alleen jammer dat je je denken niet controleert.

Neemt niet weg dat ik het overigens WEL leuk vind om andermans brainwaves te lezen.
    pi_37007745
    Hoe bedoel je dat ik mijn denken niet controleer? En natuurlijk spuug ik op een aantal fundamenten van de RT. Ik stel tijd en ruimte exact aan elkaar gelijk. De 6 genoemde punten vind ik trouwens vrij zwak. Ik stel trouwens helemaal niet dat natuurwetten veranderlijk zijn. Ik stel dat de natuur exact hetzelfde blijft bij 99%c of 10%c. Hoe je het wend of keert, we gaan altijd 0%c. Voor c meet jre immers altijd dezelfde.
      zondag 16 april 2006 @ 16:55:24 #207
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37009651
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 15:38 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Wat eigenlijk gebeurt is dat de massa ( urine, beetje klote voorbeeld) eerst vertraagd en dan weer versnelt. t.o.v. jou vertraagd de massa richting de pot, eenmaal aangekomen neemt het weer de snelheid van de trein aan.
    Ermm.. nee. Dat is niet wat er gebeurt.
    Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
    Onikaan ni ov dovah
      zondag 16 april 2006 @ 16:56:20 #208
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37009679
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 16:01 schreef rudeonline het volgende:
    Hoe bedoel je dat ik mijn denken niet controleer? En natuurlijk spuug ik op een aantal fundamenten van de RT. Ik stel tijd en ruimte exact aan elkaar gelijk. De 6 genoemde punten vind ik trouwens vrij zwak. Ik stel trouwens helemaal niet dat natuurwetten veranderlijk zijn. Ik stel dat de natuur exact hetzelfde blijft bij 99%c of 10%c. Hoe je het wend of keert, we gaan altijd 0%c. Voor c meet jre immers altijd dezelfde.
    Jazeker. Dat doe je wel Als jij stelt dat er een verschil is tussen 2 inertiaalstelsels...
    Onikaan ni ov dovah
    pi_37011742
    Water naar de zee dragen, Tuinhek!
    pi_37011874
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 16:55 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ermm.. nee. Dat is niet wat er gebeurt.
    Hoe komt die massa anders ooit in die pot terecht? Het zal toch van snelheid moeten veranderen om van plaats te kunnen veranderen..
    pi_37011893
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 16:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jazeker. Dat doe je wel Als jij stelt dat er een verschil is tussen 2 inertiaalstelsels...
    Iedereen leeft in een ander intertiaalstelsel, niemand heeft exact dezelfde snelheid.
      zondag 16 april 2006 @ 18:20:52 #212
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_37012061
    Eh...begin eens bij het begin...daar ga je namelijk al de mist in

Je durft zonder schroom te stellen dat tijd en ruimte een mentale projectie is, terwijl toch onomstotelijk is bewezen dat er al ruimte bestond voor de mens er zich met zijn superieur bewustzijn mee ging bemoeien.

Overigens kan ik het niet laten even een grote held te quoten die ik naar dit stuk heb verwezen en hiermee de vinger op je zere plek legt

' overigens is de veronderstelling dat buiten ons bewustzijnsniveau de toekomst ligt veel te kort door de bocht, omdat dit ook betekent dat alles wat wel gebeurt maar waar we ons niet van bewust zijn ook in de toekomst plaatsvindt. ook creëer je hiermee de suggestie dat een verhoging van ons bewustzijnsniveau ertoe leidt dat we in de toekomst kunnen kijken.'

Het probleem met je epistel is dat je wiskunde, theologie en filosofie zo gruwelijk door de war haalt dat je de fundamenten van je eigen theorie bij voorbaat al wankel maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door SHE op 16-04-2006 18:26:11 ]
      zondag 16 april 2006 @ 18:24:56 #213
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_37012150
    Oh en als je een theorie presenteert, voor de wereld om het te zien, neem dan in elk geval de godvergeten moeite alle taal en spelfouten eruit te halen.
    pi_37012385
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:20 schreef SHE het volgende:
    Eh...begin eens bij het begin...daar ga je namelijk al de mist in

Je durft zonder schroom te stellen dat tijd en ruimte een mentale projectie is, terwijl toch onomstotelijk is bewezen dat er al ruimte bestond voor de mens er zich met zijn superieur bewustzijn mee ging bemoeien.

Overigens kan ik het niet laten even een grote held te quoten die ik naar dit stuk heb verwezen en hiermee de vinger op je zere plek legt

' overigens is de veronderstelling dat buiten ons bewustzijnsniveau de toekomst ligt veel te kort door de bocht, omdat dit ook betekent dat alles wat wel gebeurt maar waar we ons niet van bewust zijn ook in de toekomst plaatsvindt. ook creëer je hiermee de suggestie dat een verhoging van ons bewustzijnsniveau ertoe leidt dat we in de toekomst kunnen kijken.'

Het probleem met je epistel is dat je wiskunde, theologie en filosofie zo gruwelijk door de war haalt dat je de fundamenten van je eigen theorie bij voorbaat al wankel maakt.
    De mens was niet de eerste met een bewustzijn. Verder is alles wat gebeurt om jou heen letterlijk iets in de toekomst. Je kunt slechts het verleden waarnemen wat jijzelf als het "nu" beschouwt.

En niemand kan bewijzen dat er al ruimte was voor het bewustzijn. Er was immers niemand die dat waar had kunnen nemen.
      zondag 16 april 2006 @ 18:38:18 #215
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_37012412
    Pointless
      zondag 16 april 2006 @ 18:41:48 #217
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37012494
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:12 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hoe komt die massa anders ooit in die pot terecht? Het zal toch van snelheid moeten veranderen om van plaats te kunnen veranderen..
    Ik heb het over snelheid in de bewegingsrichting van de trein
    Onikaan ni ov dovah
    pi_37012535
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik heb het over snelheid in de bewegingsrichting van de trein
    De snelheid van de massa die jij in de pot pist is toch echt anders. Zonder vetraging of versnelling t.o.v. jou kun je helemaal niet pissen. ( laten we het vanaf nu over massa hebben)
      zondag 16 april 2006 @ 18:44:24 #219
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37012562
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Iedereen leeft in een ander intertiaalstelsel, niemand heeft exact dezelfde snelheid.
    Wat heeft dat (afgezien dat het fout is) te maken met het feit dat jij zegt dat er een verschil is in de natuurwetten tussen 2 van die stelsels?
    Onikaan ni ov dovah
      zondag 16 april 2006 @ 18:45:01 #220
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37012581
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:43 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De snelheid van de massa die jij in de pot pist is toch echt anders. Zonder vetraging of versnelling t.o.v. jou kun je helemaal niet pissen. ( laten we het vanaf nu over massa hebben)
    LEES dan!
    Onikaan ni ov dovah
      zondag 16 april 2006 @ 18:46:44 #222
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37012618
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:45 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Succes, Hek

Kan het toch niet laten.
    Onikaan ni ov dovah
    pi_37012760
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 15:56 schreef SHE het volgende:
    Sorry, maar ik vind je uitleg heel warrig.

Je spuugt in weze op de fundamenten van tijdsdilatatie en de massa-energie relatie.
    Ik kan het enorm waarderen dat je in elk geval de moeite neemt om te denken..dat siert een mens enorm, het is alleen jammer dat je je denken niet controleert.

Neemt niet weg dat ik het overigens WEL leuk vind om andermans brainwaves te lezen.
    Inderdaad, da's een mooie wijze om het te zeggen. Termen worden door elkaar gehaald, en de algemene opvattingen over het onderwerp en wetenschap worden niet begrepen, terwijl dat heel erg nodig is. Daar maak je niet iets constructiefs van. Nou weet ik wel dat dat voor veel amateurwetenschappers niet altijd de bedoeling is, maar het is wel jammer; je komt namelijk nergens. Getuige de vele andere mensen zoals Rudeonline. Ik geloof dat die Gaastra niet meer op de natuurkunde-faculteit mocht komen, omdat hij op een gegeven moment toch wel erg vervelend werd. En dat zie ik als pure frustratie; je levenswerk zou immers es een keer volslagen flauwekul blijken te zijn.
      zondag 16 april 2006 @ 19:00:37 #224
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_37012929
    Hij probeert van een zak aardappels een pan paella te maken.

Dat kan je natuurlijk altijd proberen, maar als de basis-ingredienten niet kloppen, zal het eindresultaat ook te wensen over laten.
    Jammer, want de poging is bewonderingswaardig.
    pi_37014003
    Nou ja, kijk, ik kan de sterke persoonlijke overtuiging hebben dat als je andijvie gaat beschouwen als een fruitsoort, dat daarmee het wereldvoedselprobleem wordt opgelost. Het is bewonderingswaardig om het wereldvoedselprobleem te willen oplossen, maar ik denk dat mijn idee niet echt gaat werken. Rudeonline houdt nou al 2 en een half jaar vol dat andijvie een fruitsoort is, en dat hij daarmee het probleem kan oplossen. En om dat idee vast te houden gooit hij alle logica overboord, en meent dat alle groenteboeren al die jaren mis waren.
      zondag 16 april 2006 @ 21:30:31 #226
    40111 TheWilliedockSaints
    The Taxman Cometh
    pi_37016886
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 19:44 schreef Haushofer het volgende:
    Nou ja, kijk, ik kan de sterke persoonlijke overtuiging hebben dat als je andijvie gaat beschouwen als een fruitsoort, dat daarmee het wereldvoedselprobleem wordt opgelost. Het is bewonderingswaardig om het wereldvoedselprobleem te willen oplossen, maar ik denk dat mijn idee niet echt gaat werken. Rudeonline houdt nou al 2 en een half jaar vol dat andijvie een fruitsoort is, en dat hij daarmee het probleem kan oplossen. En om dat idee vast te houden gooit hij alle logica overboord, en meent dat alle groenteboeren al die jaren mis waren.

doet me denken aan: Mannen van de Radio - Roggebrood
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
      zondag 16 april 2006 @ 21:37:47 #227
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_37017064
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.
    Ok, dat wilde ik even horen. Hiermee geef je namelijk zelf toe dat je theorie niet klopt, want als de lichtsnelheid 0 is, kun je geen massa in energie omzetten
    E=mc2
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      zondag 16 april 2006 @ 22:02:30 #228
    The Taxman Cometh
    pi_37017721
    nice one
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_37029177
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 21:37 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ok, dat wilde ik even horen. Hiermee geef je namelijk zelf toe dat je theorie niet klopt, want als de lichtsnelheid 0 is, kun je geen massa in energie omzetten
    E=mc2
    Tja, jammer, maar Rude ziet die c2 als een versnelling. Dus E=0 als de lichtsnelheid constant is. Daar klopt sowieso al helemaal niks van ( om te beginnen zijn de eenheden niet juist, maar daar geeft hij ook niks om ) , maar hij kan het voor hemzelf wel recht breien. Let maar op

Dus doe nog maar es een poging
    pi_37040355
    quote:
    Op zondag 16 april 2006 18:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat heeft dat (afgezien dat het fout is) te maken met het feit dat jij zegt dat er een verschil is in de natuurwetten tussen 2 van die stelsels?
    Laat ik hier dan maar beginnen.

Wat was er precies fout? Wat bedoel je met "het"?

En er is inderdaad een groot verschil in de natuurwet van 2 stelsels. Niemand ervaart een seconde exact net zo lang als een ander. Bewegende klokken lopen namelijk langzamer.
    pi_37043541
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 19:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En er is inderdaad een groot verschil in de natuurwet van 2 stelsels. Niemand ervaart een seconde exact net zo lang als een ander. Bewegende klokken lopen namelijk langzamer.
    Nee, dat wordt niet verstaan onder "andere natuurwetten", Rude. Typisch weer een gevalletje "ken uw terminologie".

De volgende vraag is tamelijk relevant, en die hoef je alleen maar te beantwoorden met nee of ja.
    Als iemand zich in een trein oid bevindt, die met een constante snelheid rijdt in een rechte lijn, kan hij dan een experiment bedenken dat expliciet aantoont dat de trein beweegt? En verschilt jouw antwoord met het antwoord van de relativiteitstheorie?
    pi_37043773
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 21:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, dat wordt niet verstaan onder "andere natuurwetten", Rude. Typisch weer een gevalletje "ken uw terminologie".

De volgende vraag is tamelijk relevant, en die hoef je alleen maar te beantwoorden met nee of ja.
    Als iemand zich in een trein oid bevindt, die met een constante snelheid rijdt in een rechte lijn, kan hij dan een experiment bedenken dat expliciet aantoont dat de trein beweegt? En verschilt jouw antwoord met het antwoord van de relativiteitstheorie?
    Ja.

Hij zou een raampje kunnen opendraaien en dan een voorwerp naar beneden kunnen laten vallen. Verwijdert hij zich dan van het voorwerp, dan weet hij dat de trein beweegt. Het voorwerp blijft dan liggen op het tijdstip waar hij zich dan verder van verwijdert.
    pi_37045077
    En wat als er geen raampjes in de trein zitten? Als het gewoon een gesloten wagon is met 6 massieve wanden?
    pi_37046055
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 21:50 schreef Solitarias het volgende:
    En wat als er geen raampjes in de trein zitten? Als het gewoon een gesloten wagon is met 6 massieve wanden?
    Dan moet je je afvragen hoe je daar ooit ingekomen bent..
      maandag 17 april 2006 @ 22:32:52 #235
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_37046677
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 22:16 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan moet je je afvragen hoe je daar ooit ingekomen bent..
    Rude kom op, geef eens een normaal antwoord. Je wilt toch dat je serieus genomen wordt? Neem anderen dan ook serieus
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_37047026
    Ik kreeg 1 reactie op mijn post. Slap gelul over een trein waar geen raampjes in zouden zitten. Wie reageerd hier niet normaal? Haushover heb ik ook niks meer horen zeggen over mijn simpele "ja"..
    pi_37047343
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 22:32 schreef Devolution het volgende:

[..]

Rude kom op, geef eens een normaal antwoord. Je wilt toch dat je serieus genomen wordt? Neem anderen dan ook serieus
    Wat is jouw antwoord eigenlijk op mijn genoemde stelling om te bepalen of je beweegt?
      maandag 17 april 2006 @ 22:59:51 #238
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37047820
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 19:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nee rude, de natuurwetten gedragen zich exact hetzelfde binnen een inertiaalstelsel. Of je nou een potje tafeltennis speelt in een constant bewegende trein of ergens langs het spoor. Het maakt niets uit.
    Onikaan ni ov dovah
      maandag 17 april 2006 @ 23:00:55 #239
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37047867
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 21:20 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ja.

Hij zou een raampje kunnen opendraaien en dan een voorwerp naar beneden kunnen laten vallen. Verwijdert hij zich dan van het voorwerp, dan weet hij dat de trein beweegt. Het voorwerp blijft dan liggen op het tijdstip waar hij zich dan verder van verwijdert.
    Wat nou als de trein stilstaat en het heel hard waait?
    Onikaan ni ov dovah
    pi_37048169
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 21:20 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ja.

...dat mensen nog op jou reageren... Als ik iets uit een trein donder dan beweegt dat voorwerp met dezelfde snelheid met mij mee, tenzij er weerstand is... Maargoed reutel jij maar rustig onzinnig verder, je zal je er wel beter door voelen ofzo.
    pi_37048300
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee rude, de natuurwetten gedragen zich exact hetzelfde binnen een inertiaalstelsel. Of je nou een potje tafeltennis speelt in een constant bewegende trein of ergens langs het spoor. Het maakt niets uit.
    En bij 99% van de lichtsnelheid dan? Alles gedraagt zich dan ook exact hetzelfde. Alleen gaat de tijd dan heel traag. En ook tijd is een natuurwet.
    pi_37048362
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 23:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat nou als de trein stilstaat en het heel hard waait?
    Dan nog beweegt de trein omdat de aarde draaid.
    pi_37048675
    Draaid

Dit is kansarm voorbij, dit is kansloos.
    pi_37049014
    Inhoudelijk zeg je niet zoveel.. En al die d's en t's vind ik niet zo belangrijk. Ieder zijn sterke punt.
    pi_37049950
    Wel grappig dat je denkt dat je slimmer dan Einstein bent
      dinsdag 18 april 2006 @ 00:54:30 #247
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37051263
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 23:12 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En bij 99% van de lichtsnelheid dan? Alles gedraagt zich dan ook exact hetzelfde. Alleen gaat de tijd dan heel traag. En ook tijd is een natuurwet.
    Nope, je merkt geen verschil in je tijdsverloop.
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 18 april 2006 @ 00:55:26 #248
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37051276
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 23:14 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dan nog beweegt de trein omdat de aarde draaid.
    En als het nou in de ruimte is?
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 18 april 2006 @ 00:55:42 #249
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_37051288
    quote:
    Op dinsdag 18 april 2006 00:53 schreef rudeonline het volgende:
    Inhoudelijk reageren aub.
    doe niet zo ongeduldig
    Onikaan ni ov dovah
      dinsdag 18 april 2006 @ 01:06:19 #250
    The Taxman Cometh
    pi_37051435
    lichtsnelheid
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')