Omdat elektronen in vergelijking met protonen en neutronen vrijwel geen massa hebben, bevindt vrijwel alle massa van een atoom zich in deze piepkleine kern. De protonen en neutronen worden bij elkaar gehouden door de sterke kernkracht. Het aantal protonen wordt het atoomnummer genoemd.quote:Op vrijdag 14 april 2006 03:04 schreef ATuin-hek het volgende:
<herhaal>
Bij een kernexplosie wordt massa omgezet in energie.
</herhaal>
Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)quote:Licht heeft geen massa. Een atoom wel.
Maar als er massa overblijft, dan is er dus nog steeds een hele berg energie aanwezig. Het enige om die energie dan weer vrij te krijgen is door deze massa weer te splijten. Verder begrijp ik niet precies hoe jij het bewustzijn koppelt aan het waarnemen van massa, als je daar iets meer over zou willlen vertellen, graag...quote:Er wordt dus 1 Neutron bij de Uranium geduwt. DAARDOOR geld de OPBOUW van de atoom niet meer, en dus breekt de atoom in 2 nieuwe stabiele atomen en een shitload aan energie. Als MASSA omgezet zou worden in Energie dan zou dat wel een hele kleine massa zijn die zoveel energie afgeeft. En nádat de energie vrijgekomen is, blijft er nog steeds Massa over.
Toch blijk ik het idee van alles = een illusie zo intrigerend vinden. Dat zou nou echt een eye-opener zijn. Know thyself stond er in Delphi. Waarom zou dit er hebben gestaan? Als we kijken wat de mens tegenwoordig doet en denkt, kunnen we toch voor het overgrote merendeel concluderen, dat deze zichzelf niet kennen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:28 schreef rudeonline het volgende:
Maar als er massa overblijft, dan is er dus nog steeds een hele berg energie aanwezig. Het enige om die energie dan weer vrij te krijgen is door deze massa weer te splijten. Verder begrijp ik niet precies hoe jij het bewustzijn koppelt aan het waarnemen van massa, als je daar iets meer over zou willlen vertellen, graag...
Verder is het ook interesant dat afstanden er op een bepaalt punt niet toe doen. Logisch eigenlijk, afstanden nemen we waar in ons hoofd en kunnen slechts een illusie zijn die onze hersens ons geven.
Moet je voor de gein de massa links en rechts van de pijl eens vergelijken. Dan zal je zien dat daar een verschil in zit. En ja dit is een klein verschil maar ruim voldoende voor die shitload aan energie. E = mc^2 enzo.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef RickySway het volgende:
[..]
Omdat elektronen in vergelijking met protonen en neutronen vrijwel geen massa hebben, bevindt vrijwel alle massa van een atoom zich in deze piepkleine kern. De protonen en neutronen worden bij elkaar gehouden door de sterke kernkracht. Het aantal protonen wordt het atoomnummer genoemd.
Laten we eens kijken naar Uranium235, de meest gebrukte vorm in kernsplijting.
wat er gebeurd: 235U + 1 neutron --> 2 neutronen + 92Kr + 142Ba + ENERGIE
Er wordt dus 1 Neutron bij de Uranium geduwt. DAARDOOR geld de OPBOUW van de atoom niet meer, en dus breekt de atoom in 2 nieuwe stabiele atomen en een shitload aan energie. Als MASSA omgezet zou worden in Energie dan zou dat wel een hele kleine massa zijn die zoveel energie afgeeft. En nádat de energie vrijgekomen is, blijft er nog steeds Massa over.
Bijna. Dat moet het golfkarakter van massa zijn.quote:Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)
Dat heeft niets met massa maar alles met de onbepaaldheid van het moment van verval te maken.quote:Een experiment genaamd "Schrödingers Cat" toont aan (in theorie) hoe de massa van een radioactief deel niet vastgesteld kan worden zonder directe observatie. Dat lijkt toch al enigzins vergelijkbaar met "bewustzijn bepaald eigenschappen van materie", niet?
Helaas is dit slechts een thesis, en is het nooit onderzocht op waarheid in praktijk.
Ermmmmquote:Maar nu komt het:
Onder bepaalde omstandigheden zijn subatomaire kernpartikels zoals elektronen, in staat direct en synchroon met elkaar te kunnen communiceren ongeacht de afstand tussen de twee. Het maakt niet uit of ze tien meter of tien miljard kilometer van elkaar verwijderd zijn. Dit fenomeen noemt men kwantumverstrengeling, of quantum entanglement.
Dankzij dat experiment wordt Quantummechanics een stuk serieuzer genomen. Het probleem is dat de resultaten van het experiment niet passen binnen de atoomtheorie.
Die tegenspraak zie je alleen omdat je de RT niet snapt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
het bewustzijn creeert het heelal?
Thanx, en zo'n vreemde vogel ben ik echt niet. Ik sta behoorlijk met 2 benen op de grond maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien. In de huidige RT zit een enorme tegenspraak die men gewoon maar even over het hoofd ziet.
Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil.
Tijd en snelheid zijn verbonden met elkaar.
Hoe kan iets bewegen als de tijd stil staat?
Ik zou dan logischerwijs zeggen...
Zonder beweging geen tijd.
Aaah...quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Ho ik heb een foutje gemaakt. Die energie kan je idd ook in het verschil in bindingsenergie uitdrukken. Tis maar net hoe je het bekijktMy bad.
Kun je dit een beetje toelichten? Over welke energie heb je het? En wat bind zich?quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:23 schreef ATuin-hek het volgende:
Ho ik heb een foutje gemaakt. Die energie kan je idd ook in het verschil in bindingsenergie uitdrukken. Tis maar net hoe je het bekijktMy bad.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien
Heb jij dit waargenomen?quote:Bij de lichtsnelheid staat de tijd stil.
Het probleem is juist dat Rude zijn theorie (tot voor kort?) presenteerde als een wetenschappelijke theorie, terwijl het daar juist niet aan voldoetquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:00 schreef Boswachtertje het volgende:
Dat mensen theoriën zoals deze van Rudeonline niet kunnen of willen begrijpen - juist omdat het zo ontzettend afwijkt van alles wat zij denken - zowel vanuit religieus als wetenschappelijk opzicht.
Forgive me if I'm wrong, maar dit is toch enigzins dogmatisch te noemen als je het mij vraagt.
Dat jij denkt dat de wetenschappelijke wereld doelbewust een theorie aanneemt waarvan ze weten dat deze een discrepantie bevat, dat laat wel zien wat voor verknipt beeld je hebt van wetenschapquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:13 schreef rudeonline het volgende:
Thanx, en zo'n vreemde vogel ben ik echt niet. Ik sta behoorlijk met 2 benen op de grond maar weigen iets aan te nemen wat ik zelf niet zo kan zien. In de huidige RT zit een enorme tegenspraak die men gewoon maar even over het hoofd ziet.
Kan je ook een gegronde reden geven dat ik de theorie niet snap? Je hebt zelf zelfs de grondslag waar alles uit volgt aangenomen... (maw de postulates)quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:25 schreef rudeonline het volgende:
Dat moet je helemaal voor jezelf bepalen. Zoals je nu in WFL op me reageert ben je helemaal niet uit op discussie maar zit je je eigen frustatie alleen maar op mij af te reageren. Dat ik de theorie niet snap mag je best zeggen van mij, het verschil is alleen dat jij hem ook niet snapt maar gewoon hebt aangenomen. Reageer anders even op mijn vraag in je eigen woorden...
Lees daar je topichistorie maar voor na.quote:Hoe kan iets bewegen als de tijd stilstaat? Afstand afleggen kost immers tijd. t.o.v. het licht leggen wij altijd 300.000km/sec af.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:25 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Aaah...![]()
heb ik ook verdomd vaak meegemaakt, dat ik dacht dat ik gelijk had en dat iemand het even simpelweg anders neerzette..
Iig cool dat er begrip is..daar begint het natuurlijk allemaal mee!
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_reaction#Energyquote:Op vrijdag 14 april 2006 19:30 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Kun je dit een beetje toelichten? Over welke energie heb je het? En wat bind zich?
Ligt eraan over wat voor atoommodel je het hebt. De snaartheorie kan geen atoommodel beschrijven zover ik weet, en het atoommodel van Bohr is natuurlijk het topic wat in elk quantumfysica boek wordt beschreven.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:49 schreef RickySway het volgende:
Na vele jaren ons universum te hebben gebaseerd op de atoomtheorie begonnen wetenschappers aan een nieuwe manier van kijken. In Quantummechanica zowel als StringTheory wordt het atoommodel compleet het raam uit gegooid. Atomen bestaat niet langer uit lege, vrijwel massaloze bolletjes met geladen proporties, maar uit trillende 'dingetjes'... (strings in stringtheorie)
Die kat toont aan dat de axioma's van de QF op macroscopische schaal tot idiote dingen leidt. De massa van een radioactief deel ( weet niet precies wat je daar mee bedoelt, maar ik denk "deeltje") is erg nauwkeurig te meten, het is pas bij baryonische resonanties dat de massa niet meer nauwkeurig kan worden gemeten door de erg korte bestaanstijden.quote:Een experiment genaamd "Schrödingers Cat" toont aan (in theorie) hoe de massa van een radioactief deel niet vastgesteld kan worden zonder directe observatie. Dat lijkt toch al enigzins vergelijkbaar met "bewustzijn bepaald eigenschappen van materie", niet?
Helaas is dit slechts een thesis, en is het nooit onderzocht op waarheid in praktijk.
Dat idee, genaamd de EPR-paradox naar Einstein, Podolsky en Rosen, werd naar voren geschoven om aan te tonen dat de quantumfysica een instantane informatieoverdracht toelaat. Daarna is het idd experimenteel vastgesteld, maar dat was zeker niet het experiment waardoor de QF serieuzer wordt genomen ( eerder het tegenovergestelde ! ) Dat waren hele andere experimenten. Wiskundig betekent zo'n verstrengeling dat je een quantumtoestand niet als een simpel product van golffuncties kunt schrijven.quote:Maar nu komt het:
Onder bepaalde omstandigheden zijn subatomaire kernpartikels zoals elektronen, in staat direct en synchroon met elkaar te kunnen communiceren ongeacht de afstand tussen de twee. Het maakt niet uit of ze tien meter of tien miljard kilometer van elkaar verwijderd zijn. Dit fenomeen noemt men kwantumverstrengeling, of quantum entanglement.
Dankzij dat experiment wordt Quantummechanics een stuk serieuzer genomen. Het probleem is dat de resultaten van het experiment niet passen binnen de atoomtheorie.
Heb helaas geen examens/tentamens meer, zit al in het afstudeertraject. Maar daar kan het destemeer (namelijk praktijk) van pas komen.. Dus idd zijn het de betere momemten van geluk en begripquote:Op vrijdag 14 april 2006 20:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Helemaal mee eensDaar leert men van. Zijn meestal ook erg fijne "ooooh zit dat zo!" momentjes (met een beetje geluk net voor een belangrijk tentamen
)
In eigen woorden a.u.b.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_reaction#Energy
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Binding_energy
ik... geloof... niet.... in..... je....theorie....quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:46 schreef rudeonline het volgende:
In eigen woorden a.u.b.
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:00 schreef Devolution het volgende:
Het probleem is juist dat Rude zijn theorie (tot voor kort?) presenteerde als een wetenschappelijke theorie, terwijl het daar juist niet aan voldoet
Misschien eist de wetenschap wel meer structuur. Da's heel iets anders dan "niet voorbereidt zijn". Niet alles wat voor een leek leukt klinkt, kun je concreet en constructief vertalen naar een theorie.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..
Jij vraagt wat het is. Die 2 links zijn daar beschrijvingen van. Wat hebben eigen woorden daar verder nog in te zoeken dan?quote:
Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij vraagt wat het is. Die 2 links zijn daar beschrijvingen van. Wat hebben eigen woorden daar verder nog in te zoeken dan?
Of zijn ideeën zijn zo absurd dat ze niet kunnen kloppen, of zijn theoriën zijn zo absurd dat ze niet in het huidige kader te plaatsen zijn..quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:39 schreef Haushofer het volgende:
Misschien eist de wetenschap wel meer structuur. Da's heel iets anders dan "niet voorbereidt zijn". Niet alles wat voor een leek leukt klinkt, kun je concreet en constructief vertalen naar een theorie.
Jij bent degene die het wil weten. In dat naslagwerk staat het haarfijn uiteengezet. Veel leesplezierquote:Op vrijdag 14 april 2006 21:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Eigen woorden bewijzen voor mij of je iets echt snapt. Ik kan je wel 100 linkjes geven van verschillende teksten, maakt dat ze dan meteen waar?
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:57 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
De wetenschap is duidelijk nog niet voorbereid op dit soort theoriën, destemeer wordt het interessant wat er over de validiteit van de theorie van Rude valt te zeggen, zowel binnen als buiten de wetenschappelijke dogma's die er bestaan..
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullenquote:Op vrijdag 14 april 2006 22:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Het is al meerdere malen aangetoont dat dingen die door rude zijn 'theorie' voorspelt worden in strijd zijn met wat er in de werkelijkheid waar word genomen.
Dat is waarquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:21 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dan nog is het Rude's recht om zijn werkelijkheid naar zijn ideeën/gedachten in te vullen
maar das meer ten overvloede natuurlijk![]()
We create reality and reality creates us.. heerlijke wisselwerking als je het mij vraagt![]()
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 00:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is waarMaar dan moet hij het niet als een wetenschappelijke theorie brengen of er een wetenschappelijke theorie mee proberen te ontkrachten. Ter indicatie: volgens rude zijn 'theorie' is het makkelijker om naar achter te lopen in een bewegende trein dan naar voren. Je zou dus op het toilet goed uit moeten kijken dat je niet de verkeerde kant op staat
Ook zou het GPS systeem niet kunnen werken. Zaken die dus niet kloppen met de praktijk.
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
Het enige wat ik stel is dat niet het licht beweegt maar wij. Wiskundig maakt dat geen moer uit omdat je i.p.v. c = 300.000km/sec ook 1 zou kunnen invullen. Beter nog zou het zijn om voor c 0 in te vullen omdat c onveranderlijk is.
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.quote:Ook maakt het uit welke kant je op pist in een trein. Je zult er niet veel van merken zelf, maar waarom denk je dat de draairichting van de aarde er wel toe doet bij raketlanceringen b.v? Heeft toch echt met een bewegingsrichting te maken.
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.quote:GPS systemen zouden natuurlijk gewoon blijven werken volgens mijn theorie. Wiskundig zullen we dan enkelle +jes in -nnetjes moeten veranderen. Dat is alles.
Ongeduldig joh?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:10 schreef rudeonline het volgende:
Gaat A Tuin-hek reageren op deze post? ( liefts inhoudelijk..)
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom 5? 1 tegenspraak is al voldoende om een gehele theorie te ontkrachten.
[..]
Nee dat doet het niet. Tussen 2 inertiaalstelsels is geen verschil te merken in de natuurwetten etc. Daar zijn experimenten voor gedaan. Dat is bewezen. Je vergelijking met een lancering gaat niet op omdat het geen inertiaalstelsel is.
[..]
Jij voorspelde een totaal andere correctie dan wat RT voorspelt. Die van RT wordt gebruikt en komt erg nauwkeurig uit. Dus nee... volgens jou 'theorie' kan het GPS systeem niet werken.
Maar niet over versnelling.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen de lancering van je eigen urine in een bepaalde bewegingsrichting en de lancering van een raket? In beide gevallen hebben we het over een "massa".
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzoquote:Over welke voorspelling van mij heb je het? En waaron zou je niet met een andere wiskundige formule op dezelfde uitkomst uit kunnen komen?
Een simpel voorbeeld..
2 + 3 = 5 of 1 + 4 = 5
10 - 5 = 5 of 7 -2 = 5
Hoezo geen versnelling?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar niet over versnelling.
[..]
Zoek dat maar op in je topichistorie. Je had een compleet verkeerde voorspelling voor die correctie. Niet zomaar een beetje ernaast ofzo
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.quote:
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een constant bewegende trein versnelt niet. Een raket met zijn motor aan wel.
Want?quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:38 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Relatief gezien vertraagd de urine t.o.v. de trein
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.quote:en maakt het niet uit of je een raket afschiet vanaf een draaiende aarde of dat je urineerd vanuit een bewegende trein. Da's allemaal relatief.
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want?
[..]
Die term gebruik je wel maar je snapt hem duidelijk niet.
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:46 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Anders zou je geen urine kunnen lozen... 't is te simpel voor woorden.
Wat begrijp ik niet aan de term relatief?
quote:Op zaterdag 15 april 2006 05:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Noem eens even 5 punten waarom mijn theorie niet zou kloppen.
.
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:25 schreef Devolution het volgende:
Rude, ik heb nog één vraag voor je. Ben je het ermee eens dat massa om te zetten is in energie en andersom (al is het maar in theorie)?
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste. En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:50 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom zou de urine vertragen tov. de trein? Er is verder geen kracht die er op inwerkt. Die zal er ook niet zijn omdat er tussen 2 inertiaalstelsels geen verschil is in de natuurwetten. Dat is 1 van de dingen die je niet snapt of niet wil snappen.
quote:Op zondag 16 april 2006 13:35 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Kijk maar b.v naar het groeien van planten. Deze zetten door te groeien licht over in massa.
Vanuit een referentiepunt buiten de trein wel ja.quote:Op zondag 16 april 2006 13:40 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, als volgens jou de urine met dezelfde snelheid mee beweegt als de trein vraag ik mij af waarom ik op een gegeven moment enkelle km verwijdert ben van de plaats waar ik uit de trein pieste.
Want? Ga je nu echt beweren dat de pot met een andere snelheid gaat?quote:En ook als ik in een pot zou piezen zou het daar noiit terecht kunnen komen als het zich niet met een andere snelheid zou bewegen als de trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |